Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Call of Duty: Infinite Warfare

Végül is a borsófőzeléket is szeretjük, hiába ettünk már sokszor, nem?

2016.11.14. 08:55 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Az elmúlt hetekben valóságos FPS-dömpingben volt részem, de egyáltalán nincs okom panaszra. A sort a Shadow Warrior 2-vel kezdtem, amely bemelegítésnek tökéletesen megfelelt. Aztán belecsaptam a közepébe a Battlefield 1-gyel, amely bizony eséllyel pályázhat majd az év játéka címre is (akciójátékok kategóriában mindenképp). Legutóbb pedig a Respawn Entertainment második játékával, a Titanfall 2-vel játszottam, amely kijavította az első rész hibáit, és remekül helytállt a nagyon szoros mezőnyben.
Most pedig itt a Call of Duty: Infinite Warfare, amely bejelentésekor rekordot döntött: soha ennyien nem utáltak még videojáték-előzetest. A játékosok a fejüket fogták, hogy már megint minek erőltetik a sci-fi témát, amikor internetszerte arról beszélnek, hogy de jó lenne már egy új világháborús FPS. A Battlefield 1 meglépte a váltást, és mára tudni, hogy nagyon jól tette. Ehhez képest az idei CoD első ránézésre semmiben sem különbözik az előző évek részeitől, főleg az Advanced Warfare-től. De tényleg nem?

Call of Duty: Infinite Warfare

Erre a kérdésre nehéz egyértelmű választ adni. Ha csak azt nézzük, hogy a játék ismét a világűrbe repít minket, ahol robotok és hiper-szuper testpáncélban feszítő katonák ellen harcolunk, közben pedig csúcstechnológiás fegyvereket és kiegészítőket használunk, akkor igen, a játék nagyon hasonlít az Advanced Warfare-re. Bevallom, én is kétkedéssel vegyes kíváncsisággal vetettem bele magam a játékba, de az első egy-két óra után elégedetten álltam fel. Mert ez bizony szórakoztató!
Az egyszemélyes kampány Nick Reyes kapitány köré épül. Hősünk kezdetben csak egy a megannyi magasan képzett katonai pilóta közül a UNSA (United Nations Space Alliance) kötelékében, amelyet támadás ér az SDF (Settlement Defense Front) részéről. A támadás visszaverése után Reyes az egyik űrhajó, a Retribution kapitányává válik, innentől ez lesz a főhadiszállása, ahonnan küldetésekre indul.
Anélkül, hogy a történetről többet elárulnék, azt kijelenthetem, hogy a sorozattól már megszokott jellegű sztorit kapunk, annak fordulataival és jellegzetes karaktereivel. Érződik, hogy a készítők nem akartak túl radikális változtatásokhoz nyúlni, inkább maradtak a jól ismert megoldásoknál. Ez viszont még mindig eladható, hiszen a kampány szórakoztató, és sokszor látványos, mint egy jól összerakott mozifilm. És talán egy leheletnyit emberibb is, mint korábban.

Call of Duty: Infinite Warfare

Küldetéseink során egyaránt akciózunk bolygók felszínén, űrhajók belsejében, valamint az epizód nagy újításaként kint a világűrben is. Utóbbit páncélban és űrhajóban egyaránt megtehetjük. Mivel a történet a mi naprendszerünkben játszódik, így a bolygók sokszor valamely gázóriás holdjait jelentik, amelyeket az emberek már kolonizáltak, hogy az ottani nyersanyagokat is kitermeljék. A pályák így sokszor vegyesen épülnek fel kültéri és belső helyszínekből, de örömmel jelenthetem, hogy mindkettő nagyon szépen kidolgozott, meglepően hitelesnek tűnik. Ugyanez elmondható az űrhajókról is. A készítők nagyon odafigyeltek ezúttal a részletekre, élmény apránként előrehaladni egy-egy behemót hajó belsejében. A hatalmas szabad terek és a szűk folyosók érdekes kettősséget adnak az élménynek. A csaták pedig alaposan átszabják a terepet: az űrhajók apró darabokra robbannak szét, ami belülről is megérződik. A folyosókon kétségbeesett személyzet rohangál, a legtöbb helyiség lángokba borul, a leszakadó vezetékek szikráznak, az eltört csövekből ömlik a forró gáz. Mindez nagyon sokat dob a hangulaton, a környezetünk sosem tűnik sterilnek.

Call of Duty: Infinite Warfare

A sima lövöldözős részek a sorozat összes rajongójának a kisujjában lesznek, hiszen semmi újat nem tapasztalhatunk e téren. A szokásos méretű arzenálból válogathatunk, a fegyverekre különböző célzóeszközöket és kiegészítőket szerelhetünk, valamint gránátokból is akad néhány. Minden küldetés előtt mi magunk állíthatjuk össze felszerelésünket a Retribution fegyvertárában, majd bepattanhatunk saját Jackal vadászgépünkbe, és már indulhat is az akció. Mint említettem, a bolygók és űrhajók mellett a világűrben is harcolhatunk. Ezek közül a repülős küldetések az egyszerűbbek, de cserébe sokkal pörgősebbek és nagyon látványosak is. A csata során általában más vadászgépekkel harcolunk, néha pedig fel kell robbantanunk egy-két nagyobb cirkálót is. A harc során gépünkkel befoghatjuk a legközelebbi célpontot, innentől már automatikusan követi azt, nekünk csak céloznunk és lőnünk kell. Néha meg elkerülni pár rakétát, esetleg lerázni a ránk ragadt ellenséget. A Jackal felszerelését is minden küldetés előtt alakíthatjuk. Kiválaszthatjuk, milyen gépágyú és rakétarendszer, milyen kiegészítő felszerelés, valamint milyen menő orrfestés kerüljön rá. Az már külön élmény, hogy a fel- és leszállást is mi intézzük. Jók ezek a töltelék részletek.
De nemcsak repkedhetünk az űrben, páncélban is kiléphetünk néha egy-egy cirkáló felszínére, hogy ott zéró gravitációs környezetben szálljunk szembe az ellenséggel. Ilyenkor össze-vissza lebeghetünk, ami persze nem jó ötlet, hiszen ilyenkor nagyon könnyű célponttá válunk. Célszerű inkább a talaj közelében maradni, és fedezékről fedezékre haladni. Nagy segítség a kampónk, amivel egész gyorsan közlekedhetünk, valamint a közeli ellenséget is magunkhoz ránthatjuk, hogy végezzünk vele. Ez érdekes újítása a játékmenetnek, ami szintén egész jól sikerült. Más kérdés, hogy viszonylag kevés ilyen jelenet van.
Még egy gondolat erejéig érdemes foglalkozni a nehézségi fokozatokkal is. Az első végigjátszáskor csak a szokásos szintek érhetőek el, ám amint ezek közül bármelyiken teljesítjük a sztorit, feloldjuk a specialist fokozatot is. Már a normál és kemény szintek is tudnak kihívást jelenteni, de a specialist bőven rátesz egy lapáttal. Ezen a fokozaton már nincs automatikus regenerálódás, csak a harctérre magunkkal vitt gyógyítókészletek segíthetnek. Az ellenség képes kilőni kezünkből a fegyvert, ráadásul bármikor megsérülhetünk karunkon vagy lábunkon, ez pedig befolyásolja célzóképességünk és sebességünk. Ha pedig ez sem okoz nekünk gondot, és így is lenyomjuk az SDF gaz katonáit, jöhet a YOLO, vagyis a You Only Live Once fokozat, ahol ugyanezek a kondíciók várnak, csak épp megfejelve azzal, hogy nincs semmilyen checkpoint. Vagyis bárhol bukunk el, teljesen elölről kell kezdenünk az egész kampányt.

Call of Duty: Infinite Warfare

Ha Call of Duty, akkor multiplayer. A sorozat mindig is ezzel próbálta magához láncolni a játékosokat legalább arra az egy évre, amíg a következő rész elkészült. Idén sincs ez másképp, a többjátékos rész igen fontos eleme a játéknak. Az alapokat az előző évek részeiből vették át, így itt is megjelenik a hátunkra szerelt jetpack, amelynek segítségével jó nagyokat tudunk ugrani, nekifutásból hosszú métereken át csúszni a földön és persze a falakon is futhatunk egy ideig. Emellett átvették a specialistarendszert is, csak épp ezúttal az egészet a testpáncélokra hegyezték ki. Ilyenből hat különböző áll rendelkezésünkre, amelyből az utolsó hármat csak bizonyos szintlépés után érhetjük el. Ahogy a specialisták, a páncélok is teljesen eltérő harcmodort képviselnek, ennek megfelelően más és más képességekkel ruházzák fel viselőjüket. Van, amelyik kifejezetten a gyors és pörgős harca lett kifejlesztve, másik a hatalmas tűzerőre épít, megint másik a lopakodásban kiváló. A játék során eleinte a JTF Wolverines alakulathoz tartozunk, akik kis bevezető után különféle feladatokat adnak: ölj meg x ellenséget ilyen fegyverrel, y ellenséget meg olyannal és hasonlók. Cserébe vaskos XP-kötegek a jutalmunk. A meccsek során nyújtott teljesítményünkkel nemcsak szinteket léphetünk, de kulcsokhoz is juthatunk, ezeket pedig különféle ellátmányládákra válthatjuk be a menüben. Itt jön képbe, hogy a fegyverek alapverziói mellett vannak prototípus változataik is, így a stukkereknek négy további szintje van: common, rare, legendary és epic. Mindegyik valami extrát ad a fegyverhez: nagyobb tárkapacitás, gyorsabb újratöltés, csökkentett visszarúgás, ilyesmik. Ez az újítás sokkal bővebb variációs lehetőségeket ad a játékosok kezébe, nem beszélve a rengeteg kozmetikai részletről, festésről és egyebekről.

Call of Duty: Infinite Warfare

Természetesen idén sem maradhattak el a zombik sem. Ez a játékmód az évek során egyre nagyobb népszerűségre tett szert, így mára szerves része lett a sorozatnak. Ám hiába játszódik a világűrben az Infinite Warfare, a zombis játékmódnak ehhez csak minimális köze van, de akár mondhatnám azt is, hogy a zombis játékmód egy külön játék a játékon belül. Saját története és egyedi játékmenete van, amely csak picit kapcsolódik a többihez. Például itt is lehet kulcsokat gyűjteni.
A történet egy őrült filmrendezőről szól, aki összegyűjt négy színészjelöltet, hogy ők szerepeljenek utolsó nagy mesterművében, a Zombies in Spaceland című horrorfilmben. Amit azonban hőseink nem sejtenek, hogy ez nem hétköznapi forgatás: a fekete mágiának köszönhetően szó szerint belekerülnek a ’80-as éveket kifigurázó filmbe. A négy szereplő is olyan, mintha kliséfalváról szökött volna: a kemény fiú, a néger rapper, a nagyszájú nő és persze az elmaradhatatlan kocka. Mellettük pedig egy igazi ’80-as évekbeli megasztár is felbukkan: David Hasselhoff! A pályákat összekötő történetet egyébként amolyan Scooby Doo-szerű rajzfilmes formában alkották meg, ami egész vicces lett.

Call of Duty: Infinite Warfare

A Call of Duty: Infinite Warfare egyik Achillesz-sarka a grafika. No, nem azért, mert a játék csúnya lenne, sőt. Ha nem is a legszebb játék a piacon, de legalábbis bőven pariban van a Titanfall 2-vel, amely talán témájában és stílusában a legközelebb áll hozzá. De ugye a Battlefield 1 bőven e kettő fölé nőtt grafika terén. A gond viszont ott kezdődik, hogy míg a Battlefield 1 és a Titanfall 2 úgy prezentálta a pazar látványt, hogy közben remek optimalizációval stabilan tartotta a 60 fps-t, addig az Infinite Warfare-nek bizony akad gondja bőven. A játékban gyakran találkozunk átvezető videókkal, amelyek valamiért mind 30 fps-re vannak belőve, ám a motor sokszor nem képes erre akadás nélkül átváltani. Akció közben szerencsére általában hozza a 60 fps-t a játék, ám előfordul, hogy itt-ott megdöccen a teljesítmény. Emellett grafikai hibákkal is találkoztam, amelyeket csak hosszas fórumolvasgatás után tudtam megfejteni és kiküszöbölni, ugyanis a fejlesztők egyelőre nem javították ki ezeket.
Az összhatással viszont nincs probléma, mind a világűrben zajló csaták, mind a földi akciók nagyon egyben vannak. Néha érdemes megállni egy pillanatra (na persze nem a tűzharc kellős közepén), és körülnézni a nyílt tereken, de az űrhajókat és állomásokat is aprólékosan megtervezték.

Call of Duty: Infinite Warfare

Mit is mondhatnék még a Call of Duty: Infinite Warfare-ről? Azt mindenképp, hogy az előzetes várakozásaimat sikerült túlteljesítenie. Én is azok közé tartoztam, akiket már nem nagyon hozott tűzbe ez a világűrös balhé, ám a kampányban pozitívan csalódtam, hiszen jól szórakoztam rajta, mégiscsak sikerült lekötnie. A technikai bakikat leszámítva tehát nincs kifejezetten rossz érzés bennem a játékkal kapcsolatban. Talán mondhatom azt, hogy ezzel kihoztak mindent, amit ebből a sci-fi dologból még ki lehetett. Jövőre már muszáj lesz a készítőknek valami újat kitalálnia, mert most is rezgett a léc. Ezt még behúzták (persze nem mindenkinél), de jövőre ez már biztos, hogy kevés lesz.
Az Infinite Warfare csomagban található Modern Warfare Remasteredről kicsit később egy külön cikkben fogunk még értekezni.

Call of Duty: Infinite Warfare
Call of Duty: Infinite WarfareCall of Duty: Infinite WarfareCall of Duty: Infinite WarfareCall of Duty: Infinite WarfareCall of Duty: Infinite WarfareCall of Duty: Infinite WarfareCall of Duty: Infinite Warfare

értékelés

Call of Duty: Infinite Warfare

Call of Duty: Infinite Warfare
Pozitívumok
  • Lehet, hogy sci-fi, de ettől még élvezetes kampány és megvalósítás.
  • Jól kidolgozott körítés a küldetések köré.
  • Korrekt látványvilág.
  • Extra nehézségi fokozatok.
Negatívumok
  • Megannyi kisebb-nagyobb bug.
  • Néha érthetetlenül beszaggat ott, ahol máskor nem.
Call of Duty: Infinite Warfare
A legutóbbi Call of Duty: Infinite Warfare cikkek, hírek

hozzászólások (2)

Artemius '89
Artemius '89 2016.11.15. 09:20
Hát én azért a nevetségesen rövid kampányt még a negatívumok közé sorolnám. Amúgy tényleg nem rossz, csak 1 - Nem CoD-nak 2- Iszonyatosan kevés.
GeryG
GeryG 2016.11.15. 09:54
Mai viszonylatban egyáltalán nem rövid a kampány. Nézd meg a BF1, vagy a TF2 kampányát, azok se hosszabbak, sőt. Manapság sajnos az FPS-ek zöme nem tart tovább 4-5 óránál.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.