Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Szörnyek, mutánsok vs emberi célpontok

386 levél
Válasz 04.08.10. 01:13 #29
Gabe-18
Hát szerintem végülis teljessen mindegy.A kérdés hogy hogy van megvalósitva.
A Max Payne 2 emberi ellenfelei,és az azok elleni harc pl. zseniálissan van megcsinálva.De mekkora móka volt a HALO-ban a kis szörnyikéket gyilkolni amit vinnyogó hangjukon orditoztak,és próbálták felvenni a harcot plazmafegyvereikkel.
Ma már egy akciójátékban szerintem az ellenfelek inetligenciája,és a minél jobb fizikai hatások számitanak /grafikát már mindenbe raknak eleget/.Szóval hogy életszerű legyen,bujjon fedezékbe az a valami/valaki ha bajban van,és ne ugy dőljön el egy találat hatására mint egy fadarab.
Aki tudja hogy nem tud semmit,az máris tud valamit.
371 levél
Válasz 04.08.10. 00:50 #28
hatlabu_farkas
URAIM : a topikra van egy válaszom :

EMBEREK vs SZÖRNYEK ?

www.natural-selection.org
AT8 + AMD 4200+ X1950XT Crossfire + 2 G RAM
4695 levél
Válasz 04.01.26. 10:50 #27
szedrencs
Most hogy belegondolok, akkor a nagy kedvencem - a Mafia - is van annyira durva, mint a Hitman, mert itt is vannak olyan részek, ahol csak 1-1 ember kell megölni.
2150 levél
Válasz 04.01.23. 13:44 #26
darkforce
Elgondolkoztam énis a témán és úgy gondolom, hogy ahogy mondtátok korábban, ez tényleg inteligencia kérdése, hogy ki mennyire képes szétválasztani a képernyőn látottakat és a valóságot. Sajnos sokan vannak akik nevelésük társdalami körülményeik miatt (most nem akarom ezt részletezni) nem tartoznak az átlag feletti értelemmel rendelkező kategóriába és képesek az emlitett dolgokra.

Én egyértelmüen aztmondom, hogy egy bizonyos korig (legalább 16 év) a szülőnek kéne figyelnie a gyerekre, hogy az mivel játszik és mit néz a tévében, mert nembiztos, hogy úgy fogja fel, ahogy kéne.

Mellesleg jogos a kijelentés : az semmi, ha lehentelünk egy játékban 100 ellenfelet, de amikor csak 2-t 3-at kell, akkor már kicsit nagyobb a súlya a játékosra nézve is. Pl. gondoljunk el egy szerepjátékot, ahol úgy döntünk, hogy megölünk valakit ... más mintha megölnénk egy szörnyet, vagy egy hadseregnyi arabot.

Visszatérve az eredeti témához: a játékok rohamos fejlődésével tényleg olyan lehetőségek nyíltak meg a progarmozók előtt, hogy olyan élethűen ábrázolják az embereket, azoknak sérüléseit mozgásait, hogy mostmár sokkal élvezhetőbbé tudnak tenni egy emberi ellenfelet. Pl. a wolf3d készitői anno még gondolni se mertek arra, hogy egyszer majd az emberi ellenfelek taktikázva alakzatban közelítenek és gondolkozva támadnak.
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
5661 levél
Válasz 04.01.23. 12:04 #25
ati2002
Szerintem más az, amikor halomra lövöd az ellenséget (szörnyet, embert, mindegy), mint amikor csak egyet-kettőt kell megölni: egészen pontosan a Hitman-re gondoltam, ahol meg kell tervezni a gyilkolást. Na ezt a játékot biztos nem adnám a fiam kezébe, amíg min.18 éves nem lesz, mivel itt komolyan el kell gondolkozni azon, hogy hogyan fogod kinyírni az áldozatot. (és az elég durva, mikor mögé kerülve elvágja a faszi torkát...)
---
2842 levél
Válasz 04.01.23. 11:53 #24
borotvapenge
"Tehát a számítógép képernyőjén lejátszódó erőszak nem olyan, mint amikor az ősemberek felfestették a mammutot a barlang falára a vadászat előtt, hogy ezáltal sikeres legyen a vadászat."

Hát öregem ez ütött..

"Na, nem moralizálok többet, inkább beülök a Királytigrisbe, betárazom a Dual Ingramokat, hátamra veszem a BFG9000-est, és elnézek az rtl klub székházába."

VÁRJ! MEGYEK ÉN IS!!! (majd késöbb a társadalomra fogjuk az egészet)
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
3973 levél
Válasz 04.01.23. 11:44 #23
Petyo
Ez így igaz. Én is azon nőttem fel (még ma is szívesen nézem ,de pszt.), mégsem baszom hátba a haverom egy baltával.
Ez bizonyos fokig inteligencia kérdése sz'tem.
Aki nem képes felfogni, hogy ez játék, vagy mese, esetleg megpróbál leaugrani a háztetőről, mert azt hiszi ő is tud repülni.

A szülőknek tényleg nézni kéne, mivel játszik a gyerek.

Csak, hogy magam ellen is beszéljek, egy felmérés szerint nem azokból lesznek a "bemegyek a suliba azt jól szétlövök mindenkit" gyerekek, akik ilyen gémekkel játszanak.
Persze annyi ilyen felmérés készült, és mindegyik mást mond.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 04.01.23. 11:32 #22
szedrencs
Tényleg, én is Tom és Jerry-s voltam, de nekem sem jutott eszembe hasonló hülyeség.
4695 levél
Válasz 04.01.23. 11:29 #21
szedrencs
NAGYLEVEGŐ:

A korhatáros dolgokat be kellene azért tartani, bármennyire is árt az üzletnek. Szerintem valamennyit segítene.

Én azért hajlamos vagyok nem a számítógépre fogni az erőszakot - bár biztos van néhány idióta, aki pl. a GTA3-tól kikattan. Szerintem nem azokból lesz a sorozatgyilkos, akik pl. gépeznek, hanem teljesen más egyedekből.

Tehát a számítógép képernyőjén lejátszódó erőszak nem olyan, mint amikor az ősemberek felfestették a mammutot a barlang falára a vadászat előtt, hogy ezáltal sikeres legyen a vadászat.

Én inkább egy ezzel ellentétes tendenciát vélek megfigyelni, amit valaki írt is, hogy az egész inkább az agresszió levezetésére megy.

Persze megint kilyukadok arra, hogy ehhez azért bizonyos kort meg kell érni, hogy az ember szétválassza azt amit a képernyőn lát, és a valóságot. Ami a mai hiperrealista grafikájú, Havoc2 motoros gémek mellett esetleg problémákat okozhat egyesek számára.

Valahogy az a gáz, hogy ezekben a játékokban csak az erőszakos/gyilkos megoldás a célravezető, és néha a játék protagonistája (főhös) is gyakran negatív szereplö.

KIFÚJ.

Na, nem moralizálok többet, inkább beülök a Királytigrisbe, betárazom a Dual Ingramokat, hátamra veszem a BFG9000-est, és elnézek az rtl klub székházába.
2842 levél
Válasz 04.01.23. 11:19 #20
borotvapenge
Én nem szeretnék kötözködni, dehogy mivel/mit játszik/néz/olvas a gyerek azt a szüleinek kellene szabályozni és nem törvényeknek.
Ha az emberek (tisztelet a többségnek) törődnének a gyermekeikkel (abban a néhány órában amikor nem dolgoznak), akkor máshogy hatna ki ez a dolog.
Pl DragonBall ügy. Egy faszkópé kiskölyök kiugrott az ablakon, várva egy repülő felfőt, mert látta ey rajzfilmen. Ez normális? Ez a rajzfilm hibája? Én is szerettem a Tom&Jerry-t de soha nem vágtam fejbe a hugomat egy baltával! (pedig néha megérdemelte volna )

"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
1738 levél
Válasz 04.01.23. 11:12 #19
Nemcso
Persze a GTA Vice City -n is ott a "csak 18 éven felülieknek" felírat, de ez kit érdekel ?!
Vegetáriánus: régi indián szó. Jelentése: "béna vadász".
2842 levél
Válasz 04.01.23. 11:10 #18
borotvapenge
Hát igen, ha ezt nézzük igazad van.

Viszont szerintem az sem igaz, hogy CSAK ezek a játékok, filmek, stb tehetnek arról, hogy ennyi szemétláda gyilkos rohangál mindenfelé a világban.

DE ez már megint 22-es csapdája, és már biztos 1001 topic nyílt az erőszak-gamek kapcsolatáról.

De hogy a "realizmus (játékokban) egyenlő-e a szadizmussal", ez lehet egy költői kérdés.

..és sajnos igen, mert a valóság a legszadistább gondolatainkat is túlszárnyalja.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
4695 levél
Válasz 04.01.23. 11:08 #17
szedrencs
Tőlünk nyugatabbra teszik is. Sőt van amikor betiltják egy játék kihelyezését/reklámozását, és ilyenkor csak (elvileg) pult alól, nagykorúaknak lehet eladni. (Pl. C&C Generals esete Németországban)
1738 levél
Válasz 04.01.23. 10:58 #16
Nemcso
Egyre inkább ember-ember elleni játékok dívnak, és azok is egyre inkább az "élet keménységének" bemutatására törekednek.
Itt a keménységet a brutalitásra értem. Nézz körül a média területén, mindenhol a "kendőzetlen" valóságot akarják ráerőltetni mindenkire. Mintha nem tudná a halandó, hogy mi folyik körülötte.
Ez lett a trend.
Egyre inkább korhatárossá lehetne tenni a játékok zömét, minimum 14 éves korhatárral !
Vegetáriánus: régi indián szó. Jelentése: "béna vadász".
2842 levél
Válasz 04.01.23. 10:48 #15
borotvapenge
Mint a XIII-ban, mikor két ellenséges őr beszélget a családjáról?

Az AI-ban egyetértek.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
6609 levél
Válasz 04.01.23. 10:36 #14
Kolin Mekré
Hehe jól eltalált topic, de tényleg!

Imho a játékban lévő nmy-k AI-ja miatt, például a Serious Samban, egyértelmü hogy csak szörnyek lehetnek, az összes ellenfél arra támad egyenes vonalban amerre mozogsz Egy emberi ellenféltől elvárja az ember, hogy okosabban mozogjon mint anno HL-ban a kommandósok, vagy a wolfban a stennel felszerelt nőcik s még sorolhatnám...

Az erkölcsi témához pedig, ha emberek az ellenfelek akkor a készítők kínosan ügyelnek arra hogy milyen storyja is legyen a játékuknak, észrevettétek hogy pld: II világháborús gammákban nácik tízezreit irtod ki mert hogy ők voltak a gonoszak, vagy (sof; sof2) terroristákat mészárolod hogy csak úgy placcsannak a végtagjaik

Minden ellenállás hasztalan! 8-)
2842 levél
Válasz 04.01.23. 10:25 #13
borotvapenge
Kihagytuk a Postal2-t. Na az már szerintem is egy beteg játék.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
2842 levél
Válasz 04.01.23. 10:24 #12
borotvapenge
Naja, de nekem rohadtul tetszett a sof2. ..pont a realizmusa miatt. Lehet, hogy egy átmelózott nap után bekattanok és szarrálövök egy óvódát? ..remélem nem.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
4695 levél
Válasz 04.01.23. 10:11 #11
szedrencs
Igen, ebben van valami, mondjuk SoF2 szintű realitásig (durvaságig - nézőpont kérdése) azért kevés program megy el.

Most hogy mondod, az utóbbi időben (mondjuk ebbe a témaválasztás is belejátszik) többnyire csak emberi ellenfeles FPS-ek vannak, némelyik ráadásul eléggé agymosó.

Pl. Americas Army, amiben azért eléggé durva csúsztatások vannak, meg enyhén szólva is propaganda játék (toborzógame). A legröhejesebb az benne, hogy mindkét oldal amerikai katonának, vagy amerikai katonákat segítő helybéli erőnek van feltűntetve, az ellenfél meg asszem többnyire arab. Persze a másik oldal is ugyanígy látja magát.

Eléggé offos lett a vége, de azért remélem kiderül a lényeg.
2842 levél
Válasz 04.01.23. 09:42 #10
borotvapenge
Igen, ez az. Elöször ezt is beleírtam a bevezetőbe, de aztán kitöröltem. De örülök, hogy felhoztad.

Igen, ettől én is megijedtem, mikor végiggondolom.

Ugye írtam hogy írtom az embereket, de a szörnyek ellen utálok játszani. Pedig az ponthogy azért lenne jobb, mert nem emberi célpontra lősz. Lelked torzulása valószínüleg minimálisabb, ha mondjuk egy visszataszító, gonosz zombit lősz szarrá (fröcsög a zöld testnedv), mint amikor egyetlen jólirányzott fejlövéssel leteríted magad elött az ellenfél katonáját.

Mondjuk ilyen megközelítésben elég félelmetes a lelki ujjlenyomatunk.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
10960 levél
Válasz 04.01.23. 09:32 #9
Lacko
Borotva!!! Ez egy piszkosul érdekes téma. Én is sokat foglalkozom ezzel. Szerintem erkölcsi szempontból érdekes a téma.

Én utálom az olyan játékokat, ahol szörnyek az ellenfelek: quake, doom, stalker, stb...
Azonban ha túl sok "embert" ölsz halomba, az is ijesztő.
Elég nagy dilemma.
1727 levél
Válasz 04.01.22. 17:31 #8
jani0624
A wolf3d én is jácottam, de nem értettem fiatalabb fejjel, így csak egyetlen pályát csináltam mindig
2842 levél
Válasz 04.01.22. 17:21 #7
borotvapenge
Najah. De komolyan, téged nem zavar a 10 rakéta után vígan szaladgáló ellenfél?
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
12750 levél
Válasz 04.01.22. 17:10 #6
okoska3000
a Max Payne-re nem igazán azt mondanám, hogy FPS, de mindegy...

én nagyon szeretem az FPS-eket, a klasszikus Unreal-től kezde egészen a NOLF-on át a Halo-íg...

Ettől függetlenül, ha jól van tálalva, nem gáz, ha nem emberek vannak, pl. az Undying-nak nagyon jó feelingje volt, alíg tudtam abbahagyni... kár hogy nem folytatták...

ettől függetlenül a háborús, semmi futurisztika FPS-sek is nagyon jók, szerintem simán megférnek egymás mellett a különböző game-ek, legalább változatosak...

megszűnni nem fognak, hisz jön a HL2, Doom3, remélem, jó lesz mindkettő...
2842 levél
Válasz 04.01.22. 17:06 #5
borotvapenge
Naja. Én mindig is szerettem az FPSeket (wolf3d-től ) de a nem humanoid ellenfelek már nem jönnek be.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
2842 levél
Válasz 04.01.22. 17:04 #4
borotvapenge
Ez lehetséges, de mondjuk ott van a HL. Abban azért már egész jó volt a mozgás, de abban is inkább a kommandósok ellen harcoltam mint a szörnyek ellen.

..vagy a Wolfensteinban. az nácik ellen király volt, de mikor jöttek a "génmanipulált" gépágyús emberek, és a zombik akkor már nevetséges lett a játék
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
4695 levél
Válasz 04.01.22. 16:50 #3
szedrencs
Jó meglátás, szerintem pusztán "programozási" oka van, méghozzá az, hogy régen eléggé sután néztek ki és (főleg mozogtak) az emberi ellenfelek, ezért raktak be inkább szörnyeket, csáposokat, zombikat, stb. hülye ellenfeleket, mert azokon nem nézett ki ennyire bénán a mozgás, nem volt annyira szemetszúró a graf.motor bénasága.
1727 levél
Válasz 04.01.22. 16:34 #2
jani0624
Meglehet, de én eddig úúútáltam az FPS-t. Az első ami teccett (szégyen, de fél évvel ezelőtt ) A mAx Payne 1, aztán nemrég a 2, És a BF42. A többi lövöldözőst most is utálom, főleg ha nem emberi célpont van.
2842 levél
Válasz 04.01.22. 14:44 #1
borotvapenge
Sorra jelennek meg az FPS játékok (vagy bejelentik a fejlesztését) és biztosan felvetődik egy kérdés:

Kik legyenek az ellenfelek?


Szerintem a szörnyek, mutánsok ideje lejárt. ..meg a 18 rakétát bíró embereké is.

Ahogy nézegetem a játékokat a toplistán, kevés kivétellel, mind realisztikus sebzésű FPS (BF1942, MOHAA, HL:CS, XIII-kivéve főellenségek , stb).

Én is jobban szeretek "emberek" ellen küzdeni, mint egy csupacsáp szörny ellen akibe 3-4 tárat is belelőhetek. Néha jó, de igazából már nem köt le a "zombivadászat"

Lehet, hogy a PC játékok is "felnőttek"?
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.