Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

World of Warcraft: Legion

World of Warcraft: Legion

"You are prepared!" - Induljon a móka démon módra!

2016.09.07. 15:37 | szerző: HFEFE88 | Ismertető/teszt

Szalad az idő! Ezt a megállapításomat mi sem támaszthatná alá jobban, minthogy nemrég kezdődött a World of Warcraft: Legion bétája, s lám, hirtelen a megjelenés napjára virradtunk. Élményekkel teli időszakon vagyunk túl. Most pedig, hogy kezünkben tarthatjuk a játék konyhakész változatát, csapjunk is bele a lecsóba!
Nem szeretném fecsérelni a szót hosszas bevezetőre, mert a bétatesztről alkotott cikkel úgy gondolom, kellőképpen megalapoztam a hangulatot. Így hát lássuk kicsit részletesebben, hogy mit is hozott nekünk a hatodik kiegészítő! Vajon be tudja-e váltani a Blizzard azt a sok szép és jó ígéretet, ami arra irányult, hogy ez az expanzió aztán mindent megváltoztat?

World of Warcraft: Legion

A történet mit sem változott. Mindössze annyit tennék hozzá, hogy a Blizzard ismét készített egy animációs sorozatot, ami a Harbingers címre kereszteltetett. Ezek a kisfilmek a maguk módján, véleményem szerint egész hangulatosan mesélik el az egyes kulcsfontosságú karakterek történetét. Távol álljon tőlem a szándék, hogy elkotyogjam a történések javát, ám annyit el lehet mondani, hogy sokak örömére a Legion egy olyan kiegészítő, amelyben valóban halad előre a lore, vagyis az alaptörténet.

Szeretném megjegyezni, hogy nagy kő esett le a szívemről a bétateszt folyamán. Mint azt korábbi cikkemben említettem, az összes kaszt ráncfelvarráson esett át. Rengeteg képesség és játékmechanikai elem jelentősen megváltozott. Habár némileg egyszerűbbé vált egyik-másik kaszt, nem butították őket a végtelenségig halálra. Sőt, hogy egy személyes példával éljek, a protection warriorral, vagyis a harcos tankolásra kiélezett ágával ismét élmény játszani. A karakter mozdulatainak animációi harc közben és az érdemben átdolgozott védelmi mechanizmusok mind olyannyira játszhatóvá tették újra a harcost, hogy le a kalappal. Most már tényleg olyan, mint amilyennek leírják: egy áthatolhatatlan mozgó erőd.

World of Warcraft: Legion

Ám mielőtt még belekezdenék a karaktereket érintő változások kivesézésébe, illendő megjegyezni, hogy új kaszt is került a repertoárba. Ez nem más, mint a demon hunter. A többiekéhez képest nekik csak két talent águk van, amelyek a vengance és a havoc elnevezéseket kapták. Az előbbi sebzésfelfogásra és az ellen figyelmének megtartására, az utóbbi pedig a közelharci sebzésbevitelre specializálódott. A béta során sok időt töltöttem demon hunteremmel, amit nem is bántam meg. Rendkívüli mozgékonysága mind a tankolást, mind a sebzést rendkívül könnyeddé teszi. Mivel nehéz páncélt nem használ, így tankolás szempontjából az egészen jól kitalált öngyógyító képességei lesznek mérvadóak. Azonban a játék talán leghaszontalanabb adottságát is ők birtokolják, ami gyakorlatilag egy amolyan „röntgenlátást” biztosít. A fejlődés közben felvett egy-két küldetés kivételével szinte sehol nem láttam különösebb hasznát, így nem is igazán értem, hogy miért emelik ki a tutorial során. Ennek ellenére elmondhatom, hogy az objektív szemléletet nem igazán vagyok képes fenntartani az új karakterosztállyal szemben, mert engem megvettek vele kilóra.

A rogue, vagy „zsivány” specializációi közül eltűnt a combat ág, helyét pedig az outlaw vette át, amely főbb vonásaiban hasonlít elődjére, ám némiképp megfűszerezték. Képességeinek a neveit úgy formálták, hogy jobban tükrözze a kalózos életérzést, mert bizony az outlaw rugóból kalóz lett. Érdemes vele kapcsolatban megemlíteni, hogy alkalomadtán pisztolyt is használhat harc közben, amellyel egyaránt sebzi és lassítja ellenfelét. Pityukánk azonban nem lesz folytonosan, önmagában használható fegyver, így akinek felcsillant a szeme, hogy talán párbajhőst faraghat hőn szeretett karakteréből, azt ki kell, hogy ábrándítsam.
A következő delikvens a hunter (vadász), amelynek szintén van egy újragondolt ága, ami nem más, mint a survival (túlélő). Pikantériája abban rejlik, hogy a survival hunter mostantól kezdve közelharci egység. Íj helyett kétkezes fegyvereket használ, és összehangolt támadások kivitelezésére fókuszál állati társával. Bizonyára sokan elgondolkodtak már azon, hogy miért is voltak közelharci képességei a vadásznak. Én személy szerint soha nem vettem hasznukat a korábbi kiegészítőkben, de most végre itt az alkalom.

World of Warcraft: Legion

A komolyabb változások között megemlíteném még a discipline priest átalakulását. Merész ötlettel állt elő a fejlesztőcsapat ennél a kasztnál. Eddig úgy ismerhettük a disc papot, mint erősen egy célpontra koncentráló gyógyítót, aki remek sebzéstompító képességekkel van felszerelve. És most jön a csavar: talentumait és varázslatait úgy formálták át, hogy félúton táncoljon a sebző és a gyógyító ág között. Sebzésfelfogásra irányuló varázslatait átalakították, használatukat kevésbé kényelmessé tették, viszont cserébe az okozott sebzéssel gyógyítja szövetségeseit. Így természetesen már nem igazán veszi fel a versenyt a többi kifejezetten erre a célra kitalált karakterosztállyal szemben, de akár egy érdekes lehetőséget teremthet azok számára, akik valami másra vágytak.
Ezek talán a leginkább szemet szúró változások az egyes karaktereket illetően, remélem, senki nem akar majd megkövezni, ha kihagytam valamit, de mint azt már említettem, mindegyiküknél jócskán módosultak dolgok.

A talentrendszer szintén szépen kiegészült. A demon hunter kivételével egyik karakter sem kap plusz pontokat képességfájának gyarapítására 100-as szint felett, helyette fejleszthetjük ezerrel artifact fegyverünket, ráadásul a 110-es szintet elérve szert tehetünk külön PvP-talentekre is. Ez utóbbit az egymás elleni harcban szerzett, úgynevezett PvP Rank szintjének emelésével bővíthetjük. Az itt szerzett adottságoknak jobbára a más játékosok ellen vívott csatákban van nagyobb szerepe, de egyiknek-másiknak hasznát vehetjük a gép által irányított rosszakarók elleni harcban is.

World of Warcraft: Legion

Részemről ennél viszont sokkal izgalmasabb az egyedi fegyverek (artifact weapon) által nyújtott lehetőségáradat. Ahogy végzünk a bevezetővel, szinte rögtön bevehetjük magunkat class order hallunkba. Röviden, ez az egyedi kis bázisa annak a kasztnak, amellyel éppen játszunk. Itt meg is kapjuk első tennivalónkat, ami nem más, minthogy felkutassuk az adott rend egy legendás fegyverét vagy fegyverzetét. Természetesen minden specializációnak teljesen egyedi, különleges harci eszköz dukál, ami azon kívül, hogy fejleszthető, ad egy különleges, rá és a vele való harcstílusra jellemző plusz képességet.
Ennek használhatóságának az eldöntése legyen a játékosra bízva, én személy szerint az általam játszott karaktereknél nagy hasznukat vettem. Kis rejtekhelyünkön alkalmunk nyílik új játékszerünk tápolására, amit artifactpontok elköltésével tehetünk meg. Minél erősebbé válik fegyverünk, értelemszerűen annál több pontba kerül fejleszteni egyes képességeit. Egyszerűnek tűnik, de nem az. Egy idő után azon kapjuk magunkat, hogy hoppá, a maximális szintet súroljuk, és még a fele talentfáját sem aktiváltuk szépséges fegyverünknek. Ezt persze később van módunk orvosolni, ugyanis az instance-ok, wolrd questek és egyéb tevékenységeink bőven adnak lehetőséget az artifactpontok gyűjtésére.

Ám ha ez még nem volna elég, akkor a világban mindenfelé fegyver rúnákra is szert tehetünk. Ezekből egyszerre csak három használható, és plusz pontot adnak fegyverünk szintjéhez, továbbá egy adott tulajdonságához. Sok tennivalónk lesz hát, ha teljes pompájában szeretnénk látni új eszközünket, de ha esetleg meguntuk, akkor sincs ok az aggodalomra, hisz a kaszton belül mindhárom specializáció fegyverét megszerezhetjük fejlődésünk során. Kinézetükben is változtathatjuk kütyüinket, amire különböző teljesítmények elérése vagy bizonyos reputációk kimaxolása után nyílik lehetőségünk.
Ha már itt tartunk, akkor még megemlítendő, hogy magához a class order hallhoz is tartozik pár tennivaló. Követők helyett most bajtársakat toborozhatunk, ami igazából nem változott túl sokat a Warlords of Draenorban látottak óta. Viszont immáron különböző harci egységek bevetésére is alkalmunk nyílik, amelyek segítik bajtársainkat a rájuk bízott küldetések elvégzésében. Az egyik NPC segítségével olyan fejlesztések is elvégezhetőek, amelyek kihatnak követőink küldetésének sikereire, küldetéseink jutalmának minőségére és még sok minden másra. Itt jár a Blizzardnak a piros pont, ugyanis egy része az ígéreteknek teljesítve lett, hiszen jó ideig valóban lesz majd teendőnk.

World of Warcraft: Legion

Térjünk ki egy kicsit az új kontinensre is! Nagyon tetszett az ötlet, hogy nincsenek az új területek szinthatárhoz kötve. Az adott helyen a szörnyek mindig hozzánk képest szinteződnek, így ha egyszer már végiggyepáltunk mindent, kezdhetjük újra egy másik karakterrel, más sorrendben, és mindjárt el is tűnik az a furcsa kesernyés szájíz, ami korábban beette magát a játékosba a harmadik-negyedik fejlődési procedúra után. Persze az újrajátszhatóság élményét (ha beszélhetünk ilyenről egy MMO-nál) messzemenőkig nem növeli meg ez a kis változás, de jelentős pozitív faktorral bír.
Mindazonáltal a területek csodálatosak. Érződik, hogy a Blizzard szerette volna az új kontinenst inkább Azeroth többi részéhez hasonlóvá tenni, és nem valami teljesen újat és idegent létrehozni. Ez jobbára sikerült is, én speciel sokkal otthonosabban éreztem magam Highmountain hárpiákkal vagy Stormheim hegyes-völgyes, villámokkal tarkított vidékein, mint Pandaria ázsiai beütésű tájain.

A habot a tortán számomra Val’Shara megye jelentette. Alapjában Ashenvale-re hajaz, azonban kellően egzotikus, ugyanakkor hátborzongató érzést kölcsönöz neki az egyre-másra feltűnő, az úgynevezett crimson nightmare által eltorzított területek sokasága. Mindezen borzalmak okozója Xavius, a híres és hírhedt satyr nagyúr, aki jelen cikkalanyunk kedvéért visszatért, hogy megkeserítse Azeroth népeinek életét. A körítés remek, és természetesen tartogat fordulatokat az erre a megyére kidolgozott küldetéssorozat is, akárcsak az összes többi.
Ha nem mondanám, akkor is mindenki kitalálná, hogy kaptunk egy rakás új dungeont is. Panaszkodni úgy vélem, nincs okunk. Remek, hangulatos instance-okat kreáltak nekünk a fejlesztők, amelyek mind rendelkeznek saját sztorival, és a legtöbbjüket a fejlődés során be is járhatjuk, mint amolyan zárófejezetet.

World of Warcraft: Legion

Értékeljünk! A World of Warcraft: Legion végre egy jól eltalált kiegészítő lett. Hosszú idő után végre úgy ültem le a játék elé, hogy nem volt bennem az a bizonyos érzés miszerint: „Ok, World of Warcraft, de ez már akkor sem az igazi!”. Az új kaszt jól sikerült, az új kontinensen ismét tonnányi felfedeznivaló vár, a sztori végre halad előre, és rengeteg a teendő a class order hallok jóvoltából. Ezek mellett tisztában kell lennünk azzal, hogy nem minden ötlet a Blizzard sajátja. Mint azt már korábban megszokhattuk, rengeteg, más játékokból „kölcsönvett” elem lapul meg a Legion világában, ám ezeket a kaliforniai székhelyű stúdió munkatársai jól használták fel. Mindezek ellenére bátran merem ajánlani azoknak a játékosoknak is, akik a korábbi kiegészítők miatt letették a sorozatot. ■

World of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: Legion

értékelés

World of Warcraft: Legion

World of Warcraft: Legion
Pozitívumok
  • Halad a sztori, remek fordulatokkal.
  • Jól megvalósított artifact rendszer.
  • Gyönyörű az új kontinens.
Negatívumok
  • Az új ötletek többsége nem saját.
  • Egyik-másik artifact fegyver lehetett volna fantáziadúsabb.
  • Egyre kevésbé komplex karakterek.
World of Warcraft: Legion
A legutóbbi World of Warcraft: Legion cikkek, hírek

hozzászólások (4)

Dentonw7F
Dentonw7F 2016.09.07. 18:50
Rouge - https://www.google.hu/search?q=google+translate&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=7ETQV9C7NeKv8weV34fIAw

Rogue - https://www.google.hu/search?q=google+translate&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=7ETQV9C7NeKv8weV34fIAw
Dino
Dino 2016.09.07. 20:53
Köszi a helyesbítést, ezen átsiklottam az átolvasáskor.
ivanova36
ivanova36 2016.09.08. 08:30
Pár elírás és szerencsétlen fogalmazástól eltekintve szerintem korrekt összefoglaló, még akkor is ha több megállapítással nem értek egyet.

A sok játékidőt nem a class hall (kuckó) fogja felemészteni szerintem, hanem a erősen napikhoz kötött repuzás és emiatt lassú haladás pl Suramarban, vagy az instákhoz kötött haladás a területeken, és szakmákban. Szintén szerencsétlen hogy ki lett emelve hogy piros pont a blizznek, mert sok teendő lesz. Persze, erősen korlátoznak is benne, így megnyújtva a játékidőt.
Egy-két kaszt esetében a kuckók, segítők és az artifact fegyverek kialakítása is problémás, lehetett volna jobban illeszkedő az adott kaszt eddig megismert történetéhez. (Valhalla a warrioroknak, akinek eddig sosem volt "istenük", most megkapták, Trueshot Lodge a huntereknek, egy olyan kontinensen alapított "kuckó" ami eddig nem nagyon volt említve sehol, ami 10000 éve szakadt el a korábbi kontinensétől, most hirtelen nagy jelentőséggel bír számukra, hogyne.)
Szerintem nem akarta hasonlóvá tenni a kieg területeit a már ismertekhez, csak simán kényelmesebb volt onnan újrafelhasználni a mobokat, textúrákat, épületeket, semmint újat kitalálni. Ezek ellenére mindegyik területnek megvan a maga szépsége még ha a zenéje egy-kettőnek unalmas is, engem azért Stormheim zenéje azért kárpótolt valamelyest.
Ez az újrahasznosítás azonban sajnos nagyon jellemző erre a kiegre szerintem. Számos olyan feladat és helyszín van, amit teljesen eltérő kasztoknak is kötelező bejárni. Pl ugyanoda kell mennie a bm hunternek, prot warriornak, prot paladinnak, vagy ugyanoda megy a dudu és a dk is fegyverküldetés során. Ez utóbbiak konkrétan ugyanazt a feladatot kapják.
A történet helyenként ismét csak lyukas sajnos, de ezt megszokhattuk már és sok kérdésünkre ismét csak nem kapunk választ, sőt az újabb szálak csak további kérdéseket vetnek fel.

Fentiek ellenére, ha meg tud barátkozni a játékos ezekkel, vagy legalábbis elfogadja ezeket, egyelőre élvezhető kiegészítőt kap a kezéhez, számos olyan láncküldetéssel, mely bőven tartalmaz meglepetést és hangulatos fordulatokat.
david139
david139 2016.09.08. 13:41
A röntgen látás pvp-re elég jó azért :)
cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?