Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Kütyü+hardver

Kipróbáltuk a PlayStation VR-t

A szerencsésebbek jövő héttől játszhatnak otthonukban a Sony VR-headsetjével.

2016.10.08. 09:57 | szerző: Dino | Kütyü+hardver

A hétvégi MondoCon során bárki kipróbálhatja a Sony VR-eszközét, a PlayStation VR-t, aki végigállja a sort. A hazai képviselet azonban úgy gondolta, hogy a sajtó képviselőinek még a rendezvény előtt biztosít arra lehetőséget, hogy sorbanállás nélkül is hozzáférjenek a szerencsésebb országokban jövő héten megjelenő VR-kütyühöz. Mint azt még nyáron készült interjúnk kapcsán megtudtuk, Magyarország csak a második körben lesz benne a PS VR megjelenése tekintetében, azonban mostanra más az is biztosnak tűnik, hogy ez a második kör jóval messzebb lesz az elsőtől, mint pár évvel ezelőtt a PlayStation 4 esetében volt. A kereslet ugyanis igen nagy, az egyik nagy online áruház is már csak decemberre vesz fel előrendeléseket rá, így amíg ezeket nem tudja a Sony teljesíteni, nem nagyon lenne reális újabb területen elkezdeni a forgalmazását.

Kipróbáltuk a PlayStation VR-t

A Hungexpóra kilátogatva öt játék várt rám, igaz, ezek egyike – a PlayStation VR Worlds – önmagában is több kisebb programot sorakoztatott fel. Elsőként az Until Dawn: Rush of Blood került sorra, aminek annyi köze van a Supermassive Games tavalyi horrorjátékához, hogy ugyanabban a világban játszódik. Stílusát tekintve azonban egy railshooterről van szó: két Move kontrollert kaptam a kezeimbe, ezek egy-egy pisztolyként jelentek meg a képernyőn, én pedig egy hullámvasút kocsijában ültem, amely némi ijesztgetős bevezető után el is indult a síneken. Ez egy pillanatra meglepő élmény volt, vártam is, hogy “na, most jön az, amikor rosszul szoktak lenni”, de szerencsére nem volt semmi ilyen gond – bár lehet, hogy ha nem egy 5-10 perces demót, hanem egy többórás játékot ülnék így végig, akkor már más lenne a helyzet. Szóval fura élmény volt fizikai mozgás nélkül megélni a mozgás élményét, viszont a játék gyorsan tett is arról, hogy ne ezzel foglalkozzam, és mindenféle szörnyűséggel árasztott el: ijesztő óriási bohócfejek, szellemféle zombilények, valamint óriási, visító, levágott malacfejek vettek körül, amelyek között egy-egy célpont is felbukkant, amit a pontszám növelése érdekében célszerű volt lelőni. Az újratöltés a Move gombbal történt, a célzás pedig kis megszokás után egész jól ment. Amúgy a sötét helyeken a pisztolyra szerelt lámpa világította meg a környezetem.

Kipróbáltuk a PlayStation VR-t

A második felszabaduló játék a BattleZone volt, ami ugye egy 1980-as játéktermi videojáték – és 1998-as feldolgozásának – újragondolása a Rebelliontől. Az ijesztgetés után egy akciódúsabb játékhoz volt szerencsém, amelyben egy tankot kellett irányítanom, és lelőnöm vele mindent, ami támadt rám: más tankokat, lőtornyokat, az égben repkedő drónokat és robotmadarakat. A VR ebben is segítette a beleélést: a tank vezetőfülkéjében körbe is nézhettem, de ha nem tudtam, hogy épp merről jön a támadás, a tényleges fordulás előtt elég volt a fejemet forgatni.

Kipróbáltuk a PlayStation VR-t

A PlayStation VR Worlds egy hat alkotást magába foglaló gyűjtemény, amelyből kettőhöz volt szerencsém a rövid tesztelés során. Az Ocean Descent egy teljesen passzív élmény: egy ketrecben leengednek az óceán mélyére, ahol gyönyörködhetem a vízalatti táj szépségében. Egészen addig, amíg meg nem érkezik egy cápa, amely nem nézi túl jó szemmel, hogy megsértettem felségterületét, és rövid méregetés után támadásba lendül, hogy aztán a végén a fejemet is leharapja. Ennél már jóval aktívabb volt a Danger Ball, amely gyakorlatilag a Pong 3D-sített verziója, annyi csavarral, hogy a fejünkkel tudjuk irányítani. A kontrollerre így az indítás után már nem is volt szükség, amerre néztem, arra mozdult a négyzet alakú lap, amellyel a felém repülő labdát kellett visszaütnöm. A trükk ott jött a dologba, hogy akár meg is csavarhattam a labdát, így nehezítve meg ellenfelem dolgát – aki persze szintén szivatott néha, például későbbi pályán kettéválasztotta a labdát, így gyors egymásutánban kellett kettőt is védenem. A London Studio programjában ezeken kívül tehát még további négy játékot találunk, mint például a The London Heist, amit más játékában nézhettem meg. Egy autós üldözéses jelenetbe csöppenünk, amely során az ablakon kihajolva lövöldözhetünk – igen mókás volt látni, ahogy egy kolléga ide-oda hajolt a széken ülve, miközben például támadóinkat lődözte vagy a kesztűtartóból vett elő új tárat.

Kipróbáltuk a PlayStation VR-t

A Guerrilla Cambridge egy multiplayer akciójátékkal készült a PS VR októberi megjelenésére, mégpedig a RIGS Mechanized Combat League-gel. Alapvetően egy fiktív sportjátékról van szó, amelyben óriásrobotokkal – mechákkal – lépünk be a pályákra, ahol ellenfeleink levadászása és gólszerzés a célunk. Igen látványos volt a dolog, talán ez volt a legélvezetesebb a kipróbált játékkok közül, de az is kiderült, hogy ahhoz, hogy tudatosan érhessek el jó eredményt, kicsit több gyakorlás szükséges még (azért így is második lettem az MI-vezérelte csapatban :-) ).
Az EVE: Valkyrie sajnos időhiány miatt aztán végül kimaradt, az EVE Online-ról ismert CCP Games ezúttal is egy sci-fi játékot készített, amelyben űrhajónkkal harcolhatunk mások ellen.

Kipróbáltuk a PlayStation VR-t

Ezeken kívül még a gamescom során alkalmam volt kipróbálni egy másik PlayStation VR játékot is, mégpedig a Cryteknél készülő Robinson: The Journey-t. Ez alapvetően egy felfedezős, barangolós játék, kisebb feladványokkal út közben. Az ismert hajótörött nevéhez annyi köze van a programnak, hogy itt is egy baleset következtében kerülünk ismeretlen helyre, azonban hajó helyett űrhajó, sziget helyett pedig egy bolygó vár ránk, társunk pedig Péntek helyett egy repkedő robot, HIGS, akit leginkább a Portal 2 Whitley-éhez lehet hasonlítani. A Tyson III-on pedig meglepő módon dinoszauruszok uralják a vidéket. Sűrű dzsungelekben, nagyszabású, látványos helyszíneken vezetett át a játék. A mélybe nézve vadállatok rohangáltak, mígnem egy óriási dinoszaurusz – talán egy brachiosaurus – nem állt az utamba. Gyorsan megdobtam a kezem ügyébe eső első tárggyal, de ez láthatóan nem tetszett neki. A PR-os sietett a segítségemre: a hatalmas állat növényevő, próbáljak inkább valami kaját dobni felé. Leszakítottam valamit az egyik fáról, majd azt hajítottam az állatnak, aki pár másodperccel később már a legjobb haveromként követett. Az irányítás amúgy kicsit fura volt. DualShock kontroller kell ehhez a játékhoz, azonban nem ad a kezünkbe teljesen szabad mozgáslehetőséget a program: forogni csak meghatározott szögenként tudunk, ami elég zavaró volt, legfőképpen akkor, amikor egy faágon kellett keresztülsétálnunk, folyamatosan újra és újraigazítva irányunkat. De a mezei PS-kontroller a fatörzsön/falon való felmászásnál se tűnt a legjobb megoldásnak, egy Move-val sokkal reálisabb lett volna az a rész. Ezeket leszámítva egy igen látványos és érdekes játéknak ígérkezik a Robinson, amely a Crytek több játékához hasonlóan elsősorban a letaglózó vizualitással szeretné kivívni a VR-headsetre beruházók figyelmét.

Az eddig kipróbált játékok azt mutatták, hogy elég jól sikerült összeraknia a Sonynak a VR-headsetjét. Maga a kütyü alapvetően kényelmesnek bizonyult, a PlayStation 4 (természetesen az alap, nem a később érkező Pro hajtotta a PS VR-t) elegendő teljesítményt ad a meghajtásához, és bár a kijelző felbontása néha kicsit kevésnek tűnt, amint elmélyedt benne az ember, nem foglalkozott már ezzel. (Egy extrém felbontású képernyő amúgy se fért volna bele a 399 eurós árba, így irreális is lenne többet elvárni az egy-egy szemre jutó 960*1080-nál. De igazából a konkurens – de jóval drágább – Oculus Rift vagy HTC Vive se kapott sokkal nagyobb felbontást, ott 1080*1200 pixel jut egy szemünkre.) Az eddig látottak alapján kíváncsian várjuk a valamivel hosszabb tesztelési lehetőséget is, aztán pedig a termék hazai megjelenését. ■

hozzászólások (1)

Bomc.
Bomc. 2016.10.14. 15:00
Nem VR játékokkal nem is működik egyáltalán?
cikkajánló

Logitech G900 Chaos Spectrum

Nagyszerű gamer egér brutális áron.

Oculus Rift játékok a gamescomon

Három Oculus Touch-vezérlésű VR-játékot mutatunk be.

Scanneléstől a 3D-s nyomtatásáig - video Enji Nighttal

Megnéztük, hogyan készül el egy 3D-nyomtatott, élethű minifigura. Most Te is nyerhetsz ilyen szobrot!

HyperX Cloud Stinger gamer headset

Belépő szintű prémium kategóriás gamer füles érkezett. Cikk és videobemutató.

Alienware Steam Machine

SteamOS, Steam Controller, Steam Machine - egyszerre gyűrtük mind a hármat!