Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Heroes & Generals

Második világháború, testközelből és madártávból.

2016.11.19. 10:30 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

A Heroes & Generals sokáig egyike volt azon free-to-play játékoknak, amelyekről bár tudtam, hogy léteznek, soha nem éreztem különösebb ingerenciát arra, hogy ki is próbáljam őket. A közelmúltban azonban több ismerősömtől is hallottam, hogy egy egészen korrekt, szórakoztató játékról van szó, amely ráadásul szeptemberben készült kilépni a hosszúra nyúlt nyílt béta fázisból is – az alkalom tökéletesnek ígérkezett, hogy végre kipróbálhassam.

Heroes & Generals

A lelke mélyén a Heroes & Generals egy borzasztóan egyszerű, forma szerinti WWII FPS a klasszikus Battlefield 1942 által lefektetett minta szerint. Kontrollpontokkal teleszórt pályákon kell megvédenünk saját bázisainkat, és elfoglalnunk az ellenfél táborait, konkrét kasztok azonban nincsenek, karakterünk fejlesztésével, illetve különböző kitüntetések megnyitásával tudunk jobb tulajdonságokat, perköket, új fegyvereket, fegyvertartozékokat szerezni, illetve egyre nagyobb, nyíltabb, több játékost megmozgató összecsapásokban részt venni. Kitüntetéseinket a legkülönbözőbb módokon szerezhetjük: egyesekhez elég, ha folyamatosan a saját, maximum három fős osztagunkkal mozgunk, másokhoz például megadott számú gránátokkal megszerett frag kell.

Heroes & Generals

Durvább eltérések a klasszikus mintától főleg az MMOFPS vonalból erednek: bár a Heroes & Generals nem egy Planetside 2 szintű masszív, nyílt világú lövölde, karakterünk készítésekor annak egy fix frakciót kell választanunk, a megvívott csaták pedig nem elhatárolt, különösebb következmény nélküli ütközetek. Gyakorlatilag háborúkban veszünk részt, amelyet minden egyes megnyert vagy elveszített ütközet az adott frakcióra javára dönt, a csaták eredménye pedig meghatározza, hogy az adott nemzet később mennyi erőforrással fog rendelkezni a további összecsapásokhoz. Az erőforrások elosztásában játszanak szerepet a tábornokok. A Generals opció egy megadott szint elérése után nyílik meg a játékosok előtt, és vagy egy elég képzett karakterüket léptetik elő erre a posztra, vagy játékbeli pénzzel vehetnek maguknak egy akadémián képzett tábornokot. A Generals módban megnyílik a játék stratégiai oldala: megtámadhatunk vagy megvédhetünk városokat, csapatokat mozgathatunk a térképen, befolyásolhatjuk az erőviszonyokat, amelyek végső soron az FPS-nézetben, a közkatonák között dőlnek el.

Heroes & Generals

Ez kellemes újdonságot visz a receptbe a tucat-FPS-ekhez képest, a Heroes & Generals azonban végső soron csak egy újabb lövöldözős játék, amely meglehetősen sok időt töltött béta fázisban. Olyannyira sokat, hogy már a bejelentésekor sem kiemelkedő grafika iszonyatosan megkopott. Továbbá, bár nem játszottam a béta során, így nem tudom, a konkrét játékmenetet mennyi és milyen jellegű változtatás érte ez alatt, az biztos, hogy a prémium/ingyenes játékosok közötti határokat kicsit jobban is elmoshatták volna a készítők. A játékban rá vagy kényszerítve a folyamatos fejlődésre: fegyvereid alapból lassúak, karaktered nem túl szívós, felszerelésedhez alapból sem közelharci fegyver, sem gránát nem tartozik, így még ha meg is nyílnak előtted a szintlépéssel elérhető új pályák, azokon labdába sem rúghatsz. Az ingyenes státusz pedig mind a fejlődés ütemét, mind az új felszerelések megvásárlásához szükséges pénz befolyását beszűkíti. Sőt, már-már szinte irritáló módon az orrodba dörgöli a csaták végén, hogy ha veterán lennél, mennyivel nagyobb lehetne a nyereséged, hány extra felszerelésslot és opció nyílna meg számodra, mennyivel gyorsabban nyithatnád meg a Generals módot, az újabb pályákat, fegyvereket. A felszerelések többsége ugyan elérhető grindolással és kemény munkával, de a játék akkor sem reklámozhatná jobban a veteránstátuszt és az azzal járó előnyöket, ha minden csata elején a játékos arcába vágna egy hirdetőablakot (addig a szintig azonban szerencsére a tesztelés során nem süllyedt).

Heroes & Generals

Nem szeretnék túl szigorú lenni a játékkal, mivel vannak érdekes, egyedi ötletei, és ahogy visszaszoktam a háborús FPS-ek fedezéken, taktikusságon alapuló játékmenetére, majd léptem 4-5 szintet, néhány igen kellemes órát szerzett. Azonban összességében mind grafikailag, mind játékmenetileg megragad egy olyan középszinten, amelyből csak jelentősebb idő- (vagy pénz)befeketetés után hajlandó megcsillogtatni egyediségét, és nem tartom biztosnak, hogy bárki hajlandó lenne ennyit rááldozni. Érdeklődőknek és másodikvilágháború-rajongóknak megérhet egy próbát, a többiek számára azonban nem nyújt sokkal többet, mint a legtöbb free-to-play FPS. ■

Heroes & Generals
Heroes & GeneralsHeroes & GeneralsHeroes & GeneralsHeroes & GeneralsHeroes & GeneralsHeroes & Generals

értékelés

Heroes & Generals

Pozitívumok
  • Érdekes Generals játékmód.
  • A megnyíló tartalmakkal egyenes arányban nő a játékélmény.
Negatívumok
  • Pay-to-win érzés.
  • Elavult grafika.
  • Rengeteg grind.
Heroes & Generals
A legutóbbi Heroes & Generals cikkek, hírek

hozzászólások (2)

Sir Spike
Sir Spike 2016.11.19. 14:32
A béta során aktív játékos voltam, de egy bizonyos szint után rémesen idegesítővé vált a játék, ezért abbahagytam. A cikkíró által is említett folyamatos fejlődésre való kényszer rémesen nyomasztó tud lenni. Hónapok kemény munkájával nagy nehezen összehozom egy fegyverhez az összes fejlesztést, aztán nincs erőforrásom az adott fejlesztés megvételéhez. A fejlesztést azzal tudom unlockolni, hogy használom a fegyvert, viszont az SMG-k kivételével ez korai fázisban elég nyomasztó, mert mindenki tech fölényben van hozzád képest. És persze kell a silver is, hogy az adott fejlesztést megvegyük. Ezt a játékbeli teljesítményünkért kapjuk. Viszont a silver mocskosul kevés, mert minden fegyverünk "kopik", ezért silverért karban kell tartani őket. Ez extrán vonatkozik a járművekre, meg a gránátokra. Ha valaki szeret gránátozni, az kb. nulla haszonnal jön ki egy jó órás meccsből. Persze prémium használóként ezek kisebb problémák.......
A másik, amitől megőrültem (bár csak bétát nyomtam), hogy a mapok 80%-án éjszaka volt. Rohadt idegesítő, hogy az ember lóf*szt se lát. Igazából erre sosem találtam megnyugtató magyarázatot, hogy mitől van. Volt olyan is, hogy egy másik ugyanazon a gémben lévő játékosnál viszont nappal volt. Nem volt nehéz lekapni, ha vakon botorkálok, másoknak meg tökéletes célpont vagyok a napsütésben.

De csak hogy pozitívumokat is mondjak: squadban nagyon mókás tud lenni a game, gondolok itt a közös járművezésekre, és ha jó az együttműködés, akkor tényleg nagyon hatékonyan lehet harcolni, amit honorál is a játék.
Noggle
Noggle 2016.11.19. 15:27
Béta óta néhány dolgot javítottak. Például kezdetben nyugodtan lehetett a kezdeti spawnpointban megjelenő játékosokat kilőni. Az is igaz, hogy most kipróbáltam és rájöttem, hogy sima dzsippel sokkal hatékonyabb vagyok mint fegyverrel, mert föl alá autókázva a spawnpointban is jobb a killarányom.
Másrészt nem voltak kiegyensúlyozva még az alapfegyverek sem. Németek fegyvere valamivel jobban sebzett, de az újratöltés kb mint Napóleon idejében, míg a briteké elég használható volt.
Fejlődés szerintem csak rosszabb lett az eredeti bétához képest. A kedvencem az, ha veszek egy új karaktert akkor nem tudok tankelhárító fegyvert venni, mert kell a badge mondjuk 4-es szint. Ezt úgy érheted el, ha tankelhárító fegyvereket használsz(ami kb a hulláktól elvehető vagy bázispontok jól belátható részénél lévő gagyi panzerfaustok) vagy megveszed silverből a fejlődéseket (ami nem olcsó). Régen generális mód használata is sokkal korábban elérhető volt.
Én adtam neki még egy esélyt, hiba volt.
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.