Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Endless Space 2 (Early Access)

Kipróbáltuk az Amplitude készülő új játékát.

2016.10.26. 13:35 | szerző: Blade Runner | Előzetes

A francia Amplitude Studio első játéka a 2012-es Endless Space volt, amelyet két évvel később követett az Endless Legend. Az utóbbi egy bolygó felszínén játszódott, és néhány olyan új ötletet is bedobtak a fejlesztők, amelyeket érdemes lett volna beépíteni korábbi játékukba is. Ezért aztán úgy döntöttek, hogy az alapoktól újragondolva elkészítik az Endless Space második részét, megtartva mindazt az első játékból, ami sikeres volt, beleépítve az Endless Legendben jött új ötleteket, no meg persze kibővítve néhány újabbal is.

Endless Space 2 (Early Access)

Az Endless Space 2 egyelőre Early Access keretében érhető el, alfa állapotú, és csak az első 100 kört lehet benne lejátszani, így legfeljebb a lelki szemeimmel láthatom optimistán a kiváló készterméket. Először nézzük az újdonságokat! Eddig a népséget egy szám képviselte, akik ha lázadoztak, csökkenthettük az adókat, vagy újabb luxustermékekkel szúrtuk ki a szemüket. Ha már elég fejlett volt birodalmunk, lehetőségünk nyílt morálnövelő épületek felhúzására a bolygókon, így a játék végére a 100%-ban elégedett lakosságot még magas adók mellett is könnyű volt elérni. A második részben a lakosság nem arctalan tömeg, hanem szavazó, pártokat alapító szervezett lakosság, akik a kedvencükre fognak szavazni, legyen az tudományosan elkötelezett kutató, kardcsörtető hadúr, békés politikus, természetvédő stb. A parlament törvényeket hozhat, de csak akkor, ha ahhoz megvan a megfelelő támogatottság, ehhez politikai pontokat használhatunk fel. A törvények erős, a teljes birodalomra ható bónuszokat adnak, így érdemes mindig az adott helyzetben leghasznosabbakat kiválasztani. Egy másik újdonság a játékban a küldetések beépítése.

Endless Space 2 (Early Access)

Aki már játszott szerepjátékkal, az tapasztalhatta, hogy karakterünknek különféle feladatokkal kell megbirkóznia a játék során, túlmenően az ellenséges MI vezérelte szörnyek leverésén. Az Endless Space 2/ben egyrészt döntéseket kell hoznunk, ezek a legtöbb esetben előnyöket és hátrányokat is jelentenek egyszerre, a játékos feladata, hogy a számára előnyösebbet (vagy annak gondoltat) kiválassza. Másrészt küldetéseket kapunk, például fel kell derítenünk valamit, vagy felfedeznünk egy régi elfeledett romot, és kikutatnunk, mi rejlik a felszín alatt. Ezek a küldetések több fázisból állhatnak, és mindegyikben kapunk valamit erőfeszítéseinkért. A harmadik új elem a felszíni harc. Az első részben hajónk csupán melléállt egy ellenséges bolygónak, elindult egy számlálóérték visszafelé, attól függően, milyen erős volt a bolygó és milyen erős a támadóflotta. Amikor a számláló elérte a nullát, miénk volt a bolygó. Most ennél valamivel érdekesebb a helyzet. Van egy felszíni védőcsapat, valamint egy űrből érkező támadócsapat. Saját csapatunknak adhatunk olyan parancsot, hogy milyen módon harcoljon (gerilla, frontális támadás stb.), és elindul a harc. Stilizált módon ábrázolták a harcosokat, lövöldöznek és szaladnak előre, és amikor valamelyik oldal elfogyott (vagy a hadsereg megadja magát), a másik oldal győz. Mondjuk eddig ez nem egy Starcraft, de bízom benne, hogy lesz még a fejlesztőknek ötletük a stratégiai lehetőségek bővítésére a polcokra kerülő játékban.

Endless Space 2 (Early Access)

A játék többi eleme már ismerős lehet az Endless Space első részéből, de a fejlesztők szinte minden területen továbbfejlesztették ezeket is. Annak ellenére, hogy elég sok helyen látjuk, hogy ezt vagy azt még nem építették be játékba, vagy ami van, az még nem végleges, már most is elég jól lehet szórakozni vele. Nagyon tetszik például a felderítőhajóknál az ötlet, hogy a hajók robotszondákat küldenek a felszínre, hogy ott egy-egy anomáliát megvizsgáljanak, és ha szerencsénk van (és legtöbbször szerencsések vagyunk), valamilyen bónuszt kapunk vagy valamilyen erőforrást fedezünk fel. Ezeket a robotszondákat a hajók körönként termelik, így mire egy másik csillagrendszerbe érünk, újabb szondákat bocsáthatunk ki. Az űrharc még látványosabb lett, mint az első részben volt. Ennek a taktikai részét is átdolgozták, a taktikai kártyák és ellenkártyák helyett stratégiai döntést hozunk, hogy milyen módon közelítjük meg az ellenséget, milyen közel hajózunk hozzá, hogyan támadunk, hogy a fegyvereinket minél hasznosabban tudjuk használni. A birodalommenedzselésnél is találunk néhány újdonságot. Grafikailag megújult a galaxis- és csillagrendszernézet, a csillagrendszereknél az első felfedezésnél egy áttekintő animációt láthatunk a különböző bolygókról. A bolygók generálása is megváltozott, a víztartalom és a hőmérséklet függvényében lettek besorolva különböző osztályokba. A kutatási képernyő, de maguk a kutatások is átalakultak. Az eddigi hálószerű kutatási fát felváltotta egy öt korszakot felölelő kutatási lista, ahol az egyes korszakokon belül több kutatást is végig kell vinni a játékosnak, mielőtt valamit a következő korszakból választhat.

Endless Space 2 (Early Access)

Az Endless Space 2 több részén még érződik a fejlesztés korai szakasza, de bízom benne, hogy a fejlesztők elég időt kapnak arra, hogy a tökéletességig csiszolják a játékot, és akkor úgy vélem, újabb klasszikussal bővül az űrstratégiai játékok panteonja. ■

Endless Space 2
A legutóbbi Endless Space 2 cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Osiris: New Dawn Early Access próbakör

Nem könnyű űr-Robinsonnak lenni...

Paragon nyílt béta

Lehet még újat mutatni a MOBA műfajában?

Torment: Tides of Numenera

Év eleje óta elérhető az Early Access verzió, nemrég pedig a PS4-es verziót is bejelentették.

Mafia III - első benyomások

Megérkezett a népszerű sorozat harmadik fejezete. Ezek voltak az első élményeink.

Planet Coaster - alfateszt

Kipróbáltunk a vidámparképítő játékok egyik új üdvöskéjét.