Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Benzinárak: percdíj nincs?

1514 levél
Válasz 05.04.09. 14:52 #122
balpet
Láttam ma egy Lukoil kutat Hódmezővásárhelyen, ha jól láttam, 252 Ft volt kiírva a 95-öshöz.
---
2842 levél
Válasz 05.04.07. 14:01 #121
borotvapenge
Csak megjegyzés képpen:

2005. április 7., csütörtök, 12:23

A világpiaci folyamatok ellenére csak 7 forinttal emeli a motorbenzin és 5 forinttal a gázolaj árát a Mol. Az új üzemanyagárak április 9-én 0 órától lesznek érvényben - derül ki az olajtársaság [origo]-hoz eljutatott sajtóközleményéből. Legutóbb április elsején emelt a Mol: akkor 7 forinttal nőtt a benzin és a gázolaj ára.

A Mol közleménye szerint a jelenlegi világpiaci árak a motorbenzinnél literenként mintegy 20 forint, a gázolajnál pedig 12 forintos áremelést indokolnának. "Megítélésünk az, hogy a márciusi és április elejei árszintek rendkívüli magasságúak, amelyek hazai árakban történő azonnali megjelenítése kedvezőtlenül befolyásolná a fogyasztást. Erre való tekintettel a világpiaci árak hatását - a fogyasztás alakulásának folyamatos figyelemmel kísérése mellett - csak bizonyos fokozatossággal kívánjuk a belföldi üzemanyag árakban érvényesíteni, abban az esetben, ha az elmúlt hetekben tapasztalt igen magas árszint tartósnak bizonyul." - olvasható az olajtársaság közleményében.

A 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak szerint alakulnak:

ESZ 95 ólmozatlan benzin 258,50 Ft/l
ESZ 95 keverék benzin 261,50 Ft/l
ESZ 98 ólmozatlan benzin 267,50 Ft/l
Diesel gázolaj 252,00 Ft/l


origo.hu

Aszem most már mindig átmegyek a szlovákokhoz tankolni. Szarok én a MOLra meg az áraira..

"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
229 levél
Válasz 05.03.31. 18:59 #120
Emb3rke
Tudom, hogy ez senkit sem vigasztal, de jópár hónapja Romániában is 166Ft-ról 192-re emelték a benzinárat.

szedrencs: Tőlünk nem messze egy Békésszentandrás nevű kis községben már van 2-3 hónapja egy Lukoil benzinkút. Az árakat nem nagyon tudom, mert ritkán járok arra, de aszem egy fokkal jobb, mint mondjuk a Mol vagy bármilyen más kút.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra
2842 levél
Válasz 05.03.31. 14:40 #119
borotvapenge
Miért ne lenne fogalmam róla, barátom? Olvasd már el mégegyszer mit írtam, aztán utánna gondold át mégegyszer a válaszodat, amivel mondjuk egyetértek.
Naponta 70 kilométer oda-vissza a munkahelyre. 22 nappal számolva, nem is tévedtél sokat. ..hát az hogy benzintemető-e a Golf.. hát, nem tudom. 10-11 lityit evett. Azért az nem annyira vészes. Egy új 1,6 v16-os motor is bekajál ennyit. Lóerőben meg kb ugyanaz a kettő (jó.. vannak kivételek, amikhez az VW 116 lova igen csak kevéske). De tény hogy sokkal többet evett mint ez a 206os. Ennél olyan 5-7 lityi a max. Mondjuk nem is megy Sírtam miatta? Igen. Lecseréltem? Le. Kisköbcentis dízel meg nem kell, mert sajna nincs időm kivárni, míg 3 személlyel felkúszik a mutató 90re. Egyébként meg, ezeddig nem azért nem cseréltem le, mert rohadtul szerettem fizetni a benzint, henem mert másra kellett a lé. Ki gondolta volna, mi?


"Másrészt meg okos, hogy a MOL-ot szidod, csak fogalmad sincs.."
ezt hagyjuk, oké? Miért ne szidhatnám? Több milliárd tiszta haszna van a Mo.-i benzinbizniszen és akkor nekiáll sírni a bevételei miatt.. Egyébként meg védheted a mocskokat (mindenkori kormány, MOL, amelyiket csak akarod), de sajna ettől nem megy lejjebb a benzin ára. Viszont ha sokan fogják szidni őket és hozzám hasonlóan majd a szlovákoknál tankolnak (mostmár megéri kimennem), csak észbe apnak.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
1344 levél
Válasz 05.03.31. 14:17 #118
yerico
A nyers kőolajár az tavaly még 40 dollár volt hordónként, most 50. Ezek szerint a benzin árának közben legalább egy ötvenessel kellett volna drágulnia literenként. Ezt ellensúlyozta az erős forint.
1344 levél
Válasz 05.03.31. 14:15 #117
yerico
Hát, tudod, te havonta minimum 1500 kilométert autózol, ami nagyon nem az átlagos futásteljesítnény. Ha sokat autózol, akkor ne sírj, ha egy 22 éves benzintemető sokat eszik, és nem bírod kifizetni. Megoldás lehetne egy kis köbcentis fiatal dízelautó is.
Másrészt meg okos, hogy a MOL-ot szidod, csak fogalmad sincs, hogy nem a MOL miatt ekkora a benzinár, hanem a drágalátos kormány miatt, mivel ez a legfőbb bevételi forrása az államháztartásnak.
Az más kérdés, hogy az útadót mire költik, de ezért sem a MOL a felelős.
9789 levél
Válasz 05.03.31. 14:02 #116
Gillette
Én laikusként sosem értem meg hogy lehet az, hogy nálunk 250 Ft a benzin addig a környező országokban max. 200. És akkor még a gázolajról nem is beszéltem. Ez nekem felfoghatatlan...

Ebben az országban minden irreálisan drága: net, benzin, autópályamatrica, autó, minden. Nem értem. Ill. sejtem de azt nem vagyok hajlandó elfogadni.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2842 levél
Válasz 05.03.31. 13:08 #115
borotvapenge
Én is lecseréltem az 22 éves 1,8 GTI Golfomat egy 3 éves 1,4 Peugeot 206ra.. és nem azért mert új autó kellett, hanem mert a havi 50-60 ropis üzemanyagfogyasztását már nem akartam fizetni. Tiszta vicc. Most olyan 35nél megál a havi benzinpénzem (és nem csak melózni járok). ..én meg bele voltam bolondulva egy amcsi v8 autóba (vagy minimum egy 2,8as V6ba) de ha megvettem volna, ma már a házat árulnám a benzinköltség miatt

Mocskos egy dolog amit a MOL csinál és köcsögarcú kormányaink soha nem tettek ellene. Esetleg ha az adókat nem adóztatnák a benzinen akkor lehetne valami kis enyhülést elérni, de így.. Legalább az útadónak a hatását látnám.. de sajna nincs rá lehetőségem, mert múltkor belehajtottam egy nagyobb kátyúba és azóta nem találom a kivezető utat, csak kóválygok valahol a gödörben..
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
4695 levél
Válasz 05.03.31. 12:47 #114
szedrencs
Pont a napokban gondolotam erre a topikra, hogy elő kéne keresni.

Én egy dízeles kocsit vezetek nagy ritkán, szóval velem még inkább ki van baszva, ha megnézitek, hogy régebben mekkora különbség volt a dízel, és a benzinár között.

Egyébként mikor erős volt a forint akkor is csökkenie kellett volna az árnak, de gondolom ez szokás szerint nem történt meg.

Tudtok vmit arról, hogy a Lukoil kutakat nyitott M.o.-n?
17778 levél
Válasz 05.03.31. 12:14 #113
MagicMoment
igen és az a visszavétel ilyen két hetente 1-1 forint
a másik bőszánalom,h a pékek mindig arra hivatkoznak,h emelik a kenyér árát,mert emelkedik a benzin is. de mikor a benzin ára csökken,akkor a kenyér marad a régi áron. ugyan ez vonatkozik a tetves bkv-ra is. csak ott a bérlet+jegy árak növekedését indokolják a benzinárral. persze a bkvs botondnak bejáccik a jacht. biztos nem megy jól a bkvnak

ebből is látszik,h az olaj nagy biznisz.
és ezért is nem tudni semmit arról a fasziról,aki ~2 éve benne volt a fókuszban és feltalálta a vízzel működő autót...amit beis adott a szabadalmi hivatalnak,h magyar találmány legyen. néma csend.
a Földünk többek között ezért is fog nagyon hamar(pár évtized) kipurcanni...
2842 levél
Válasz 05.03.31. 11:46 #112
borotvapenge
bocsi: tiszta hasznot. ez még hozzátartozik az előzőhöz.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
2842 levél
Válasz 05.03.31. 11:45 #111
borotvapenge
Hát aszem lassan megérik egy bomba a MOL-nak..
Tetszik a stratégia. Ha drágul a világpiacon az olaj, akkor 2 nappal azután drágulnak az üzemanyagok. Ha viszont esik a kőolaj ára, akkor 3-4 hét múlva vesznek el egy kicsit az árból. És siránkoznak, hogy így meg úgy, aztán a benzinüzleten csinálnak Magyarországon pár milliárd forint hasznot..

"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
229 levél
Válasz 04.08.27. 20:54 #110
Emb3rke
Nem olvastam végig az egész topicot, de gondolom volt már róla szó, hogy hogy is tevődik össze a benzinár. Először is van az olajnak egy meghatározott világpiaci ára, egy tényező még a $-HUF-árfolyam, ezután következik az igazán nagy tétel, a jövedéki adó (benzinre 103,5, gázolajra 85 forint/liter), a kereskedelmi árrés, majd a 25%-os ÁFA. (Ilyem magas áfa csak Dániában van -és nálunk). Magyarul a benzin kiskereskedelmi árának 60-70%-a adó. Ha így könnyebb, a benzin ára adózatlanul körülbelül az ásványvízével azonos...

Egyik szemem sír, a másik nevet, mikor megláttam egy 1994-ben készült képet az akkor az ország 5., frissen épület MOL kútjáról, amikor a 98-as benzin 81 Ft 50 Fillért, a 95-ös 78,50Ft-ot, a 92-es(!) 79Ft-ot, a 91-es(!) 76FT-ot, a gázolaj pedig 61 Ft-ot kóstált. .. A régi szép idők...
+ erről a 91-es oktánszámú benzinről az ugrott be, hogy Ukrajnában, mikor ott voltunk, a régi Moszkvicsokba meg Zsigulikba 80-as oktánszámú benzint(?) nyomtak és vmi elképesztően büdös anyagot bocsátanak ki miatta a járművek...
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra
229 levél
Válasz 04.08.27. 20:35 #109
Emb3rke
A magas benziárakkor jön jól Románia. Eddig 166Ft volt litérje, de a szemetek emelték 177-re.
Ukrajnában még jobb, 2.90 Hrivnyia(~116Ft)-ért tankoltunk.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra
20761 levél
Válasz 04.08.24. 09:31 #108
Eric
"Elkezdett esni az olajár. Szerintetek ez mikor lesz érezhető a hazai benzinárakon?"

Tömören és velősen?
SOHA.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2842 levél
Válasz 04.08.24. 09:02 #107
borotvapenge
"Csökkent az olaj világpiaci ára, miután Irak bejelentette: jelentősen bővíti kivitelét. Megnyugtatta a piacot az is, hogy Putyin elnök közölte: a Jukosz problémái ellenére Oroszország olajkivitele növelését tervezi.


A kedvező bejelentések nyomán az amerikai alaptípusnak számító olajféleség ára 0,4 százalékkal 45,88 dollárra csökkent hordónként a New York-i árutőzsde szingapúri elektronikus kereskedése során, Az olajféleség ára pénteken végleges adatok szernt 1,9 százalékkal csökkent - közölte a Bloomberg hírügynökség.

Idén a világpiaci olajár 43 százalékkal drágult, és az utolsó negyedévben a világ olajkereslete várhatóan 2,3 százalékkal nő eves szinten. "



Nahmost, nálunk holnaptól drágul a benzin és a gázolaj. Elkezdett esni az olajár. Szerintetek ez mikor lesz érezhető a hazai benzinárakon?
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
2842 levél
Válasz 04.08.23. 13:41 #106
borotvapenge
Kicsit elsüllyedt a topik..

Pedig lassan aktuálisabb lesz mint bármi más.


Szlogen maradt: "OLCSÓ BENZINT MINDENKINEK!"
..és a kérdés is: Mikor lesz nálunk is elfogadható áron a benzin? (keresetünkhöz mérve, nem egy unios átlagfizetéshez)
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
1087 levél
Válasz 04.06.01. 10:30 #105
saddi
Na meg ha oda viszed az autót szervizelni, ahol vetted, ott is vigyázni kell. Mi egyszer nem maradtunk ott, mondták hogy jöjjünk vissza 2 óra múlva. odamegyünk, autó sehol, és mondják, hogy 10 percen belül kész. Ok, persze, megvárjuk. Erre jön 2 szerelő, és mondják a csávónak, hogy az a bordó astra nagyon megy (ez a miénk), a 6-on 190-ig mertük húzni. Mi így kicsit furcsán néztünk, a csávókám levágta, és mondta, hogy persze nem az önöké...
Ha nem tudsz csendben maradni, fogd be a pofád!
20761 levél
Válasz 04.06.01. 10:26 #104
Eric
Mutterék kb 2 hete vettek egy új autót. Amikor megnézték a kocsit a tank félig volt. Amire arra került a sor, hogy átvegyék az autót(papírok elkészültek, forgalombahelyezés, stb.) addigra a tank porzott, épp, hogy a kútig elég volt a benya.
Mindez úgy, hogy közben a km számláló 45-ről 47-re ugrott.
Ergo jól leszívták...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1087 levél
Válasz 04.06.01. 10:19 #103
saddi
Amikor mi megvettük az opelt, akkor adtak hozzá 2 liter benzint. Azt azért tudták, és ki is használták, hogy a kereskedéstől 150m-re van egy kút. Lehet, hogy valamilyen szinten össze is játszanak.
Ma is megyek tankolni, a csávó egyből pattan oda a kocsihoz, mennyit kérsz?
Mindig megmondom nekik, hogy köszi, megoldom egyedűl is. Egyszer már átbasztak, és az elég volt. Aztán meg ami volt a naplóba, az is kicsit óvatosabbá tett...
Ha nem tudsz csendben maradni, fogd be a pofád!
2842 levél
Válasz 04.06.01. 09:06 #102
borotvapenge
Lassan eljutunk oda, hogy a benzin drágább lesz mint az autó. Megyek veszek is egy új autót mert abba adnak valamennyi benzint...

nevetséges ez az egész...
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
4154 levél
Válasz 04.05.27. 12:42 #101
pres
Felhoztam a budapestes topicot! Közlekedők irány oda!

Ne OFFoljuk ezt tovább!

OLCSÓ BENZINT MINDENKINEK!
Fuck it Dude let`s go bowlin`
1491 levél
Válasz 04.05.27. 11:25 #100
Sufa
Budapest az budapest!

Nem lehet összehasonlítani mással, mert a teljes magyar lakosság 1/5-e itt lakik, és még további kb. 1 millió ember fordul meg itt naponta.....így a közlekedése kulcskérdés!

Én azt nem értem, hogy irdatlan összegeket vonnak el a benzinárból, és semmit nem csinálnak belőle...
Az MO, ha elkészülne végre körbe, akkor tehermentesítené a belvárosi közlekedést, és nem lenne annyi dugó, nem amortizálódnának annyira az utak a kamionoktól, nem kellene 3 évente felújítani őket! (Az más kérdés, hogyha hajlandóak lennének normálisan megépíteni, akkor kamionostol mindenestől bírná min. TÍZ évig...ja, hogy az 2-3x annyiba kerülne.....inkább spórolnak, és 2 évent felújítják őket...

A 4-es metró kell.elhiszem, hogy vidéken is sokminden kellene, de aki azt mondja, hogy nincs rá szükség, az nem utazott a 7-es buszon!3 féle busz jár a vonalon, nagyjából 30 másodpercenként jön valamelyik csúcsidőben, de így is zsúfolva vannak, ha dugó van, nagy élmény 130 ember izzadságszaga, higgyétek el!Szóval a metró nem kérdés, az a kérdés, hogy miért nem kezdték már el 5 éve!
A fővárosnak 60 Milliárdja ott áll kélszen, az unió is adott egy csomót, az államnak 60-80 Milliárdot kell adnia!Aki tanult egy pici makroökonómiát, az tudhatja, hogy ez költségvetésileg nem nagy összeg!
lehet, hogy aki nem itt lakik, annak úgy tűnik, itt minden fenékig tejfel...ja, a buszok átlagéletkora 20 év, koszosak, a belvárosi, nagy sűrűségű (7-es stb.) vonalakra mennek az újak, a kintieket felújítani is alig tudják, nemhogy újat tenni a helyükre.....
Az a másik, hogy a menetidejük csúcsidőben is 10 perc, de azon kívül ugyanúgy negyedóra, húsz perc.

Most lezárják az egyik metrót 4 megállónyi szakaszon.....1.5 hónapra, hogy lecseréljék a 40 éves sínt és vezetékeket....meg fog bénulni a belváros közlekedése......
Uyganis, ha utánaszámolunk, a metróval 20-25 EZER ember megy egy irányba reggelente ÓRÁNKÉNT!És ez a kevésbé forgalmas szakasz!
Egy metrószerelvényt (5 kocsi, kb 1000 ember) 5 busszal lehet kiváltani, ami egyrészt sok, másrészt szennyez, lassú, stb.........szóval a metró nem olyan elhanyagolható dolog.....
És hivatalos ajánlás szerint olyan helyen éri meg csak építeni, ahol egy irányban óránként 15000-et eléri az utazók száma....Nah, ezért nem fog épülni egy vidéki városban sem a közeljövőben...)

Azt meg nem lehet mondani, hogy a kórházakba 10 milla egy gép.....de mégsem vesznek...Mert oda nem adnak pénzt!

Én személy szerint évek óta azt mondom, hogy egy egyeduralkodó ember kellene ide, aki nem diktátor, hanem az emberekért akarna tenni! (Mint tudjuk, az hivatalosan is a legjobb államforma!)
Akkor élből leállítanék MINDEN autópálya, metró és egyéb építést, és a fennmaradó pénzt belepumpálnám az egészségügybe, az oktatásba, és olyan helyekre, ahol TÉNYLeg szükség van rá!És fogadjunk, hogy az emberek jobban örülnének akkor, ha a kórházak és a rendelők jól fel lennének szerelve, és újítva, mintha 3 km-t autópályán mehettek volna!
Az elmúlt 6 évben hány km autópálya lett átadva?20?És mennyit költöttek rá? 5-600 MILLIÁRDOT??!?!?!?Botrányos!
Ha eddig nem épült, és "nem zavar" senkit, akkor ha még 2-3 évig nem épülne, az sem zavarna, viszont helyre lehetne rázni egy csomó mást.....

Botrányos, hogy egy M0 beruházást 2 éve odáznak, mert a környezetvédők féltenek 5 fát újpesten!!!!Már kész lenne a nyüves pálya!
Meg a metró is!Az is azért nem épül már egy éve, mert belekötöttek valamibe, és amíg megy a tárgyalás, addig nem kezdhetik!

Felültetném őket ingázni a 7esre, és akkor kötekedjenek!Eszem megáll!

Most jól felhúztam magam ezen is....
Bocs, h kicsit hosszú volt!
1679 levél
Válasz 04.05.26. 22:11 #99
cukkini
Budapesten először azt a k*rva M0-st kéne felújítani és megépíteni. Amíg nem szélesítik ki, addig nagyon sok baleset lesz stb. Fejleszteni kell a Belváros közlekedését is, de szerintem sokkal fontosabb lenne az elkerülő megépítése. Illetve kicsit gyorsabb ütemben haladni az M7essel, mert amíg nincsenek kész azokkal a k*rva autópályákkal, addig nem lesz jó Magyarországnak. Ha valaki ismeri Portugáliát, akkor az tudná hogy ott meghagyták a régi utakat és autópályákat építettek.
És elég sok vidéki városnak siralmas a közlekedése. De azt elmondanám, hogy Szegeden minden tzanköteles hallgató egész éves jegyet kap a szegedi tömeközlekedésre. A villamosoktól kezdve, a trolikon stb. Ott valamennyire optimalizálódott a helyzet, de ott is van mit változtatni.
Úgy gondolom, minden emberi lényben azt kell tisztelnünk, ami. Legyen amerikai vagy német, zsidó vagy keresztény. / Einstein /
56 levél
Válasz 04.05.26. 22:04 #98
kiserik
Nem jól tudod, ugyanis ugyan az a MOL-os benzin, mint amit itthon is tankolhatsz a MOL kútjain.
20761 levél
Válasz 04.05.26. 15:44 #97
Eric
"Azt remélem tudod, hogy Nyugat-Magyaroroszágon azért vmivel jobban keresnek, mint a keleti régióban. (Csak kíváncsi vagyok.)"

Sztem ez nyilvánvaló. Legalább is számomra...

"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 04.05.26. 15:42 #96
Eric
Azért ilyen olcsó mert bele van kalkulálva a motorgenerál ára is, amit ez a szutyok benzin okoz.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1963 levél
Válasz 04.05.26. 15:37 #95
Rettenthető
Eric!


Azt remélem tudod, hogy Nyugat-Magyaroroszágon azért vmivel jobban keresnek, mint a keleti régióban. (Csak kíváncsi vagyok.)

"Senki nem mondta, hogy magyar és magyar közt nincs különbség. Ilyeneket 15 évvel ezelőtt volt divat mondani."

Neeem. 15 éve (és sztm most is) így volt(van):
Minden ember egyenlő, de némely ember egyenlőbb, mint a többi...

"A helyi tömegközlekedési vállalatok részben vagy egészben az önkormányzatok kezében vannak.
Itt Pécsett konkrétan tudom, hogy ügyes tárgyalásokkal lobbizásokkal érték el, hogy ne a csőd szélén álljanak és jusson is a buszok cseréjére. Azt nem állítom, hogy minden oké, de nincs világvége állapot.
Talán, ha más városokban is tennének valamit a mannaváráson kívül..."


Nah ehhez már nem is fűznék semmit...mert az off lenne az offolásban.


Ja azt gondolom mindeki tudja, hogy Debrecen nem a fejlettségére, hanem a lakosai száma után kapta meg a városi rangot


Idézem magam korábbról, amikor a kátyús út volt a vita:

"És nem azt mondom, hogy Bp.-re ne költsenek, Költsenek! Legyen autópálya minőségű út Bp.-n még a legszutykabb sikátorban is, csak az ország többi részéről se feledkezzenek el!"


Aztán majd egy hét múlva megint bejön valaki...ezért is kellene tényleg a 4-es, nem értem egyeseknek ez miért nem tetszik?...


Olcsóbb benzint mindenkinek!
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
1651 levél
Válasz 04.05.26. 15:29 #94
Remen
Teljesen érthető, viszont arra is kell gondolni hogy a történelem folyamán ha Magyarországon fellendülésről beszélünk az biztos hogy BP-t érintette csak. Így a vidék meglehetősen lemaradt, nem csoda ha próbálnak ott is fejlesztgetni.
Abit NF7 - 2500+ Barton - 512MB - GF2MX - SB X-Fi - 300,200,120 Gb Maxtor
56 levél
Válasz 04.05.26. 15:21 #93
kiserik
Ukránból kéne behozni nagytételben. Átszámítva 95 Ft 1 liter benzin
2842 levél
Válasz 04.05.26. 15:11 #92
borotvapenge
Olcsó benzint mindenkinek!
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
20761 levél
Válasz 04.05.26. 15:01 #91
Eric
Olcsóbb benzint én is akarok!
Szólj, ha tudsz!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
4154 levél
Válasz 04.05.26. 14:59 #90
pres
Így igaz, csak Miskolcig jutottam, meg Tiszaújvárosig. Tújv fejlődik imho, hát Miskolc az tényleg felejthető. Egyszer voltam még régen Tisza-túrán, papucsban szálltam le a Nyugatiban, mert kiraboltak. Érthető, hogy nem nagyon szeretek arra mászkálni igaz?

Igazad van sok fővárosi veri magát (megj. teljesen alaptalanul)


borotvapenge: Én megveszem mindig, úgyhogy ide azzal a metróval.
Komolyra igaz sok a tróger errefelé, de sajna még nem találtak hatékony módszert a megfékezésükre. Az én pénzemen, meg mindenkién utaznak, nem fair dolog. De csak azért mert ő nem fair, én attól még lehetek az.

Namindegy én metrót akarok és kész! Ja, meg olcsó benzint!(csakhogy legyen egy kis ON)
Fuck it Dude let`s go bowlin`
20761 levél
Válasz 04.05.26. 14:56 #89
Eric
" És sajnos nem a város, meg a közlekedési válalt hibája, hogy nincs pénz még üzemanyagra sem(hogy már a topignál maradjunk)."

Hanem kié?
A helyi tömegközlekedési vállalatok részben vagy egészben az önkormányzatok kezében vannak.
Itt Pécsett konkrétan tudom, hogy ügyes tárgyalásokkal lobbizásokkal érték el, hogy ne a csőd szélén álljanak és jusson is a buszok cseréjére. Azt nem állítom, hogy minden oké, de nincs világvége állapot.
Talán, ha más városokban is tennének valamit a mannaváráson kívül...

Nekem továbbra is kissé viccesen hangzik, hogy a 4-es metro "nem megépülésétől" várjuk az ország felvirágzását.
No meg a szegény gyerekek meghalnak a kórházakban szöveg, bahhh...

Lehet ilyen dolgokkal dobálózni(és még sajnos igazak is), de semmi közük a 4-es metróhoz. Aki kicsit is foglalkozott a költségvetés mikéntjével és a beruházásokkal az úgyis belátja.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2842 levél
Válasz 04.05.26. 14:50 #88
borotvapenge
Azt mindenki tudja, hogy Bp.-en magasabb az átlagfizetés mint máshol az országban. Ezen szerintem nem vitatkozunk. Viszont megépítenek egy újabb metrót amin ugyanúgy csak az utasok 15%-a fog fizetni és ami ugyanúgy veszteséges lesz. Mennyi egy BKV felnőtt havi bérlet? 5200? Ennyit nem bírnak ki azok a szutykok..de megy tüntetni, hogy kell neki. Bahhhh... akkor viszont fizessen érte.

Most jön "dehát az albérlet..." Bp környékén a pesti árak töredékéért lakhatnának emberek, de nem éri meg, mert egyszerűen képtelenség bejutni a városba. Na ezen a metró sem segít.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
56 levél
Válasz 04.05.26. 14:46 #87
kiserik
Úgy látom, hogy Miskolctól északkelet irányában még nem nagyon jártál. Elhoztam ide a barátnőmet, aki Debreceni, és megmutattam neki néhány településen, hogy mi a helyzet. Az eredmény, hogy majdnem sírvafakadt, és nem hitt a szemének. Igaz, hogy csak 1x ezer emberről van szó, de azok is csak emberek.
A rasszizmusról, meg nekem a pesti is ugyan olyan, mint a nem pesti (kivéve, ha el van szálva magától, hogy ő pesti, és valljuk be, hogy azért elég sok ilyen van).
4154 levél
Válasz 04.05.26. 14:34 #86
pres
A rasszizmust te kezdted a pesti nem pesti dumával. Az adófizetéses sztórit pedig Rettenthető pedzegette, én csak reagáltam a GDP eloszlásával.


nincsenek tisztában, hogy néhol milyen helyzetekben élnek emberek

Pesten sem kolbászból van a kerítés hidd el. Vannak itt is olyan utcák, ahol a sóderoson megy a vili.
A busz ami a munkahelyemre visz, tizenöt percenkét jár csúcsidőben, majd átvált fél órára.
Nagyon régen láttam útjavítókat BP-en dolgozni (vidéken annál inkább).


Az adófizetésről meg annyit, hogy az útalapot arányosan kellene elosztani emberekre, a vidék még ennyi pénzt sem kapna imho.
Fuck it Dude let`s go bowlin`
2842 levél
Válasz 04.05.26. 14:27 #85
borotvapenge
Talán arra akart utalni, hogy a metro építésére felvett/kapott x milliárdos eus hitelből, magyarország nagyobb városaiban lelehetne cserélni az összes buszt.

Nekem nem lenne jobb ha jobb buszok lennének, de a körgyűrűnek és plusz hidaknak nagyon örülnék..

De ez nem a Bp.-iek hibája. Csak észrevehetnék, hogy máshol is szükség van a pénzre.
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
4154 levél
Válasz 04.05.26. 14:26 #84
pres
Nézd, ha nyolc év itt tartózkodás után nevezhetem magam pestinek, akkor amikor pestiként lementem Pécsre, tök örültem, hogy elkezdték a hatost rendberakni. Kaposvár körül kész az elkerülő. Kecskemét belvárosa istenkirályul néz ki. Én örülök, ha fejlődik a "vidék", de mivel itt élek, érthető, hogy ezt a várost tartom szem előtt. Gondolom mindenki így van ezzel pl. Te is Debrecennel jössz folyton.
Az a baj, hogy nagy számok alapján általánosítasz, nem minden pesti veri magát. Én pl. nem szeretném, ha rólam ez a kép jönne le. Az viszont igaz, hogy jobban szeretném, hogy megépüljön a metró itt, mint Debrecenben, mert itt lakom. Ha Debrecenbe költöznék, elkezdenék teljes mellszélességgel harcolni az ottani metróért. Gondolm ezt csak meg lehet érteni, nem?
Fuck it Dude let`s go bowlin`
56 levél
Válasz 04.05.26. 14:19 #83
kiserik
Csak nézd meg, hogy mennyibe fog kerülni ez az országnak (a 4-es). És nézd meg az pl. egészségügy helyzetét. Emberek halnak meg azért, mert nincs 1-2 millió egy gép megvételére.

Örülök, hogy Pécsett (nagyon szép város, 1* már voltam ott) ilyen jól megy, de ajánlom mindenkinek az ország keleti felét is, mert hogy van neki olyan is. És sajnos nem a város, meg a közlekedési válalt hibája, hogy nincs pénz még üzemanyagra sem(hogy már a topignál maradjunk).

Pres: ha vkinek beletapostam az öntudatába, akkor sry, de ahol tudom ott hangoztatom az elnyomott, hátrányos helyzetű régiók helyzetét, és nagyon fel tud idegesíteni, amikor sírnak, hogy a 4-es metró, meg a mittudoménmégmi, és nincsenek tisztában, hogy néhol milyen helyzetekben élnek emberek. És ne legyél már rasszista, hogy aki ugyan úgy fizeti az adót, mint a másik, az nem ugyan olyan ember, azért mert nem a fővárosban lakik.
20761 levél
Válasz 04.05.26. 14:07 #82
Eric
"Csak a fővárosiak lehetnek ilyen faszok. A vidéki ember nem azt akarja, hogy a városában metró legyen, hanem, hogy a 30 éves buszok helyett korszerűbbek legyenek..."

Még mindig nem értem, hogy mi köze ehhez a 4-es metrónak.

Senki nem mondta, hogy magyar és magyar közt nincs különbség. Ilyeneket 15 évvel ezelőtt volt divat mondani.

Azt azért látni kell, hogy ha BP közlekedésileg behal, akkor azt az egész ország szívja. Sajnos ez van, ilyen vízfejű az ország.

Nem a 4-es metró az oka, hogy az ország többi része elmaradott.
Mint mondtam érdekes módon Pécsett meg tudják oldani a buszok cseréjét. Persze nem mindegyik vadizsír, de elfogadhatóak.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1963 levél
Válasz 04.05.26. 14:07 #81
Rettenthető
"Tehát Budapest ahol dupla akkora a GDP mint az ország többi részén, lusz naponta megfordul itt a lakosság több mint egyharmada, a legkevesebbet teszi az ország vagyonához."

Ez egy túlzó példa volt... de ez még akkor sem magyarázat arra, hogy miért verik magukat ennyire a pestiek



Eric!


A metrót képletesen értettem lentebb, én azt szeretném, ha nem félórát kéne egy tetves buszra várni...kicsit szúrja a szemem, hogy a sűrűbb járatok is 20 perces várakozást igényelnek napközben...

Azért kíváncsi lennék, ha egy nagyobb beruházást nyomnának Debrecenbe a tömegközlekedés fejlesztése érdekébe, akkor a pestiek hogy reagálnák le...
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
1087 levél
Válasz 04.05.26. 14:04 #80
saddi
Ez igaz amit mondtál, de BP-n se a 4-es metrót kéne megcsinálni, hanem körgyűrűt kialakítani.
Na meg mindenhol meglehetne csinálni az utakat. Amikor télen elmentem Pécsre, enyhén meglepődtem, hogy milyen szar lett az út. Addig se volt olyan jó, de a sok kamion meg széttörte. Kispórolják az anyagot mindenből...
Én is városban lakom, de faszért nem tudják bevezetni a szennyvíucsatornát. A paneloknak van, de a mi utcánkban összesen hárman vagyunk, akiki nem vagyunk zsidók, hogy fizetnénk x ezret azért, hogy megcsinálják. Eléggé elmaradott ez a környék, és mostanában nem is lehet elmondani róla, hogy fejlődne...
Ha nem tudsz csendben maradni, fogd be a pofád!
4154 levél
Válasz 04.05.26. 14:03 #79
pres
Te überLOL, ha már mást anyázol legalább nézd meg hová valósi!


Most ezzel ippeghogy te tettél különbséget
Fuck it Dude let`s go bowlin`
56 levél
Válasz 04.05.26. 13:58 #78
kiserik
Off:
Csak a fővárosiak lehetnek ilyen faszok. A vidéki ember nem azt akarja, hogy a városában metró legyen, hanem, hogy a 30 éves buszok helyett korszerűbbek legyenek, több legyen a számuk, mert így baszott sokat kell várni rájuk, járhatóak legyenek az utak, stb. Tudok mondani olyan településeket, ahol még a földgáz sincs bevezetve, se szennyvízcsatorna, és dél után már nincs tömegközlekedés sem, úgy hogy ennek az országnak nagyobb gondjai is lennének, mint a 4-es metró megépítése, de mint tudjuk, ez az ország áll Budapestből, meg a maradékból, akik a nagy Fővárosban senki se érdekelnek.
És el ne kezdjen itt valami nagyokos itt eszetosztani, hogy dögöljön meg a másik tehene, meg hasonló, mert ha magyar és magyar között nincs különbség, akkor amíg az egyiknek egyre több tehene van, addig a másik legalább egy kibaszott borjút kaphatna.
On:
4154 levél
Válasz 04.05.26. 13:29 #77
pres
Ha az átmegy is számít, akkor a fele.
Fuck it Dude let`s go bowlin`
20761 levél
Válasz 04.05.26. 13:16 #76
Eric
No meg szerintem Debrecen kicsi ahhoz, hogy belátható időn belül megtérüljön egy metró.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 04.05.26. 13:13 #75
Eric
Metro az átmenő forgalomtól függetlenül kell. Hidd el.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2842 levél
Válasz 04.05.26. 12:03 #74
borotvapenge
Azért a megfordul helyet jobb lenne a átmegy. Mert szerencsétlen tömeg nem tud másfele menni és ez sajna dugót okoz. Ha dugó van akkor a metrót választják az emberek. Ha nem lenne dugó, nem kellene (azonnal) még egy metró.De ez lényegtelen, mert megszavazták: meg lesz építve. De remélem, ha megépült akkor a Bp.-iek befogják majd és nem követelnek majd autó kitiltást a városból, vagy kisvasutat a boltig, mozgólépcsőt a parkokba..
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
4154 levél
Válasz 04.05.26. 11:54 #73
pres
Tehát Budapest ahol dupla akkora a GDP mint az ország többi részén, lusz naponta megfordul itt a lakosság több mint egyharmada, a legkevesebbet teszi az ország vagyonához.

LOL
Fuck it Dude let`s go bowlin`

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.