25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Assault Squad 2: Men of War Origins

Ráncfelvarrást kapott a 2009-es világháborús stratégia.

Írta: GeryG 7 hozzászólás

Az egész történet 2004-ben, immár tizenkét évvel ezelőtt kezdődött a Soldiers: Heroes of World War II-val. Akkoriban még javában dúlt a világháború-őrület, így nem volt meglepő a Best Way és a 1C Company témaválasztása sem. Ráadásul az ő stratégiai játékuk szinte minden tekintetben különbözött a többitől. A folytatás a Faces of War címet kapta és sajnos tipikus példája lett a sokat akar a szarka kezdetű közmondásnak. A csorbát végül a Men of War, a sorozat tulajdonképpeni harmadik része köszörülte ki, amelynek már sikerült az, ami az elődnek nem: nagy létszámú egységekre is működőképesen átültetni az első rész egyedi irányítását. Mindennek már hét éve, a Men of War pedig ez idő alatt megannyi kiegészítőt és alrészt kapott. Idén érezték úgy a készítők, hogy ideje egy picit visszatérni az alapokhoz, és elkészítették a játék felújított kiadását, az Assault Squad 2: Men of War Originst.

Assault Squad 2: Men of War Origins

Ez a kiadás tulajdonképpen a Men of War: Assault Squad 2-ig, a sorozat eddigi utolsó részéig bezárólag minden fejlesztést és újítást magába foglal, de a készítők egy picit még tovább mentek. Bár a grafikus motorhoz alapvetően nem nyúltak, alaposan feltöltötték azt újabb grafikai effektekkel – igaz, ez csak DirectX 11-es effekteket jelent, ami ma már nem akkora újdonság. A textúrákat sokkal élesebbre, magasabb felbontásúra cserélték, új részecskeeffektek és élethű mélységélesség került a játékba. A katonák modelljét is gatyába rázták, így azok is jobban hasonlítanak immár egy igazi harcosra. A grafika mellett picit finomítottak a hangokon is, sok fegyver és robbanás új, élethűbb hangot kapott.

Assault Squad 2: Men of War Origins

A fentiek persze csak felszíni finomítások, amelyek kicsit szebbé teszik a korosodó játékot. Tudták ezt a fejlesztők is, ezért itt-ott picit belenyúltak a mesterséges intelligenciába is, amely immár a legkönnyebb fokozaton is piszok éber. Sokszor már-már irreálisan is hamar kiszúrnak minket, ami a lopakodós, alapvetően csendben végrehajtandó küldetéseket teszi frusztrálóan nehézzé. Ugyanakkor a legkönnyebb fokozaton szinte halhatatlanok katonáink, így ha le is bukunk, és szemtől szembeni tűzharc bontakozik ki, jó eséllyel mi fogjuk azt megnyerni. Itt jön jól egyébként a sorozat egyik védjegyének számító direkt irányítás, vagyis a katonák (és járművek, lövegek, gyakorlatilag bármi, amibe embert ültethetünk) feletti közvetlen irányítás. Nemcsak kattintgatással adhatjuk meg, hogy hova menjen, és ott mit csináljon, hanem mi vezérelhetjük őket, valamint célozhatunk és lőhetünk velük. Mindig is ez volt a legnagyobb vonzereje a szériának, ami máig nem kopott az élvezeti értékéből. És ne feledkezzünk meg a realisztikus elemekről sem: a tankok életerőcsík helyett moduláris sérülési modellel rendelkeznek, valamint a lövedékekre hat a gravitáció is, vagyis véletlenül sem oda fognak becsapódni, ahová mi céloztunk.

Assault Squad 2: Men of War Origins

Az Assault Squad 2: Men of War Originst a sorozat régi rajongói mellett azoknak ajánlom, akik szeretnének egy picit más jellegű világháborús stratégiával is megpróbálkozni. Itt tényleg nincs bázisépítés, csak kőkemény harc. Azt pedig a többi játékhoz képest sokkal direktebb módon élhetjük át. Ha ehhez hozzávesszük az elképesztően részletes tartalmat (rengeteg fegyver, felszerelés, különböző típusú lőszerek és gránátok, már-már túl sok minden, amit használhatunk) és a szerepjátékszerű inventory-rendszert, akkor valóban egy egyedi alkotást kapunk. Tény, még a grafikai tupírozás ellenére sem nevezhető már szépnek a játék, hiszen az alatta dolgozó grafikus motor is igen öreg már, de ez nem sokat von le az élményből. Mert még mindig remek érzés, amikor egy gránáttal apró darabokra robbantunk egy tankot…

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

Assault Squad 2: Men of War Origins

Platform:

Fejlesztő: Digitalmindsoft

Kiadó: 1C Company

Megjelenés: 2016. augusztus 25.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Wing
Wing [4593]
Most rákerestem a régi German Soldiers Modra, amit anno a SHoWW2-höz használtunk, és meglepve láttam, hogy van GSM mod a MoW2-höz is. Ráadásul benne vannak a románok, a lengyelek és mi is. Azt hiszem, ha barátnőm is engedi, akkor megvan a program a hosszú hétvégére :)
GeryG
GeryG [2289]
Annak idején én is a SHOWWII-vel szórakoztam a legjobban, egyszerűen imádtam a rengeteg különböző fegyvert, hogy nem mindegy, milyen lőszert teszek a tank ágyújába. Hogy elvehettem a lelőtt ellenségtől a lőszerét és fegyvereit, ilyesmi. És mindezt egy stratégiában, ahol általában csak az egérrel kell kattintgatni, hogy hova menjen a katona és kire lőjön. Óriási élmény volt, amit megfejeltek még a járművek moduláris sérülési modelljével, ami megint telitalálat volt! Emlékszem, akkoriban a másik nagy kedvenc a Company of Heroes volt, mert az meg piszok látványosra sikerült, csak épp tök fura volt ez után a játék után az ottani életerőcsíkos megoldás...
Sokáig figyeltem a modokat is, mert volt köztük rengeteg nagyon ötletes, valaki például azon dolgozott, hogy a katonáknak se életerőcsíkja legyen, hanem testrészenkénti sérülése. Csak azt nem tudom, hogy ebből végül lett-e valami.
Morello
Morello [5409]
Messzemenőkig egyetértek :) Én is az első rész óta nyomom.
AndrewT
AndrewT [197]
Annak idején úgy lőttük be ezt a sorozatot, mintha a Commandos és a Blitzkrieg összegyúrásából született volna meg, és tényleg, mindkét klasszikusból a leghasználhatóbb elemeket ötvözték kiváló érzékkel. A látvánnyal korábban sem volt problémám, bár nyilván nem A+ kategória.
Wing
Wing [4593]
Az első rész, a SHoWW2 óta játszom a sorozattal, és mindig is sajnáltam, hogy valahogy sosem sikerült igazán nagy klasszissá válnia, pedig messze az egyik legszórakoztatóbb stratégiai játék. Szerintem ebben közrejátszik a rendkívül idióta névválasztás is :)

Egyébként szvsz nincs olyan stratégia jelenleg a piacon, ami a szakaszszintű harcot ennyire jól megmutatná.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (7 db)