Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Battlefield 1

Battlefield 1 multiplayer bétateszt

A hétvégén kipróbálhattuk az első világháborús FPS egyik pályáját.

2016.09.05. 16:43 | szerző: Morello | Előzetes

Versenyt hirdetek: ki hány olyan régebbi cikkemet tudja felsorolni, amelyben az I. világháborús téma alulértékeltsége miatt sopánkodtam? A győztesnek barátságos hátba veregetés jár!
Bizony, a sok II. világháborús, vietnami és hasonló játékoknál gyakran megjegyeztem, hogy már csukott szemmel felismerjük az MP44 géppisztoly kereplését, Normandia tájain sétálva már azt is tudnánk, melyik mélyedésbe kellene bedobni a kézigránátot, modern háborús játékokból is elég sok van már, de I. világháborús téma (pláne tényleg komolyabb név) csak mutatóban van a játékpiacon. Nem akárki, hanem az Electronic Arts vette a bátorságot ahhoz, hogy sok játékos régi vágyálmát kielégítse (nem, nem a Lulát csinálták meg VR-ban), mégpedig egyenesen az egyik legkomolyabb brandjét, a Battlefield sorozatot állította át az első világégés irányába. A bétatesztbe immár bele is kóstolhattunk, első kézből tapasztalatot szerezve, hogyan sikerült a meghökkentő koncepció: egy jellemzően statikus, a legkevésbé sem mozgalmas frontvonalból pörgős, akciódús FPS-játékot csinálni.

Battlefield 1 multiplayer bétateszt

Nos jelentem, sikerült. A bétában egy darab térképet (a sivatagos Sínai-félsziget, a brit nemzetközösség és a törökök főszereplésével) a megszokott Conquest és Rush módokban lehetett kipróbálni. Bár sokan azt sejtették, hogy mindössze egy átfazonírozott Battlefield 4-et kapunk, ez csak hellyel-közzel igaz, és még így sem tudom, hogyan lehetett volna ennél többet kihozni a dologból.
A legnagyobb aggodalmam, hogy kellően pörgős lesz-e az I. világháborús játékmenet, szerencsére alaptalannak bizonyult. Igaz, ehhez kicsit „csalni” kellett, hiszen feltűnően sok az automata kézifegyver a játékosoknál, abban az időben, amikor még egyáltalán nem voltak elterjedve a gyorstüzelő fegyverek. De ezt kegyes hazugságnak értékelem a játékmenet érdekében, jobb mint minden ötödik lövés után fél óráig rángatni az elakadt reteszt...

A gyalogos játékmenetben olyan óriási meglepetésekkel nem találkoztam, a már megszokott „kasztokkal” szállhatunk harcba, és a jellegzetes Battlefield játékélményt kapjuk. Talán a mesterlövész lett kicsit a kelleténél is jobban túlhangsúlyozva. A távcsöves lőfegyver nagyon sokat nyom a latban, nem csoda, hogy a játékosok nagyobb hányada mind ezt a szerepkört játssza. Persze szerencsére ettől még nem lett távolról egymásra durrogtatássá silányítva a játékmenet. Viszont a lövedékek jellegzetesen battlefieldes „esése” most hiányzik, ami eleinte zavaró, vagy inkább szokatlan volt számomra. De az is lehet, hogy ez csak a béta sajátossága. Vannak még további korhű statikus fegyverek is (gyalogsági ágyúk, géppuskák), amelyek feldobják a lehetőségek tárházát.

Battlefield 1 multiplayer bétateszt

Talán kicsit nagyobb hangsúlyt kapott az eddigiekhez képest a közelharc lehetősége. Nemcsak gyalogsági ásóval, késsel és más eszközzel csépelhetjük az utunkba kerülő ellent, hanem szuronyrohamot is indíthatunk! Ez azt jelenti, hogy emberünk a szuronyos puskát előreszegezve, magát egyre jobban belelovalva, egyre erősebb és vadabb ordítást hallatva ront rá az ellenségre. Jól sikerült megvalósítás, kifejezetten vérfagyasztó, amikor éppen felénk rohannak ilyen módon.

A járműhasználatra viszont már nem mondható el, hogy sima átfazonírozása lenne a korábbi részeknek. Sokkal sajátosabban működnek az eddigiekhez képest, sőt drasztikusan erősek a játéktéren. De ezt a fejlesztők kifejezetten így is ígérték. Egy korai tank szinte elpusztíthatatlan, szóval akik harckocsiban zötykölődnek, relatív biztonságban érezhetik magukat a terepen. Itt nem lesz olyan, mint a korábbi Battlefield részeknél, hogy a pálya másik végéből kirakétáznak minket. Bár vannak távolsági páncéltörő fegyverek (a support osztály páncéltörő lövedékét eléggé hasztalannak éreztem), inkább közelharcban, gránátkötegekkel lehet kiiktatni a páncélosokat. Persze ez nagy bátorságot, olykor öngyilkos küldetést igényel a játéktéren. A tankokban, páncélautókban többféle szerepkörben is csatába indulhatunk, oldalra, netán hátrafelé is tűztámogatást nyújtva. Tetszik, hogy nem csak hirtelen bent találjuk magunkat a gépekben, hanem az emberünk szép komótosan bemászik a pozícióba. Még akkor akkor is tetszik ez, ha pár másodpercig megakasztja a játékmenetet.

Battlefield 1 multiplayer bétateszt

Repülők esetében lehetünk vadászrepülő vagy éppen bombázó szerepkörben is. A vadászok inkább a többi repcsi ellen hatásosak, itt a limitált repülési adottságok miatt ritkán lesz magasból rácsapás a földi egységekre. A bombázók viszont a játéktér bármelyik részét megszórhatják rakományukkal, így kellően veszélyesek. Sőt, nemcsak hátsó, hanem elülső lövész pozíció is van, ahonnan szintén megszórhatjuk a földön futkározókat, netán más repülőgépeket. Egy bugra azért figyelmes lettem: lezuhanás után a gépek nem robbannak fel, hanem orral beleállnak a földbe és ott pörögnek... A szomorú vég még úgy tűnik, nem érte el a végleges kidolgozottsági fázist, a gyalogos katonák is rongybabaként esnek össze és ott rázkódnak.

Külön izgalom a lovaglás lehetősége. Négylábúnk nem a leghatékonyabb harceszköz, inkább a közlekedés gyorsítására hasznos, lövöldözni nem a legjobb a nyeregből. Ám a szablyát is előránthatjuk, és akkor viszont megsemmisítő rohamra indulhatunk a gyalogosok ellen. Aki tökélyre fejleszti ezt a harcmodort, az képes lehet súlyos veszteségeket okozni az ellenségnek. Pláne, hogy a lovak valamiért iszonyúan jól bírják a golyót...
Most is vannak jellegzetes terepadottságok, a sivatagban például homokvihar kerekedhet, ami miatt a látótávolság minimálisra csökken. Talán ez a játékélményre romboló hatású lehet („hogy lehet így harcolni, lövöldözni?”), másfelől viszont az izgalmasabb közelharci harcmodorra is rákényszerít. De olyan is előfordul, hogy egy (baráti vagy ellenséges) páncélvonat gördül be a pályára.

Battlefield 1 multiplayer bétateszt

A PC-s irányítással egy kicsit birkóztam, de lehet, hogy csak a béta tökéletlensége miatt. Most mindannyian azonnal hanyatt fogtok zuhanni, de én olyan ősgémer vagyok, aki életében nem játszott a WASD-vel! Én még úgy szocializálódtam, hogy minden egyes játéknál legelső dolgom a numerikus billentyűzetre átkalibrálni az irányítást. A beállítást a gyalogos üzemmód és a harckocsizás, repülőzés mind jól fogadta, de valamiért a lovaglás és a könnyű páncélautó sehogy sem akart elszakadni a WASD-től.

Szóval engem – pár furcsaság ellenére – megnyert a Battlefield 1 a béta során. Azonnal sikerült beszippantania a hangulatnak, és biztosan lehet a rosszat keresni, kritizálni, de hirtelenjében nem igazán tudom, hogy lehetett volna ebből a felállásból többet kihozni, pláne ha a béta fent említett gyengeségeit kiküszöbölik. Rólam köztudott, hogy nem vagyok egy nagy multiplayer guru, szóval még a bétában szürkén látszódó kampány gomb „kivilágosodására” is várok. Tudom-tudom, a Battlefield-széria sosem a single player kampányáról volt híres, de a lövészárkok mindennapi életének bemutatása, valamilyen személyes szállal, sorsokkal átszőve, egy századelői sanzon duruzsolásával a háttérben szerintem olyan élmény lehetne, amire személy szerint már vagy 10 éve várok... ■

Battlefield 1 multiplayer bétateszt
Battlefield 1
A legutóbbi Battlefield 1 cikkek, hírek

hozzászólások (1)

- Win-T -
- Win-T - 2016.09.08. 09:59
"...minden egyes játéknál legelső dolgom a numerikus billentyűzetre átkalibrálni az irányítást."
Pacsiii! Azt hittem manapság csak én vagyok ilyen oldschool. Balkezes lévén sokkal inkább kézre áll. :)
cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.