Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Torment: Tides of Numenera

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

2016.10.12. 13:30 | szerző: Blade Runner | Előzetes

Az egyik legsikeresebb videojátékos Kickstarter-kampány az InXile Entertainment fejlesztőcsapat nevéhez fűződik, akik 2013-ban több mint négymillió dollárt gyűjtöttek össze a Torment: Tides of Numenera elkészítésére. Idén korai hozzáférés keretében már ki lehetett próbálni a játék első részét, és a gamescom alkalmával is beszéltek a fejlesztők a játékról. Mivel már a korai hozzáférés kezdete óta játszom a programmal, nagy érdeklődéssel hallgattam a vezető tervező előadását a játék különleges elemeiről.

Torment: Tides of Numenera

A Torment: Tides of Numenera egymilliárd évvel a jelen után, az igen távoli jövőben játszódik. Ez alatt birodalmak és civilizációk épületek fel és omlottak porrá, de mindegyik hagyott maga után valamit – tárgyakat, épületeket – amiket a jövőben élők elneveztek numenerának. Ebbe a világba csöppenünk bele, ahol olyan fejlett technológiák is léteznek, amelyek varázslatnak hatnak. Egy isten levetett földi porhüvelyeként, egy kisebb csapat tagjaként próbálhatunk megismerkedni és megbirkózni a világ kihívásaival, miközben saját életünk eredetére is fényt szeretnénk deríteni. A világ tele van megmagyarázhatatlan jelenségekkel, szürreális és meglepő események sora követi egymást. A legfontosabb játékelemnek döntéseink számítanak, azoknak ugyanis messzire kiható következményei lesznek, és ezek határozzák meg végül azt, hogyan végződik jövőbeni kalandunk.

Torment: Tides of Numenera

A tide-ok (szó szerinti fordításban árapály) olyan erőket jelenítenek meg a játékban, amelyek önmagukban se nem jók, se nem rosszak, és szinte lehetetlen egy szóval jellemezni őket. A fejlesztők a játékban létező öt ilyen erőt színekkel jelenítettek meg: arany, kék, ezüst, vörös és indigókék. Mindegyik színhez tulajdonságokat rendeltek, például az igazságosságot az indigóhoz, a bölcsességet és logikus következtetést a kékhez, a szenvedélyt a vöröshöz. A játékos örökséget úgy lehet felfogni, mint ezeknek az erőknek az együttese. Azok a tettek határozzák meg, mi lesz ez az örökség, amiket a játékos a játék folyamán végrehajtott. Ha valaki például a bölcsességet használja arra, hogy másokon segítsen, akkor ez a kék tide-ra hat leginkább. Ez az örökség pedig megváltoztatja a világot, amelyben kalandozunk, így a fegyverek és más tárgyak különböző bónuszokat adnak annak, akik más és más tide erőhöz kapcsolódtak. Hasonlóan a többi szereplő is másként reagál a játékosra, attól függően, hogy milyen az öröksége.

Torment: Tides of Numenera

A játékban a karakterek legtöbbje is valamilyen csoporthoz tartozik. Ezek általában kapcsolhatók valamelyik tide-hoz, de nem feltétlenül mindegyik. Ezen túlmenően még az egyes csoportokon belül is léteznek alcsoportok, amelyek egyik vagy másik filozófiai kérdésben ellentétes álláspontot képviselnek a csoport többi tagjához képest. Például lehet egy bölcsekből álló csapat, amelynek tagjai közül egyesek úgy tartják, a bölcsességet mindenki számára elérhetőé kell tenni, míg mások ezt egy kiválasztott elit részre akarják fenntartani. Ezen túlmenően ott vannak még a szekták is, amelyek rendkívül élesen szemben állnak egymással, és mindent szinte élet-halál kérdésként fognak fel.

Torment: Tides of Numenera

A fejlesztők elvetették az egyszerű csatakoncepciót, ennek helyébe a krízis lépett, ahol a játékosnak fel kell készülni olyan helyzetekre is, amikor a küzdelem hevében valamilyen váratlan esemény történik. Például épp csatázunk egy lovaggal, amikor hirtelen megtámadja ellenfelünket egy szörny. Tovább csépeljük a lovagot, örülvén a nem várt segítségnek? Vagy otthagyjuk őket, vívják meg ők a csatájukat, és a végén a legyengült ellenfelet kivégezzük? Esetleg segítünk a lovagnak, egyfajta botcsinálta szövetségesként? A döntés a játékoson múlik, de akárhogy is döntünk, ennek a döntésének kihatása lesz a játék folyamára.

Torment: Tides of Numenera

Amikor meghalunk a játékban ez itt nem egyszerűen egy „vége a játéknak” feliratot jelent: virtuálisan testünk halhatatlan, de az öntudatunk ilyenkor egy labirintusban kezd bolyongani, amíg a testünk visszanyeri életerejét. Ez a labirintus is újabb titkokat és lehetőségeket rejt. Például társainkról tudhatunk meg valamit, vagy valamilyen új erővel gyarapodhatunk, esetleg olyan részére kerülhetünk a világnak, amelyhez másként nem lenne hozzáférésünk. Persze azt is megtehetjük, hogy egyszerűen újratöltjük a játékot egy korábbi mentésből, de ezzel a játék egyik legérdekesebb részétől fosztja meg magunkat.

Torment: Tides of Numenera

A Torment: Tides of Numenera nagyon sok érdekességet, bizarr helyszínt és különleges játékstílust képvisel. Örvendetes, hogy az eddigi szokványosnak mondható sci-fi és fantasy alapok helyett egy igen érdekes, összetett világgal leptek meg minket a fejlesztők. A játék az ígéretek alapján valamikor 2017 elején kerül kiadásra, PC mellett PlayStation 4-re is. ■

Torment: Tides of Numenera
A legutóbbi Torment: Tides of Numenera cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.

Battlefield 1 multiplayer bétateszt

A hétvégén kipróbálhattuk az első világháborús FPS egyik pályáját.