Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Filmek - mozi, TV, DVD

»» Filmek, mozik, színészek, stábok, premierek, kritikák, bukások

2774 levél
Válasz 03.01.08. 11:40 #355
Martin bátyó
hát én eddig moziban dolgoztam(nemrég mondtam fel mert már untam
de a sobri- én nem néztem meg fuuj- de nem igazán jöttem rá.
Mostanában elég sok francia és német film jött be amik,hát ugymond eddig nem igazán mozifilmek voltak. /Bella Martha,Szeretni bolondulásig/

Ezekkel a filmekkel nemtom hogy áltok de tényleg van erre igény?

A kocka került most fel mozira ugyanis már a 2 kész és nyeri a dijakat.
Én moziba néztem meg mert bár az hbo is játszotta kb. 2 évvel ezelött ott nem érdekelt de attol függetlenül hogy kicsit nyomaszto hangulatu van mondanivaloja.
Szal aki látta mi a véleménye rola?
Sztem kicsit társadalom birálo.
5959 levél
Válasz 03.01.07. 21:48 #354
Mephisto
SOBRI

Furcsa ötvözet: történelmi kalandfilm + 21.századi szalagsebességes trükkök, ezzel sok mindent elmondtam a filmről.
A szalaglassítgatás-gyorsítgatás az akciófilmek előtt sokkal már divatba jött, de alig észrevehetően. Az egyik véglet aztán John Woo lett az örökös lassítással, a másik meg tavaly Lurhmann a Moulin Rouge-zsal. Mindkettőnek célja volt a szalagsebesség-játék, így nem tűnt (nagyon) furcsának, vagy oda nem illőnek. Ha a Sobri ebben forradalmi volt (szalaggyorsítás) hát forradalmit bukott, mert a Hukkle ilyen dolgain nevettünk, ennek a filmnek az elején mosolyogtunk, a végén értetlenül jöttünk ki, mi akart ez lenni.
Történemi film volt, és betyárfilm, a 19. század elején, a Bakonyi betyár, Sobri Jóska 'hőstetteit' dolgozta fel 100 percben, és mint feldolgozás, szépen szerepelt, csak az előadásmódjában találtam kivetnivalót.
Alacsony költségvetés (de mégis pompás munka), ez indokolhatta, hogy a rövid, kidolgozatlan cselekményről elterelje a figyelmünket a vágó folyamatos gyorsan-lassan rohangáló alakokkal - túlzásba vitte.
A fő baj az egésszel, hogy Sobri Jóskával hiába azonosulunk, körülötte mintha csak tervszerint mozognának a figurák (ezen csak a párbeszédek lágyítanak) és pl. nem épp' drámai fordulat se a lány, se a csapat halála. Sobri Jóska pedig hogy Amerikába ment, és a csattanó hogy nem ő halt meg, gyengén hatott, az Amerika-célzás nem érthető, különben minden helyén van a filmben.
Vegyes érzelmekkel jöttem ki, de alapvetően jó (csak furcsa) filmet láttam a múlt héten, a Sobrit mégis bátran ajánlom bárkinek, aki a magyar filmes újhullámot nem veti meg.
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
217 levél
Válasz 03.01.06. 23:03 #353
SlipKnot
Hmmmm...
De!Ok!

100.-ik levél
PEOPLE=SHIT
5959 levél
Válasz 03.01.06. 23:01 #352
Mephisto
azért mert meg akarom szerezni, attól még láthattam, nem?
Amúgy meg van - kézikamerás...
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
217 levél
Válasz 03.01.06. 22:48 #351
SlipKnot
Mephisto egy topickal arébb még azért sírtál, h nem tudod megszerezni a 8mérföldet itt meg már az egyik legjobb filmnek nevezed...

A legjobb film(nem 2002es) a:Memento(ajánlom mindenkinek)
PEOPLE=SHIT
5959 levél
Válasz 03.01.06. 22:01 #350
Mephisto
Az év filmje(i)

Most az elmúlt év legjobb filmjeire szavazzunk. A TTT is 2002-es, meg a 8Mile is, úgyhogy aki nem biztos ezek után, hogy látta már az év filmjét, az még várjon 3 napot/másfél hónapot

Egyébként sok 2002-es filmet sajnos még nem játszottak le a csúszás miatt. A szavazáson csak 2002-es készítésű filmre lehet szavazni, nézd meg, ha nem vagy biztos, hogy 2002-es.
Hát nem könnyű, nem tudom minek töröm itt a fejem a hülye kérdéseimmel

csak ömlesztve:
Hukkle (jött, látott, láttuk, győzött)
A kárhozat útja
Különvélemény
8 mérföld
Intimitás

év antifiljei:
SW EP2: Lovegiccs (hajjaj)
Panic Room
Jelek
Álmatlanság
Vörös sárkány (hajjaj)

Amit sajnos kihagytam:
8 nő
Kánikula
Felhő a Gangesz felett (sajnos)
A kanyaron túl
Anyádat is
Ámen (sajnos)
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
5959 levél
Válasz 02.12.12. 21:54 #349
Mephisto
Hm. Most mi a munkád (semmi hátsó szándék )
Télleg semmi harag, csak mondd meg: mindek teszel ide megjegyzéseket, én sem teszek megjegyzéseket a topicodba. (van? )
Üdvözlöm gyereked, fiad, negyvenéves ismerősöd, feleséged, sok jó hozzám hasonló beoltandó lurkó fórumába kutyulj bele, hogy aztán kibéküljünk.

Amúgy csak 10 év a különbség, akkor meg inkább dumáljunk valami közös témában, mint hogy egy családos ember és egy nemcsaládos ember gyakja egymást.
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
887 levél
Válasz 02.12.12. 09:16 #348
Capali
hát igen. a 10 év az tíz év....
ugyanezt elmondhatja egy 40 éves is rólam. nem talált.
a csajokról meg annyit, hogy neked kéne inkább valami ilyesmivel foglalkozni, mert én több éve nős vagyok. sőt nyuszifűl, gyerekem is van. úgyhogy ez sem talált.

az alapvégzettségem meg pedagógus, tanítottam gimiben, úgyhogy ismerem a hozzád hasonlóak lelkivilágát, ne vitatkozz velem.

amúgy nincs harag...
Rulez ! Kúl ! Fajin !
5959 levél
Válasz 02.12.10. 22:20 #347
Mephisto
hát igen, a bölcs öreg, az a 10 év...
Vajon 10 év múlva én is ilyen önelégült leszek? Tudod mit? Ha jó kis filmes fejtegetésekre vágysz, fizess elő a filmvilágra, ebbe a fórumba meg akkor írjál, ha valami értelmes megjegyzésed van, mert kedves (tegezhetlek amúgy?) öreg barátom, édes egyetlen uram, a buta megjegyzéseiddel elég idiótának tűnsz ebben a topicban.

Mondok neked valamit! Nézz egy csaj után, aztán szórakoztasd azt! Amúgy meg boldog karácsonyt, élj sokáig (habár egy tizessel Jézushoz is közelebb vagy) és ne írj ide többet - és ez a legjobb - MERT:



teljesen igazad van mindenben, amit leírtál, részemről téma lezárva, bölcs vagy, hiszek neked, én pedig maradok elemzésem hőse lenni, első s utolsó mindenik dalomban, avagy: békesség neked, harc nincs, ne írj ide, ha unszimpatikus a topic.
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
5959 levél
Válasz 02.12.10. 22:14 #346
Mephisto
a faxba! miből?
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
887 levél
Válasz 02.12.10. 09:32 #345
Capali
ne pattogj itt nyuszifül, hanem készülj inkább a matek órára, mert holnap doga lesz.....
Rulez ! Kúl ! Fajin !
887 levél
Válasz 02.12.10. 09:30 #344
Capali
kedves Mephisto barátom !

te kezdted a szövegelést a trágár megjegyzésekkel nem én. úgyhogy görgesd leszépen a kis kezeddel a képernyőt és olvasd el. "bin laden fasza" meg ilyenek. úgyhogy aranybogaram ne idézgess már itt nekem Jézustól.
ha vissza akarsz vágni nekem (mert valószínűleg azért kezdtél el durvulni, mert cinikus megjegyzésem valószínűleg telibe talált nálad), akkor ne "bin laden faszázzál" kis szívem, hanem valamilyen hasonló epés megjegyzéssel vágj vissza.
ha már itt tartunk leírom:
én nem akartalak megbántani, csak egy kicsit "megszúrkálni", mert lehet, hogy a a fórum nagy többségét alkotó 10-14 éves korosztálynál űlnek a filmes és egyéb "okos és roppant intelligens" okfejtéseid, de nálam nem. lehet, hogy azért mert több mint egy tizessel idősebb vagyok nálad és ez a korkülönbség ilynkor még sokat számít.

maradok üdvözlettel: Capali
Rulez ! Kúl ! Fajin !
3275 levél
Válasz 02.12.07. 20:59 #343
FOxygene
Utánnanéztem az "érzékelhető" fizikai jeleknek amelyek egy kórházban a "klinikai" halál állapotának beálltakor jelentkeznek:

-szív és légzési roham
-a vérnyomás mérhetetlen lesz
-szívműködés leáll(EKG)
-ha időben beüzemelik az EEG-t(ami az agyhullámokat méri)akkor tapasztalható az
agyi áramtevékenység megszűnése
-pupillák kitágulnak
-a test hőmérséklete esni kezd

És a test elhagyása ezen jelek beállta után
következik be,minden jelenséget időben pontosan lejegyeznek és a mesélővel egybevetik.


A "halál" szó jelentését többféleképpen határozhatjuk meg:
-A testi funkciók,életjelek VÉGLEGES megszűnése.

-A lélek elszakadása(kilépés a testből)

-Vagy a klinikai halál fogalmaként(fentebb)

Ahogy a techika előbbrejut úgy menekül meg egyre több és több ember,ami 100 éve bitos halálnak számított,azt most visszahozzák.
És ez csak fejlődni fog,ahogy a mérőműszerek is.Tehát nincs tiszta,itt lezárom és punktum
határvonal>>>>marad a legtisztább megfogalmazás>>>>amikor elszakad a lélek>>>
ennél pontosabb meghatározás szerintem nincs.
De ezt nem tudhatjuk pontosan.
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
5959 levél
Válasz 02.12.07. 17:49 #342
Mephisto
Különben, ahogy mondod, időtlen idők óta van vallás az emberek életében, s az ateizmus annyira nagyon új, hogy csak a felvilágosodáskor alakult ki. Függetlenül, hogy Isten milyen formában van a világban, a XIX. sz elejéig gyakorlatilag nem - EU-ban is alig - volt ateizmus, s most is a volt keresztény világ emberei közt találkozhatunk csak ateistával, bármily meglepű, a mai ateisták száma a 6,5milliárdos lakkosságnak csak 5%-a, az Földön élt összes embereknek meg 0,2%-a volt/van ateista. Nem is Isten léte a kérdés, hanem hogy milyen formában létezik.

Egyébként az orvostudomány már mindent be tudott bizonyítani, csak a halállal és a megfoganással állnak hadi lábon. Csak azt tudják, hogy egy szövetcsomó pár hét után el kezd mozogni, s azt, hogy egy-két fizikai funkció leáll az EKG kisimulásakor (amúgy a vérnyomás szerinti halál után több funkció működik még egy jódarabig, mint amennyi leáll. Azt sem tudják, hogy a halál utáni 20 perc alatt egyáltalán az agy - akár egy parányi központja - működik e. Sőt, feltételezés is van energiaraktárról, ami a halál után még jónéhány percig működteti - leginkább az agyat - vajon miért?
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
3275 levél
Válasz 02.12.07. 07:33 #341
FOxygene
Az istenhitről és a szervesen hozzá kapcsolódó dolgokkal kapcsolatban:

A világ legkülömbözőbb pontjain,egymástól
függetlenül fejlődő embercsoportoknál,törzseknél,népeknél,már az őskortól jelenvan a teremtő(k)-ben való hit és a túlvilág megörökítése,dokumentálása.És ez a gondolat a mai napig fennmaradt.Egy kósza kitaláció nem él meg ennyi időt.

Kézzelfogható bizonyíték nincs,legalábbis közösségi szinten nincs,egyéni szinten van,mert a túlvilággal kapcsolatos esetleges élmények,soha nem csoportos dolgok(bár van rá példa),mert többnyire nem akaratlagosan történnek szervezetten.

Mára az orvostudomány eljutott arra a szintre hogy a test érzékelhető működésének leállta után még 20 percel is van lehetőség az újraélesztéstre(csak oxigénadagolással,bár nagy az esélye az értelmi sérülésnek/hogy annak milyen metafizikai háttere lehet az egy külön téma/)és ez jelentősen bővítette az egybehangzó ismeretek palettáját.
Elgondolkodtatóak az így "visszatért" embereknek a beszámolói, a tibeti tanítások(halottaskönyv),a sámánizmus,az egyiptomiak hite(?)tudása,és legfőképp Jézus tanításai a Szeretetről,és a törvényekről,ezek mind mind csodásan egybecsengenek.Csak a vak nem veszi észre őket,de az idő minden problémát megold,
minden kérdést feltesz előbb utóbb,csak
győzd válaszokkal.....
"A könnyebbik út mindíg el van aknásítva"
5959 levél
Válasz 02.12.06. 20:33 #340
Mephisto
Capali: Jézustól van erre egy idézetem: "a szív bőségéből szól a száj"

Others:

Pár nap múlva a világon mindenhol - kivéve nálunk :"-( mozikban lesz a Two Towers. Egy filmkritika első mondatát másolom be ide:

The Lord of the Rings: The Two Towers
By Pedro Vargas
Review Date: December 2, 2002

"The Two Towers" is the film of the year..."

Eléggé meggyőző?
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
4574 levél
Válasz 02.12.05. 20:47 #339
hering
Na nem tudtam hogy mi hiányzik a fórumról.
Dino:csinálj már vmit
Capali:te meg kussolj mert nem hiszem hogy pont Mefivel kellene kötekedni,meg a fórum nem erre van...
http://www.jatekok.hu
887 levél
Válasz 02.12.02. 13:58 #338
Capali
egyem azt a kis köcsög okoskodó agyadat. a kis balfasz....
Rulez ! Kúl ! Fajin !
5959 levél
Válasz 02.12.01. 20:42 #337
Mephisto
én meg téged meg a "szopjad bin laden faszát" szakra!

Hogy egyem a szopós fejed!
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
4574 levél
Válasz 02.12.01. 18:32 #336
hering
Na én most a Különvéleményt néztem meg és hmm sztem marha jó kis film.Jó a történet és a kivitelezés is nagyon jó lett.A másik film a Hatodik napon.Szintén nagyon jó.Mind2 film igencsak olyan témát feszegett ami gyakorlatban igen csak a nyakunkon van...
A nagyon nagy ő egy kellemes kis esti film.Jót derültem rajta.A Hangyák a gatyában sztem nagy szar nem igazán jött be.A tűz birodalma(Reign of Fire),pedig lehetet volna jobb is.Nem rossz,de jobbat vártam.
http://www.jatekok.hu
20 levél
Válasz 02.11.13. 13:33 #335
Esökabät
`A vörös särkäny` es a `Hannibal` egy nagy rakäs szar a `A bäränyok hallgatnak`-hoz kepest, meg sajna a fantasztikus Anthony Hopkins tekinteteböl is eltünt az az ilyesztö erdeklödes, amiert en imädom a `Abh.`-ot.
Igazän kär a folytatäsokert. Mondjuk en eleve nem adtam volna a forgatokönyvet ezeknek a rendezöknek a kezebe, de mind1...
887 levél
Válasz 02.11.07. 10:42 #334
Capali
Mefi: Bizisten beíratlak egy hollywoodi filmes suliba producer-rendező-filmkritikusi szakra.
egyem azt az okos fejed !

végeztél már a gimiben amúgy?
Rulez ! Kúl ! Fajin !
5959 levél
Válasz 02.11.06. 23:08 #333
Mephisto
A Vörös sárkány a Hannibálhoz és legfőképpen a Bárányok hallgatnakhoz képest szar, de azért 'szimpla' thrillerként nem is olyan rossz!
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
3167 levél
Válasz 02.10.31. 16:28 #332
'Tacker Takk'
Azt, nem. De a 2020. A tűzbirodalmát láttam. Ne ajánlom senkinek sem, csak a szívbajosoknak, mivel Ők biztos, hogy nem lesznek rosszul. Uncsi volt, egysíkú, viszonylag nagy költségvetésű, de ez mégsem ért semmit. Mert az alapötlet a film legelején megdöglött, amikor is a magyarázatok felett sity-suty átsikliottak az alkotók.
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
4144 levél
Válasz 02.10.30. 12:11 #331
HTB
A Vörös Sárkányt latta mar valaki?en holnap megyek megnezni,remelem nem ilyen rokabor feelingje lesz a dolognak!
Just another freak in the freak kingdom
5959 levél
Válasz 02.10.28. 21:39 #330
Mephisto
ja, elfelejtettem.

S a legjobb az egészben, hogy Sofia-t mindkét filmben egy színész, a legtehetségesebb európai színésznő, Criuse jelenlegi kedvese (e film újraforgatásán jöttek össze) Penelope Cruz. Talán az ő játéka különbözik a két film azonos szereplői közül a leginkább, Crowe Sofiája kicsit személyesebb, Cruz játékka pedig talán egy árnyalatnyit érettebb.
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
5959 levél
Válasz 02.10.28. 21:31 #329
Mephisto
Cameron Crowe az egyik legkiemelkedőbb Hollywoodi egyéniség. Tagadhatatlanul Hollywoodi, de kiválóan csinálja, legjobb bizonyíték erre az utánozhatatlan Majdnem híres.

Alejandro Amenabár az (egyik) legkiemelkedőbb Európiai rendezőegyéniség. Tagadhatatlanul eredeti filmei elsősorban vannak a legjobb filmek tárházában. A Más világ a Hatodik érzékkel egyenrangú thriller, a Nyisd ki a szemed! pedig - magánvéleményem szerint - talán a legjobb mozgóképalkotása a filmvilágnak.

Mi köze van Amenabárnak Crowehoz? Semmi, Crownak Amenabárhoz annál több: a Nyisd ki a szemed! amerikanizált változatát ugyanis a Hollywoodi rendezőegyéniség - szinte egy az egybe, csak az USA-ba ültetve - talán a tisztelet jeleként - újrarendezte. De hihetetlen: egyszerűen jobb lett. Ez a véleményem, ehhez persze hozzá tartozik, hogy ugyan majdnem egyszerre láttam a kettőt, de a Vanília égbolt lett meg előbb. (A film egyébként elnyerte az év legrosszabb filmje díját Hollywoodban, úgy látszik a korai, bonyolult 'remake'-eket nem csípik, s az is igaz: Crowe csak rendezett, egy-két mondatot átírt (hála Istennek fokozva az eredeti film értékeit) és ez kevés volt Hollywoodnak, de nekem éppen elég, hogy kedvencemmé váljon.

Ha egy filmet csak amerikanizálnak, jó alkotás aligha lehet, s aki először a Nyisd ki a szemed!et látta, az megkérdezheti: ennek az egy az egyben átültetésnek mi értelme volt? (egy rendező tisztelgése egy rendező előtt) Én, aki előbb láttam, s utóbb összehasonlítottam az eredetivel, ki merem jelenteni: Amenabár szuperjó filmjén épp annyit csiszolgatott, hogy egy csöppel, egy picivel jobb legyen. Persze nem nehéz egy kész, tökéltetes munkát kicsit még felturbózni (télleg nem nehéz?) de ahhoz, hogy a minőség, a rendezés minősége is egy szintű legyen, ahhoz Crowe kell, mert talán ő az egyetlen, aki ilyen jól megcsinálhatta.
Néhány dologban a Nyisd ki a szemed! jobb, 'kevésbé Hollywoodi', picit jobban el van rejtve (a kevesebb) csavar és filozófia, s jónéhány a Vanília égboltban megmagyarázhatatlan részre válasz ad ez az 1997-es alkotás. Kevésbé közhelyes az amúgy alig közhelyes Vanília égboltnál, de technikailag, igényességben és megkockáztatom: a rendezésben is jobb Crowe változata, aki mondom mégegyszer: sokan nem fáradt az előkészületekért, de biztos megizzadt, amikor rendezte, mert szuperjó lett.

Mindkét film és rendező előtt tisztelgek, a film természetesen Amenabár érdeme, a történetért, a cselekményért, az izgalomért, a fordulatokért őt dicsérem, de a rendezésért ő és Crowe is meg lett dicsérve.
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
4144 levél
Válasz 02.10.28. 21:10 #328
HTB
nekem nem tetszett afilm,foleg azert,mert nagy nagy feszultseg keltes utan,amikor mar dobogo szivvel varom,hgoy elolep az UFO -mi tortenik?semmi....es en ezt nagyon nem szeretem...na mind1,arra azert jo volt a film,hogy elropogtassak alatta 1 sajtos sonkas bagetett(Guru sandwich r0x )
Just another freak in the freak kingdom
5959 levél
Válasz 02.10.28. 21:08 #327
Mephisto
Shyamalan nagy tisztelője vagyok. A Hatodik érzék máig az egyik legjob thriller, de a csattanója máig a legkiválóbb. A Sebezhetetlen már egy meseszerűbb témát dolgozott fel, de tlejesen reális bemutatással, profi tálalással az év akkori legjobb thrillere volt, nekem is tetszett (de azért kedvenc nem lett, talán a témája miatt).

A Jelek egyszerre erkölcsi tanítás és "életrajzi mű". Életrajzi abban az értelemben, hogy a téma - gabonakörök, UFÓk - Shyamalan gyerekkori emlékeiből fakadnak, erkölcsi pedig a főszereplő családapa elfordulása Istentől és visszafordulása az események hatására. Egy horror-thriller-sci-fi ez a film, elsősorban az izgalomra és az ijesztegetésre épít, talán Shyamalan pihenőmunkája lehet, mert nagy erkölcsi kérdésekben, fordulatokban nem bővelkedik. Mindenestre a film arra, amire született tökéletesen jó: thiller-horror az igényesebb fajtából, izgalmas, lebilincselő és jó érzéssel jöhetünk ki a moziból: igen, jó élmény volt. De 'csak' ennyi a film, két óra feszültség, hiába a profi rendezés és jó végkifejlet, Shyamalan apánk: ez azért kevés!
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
5959 levél
Válasz 02.09.30. 22:33 #326
Mephisto
Kinek mely filmek vannak meg VHS-en, CD-n, DVD-n, s mely filmek azok ezek közül, melyek megérdemlik a többszörös, sokszoros megnézést?

Most nálam a Lőporos hordó jön be vagyon, de nyáron volt a Requiem for a Dream, Ghost in the Shell. Előtte a Holtak útja és a Harcosok Klubja, azelőtt a Mátrix, The Wall, Tűzzel-Vassal s azelőtt a Vissza a jövőbe sor. Csak ezek a filmek érdemelték meg eddig a többszörös (nagyon sokszoros) megnézést. Nagyon sokszor néztem még meg Tarantino, Spielberg, Polanski, Shayamalan, KUBRICK, Scorsese, Amenabar, Crowe, Woo, Zemeckis, Lucas, Coppola, Lynch, Ritchey, Fincher, Scott, Chan filmeket
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
2284 levél
Válasz 02.09.15. 20:58 #325
Daedalus


nem, nem ilyen alapon gondoltam, de a megközelítéseddel term. egyetértek. (már ami a szöveget illeti és az aranyköpésedet

Jap! És amit Mephisto ír azt mindíg el kell olvasni!

Bye

Dae
"?"
5959 levél
Válasz 02.09.14. 19:44 #324
Mephisto
Mondtam én hogy el kell olvasni?

"biztos értelmes dolgokat ír, azért ilyen hosszú!" ebben azért ne legyél olyan biztos
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
2284 levél
Válasz 02.09.14. 19:36 #323
Daedalus
Szép kis terjedelmű levélke

Ezért bírlak Mephisto, de nagyon!



Tisztelettel
Dae
"?"
5959 levél
Válasz 02.09.14. 19:01 #322
Mephisto
Én Spielberget, mint az egyik legnagyobb ma élő rendezőt tisztelem, munkái ugyan Hollywoodban készülnek (ez nem jelent se jót, se rosszat, azt jelenti, hogy a hollywoodi munkák sajátossága a nagyobb látvány, könnyebb érthetőség, jobb szórakozás. Pontosonan ezek a fokozó melléknév képző ("könnyebb", stb) jelentik azt, hogy lehetnek ugyan olyan komolyak, filozófikusak, jók rosszak ezen művek, mint mások.) de Spielberg mindig meg próbál többet teljesíteni a Hollywoodi átlagnál, s talán összes filmjével a Hollywoodi határokat túllépte. Magam csak néhány filmjét szeretem (ET, Harmadik tipusú találkozások, a Nap birodalma, nomeg a Különvélemény (Sajnos az A.I-t Kubrick iránti tiszteletemből nem nézem meg)). Spielberg ma tudásával, filmjeivel az egyik legismertebb és legelismertebb rendező, nem véletlenül: kiválóan találja meg a sikergyanús alapokat megfilmesítésre.

Philip K. Dick annyi könyvét megfilmesítették már, a Szárnyas fejvadász óta azonban jó Dick-könyv alapú film még nem készült. Egészen idáig. A Minority Riport thriller, akció, csupa kérdés, csupa fordulat, csupa izgalom. Egy igazi Spielberges elgondolkodtató-akció.

John Anderton, a főszereplő, aki a rendszerben, mellyel a jövő bűnöseire a bűntett elkövetése előtt le lehet csapni, hisz, John a rendszer legnagyobb alakja. Három ember a jövőbe lát, gondolataik képernyőre vetülnek, s ha a bíróság a látottakat bűnténynek nevezi meg, a rendszer katonái lecsapnak az bűnösre. Azonban megtörténhet, hogy a három prekog egyike máshogy lát egy bűntettet, ekkor különvéleménye van. E különvéleményt azonban megsemmisítik. John a film alakja, aki még mindig halott kisfiát gyászolja, a rendszerél él, de amikor saját sötét jövőjét látja, amit épp gyilkol, s a rendszer katonái a nyomába erednek, menekülnie kell, s hite a renszerben meginog.
Spielberg vigyázott: John alakja nem feltétlenül egy hősé, John kábítószerezik, John a rendszerben is követ el szabálytalanságokat, és a film elején még semmi sem utal ártatlanságára, John hősi magasságokba csak később emelkedik.
Nagy dillemmák sorozata a film, miközben néhány erkölcsi kérdés felvetődik. Egyrészt a prekogok, mint emberi lénye tudatmódosítással gépként vannak felhasználva, s a lefagyasztott, glóriás gyilkosok még csak nem is bűnösök, sőt, letartóztatásukkor talán még a bűnös szándék sem fogalmazódott meg. Bűnösek e egyáltalán?
A film egy kezdtetben negatív alakja, a rendszerben nem hívő pap, de csak a film végén érti meg az ember, hogy a pap azt tette, amit kellett tennie: kereste a hibát a rendszerben, kereste azt, ami megmagyarázhatja a rendszer erkölcsi kétségbevonhatóságát. Végül a korábban Johnnal harcoló, negaítv hősként beállított pap lesz, az, aki önmagától a rejtély megoldására rájön, de nem tudja már a világgal közölni felfedezését. Tehát a pap egy pozitív alak, amolyan 2050-beli Sherlock Holmes.
Az öreg, a kezdteti pozitív személy is ki van kellőképpen dolgozva: hisz a rendszerben ő is (persze hogy hisz, hinne KELL), de későbbi negatív alakja is kiváló. A John ellen forduló, az álszent, képmutató gyilkos, a hatalom és pénzre vágyó öreg, kiváló színész által van megjelenítve.
A bűnöző orvos, aki John szemét cseréli, kissé furcsa alak, megerőszakolták a kibírhatatlan börtönben, ahova John juttatta, mégis segít Johnon, de mégis valamiért megjelennek a rendszer katonái az épületben. Most pozitív vagy negatív alak?
Az idős hölgy az egyetlen, aki nem kapja meg a film végén méltó büntetését. Ő, aki a kísérletek vezetője, a prekogok felfedezője, biztosan tudott a sötét ügyekről, Johnnak segít, de alakja szerintem negatív, bűnös az igazság szemszögéből, mert segített a rendszer ily módon való létrejöttében. Habár ő árulja el Johnnak a különvélemény létezését - ez némi megbánásra utal - a törvény szerint bűnös, de büntetését nem kapja meg.
A női prekog, aki Johnon keresztül (aki megtalálta a hibát a rendszerben) kívánja az igazságot nyilvánosságra hozni hisz a jövő megváltoztathatósában. A különvélemény benne van, ő látja át legjobban a dolgokat, ő az, aki a jövőbe a legtisztábban lát, s mégis hisz a jövő megváltoztathatóságában. Egy jelenetnél aztán elvesztettem kissé a fonalat: nem tudtam megérteni, hogy John fiának hogy látott a jövőjébe, s hogy a fiúval mi történt, arra nem tudtam rájönni. Ő a film legtisztább, legártatlanabb hőse, ő az, aki a legtöbbet teszi az igazság érdekében.
John felesége lesz az a film végén az a személy, aki az igazságot szembesíti a világgal s a meghamisított rendszert leleplezi. Azonban az ő alakját láttam a legkevésbé kidolgozottnak, kicsit tipikus Hollywoodi alak, a nagybátor feleség, és a heppyendes részben is sikerül elég hülyén beállítani. Mindenesetre a nyomozásban ő is részt vesz.

John a legnagyobb alakja a filmnek, hiszen leginkább az ő szemszögéből követjük az eseményeket. Pont az a hite, a jövőben, sőt: a sorsban való hite lesz az, amít elveszít: be kell látnia: hiába látunk a jövőbe, a jövőt meg lehet változtatni, a film egyik közölnivalója: a jövő, a sorsunk a mi kezünkben van, s ezt John bizony a saját bőrén tapasztalja. Letartóztatják, mert bűnös, de ez a bűnösség nem a gyilkosságból ered, a felfogása, a jövő szilárdságában vaó hite juttatja börtönbe, s a sors megváltoztathatóságának felismerése szabadítja ki. John mindenképpen pozitív hőssé válik a film végén, azonban nem csak övé a dicsőség a rendszer lebuktatásában. John kívül a rendszer ellen küzd, de belső küzdelmei nagyobbak: györi a múltja, gyötri az, hogy összeomlott a hite, gyötri a reménytelenség, de elég erős ahhoz, hogy kiutat találjon belső küzdelmeitől, s a film happy endje ennek megvalósulására utal.


A film alaposan a székbe paszírozza az embert: amikor nem filozófál, akkor tömény akció, amikor nem akció, hihetetlen izgalom, amikor nem izgalom, különböző csattanók. A film hihtetelenül lendületes, nincs megállás, s időnként pofátlanul a képünkbe röhög: amikor kezdenénk megérteni pl. a pap érveit, s már szinte eljutunk oda, hogy észrevesszük az öreg bűnösségét Spielberg szándékosan megelőzi elménket, s a pap olyan váratlanul esik össze, hogy én csak néztem, hogy mi is történt. Örülök, hogy az agyamnak járnia kellett, de pl igazán váratlan volt John letartóztatása, no meg persze az, ahogy a 'fia gyilkosáról' kiderül az igazság, majd mégis lelövi.
Humoros, szolidan humoros is a Különvélemény, a retinaszkennerek nomeg a szem, s egy két elmés mondat vagy a háttérben zajló eseményen nevetésre gerjesztettek többször is. A Különvélemény jövőképe se nem negatív, se nem pozitív. Kellően közel van a jelenhez, de kellően el is van távolodva, könnyen beleképzeljük magunkat az modern Washingtonban, s nem egy Star Trek szintű fiktív, hanem egy nagyon is elképzelhető világ képe jelenik meg előttünk.

Tom Cruise Hollywoodi színész. De jó Hollywoodi színész, nem felejthetjük el a Cég, a Vanília égbolt s persze a Tágra zárt szemekbeli alakításait, Cruise jó színész, ezt nem lehet kétségbe vonni. Hol van ebben a filmben a jóképű mosolygós keménysrác-maszk?

Érdekfeszítő és elgondolkodtató a film egésze, a felépítése nagyon is okos, pont akkor izgalmas, vicces, pont akkor pörög be, üt be a csattanó, pont akkor fordulatos, amikor kell, a film után pedig van min gondolkodni, hogy mi hogy is volt az egyik legjobb sci-fi filmben?

Azonban egy nagy rosszpont a filmnek: a vége. Egyrészt a feleség szerepével sem békültem ki igazán, Cruise kiszabadítása a börtönből már arra utalt, hogy totál happy end lesz, Cruise össze jön a nővel, új gyerek, az öreg sziver meg öngyilkos lesz. Már ekkor elárulta a film végét Spielberg, egy kicsit módosíthatott volna az adaptált forgatókönyvön! Ha sikerül megszereznem a filmet, a következő változtatásokat eszközölöm: az öreg lelövi John-t, mert csak a hősnek van joga szerintem a jövő megváltoztatásához, filmben túl Hollywoodi a vége, az öngyilkosság. (Habár azzal is kibékülnék, hogy egyszerűen lelövi magát az öreg, s abban a pillanatban vágják be a rendszerben azt a részt, amikor az áldozat fagolyója is elkészül, az én verziómban a golyón is a gyilkos neve állna. Szerintem stílusos befejezés. (ez nem zárja ki a film befejezését normál módon). Marad azonban a következő lehetőség, amit még egyszerű is megcsinálni: nem látjuk még a jövőt, amint John meghal, de azt a részt, amikor ez a rendszerben kiderül, pont akkor vágnám be, amikor az öreg lő, s egyértelmű: John meghal. Többi jelenet: John elmeséli a jövőt, hogy a három prekog hova kerül, gyilkosokat kiengedik stb, stb, s a happy end a feleséggel kimarad. Ez pár vágással megoldható: előre kell hozni a "rendezte S.S." részt, s John halálának jóslatát pont akkor kell bevágni, amikor az öreg lő (hiszen ekkor még nem tudjuk (csak sajnos sejtjük), hogy az öreg öngyilkos lesz. De nem lesz! Letartóztatják és kész (leugranak a katonák, s ezzel mindenki érti, mi a helyzet.)


A film az utóbbi évek egyik legjobb sci-fije, legjobb thrillere, s talán legjobb Hollywoodi filmje. Elgondolkodtató, filozofálós, de azért nem művészfilm, akciódús, izgalmas, de azért nem (csak) akciófilm, krimi, vicces, de nem vígjáték. Le a kalappal Spielberg előtt, igazán igényes alkotás született, s elnézzük neki a szánalmas befejezést, mert tudjuk (én tudom): John meghal. Nem csalódtam a filmben, nagyon vártam, s egy kellemes élménnyel gazdagodtam. Node még csak egyszer láttam, úgyhogy húzok a DPlazaba, mert ott megy a feliratos változat!

(aki tudja hol van már fönn a film az írjon egy e-mail-t plíz!)
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
152 levél
Válasz 02.08.27. 13:47 #321
Rocceau
Én nem sokat láttam, és az a kevés sem volt mind jó...

Resident Evil
Spider-Man
Ice Age
Britney: Crossroads
5959 levél
Válasz 02.08.27. 13:13 #320
Mephisto
Ki milyen filmet làtott a nyàron?
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
509 levél
Válasz 02.08.22. 20:40 #319
Muad-Dib
Megnéztem mégegyszer a 6.érzéket, és most azt mondom, hogy 100X jobb, mint a Másvilág, minden tekintetben jobb. Sokkal félelmetesebb, a csattanó jobban hat, a hangulat pedig szerintem nem olyan mesterséges, mint a Másvilágban.

Kedvenc filmjeim ( sorrendet nélkülözve ):

- Moulin Rouge
- Kapcsolat
- Vad vágyak
- Harcosok klubja
- Nevem Sam
- stb.

Negatív vélemények:

- Ponyvaregény: hangulatos, ugyanakkor teljesen értelmetlen.
- Pánik szoba: antithriller
- 12majom: próbál "nagy" lenni, de mesterségesen lehetetlen, hiába Terry Gilliam a rendező.
- 40 nap 40 éjszaka: SABLON
- Mulholland Drive: Az sorozatból adódó elvarratlan szálak eredményezte logikátlanság és értelmetlenség.
- stb...

Muad-Dib, aki a helyes utat látja
5959 levél
Válasz 02.07.12. 19:17 #318
Mephisto
Te jó ég mit találtam :





Mephisto Válasz E-mail Info 2001.05.20 18:50 [111/318]

MEMENTO
Rendbontó filmek márpedig vannak!
Ma már új ötletek nincsenek a filmek színesítésére, de sok kis ötlet nagy filmet hozhat össze. Ma már az igazi változatosságot a film szerkesztésével lehet elérni, ezért jók Guy Ritchie filmjei, ezért jó a Rekviem egy álomért, ezeket igen merészen vágták.
A Memento különlegessége is a szerkesztésben van, sőt, talán az utóbbi évek legfurcsább szerkesztésű filmje ez.
Miért is? Azért mert a film eleje a történet vége, a vége pedig az eleje. Hogyan lehetséges ez? Előbb a storyt! Főhősünk egyetlen betegsége, hogy elvesztette rövidtávú memóriáját, amikor a feleségé megerőszakolták és megölték. Emlékszik az az előtti időkre, de azóta semmire, azaz elég néhány perc, és amit nem jegyzett le magának, az az egyik fülén be, a másikon...
Így mát megszerkeszthető lett a film, amely 2-8 percenként vonultatja fel az az adott 2-8 perces jelenet előtti 2-8 perces jelenetet, azaz osszunk föl egy filmet 2-8 perces jelenetekre, és a jeleneteket játsszuk le hátulról kezdve!!!!! Na ilyen ez a film
ZSENIÁLIS! Elképesztő és igencsak nagyon kacifántos egy mozi, szóval úgy menjünk be, hogy rövid és hosszútávú memóriánkat előtte ürítsük ki, mert különben nagyon hamar elvesztjük a fonalat.
Érdekes, mert az első néhány perc alatt látható a nagy csattanó, de ekkor még nem érthetjük a lényegét, a történet előzményeit majd a film legvégén tudjuk meg.
A story amúgy is nagyon kusza, hát még ilyen tálalásban, de azért a fő menetét követni tudjuk, csak egymás után kell rendezni a jeleneteket.
A film kemény thriller és krimi, amit a főszereplő vergődése szinesít ki. Úgy izgalmas, hogy tudjuk mi fog történni, azaz tudjuk mi történik, de azt még nem mi történt előtte. Hülyén hangzik, de igen lebilincselő és izgalmas, én mondom.
És komikus is: minden jelenet azzal kezdődik, hogy ismét nem emlékszik semmire, és igencsak rájön a néző, hogy bizony őt mindenki kihasználja. Komikus, pl. fut a parkoló kocsik között, és "hol vagyok?" két sorral odébb fut valaki. "biztos ezt a tagot üldözöm" a kanyarnál a tag fele fut, aki rálő "a francba! ő üldöz engem!"
Az az igazán vicces, hogy egy jelenet vége az időben előtte, de filmben utána következő jelenet végével egyenlő mert akkot éri be a következő jelenet időben az előzőt, ezután időben ismét visszább ugrik.

Annyira nagyon nem kusza, de kell a figyelem a megértéshez, habár amennyire tapsztaltam a végén mindannyiunk, akik láttunk más történetet mondtunk el, de annyira nem gázos.

A film télleg roppantul lebilincselő. Elképesztően nagyokat lehet röhögni, amikor meg tudjuk hogy előbb mi miért történt. Szóval vicces.
A sztárok: Carrie-Anne Moss a Csokoládéban, Joe Pantoliano pedig a Fülledtségben szerepelt, együtt ketten meg a Mátrixban, mint Cyfer és Trin. Jó szinészi alakítás, kiváló rendezés, és olyan profi forgatókönyv, hogy visszafele elolvasva is megérteti velünk a történéseket. Ehhez azonban kell a rövidtávú memória

-Osztályzat: LEBILINCSELŐEN IZGALMAS, KOMIKUS, JÓ ALAPTÖRTÉNETŰ VISSZAFELE LEJÁTSZOTT THRILLER
-Megnézni: nagyon nagy rövid- és hosszú távű memóriával rendelkezőknek, és azoknak, akik újat és jót akarnak látni







miker írtam annak idején
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
6295 levél
Válasz 02.07.12. 18:18 #317
J. Dávid
MEMENTO
---------
Na én ma néztem meg elöször elöször a filmet. Azt kell mondanom,hogy a
rendezés nagyon furcsa de egyben jó! Én még nem láttam ilyen filmet
(mármint,hogy "hátulról" kezdjék). Elöször zavart,de utána már egyre
jobban értettem. Viszont szerintem nem sokan szeretik ezt a filmet mert
a vágás nagyon furcsára sikerült...
5959 levél
Válasz 02.06.27. 19:28 #316
Mephisto
Az mp3portal.hu-n fenn van, csakhogy fogalmam sincs, hogy mostanában miért kér jelszót
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
2284 levél
Válasz 02.06.27. 19:21 #315
Daedalus
THX! THX! MY LORD!
"?"
6295 levél
Válasz 02.06.24. 21:23 #314
J. Dávid
Az előadó neve: MOBY
Sajnos nem tudom honnan lehet letölteni, de nekem megvan. Ha akarod áttudom írni MP3ba...(csere is érdekel filmre!!)
2284 levél
Válasz 02.06.24. 21:13 #313
Daedalus
Sziasztok! Léci tudna valaki segíteni? A tolvajtempó (gone in 60 sec.) intro zenéjének a címe, énekese, szerzője kellene.
(az amib val. telegramról nyögnek) esetleg hol tölthető le mp3-ban..
Köszi!!!

Dae
BYE
"?"
5959 levél
Válasz 02.06.23. 21:24 #312
Mephisto
Láttam Aaliyah filmjét, a Queen of the Damned c. vámpíros horrort.

A filmet ha minden igaz az államokban még nem muatatták be, és meg van az esélye, hogy hozzánk csak VHS formátumban érkezik meg, vagy sehogy. Ugyanis nem éppen egy sikerfilm.

Aaliyah számait szerettem, magát az énekes/színésznőt nagy tehetségnek tartottam, a hangja csodálatos és különben ő a legszebb színes bőrű, akit valaha láttam. Filmje leforgatása utáni nyaraláskor hazajövet gépe lezuhant, a sztár és kísérői szörnyethaltak. :"""-( Még csak nem is a csúcson, hanem egy hatalmas karrier előtt érte utól a halál. Természetes szépség volt, fiatal volt, de nagyon értett a foglalkozásához.


Egy fiatalként meghalt vámpír kel fel poraiból napjaink USA-jában. Alig nagykorú, mégis erejét tekintve a legerősebb vámpír. Megtetszik a soft rock világa, és Vámpír nével sztár lesz belőle: ért a zenéléshez, különösképpen azonban a hegedűt preferálja. A Sztárt úgy állítják be, mint egy nagyon vámpírosan kinző ember, csakhogy ő télleg vámpír, s nincs egyedül a fajtájából. 'Társai' nem nézik jó szemmel a tehetséges fiú nyílt szereplését, a vámpírok inkább meghúznák magukat, de a mi hősünk még le is buktathatja magát. Egy segítője akad csupán, egy szintén beilleszkedett, jómódú vámpír.
A másik szálon egy fiatal hölgy, aki a fiúról és szörnyű dolgokról álmodott a TV-ben meglátja a vámpírt és miután kiderül, hogy a vámpír család leszármazottja, beleszeret a fiúba, azt akarja, hogy a fiú megharapja. A fiú azonban nem magától ilyen erős. A halottak királynője, az egyiptomi de nagyon lenge ruházatú szobor megharapása után megjelenik az élők sorában a hölgy (Aaliyah), és a fiúval együtt kívánja a vámpír mindennapjait tengetni: vérszívás, hatalom a vámpírok és a világ felett, stb. Azonban a fiú az élvezetes napok után mégis úgy gondolja, hogy a leszármazott lánnyal kíván élni, és Aaliyah csúnya véget ér: saját fajtársai szívják ki az összes vérét.

Nagyon egyszerű, könnyed, unalmas, gyenge film ez, 'amolyan csináljunk egy filmet pár nap alatt' típus. A megvalósítás azért igényes, Aaliyah tündököl, jól játssza a szerepet, a környezet, a jelmezek nem rosszak, 'a vámpír a fsz és az erős jellem' elgondolás okos, hiszen nem sok film készült még a vámpír, mint 'jó' elgondolással.

Összességében egy minimalista, értéket felmutatni nem tudó, amolyan 'könnyed hollywoodi film', azaz nem sokat ér. Ennyi.
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
5959 levél
Válasz 02.06.13. 18:59 #311
Mephisto
Egyetértek, habár a film inkább túl Hollywoodi, mint túl amerikai. A nemhollywoodi amerikai filmek talán alapból jobbak társaiknál, talán nem, rengeteg jó nemhollywoodi amerikai film van.

Szóval valóban, se új gondolatok, se egy igazán jó irány a történtekben, a rávezetés a mondanivalóra hiányzik, és - ez számomra érthetetlen - a vége elképesztően buta, nincs értelme harcolni a drog ellen. Ez lenne ennek a két és egynegyed órás filmnek a monanivalója? Minden addigi értékét ez az érthetetlen módon bekerült mondat elsöpri.

Ha írsz eleget, nem tűnik el a téma
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
509 levél
Válasz 02.06.13. 18:21 #310
Muad-Dib
Kár, hogy ez a téma mindig eltűnik!

Szóval én tegnap néztem meg a Traffic-et.
Kellemes kis alkotás, enyhe amerikai beütéssel ( mivel amerikai a film )
Eszméletlenül jól alakít a szereplőgárda.
A forgatókönyv és a rendezés is egyaránt szuper.
Ennek ellenére azt mondom, hogy felejthető alkotás.
Kézikamerás felvétel ide v. oda a film nem hoz semmi újdonságot magával, hiába próbáljuk a témát máshonnan megközelíteni, nem megy. Nincsenek új gondolatok.

A Betépve túl lightos volt, a Trainspotting pedig túl kemény. A Traffic ebből a szempontból arany középútnak tekinthető.
Bár szerintem a drogozásnak sokkal inkább a negatív oldalát kellene megmutatni.

Muad-Dib, aki a helyes utat látja
5959 levél
Válasz 02.06.03. 19:57 #309
Mephisto
Kevés embernek adatik meg, hogy neve valaha is bekerüljön az Oscar-jelöltek közé. A legjobb rendező díja egy embernek nagyobb elismerés, mintha a filmje a legjobb filmet kapná: a díj neki szól, az ő tehetségének. Nos, úgy látszik Hollywoodban Steven Soderbergh nagy név, ugyanis tavaly nem egy, hanem egyből két filmjével is jelölték a legjobb rendezés díjára! A szobrot a Traffic c. opuszával zsebelte be, s betakarított emellé még hármat ezzel, és egyet a másik filmjével. Nem rossz termés.

Én még a másfél évvel ezelőtti gálán hallottam elöször a Trafficről, elolvastam pár leírást, kritikát, és felcsigázott: egy fantasztikus produkció a Traffic, vártam, hogy jöjjön. Vártam. Vártam...

Nos másfél év után, ki tudja miért kellett ennyit várni, megérkezett a híres-hírhedt film, a többszörös Oscar-díjas Traffic.

A drogkereskedelem minden eddiginél nagyobb méreteket ölt: a több szálon futó történet minden tagja tapasztalja ezt. Az USA kormánya lépni szánja el magát: a két legnagyobb kartellt el kell távolítani. Kisebb körökben két zsaru nyomoz egy amerikai kereskedő ügyében, másik két rendőr, két mexikói pedig a mexikói ügyekben jártas. Eközben megismerkedünk a két amerikai rendőr küldetésének célpontjával és annak családjával, valamint a drogellenes miniszter drogos lányával. Van még drogellenes tábornok mexikóban, van a drogszervezet, van egy béna bérgyilkos és rengetek összefüggés a szereplők között.

A mexikói zsaruk városuk felvirágoztatásáért küzdenek: a gyerekeknek baseball pályát építenek, hogy ne dílernek menjenek. Nekik is a kartellre fáj a foguk, de ők nem riadnak vissza a piszkos trükköktől. A tábornok a kartell bérgyilkosának elfogására kéri a két zsarut, akik lassan eljutnak az USA-ba, majd vissza.

A drogellenes miniszter mindent tud a kartellekről: tudja, milliárdok forognak, milliók drogoznak, véget akar vetni mindennek. Keménykezű, jó szervezőképességű, a két mexikói és a két amerikai zsaru is részt vesz akciójában. Otthon azonban a helyzet katasztrófális: lánya, a 16 éves csaj keményen drogozik, amikor az anya lelép és az elfoglalt apa rájön lánya tevékenységére, a ribi lelép, és kurválkodással keresi meg a kenyerét (adagját) Az apának döntenie kell: nagy drogügy, vagy kis drogügy?
A két amerikai rendőr elkap egy fontos összekötő embert, akit az amerikai drogkereskedő ellen kívánnak felhasználni koronatanúként. Miután a két zsaru elfogja az amerikai kereskedőt, a felesége felbéreli a kartell bérgyilkosát a koronatanú megölésére, de a zsaruk jó munkát végeznek. Védik a tanút, és a lecsukott kereskedő családját figyelik.
Az amerikai kereskedő normális családapa, senki nem tudja elhinni, hogy egy ilyen ember, egy télleg normális, átlag üzletember, drogbizniszben utazik. Miután lecsukják, eljárás folyik ellene, felesége mindent megtesz kiszabadítására: felbéreli a gyilkost, sőt, elmegy Mexikóba férje tevékenységét folytatni.

Mondanom sem kell, ezek csak az előzmények, a szálak össze fognak érni, és valamilyen módon az egész film elborul a vége fele.

Egy hosszú, 150perces alkotár a Traffic, ami valóban messze-messze áll minőségben és történetben az átlag Hollywoodi filmektől. A témaválasztás kényes, túl nagy sztárok dolgoznak, és a forgatókönyvbe is mindent belesűrítettek, így aztán a rendező kénytelen volt közhelyekkel élni, tipikus szereplőket kellett bemutatnia, és az események irreálisan jöttek össze, ez rossz pont, kicsit, de téllegc csak egy kicsit Hollywoodi ízű a történet tipikus befejezéssel, de végig profi megvalósítással.

Nekem nagyon tetszett a film, a sok szál más-más színnel van elkülönítve egymástól: az USA pl. kékben, Mexikó barnában úszik. A forgatókönyv szövevényessége, a remek alakítások, a remek lélekábrázolások mind egy dolgot sejtetnek: noha télleg egy picit közhelyes a dolog, de a Traffic a tavaly előtti év legjobb amerikai filmje. Ehhez kellett egy Steven Soderbergh, kellettek jó színészek, jó forgatókönyv. Az utóbbi kettővel van csak egy pici problémám, de talán Steven Soderbergh pont tipikus akart lenni, ezért ilyen amerikai ízű a film.

A Traffic apropója, ami igazán különlegessé teszi, amihez hasonló merészséget csak évente max 1 film mer megkockáztatni: a rendező maga vette fel a filmet kezében a profi kézikamerával! Nem semmi, Steven Soderbergh operatőrként is és rendezőként is Hollywood legjobbja az ehhez hasonló filmek rendezői közül.

Mindenkinek ajánlom. Amit kis amerikai fűszerezéssel egy ilyen kényes, elcsépelt témából ki lehetett hozni, azt a Traffic készítői kihozták, a film nagyon jó, mindenkinek kötelező megnézni!
"A bölcselet csupán költészete azoknak, mikről még nincsen fogalmunk" M.I.
509 levél
Válasz 02.06.02. 22:50 #308
Muad-Dib
A mozifilmek világában is sajnos ugyanaz játszódik le, mint a számítógépes játékvilágban. A rendezők, cégek, kiadók száma és a munkába fektetett pénz egyre csak nő, a végeredmény pedig nem mindig nevezhető elfogadtahtónak.

Hogy miért mondom most mindezt?
Azért mert egyre nagyobb a differenciálódás a jó és rossz film között.
Napjainkra sajnos megszűnt az átmenet.
Ha megnézek egy filmet egyértelműen meg tudom állapítani, hogy melyik kategóriába tartozik: vagy azt mondom, hogy ez a film rettentő szar volt, vagy pedig azt, hogy rég láttam már ilyen jó filmet.
Sajnos az előbbi kijelentést többször hangoztatom.

Olykor-olykor előítéletek nélkül sem tudunk reális értékelést kialakítani egy filmről.

A legtökéletesebb példa: A pánik szoba.
Olyan régen láttunk már thrillert, hogy valójában már fogalmunk sincs róla milyen is valójában. Az első dolog, ami thrillerről eszembe jut, a félelem.
Vajon mitől félünk? Attól amiről tudjuk, hogy ott van, de nem látjuk, vagy éppen a tudatlanság kelti bennünk a feszültséget.
A Pánik szobában minden világos, a történeti szál teljesen lineáris, a végkifejlet sejthető, és a főszereplővel nem tudunk azonosulni.

a Cinema mozimagazin - én már csak szennylapként tekintek rá - így értékelte David Fincher filmjét: "a tökéletes thriller iskolapéldája"

Nem éppen az ellenpéldája lenne???????

Most láttam a TV-ben Kurt Russel főszereplésével a Félelem országútján c. filmet. Ezt az alkotást már nyugodt szívvel nevezhetnénk a thriller iskolapéldájaként.
Számítunk a Happy End-re, de egyáltalán nem vagyunk benne biztosak.
A főszereplővel teljes mértékben azonosulunk - az ő szenvedése a mi szenvedésünk is.
A történeti szál kiszámíthatatlan, a film pedig az utolsó jelenetig tartogat számunkra meglepetéseket, a zene tökéletesen illeszkedik a film és a táj hangulatához.

David Fincher jó rendező, a Harcosok klubja pedig egyenesen mestermű.
Túl sok előítéletünk volt, új filmjétől pedig sokat vártunk.
A kiábrándulást és a csalódást nem tudtuk megemészteni, így sajnos képesek voltunk David Fincher kapcsán túlzott kijelentésekbe esnünk.

Becsapjuk magunkat.

Muad-Dib, aki a helyes utat látja
646 levél
Válasz 02.05.30. 17:36 #307
ödönke
ájsz ájsz bébi
646 levél
Válasz 02.05.30. 17:34 #306
ödönke
hát nem tudom annyira nekem a szörny Rt nem jött be.. olyan kicsit műanyag íze volt és a szinkron sokkal jobb az iceage-ben, kidolgozottságra valóban jobb volt a szörny Rt. de az egész történet már hiperszuper műanyagos volt az Iceage pedig aranyos szerintem sokkal szélesebb tömeget fog meg... és a poénok is durvábbak

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.