Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Megújul a M.A.G.U.S.

1491 levél
Válasz 04.03.10. 13:44 #17
Sufa
Én is drukkolok nekik, az érdeklődés elég nagy, és remélem bejön nekik, mert terveznek kiegészítéseket, sőt, már dolgoznak rajtuk is!

Némi info erről is:

A M.A.G.U.S. újjászületésének első éve után arra törekszünk, hogy a régi - új utód mindannyiunk örömére tovább erősödjön.
A 2004-es év első negyedévében érkezik az Alapkönyv - a regények és antológiák mellé számos meglepetést tervezünk a szerepjátékok terén is, íme az első félév tervei:

M.A.G.U.S. avagy a Kalandorok Krónikái - Alapkönyv (alapszabálykönyv)
A tíz éves szerepjáték teljesen megújult, második kiadása. Az első Nagy Zöld - majd az annak szabályait kiegészítő Első Törvénykönyv, Második Törvénykönvy és az Új Tekercsek után - több év szünetet követően - a M.A.G.U.S. megújulásának jegyében érkezik az év elején az Alapkönyv, mely tartalmazza mindazon szabályokat, melyek szükségesek, hogy elkészítsd kedvenc karakteredet és szabadon kalandozz Yneven, hazánk legnépszerűbb szerepjátékával. Rengeteg faj és kaszt teszi még változatosabbá az Alapkönyvet.

Titkos Tudományok (szabálykönyv)
Ebben a szabálykiegészítőben olyan régóta várt kasztok, varázslatok, varázstárgyak és szabályok találhatók, amelyekre a M.A.G.U.S. játékosok és KM-ek régóta áhítoznak. Aki az Alapkönyvnél is több ínyencségre vágyik, az ebben a kiadványban mindent megtalál.

A Toroni Birodalom (világleírás)
Noha a mai Toron tartománya volt csupán Kyriának, gazdagsága és szépsége pedig nem vetekedhetett sem Enrawellével, sem a lázadó Rualanéval, hatalma a későbbiekben döntő módon befolyásolta a kontinens északi részének történelmét. Orwella megjelenése és Kyria bukása után - melyet részben épp e föld Hatalmasainak árulása okozott - Toron területén kezdôdött meg az az óriási munka, melynek végcéljául a kyr hagyományok és nagyság újjáélesztését tűzték ki a tartomány nagyjai. Toron és csatlósainak részletes leírását tartalmazza ez a kiadvány, amelyet csak itt jellemző kalandozó kasztok, egzotikus képzettségek és képességek tesznek teljessé.

(A fentiek munkacímek, ezért azok még változhatnak a kiadásig. A felsoroltakon kívül további -kisebb terjedelmű- kiadványok is várhatók - pl. mappák, kalandmodulok.)
4133 levél
Válasz 04.03.10. 09:53 #16
gothmog
Köszi az infót, Sufa!

Amúgy én is ilyesmire emlékszem a D&D szabálykönyvek árával kapcsolatban, de mivel csak egy nagyon halovány emlék volt, nem akartam leírni, hátha hülyeség.

Már csak az a kérdés, hogy lesz-e folytatása (Bestiárium stb.). Nem tudom, hogy ma mennyire tud sikeres lenni egy hazai fejlesztésű RPG.
Amikor indult a M.A.G.U.S., akkor annyiban könnyű volt nekik, hogy egy - Tihor Miklósék által készített egyszerű, kezdetleges rendszeren kívül - nem volt magyar nyelven RPG (igaz kevesebben is játszottak), csak az AD&D-ből volt meg a Bíbor-Kódex (ha jól emlékszem a nevére), mely egy kvázi, amatőr magyarosítása (és összefoglalása) volt a Játékosok Könyvének.
Ma azért már eléggé telített a piac, sok RPG-t lefordítottak és kiadtak stb....
Szóval én drukkolok nekik, de kétséges, hogy lehet-e üzleti nyereséget produkálni belőle, ami alapfeltétele annak, hogy kiegészítők jelenjenek meg stb.
Nem egy hazai fejlesztésű játék belebukott már ebbe, és egy alapkönyv vagy esetleg egy kiegészítő után beadta a derekát.

Én remélem, hogy a M.A.G.U.S.-sal nem lesz így!
Endure. In enduring, grow strong.
207 levél
Válasz 04.03.10. 09:51 #15
bálesz
Én a legelső alapkönyvet anno valami 150Forintért vettem Rengeteget játszottunk régen, aztán ez valahogy abbamaradt, most meg már nincs sok esély a folytatásra kár, mert nagyon szerettem
"Life is a Waterfall..."- System of a Down ("Aerials")
1491 levél
Válasz 04.03.10. 09:40 #14
Sufa
Idézet a hivatalos oldalról:

Rengeteg kérés érkezett a hivatalos fórumra, hogy a nyomdai munkálatok alatt már legyen elérhető néhány részlet a hamarosan kapható M.A.G.U.S. Alapkönyvből.

Az Alapkönyv négy fő részből áll:

- Satralis könyve
- Kalandozók könyve
- Mágia könyve
- Kalandmester könyve

Elkészítettük az első pár oldalnyi bemutatót a Satralis könyvéből (a világleírásból).

Csak azért írtam, mert bár megvan a mi csapatunknak is a D&D szinte összes könyve, de ahhoz viszonyítva árban igen baráti a cucc:

Forgotten Realms: 7900, Kalandmesterek könyve: 6900, Játékosok könyve: 5900
Legalábbis, ha jól emlékszem!
Ehhez képest is baráti az ára!

A limitált egy 10 éves jubileumi borítóval jelenik meg, mást nem árultak el róla....
1491 levél
Válasz 04.03.10. 09:34 #13
Sufa
Ugyanolyan minőségi papíra nyomják, 600 oldal bár nem szines benne minden!

Most tettek fel egy cikket a honlapjukra, ahol néhány oldal olvasható a könyvből!

Itt látszik az is, hogy minőségi a design!

ITT van
4133 levél
Válasz 04.03.10. 09:01 #12
gothmog
Engem érdekel!
Vszg. nem fogok vele játszani, csak nosztalgiából megveszem. (Nekem könnyű: nem cigizek, a nőkről is gyorsan leszoktam (nem vagyok homokos, csak Al Bundy rulez' ), és gyorséttermekbe sem járok)

A Limitált miben különbözik a normáltól?

Az ár egyébként nem magas, feltéve, hogy keménykötésű lesz és nem WC-papírra nyomják. Ott van pl. a 3. kiadású D&D szabálykönyv példája. Jó-jó, hogy csak kétszázegynéhány oldal és most nem is tudom, hogy mennyibe került (de drága volt), de gyönyörű!, színes!, jó minőségű papírra nyomott! könyv volt.
Endure. In enduring, grow strong.
1491 levél
Válasz 04.03.09. 21:41 #11
Sufa
Nah, gondoltam felfrissítem egy kicsit a témát, mivel már igen közel van a megjelenés!

A szerzők kedvcsinálója pedig így szól:

A M.A.G.U.S. avagy a Kalandorok Krónikái - Alapkönyv felett már dübörögnek a nyomdagépek. Közel egy évnyi előkészítés és munka után célegyenesbe ért az INOMI első szerepjáték kiadványa is. A munkából az írói gárda és a nagy öregek is kivették részüket.

A tíz éves szerepjáték új szabálykönyve az általunk vártnál is vastagabb lett. A kezdetben tervezett 400 körüli oldalszám a végére mintegy másfélszeresére nőtt - azaz 608 oldalra. De nézzünk néhány példát, hogy mit is takar ez:

- a teljes, új M.A.G.U.S. szabályrendszert

- teljes és részletes karakteralkotási szabályokat

- az új anyagokat (regények, novellák) is magában foglaló világleírásokat, kitekintés a távoli múltra és jövőre

- 6 ynevi közismert faj plusz 6 (csak a Kalandmester által engedélyezhető) elfeledett vagy kevéssé ismert faj - részletes leírásokkal (M.A.G.U.S. regényekből származó hangulatkeltő idézetek, személyiség, megjelenés, kultúra, tipikus nevek, kalandozók, jellemzők, valamint opcionális faji hátrányok)

- 4 alapkaszt (fegyverforgató, szerencsevadász, novícius, arisztokrata)

- 17 kalandozó kaszt (bajvívó, barbár, bárd, boszorkány, boszorkánymester, fejvadász, gladiátor, harcos, papok, paplovagok, lovag, pszi-adeptus, harcművész, kardművész, tolvaj, tűzvarázsló, varázsló)

- kibővített pszi (számos új siopa-rendszerű diszciplina)

- részletes felszerelés, fegyver, vért táblázatok és leírások; különleges és mágikus anyagok leírásai

- A Kalandmester által engedélyezhető, csak magas szinten felvehető 13 belső kaszt (például: Slan Nagymester, Kobra Mestertolvaj, Hergoli Villámmester, Gorviki Vértestvér, Csatamágus...)

- néhány példa szörnyetegekre

- részletes útmutató Kalandmestereknek, tanácsok a különböző játékstílusokhoz

- és még rengeteg érdekesség...

Terjedelem: 608 oldal (A4)
Ár: 6500 Ft

ITT tekinthető meg az eredeti cikk a hivatalos oldalukon.

És, mivel más fórumokból kiindulva tutira meglepődés tárgya lesz a "magas" ár, máris mondanék erről 1-2 dolgot:

Én is suliba járok még, és kb 3 hónapja gyűjtögetek rá, mindig egy kicsit, így most ott tartok, hogy van rá 8000 Forintom!
Az Inomi boltban már elő is rendeltem a Limitáltat, így a bolt miatt olcsóbb is lesz. (20% kedvezmény, ha a boltjukban veszed meg a Déli pu-nál, de van csomagküldés is.)
Így máris csak 5200 Huf.

Egyébiránt számomra abszolut nem sok ez az összeg, mert lássuk mit is ér manapság 6500 forint:

Elmegyek belőle 2x a barátnőmmel moziba, úgy hogy eszünk vmi kukoricát, meg ilyenek.
Eszel 3x a barátnőddel a mekiben/burger kingben, éttermet már nem is említem!
Most szoktam le a cigiről, de előtte heti 4-5 doboz lecsúszott, 400/doboz áron 3 hét cigipénz!

És ha a könyvek vonalán maradunk:
Dragonlance könyvek (Nyári tűsz sárkányai, stb. ) 2500, Magus regények 1300-1800, most vettem meg a sötételf és Icewind dale trilógiát, együtt a 6 könyv majdnem 10e forint volt!
És ezek regények, elolvasod párszor, de mást nem tudsz csinálni vele.

MAGUS AK 608 oldal fekete-fehér műnyomó papíron, szines térképekkel és arany szegéllyel minden lapon, ha jól emlékszem!
A 6500 is baráti érte szerintem, hát még az 5200.

Aki meg nem akar zsákbamacskát, és megteheti, majd zarándokoljon el a Móricz-ra az Alexandra könyvesboltba.Ott vannak székek a szerepjáték polc előtt, így kényelmesen lecsüccsenve át tudja nyálazni a könyvet, és eldöntheti, hogy megveszi-e vagy sem!
A mi csapatunkból 2-en megvesszük az alapkönyvet, és tuti évekig fogjuk használni!
Évekre nézve 6500 forint semmi.

Egyébiránt látta mostanság valaki a klasszikus első törvénykönyvet?
A zöldet!
Keményborító, és vagy 3900 vagy 4900 forint!
Ahhoz képest is igen baráti ez az ár!

Legalábbis én így gondolom!

Elsőre így ennyi. Innen hány embert érint ez egyáltalán?
Ki akarja még rajtam kívül megvenni?
2842 levél
Válasz 04.02.12. 15:06 #10
borotvapenge
Háááát....

De komolyan. Ha nem azzal a bandával kellene játszani, nem lenne ugyanaz a feeling. 2-3 évet játszottunk együtt, minden héten egy alkalom (M*, CP, SW, stb). Itt megszoktuk a kötetlenséget és azt hogy a parti kockapókerbe csap át és hirtelen előkerül 1 kanna bor vagy egy rekesz sör...
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
4133 levél
Válasz 04.02.12. 14:53 #9
gothmog
Én is így voltam, csak azzal a különbséggel, hogy engem nem zavart a "szétszéledés". Elég mizantróp alak vagyok; jól elvagyok egyedül is a kis CRPG-immmel. De volt, hogy rendes RPG-t is egyedül játszottam otthon. Én voltam a DM és az összes karakter megszemélyesítője is egyben. Beteg, mi?
Endure. In enduring, grow strong.
1491 levél
Válasz 04.02.12. 14:34 #8
Sufa
Nekem is ilyesmi bajom van sajnos!

Még Gimiben a haverokkal kezdtünk játszani,de utoljára ősszel játszottunk!Szétszéledtünk egyetemekre, és nincs együtt a csapat, pedig én szívesen játszanék 1-2 hetente egy estét!Mondjuk, most lehet, hogy összejön egy 3 napos Magus, de az is 5 hónap után, 1 hónap szervezéssel!

Nem jó ez így!
2842 levél
Válasz 04.02.12. 09:21 #7
borotvapenge
A MAGUS volt az első rpg amit kipróbáltunk, még anno középiskolában. Biztos veszek egyet belölle, pedig már kb 5-6 éve nem játszunk rendszeresen. Kár, bazijó társaság volt..
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
4133 levél
Válasz 04.02.12. 08:44 #6
gothmog
Nem tudom, hogy fogok-e játszani vele valaha is, de azt hiszem én is megveszem majd!
Endure. In enduring, grow strong.
473 levél
Válasz 04.02.11. 22:19 #5
william8
Ilyenkor utálom, hogy a környezetemben nem nagyon rajonganak az ilyen dogokért.
De szerintem én is szer fogok tenni egy példányra.
Majd a gyerekeimmel talán játszhatok.

Amúgy tényleg szép teljesítmény volt.
"" kalap emelés ""
William
17778 levél
Válasz 04.02.11. 20:38 #4
MagicMoment
1491 levél
Válasz 04.02.11. 18:55 #3
Sufa
Az igen, nem semmi munka lehetett vele!
Add át Neki gratulációimat, hogy sikerült!

Remélem jó lesz, amint megjelenik, megyek megvenni jól!
17778 levél
Válasz 04.02.10. 22:30 #2
MagicMoment
Az a ciki h a haverom kapott kb 3honapot h kidolgozza a teljes rendszert,mindezt vizsgaidőszakban...
Szombaton adta le. Vagy vasárnap.
De egyenlőre nem akarok nagyon sokat kiadni. Folyamatosan fogják átdolgozni a régi könyveket.

SAS=a spanom
1491 levél
Válasz 04.02.10. 21:00 #1
Sufa
Hali!

A téma adott, kezdetnek beszúrnám ide a főbb újításokat tartalmazó FAQ-t a hivatalos oldalról, ami ITT érhető el!

Mi a véleményetek így elsőre?Nekem tetszik, főleg, hogy a hivatalos fórumon is írtak 1-2 jó dolgot már róla!Úgy tűnik, csúszni fog márc végére, de már kész van, és megy a nyomdába!

Nah, itt az írás!

Magus Alapkönyv Fejlesztés GYIK

Azt hallottam, hogy az új Magus D&D rendszerű lesz. Igaz, hogy egy D&D klónt csináltok?

Nem!
Bár tényleg az AD&D rendszeréből kiindulva hozták létre a d20 és OGL (Open Gaming Licence) rendszereket, azonban én inkább úgy fogalmaznék, hogy a DnD 3e is ezt a rendszert vette át, akárcsak a Star Wars és sok egyéb d20-as rendszer. Mi is ezt tesszük. A rendszer tehát nem fog jobban hasonlítani a D&D-re, mint bármely más d20-as kiadványra.

Az alapkönyvön kívül milyen kiegészítőket kell megvennem majd ahhoz, hogy játszhassak? Kalandmesterek Kézikönyvét, esetleg világleírásokat?

Az Alapkönyv, akárcsak az eredeti Magus esetében - önmaga teljes egészet alkot, és tökéletesen játszható mindenféle kiegészítő nélkül. Megtalálható benne a karakter-generálás, a szabályok, a világleírás, a Kalandmesterek könyve és egy kisebb Bestiárium is. Ennek ellenére az alapkönyv nem tartalmazza az elmúlt tíz évben a Magushoz megjelent összes szerepjátékos ínyencséget.

Mikor jelenik meg az Alapkönyv, milyen lesz kívül és belül, és mennyibe kerül majd?

Az alapkönyv várható megjelenését 2004. február végére tervezzük. A borítót megtalálod itt a honlapon a Galéria részben . Az alapkönyv terjedelme 400 oldal körül várható. A lapok fekete-fehérek lesznek, hangulati elemként azonban lesz egy harmadik szín (arany) is, amely majd jobban kiemeli a képeket és iniciálékat. Úgy éreztük, hogy egy D&D típusú színes kiadvány nem éreztetné jobban a Magus hangulatát, mint e háromszínű. A térképek természetesen színesek lesznek. Az alapkönyv ára (bár ezt nehéz így előre kikalkulálni) várhatóan 6000 forint körül fog mozogni.

Mely korok kerülnek kidolgozásra, és milyen kiadványok vannak tervbe véve?

Az alapkönyv teljes egészében a hetedkorra épül. A hivatalos indulás dátuma a korábbiakhoz képest kicsit eltolódott: P.sz. 3703 lesz. A későbbiekben először majd egy Toronnal foglalkozó kiegészítő jelenik meg (mely a felmérések szerint Krán után a második legnépszerűbb terület), utána pedig várhatóan egy, az alapkönyvbelinél részletesebb Bestiárium lát napvilágot. Ezután elképzelhető még egy szabálykönyv-kiegészítő, amelyben esetleg új képességek, fajok, kasztok és jelennek meg, valamint egy valamelyik déli nagyhatalmat - Pyarront vagy Shadont - tárgyaló könyv (Shadon valószínűbb).
A későbbiekre nézve tervbe van véve - a Star Wars univerzum éráihoz hasonlóan - más korok kidolgozása is, a közönség igényei szerint: például Nyolcadkor, Kyria, Fajháborúk kora.

Térjünk rá az alapkönyv fejezeteire.

Hány tulajdonság lesz?

Az OGL 6 tulajdonságra épít, s ettől mi sem óhajtottunk eltérni. Az Ügyesség + Gyorsaság, valamint az Egészség + Állóképesség összevonásra került. Nem lesz továbbá a régi Szépséggel megegyező tulajdonság, az Asztrál helyett pedig a már ismert Karizmát használjuk (amely bizonyos szinten több, bizonyos szinten kevesebb)
A tulajdonságok tehát: (Erő, Ügyesség, Állóképesség, Intelligencia, Akaraterő, Karizma)
[Erről bővebben a Fórumok / Magus Szerepjáték / Fejlesztés témakörben - daviator írásában olvashatsz (2003.12.04. 04:01)]

Milyen fajok várhatók?

Az alapkönyvben a fajok két csoportba lesznek sorolva. Lesznek a régi alapkönyvből ismert fajok, és lesznek egzotikus fajok, melyekről a KM döntheti el, hogy elérhetővé teszi-e őket a játékosok számára. A fajok: Ember, Elf, Félelf, Törpe, Ork (Udvari és Vad is), Gnóm, Goblin, Amund, Dzsenn, Khál, Kyr-vérű, és egy meglepetés faj [Kentaur nem lesz!]

Mit tudhatunk meg a kasztokról? Mely kasztok kapnak helyet az alapkönyvben?

A kasztok közül a régiek nagy része megmarad, és nem csak a régi alapkönyvből (tehát Bajvívó, Amazon és Barbár is lesz például), és lesznek új kasztok is. Vannak olyan kasztok, amelyek terjedelmi okok miatt kimaradnak (például a Sámán), és természetesen az alkasztoknak is csupán egy igen kis részére jut hely az alapkönyvben. A régi Harcosok-Barbárok kiegészítőből ismert harcos kasztok tehát épp úgy egy későbbi kiegészítő részét képezik majd, mint a Papok-Paplovagok összes kasztja. Természetesen - akárcsak a régi Magusban is - most is szemezgetünk ezekből.
Amiatt sem kell aggódni, hogy olyan kasztok jönnek ki később, amit a már meglévő karakterhez ideálisnak gondoltok, mivel a d20 moduláris kasztrendszere révén igen könnyű többkasztolni.
[És végül: Yneven pedig nincs Druida!]

Az egyes kasztoknak menyire van lehetőségük specializálódni?

A fejlődés az új rendszerben minden eddiginél szabadabb lesz. A képzések is több lépcsősek lesznek, s így biztosítva lesz, hogy például az átlagos fejvadász is - ha eléri a kellő tapasztalatot - specializálódhasson: mondjuk Gorviki Vértestvérré. Így elérhető lesz, hogy az azonos kasztok különböző képviselői a rendszer szintjén is eltérőek legyenek.

Lesz-e maximális szint, ahogyan a D&D-ben vagy bármeddig lehet fejlődni, akárcsak régen?

Az alapkönyvben a szabályok úgy lettek belőve, hogy 20. szintig biztosítsák a kiegyensúlyozott játékot, így az általunk ajánlott játéktér az 1-20. szint lesz. Tervezünk természetesen olyan kiadványt, melyben a magasabb szintű karakterekre vonatkozó szabályok lesznek kitárgyalva.

Mi lesz a képzettség rendszerrel, megmarad az Af-Mf, vagy ötfokozatú lesz, esetleg másképp oldjátok meg?

A képzettségrendszert formailag teljes egészében az OGL rendszerére alapozzuk.(Skill + Feat).
Lesznek egyfelől Képzettségek(Skill), melyek értéke pontokban mérhető, és 0-tól a végtelenségig lehet növelni őket. Itt egy 10-es érték már jónak számít.
Lesznek továbbá a Képességek(Feat), melyek a régi Af-Mf hagyományát követik, és a karakter különlegesebb, egyedibb képességeit jelzik (akárcsak a régiben a képzettségekre, ezekre közvetlenül nem kell dobni)

Mi értelme annak, hogy kétfelé bontottátok a képzettségeket? Nem lett volna egyszerűbb és jobb egyféleképpen?

A képzettségek olyan jártasságok, amelyek több szinten is elsajátíthatóak, ezért érdemes kozzájuk értéket rendelni.
A képességek azonban vagy a képzettségeken belüli, vagy a harccal kapcsolatos specializációk. Ezek a képzettség értékét vagy a harcértékeket módosítják, esetleg olyan dolgokra teszik képessé a karaktert, amit amúgy nem tudna. A képességenek ezért nincs értékük per se.

Mennyiben változik a harcrendszer és az életerő? Megmarad-e az Ép / Fp, az SFÉ / MGT, a Ké / Té / Vé / Cé, a Túlütés? Vagy esetleg más lesz helyettük? Lesznek e kritikus táblázatok?

Az Ép, Fp, Túlütés, SFÉ, MGT, Ké / Té / Vé megmarad, a Cé azonban máshogy lesz megoldva. A Té-hez lesz köze, és képességek módosítják, de ez nem fogja azt jelenteni, hogy aki jól harcol, az jól is lő, és viszont. A harcrendszert befolyásoló tényezők főleg képességekkel lesznek megoldva.
Kritikus táblázatok nem lesznek.

Sikerült-e értelmesen definiálni a Belső Idő és Chi-harc féle diszciplínákat, valamint lesz e önálló, használható Pszi hatalom Yneven?

Igen! A diszciplínákat meghagytuk, és a kritikusabbakat megpróbáltuk egyértelműen definiálni. Továbbá kidolgoztuk egy önálló, és játszható, pusztán a Pszi hatalmára alapuló kasztot (Pszi mester), a hozzá tartozó diszciplínákkal egyetemben.

Milyen lesz a mágia? Memorizálni kell, vagy a régi manapontos rendszer marad? Hogy nyerik vissza a manát az egyes kasztok képviselői?[b]

Természetesen megmaradnak a manapontok, és a mana visszaszerzése hasonlóan történik majd, mint eddig. A boszorkánynál és a boszorkánymesternél megpróbáltuk kicsit csökkenteni a korlátozásokat, a játszhatóság növelésének érdekében, alapvetően azonban minden hasonlítani fog a régihez.

[b]Mi a helyzet a mozaik-mágiával? Még mindig az marad a leghatékonyabb megoldás, ha a varázsló csinál egy tűznyilat vagy kitörést, vagy sikerült megoldani ezt a kérdést? Továbbá megmaradnak-e a sebzésben tapasztalt eddigi eltérések a varázsló és harcos között?


A sebzéseket megpróbáltuk egységes skálára hozni, hogy azonos szinten ne legyen nagy eltérés az egyes kasztok között. A varázsló rá lesz kényszerítve a specializálódásra, s nem lesz azonosan erős minden mágiában. Továbbá nem tudja majd minden manáját beleölni egy hatalmas, pusztító tűzkitörésbe - ennek ellenére a saját területén elég hatékonyan fog tudni majd ténykedni. A varázslatok nagy része megmarad (hisz ez az egyik alapköve a világhűségnek) azonban történtek finomítások: például a papoknál is (egy Antoh pap pédául ne "Szent Tüzet" csináljon!).

SAS

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.