Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Hide and Shriek

Hide and Shriek

Kétszemélyes jumpscare PvP játékot teszteltünk.

2016.11.07. 10:50 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

A Funcom csapata tavaly indíotta el MMO-spinoff szériáját a The Parkkal, egy meglehetősen rövid, ám kellemes horrorjátékkal, amely a The Secret World című MMORPG-jük egyik ikonikus helyszínét mutatta be testközelből. Azóta két további ilyen címet jelentettek be, az egyiket az Age of Conanhez, a másikat, jelen címem alanyát pedig szintén a TSW-hez. A The Park nyomasztó, horrorisztikus történetével szemben azonban a Hide and Shriek egy sokkal könnyedebb, humorosabb darab, amely a vidámparktól nem messze felhúzott Innsmouth Akadémián játszódik, Halloween estéjén.

Hide and Shriek

Akik teljesítették a The Secret World második fejezetét, azok jól tudják, hogy az Innsmouth közel sem szokványos oktatási intézmény. Az iskolát az Illuminati titkos szervezet létesítette, hogy korán felfedezett, potenciális tagjaik és a körükbe tartozó családok örökösei elsajátíthassák a fekete mágia, az okkultizmus és az alkímia tudását is a szokásos tananyagon kívül (emellett a rúnákkal és védővarázslatokkal védett campus alatt húzódik az illuminátusok több évszázados tudását raktározó könyvtár is). Az Akadémia hallgatói egy különleges halloweeni játékot űznek: két diák láthatatlanná változik, és egymás akadályozásával, ijesztgetésével kell összegyűjteniük mágikus gömböket az elhagyatott folyosókon – ezt próbálhatjuk ki a Hide and Shriekben.

Hide and Shriek

A játékot kizárólag többjátékos módban játszhatjuk, a pályák pedig négy osztályteremből és az azokat összekötő folyosóból állnak. Mindkét játékos rendelkezik egy-egy folyton változó helyen megjelenő oltárral, amelyhez vissza kell juttatniuk a megtalált gömböket, hogy azokkal pontokat gyűjthessenek. Aki a legtöbb pontot gyűjti a tízperces játszma alatt, az győz. A nyerésnek azonban két másik módja is van. Egyrészt pontokat lophatunk ellenfelünktől, ha a gömbök mellett összeszedjük a pályákon elszórt mágikus rúnákat is, amelyekkel aztán számtalan csapdát állíthatunk számára hamis, robbanó gömbökkel, teleportkapukkal, amelyek ideiglenesen egy másik dimenzióba száműzik, vagy ideiglenesen lelassítják, megvakítják, kizárják a termekből. A másik lehetőség, ha sorozatban háromszor megrémisztjük őt mágikus familiárisunk jumpscare támadásával, ugyanis hiába vagyunk láthatatlanok, ha gyorsan mozgunk, kezünkben tartjuk a gömböt, esetleg ajtókat nyitunk, könyveket lapozunk, akaratlanul is elárulhatjuk pontos helyzetünket. Ha ekkor ellenfelünk sikeresen célba vesz minket, a képünkbe vághatja sikító familiárisát, mi pedig elveszítjük az aktuális gömbünket, elájulunk, és hacsak sürgősen nem törjük meg a sorozatot egy válaszcsapással, két további familiárissal elkövetett jumpscare után automatikusan veszítünk.

Hide and Shriek

A pályák során természetesen fejlődünk, folyamatosan bővül tudásunk a rúnákból felépíthető csapdák terén (bár hogy melyik öt rúnatípus lesz szétszórva a pályán, az minden játszma előtt véletlenszerűen dől el), illetve szintlépésekkor bővül a használható familiáristípusok, és a rájuk aggatható kiegészítők, hangok száma (a csontvázfej, madárijesztő és társaik mellett Hillary Clinton és Donald Trump arcát is felhasználhatjuk). A játék egyik legnagyobb hibája sajnos az volt, hogy az első próbálkozásaim során nagyon nehezen, nagyon kevés játékost találtam hozzá (annak ellenére, hogy Steam játékkártyák, illetve újabb, a The Secret Worldben használható exkluzív tárgyakat is kínál a nagyon baráti ár mellé). Szerencsémre GeryG kollégám besegített, és nemcsak remekül szórakoztunk, de azt is megállapítottuk, hogy barátokkal, voice chaten keresztül a játékélmény durván megduplázódik. Több órán keresztül szívattuk egymást, próbáltuk kiismerni egymás taktikáit, mozgásait, amely során csak néha szegték kedvünket olyan apró hibák, mint az ideiglenesen eltűnt hang, illetve egy-két olyan furcsa bug, mint amikor egy aktivált csapda semlegesítette a tökéletesen becélzott familiáris támadást.

Hide and Shriek

Az Unreal Engine 4-gyel készített grafika emellett szép, a zárt terek és kis pályák miatt a játék tökéletesen, akadás- és fps-esés nélkül futott, a hangulat pedig remekül illett a halloweeni témához. Nem egy AAA-kategóriás sikerjátékjelölt, de már eleve az árcédulán látszik, hogy a Funcom is inkább csak egy kis kellemes őszi, halloweeni szórakozásnak szánta (illetve újabb kedvcsinálónak a The Secret Worldhöz). Bár Halloween már elmúlt, ha a barátokkal kipróbálnátok egy kissé szokatlan FPS-t, ahol a cél egymás szívatása jumpscare-ek és ijesztő csapdák segítségével, bátran ajánlom a beszerzését. ■

Hide and Shriek
Hide and ShriekHide and ShriekHide and ShriekHide and ShriekHide and Shriek

értékelés

Hide and Shriek

Pozitívumok
  • Tökéletes halloweeni hangulat.
  • Barátokkal játszva nagyon szórakoztató.
  • Egyedi ötlet.
  • A tartalomhoz illő, budget kategóriás ár.
Negatívumok
  • Barátok nélkül nem valószínű, hogy tudsz játszani, és nem ugyanaz az élmény.
  • Néhány apróbb bug.
Hide and Shriek
A legutóbbi Hide and Shriek cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.