Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Axiom Verge

A Metroid életérzés nyolcbites köntösben köszöntött be a nyolcadik konzolgeneráció masináira.

2016.10.25. 12:30 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

A szépemlékű Westwood Studios veteránjaiból megalakult Petroglyph Games berkein belül számos sikerjátékon tevékenykedő Thomas Happ még 2010-ben jelentette be, hogy egy kis független magánprojekt fejlesztésébe kezdett piciny garázscégével, a Thomas Happ Gamesszel. Az Axiom Verge névre keresztelt szösszenet azóta is készült, csiszolódott szorgalmasan, hogy 2015-ben megjelenshessen a PS4-es és PC-s verzió. Utolsó körben a Wii U és az Xbox One tulajok vethették bele magukat Trace kétdimenziós, nyolc- (na jó, maximum tizenhat-) bites kalandjaiba, amely portok közül jelen ismertetőnk a Nintendo változatot mutatja be röviden.

Axiom Verge

Az erősen – és nem titkoltan – a Metroid szériára, annak is az első epizódjaira hajazó alkotás főhőse egy fizikus, akinek az egyik kísérlete finoman szólva balul sül el. Ez eddig az Another World intrója is lehetne, főleg, ha azt is elmondom, hogy természetesen hősünk, Trace egy idegen világban tér magához. Ez a hely Sudra, ahol elsenova, a valaha virágzó itteni civilizáció egyik utolsó megmaradt rusalkija – óriási méretű, védelmező harci robotja – a segítségünket kéri egy őrült tudóstársunk, Athetos megállításában, aki elpusztította a sudrai civilizációt. Ezzel veszi kezdetét a számos csavarral megspékelt történet, amely nagyon kellemes órákat tartogat a stílus szerelmeseinek.

Axiom Verge

Az oldalrascrollozós, kétdimenziós program játékmenete nagyban épít a már említett Metroid sorozatra, de számos egyéb shoot ’em up alkotásra is. Jobbra-balra, fel és le haladva gyűjthetünk be különféle fegyvereket, tárgyakat és fejlesztéseket, amelyek segítik előrejutásunkat. Ha valahol akadályba ütközünk, oda biztosan vissza kell majd mennünk, amikor már megtaláltuk a továbbjutást biztosító eszközt. Ebben nagy segítséget jelent, hogy térképünkön – amelyet a Wii U kontrollerének hála a játék megállítása nélkül is folyamatosan elérhetünk – jelölni tudjuk az ilyen problémás helyszíneket, így nem emlékezetből kell visszatalálnunk azokhoz. A program számos különféle fegyvert, sok-sok ellenfelet, nem kevés főgonoszt, valamint igen terjedelmes méretű, bejárható területet tartogat a számunkra. A rengeteg ágyú azért ne tévesszen meg senkit, gyakorlatilag néhány típus bőven elegendő a játék teljesítéséhez, és legtöbbjük csak addig érdekes, amíg kipróbáljuk, mit tud. Arzenálunkon kívül természetesen időzítésre és logikára is szükségünk lesz a platformokon való ugrabugrálás vagy a bossfightok alkalmával, hiszen – mint ahogy az a stílus egyik sajátossága – a legtöbb esetben gyakorlatilag minimális lövöldözéssel, vagy egy egyszerű algoritmus követése által is tovább mehetünk. A fejlesztők ezt demonstrálandó a normál és a nehéz fokozat mellett egy, a párbeszédeket és átvezetőket abszolút nélkülöző, kifejezetten a minél jobb idő elérését célzó speedrun módot is beépítettek a játékba.

Axiom Verge

A képi világ és a hangzás egyértelműen a régi, két-három-négy konzolgenerációval ezelőtti időket eleveníti fel, ami számomra nagyon kellemes, nosztalgikus érzést kölcsönzött az amúgy is remek játéknak. Korai játékospályafutásom egyik elsőként megismert stílusát varázsolta elém, annak egykori legfényesebb, mindmáig talán legtündöklőbb formájában. Mindehhez a Wii U kontrollerének hála egy nagyon is gördülékeny játékmenet társult, ami igazi gyöngyszemmé varázsolta az eleve kiváló programot a Nintendo masinák tulajdonosai számára.

Axiom Verge

Thomas Happ alkotására, az Axiom Verge-re abszolút érvényes az „A jó munkához idő kell!” kezdetű népi bölcsesség. A veterán játékkészítő és kis, független csapata a Metroid, a Cannon Fodder, a Blackthorne vagy az Another World című halhatatlan nagyságokkal fémjelzett stílust és korszakot varázsolta a ma játékosa elé az egykori nyolcbites érát teljes mértékben megidéző, szívmelengetően nosztalgikus stílusban. Nagyon szerettem Trace bőrébe bújva, kilógó nyelvvel végigküzdeni magam Sudra terjedelmes világán, amit még többször meg fogok tenni. Aki szereti, szerette ezt a stílust, annak semmiféle kifogása nem lehet az immár gyakorlatilag minden jelenlegi platformon elérhető Axiom Verge beszerzésére. Ne is próbáljon ellenkezni! ■

Axiom Verge
Axiom VergeAxiom VergeAxiom VergeAxiom Verge

értékelés

Axiom Verge

Pozitívumok
  • Nosztalgikus, jól kitalált és remekül megalkotott játék.
  • Wii U-n roppant gördülékeny játékmenet.
  • Kellemes sztori.
  • Remekül használható térkép.
Negatívumok
  • Egyszer minden véget ér...

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.