Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hardware

»» NV40

20332 levél
Válasz 04.04.10. 12:54 #160
Z-Master
Több áramot fog használni mint egy hűtő,egy mikró,egy TV,egy hajszárító... együttvéve!
236 levél
Válasz 04.04.10. 12:48 #159
Attis_xXx
Hello.

Az ATI is valtot a 16 db futoszallagra, lehet felt az NV40-tol.

Iszonyatos arak lesznek itt gyerekek! + tap csere + majd alaplap cserep PCI exp-re.
Sot 512 memot radobni hat ilyet DX9.1-hez tuti nem kell. DX10-hez majd kiderul de azt mar ugyse tamogatja....sok folos dolog.
Ezek nem igazan normalis emberek!
133 levél
Válasz 04.04.10. 09:51 #158
fausztg
Sziasztok!

Nem tudom ki tervezte NV40 beszerzését, de az kezdjen el spórolni tápegységre is. Kijött ugyanis a hivatalos ajánlás. Nem fogjátok elhinni: Minimum 480Wattos tápegység az alapkövetelmény!!! És a VGA-n hátul két tápcsati lesz. Mókás. Lassan Paksot kell rákötni egy ilyenre. A hőleadása pedig 150 Watt körül lesz, ami nagyobb, mint az agyoncsesztetett Prescotté.
20332 levél
Válasz 04.04.05. 20:53 #157
Z-Master
Teszt hónap!
4730 levél
Válasz 04.04.01. 13:26 #156
Pyton
És a játékok meg csak 2 év múlva jönnek. Mindig ez van.
Sonic boom babieee!
20332 levél
Válasz 04.04.01. 10:36 #155
Z-Master
Max-pain a teáskannájával próbált vizet fakasztani. A késleltetett renderelés miatt a gázlángra téve még nem tűnt fel neki, hogy a displacement mapping megnövelte a kanna térfogatát, percek múlva pedig a High Dynamic Range effekt lépett életbe, amint izzásnak indult az edény.
Az NVIDIA egy jó adag "miért kell nekünk a PS/VS3.0" múvival adott újabb lökést a két hét múlva debütáló NV40-nek. A három, általam legjobbnak ítélt múvít szedtem egy csokorba, a többit itt találjátok. A 3D Paint valós idejű képmanipulálást prezentál. Szerintem Birdynek azonnal felpattannak a szemei, ha ezt meglátja mozgásban. A Water a shaderekkel megvalósított ügyes vízszimulációt (isteni lesz látni, ahogy egy vízi csatában hullámokat keltenek a becsapódó töltetek), míg a HDR a lebegőpontos texturákkal megvalósított HDR-t hangsúlyozza. >>> HW

> NV40 shader múvi-t lehet tölteni
20332 levél
Válasz 04.03.31. 13:20 #154
Z-Master
Majd kiderűl ha beborúl!
3127 levél
Válasz 04.03.31. 09:38 #153
Blade Runner
Ez igaz, de én se a hivatalos bejelentést fogom bújni. A független megbízható tesztelők is csak 13.-tól tehetik közzé a teszt eredeményeiket. No azokat fogom majd szorgalmasan olvasgatni.
Blade
4730 levél
Válasz 04.03.31. 09:04 #152
Pyton
Én már a hivatalos bejelentésükben sem bízom, emlékeztek, mi volt tavaly...
Sonic boom babieee!
3127 levél
Válasz 04.03.30. 22:15 #151
Blade Runner
Április 13 a hivatalos bejelentés napja, akkor elvileg iderül mit tud a cucc. Másrészt akkor jár le az NDA azok részére is, akik tesztelik és szakértik a kártyákat, így akkor elvileg lesznek tisztességes teszt eredmények is a neten. No már nem sokat kell aludni, hogy kiderüljön, mi az igazság.
Blade
20332 levél
Válasz 04.03.30. 12:56 #150
Z-Master
Már olvastam vmit az NV50-ről is!
9563 levél
Válasz 04.03.28. 18:26 #149
kEnAcE
Azok ja.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
236 levél
Válasz 04.03.28. 16:15 #148
Attis_xXx
Jah sorry...akkor a 9600-osak 4:1-esek.
9563 levél
Válasz 04.03.28. 14:31 #147
kEnAcE
Szerintem 16x1-es lesz. Ja és a GF4 Ti-ok meg 4x2-esek, a GF4 MX-ek meg 2x2-esk. GF4-ben nincs 4x1-es megoldás.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
236 levél
Válasz 04.03.28. 13:22 #146
Attis_xXx
Jah.KEsz rohej mennyi helyen irnak es mennyi fajtat.8x2-es lesz egyebkent.AMbar nemtom mennyit fog jelenteni mert ahogy emlekszem az en 9100-asom ami egy 8500-as vegulis 4x2-est irt ki az Aida.G4-esek meg 4x1-esek es megis gyorsabb.Hat majd meglatjuk.En ugy godnolom nem lesz itt nagy sebessegnovekedes.2x-es?? NEVETSEGES
ATI is kijelentette de az is egy kamu hogy tobbszoroset tudna.

Max 1-2 alkalmazasba de oszhangba nem lesz tobb mint 20%
3127 levél
Válasz 04.03.26. 18:51 #145
Blade Runner
Az NVidia nem állít semmit hivatalosan. A pletyka lapok persze nyomják kifelé a legkülönfélébb hülyeségeket, legalább 5 kártyára való összejött már belőle. A legutóbbi "megvezetés" után úgy gondolom, inkább megvárom az áprilisi hivatalost, mielőtt bármit is nyilatkozom. Addig - számomra legalábbis - annyi az esélye a 8X2-nek, mint a 16X1-nek.
Blade
9563 levél
Válasz 04.03.26. 17:59 #144
kEnAcE
Az Nvidia váltig állítja, hogy 16x1-es a cucc.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
3127 levél
Válasz 04.03.24. 10:01 #143
Blade Runner
Vétel esetén igen.
Blade
4730 levél
Válasz 04.03.24. 08:25 #142
Pyton
Gondolom a 137/141-re.
Sonic boom babieee!
9563 levél
Válasz 04.03.23. 21:20 #141
kEnAcE
Na ez most jó hozzászólás volt. Nem pontosítanál, hogy ezt mire értetted?
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
14253 levél
Válasz 04.03.23. 20:27 #140
Babykiller
Blade: szerintem R420-ra gondoltál.
9563 levél
Válasz 04.03.23. 19:00 #139
kEnAcE
Nagyon úgy néz ki, hogy még csak alternatívaként sem fogom meggonndolni. Ezzel a másféle éves kamuzással ezt érték el.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
4730 levél
Válasz 04.03.23. 14:37 #138
Pyton
Ja, mondomén, hogy nincs ott 16 pixelpipe! 170 millió tranyóból nem is igazán jönne ki.

Megint kezdődik a szokásos nvidia infokavarás. Oszt mire megjelenik, már senkise tudja melyik az igazi. Ezek még a feketéről is be tudják bizonyítani, hogy fehér.
Sonic boom babieee!
3127 levél
Válasz 04.03.23. 09:33 #137
Blade Runner
Egy egész kalapravaló pletyi jött össze megint. Úgy néz ki, hogy egy srác, aki benfentesnek adta ki magát, megvezette az egész 3D-s társaságot, közben lyan észvesztő marhaságot is írt, ekkor borult a bili, hogy az Athlon 64-es rendszere egy NV40-nel a 3DMark2001-ben 32000 körüli pontot csinált, ami persze óriási ökörség, mert a 2001 már a mai kártyákon is proci limitált, így nitro hűtés, meg hasonló nélkül egyszerűen képtelenség amit állít. No mindegy. Maradjunk annyiban, hogy április 13.-ig semmit nem szabad elhinni, utána is csak fenntartásokkal. A 16 / 8X2 pipeline ügy pedig annyiból nem problematikus, hogy szvsz eleve nagyon nehéz lenne eleve a 16 pipe-ot adattal tömni, így a 8X2-es megoldás és a 16-os megoldás között óriási sebesség különbség nincs. Akkor lenne érdemes átállni 16 pipe-ra, ha egyúttal a 256 bites memória interfészt is feltornáznák 512-re, de ez a mai technológiák mellet iszonyatosan megdrágítaná a kártyákat, így szvsz nem valószinű. Szóval adig is maradnak a pletykák.
Blade
9563 levél
Válasz 04.03.22. 18:03 #136
kEnAcE
Megint kezdődik a ködösítés. Állítólag mégsem 16 pipeline-os a cucc, csak néhány helyen virtuálisa megduplázza, 3Dmark, Doom3 stb..
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
3127 levél
Válasz 04.03.22. 16:40 #135
Blade Runner
Az NV30 már a béta tesztek alatt is harmatosan gyenge volt, akkor is azt mondtuk, hogy: "Na majd amikor kijön!" Kijött, de minek.
Itt az ideje már, hogy a csaknem 2 éves R300 architektúrát végre lenyomják az NV kártyák. Persze az NV420 is üt ám rendesen, hogy melyik győz, az a jövő titka egyelőre.
Blade
4730 levél
Válasz 04.03.22. 15:09 #134
Pyton
Ez még semmit sem mond. Majd ha az igazi tesztek kijönnek!
Sonic boom babieee!
3127 levél
Válasz 04.03.22. 12:56 #133
Blade Runner
Juhé!!! No végre öszeszedte magát az NV is. Az előzetes béta állapotú tesztek alapján alaposan gyorsult a kártya a félresikerült GFX családhoz képest. Remélem az árakra jótékony hatást gyakorol majd az ATI és az NV közötti kiéleződő verseny.
Blade
20332 levél
Válasz 04.03.21. 21:43 #132
Z-Master
Az NV40-et 2004. április 13-án San Franciscóban fogja bemutatni az újdonságot. Ezt a hír azóta több más forrásból is megerősítették.

Az eddigi információk szerint az NVIDIA NV40 GPU várhatóan még mindig a 0,13 mikronos technológiával készül majd, és nem kevesebb, mint 175 millió tranzisztort tartalmaz. Ez 16 renderelő futószalagot jelent, és Vertex, valamint Pixel Shader 3.0 támogatást. Ezek alapján nem olyan nehéz elképzelni tehát, hogy az NV40 jóval nagyobb teljesítményre lehetne képes, a cég mostani, kissé félresikerült GeforceFX családjához képest.

GDDR3 memóriás nVidia kártya
Az R420 várhatóan nem tartalmaz újabb Pixel és Vertex árnyalókat, mivel a szakértők (és úgy tűnik az ATI) álláspontja szerint ezek felesleges, "népvakító" újdonságok lennének csak, és igazából elvonnák a hangsúlyt a jelenleg fontosabb fejlesztésekről. A hírekkel ellentétben egyébként a 12 renderelő futószalagos megoldásnak sincs technikai létjogosultsága, tehát az ATI termékében is vagy 16, vagy esetleg 8 futószalag lesz, várhatóan több textúrázó (TMU), és Vertex árnyaló (VS) egységgel.

ATI R423, az R420 PCI Express 16x variánsa
A többi videokártyagyártó tendenciájával ellentétben azonban az NV40 nem tartalmaz natív PCI Express támogatást sem. Az NVIDIA ezt egy úgynevezett híd-chip segítségével oldja meg, ugyanis szerintük idén még nem kapnak akkora szerepet a PCI Express megoldások, hogy ennél komolyabb megoldást fejlesszen hozzájuk, ráadásul a bridge megoldással a régebbi kártyáit is egyszerűen át tudja vinni az új csatolóra. Szemben az ATI (és az S3) valós PCI Express architektúrájával ez valójában egy integrált átalakítós megoldást jelent, amiről a cég azt állítja, hogy működésével nem okozhat meghajtó problémákat vagy magasabb processzorigényt.

A rivális ATI Technologies R420-as kódnevű VPU-ja körülbelül ugyanebben az időben kerül majd bejelentésre és bemutatásra, tehát - mint arról korábban már írtunk - az idei CeBIT-en még egyik gyártó sem jelenti be a termékeit. Az indoklás az, hogy a CeBIT után még nem tudnák megkezdeni a megfelelő mennyiségű tömeggyártást, tehát nem tudják optimális időn, vagyis kb. 2 hónapon belül piacra dobni a kártyáikat. Ennek megfelelően a kártyák piacra kerülésének valós időpontja nagyjából június lesz, mivel a tömeggyártás májusban kezdődik.



ATI RV380

Egyelőre tehát kérdéses, hogy az NVIDIA új terméke valóban vissza tudja e majd hódítani a vásárlók tömegét, és egyátalán az is, hogy az ATI, illetve az NVIDIA új termékeinek teljesítménye hogyan is viszonyul a mostani kártyákhoz. Az egyedüli biztosnak tekinthető információk hogy mindkét grafikus processzor 130 nm-es gyártástechnológiával készül majd, és az NV40-ben a mostani valós 4x2 architektúrával szemben több Vertex árnyaló egység és futószalag lesz. Az ATI terméke többek között már támogatni fogja a 32 bites lebegőpontos színmélységet is, szemben az eddigi színenkénti 24 bittel.

Ehhez hozzá kell tenni, hogy a DirectX 9.0 alapkövetelménye 24 bit, és mivel egyáltalán nem létezik a Microsoftnál a DirectX 9.1, mint fejlesztés, tehát a követelmények a DirectX 10 megjelenéséig várhatóan nem nőnek majd meg. Ily módon pedig a 24 bit, és a Vertex, valamint Pixel Shader 2.0 egységek továbbfejlesztése sem indokolt még.
1940 levél
Válasz 04.03.21. 09:25 #131
Petter Solberg
Na, majd ha az első valóban normális teszt kijön, akkor kiderül minden, addig nem élem bele magam!

De kíváncsi lennék az ATi-ra is, mert az NV40-nek igen durva órajelei lesznek, ahogy így fél perc alatt átnéztem a link-et!

I Petter Solberg!
Abit NF7-S, AMD XP 3000+, Club 3D R. 9600Pro, 1GB RAM (400MHz), P380-as 2.1, 300W-os Codegen, stb...
9563 levél
Válasz 04.03.21. 08:19 #130
kEnAcE
Megvan az első teszt egy A2-es revíziójú NV40-nel, az egyik srác a Beyond 3D-n beteszetelte és összehasonlította az FX5950-ével. Most már tuti - mint ahogy azt mindig is állítottam -, hogy 16x1-es a cucc, és minden téren 2,5-3x gyorsabb a 5950-nél. De azért belinkelem a cuccot. Ez lenne az!
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
3127 levél
Válasz 04.03.09. 10:44 #129
Blade Runner
Ha igazak az ár értesülések, akkor ez nem rossz annyiból, hogy a csúcs ATI kártya árat (ami szintén 500$ körüli) mindenképpen lejjebb nyomja, és így az egész mezőnyben csökkennek az árak. Persze ehhez az is kell, hogy az NV40 brutálisan jobb teljesítményt nyújtson, mint az ATI zászlóshajó és az NV3X sorozat. Májusban már okosabbak leszünk.
Blade
20332 levél
Válasz 04.03.08. 20:18 #128
Z-Master
Még a közepén is!
4730 levél
Válasz 04.03.08. 14:18 #127
Pyton
Az elején minden bazidrága.
Sonic boom babieee!
2800 levél
Válasz 04.03.07. 18:18 #126
Posseidon
Hát elég borsos lesz az áruk. Kiváncsian várom mit sikerült összehoznia az Nvidia-nak.
1940 levél
Válasz 04.03.06. 22:53 #125
Petter Solberg
A híres "pletyka" internetes számítástechniai lap értesülései szerint az NV40: árai.

I Petter Solberg!
Abit NF7-S, AMD XP 3000+, Club 3D R. 9600Pro, 1GB RAM (400MHz), P380-as 2.1, 300W-os Codegen, stb...
4730 levél
Válasz 04.03.03. 16:25 #124
Pyton
Az megtévesztéstan!
Sonic boom babieee!
651 levél
Válasz 04.03.03. 15:54 #123
Kosh Naranek
Én nem tartom valószínűnek a 16 pipe-ot. Mivel etetnének ennyi pixel egységet? Már a jelenlegi 8x1-es kártyák is CPU limitáltak. Szvsz nagyobb az esélye a 8x2-nek és mint írtad az NV nevezéktanából is ez következik.
4730 levél
Válasz 04.03.03. 08:41 #122
Pyton
Azt is számoljuk bele, hogy az ATI eddig 0,15-el nyomta a csúcskártyáit is és most átvált 0,13-ra. Lesz itt még izgalom...
Sonic boom babieee!
3127 levél
Válasz 04.03.02. 14:51 #121
Blade Runner
Jelenleg még a nagy 3D guruk sem tudják biztosan, hogy 8/2-es lesz, vagy 16-os. Ha az eddigi NV jejölésrendszert vesszük alapul akkor biztosan 8/2-es lesz, mert a 4/2-esüket is 8/1-ként árulták. (NV30 és a többiek). Egyébként a hírek szerint a 8/2-es bővített pipe a legtöbb esetben elég arra, hogy 16-osként működjön (szemben az NV3x-es rendszerrel), így a két megoldás között sok különbség az elért sebességben úgy sem lenne.
A .11-et egy fórumon olvastam, de szerintem is kacsa. Ott hangzott el a 16*1-es felépítés is. Szvsz az NV40-nél marad a .13-as csíkszélesség, még egy NV30-as fiaskót nem kockáztatnak meg, ha van egy kis eszük.
Felépítéstől függetlenül jó lenne, ha az NV40 egyértelműen lenyomná az ATI kártyákat, mert különben félő, hogy az ATI egyeduralkodóvá válik.
Blade
9563 levél
Válasz 04.03.01. 19:23 #120
kEnAcE
Nem lesz 8/2-es. Tuti a 16-os majd meglátjátok. Én sehol nem olvastom olyat, hogy az NV40-est szánnák 11 nm-esnek
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
3127 levél
Válasz 04.03.01. 17:05 #119
Blade Runner
Egy bővített 8/2-es elég valószinű. Ha jól implementálják és a terv is rendben van, akkor még gyors is.
Blade
3127 levél
Válasz 04.03.01. 17:03 #118
Blade Runner
No pont ezt gondolom én is, de az a cikk, amelyik az NV40-et 16 pipeline-osnak hirdette, határozottan állította, hogy egyúttal 0.11 mikronos is lesz. Ha az egyik infó garantáltan hibás, akkor hogyan higyjek a másikban? Azért mondtam, hogy addig, amig nincs legalább bejelentés, még inkább teszt, addig nem érdemes nagyon ráizgulni ezekre a pletykákra.
Blade
4730 levél
Válasz 04.03.01. 16:53 #117
Pyton
Azt kapunk majd egy 4/4-es konfigot.
Sonic boom babieee!
9563 levél
Válasz 04.03.01. 16:12 #116
kEnAcE
A 16 pipline-t az Nvidia már elvileg megerősítette, a 0.11M-os technológia, meg ugyanúgy a mainstream kártyákban debütál majd, mint ahogy azt már az ATI-nál megszokhattuk.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
3127 levél
Válasz 04.03.01. 14:17 #115
Blade Runner
Annyi ellentmondó pletyka kering a neten, hogy tényleg nem tudom mit higyjek. Elvileg a rebesgetett 200+ milliós tranyószám mellett megoldható lenne a 16 pipeline, de utána meg jönnek a 0.11-es csíkszélességről és hasonló valószerűtlen tulajdonságokról az információk. Most már egy-két hónap és kioderül, hogy mi az ábra.
Blade
9563 levél
Válasz 04.03.01. 07:31 #114
kEnAcE
Most már biztos, hogy 16 pipline-os lesz.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
4730 levél
Válasz 04.02.29. 21:29 #113
Pyton
Az nvidia is ugyanezt teszi. Attól, hogy másfél év késéssel berak +4 pixelpipét, az architektúra marad. Csak a sebességet viszi feljebb.
Sonic boom babieee!
9563 levél
Válasz 04.02.29. 21:24 #112
kEnAcE
Itt arra gondoltam, hogy a meglévő architektúrát bővítik.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
4730 levél
Válasz 04.02.29. 21:19 #111
Pyton
Én a Lokit nem nevezném egy foltnak.
Sonic boom babieee!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.