Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2005

20761 levél
Válasz 05.06.21. 01:07 #1624
Eric
Légyszi nézz utána a dolgoknak, mielőtt hozzászólsz valamihez. Én megtettem.

-Monaco: A Jordanek és a Minardik is kívül estek a 107%-on.
-Spanyol nagydíj: Friesacher
-San Marino: mindkét Jordan és Minardi
-Malajzia: Albers
-Ausztrália: Friesacher

Amúgy meg eleve hülyeség, mert akkor aki v.mi miatt kicsúszik az időmérőn, akkor ilyen alapon az el sem indulhatna.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
466 levél
Válasz 05.06.21. 00:57 #1623
juzo
Azért a 7%-on nem szoktak kívül esni. Én úgy tudom még életben van, de már rég nnem volt rá szükség.
20761 levél
Válasz 05.06.21. 00:54 #1622
Eric
"Nem véletlenül nem indulhatnak el az 1.höz képest 7%-al lassabb pilóták"

A 107%-os szabály már rég nincs érvényben.
Ha érvényben lenne, akkor a Jordan és a Minardi rendszeresen el sem indulhatnának a versenyeken.


"Az FIA a ferrari kezébe adta a döntést."

Az FIA nem adott semmiféle döntést a Ferrari kezébe!

Sőt Jean Todt nyilatkozatából az derült ki, hogy tulajdonképpen jó ideig ki sem kérték a véleményüket
"Egy pillanatig sem vettünk részt ezekben a megbeszélésekben, egy pillanatig sem. Soha nem kérték ki erről a véleményünket"
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 05.06.21. 00:47 #1621
Eric
"Ekkor azonban a Jordan kint maradt és erre Stoddart is kint hagyta az autóit. "

Hát ennél kamubb magyarázatot még nem hallottam! LOL!

A Stoddard össze van nőve a Jordannel???
Van egy olyan szerződése, hogy ha a Jordan nem bojkottál akkor neki is mennie kell?? He?

És még van pofája erre kenni az egészet. Az agyam eldobom!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
17 levél
Válasz 05.06.20. 23:47 #1620
tommyx1
Sziasztok!

Hihetetlen, ami itt megy. Miert nem lehet normalis hangnemben beszelni? Es akinek lovese sincs a Forma-1rol, az miert ir 565465 hozzaszolast meg illeszt be 2-3 oldalnyi idezetet? Linkelni is lehetne.

Konkretan pl. Gillette-re gondolok, aki kb 2 oldallal ezelott, reagalva az eszrevetelemre, azt hozta ki a dologbol, hogy a Michelinnek rossz hogy 7 csapatnak az igenyeit kell kielegitenie. Hat erre csak annyit tudok mondani hogy LOL.

En nem azert nezegetem ezt a topicot hogy a sok ertelmetlen tobboldalas hozzaszolast kelljen olvasgatnom. Es szerintem ez nem csak az en kedvemet veszi el.

Tehat lecci valogassatok meg valamennyire mit irtok, meg gondoljatok jozan esszel vegig.

Koszonom es sorry a kicsit offtopic levelert
466 levél
Válasz 05.06.20. 23:43 #1619
juzo
Na ez az amit nem sajnálok. De ha igaz az amit Stodart mondott, akkor a Jordan bekaphatja.
102 levél
Válasz 05.06.20. 23:41 #1618
Mipi
Hát ez a futam hozott egy kis ZS-t a minardinak meg a jordan-nek!
466 levél
Válasz 05.06.20. 23:07 #1617
juzo
1. A ferrarinak csak a pont számít, ezt már nem 1x bizonyították(pl pár éve ausztriában)
2. Autópályán nem határon autózol. Egyenesben persze más a helyzet, lendületből le lehet előzni bárkit. De ez egy marha nagy kanyar volt. Ha letérsz az ideális ívről, elveszted a tapadásod a por miatt, és akkor szevasz. 3-4g-s erő alatt nem olyan könnyű előzgetni.
3. Na ebben a pontban nem vagyok biztos az igazamban, nem tudlak megcáfolni.
4. Ha rajtam múlik simán kiállok, főleg ha már 7 vb cím van mögöttem, és nyertem 1-2 futamot ugyanitt. Persze ott vannak a szponzorok, szal tényleg nem ilyen egyszerű a dolog.
4531 levél
Válasz 05.06.20. 23:07 #1616
Anonymus23
Akkor viszont a Jordan volt álszent. Mi köze ehhez a Ferrarinak? Ők azt ondták, hogy végig fognak menni, és be is tartották, hol itt a hiba?

Ezzel meg ne gyertek már újra és újra, hogy lassú autó!!! Komolyan mint a pereces. A Michelin is megmondta, hogy CSAK abban a kanyarban van gond CSAK ott kellene lassabban menni. Az összes többi helyen igenis gyorsak voltak. Lásd az időmérőt!
Persze, veszélyes, de ezért nehogy már a Ferrari legyen a hibás?!
De maga az egész veszélyes, bármikor bármi történhet, pl ott van Kimi, amikor elszállt, nem tettem volna az ő kocsija és a Honda közé a kezem. Ez egy ilyen sport.
De lassan megint oda jutunk vissza, hogy miért nem tudott a Michelin normális gumit hozni. Pusztán azért, mert elszámolták magukat. nem véletlenül jobb ebben az évben a Michelin, jobban ki van centizve a gumi (lásd Kimi), és ezt most az ezévi szabályok szerint BEBUKTÁK! Ha csak egy gumiszállító lenne, akkor lett volna értelme a gumicseréről beszélni, ha mindenki egyforma autóban ülne, akkor volna értelme a típushibák javításáról beszélni, DE AZ NEM AZ A SPORTÁG!

Egyébiránt abban a kanyarban a michlenesek nem aktívan fékeztek volnak (szépen ki is csúszkálnának sorban) hanem nem mennek bele akkora sebességgel mint normál gumival, és nem gyorsulnak ki fullra! Szal ne beszélj már butaságot, hogy egy nagy ívben bevehető kanyarban ráfékez, mert ha van egy max sebesség amit megengedtek neki, akkor azzal fogja végignyomni azt a távot. Hány autót láttál ott az edzésen, vagy az időmérőn fékezni? Egyedül talán Ralph, de neki nem volt más lehetősége.
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
466 levél
Válasz 05.06.20. 23:00 #1615
juzo
A ferrarit kár volt felhozni, bár nem lettek szimpatikusabbak, de abszolút nem rajtuk múlott. Az FIA a ferrari kezébe adta a döntést. Ez olyan mint amikor a szülők veszekednek, és a gyerektől kérdezik kinek van igaza. Ha olyan kemények akkor hozzák meg ők a döntést. Megvan a joguk hozzá. Az ő dolguk, hogy verseny legyen.
4531 levél
Válasz 05.06.20. 22:54 #1614
Anonymus23
1., Akkor miből szűröd le, hogy a Ferrari számára nem sport?

2., Leírtam a módját, hogy hogyan lehet megelőzni egy tőled lassabb gépet, olvasd el, és ez csak egy módszer. nem tudom, hgy van-e jogsid, de ha van, akkor tudnod kell, hogy egy lendületben lévő autó sok mindenre képes. Én pl emlékszem anno, hogy hogyan előzgettem le kocsisorokat anno még egy 1X éves zastavával, pedig az nem egy fickós autó. De gondolom nem én találom ki az előzéseket egy F1-es csapat számára, akik szinte méterre tudják, hogy hol lelhet az egyes pályákon előzni!

3., Kevered a szezont a fazonnal. A sportszerűség és a jótékonyság nem ugyanaz. Ha ők nem hibáztak, akkor mi a francért mondtak volna le akárcsak 1 pontról is? Lehet, hogy nem népszerű védeni a saját pozíciódat, de szerintem mindegy, mert aki nem szereti a Ferrarit, annak mindegy, olyan mint a van sapka / nincs sapka szindróma! És ez látszik is sok sok hozzászólásban itt és máshol is.

4., Már ne is haragudj, de ez egy akkora hülyeség mint ide Indianapolis, hogy ha te abban a helyzetben lettél volna akkor elutasítottad volna a versenyt? Szerződésről meg ilyesmiről nem hallottál még. Gondolod, hogy csak úgy kiállhatnak a versenyből, lelkizés miatt? Elmondta Schumi, ez csak egy a nyolvan valahányból, ő nem most bizonyít, ez egyébként a profi hozzáállás, akkor is teljesít, amikor sokaknak nem tetszik, és - szerintem - álszent módon adják itt a nagy jótékony lelket. A saját helyeden ilyen kedves adakozó vagy? Ha igen elismerésem, de azért nézzél már tükörbe, mert lehet, hogy eszedbe jut olyan helyzet, amikor teljesen jogosan érvényesítetted a lehetőségeidet. És ez így van rendjén. Senki sem ünepelt a Ferrarinal, lenyomták a versenyt és kész.
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
9789 levél
Válasz 05.06.20. 22:51 #1613
Gillette
Anonymus23


Na még annyit, hogy:
1. A lassú autó mindig növeli a veszélyességi faktort. Nem is kanyarban veszélyes, hanem a féktávon. A Michelinesknek nem 20-30-al kellett volna lassabban fölmenni a kanyarra hanem sokkal lassabban. Gondolj már bele hogy ott ahol a ferrari 300-al rongyolt volna ott a michlenesek intenzíven fékeznek. Ráadásul több mint 1 tucat autó. Hát nem egy biztonságos helyzet.

2. "De ott van a Jorda és a Minardi és ők is végigvitték a futamot, be is zsebelték a helyezést és a pontokat."

Olvasd a híreket. A Minardi és a Jordan a felvezető kör végéig állította, hogy nem fognak indulni. Ekkor azonban a Jordan kint maradt és erre Stoddart is kint hagyta az autóit.


Na ennyi végeztem.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
466 levél
Válasz 05.06.20. 22:46 #1612
juzo
Ha van 5leted, h a szabályok 100%-os szószerinti betartásával hogy lehetett volna biztonágos és élvezetes versenyt csinálni akkor ki vele, megvitatjuk. Engem mindig is meg lehetett győzni észérvekkel.
466 levél
Válasz 05.06.20. 22:44 #1611
juzo
Egyébként már lejjebb írtam, h messze nem a ferrari itt a lényeg, nem caz ő kezükben volt a döntés, amit tettek megértem, ha nem is szimpatizálok velük.
Az FIA viszont nem tudom mit képzel magáról. Michelin óriásit hibázott, mérges is vagyok rájuk, de nyíltan kiálltak és elvállalták a balhét és ezért meg lehet bocsájtani nekik. A michelin nem tehetett semmit az FIA miatt. Azokkal a gumikkal életveszélyes volt minden egyes kört megtenni. Egyetlen amit erre mondani tudtak, h menjenek lassabban.
De: -Hol lenne akkor a verseny
-Előbb leírtam, h veszélyes egy lassú jármű.
-Nem sok versenyző bírta volna ki, h ne nyomja a gázt, amikor ott megy előtte a riválisa és meg kéne előzni. Páran tuti bevállalták volna, és páran össze is törték volna magukat.

Ezt az FIA kompromisszumkészsége híján nem lehetett megoldani.
466 levél
Válasz 05.06.20. 22:36 #1610
juzo
1. magamat idézem:" A többi csapat számára is üzlet, de azért még sportként tekintenek rá."
2. utcán bárhol lehet menni, de ha 300-al kanyarodsz, és az ideális íven előtted megy egy autó 50-el lassabban(nem fog minden pilóta minden lekörözésnél tökéletesen lehúzódni) lehet nem is olyan egyszerű előzni. Kerülgetni egy autót miközben a határon autózol, nem kicsit veszélyes. Nem véletlenül nem indulhatnak el az 1.höz képest 7%-al lassabb pilóták.
3. Nem mondtam, h nem szabálytalan. Sportszerű akkor, ha tesz valamit azért, hogy verseny legyen, akár a maga kárára is, persze volt rá lehetőség, h erre ne legyen szükség.
4. Én simán kiálltam volna, h kösz én nem így akarok nyerni, főleg nem, ha ez az első (és talán egyetlen) győzelmem az idén. Rám ne így emlékezzenek.
4531 levél
Válasz 05.06.20. 22:20 #1609
Anonymus23
Elmagyaráznád végre, hogy miért volt sportszerűtlen a Ferrari? Mert amit eddig mondtál annak semmi köze a sportszerűtlenséghez!
Nem volt szabálytalan, nem használt nem megengedett dolgokat, stb..

Mi volt a sportszerűtlen? Csak szajkózod itt a sokat hallott "rigmusokat", de ennek se füle se farka.

Az a legnagyobb röhej, hogy le merném fogadni, hogy bárki közülünk ha a Ferrari helyében lett volna, akkor simán, arcrebbenés nélkül ugyanezt a döntést hoztuk volna! Szal az vesse az első követ, aki hasonló helyzetben nem így cselekedett volna. Amíg van matematikai esély a VB-re, addig bármelyik csapat bármit megtesz, hoyg elérje céljait. Ez igaz az összes többi csapatra is, lásd ők is megtették, hogy kiálltak. Ez van! De ott van a Jorda és a Minardi és ők is végigvitték a futamot, be is zsebelték a helyezést és a pontokat. És örültek is neki nagyon, főleg Monteiro, akinek csak lesz egy trófea a vitrinjében. Ez van, végül is neki pont jó volt, hogy a Michelines csapatok a saját beszállítójuk hibájából nem álltak rajthoz.
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
4531 levél
Válasz 05.06.20. 22:09 #1608
Anonymus23
Mond te tényleg ennyire hülyének nézed a pilótákat, hogy ha valaki megy előtte lassabban, akkor az fogja magát és belerohan?
Honnan a francból veszitek, hogy azért mert mindneki tudja, hogy a Michlenes autók nem mehetnek abban a kanyarban gyorsan, akkor a többi már el is felejt vezetni. Basszus ez annyira gyenge érv, hogy lehidalok. Már 15 éve vezetek, és én mint egyszerű hétkoznapi sofőr, akinek nem ez a foglalkozása, egy utcai autóval hasonló százalékos eltérésű sebességkülönbséget ki tudok védeni, de bárki, akkor egy profi autóversenyző, akinek ez a foglalkozása, 100x jobbak a reflexei, a kocsi 1000x jobb mint egy utcai autó, az meg elfelejt vezetni. Komolyan mondom ez röhej!
Olyanról még nem hallottatok, hogy kigyorsítás?
Egyszerűen lendületből simán le tudta volna nyomni az összes Michelinest! Ennyi. Kicsit később érkezik a kanyarba, nagyobb lendülettel és a célegyenesben már a porosálláson is hagyta a másikat, ilyen egyszerű. Nem kell feltétlenül a kanyarban előzni....
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
4531 levél
Válasz 05.06.20. 22:03 #1607
Anonymus23
Te miből szűröd le azt, hogy a többiek számára ez nem üzlet?
Egyáltalán van fogalmad arról, hogy miért is megy ez az egész?
REKLÁM = Üzlet!!!!!!!
Ennyi, a sport csak egy módja az egésznek, ez van.
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
466 levél
Válasz 05.06.20. 21:51 #1606
juzo
Utánaolvasgattam kicsit mi is történt, és most amit a ferrariról írtam azt részben visszavonom. Nem tetszik a döntésük, de meg lehet érteni, a sportszerűtlen húzásaik között ez volt a legnormálisabb.

Az FIA viszont továbbra is bekaphatja!!!
466 levél
Válasz 05.06.20. 21:12 #1605
juzo
ja és nagyon vicces lett volna ahogy a sok michlenes 50-el lassabban veszi be a kanyart, mögöttük meg jön a ferrari és vagy beléjük rohan, vagy próbálja kikerülni őket és esetleg kicsúszik. Az sem lett volna jobb.
466 levél
Válasz 05.06.20. 21:08 #1604
juzo
"Emberek ez ÜZLET elsősorban, nem jótékonysági bál, vagy "cirkusz"!"


Sajnos itt van a nagy gond. Ennyi az össz bajom a ferrarival, hogy számukra ez már CSAK üzlet. A többi csapat számára is üzlet, de azért még sportként tekintenek rá. Ők most feláldoztak sok pénzt és pontot, remélem nem hiába és észbe kap az FIA.
4531 levél
Válasz 05.06.20. 21:02 #1603
Anonymus23
Basszus mostmár rohadtul unom, hogy aki a Ferrarinak szurkol az elvakult, mert nem látja, hogy milyen szemétláda banda is az.

S amikor jön egy eset, ami ha valaki tárgyailagosan megvizsgál, akkor igazából a 2 felelős van: a Michelin és az azt használó csapatok!

1., A Gilette által bevágott riportban ott van benne: ha abba a kanyarba kisebb sebességgel mehettek volna bele, akkor SEMMI GONDJUK NEM LETT VOLNA! De ha ők nem mehetnek bele 300-al abba a kanyarba, akkor miért az a megoldás, hogy az aki bele tud menni, az NE MEHESSEN BELE! Még szép, hogy a Ferrari nem engedett! Az, hogy a Jordan és a Minardi beleegyezett, az igazából nem osztott nem szorzott, hiszen általában az utolsó 4 hely az övék!

2., Miért nem fujtattak a gumiba 0,2 Barral többet, amivel már biztonsággal mehettek volna. Miért nem mentek lassabban, abban a kanyarban a csapatok? Komolyan felháborít ez durcásság a részükről. Ha veszélyes akkor menjenek lassabban. Legalább megpróbálták volna, és mondjuk egy kerékcsere előtt megnézték volna a gumikat, hogy mi történik vele. De nem, még azt sem próbálták, meg hogy mi történik ha lassabban veszik azt a kanyart. Ezt nem tartom én sportszerűnek. Persze megértem, hogy mindenki félti az épségét, de *************** (felhasználó által cenzúrázva) kell pont a Ferrarit ezért is felelőssé tenni.

Nekem nem úgy tűnt, hogy a Ferrari nagyon ujjongott volna a győzelemre, mint profi versenyzők és profi csapat, szemben a sok ostoba véleménnyel, végigmentek a futamon, átvették a díjakat, elkönyvelték a pontokat.

Az ezelőtti években is gyárthatott volna bárki jó autót, mégse sikerült olyat ami meg tudta volna verni a Ferrarit. Most jobbak a Renaultok (nekem is az van egyébként) és Mercik, s talán még a BMW-k is néha. És akkor mi van, ez az élet rendje.
Egy perc kételyem sincs, ha a ferrari lenne ilyen helyzetben, és a többiek üldöznék őket, egy miliszekundumot sem haboznának, ha egy döntésnél a saját javukra (itt is megjegyzem a szabályokkal teljesen megegyezően) de a Ferrari kárára kellene dönteni. És igazuk is lenne.

Rohadtul unom már ezt a sok elvakult és tárgyilagosságot nélkülöző Ferrariellenes véleményt. Emberek ez ÜZLET elsősorban, nem jótékonysági bál, vagy "cirkusz"!
Ehh, de minek is csépelem itt a szót, aki eldöntötte, hogy utálja a Ferrarit, az csinálhat akor bármit, akkor sem lesz jó!

Mostmár csak egynek tudnék de nagyon örülni: A Ferrari és Schumi megnyerné a VB-t ezekkel a pontokkal, amit itt szereztek (amire sajnos elég elenyésző az esély ebben az évben). És akkor talán elgondolkozna a sok "sportember", hogy inkább versenyezni kellene a nehézségek és fatális hibák ellenére is, illetve azokkal együtt, és a határokon belül.
Nahhhh mára ennyi!
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
466 levél
Válasz 05.06.20. 20:57 #1602
juzo
"Reklamálni az FIA-nél vagy a Michelinnél lehet

Kevés viszont az esély, hogy megkapják a jegy árát. Tony George, az indianapolisi pálya tulajdonosa, az amerikai futam promótere azt tanácsolta, akinek gondja van, forduljon a Michelinhez vagy az FIA-hez (Nemzetközi Autós Szövetség), mert ő nem tehet arról, hogy nem indultak michelinesek. A menedzser közleményt adott ki, melyben leírja a gumigyár és a sportszervezet elérhetőségeit.
Kapcsolódó anyagok" (Index.hu)

Indianapolis nem tehet róla, ők amit lehetett megtették. A michelin sem, az ő dolguk, h gumit gyártsanak, elszúrták, és beismerték, h ők hibáztak. De az FIA dolga lenne, h autóverseny legyen. Remélem szarrá perelik őket, és leváltják az egész vezérkart.
466 levél
Válasz 05.06.20. 20:41 #1601
juzo
Már a nagyon sokadik példa a 9 vs 1-re, amikor is a ferrari vétózz meg minden jó 5letet.
466 levél
Válasz 05.06.20. 20:40 #1600
juzo
Nem ebben az esetben, és nem ŐK a szemét. Most leginkább az FIA-t utálom. A ferrari maximálisan eleget tett a szabályoknak. De sajnos az FIA-val együtt a szabályokon túli világ(pl a sportszerűség) nem létezik a számukra. Csak a pont érdekli őket, és semmi más. Pár éve még a kedvenc csapatom volt, de az a bizonyos ausztrál nagydíj óta, amikor is barichello elengedte sumit, szépen meggyűlöltették magukat velem és rengeteg más szurkolóval is. Schumi is lehet, hogy a legjobb autóvezető, de nem sportember (minthogy a doppingolók és a másokat akár alaptalanul megbuktatók sem, de ez egészen más téma).
20761 levél
Válasz 05.06.20. 20:33 #1599
Eric
Magyarázd már el, hogy bi a bajod a Ferrarival. Miért ő a szemét ebben az esetben?
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
466 levél
Válasz 05.06.20. 20:17 #1598
juzo
Engem nem az b*sz fel, ha valaki hibázik(hiszen ott is csak emberek vannak), hanem az abszolút kompromisszumképtelenség, és a sportszerűtlenség, amit az FIA és a Ferrari részéről tapasztalok már nem először. Igen a ferrari, hisz nem az első eset, h rajtuk bukik meg egy egyébként nagyon jó szabály, csak hogy pár ponttal több legyen nekik. A ferrari nem hibázott az lehet, míg a Michelin igen. A michelin mégis nagyot nőtt a szememben, h nyíltan felvállalták a hibájukat, miközben a Ferrari a lehető legszemetebb módon kihasználta ezt. Egy igazi versenyző kiállt volna, mondván kösz, így nem akarok nyerni. Nem először adják el magukat pár pontért. De itt messze a legnagyobb szemét az FIA és ezzel szinte mindenki egyetért. Mindenhol csak a szart kavarják, az autósport szégyene. Mondjanak le!
9789 levél
Válasz 05.06.20. 19:50 #1597
Gillette
Sztem hagyuk a francba. Ezt már sokszor eljátszottuk - és még sokszor el is fogjuk - de még sosem sikerült meggyőznünk egymást.
Van egy olyan érzésem, hogy most se fogjuk. Úgyhogy ezt a vitát kettőnk szempontjából én lezártnak tekintem.
Majd ha lesz ítélet folytathatjuk.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
9789 levél
Válasz 05.06.20. 19:44 #1596
Gillette
Egyébként az is épp úgy szabálytalan lett volna. Úgyhogy ennyi erőből a sikánt is beépíthették volna pláne, hogy még le is mondtak a pontokról.

Azért a ferrari problémája koránt sem volt ilyen komoly. Ők a verseny 3/4-ét gond nélkül teljesítették itt viszont max. 10 kört bírtak volna a gumik.




Azok után, hogy az Amerikai Nagydíjon mindössze csak hat versenyző indult el, mivel a Michelin abroncsokkal futó csapatok biztonsági okok miatt visszaléptek, a francia cégóriás igazgatója? PIerre Dupasquier optimistán látja a jövőt, és nincs elkeseredve.





El tudja magyarázni, hogy az ön hatalmas tapasztalatával, miként fordulhatott elő az, hogy olyan abroncsokat hoztak Indianapolisba, melyek nem bírták a pálya által generált terhelést?

Pierre Dupasquier: „Ezt igencsak elcsesztük. Van némi sejtésünk, mi történhetett, azonban jelenleg is folynak a vizsgálatok.”

Túlságosan keményen hajtottak?

Pierre Dupasquier: „Nem, nem, nem. Ezzel nincs mit tenni. Ellenkezőleg, hiszen mióta egy teljes versenytávot ki kell bírniuk az abroncsoknak, túlbiztosítjuk magunkat.”

Hatalmas a nyomás a vállán ezek a napok után.

Pierre Dupasquier: „A nyomás nem az én vállamon van, nem egyedül vagyok. A cég meghúzta a vészriadót, a szakemberek keményen dolgoztak, lépésről lépésre haladtunk, hogy megoldást találjunk a problémákra. Az adatokat megosztottuk csapatainkkal, és a következtetéseket közösen voltuk le, melyekből kijött, hogy nem szabad rajthoz állnunk.”

Ez a legkínosabb eset a Michelin cégnél töltött pályafutása alatt?

Pierre Dupasquier: „Igen. Azonban sokkal borzasztóbb lett volna az, ha én személyesen tettem volna tönkre valamit. Keményen dolgoztunk, megpróbáltunk megoldást találni, így nem sajnálkozom, ettől még nyugodtan bele fogok tudni nézni a tükörbe, hiszen mindannyian emberek vagyunk, hibázhatunk, és sajnos ez bárkivel előfordulhat.”

Volt egy megoldás, mégpedig a sikán. Ám ez nem történt meg.

Pierre Dupasquier: „Nem beszéltünk a sikánról. Mindössze annyit mondtunk, hogy ha az ovális részre jóval kisebb sebességgel tudnánk felhajtani, akkor nem lenne semmi problémánk. A sikán nyilvánvalóan egy lehetséges megoldás lett volna, de szóba jöttek más variációk is. Nincs jogunk, és nem is vagyunk olyan pozícióba, hogy ezen dolgok felől intézkedjünk. Nem kértünk szabálymódosítást. Mindössze azt mondtuk, hogy ha kisebb sebességgel mennénk azon a részen, akkor nem lenne semmi problémánk.”

Mennyire feketíti be ez az eset a Michelin jó hírnevét?

Pierre Dupasquier: „Amit eddig kívülről hallottunk az volt: gratulálunk a felelősségtudatukhoz, illetve jó döntést hoztak, és így tovább. Akkor veszít az ember a hírnevéből, ha butaságokat tesz. Ha tudod, hogy problémád van, és úgy küldöd ki a versenyzőidet a pályára, akik talán a betonfalban végezhetik, akkor butaságot csinálsz, mert tudatában vagy a felelősségednek. A legjobbat akartuk – és mindenki tudja, hogy más pályákon jól teljesítettünk. Ebben a helyzetben, nem voltak jó gumijaink a körülményekhez, azonban rendben, ez mindenkivel megtörténhet.”

Megtalálták már a gumiproblémák okát?

Pierre Dupasquier: „Az efféle pályák használata. Három napot töltöttünk a teszteléssel a főhadiszálláson, és bebizonyosodott, hogy abroncsaink nem fekszenek ezen a pályán. Ez nem probléma. Ha azt mondtuk, hogy semmi gond nem lenne, ha a 13-as kanyarban lassabban tudnánk menni, akkor vélhetően van némi fogalmunk arról, mi is lehet a gond. A nyomással állhat kapcsolatban a hiba, azonban nem ebben még nem vagyunk teljesen biztosak. Talán az új burkolat is közrejátszott a hibában.”

Mit mondana a rajongóknak a mai verseny után?

Pierre Dupasquier: „Sajnáljuk, ami történt. Nem volt más választásunk, felelősséggel tartozunk a csapatok és a versenyzők iránt.”

Miként látja a jövőt?

Pierre Dupasquier: „Keményebben és gyorsabban kell versenyezni, és több versenyt kell nyerni. Az összes csapat megfogadta tanácsunkat. Nincs sikán, nincs verseny. Jó volt érezni szolidaritásukat. Egy nagy családként dolgoztunk, és mindenki követte az utasításainkat.”

Beszélt valamit is Bernie Ecclestone-nal a versenyhétvége alatt?

Pierre Dupasquier: „Igen. Pozitívan állt a dolgokhoz. Mindent megtett annak érdekében, hogy megoldást találjon erre a kínos helyzetre.”

Kritizálta a Michelint?

Pierre Dupasquier: „Nem, nem, és nem.”

Gondolja, hogy a Michelin meghívást kap majd a FIA Világtanács értekezletére?

Pierre Dupasquier: „Nem tudom. Ez nem az én asztalom. Ezen még nem gondolkoztunk, csak arra összpontosítottunk, hogy megoldjuk a hibákat, és versenybe tudjuk küldeni partnereinket anélkül, hogy bármiféle kockázatot kelljen vállalnunk.”

A Toyota a javasolt nyomás alatt futott?

Pierre Dupasquier: „Nem, nem, nem. Soha nem tapasztaltunk ilyen viselkedést csapatainktól. Tudják, hogy mit miért mondunk, vannak olyan emberek, akik nem szeretik autóikat a falban látni.”
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 19:30 #1595
Eric
Banyek, ha technikám adott körülmények között nem alkalmas egy pályán illetve kanyarban egy bizonyos sebességgel történő haladásra, akkor nem megyek annyival és kész.

Ennyire roppant egyszerű a képlet!!!

Ja, hogy akkor nem nyernek? Igen-igen, így van! Benyeljük a fiaskót és istenbizire megígérjük, hogy legközelebb jobban figyelünk.
De nem ilyen rútul elbánni a rajongókkal!

El is ismerték, hogy nagyobb nyomáson, lassabban haladva bírta volna a gumi a versenyt...

Mi lett volna, ha a Ferrari Sepangban, Bahreinben elkezd rinyálni, hogy lassítsuk már be a pályát bizonyos helyeken, mert a mi gumijainknak-autónknak úgy jó. Hehh...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 19:23 #1594
Gillette
Igen, és? Az újonan hozott gumik se döntött kanyarra lettek tervezve viszont valószínüleg sokkal kissebb kockázattal lehetett volna vele versenyezni.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 19:23 #1593
Eric
Valaki pedig tutira fizetni fog! Az amcsi ügyvédek szerintem már vasaltatják az új talárjukat!
Itt valakiből a x@rt is ki fogják perelni!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 19:19 #1592
Gillette
Hát ha a csapatok elkezdenék perelni a Michelin akkor az a közös munkájuk végét jelentené.
Szvsz normál esetben a fia nem fogja a csapatokat perelni hanem csak a Michelint hiszen a fia álláspontja szerint a Michelin a hibás a kialakult helyzetért nem pedig a csapatok.

Persze ha egyáltalán be lehet őket perelni.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 19:09 #1591
Eric
"Mármost nyilvánvaló, hogy egy michelines csapat sem hozott tartalék gumikat Indianapolisba. Közben beharangozták, hogy mégis hoznak új gumikat Franciaországból, ám végül azt mondták, hogy azok is veszélyesek lennének" - fogalmaz az FIA."
www.a5.hu

Ez is egy új aspektus.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 05.06.20. 19:04 #1590
Eric
A nézők perelik a pályát, a pálya a FIA-t, a FIA a csapatokat, a csapatok meg a Michelint.
Plusz a szponzorok még akár szintén elverhetik a port a csapatokon, amit azok naná, hogy továbblőcsölnek a hibásra, vagyis a gumigyártóra. Normál esetben.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9563 levél
Válasz 05.06.20. 19:02 #1589
kEnAcE
Na akkor elmondom, hogy hogy volt:
A Michelin szóban forgó gumijai ezen a Nascar pályán nem bírják a nagy oldalirányú terhelést. Itt voltak az új gumik, de azt nem engedték felrakni. Akkor azt mondták rakjanak be lassítót, azt sem lehetett, akkor azt mondták, ok, 1.2 Bar-on életveszélyes, de egy 1.5 Bar-on már semmi gond nincs, csak akkor veszt az tapadásából. Ezt viszont a versenyzők nem voltak hajlandóak elfogadni, ennyi. Egy kicsit rugalmatlannak találom mostanában verseny szabályokat. Egy kocsi, egy motor, egy időmérő, no kerékcsere, aztán mégis újra a régi szabály, majd megint nem. Nem tudom ennek mi értelme van.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
9789 levél
Válasz 05.06.20. 18:57 #1588
Gillette
Tényleg nem azt mondtad. Bocs.


No meg a végén a Ferrari is a FIA-ra hagyta a dolgot.

Miután a fia megkérdezte a ferrarit hogy bele megy-e.



Ha a csapatok a Michelin nyakába varnak egy méretes kártérítést(jogosan), akkor elhiszem, hogy nincs conspiracy.


Miért kéne kártérítés? Együtt osztoznak a sikerekben és együtt a kudarcokban. Nemrég valami hasonló nyilatkozatot adott ki a ferrari is mikor mindenki a bridgestone-t kritizálta. Ez van. Emberek vagyunk, hibázhatunk. Az csak pech hogy ez a hiba 7 csapatot érintett. Természetesen a felelősőket meg kell keresni de kártérítést a csapatoknak kétlem, hogy kéne fizetni. Max a nézőknek.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 16:49 #1587
Eric
Én kiváncsi lennék arra az emberkére, aki a Michelinnél rábökött arra az ominózus garnitúrára.

- "Te, Jean! Melyik garniturát vigyük Indianapolisba?"
- "Öööö, szerintem ez jó lesz... "

Nem lennék most a helyében!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
4574 levél
Válasz 05.06.20. 16:44 #1586
hering
Semmi nem a Ferrarin múlott! Egyszerűen a FIA nem engedett a szabályokból-teszem hozzá jogosan, hiszen milyen lenne hogy a szabályokat megalkotók szegik meg azt- a Michellin meg jogosan nem engedte ki a csapatokat. Persze azt se értem, hogy miért nem lehetett normális gumikkal készülni erre a versenyre, de ez már egy más tészta...elszúrtak valamit a fejlesztők és kész. Ez a tegnapi futam még sok vitát fog kiváltani és nem hinném azt se hogy a kártérítés ne maradna el, hiszen a nézők visszakövetelik a pénzt, aztán a pálya fog a FIA-tól kártérítést kérni majd a FIA a gumigyártótól...
http://www.jatekok.hu
20761 levél
Válasz 05.06.20. 16:40 #1585
Eric
Tudod jól, hogy nem a Ferrarin múlott a dolog.
Ha a FIA akarta volna, akkor nehogymá' 9 csapat ellenében a Ferrari miatt ne csinálták volna meg azt a sikánt.
No meg a végén a Ferrari is a FIA-ra hagyta a dolgot.
Egy ilyen sikánt gumifalakból(stb) össze lehet dobni kb. 1/2 óra alatt. Jó pár pályán láthatóak totál egyszerű, néhány pályaelemből álló lassítók(pl. Monacoban is az az ominózus lassító is olyan, hogy szinte csak a felfestésen múlik, hogy merre kell menni)

Egy dologra viszont rohadtul kiváncsi vagyok:
Ugye a Michelin elqrta a gumikat. Ezzel beszopatott 7 csapatot + a nézőket.

Ha a csapatok a Michelin nyakába varnak egy méretes kártérítést(jogosan), akkor elhiszem, hogy nincs conspiracy.
Ha viszont a feledés homályába vész az incidens a csapatok részéről a Michelin irányába, akkor bűzlik a dolog, de nagyon!!!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1970 levél
Válasz 05.06.20. 16:29 #1584
Vaszilíj Zajcev
Azt a Ferrarinak "köszönhetjük", h 6 kocsi volt kint a pályán.
Persze áttételesen, de a végén ők mondták ki a "nem"-et.
Kérdem én, ha egy versenyben a versenytársak lemondanak a pontokról, előre engednek a rajtnál, akkor nem mindegy hány kanyar van a pályán?
Ha tudom, h ezekkel a feltételekkel is jobb vagyok, nem mindegy?!
Felesleges összeesküvés elméletet gyártani, hogy az M meg akarja buktatni az FIA-t.
Ők is gyártanak egy terméket, amit ezzel a versenny-sorozattal reklámoznak. Szerintetek, majd ilyen módszert választanak "lobbyzás"hoz?! Kétlem.
Ez olyan, mint ha 7 csapat ua.a főtengelyt használná, és jelezné a gyártó, h kaki van.(persze minden példa sántít, ez is)
Ott van a kutya elásva, h ilyen helyzetben az erőfölényt választják egyesek a kompromisszum helyett.
Semmibe nem került volna a Ferrarinak az a lassító, csak éppen így 18 pontot hozott az ellenfeleken, úgy meg 2-4 pontot hozott volna.

Egyébként az alapvető f@szság a demokrácia egy ilyen sportban.Méghogy egyhangú döntés?!
Bammeg, ez mekkorahülyeség.


divide et impera
20761 levél
Válasz 05.06.20. 15:47 #1583
Eric
"...sztem nevetséges az az állításod, hogy semmi bajuk nem volt a gumiknak..."

Igazad van ez tényleg nevetséges, ugyanis én ilyet nem mondtam.
Ha leszel szíves és visszaolvasol, akkor az ezirányú megjegyzésem így hangzott:

"Én azt is kétségbe vonom, hogy a gumikkal volt-e egyáltalán ilyen horderejű probléma..."
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
4531 levél
Válasz 05.06.20. 15:20 #1582
Anonymus23
LOL
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
17778 levél
Válasz 05.06.20. 15:19 #1581
MagicMoment
és így szerinted nem ezt mondták?
"igaz nem vártuk,de HOPPÁ,itt egy kis Dea"
2284 levél
Válasz 05.06.20. 15:18 #1580
Daedalus
megaoff:

"Egyébiránt én is nagy marhaságnak tartom ezt az egygumis szabályt."

Bizony. Hála a magasságos égnek hogy a szexuális életemet nem ilyen hasonló köcsögök szabják meg mert akkor vagy egy "hoppá lett egy kis Dae", vagy legjobb esetben 2-hetente egy menetre saccolnám a dolgot..."



"?"
4531 levél
Válasz 05.06.20. 15:13 #1579
Anonymus23
Komolyan mondom, ebben a témában a Ferrarit hibáztatni, ez már kész röhej!
Azért azt mindenkinek meg kellene érteni, hogy egyik csapat sem jótékonysági intézet, kemény üzleti és egyéb (dicsőség, elismerés stb) érdekek vannak, amik a jótékonyság előtt vannak magasan.
Pont a Ferraritól nem tudom elvárni, hogy "kiszolgálja a közönséget", mert a Ferrari nem tucatautót gyárt, szal az ottani marketingesek nagy ívben tesznek rá, ha én emiatt a futam miatt esetleg haragszom a Ferraria, azt mondják, hogy max nem veszek Ferrarit. Ami sajnos amúgy is nagy valószínüséggel is így lesz!
A Michelin hibázott, valamit nagyon elszúrtak, csak sajnos ennek 7 csapat és sok sok ember a pénzben is látta kárát, míg sokan "időveszteségként" élték meg azt a pár órát.

Megjegyzem sok média meg rohadtul örült ennek, mert ez HÍR, ebből lehet műsort csinálni, ez érdekli az emebreket.
Szabályok vannak, és lesznek is mindig, és mindig lesz olyan, aki valami miatt ezekbe a szabályokba beleakad.

Egyébiránt én is nagy marhaságnak tartom ezt az egygumis szabályt.
GB GA-P55A-UD4, Core i5 750, 2x4+2x2GB DDR3 1600, Gigabyte HD5870 1GB, 1TB+3x2TB+750GB SATA2 Samsung, Genius5.1HomeTheater, Logitech G5, Samsung P2770HD, Corsair CX400W
9789 levél
Válasz 05.06.20. 14:54 #1578
Gillette
Természetesen a Michelin hibázott. Ezt ők is elismerték.
Viszont akkor ne legyen felháborodva a fia, hogy a 7 csapat nem volt hajlandó rajthoz állni ilyen körülmények közt.
És igen. ezt mi is megszívtuk viszont hiába a több 100 millió ember a világon a biztonság mindennél fontosabb. Ezt kéne megérteniük egyeseknek.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2284 levél
Válasz 05.06.20. 14:53 #1577
Daedalus
Eric egyébként mi értelme pont a Michelin-nek bojkotálni a versenyt (vagy az egész cirkuszt) hisz az ő gumiaikkal felszerelt csapatok eddig szinte mindig jobban szerepeltek a B-nel?

Mert eddig szinte mindig a B-ra ment az anyázás most meg hoppá - fordult a kocka?

Nekem az tűnt volna logikusnak hogyha a Ferrarisok + B-sek próbálnak meg olajat onteni a tűzbe és nem az élen álló csapatok a vezető gumikkal...
"?"
2705 levél
Válasz 05.06.20. 14:44 #1576
hadzsi
Így is van. A Ferrari ellen hozták be, az ellen a Ferrari ellen, amelynek sikerült elérnie a Forma-1 történetében először a vérunalmas és a nemnézemmerszar jelzőket. Nos hoz az FIA új szabályokat, amiknek a dilettáns köcsögfrancia gumigyártó képtelen eleget tenni, de a megoldásért kompromisszumokra is hajlandó, nem is kicsikre, amiknek jó része azért tényleg nevetséges. A FIA rákacsint a Ferrarira a Ferrari visszakacsint majd mindenki a másik nyakába akarja rakni a pöcét. Ebben az esetben egyébként bármennyire is gyűlölöm a Frerrarit és főképp a sánta germánt, de a FIA-nak és a vörösöknek némileg igazuk van. Ha nem tartjuk be a szabályokat, akár szándékosan, akár gondatlanságból - merthogy ez ebben az esetben hanyagság vagy nemtörődömség volt a Michelin részéről - akkor lehet pakolni. Azonban a szabályokat én hoztam én is vállalom a felelősséget értük, hiszen lehetett volna körültekintőbben is megalkotni azt, ha viszont már így van akkor így van. Aztán majd pereskedhet egymással a Michelin és az FIA, hogy ki fizesse meg a nézők kárát, de őket kár érte és azt meg kell fizetni. És szerintem az FIA-nak, amely aztán perelhetné a Michelin-t vagy a csapatokat. Szóval én csak azt szerettem volna mpondani, hogy mindenki kurva sáros itt, de aztán mégis a néző szopja meg a leginkább!!!
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
9789 levél
Válasz 05.06.20. 14:32 #1575
Gillette
MagicMoment: Én nem a ferrarit hibáztatom csak ők is megoldhatták volna a dolgot. Persze ebből látszik, hogy nekik az üzlet a legfontosabb nem pedig a közönség kiszolgálása. Üzletileg tökéletesen döntöttek, hogy morálisan is az már más kérdés.

A gumiszabály(jó hülye szabály) azért lett hozva, hogy lassuljon az f1-et nem pedig azért, hogy lassuljon a ferrari. Nekik is pont ua. idejük volt kifejleszteni egy használható gumit mint a többieknek és többieknek úa. hátrányt jelentett kifejleszteni egy olyan gumit ami végig bírja a versenyt. Ráadásul honnan tudhatták volna, hogy pont a ferrari szívja meg a gumiszabály miatt.



Eric: Na jó. Hagyuk. sztem nevetséges az az állításod, hogy semmi bajuk nem volt a gumiknak, hanem csak ürügyként szolgáltak.
Hát ha szabálytalan akkor szabálytalan. Viszont akkor ne sírjanak, hogy kiálltak. Ők csupán a közönség érdekeit nézték.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.