Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Karosszék Stratégák Baráti Köre

10960 levél
Válasz 07.12.14. 10:24 #73
Lacko
Tavaszig (amíg nem szedi össze magát a családi kassza a karácsonyi sokkból) nem tudok jobb gépet venni és a mostanin már eléggé köhögnek a mai játékok. Ezért most régi startégiai játékokkal (meg néha újakkal, de régi kategóriájuakkal) játszom: Honet Leader, Close Combat Modern Tactics, Squad Battles... stb.
Nagyon jók ezek. Tökre hangulatosak, nem szopat a starforce, nem kell cserélgetni alatta a DVD-ket. Zenébe, látványba, hangokba és hangulatban is tökre nyújtják azt (ha nem többet), mint egy csilivili FPS.

Azért írtam mindezt, hogy felhozzam ezt a jó kis topikot. Tudom, mindenki a Combat Mission topikban van úgyis, de hát mégiscsak OFF oda ez a sok játék. Pedig azt hiszem a CM közönsége egy az egyben lefedi ennek a topiknak a látogatóit is.
5240 levél
Válasz 04.08.17. 23:18 #72
Pras
Na jó, nem írtam bele értelmeset.
UP má! Nehogy már temessük... olyan szépen indult ez a topik... hüpp.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
5240 levél
Válasz 04.04.28. 15:47 #71
Pras
Nanananana, nehogy már lehaljon ez a szép reményű topic!!!
Hétvégén írok bele valami értelmeset is, most csak az a lényeg, hogy "emlékezzetek".
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
711 levél
Válasz 04.03.31. 08:58 #70
havasy
Megnéztem.Zsír.TECCCIK
4695 levél
Válasz 04.03.21. 21:20 #69
szedrencs
Na, természetesen szívesen látunk mindent és mindenkit frissiben elkészült oldalunkon!

Mivel a mai nap óta ismét van WARGAMER !

http://wargamer.uw.hu címen várunk mindenkit aki stratéga v. az szeretne lenni!
5240 levél
Válasz 04.03.11. 19:47 #68
Pras
Rendben. Készülget egy új oldal, a Magyar WarGamer Portal, esetleg odatolom orcámat a készítőihez, hogy nem-e lehetne egy ilyen részoldal. Meg hát Szedrencs a designer.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
394 levél
Válasz 04.03.11. 19:36 #67
Admiral Lewis
Támogatom az ötletet. Én valódi karosszék stratéga vagyok csak a baráti köröm nem. Jó találkozni olyanokkal akiknek hasonló az érdeklődésük.
5240 levél
Válasz 04.03.11. 19:33 #66
Pras
*KÖHÖG* Ahhoz előbb csinálni kell egy WarGamert.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
4695 levél
Válasz 04.03.09. 21:04 #65
szedrencs
Jó ötlet, ha működőképes lesz a wargamer, akkor ott lehetne.
5240 levél
Válasz 04.03.09. 17:06 #64
Pras
Üdv!
Eszembe jutott valami: Ha beleegyeztek, csinálhatnánk valami kis webes szösszenetet a KSBK-ének, ahová felrakhatnánk a közös cuccainkat. Gondolok én itt írásokra, páylákra, mentésekre játékonként szelektálva. Ha nem kell valami bonyolult oldal, csak információgazdag legyen, örömmel vállalom.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
5397 levél
Válasz 04.02.26. 17:28 #63
Morello
Jah, az Airborne Assault már ismerős, csak nem tudtam hogy van közük egymáshoz
10960 levél
Válasz 04.02.26. 09:51 #62
Lacko
A Highway to Reich nagyon jó játék. Olvasd el az Airborne Assault-ról készült Ismertetőmet. Na ez pont ugyan az a játék, csak találtak maguknak egy másik kiadót és hogy ne pereljen az előző kiadó (aki véletlenűl pont a CM kiadója) ezért más néven adták ki, plusz beleraktak még néhány térképet.
10960 levél
Válasz 04.02.26. 09:49 #61
Lacko
Elmész a legelső Szabó Ervin könyvtárba és meg lesz nekik...
3973 levél
Válasz 04.02.26. 06:50 #60
Petyo
Ja, one-t is próbáltam 1x. De bejött még 1-2 lassabb electronic zene is.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
5397 levél
Válasz 04.02.25. 19:13 #59
Morello
Ha meg épp a csata forgatagában vagy, ajánlom a Battery vagy a One c. számot!
\m/ \m/
3973 levél
Válasz 04.02.25. 18:37 #58
Petyo
Nekem bejött a Metalica: Nothing else matters.
de ritkán hallgatok Cm-ezés közben zenét.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 04.02.25. 18:22 #57
szedrencs
Hát ez az. DC++-os szinte semmi ilyen nincs. Shostakovich-ot próbáltam leszedni, de sehol sem találtam, pedig a Leningrádi szimfóniára kíváncsi lennék, amit a blokád alatt írt.

Tényleg KSBK-sok mit szoktatok hallgatni stratégiázás (bocsánat, taktikázás) közben hangulatfokozónak?

Nekem a CMBB alatt az Apocalyptica:Inquisition Symphony jön be, meg néha Enrico Caruso felvételeket hallgatok közben. Rammsteint is próbáltam egy időben, de kinyírja a hangulatot, és nem lehet rá gondolkozni.
3973 levél
Válasz 04.02.25. 18:00 #56
Petyo
Hmmm, kiró.... Vajon hol lehetne ezeket megszerezni...?
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 04.02.25. 17:50 #55
szedrencs
YESSSSSSSSS! Megtaláltam a cikket. Kicsit túlbonyolítottam, egyszerűbb lett volna beírni a wargamer.com-on a keresőbe a MUSIC szót.

Na, következzék a wargamer.com-os toplista (Sajna nem csak CMBB, hanem más korszakok is, de ettől jó cikk.)

#10 - Dmitri Shostakovich, Symphony Nos. 5, 7, 8, 9
#9 - Gustav Holst, The Planets
#8 - Frederick the Great, Flute Concertos and Symphonie
#7 - Sergey Prokofiev, Alexander Nevsky; Lieutenant Kije
#6 - Franz von Suppé, Light Cavalry
#5 - Antonin Dvorak, Symphony No. 9 "From the New World"
#4 - Joseph Haydn, Mass in the Time of War, Nelson Mass
#3 - Ludwig von Beethoven, Symphony No. 3 "Eroica"
#2 - Richard Wagner, Twilight of the Gods: The Essential Wagner Collection; The Best of The Ring
#1 - Peter Tchaikovsky, 1812 Overture, Marche Slave

Itt a cikk:

http://www.wargamer.com/articles/classicalmusic_for_wargamers/
3973 levél
Válasz 04.02.25. 16:59 #54
Petyo
És esetleg beírhatná ide a zenéket.
Csak hogy teljesebb legyen a CM rajongók élvezete.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 04.02.25. 16:27 #53
szedrencs
A wargamer.com-on volt egy nagyon jó cikk, hogy mit hallgassunk CMBB közben, de már sajnos nem találom, pedig volt ott Wagner, meg Shostakovics, meg minden, ami szép és jó.

Ha valakinek meglenne a cikk, v. véletlenül rábukkanna, az adjon már direkt liket, mert én egy fél napig kerestem, de sajna már nem találtam meg.
5397 levél
Válasz 04.02.25. 15:50 #52
Morello
CM: Hurrá!! Pedig a Call of Duty is nagyon nagy játék! És a Desert Rats is egyre jobban tetszik.
A Highway to Reich az milyen játék? Nekem most így hirtelenjében nem mond semmit
11867 levél
Válasz 04.02.25. 15:40 #51
RASTA guy
én a blitzkrieget is, meg a generalsot is szeretem, sőt a warcraft is tetszik, de az age of mythologyt például megvettem origiban. Meg a desert rats is bejön. csak az ilyen europa universalis féléket utálom a legjobban
sakálemberek...
10960 levél
Válasz 04.02.25. 14:45 #50
Lacko
A Wargamer.com-on (a 2003-as játékok közül) Arany lett a Combat Mission Afrika Korps és ezüst a Highway to Reich. Lenyomva a call of Duty-t is, mely csak a harmadik helyet csípte meg... Startégiák!
4695 levél
Válasz 04.02.18. 17:22 #49
szedrencs
Emlékszem volt egy sorozat, ahol Adolf Gallandot is megszólaltatták, meg rengeteg túlélőt. (Még általánosban néztük töriórán, ha jól tévedek.)
38 levél
Válasz 04.02.18. 17:04 #48
Pyriel
MOst, hogy mondjátok nekem is elég lesújtó a véleményem a különféle piacosított történelmi dokumentumfilmről. Maradjunk most az mvh-nál. Valamikor rég a Duna Tv-n volt egy sorozat a Nagy Csaták. Ez egy francia filmsorozat volt, Henri du Tourenne & Jean Louis Guillaud (lehet, hogy rosszul írom a neveket) jegyezte. Attól függetlenül, hogy francia, szerintem nagyon klassz volt. Hasonlóan jó volt egy angol sorozat, sajnos a címét nem tudom. Kb. a 60-as 70-es években készült mindegyik. Sajnos ezek már rég voltak, sem ez a tv, sem másik nem ad le hasonlót. A Spektrum meg a többi ilyen ismeretterjesztő csatorna kritikán aluli filmeket ad le. A narrátorok szövege a legkevésbé sem szakszerű, a fordítás pontatlan, a témaválasztás és a tematizálás is egyoldalú. Gagyi.

A téma még ma is él. Egyszer össze lehetne dobni valami jó dokumentumfilmet. Vagy ha már azt nem, hisz a tanúk és katonák lassan mind kihalnak, legalább a régieket újra levetíteni. Nem szeretnék persze állást foglalni semelyik oldalon, de számomra eléggé visszatetsző, ha egy mvh-s dokumentumfilm, mely ráadásul egy hadjárat, vagy csak egy csata eseményeit kívánja bemutatni, miért a koncentrációs táborok túlélőit szólaltatja meg, vagy ártatlan polgári áldozatokat, akik legyen sorsuk mégoly rémisztő, a harcokhoz az égvilágon semmi közük nem volt?
1675 levél
Válasz 04.02.18. 15:51 #47
Akárki
Na! Beásták magukat az íjjászok? Azért gondolj bele, milyen sz*r lehetett annak idején katapult fedezéket ásni. Ma már mennyivel egyszerűbb robbantani!

www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
3973 levél
Válasz 04.02.18. 15:36 #46
Petyo
"Szakadtam meg a röhögéstől, mikor a HBO-n a Lovagregényben kiírták (és bemondták) déli front: Poitiou."

Az egy dolog. A Discovery-n egy Julius Caesar-ról szóló filmben meg lövészárkot emlegettek. Ezen inkább sírni tudtam volna.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
1675 levél
Válasz 04.02.18. 14:38 #45
Akárki
Bevallom, angolul nem tudok. A Medieval valamennyire le van fordítva, de a stratégiai része nem. Így annyira nem is bírom használni. Eddig csak területi győzelemre mentem, pont ez miatt. Viszont mind az EU-ban, mind a TW-ben lehet egész frontra való támadásokat művelni. A TW-ben egyszer addig tollogattam az almohádokkal szemben a csapatokat, be-be támadva, majd csata nélkül visszavonulva, míg a válaszlépések során lett egy olyan határmeti tartomány, ahol nem volt jelentős hadserege, és küldeni sem tudott. ide bevonultam, és elfoglaltam. Jópár tartománya így járt. Vagy az Eu-ban, mikor elindítottam egy erősebb lovas csapatot, ostromolni. Tudom, lovasok nem ostromolnak. De felégetnek. És mikor meigndult a felmentő sereg, már küldtem is őket a következő helyre, és mint lovasok, előbb kiléptek a tartományból, mint a felmentő sereg odaért volna. Csak mikor már jópár tartomány lángolt, akkor indult meg a fősereg. De olyan is volt, hogy északon betámadtam, és mikor odaértek a csapatai, akkor megindultam az igazi ostromsereggel délen.

Remélem egyszer elkészül a Medieval teljes magyarosítása. Jó lenne a stratégiai részét is kipróbálni. Bár azt látatlanban lemerem fogadni, hogy ez a része a játéknak meg sem közelíti az EU bonyolult, részletes felépítését.

Egyébként amit igazán taktikai játéknak tartok, az a Praetorians. Azon kívül, hogy milyen katonákat képzel, gyakorlatilag semmi stratégia nincs benne. "Csak" harcolni kell.

De vigyázzunk! A középkori, vagy ókori játékokhoz nemigazán lehet mai katonai terminológiát használni. Nem voltak modern értelemben vett frontok. Szakadtam meg a röhögéstől, mikor a HBO-n a Lovagregényben kiírták (és bemondták) déli front: Poitiou. (Remélem jól írtam)
www.julius-kronika.atw.hu www.pannonlegio.extra.hu
10960 levél
Válasz 04.02.18. 12:40 #44
Lacko
Az Airborne Assault-ot próbálta már valaki rajtam kívül? Nekem tetszett. Téglalap tologatás elvileg, de nem hexa alapon, hanem folytonosan (azaz a térképen lévő objektumoknak van tulajdonsága és nem egy adott cellának, ami miatt bárhol lehet az egység nem cellánként lépked, mint a legtöbb "téglalap tologatós" játékban. És nem körökre osztott, hanem real time. Sajnos az RTS név magában hordozza a "gyorsan klikkelgetek" érzést, pedig ez nem az.

Ráadásul az egységek kiterjedése nem az őket szimbolizáló téglalap, hanem egy külön vektor ábrázolja. ez szerintem baromi jó és realisztikus újítás.

Másrészt az egységek hierarchiában vannak, de ez a hierarchia sokkal hangsúlyosabb, mint a többi stratégiai-taktikai játékban, amiket valaha láttam. Mert ha egy hierarchiában feljebb álló egységnek parancsot adok valamire, akkor az lefele parancsokat fog osztogatni az alatta lévő egységeknek, úgy, hogy azzal elérje a célját. Persze ha az elöbb említett egység "felettesének" adok új parancsot, akkor ő le fog szólni az előző (alatta lévő) egységnek, hogy hagyja abba, amit most csinál (ennek van egy tehetetlensége, tehát nem azonnal hagyja abba) és új parancsokat ad.
Persze a hierarchiában bármelyik szinten adhatunk parancsokat az egységeknek, de nem érdemes a nagyon alacsony egységeket kommandírozni.

Ja és a fent említett hierarchia nem fix. Harc közben átadhatunk bizonyos egységeket más parancsnokság alá.
10960 levél
Válasz 04.02.18. 08:53 #43
Lacko
Nem, én persze nem a vitának akarok véget vetni (főleg ha ilyen egészséges ), csak azt hittem félreértés van köztetek, mert én a kollégáimmal ugyan ebben a témában értettük félre egymást ugyanis én nem játszottam a TW taktikai részével (az az AI-re hagytam) csak a stratégiát játszottam, a kollégáim pedig fordítva: nem játszottak a stratégiai részével, csak scenariókat játszottak a taktikai részével. Mindkettőbe annyira belemelegedtünk, hogy el is felejtettük, hogy létezik a másik rész és amikor beszélgettünk mindketten állítottuk, hogy a másik nem is azzal a játékkal játszik.
249 levél
Válasz 04.02.18. 00:47 #42
Epameinondasz
Nem csak hogy könyvízű, de még folyóiratízű is. A NATO terminológia átültetése tudtommal döcögősen halad, a katonai szervezetek megnevezése át sem lesz ültetve. A stratégia értelmezésénél annyi a különbség, hogy a NATO több ágazatra osztja. A játékokban, rendkívül ritka kivételtől eltekintve, még ezt sem használják, persze ez nem is várható el.
A hadseregtől felfelé seregtest, nem magasabbegység.

Itt van a kutya elásva, hogy lehetne végtelen leegyszerűsítés nélkül, a hadászatot és harcászatot keverni és akkor a hadműveleti szintet nem is említem. Félreértések elkerülése végett, én a Total War harctéren zajló jeleneteit is leegyszerűsítettnek tartom (attól függetlenül, hogy jót szórakoztam vele). Marad tehát a szétválasztás. Ha harcászati szintű megfelelően komoly progit akarsz látni, tekints rá a Point of Attack 2-re. Ezt lehetetlen a komplexitás megőrzése mellett, magasabb szervezeti szintre emelni, mondjuk a mostani max. zászlóaljról, hadseregre.
Látom a téma kimerítve, maradok az ikontologatás mellett (is).
38 levél
Válasz 04.02.17. 21:18 #41
Pyriel
Epameniondasz

Az, hogy az angolszász katonai frazeológia tetten érhető az itteni szövegezésekben nem véletlen. A srácok, így én is többségében olyan játékokkal játszanak, amelyek nyugatról jöttek be. A nyugati terminológia alkalmazása ígyhát érthető, hisz valószinüleg közülünk senki sem végzett tiszti főiskolát, pláne nem a Varsói Szerződés hadseregében. A VSZ terminológia és felfogás melynek erősen könyvízű interpretációját érzem ki írásodból egyáltalán nem jelent feszültségforrást ebben a fórumban. MIndamellett örülök, hogy ilyen hullámokat is felvert a topic indítása, hogy ti. katonai teoretikai kérdésekbe is belemegyünk. Igy jó, nagyon helyes!

A harcászati magasabbegységek, amit emlegetsz a hadosztályok, és hadtestek, a hadműveleti magasabbegység pedig a hadsereg és hadseregcsoport. Ez vili, nincs is vita.

Érdeklődésedre pedig a következő a válaszom. Meglátásom szerint a taktika, melyet nevezhetük harcászatnak, magának a harc megvívásának az elmélete és gyakorlata, míg a hadászat (nevezzük stratégiának) a háborúra felkészülést, és a háborúban a harc irányítását jelenti. Ennek értelmében magasabbrendű, mint a harcászat (taktika).

Röviden így értelmezem e két fogalmat.

A stratégiai játékok egy részében, melyet magam is előnyben részesítek, jelen van a stratégia (a háború előkészítése és vezetése annak minden gazdasági és politikai vonzatával együtt) és a taktika (amikoris az előálló háborús helyzetben az egyes harcokat gyakran csak szakasz, vagy századszinten vívunk meg az ellenséggel. Noha ezek méreteiben alatta maradnak egy egész hadseregcsoport vezetésének, ám mivel összfegyvernemi jelleget öltenek, nem értek Veled teljesen egyet legutolsó mondatod tekintetében.
249 levél
Válasz 04.02.17. 18:02 #40
Epameinondasz
Lacko
A Total War legyen stratégiai-taktikai játék, csak a magasabbrendű (nem minősítés) szintbe soroltam be, mivel annak függvényében alakul ki a harcászati oldal, mely a hadászat alárendelt része (persze nem a játékokban).
A vita nem baj (értelmes mederben), hisz ez a gondolatcsere serkenti a vérkeringést, így gátolja az érelmeszesedést, az agytekervényeinkben felszabadít egy csomó hasznos enzimet, legfeljebb majd kollektív önbírálatot tartunk. E téma pedig, építő jellegű.

Pyriel
Szerintem definiáld, mit jelent pontosan számodra a taktika és stratégia fogalma. Nem tudom, példákkal illusztrálva, hogy kiderüljön hol van a határ közöttük. Úgy látom angol terminológiát használtok, ezért lemondok (de nem véglegesen) a magyarról. Azért kérem a definíciót, mert azt írod a jó stratégia tartalmaz stratégiai és taktikai elemeket. Ezt, persze csak részben tartom igaznak, a harcászat és a hadászat keverése ráadásul, nagyfokú leegyszerűsítéssel jár együtt.

A magyar katonai terminológiában, harcászati műveleteket magasabbegységekig bezárólag hajtanak végre, kivétel a hadműveleti-harcászati magasabbegység. Hadműveleteket a seregtestek hajtanak végre (hadseregtől felfelé), mely még mindig messze van a hadászattól. A hadászati hadművelet, több haderőnem egységes elgondolás szerinti tevékenysége a hadszíntér teljes mélységére kiterjedően. Ez utóbbit, meglátásom szerint soha nem fogják egy játékban szimulálni.
38 levél
Válasz 04.02.17. 13:55 #39
Pyriel
Szerintem elég egyszerű a kérdés. Egy jó stratégiai játék, ahogyan azt a klasszikus kategorizálás elnevezte, tartalmaz stratégiai, és taktikai elemeket. A kettő egymástól nem választható el éles határvonallal. A stratégiai helyzet rányomja a bélyegét a taktikai lehetőségeinkre. A taktikai küzdelem pedig adott esetben stratégiai kihatással jár, lásd. pl. egy folyamatosan kiterjedő katonai áttörés (hadműveletivé bővülése).

Egy jó progi mindkét összetevőt magában ötvözi, csak a hangsúlyozás kérdése, hogy szoros értelmeben vett stratégiai, vagy taktikai egy játék.

A hadtörténet hadosztályszintig beszél taktikai műveletekről, hadtest-hadsereg-hadseregcsoport szint már stratégiai vonzattal bír. Persze, ahogy mondtam nincs éles határvonal. Egy jól sikerült taktikai operáció könnyen stratégiai szintre bővülhet, de gyakran egész hadseregek tötyörészése sem eredményez stratégiai kihatású eredményeket.
10960 levél
Válasz 04.02.17. 12:45 #38
Lacko
Nem akarok mélyen belefolyni a vitátokba, de nem lehet, hogy az a félreértés, hogy a Total War gyakorlatilag két játék: van egy stratégiai és van egy taktikai része. A stratégiaiban van ország-management, meg dinasztia-management, meg gazdaság meg ilyesmi. A taktikai része meg tényleg kő kemény taktika. És hát vannak emberek - néhány kollégám is ide tartozik és lehet, hogy Akarki is ilyen - akik nem is játszanak a stratégiai részével csak és kizárólag a taktikaival - ami érthető is, mert ez az erőssége a TW-nek.
Szóval nem lehet, hogy csak félreértés a vitátok: Epa ismeri a strat részét is, Akarki pedig csak a taktikait?
249 levél
Válasz 04.02.16. 21:42 #37
Epameinondasz
Akárki
Az Europa Universalis, Total War általános stratégia (általános hadászat), mely felöleli a nemzeti és a katonai stratégiát. A fejlesztők mit mennyire és hogyan egyszerűsítenek le, mire helyezik a hangsúlyt már a koncepciójuk és ostobaságuk kérdése. Ezért írom, sokszor a taktikai (harcászati) játékok sokkalta bonyolultabbak (persze nem az RTS-ek).

Más.

Évekkel ezelött East Front, West Front, Rising Sun c. progikkal foglalkozván (elkerült a Panzer General láz szerencsére), egy-egy küldetést félbehagyva (körökre osztott), jegyzetfüzetben vázlatosan elemeztem (na ez egy kicsit durván hangzik) az ütközet menetét és várható fordulatokat. Miért ? Mert végre egy olyan program volt, mely a harc menete nem a kinek van nagyobb és több egységén múlott. A hadjárat lehetett zászlóalj, ezred, dandár, hadosztály és akár hadtestszintű is. Tévedések elkerülése végett ez mind taktika (harcászat).
Először harcolhattunk egy hadjáratban Magyarország földjén (magyar térképen, helységnevekkel), először vezényelhettünk magyar alakulatokat.
Én ezredszintű vezetésnél nem kockáztattam többet, a magasabb szinteket már nem tudtam kézben és fejbentartani.

Talán ez az oka, hogy az RTS-ek döntő többségét, leegyszerűsítő volta miatt nem kedvelem.
3973 levél
Válasz 04.02.16. 19:42 #36
Petyo
A Squad Assault egy akkora kula játék, hogy az valami hihetetlen. Verhetetlen gémet is csinálhattak volna, ha nem kúrják el. Olyan idegesítő... Töbet elő nem veszem mégegyszer, az biztos.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
2842 levél
Válasz 04.02.16. 13:57 #35
borotvapenge
Én a tankokat toltam be a házakba az is látványos volt...pláne mikor nem is számított arra, hogy egy tank áll a ház oldalában.

De tényleg a lángszórós tankok voltak az istenek ..meg az Mg42 teamek

egyedül a lőszer utánpótlást (csata közben) kellett volna valahogy megoldani. ..főleg az aknavetőknél
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
10960 levél
Válasz 04.02.16. 13:46 #34
Lacko
Na jó, az tényleg jó volt.
De azért az volt a legjobb, amikor megszálltam a támadás felöli házakat és onnan kereszttűz alá vettem az ellenséget géppuskákal és amikor odaért az egyik házhoz - és már azt hitte, hogy fedezéket talál a géppuskák ellen - akkor az ambush-ba állított lángszórós megadta a kegyelemdöfést.
2842 levél
Válasz 04.02.16. 13:43 #33
borotvapenge
Én támadni szerettem benne. Szerettem a házról-házra harcokat, lángszórókkal meg gránátokkal
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
10960 levél
Válasz 04.02.16. 12:55 #32
Lacko
A CC-kben az volt a jó, hogy védekezni könnyű volt benne... De komolyan. Rettegtem azoktól a harcoktól, amikben támadni kellett.

És abban különbözik a CM-től (és ebben hasonlít a Squad Assault-ra), hogy a harckocsik csak gyalogság támogató szerepben voltak a játékban.
Nagyon élvezetes volt. Jó lenne ha a Squad Assault eljutna erre a szintre.
2842 levél
Válasz 04.02.16. 12:43 #31
borotvapenge
Close Combat 4-5.

Ha nagyobb térkép lett volna akkor még királyabb lett volna a game. Ott 'tologatod' az egységeket és lejátszhatod a csatát is. Nekem is ez tetszett benne a legjobban.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
1219 levél
Válasz 04.02.16. 12:15 #30
Wotan
én imádom a Panzer General sorozatot, de szerintem az egy sokkal könnyebb játék mint egy Sudden Strike. Semmi realisztikusság nincs benne, hogy ide-oda tologatod az ikonokat, és ha valami nem jött be akkor load game. Sudden Strike 2 neten az igazi, ott derül ki, hogy ki a legény a gáton Vagyis nekem jobban bejön egy kisebb sereg azonnali vezénylése, mint a panzer general szerű "én vagyok a tábornok és tologatom a noname katonákat, tankokat".

warcraft 3 szerintem meg negyon gagyi game. population limit dönt el mindent, a csatákból meg semmit nem látsz, mert csak azt nézed hogy melyik varázslatot kattintod a hova/kire.

Sudden Strike az igazi, nincs egység termelés szerencsére, ami marha gagyi, tekintve, hogy ember és tankgyárak elég ritkán vannak a fronton Szóval elég realisztikus, hogy egy adott csapattal kell gazdálkodnod.

de persze a lényeg, hogy én is szeretem a stratégia/taktika gameket. Pyriel nekem is jöhet a könyved ha majd kész lesz
"Mortui solum finem belli viderunt"
2842 levél
Válasz 04.02.16. 11:59 #29
borotvapenge
Egyetértek a Myth király volt ..bár csak a 2vel játszottam
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
4695 levél
Válasz 04.02.16. 11:41 #28
szedrencs
Lebuktam CMBB ügyben, tényleg imádok jó képeket nyomni a játékból - lehet, hogy ez a közeljövőben videózássá fog alakulni. Azért én sem kezelem őket NATO téglalapként, de azért ha kampányba vihetnéd őket, akkor sokkalta erősebb lenne ez a kötődés.

Egyébként tök vicces, hogy megint a 97-es Myth-el példálódzom (kb. 1 hete elővettem, és azóta megy a multi.) de abban van egy olyan opció, hogy multiban is továbbviheted az előző csatából az egységeidet. Persze nem plusz egységként jelennek meg, hanem ha túlélték az előző ütközetet, akkor az ugyanolyan típusú új egységek helyett őket kapod. De akkor is, ez mennyire hangulatos már.
10960 levél
Válasz 04.02.16. 11:12 #27
Lacko
Én pl a taktikai játékokat (mint amilyen a Combat Mission) szimulációknak tartom. Szimulálja, hogy adott körülmények között, adott terepen, adott egységekkel hogyan folyna le egy harc. És mint minden normális szimulációba, ebbe is beleszólhatunk és változásokat generálhatunk benne, ami kihat a szimuláció eredményére.

szedrencs: én a kampány nélküli CM-ben is baromi erősen tudok kötődni az egységeimhez. Persze érzelmileg. Tökre szomorú leszek ha valaki megsebesül vagy meghal. Drukkolok a kilőtt tankok kezelőszemélyzetének, hogy éljék túl és meneküljenek hátra... stb. Ez nem tudom miért van, de én nem tudom őket személytelen egységként (NATO szimbolumos téglalapként) kezelni.

Ha jól emlékszem te is szoktad a csata vége felé, amikor már közös élményeid és emlékeid is vannak egy-egy egységgel kapcsolatban, fényképezgetni (screenshot) az egységet, az egység által elért eredményeket, vagy a csatateret felülről, hogy utána berajzolhasd piros nyilakkal, hogy merre haladt az adott egység és hol mi történt vele. Ez már szentimentalitás, de elárulom, hogy én készítettem egy BMP-t, amit valamelyik PzG-ből capture-öltem ki és egy vasketreszt van rajta. És ezt szoktam rákopizni azokra a screenshotokra, amik olyan egységekről készültek, amik valami nagy dolgot hajtottak végre. Egyszer egy német ejtőernyős százados, meg tisztiszolgája elkergetett 3 orosz lövész szakaszt egy sötét, éjszakai erdőből, egy hídfő közelében. Máskor pedig egy sdkfz 250-es elkergetett két shermant, miközben persze önmaga megsemmisült. De emiatt megérdemelte a vaskeresztet (post humus).

A Squad Assault nevű játékban (sok hibája közepette) van egy tök jó feature: pont ugyan ez: csata után fel lehet dekorálni kitüntetésekkel az egységeidet. Hülyeségnek tűnik, mert semmi plusz tulajdonságot nem ad (mint annó a PzG-ben) hanem csak parasztvakítás, de nekem nagyon tetszett.
4695 levél
Válasz 04.02.16. 10:36 #26
szedrencs
"Persze én azt is kétségbe vonom, hogy a stratégiai játék egyáltalán játék-e! Szerintem nem az."

Ezzel most mondtál valamit, ami eléggé jó gondolat. Belegondolva a CMBB-t (ami ugye taktikai, mint azt leírta valaki) én sem játékként tolom, hanem annál azért többet jelent, főleg a Frontvonalbeli "Keleti Fornt Kampány 2"-s küzdelmek.

A CMBB egyetlen hibája, hogy nincs benne egy olyan mód, mint a Panzer Generalban (tudom, van a Biltong szabályrendszer, de ahhoz túl lusta vagyok, hogy mindent leadminisztrálgassak manuálisan), illetve a kicsit kopott grafika. De inkább az első a zavaró.

Aki valaha játszott a Myth-el, illetve a PG sorozattal az tudja igazán, hogy mit jelent az, amikor ragaszkodsz az egységeidhez. Én ezt a fícsőrt az összes újabb játékból hiányolom. (Gondolok itt pl. a PG-ben a 15-ös erősségű 5 csillagos Tigris szakaszokra, akik a háborút még 39-ben kezdték PzI-en, illetve a Mythben Ivaldira, a dwarfra, aki 5 csata óta a csapatban van, és még többszáz Undead-del végzett.) A Blitzben volt egy gyenge próbálkozás, de nekem nem jött be igazán.


Pyriel: akkor a Theocracy elvileg megfelel a követelményeidnek, kivéve, hogy nem ww2. (Én mondjuk 3 perc után undorral félredobtam ezt a gamét.)
38 levél
Válasz 04.02.16. 00:26 #25
Pyriel
Egyetértek Akárkivel. Szerintem is egy stratéga számára a legnagyobb kihívást az jelenti, ha nemcsak katonai, hanem politikai, gazdasági döntéseket is hozhat, és bármiért ami az országában, birodalmában történik felelősséggel viseltethet. Egy olyan komplex játék kellene, ami nem sci-fi, hanem itt játszódik a földön, valós viszonyokat modellezve.

Persze én azt is kétségbe vonom, hogy a stratégiai játék egyáltalán játék-e! Szerintem nem az. Véresen komoly küzdelmek alaulnak ki, és annál komolyabbak minél realisztikusabb egy szoftver. Nem egy "ide megy a manó, oda meg a NATO" kaliberűre gondolok.

Visszatérve a hozzászólás elején felvetettre, jó, hogy van egy Master os Orion sorozat, vagy egy Imperium Galactica sorozat, de ezek sci-fi kategóriák. Például ha lenne egy olyan játék amiben a II. vh eseményei forgatagában találnánk magunkat, de nemcsak egy egyszerű harctéri parancsnokként, hanem a legnagyobb górék szerepében. A Hearts of Iron-t ezért vártam nagyon, de csalódnom kellett, mert bár jó próbálkozásnak indult, csak éppen maga a harc lett belőle kihagyva. Persze nem kell feltétlenül a XX. századhoz ragaszodni, de mégis számunkra ez jelenti az emberi léptékkel mérhető, közeli, hatásaiban minket is érintő kort. Nagyobb átéléssel is tudnánk ezért játszani egy ilyen programmal. De hát egyszer kijön egy ilyen is.

A cikk a hónap végére lesz kész, mindenki megkapja e-mailben, gratis. Győzelemre fel!
5240 levél
Válasz 04.02.15. 11:09 #24
Pras
CMBO-val, CMBB-vel, és CMAK-val, ha ez megteszi.
Ha esetleg multizni szeretnél, szívesen játszanék.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.