Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Project Highrise

Megérkezett a felhőkarcolómenedzser-játék teljes kiadása, megnéztük, miben bővült a korai változathoz képest.

2016.09.21. 10:19 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Nyáron már volt szerencsém a SomaSim csapatának legújabb játékához, a Project Highrise-hoz, ám az akkor még csak korai változatában volt elérhető. A fejlesztés nem sokkal ezelőtt véget ért, a játék pedig elérte véglegesnek szánt formáját és szeptember elején meg is jelent. Mivel a nyár vége meglehetősen sűrűre sikeredett, picit a háttérbe szorult nálam a felhőkarcoló-menedzser, de nemrégiben kíváncsian vágtam bele újra a teljes kiadásba.

Project Highrise

A Project Highrise egy kőkemény menedzserjáték, így rögtön egy elég szűk célcsoportnak szól csak igazán. Aki a pörgős játékmenetet vagy a látványos grafikát részesíti előnyben, az itt aligha találhatja meg számítását. Egy 2D-s, oldalnézetes játékhoz van ugyanis szerencsénk, amelyben toronyházunk keresztmetszetét látjuk. A megvalósítás mentes mindenféle csillogástól és a műfajban feleslegesnek számító sallangtól – legalábbis, ami a látványvilágot illeti. Ma már sokan joggal mondhatják, hogy bizony ugyanezt meg lehetett volna csinálni 3D-ben, esetleg izometrikus nézetben is, talán még áttekinthetőbb és mindenképpen látványosabb lett volna. Igazuk is lenne, de én valahogy mégsem éreztem egyetlen percig sem, hogy hiányozna a harmadik dimenzió. Van egy sajátosan retro bája így a játéknak, amely sokat dob a hangulatán.

Project Highrise

A játékmenet gerincét, mint az előző bekezdésben is említettem, a menedzselés adja. Kezdetben adott egy piciny építési terület, amelyen mindössze egy földszintes, üres épület áll. Ebben csak a legalapvetőbb infrastruktúra található meg, vagyis be van vezetve a villany, a telefon és a kábeltévé (persze víz minek?!). Az alagsorban pedig helyet kapott a karbantartók apró pihenőszobája. Ezzel nyitunk tehát, minden további pedig rajtunk áll. A feladat egy méretes toronyház felépítése, benépesítése és – lehetőség szerint nyereséget termelő – üzemeltetése. Ahhoz viszont, hogy ez megvalósuljon, rengeteg apró részletre kell odafigyelnünk, olyanokra is, amelyek elsőre talán eszünkbe sem jutnának, de szerencsére a játék az arcunkba tolja a lehetőségek tárházát. Az épületet szintenként húzhatjuk fel, majd minden szintre kell építenünk egy lépcsőt vagy liftet. Ezt követően minden emeletre fel kell vezetnünk az alapvető szolgáltatásokat: víz, gáz, villany, telefon stb. Az, hogy mely szolgáltatásokra lesz szüksége a bérlőinknek, attól függ, milyen jellegű helyiségeket alakítunk ki. Ha felhőkarcolónkat kifejezetten irodaháznak szánjuk, akkor ennek megfelelő infrastruktúrát kell kiépítenünk, vagyis a gázra kevésbé lesz szükség, mint telefonra. Ha viszont lakásokat is szeretnénk benne kialakítani, oda már a víz és a gáz is elengedhetetlen. Vagyis elengedhető, de akkor aligha számíthatunk boldog és vidáman tejelő bérlőkre. Az építkezésnél egyébként helyet kell biztosítanunk a felszálló ágaknak is, vagyis az, hogy az alagsorba be van húzva az elektromos kábel, még nem jelenti automatikusan azt, hogy az emeleteken is lesz áram. Ehhez előbb fel kell vinni azt transzformátorok vagy pumpák segítségével, majd az egész emeletet be kell kábelezni, vezetékezni. Transzformátorból és pumpákból több méret is rendelkezésünkre áll. Míg eleinte a legkisebb is gond nélkül ellátja az egész épületet, addig egy sokemeletes toronyházhoz bizony már komolyabb technológiára van szükség.

Project Highrise

De nem csak ennyiből áll egy felhőkarcoló-tulajdonos felelőssége, hiszen a bérlőknek nem elég, ha áram és víz van a lakásban vagy az irodában. Ha igazán boldoggá akarjuk őket tenni, egy sor más szolgáltatással is elő kell rukkolnunk. Ilyenből akad szépen a kínálatban, külön az üzleti és külön a lakossági bérlőknek csoportosítva. Postázási és csomagküldő szolgáltatás, irodaszer- és palackozottvíz-ellátás, valamint éjszakai takarítás az előbbieknek, míg alapvető karbantartás, mosoda, szabászat vagy épp kutyasétáltató szolgáltatás az utóbbiak számára. Persze a lista ennél jóval hosszabb mindkét oldalon. Bérlőink időnként jelzik is felénk, hogy mi az, amit esetleg hiányolnak, ezt érdemes mihamarabb teljesíteni, és akkor hosszú távon is sok-sok dollárt utalnak majd a számlánkra bérleti díj gyanánt.

Project Highrise

A Project Highrise-ról még rengeteget lehetne írni, de tipikusan olyan játék, amelyet akármennyire is dicsérünk vagy épp szidunk, nem tudjuk a műfaj iránt nem fogékony játékosokat vásárlásra bírni. Azok viszont, akik szeretnek apróságokkal szöszmötölni, leköti őket a tervezgetés, és örömmel nézik, ahogy toronyházuk lassacskán az égig nő, remekül fognak vele szórakozni. Egyszerre régimódi, mégis hiánypótló alkotás, hiszen mindenféle menedzserjáték található manapság a piacon, de ilyen jellegű nem sok. Érdemes tenni vele egy próbát. ■

Project Highrise
Project HighriseProject HighriseProject HighriseProject HighriseProject HighriseProject HighriseProject Highrise

értékelés

Project Highrise

Pozitívumok
  • Hiánypótló alkotás.
  • Rengeteg apróság, amelyekkel el lehet bíbelődni.
Negatívumok
  • Elsőre könnyen elveszhetünk a sok statisztika és kimutatás között
Project Highrise
A legutóbbi Project Highrise cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Transport Fever

...avagy amilyennek a Train Fevert megálmodták.

Dishonored 2

Bosszúvágy 2.0 impresszionista, steampunk köntösben.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?