Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2005

2883 levél
Válasz 05.06.25. 17:55 #1674
Nayrobi
Nem voltam 1 hétig, elkezdtem olvasni a kimaradt hozzászólásokat, de kb a negyedéig tudtam eljutni, mert megint csak egymást piszkáljátok meg baszogatjátok, kezd lesüllyedni az a5 vagy a mostani f1hírek szintjére ez a fórum is.
Gyerekek, ébresztő...
PSN: nayrobi11
17 levél
Válasz 05.06.25. 17:40 #1673
tommyx1
kedves Gillette!

Tudsz te olvasni, illetve kerdest ertelmeznI? Tokre mas valaszokat irsz, mint amiket kerdeztem. Ahol allitolag hulyeseget irok, ott nem indokolod meg, miert gondolod azt. Raadasul ez meg egy jo kis kitero valasz, hogy "Nem, mert a 4 év alatt már rengetegszer átrágtuk magunkat ezen.". Ez tudtommal a Forma-1 2005 topic, nem a "Forma-1 elmult 4 eve". Masreszt en nem nyitottam volna errol vitat, csak erdekelt a velemenyed. De ha nem, hat nem.

csa
9789 levél
Válasz 05.06.24. 21:46 #1672
Gillette
azert erdekes, hogy eddig mindenhez hozzairtal vmi kisebb-nagyobb hulyeseget


Ja, a gumis dolgon kívül volt más is ami - szerinted - hülyeség?
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
9789 levél
Válasz 05.06.24. 21:33 #1671
Gillette
szerinted ha a "nyilt titok" szerint a Bridgestone csak a Ferrarira optimalizal; akkor a Michelinnel miert lenne mashogy?

Azért az is érdekes, hogy egy olyan gumiszállítócégtől pártoltak át csapatok amely a ferrarival az elmúlt években sorra nyerték a vb-t.



Valoszinuleg, ha nagyon kulonbozo gumikat szallitott volna a hetvegere a Michelin, talan valamelyik csapat indult is volna...

Na tessék, milyen hülyeségeket írkálsz. Kezdtem megijedni, hogy csak én vagyok ennyire hülye. Üdvözöllek a klubban.



Kifejtened a Ferrari sporthoz valo hozzaallasa fele iranyulo gyuloleted okat? Mert nem egeszen ertem.

Nem, mert a 4 év alatt már rengetegszer átrágtuk magunkat ezen. Nincs kedvem most egy újabb véget nem érő vitába bonyolódni. Pláne, hogy a végén is ugyan ott tartanánk mint az elején. Meg különben is én csak hülyeségeket beszélek/írok, úgy hogy tényleg tök fölösleges belebonyolódni.


Na csá!
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
17 levél
Válasz 05.06.24. 20:37 #1670
tommyx1
raadasul az utolso kerdesemre tenyleg erdekelne, mit tudsz elmondani...
17 levél
Válasz 05.06.24. 20:32 #1669
tommyx1
azert erdekes, hogy eddig mindenhez hozzairtal vmi kisebb-nagyobb hulyeseget, most meg "hagyjuk..."
9789 levél
Válasz 05.06.24. 15:10 #1668
Gillette
Hagyjuk...
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
17 levél
Válasz 05.06.23. 23:58 #1667
tommyx1
Tódee: 90%ban egyetertek

Gillette: szerinted ha a "nyilt titok" szerint a Bridgestone csak a Ferrarira optimalizal; akkor a Michelinnel miert lenne mashogy? Valoszinuleg, ha nagyon kulonbozo gumikat szallitott volna a hetvegere a Michelin, talan valamelyik csapat indult is volna...
Masreszt sztem nem a Ferrari-ra optimalizal a Bridgestone, csak elsosorban az o eredmenyeiket hasznalja inkabb fel, mert gondolom jobb teljesitmeny mellett a gumik is jobban igenybe vannak veve.
Kifejtened a Ferrari sporthoz valo hozzaallasa fele iranyulo gyuloleted okat? Mert nem egeszen ertem.
2590 levél
Válasz 05.06.23. 22:09 #1666
Tódee
Na ma jöttem haza kenutúráról, gondoltam megnézem mi törtönt az amcsi futamon, erre mit találok? Hatalmas botrányt. Utánaolvastam a dolognak, és kialakult a véleményem (határozottan mondom: nem láttam a futamot és a körülötte lévő hercehurcát, így lehet, hogy valamiről nem szereztem tudomást, ami döntően befolyásolhatná a véleményemet)

Naszóval:

Előszöris hibázott a Michelin. Nem voltak képesek készíteni egy olyan gumit, ami bírja a döntött kanyar okozta speciális megterhelést. Ezt ők is belátták. Viszont a szabályokat figyelembe véve nem nagyon lehetett megfelelő megoldást találni. A sikán az egyik leghülyébb ötlet volt, mert a versenyzőknek, akik szinte csukott szemmel is végig tudnak menni a pályákon, a verseny közben kellett volna megtanulniuk az új ívet - azt hiszem nem kell ecsetelnem mennyire veszélyes. Szerintem ez volt az egyik döntő érv a FIA határozatában (nameg az, hogy a (lényegtelen mekkora gyökér)szabályokhoz ragaszkodniuk kell, akkor is, ha hét csapatnak rossz, akkor is, ha csak egynek).A Ferrarit okolni a sikán meg nem építése miatt meg a legnagyobb faxság, mivel a) ők rendesen felkészültek a futamra, a szabályokat betartották, nem őket kell büntetni a Michelin hibája miatt b) ők sem álltak a FIA mellé, hanem tartózkodtak (nyilván azért, mert ők sem akarták, hogy a többiek ne rajtoljanak, viszont a 2012-ig aláírt szerződésüket figyelembe véve nem lett volna célszerű, ha betartanak a FIA-nak). A legésszerűbb megoldás szerintem az lett volna, ha a Michelinesek lassabban mennek az oválrészen, és nem az ideális íven haladnak, hanem kissé följebb (mivel az indianapolisi oválon rendszeresen tartanak futamokat, ahol kb. kétszer annyi autó indul, mint a F1-ben, és nem csak azon az íven mennek, ahol a formaegyesek, így a döntött kanyarokban szinte mindenhol van tapadás, nem lehetett volna gond az, hogy ott megpördülének vagy hasonlók). Ezzel ki lehettett volna kerülni a baleseteket és indulhatott volna mindenki. De gyakorlatilag semmit nem tettek, így az a bizonyos hét csapat nem indult (ami a pilóták biztonságának szempontjából a lehető legjobb döntés volt), súlyos dollármillióktól estek el a szponzorok és a közvetítő tévétársaságok, a szurkolók pedig gyakorlatilag egy kalap szart kaptak a pénzükért. Ha még egy hasonló botrány történik, az egész formaegy belebukhat.
There's only one rule of metal: PLAY IT FUCKIN' LOUD!!!
9789 levél
Válasz 05.06.23. 17:17 #1665
Gillette
Jól van. Viszont az érmének két oldala van. Ha belegondolsz akkor az is igaz, hogy 1 csapatra fejleszteni könnyebb mint 7-re.

És azért beszélek egy csapatról a Bridgestone esetében mert nyílt titok, hogy a japánok csak a ferrarira fejlesztik a gumikat. A másik két csapatnak csak szállítanak abból amit a ferrarira optimalizáltak.

Az utolsó megállapításod meg helyes. Én amellett, hogy Kimi fan vagyok ferrari ellendrukker is. Baj? Gyűlölöm a sporthoz való hozzállásukat. Bár tény, hogy mostanra kissé javult a helyzet.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
17 levél
Válasz 05.06.23. 17:02 #1664
tommyx1
Kedves Gillette!

Itt egyaltalan nem az a mervado, hogy a Michelin-nek "sokkal tobb csapat problemait kell orvosolnia". Sokkal inkabb az, hogy sokkal tobb es atlagban jobb csapattol kap informaciot a gumikkal kapcsolatban, mint a Bridgestone. Raadasul alapvetoen ezt nem "a Michelin" orvosolja, hanem a Michelin, a "csapataival" kozosen. Raadasul nem tudom, milyen "1 csapat"-rol beszelsz, amikor a Forma-1ben a Brigdestone 3 csapatnak szallit gumit.
Ha en Ferrari-fan vagyok (es irtam is, hogy az vagyok), akkor te meg tipikus ott-szidalmazom-a-Ferrarit-ahol-erem tipusu "fan" vagy.
9789 levél
Válasz 05.06.22. 19:30 #1663
Gillette
Az mindegy.
Bocsesz.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
4956 levél
Válasz 05.06.22. 19:19 #1662
bodajoci
Az ez a szitu. De ha a Bridgestone lett volna szar??? Én erre gondoltam
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
9789 levél
Válasz 05.06.22. 18:47 #1661
Gillette
De Stoddart meg Jordan is belement a sikán építésében. Ha ezek után höbörögtek volna akkor kezeltessék magukat.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
4956 levél
Válasz 05.06.22. 17:43 #1660
bodajoci
Nem olyan biztos az A Stoddart sem egy nyuszi
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
1947 levél
Válasz 05.06.22. 12:12 #1659
Arthur Dent
Kívéncsi vagyok lesz e igény még ezután Forma 1-re az USA-ban (nem hinném). Eddig se voltak tele a lelátók ezután pedig szinte senki sem menne el.
I seem to be having tremendous difficulty with my lifestyle.
9789 levél
Válasz 05.06.22. 09:56 #1658
Gillette
Max a ferrari háborgott volna.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
4956 levél
Válasz 05.06.21. 21:41 #1657
bodajoci
Az oké, hogy tenniük kellett volna, csak akkor meg a bridgestonos csapatok háborognak, persze jogosan. Mindegy, a lényeg az, hogy a szabály egy nagy kaki Kb, mintha eltörölnék a fociban a lest. Sztem
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
466 levél
Válasz 05.06.21. 21:34 #1656
juzo
Persze hogy leszarták volna. Akkor is leszarták volna, ha ez a michelin és a 7 csapat problémája. De mivel ez 200e jegyvásárló és további 100millió néző problémája lett, illetvolna tennie is valamit az FIA-nak.
4956 levél
Válasz 05.06.21. 21:25 #1655
bodajoci
Sztem először is, nem kell mindent elhinni, amit a firkászok leírnak, másodszor meg kár ezen a sikán kérdésen rágódni, mert ha a Ferrari, meg a másik 2 csirkecsapat állt volna elő evvel a dumával, akkor magasan lesz@rták volna a problémájukat.
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
466 levél
Válasz 05.06.21. 19:23 #1654
juzo
Nem is az 1 verseny - 1 gumi szabály a hibás, hanem hogy nincsen megoldás az ehhez hasonló helyzetekre. Ez tavaly is megeshetett volna, hisz akkor sem tehettek fel akármilyen gumit. Persze attól még lehet, hogy hülye szabály.
256 levél
Válasz 05.06.21. 19:12 #1653
2d
Az igaz,az FIA hozta a xar szabályt,de eddig is betartatta,így most sem lehetett elnéző...viszont most már visszatérhetne a régi gumiszabályhoz,mert a mostani egyértelműen megbukott...
466 levél
Válasz 05.06.21. 19:05 #1652
juzo
A lényeg, hogy most nem a kopás volt a gond. valszeg 70 kör alatt nem koptak volna el, viszont az anyag nem bírt el egy akkora terhelést, amire tavaly nem is volt példa.
9789 levél
Válasz 05.06.21. 18:56 #1651
Gillette
A véleményem az, hogy azok teljesen más gumik voltak. Az idei gumiknak köze sincs azokhoz. Teljesen az alapoktól kellett kezdeni és új gumit kifejleszteni.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
466 levél
Válasz 05.06.21. 18:51 #1650
juzo
Ez nem egy gyengére sikerült gumi volt. Ezt a gumit egyszerűen elb*szták. A 7-8 kör meg egy átlagos érték, bármely körben felrobbanhattak volna, akár az elsőben, de lehet csak a 12.ben. Tavaly 25 kör után a kopás miatt kellett kicserélni, de most nem a kopás volt a gond, hanem egyszerűen nem bírta az anyag a terhelést.
13 levél
Válasz 05.06.21. 18:45 #1649
Plutor
Hali mindenkinek.
Az nem jutott az eszébe senkinek,hogy 2004-ben a michelinesek
többsége 2 kerékcserével ment végig?
Az azt jelenti,hogy 20-25 kör után cseréltek gumit.
Most meg azt mondják,hogy 7-8 kört birt volna ki a gumi?
Várom a véleményeket.
466 levél
Válasz 05.06.21. 18:41 #1648
juzo
Persze, hogy mindenki elfogult, én is próbálok objektív maradni, de sokszor nem sikerül. De itt most az FIA a hibás, remélem velük senki nem elfogul
9789 levél
Válasz 05.06.21. 18:28 #1647
Gillette
Sztem meg itt mindenki elfogult. Mindenki a saját csapata által képviselt álláspontot helyesli.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
466 levél
Válasz 05.06.21. 18:13 #1646
juzo
A sikán lehet, hogy biztonságos lett volna, de elég sok ok miatt egy hülye ötlet, nem csoda, hogy elvetették. Itt az új gumikat kellett volna engedélyezni, különböző szankciók mellett(mindenkit hátrasorolnak, pontlevonás, mindenkinek kötelező pit-stop penalty v hasonlók). Szerintem.
466 levél
Válasz 05.06.21. 18:11 #1645
juzo
Nem a michelin hibás amiatt, hogy nem volt verseny. A michelin csak a gumikat baszta el, a szabályok hibája, hogy ez 7 csapat kiállásához vezetett. A szabályokat pedig az FIA hozza, az ő dolguk, hogy legyen verseny. És ez nem is a ferrari hibája, ők jó gumival jöttek, a hülye FIA meg rájuk hárította a dontést egy olyan esetben, amihez közük alig van, és objektíven pedig nehéz dönteni. Berniet bár nem szeretem, mindent megtett. Itt egyértelműen az FIA a hibás.
256 levél
Válasz 05.06.21. 17:32 #1644
2d
Sztem itt nem a Ferrari-fanok a fanatikusok...
Más sportágban se változtatnak szabályt,mer vki nem hozott megfelelő felszerelést,a M el..ta ez van,9-ből 8 bejött nekik, ez nem...ezért nem a FIA-t,v. a Ferrarit kell okolni,meg lesportszerűtlenezni...amíg csak a Ferrari szivott miatta,addig nem is volt olyan rossz ez a gumiszabály,csak mikor már Raikkonen autója szállt el,v. a mostani eset...nemde?

Meg amúgy is...a Renault még így is toronymagasan vezet és a McLarent se kell sajnálni(nem olyan jó az a Ferrari)...

A hibák következményeit meg el kell viselni,nem ráfogni erre-arra,meg kifogásokat keresni.
9789 levél
Válasz 05.06.21. 16:54 #1643
Gillette
Hát persze. A Michelin fizette le a Mansellt. Hogy ezt én nem vettem észre. De hülye vagyok...

Hol és ki nyilatkozta, hogy a ferrari a hibás? Komolyan mondom, hogy ti ferrari rajongók lassan paranoiásak lesztek és már mindenhol azt látjátok, hogy a kedvenc csapatotokat hibáztatják.


Mikor tagadták le, hogy elcseszték a gumiválasztást? Soha!


Sztem nektek az atyaúristen is nyilatkozhatna akkor se ismernétek be, hogy a sikán nélkül a legépeszűbb döntés a visszalépés volt.
Bár ha az istenetek, Schumi meg a ferrari kiadna egy nyilatkozatot amiben megértik a versenytől való távolmaradást akkor gondban lennétek.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
4531 levél
Válasz 05.06.21. 16:46 #1642
Anonymus23
„Nem hibáztathatjuk a Michelint.”
„A csapatokat sem lehet hibáztatni azért, amit tettek,...."
„A kompromisszum pedig egy lassító sikán elhelyezése lett volna az utolsó döntött kanyar előtt. Igen egyszerű, de annál hatékonyabb.”

AZAZ = Akkor marad a jól bevált recept: a bűnbak a Ferrari! És esetleg a FIA, aki ha makacs és kérlelhetetlen módon is de ragaszkodott a szabályokhoz!
Köszönöm szépen!

Na így lesz egy marha nagy hibából erény kovácsolva.
Gratula a Michelin marketingeseinek!
Mert ez nem más, mint jó nagy beetetés és kamu, egyszerűen elcseszték a gumiválasztást, és ilyen gusztustalan módon jönnek ki belőle. Röhej és undorító! A média meg azt szajkózza, amelyik fél többet fizet reklámra az adott médiában! LOL.

Innentől kezdve nincs mit mondanom, kérem kapcsojja ki!
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
9789 levél
Válasz 05.06.21. 16:45 #1641
Gillette
Ezúttal Börnire egy szavuk se lehet. Ő benne volt mind a sikán megépítésében mind abban, hogy ha michelin hoz új gumikat azokat verseny közben fölrakják.

"Bernie Ecclestone és Tony George, a pálya tulajdonosa még szombat este bele is egyeztek, hogy felépítsük a lassítót. Bernie szólt a versenyigazgatónak, hogy kezdjék el a munkát, de Mosley (vagyis Max Mosley, a Nemzetközi Autós Szövetség, az FIA elnöke) ezt nem engedte meg". Frank Williams
index


Más:
Az NS cikkében Jackie Stewart is megszólal.


Aszem mind Jackie Stewart, mind Nigel Mansell függetlensége és hozzáértése megkérdőjelezhetetlen. (Persze most jönnek majd a nekik már semmi közük sincs a mai f1-hez, fogják be! hszek)
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
9789 levél
Válasz 05.06.21. 16:30 #1640
Gillette
Mansell nem hibáztatja a Michelint és a csapatokat
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
466 levél
Válasz 05.06.21. 16:13 #1639
juzo
A lényeg, h akkor durran el a gumi, amikor a legnagyobb terhelés van, tehát akkor kell lassan menni. És a B-seknek meg itt, a legnagyobb terhelés alatt kell mindenkit kerülgetni. És ha kerülgetés közben pl poros részre kell lehúzódnia, akkor már ott is van szétkenve a falon.
9789 levél
Válasz 05.06.21. 16:07 #1638
Gillette
A kigyorsítással semmi gond nem volt. Hisz abban a kanyarban nem gyorsítanak ki mivel 300 padlógázzal érkeznek bele.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
9789 levél
Válasz 05.06.21. 16:05 #1637
Gillette
Komolyan mondom dobok egy hátast.
Na akkor mégegyszer.
"Pierre Dupasquier: Nem beszéltünk a sikánról. Mindössze annyit mondtunk, hogy ha az ovális részre jóval kisebb sebességgel tudnánk felhajtani, akkor nem lenne semmi problémánk. A sikán nyilvánvalóan egy lehetséges megoldás lett volna, de szóba jöttek más variációk is."

Tehát felhajtani kell kisebb sebességgel! Márpedig ahoz, hogy kisebb sebességgel fel tudjon menni az autó a kanyarra még előtte el kell kezdeni a fékezést. Mi olyan bonyolult ebben? Egyértelműen akkor éri a legnagyobb erőhatás a kocsit mikor a viszintes részről a döntöt részre mennek. Ezért kellett volna jóval lassabban belemenniük a kanyarba.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
466 levél
Válasz 05.06.21. 15:58 #1636
juzo
Nem a fékezésnél vannak a gondok, hanem a kanyarban való kigyorsításnál, ezért is a bal hátsó durrant el. És kigyorsítás a kanyar elején van.

A szimulációval játszottál már? Eddig olyat még nem hallottam róla, hogy nem életszerű.
4531 levél
Válasz 05.06.21. 15:50 #1635
Anonymus23
Komolyan mondom, dobok egy hátast.
Amikor beérnek a kanyarba, akkor még javában nem mennek azon a sebességen, ami már veszélyes lenne. Ugyanis az a kanyar egy nagyon hosszan elnyúló ív (12+13-as kabyar), amin folyamatosan gyorsítva érik el a célegyenes végén a 320-340-es sebességet.
http://www.forma1.hu/
Itt nézzétek már meg a pálya vonalát. a 11-es kanyar után kezdenek el gyorsítani, a 12 -es kanyart bevéve megint folyamatosan gyorsulnak fel, ami a célegyenes végéig tart. De könyörgöm! Itt nincs fékezés, nyomja neki addig, amíg meri engedni a gépet. Szal a kanyar előtt NEM FÉKEZNEK hiszen még a közelébe se járnak annak a sebességnek, ami veszélyes. A 13-as kanyar (ami vezetéstechnikailag egy ív a 12-essel) az ami számukra necces, de ha ezt csak akkora sebességkülönbséggel merték volna bevenni (50-100 km/h minusz) akkor meg jól tették, hogy nem jöttek ki, mert a gép nem volt versenyzésre alkalmas állapotban. Nem tudom hol olvastam, de mintha valami 7-10%-al kellett volna lassabban menni csak ott azaz olyan 270-280 környékén, míg a többi tudott volna menni 290-300-at a kanyar végén! Ezzel max veszítettek volna 1 secet. A Minardi meg a Jordan még így is 2-3 seccel lassabb volt, mint a Michelines autók.

Juzo: ezt a szimulációt meg hagyjuk....
Irányítás, a mozdulatok a kocsi által való lereagálása stb abszolute nem életszerű, nég egy jó kormánnyal sem stb. stb.

Valóban nem tudom milyen lehet egy F1-es kocsival menni, csak látom, hallom, meg olvasok róla. De nektek is kb ennyi a tapasztalatotok, csak max másképp látjátok, halljátok és olvastok róla. Ennyi...
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
466 levél
Válasz 05.06.21. 13:50 #1634
juzo
1. Tényleg szubjektív, így látom én és még elég sokan, hagyjuk.
2. 21 éves vagyok, van jogsim. Nem a kanyar végén kellett volna lassabban menniük, hanem a bejárati íven, és egyáltalán nem biztos, hogy a célegyenesnél érik utól, lehet, hogy rögtön a kanyar elején-közepén, amikor a legnagyobb terhelés alatt vannak. Akármilyen jogsid van, ha nem vagy versenyző, fogalmad sincs milyen 4g alatt vezetni(nekem sincs).

Ajánlom figyelmedbe a Live for Speed nevű játékot(liveforspeed.com), hihetetlenül élethű fizikája van. Ott tapasztaltam milyen egy gyors kanyarban megelőzni egy nálam lényegesem lassabat. Elég jó vagyok már, de vagy beragadtam mögé, vagy 80%-ban kicsúsztam (erre ne válaszolj, amíg nem próbáltad ki).
9789 levél
Válasz 05.06.21. 13:02 #1633
Gillette
Látom még mindig nem érted. Nem a kanyarban kezdenek el fékezni hanem még a fölhajtás előtt. Persze meg lehet előzni de mikor 14 autó kezd el fékezni a pálya leggyorsabb kanyarja előtt az igen csak veszélyes. Ehez még jogsi se kell, hogy belásd.
Azért nem indultak el mert nem építettek sikánt. Szted ez az ügy onmagában nem elég nagy blama? A tűzzel játszottak de megégették magukat. Ez van. Viszont több döntött kanyar nincs az f1-ben úgyhogy továbbra is valószínüleg dominálni fognak.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
4531 levél
Válasz 05.06.21. 12:29 #1632
Anonymus23
1., Ez a vélemény szubjektív. Akárcsak az enyém, szal ezen felesleges vitatkozni. Egyébiránt minden csapat számára a győzelem (pontok) lenne a legfontosabb, más kérdés, hogy ennek a lehetősége sokaktól nagyon messze van.

2., juzo! Van jogsid? Az infódban nem látom az életkorod, mert ha nincs akkor hagyjuk. Elmagyaráztam már kétszer is: Amikor kiérnek a kanyarívből, akkor nem mindegy, hogy mennyivel mész. Ha te később kezded meg a kanyart, de gyorsabb vagy, akkor utoléred a másikat, de a célegyenes elején már jóval nagyobb sebességgel tudsz menni, szal simán leelőzöd a másikat, taktika az egész. Persze nem veszélytelen, de ez van. Nem véletlenül nem indultak el a többiek, tudták, esélyük sincs, és ha elindultak volna, akkor csak még nagyobb blama lett volna a Michelin számára.

A többit hagyjuk...
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
1970 levél
Válasz 05.06.21. 10:02 #1631
Vaszilíj Zajcev
Szerintem is sok nyitott kérdés van (marad).
Lehet, h a 7 csapat meg akarta mutatni Börninek, hogy ki az úr a házban, mert tudták, h az USA-ban fáj neki a legjobban egy ilyen eset, de kétlem, h ez lenne az igazi ok.
Erre számos jobb "megoldás" van, mint h lejáratjuk magunkat.

Ami nekem igazán hiányzik, és ezért tartom felelősnek a Ferrarit, az a régi betyárbecsület, ami az F1-bem volt.
Lauda, vagy Prost olyan tekintély volt, hogy emlékszem,volt olyan futam, hogy a nagy eső miatt kiszálltak a kocsiból verseny közben, és leállították a többieket. Ök is megálltak és kiszálltak.


Tudom, h a pénzről szól ez az egész, és nem a máltai szeretetszolgálat,de biztos lett volna egy olyan megoldás, ami mindenkinek jó, vagy legalábbis a legkisebb veszteséggel járt volna.
Sajnos nem ismerem eléggé az FIA működését és az F1-el való kapcsolatát ahhoz, hogy tárgyilagosan meg tudjam ítélni, ki a hunyó.
De az biztos, hogy a demokratikus döntések nem tesznek jót ennek a "sportág"nak.


divide et impera
466 levél
Válasz 05.06.21. 09:29 #1630
juzo
"Ráadásul 7-8 kört kibírnak full tempóban a gumik" ez így nem egészen pontos. Maximum 10-12, átlagosan 7-8 kört bírtak volna ki, DE bármikor felrobbanhattak, akár az 1. körben. Ezért nem lehetett ezzel a gumival teljes ebességgel versenyezni. Sikánnak nincs sok értelme, teljesen megváltoztatja a pálya karakterisztikáját, 1 órával a verseny előtt. Az h lassabban vegyék be a kanyart szintén balesetveszélyes ezt már kitárgyaltuk.

Tehát egyszerűen nem volt rá mód, h ezekkel a gumikkal itt verseny legyen. Sztem a megoldás az lett volna, ha engedélyezik az új gumik használatát valamilyen büntetés mellett. Én személy szerint az utolsó helyről, vagy boxutcából indítottam volna őket.
466 levél
Válasz 05.06.21. 09:22 #1629
juzo
Bocsi, igazad van. Az új időmérő miatt ezt eltörölték. De itt a lényeg, h egy lassú kocsi mindig nagy veszélyforrás a pályán, a 7% nem amiatt szűnt meg mert ez a veszély elmúlt volna.
9789 levél
Válasz 05.06.21. 08:51 #1628
Gillette
"Pierre Dupasquier: Nem beszéltünk a sikánról. Mindössze annyit mondtunk, hogy ha az ovális részre jóval kisebb sebességgel tudnánk felhajtani, akkor nem lenne semmi problémánk. A sikán nyilvánvalóan egy lehetséges megoldás lett volna, de szóba jöttek más variációk is."

Tehát jóval kisebb sebességel kellene fölhajtaniuk a 13-as kanyarra! Nem kicsit lassabban hanem nagyon! És tisztában vagyok vele, hogy csak 1 kanyarról van szó.



"Szal ne beszélj már butaságot, hogy egy nagy ívben bevehető kanyarban ráfékez"

És igen! Ráfékeztek volna. Mit gondolsz miért kellett volna a sikán?!


"Hány autót láttál ott az edzésen, vagy az időmérőn fékezni?"

Egyet sem! Akkor még nem tudták, hogy ekkora gondok vannak a gumikkal. Ráadásul 7-8 kört kibírnak full tempóban a gumik. Azt hittem ez világos.



És ha nem érted meg hogy a pálya leggyorsabb pontján fékező 14 autó igenis veszélyes akkor sajnálom. Gondolj már bele, 300-al jön hátulról a 2 ferrari ők meg fékeznek. De ha nem is fékeznek hanem hagyák gurulni az autót az is veszélyes. Könnyen lehetett volna olyan mint 98-ban spaban.



tommyx1


Én azt mondtam, hogy 1 csapat problémáit sokkal könnyebb orvosolni mint 7 különbözőét. Pláne korlátlan tesztlehetőséggel. Úgyhogy nehogy már sajnáljam a Bridgestonet.

Gondolom ferrari fan vagy mi? Persze, hogy az van. Akkor nem is lepődőm meg, hogy értelmetlennek találod álláspontomat.

Mert milyen érdekes, hogy a Michelinnesek megértik a helyzetet, de a Bridgestoneosok "örjöngenek", hogy milyen rútúl átvárték őket, ez a sport meggyalázása persze amikor 2 éve ide-oda engedte el egymást a 2 ferrari azok csak érthető taktikai lépések voltak(na de most megkapom majd, hogy miért keverem bele a ferrarit).


Ja és hidd el. Normális hangnemben vitatkozunk.




Eric


"Hát ennél kamubb magyarázatot még nem hallottam"


Sztem Stoddart hozzállása, a futamon tanusított megnyílvánulásai és a nyílatkozatait olvasva elég hihetőnek tűnik.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.21. 08:33 #1627
Eric
???

Baj, hogy vitatkozunk?

Erről szól az egész fórum. Különböző véleményeket fogalmazunk meg, kulturált formában.

Szerencsére az anyázás és hasonlók eddig nem jöttek elő. És ez jó.

"Dilisek ezek a rómaiak...!"
4154 levél
Válasz 05.06.21. 08:05 #1626
pres
IMHO ugyanekkora flém lesz a FIA értekezlet után...

A véleményem az, hogy ezután a fiaskó után érdemes mindkét félnek elgondolkodnia, hogyan tovább. Nem bűnbakot, hanem kiutat kell találni, mert innentől kezdve a szakadék szélére ért a Formula1. Ha nem kapnak a fejükhöz, bár más indokból, de úgy járnak mint az NHL.
Fuck it Dude let`s go bowlin`
4956 levél
Válasz 05.06.21. 06:34 #1625
bodajoci
Én csak azért nem írogatok, mer má röhely, hogy mit vitatkoztok ezen a sz@ron
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.