Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2005

2284 levél
Válasz 05.06.20. 14:30 #1574
Daedalus
"És ez igen is a ferrariról is szól, hisz ők dönthettek volna a sikánról, de nem tették, végig a fiaval egy húron pendültek."

a Gibsonos Conspiracy Theory kutyaf*sza ehhez
"?"
2284 levél
Válasz 05.06.20. 14:22 #1573
Daedalus
Én is objektívan a ferrarinak szurkolok

Amúgymeg:
Palik - mennyé' má' abba az Indiába (vagy hova) hátha ott megtanulsz angolul.

Én azt bírtam amikor mutatták a 3. helyen autózó portugál dzsordenes csávót ahogy szövegelnek neki (asszem ő volt az) a team radioból: kb. ilyet: "One minute behind the 2nd, thats good, keep it and look after your rear gears" és akkor a másik kommentátor: "Ez szerintem Barichellonak szólt..."

"?"
20761 levél
Válasz 05.06.20. 14:19 #1572
Eric
"1. Új gumikat hoznak és azzal indulnak.
2. Kiállnak verseny közben kereket cserélni de akkor az újakat rakják föl.
3. Sikán.
4. Sikán, előreengedik a bridgestone-t és lemondanak a pontokról."

Ha te keverni akarnál, akkor nem követnél el mindent, hogy az ne annak tűnjön???

Az itt felsorolt négy lehetőség mind szépen hangzik, de mindegyik vagy ellentétes a szabályokkal, vagy indokolatlan hátrányba hozza a másik - amúgy vétlen és rendesen felkészült - ellenfelet.

Vagy az utolsó: nah ez aztán egy f@sza megoldás lett volna, mondhatom!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
17778 levél
Válasz 05.06.20. 14:19 #1571
MagicMoment
akkro még1szer,mert kitöröltem véletlen a hozzászólásom

szóval,ha már mindenképpen a ferrarit hibáztatod,akkor azt is vegyük figyelembe,hogy ez az egygumisverseny kifejezetten a ferrari ellen lett behozva,amit elis fogadtak.
a ferrari meg akkor azt mondja:
nesztek b*zdmeg,megakartatok szívtani? hát sikerült,de akkor tartsuk be a szabályokat. nincs kerékcsere. a szabály,az SZABÁLY.
20761 levél
Válasz 05.06.20. 14:16 #1570
Eric
Na tessék, eljutottunk a Ferrariig! LOL!

Rögtön lekakkantom a bokám.

Nem a dilettáns gumiszállító, nem a bojkottáló-hatalmi harcot folytató csapatok, hanem a Ferrari!

Szép!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 14:13 #1569
Gillette
Úgyan már. Direkt nem akarod megérteni vagy mi?
Ha semmi baj nem lett volna és csak ürügyként találták volna ki az egészet akkor szted ennyi megoldással állnak elő?
1. Új gumikat hoznak és azzal indulnak.
2. Kiállnak verseny közben kereket cserélni de akkor az újakat rakják föl.
3. Sikán.
4. Sikán, előreengedik a bridgestone-t és lemondanak a pontokról.

Ha csak ürügyként akarták volna az egészet felhasználni, hogy ezzel lejárassák a fiat és a f1-et akkor max. egy dolgot találnak ki. De itt nem erről volt szó.

Ők nem ragadtak bent semmiben. Teljesen ésszerű döntést hoztak mikor úgy döntöttek nem kockáztatnak ilyen körülmények között. Ebből csupán azért csinálnak nagy ügyet mert 7 csapatnak kellett biztonsági okokból kiállnia és nem 1-nek vagy 2-nek.
A fia meg szívhatja magát mert azt hitte csak blöffölnek.

És ez igen is a ferrariról is szól, hisz ők dönthettek volna a sikánról, de nem tették, végig a fiaval egy húron pendültek.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
21647 levél
Válasz 05.06.20. 14:06 #1568
padavan
"Csakhogy ez most nem a Ferrariról szól, ezt kár is tovább erőltetni!"

Ez szentigaz. Aki ebben a futamban is a ferrari hibáját keresi, az beteg.
Forradalom most! Terjeszd a Tudást és légy nyitott! Készülj fel a Z napra! A változás közeleg…
20761 levél
Válasz 05.06.20. 14:02 #1567
Eric
"Ha nem tűnt volna fel a michelin végig versenyezni akart."

Nah, szép lett volna, ha még be is vallják, hogy keverik a kakit!

Elkezdtek erősködni az elején, bezsarolták a FIA-t, hogy ha nemet mondnak, akkor ők nem indulnak. A FIA nemet mondott, így benneragadtak a saját maguk által kevert kakkancsban. Ekkor már nem volt visszaút.
Nyilván versenyezni akartak. De azt hitték, hogy ha lebegtetik a bojkott lehetőségét, akkor a FIA meghátrál. Nem jött be...

Én sosem állítottam, hogy objektív vagyok. És nem is tagadtam, hogy a Ferrarinak szurkolok.

Csakhogy ez most nem a Ferrariról szól, ezt kár is tovább erőltetni!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
21647 levél
Válasz 05.06.20. 14:00 #1566
padavan
"Mindenesetre az bebizonyosodott, hogy f1 témában te sem tudsz objektív lenni hába állítod, hisz mindig a ferrari oldalán állsz."

Legalább annyira elfogult, mint én, csak finomabban operál.
Forradalom most! Terjeszd a Tudást és légy nyitott! Készülj fel a Z napra! A változás közeleg…
9789 levél
Válasz 05.06.20. 13:55 #1565
Gillette
Sztem ez azért már nevetséges...
Ha nem tűnt volna fel a michelin végig versenyezni akart. Ha tényleg nem lett volna semmi baj a gumikkal akkor nem állnak elő kopromisszumos megoldással. Sőt akkor egyáltalán nem állnak elő semmivel.


Mindenesetre az bebizonyosodott, hogy f1 témában te sem tudsz objektív lenni hába állítod, hisz mindig a ferrari oldalán állsz.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
659 levél
Válasz 05.06.20. 13:50 #1564
333overmind333
Azért kíváncsi leszek a belga és az olasz pályákra is. Nehogy ott is elkezdjen sírni vki, hogy ez nem jó meg az nem jó, erre akkor kellett volna gondolni amikor bevezették az új szabályokat.
1 tuti, sz.r futamot láttunk, de legalább nem sérült meg senki.

Csak tényleg ne az legyen, hogy hát ez a monza ez nagyon gyors pálya, meg brutál nagy a terhelés a gumikra, akkor ne álljunk ki versenyezni.

Így elb.szni ezt a kafa 2005-ös évet, persze ha ilyen több nem lesz idén akkor még mindíg lehet ultrabrutál év. Előbb utóbb úgyis elfelejtjük az egészet.

Ja meg még arra kíváncsi leszek, hogy jövőre mi lesz az amerikai nagydíjjal. Kár hogy pont itt lett botrány, pedig ez az egyik kedvenc pályám.
"The only thing that ever really frightened me during the war was the u-boat peril" -Sir W.Churchill
9789 levél
Válasz 05.06.20. 13:49 #1563
Gillette
Ha mindenki elfogadja miért ne lett volna fair?


No meg abból a 3-ból kettőnek, nem sok köze van a pontversenyhez.

Hát pont ez mutatja, hogy ők megértik a helyzetet. Máskülönben esélyük sem lett volna pontot szerezni.



Amúgy ez a kettő sem poroszkált ki a felvezető kör után a boxba. Miért is?

Paul Stoddart:

"Mi sem akartunk részt venni a versenyen, de a Jordan lépése miatt végül nem állhattunk ki. Reggel megígérték, hogy nem indulnak, aztán megszegték a szavukat, mégsem jöttek vissza a depóba. Nem tehettem mast, kint kellett hagynom az autóimat" - vádolta ellenfelét az ausztrál milliárdos, de szerinte az igazi bűnös az FIA. "Ami történt rengeteget ártott a Forma-1-nek. Az FIA szarik a sportra, csak a politikai játékával törődik" - utalt arra, hogy a nemzetközi szövetség harcban áll az F1-et meghatározó Konkord-szerződés miatt kilenc csapattal. A megállapodást eddig csak a Ferrari írta alá.



Érdekes hogy a hírek egyértelműen a fia-t vádolják politikával. Úgyhogy sztem szólj már nekik, hogy itt mindenki hülye és csak te látod tisztán a helyzetet.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 13:44 #1562
Eric
Én azt is kétségbe vonom, hogy a gumikkal volt-e egyáltalán ilyen horderejű probléma...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 05.06.20. 13:43 #1561
Eric
De ha mindenki + a FIA is elfogadja, minden lett volna, csak nem fair. Az más kérdés, hogy kénytelen-kelletlen esetleg beleegyeznek. No meg abból a 3-ból kettőnek, nem sok köze van a pontversenyhez.
Amúgy ez a kettő sem poroszkált ki a felvezető kör után a boxba. Miért is?

Hát megmondom: keményen dolgoztak(nyilván a maguk szintjén) és nem engedhettek meg maguknak egy ilyen blamázst. Úgy érezték ennyivel tartoznak a publikumnak és a szponzoroknak(akikből élnek, léteznek)
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 13:40 #1560
Gillette
Nem hinném, hogy 10%-os seb csökkenés elegendő lett volna. Úgyhogy ha visszafogják őket akkor azzal újabb veszély helyzetet teremtettek volna.
A legbiztonságosabb megoldás a sikán lett volna. Nem lett sikán, nem kockáztattak. Kiálltak. Nagyon helyesen.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
9789 levél
Válasz 05.06.20. 13:36 #1559
Gillette
Ha elfogadják igen! A 3-ból 2 bele is ment volna.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 13:35 #1558
Eric
Én a helyükben kimentem volna visszafogott gépekkel és lenyomtam volna a versenyt.
Gyengén teljesítettek volna, OK!
Nyilván nem ez alapján ítélte meg volna őket senki, mert mindenki tisztában volt az előzményekkel.
De a szememben ez lett volna az igazi nagy cselekedet.
Kiszolgálták volna a publikumot, akik fizettek azért, hogy lássák őket.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 13:30 #1557
Gillette
Ezt kiemelheted, sőt még e mellett döntött betűkkel is írhatod

Értelme viszont nulla.



Miért is. Kijelentették, hogy nem fogják kockáztatni a versenyzők testi épségét. Előálltak egy javaslattal, hogy hogy lehetne biztonságosan elindítani 20 autóval a versenyt, de a fia elzárkózott ettől a lehetőségtől. Akkor viszont nem a csapatokat kéne szidni, hogy csak a 6 autó állt rajthoz.
És azt se felejtsük el, hogy ha csak 1 csapatnak vannak problémái és biztonsági okokból nem állítják rajthoz a versenyzőiket akkor mindenk fejethajtott volna elöttük, hogy első a biztonság. Most viszont olyan probléma volt ami miatt 14 autót kellett visszahívni a boxba. Ilyenkor persze mindenki fröcsög, hogy ez a f1 megcsúfolása stb. De ha kinmaradnak és sorra zúzzák össze magukat abban a kanyarban akkor meg az lett volna a bajuk, hogy nem foglalkoznak a versenyzők testi épségével. Szal ez egy ördögi háromszög. Ha nem így történtek volna a dolgok akkor meg az lenne a bajuk.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
21647 levél
Válasz 05.06.20. 13:17 #1556
padavan
Felnéztem az f1hírek.hu fórumára, bár ne tettem volna. Ennyi elszállt, fanatikus, de sajnos primitív barmot már régen láttam egy fórumban... Azth ittem, ott azért egy konszolidáltabb társasáf van, hát tévedtem.
Forradalom most! Terjeszd a Tudást és légy nyitott! Készülj fel a Z napra! A változás közeleg…
20761 levél
Válasz 05.06.20. 13:17 #1555
Eric
Tegyük fel, hogy beépítik a sikánt.

Szerinted ez fair lett volna a Bridgestone-os csapatok szempontjából?
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 13:13 #1554
Gillette
Érdemes Paul Stoddart nyilatkozatait olvasni. Ha ő is úgy látja, hogy a fia a fő bűnös akkor azt hiszem nincs is miről vitatkozni.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 13:12 #1553
Eric
"Ennek érdekében még a pontokról is lemondtak!!"

Ezt kiemelheted, sőt még e mellett döntött betűkkel is írhatod

Értelme viszont nulla.

Én is be tudok vállalni bizonyos feltételekkel akármit is, ha szinte biztos vagyok benne, hogy azok a feltételek nem következnek be soha.

Képzeld már el azt a szitut, hogy végignyomnak egy versenyt, ami nem számít sehova.
Vagy azt, hogy a rajtrácson előre engedik a Bridgestone-os autókat.
Szerinted ezt a FIA valaha is bevállalta volna?

Szergely Bubka egyszer csak előállt volna az atlétikai szövetségnél, hogy otthon véletlenül egy 10 cm-el hosszabb rúddal készült fel a versenyre, hadd ugorjon most is azzal, mert ha a rövidebbel próbálkozik, akkor lehet, hogy kitöri a nyakát Nem baj, hogy nem számít be az eredménye, ő versenyezni akar.
A kommentátorok meg fapofával közlik, hogy: "Kedves nézőink, Szergely Bubka következik egy 10cm-el hosszabb rúddal. Az eredméyne nem számít sehová, de azért gyönyörködjünk az ugrásában. MEGALOL!!!


Ez maga lett volna a Forma 1 megcsúfolása...
Bár megjegyzem az a verzió ami bekövetkezett legalább ilyen gázos, de legalább nem szabályellenes.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 13:10 #1552
Gillette
Akkor már sokadszor. A Michelines csapatok hajlandók lettek volna lemondani a pontokról ill. előre engedni a Bridgestone-osokat csak hogy mind ott lehessenek a rajtrácson, kompromisszumot ajánlottak amiről a fia és a ferrari hallani sem akart.

Akkor most ki is tartott erődemonstrációt?
Az aki hajlandó volt lemondani dolgokról vagy az aki makacsul ragaszkodott a saját álláspontjához??
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
9789 levél
Válasz 05.06.20. 13:05 #1551
Gillette
'Az FIA szarik a sportra'

Azért érdekes, hogy minden sajtóviszhang azt támasztja alá, hogy a futam ilyentén alakulásáról egyértelműen a fia tehet. A Michelin hibázott mikor rosz gumikat hozattak viszont ők mindent elkövettek annak érdekében, hogy 20 autóval induljon a verseny.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 13:03 #1550
Eric
"tűnő 10%-kos visszavétel meg az 1:11 feletti versenyköröknél 7mp feletti hátrányt jelentett volna körönként"

A 10%-os visszavételt nem a kör teljes hosszára, hanem arra az egy kanyarra értettem.

De minek vitatkozunk erről??? Ez csak egy ürügy volt az erőfitogtatásra.
Én átlátok a dolgon(szerintem)
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 12:55 #1549
Gillette
Pont a lényegről feledkeztél el.
Nekem egyértelmű, hogy a csapatok versenyezni akartak. Mindenképp. Ennek érdekében még a pontokról is lemondtak!!(ismét kiemelve)
Csak azt nem tudom miért nem lehet megérteni, hogy itt kollektív volt a probléma! Nem egy csapaton belül mert amiket te írtál példának az 1-1 csapaton belüli probléma lenne. Itt 7 csapat 14 autójának volt ua. gondja.

Nem kötelező 320-al száguldani a kanyarban. Igazad van. Ha nem kell drasztikusan csökkenteni a sebességet ahoz, hogy garantálni tudják a versenyzők testi épségét biztos hagyták volna elindulni őket. De ezekkel a gumikkal, lassító nélkül nem tudták garantálni!
Azzal meg ha így elindítják őket újabb veszélyforrást teremtenek a pályán. Képzeljük el ahogy 14 pilóta tapos a fékbe a pálya legygorsabb kanyarja előtt, erre hátulról megérkezik a 2 ferrari padlógázzal...
Ha meg valamelyiket telibekapják akkor meg az lenne a problémád, hogy miért kellett így elengedni a versenyt.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
10106 levél
Válasz 05.06.20. 12:48 #1548
mucius
lol
ha elindultak volna az autók, plusz fél bár nyomással, lassabban, akkor jó esetben is a Mclaren a Minardival meccselhetett volna. az a kicsinek tűnő 10%-kos visszavétel meg az 1:11 feletti versenyköröknél 7mp feletti hátrányt jelentett volna körönként. végülis szép lett volna ha 7szer lekörözik a Ferrarik az egész Michelin-papucsos mezőnyt.
Nem a korrupció a gond, hanem, hogy engem nem akar lefizetni senki. :)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 12:35 #1547
Eric
"...FIA-nak csupán el kellett volna fogadnia."

Ja, és utána kb. minden egyes versenyen jött volna valami hasonló, hogy most ez nem jó, most az, stb...

pl. +
-elszámoltuk a féktárcsák méretét, engedélyezzék vastagabbak feltételét edzés után.
-Pl. melegebb az időjárás, amit nem bírná ki az előző versenyen már futott motor, engedélyezzék a cseréjét

Ezek mind olyan dolgok, amiket meg lehet oldani.
Nem kötelező 320-al száguldani egy kanyarban, ha azt nem bírja a gumi! Lassabban kell menni, ha a fékek nem bírják a nagy sebességgről a lassítást
stb., stb.
Ennyi!
Nemtom miért csak nekem ilyen triviális a dolog...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 05.06.20. 12:12 #1546
Nayrobi
Az lenne a legjobb, hogyha megtartanák a vébé után a futamot úgy, h nem számítana bele a pontversenybe, de legalább a nézők visszakaphatnák az elvesztett élményt és pénzt.

Amúgy az FIA nagyon megszívta, mivel az egész sportra úgy tekintenek mint egy hatalmas üzlet, és most egy óriási piacot veszíthetnek el, tehát saját maguk ellen dolgoztak az egész 7vége alatt.
PSN: nayrobi11
9789 levél
Válasz 05.06.20. 12:06 #1545
Gillette
Csak az a bizonyos "bűvös" kanyar döntött kanyar ahol teljesen más erők hatnak az autókra(pláne 300-nál). Azt hittem ezzel tisztában vagy. Úgy látom tévedtem.


Minden lehetséges megoldás szóba került, mellyel pályára tudnánk lépni a versenyen. Az egyetlen használható megoldást az jelenthette volna, ha a 13. kanyar elé egy lassító sikánt helyeznek el, melyet kilenc Formula-1-es csapat engedélyezett is volna, még akkor is, ha le kellett volna mondaniuk világbajnoki pontjaikról, vagy a nem Michelin tappancsokkal futó csapatokat a mezőny elejére kellett volna engedniük.

FIA-nak csupán el kellett volna fogadnia. Nem tette. A Michelin meg megmondta, hogy nem fogja kockáztatni a versenyzők életét.
Ha valaki politizált ill. erődemonstrációt tartott akkor az a FIA.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2883 levél
Válasz 05.06.20. 11:57 #1544
Nayrobi
Igazad van, jól megmutatták, vesszen a Forma 1, éljen a GPWC

Amúgy énis írtam h jó, h van összetartás a Michelinesek között, nem pedig a szokásos sárdobálás mint mindig.
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 05.06.20. 11:53 #1543
Eric
Azért abba nem árt belegondolnod, hogy a pálya többi kanyarját pedig fullon nyomták.
Csak ez az egy "bűvös" kanyar az, ami ilyen hatással van a Michelin gumikra? Azokat a kanyarokat bírja 280-al a gumi, csak ezt nem?

De mint már X-szer mondottam, ezen akár kár is vitatkozni, mert nem is erről szólt az egész.

Az egésznek az volt a célja, hogy jól megmutassák a FIA-nak, hogy egységesen szembe tudnak helyezkedni velük. Ehhez csak kapóra jött ez a gumis haccacáré.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 11:41 #1542
Gillette
Hát sztem nem. Mert ha nem kellett volna drasztikusan csökkenteniük a sebességet ahoz, hogy biztonságosan végigmenjenek akkor nem kérték volna a sikán beépítését.
Szvsz jóval lassabban kellett volna menniük az meg átépítés nélkül rendkívül veszélyes.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 11:41 #1541
Eric
Azt azért nem árt tudni, hogy egy gumi kopása és elhasználódása a sebesség növekedésével nem egyenes arányban, hanem exponenciálisan nő.
Egy utcai autónál is, ha max 180-al mész a gumiaiddal(amire ez a max érték van írva - V index), akkor 2-3 évig elközlekedsz velük, de 200-nál már lehet, hogy elcsattannak.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 05.06.20. 11:36 #1540
Eric
Ez nem így néz ki.

Úgy nem lehet lassítani autót, hogy kirakok egy pl. 120 km/h-s korlátozó táblát. Ehhez módosítani kell az adott helyen a pálya vonalvezetését. Ezt 1-2 óra alatt csak úgy lehet megoldani, ha kül. pályaelemekből(gumik, stb), beiktatnak egy sikánt.
Na most innentől kezdve ez komolyan belassítja az autókat az adott helyen. Jobban, mint amennyire az adott esetben feltétlenül szükség lett volna.
Vagyis ahhoz, hogy Michelin gumik kibírják végig a versenyt elég lett volna egy kisebb mértékű lassulás az adott kanyarban, mint amit egy sikán eredményez, de az adott helyzetben és idő alatt a lassítást csak egy sikánnal lehetett volna elérni.

"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 11:30 #1539
Gillette
Nem. Ez úgy volt, hogy a ferrari végig ellenkezett mondván, hogy a döntés úgyis a FIA kezében van. Persze ha mellé állt volna akkor a FIA-ra nagyobb nyomás nehezedik.
Én megértem a ferrari döntését különben nem kopiztam volna be a második bekezdést.
Bár másfelől a Michelines csapatok lemondtak a pontjaikról vagy maguk elé engedték volna a Bridgestone-osokat úgyhogy nem értem miért kellett elzárkózni a sikán megépítésétől.
Pláne úgy, hogy a jordan és minardi is beleegyezet pedig ők tényleg magukkal toltak volna ki, hisz normális esetben esélyük sem lett volna pontot szerezniük.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2883 levél
Válasz 05.06.20. 11:29 #1538
Nayrobi
Igen, de azt kihagytad h a találkozó jóval a futam előtt volt amikor még belehetett volna építeni egy sikánt, majd a Ferrari fél(!) órával a rajt előtt szólt, h az FIA-ra bízza a döntést, de ugye ennyi idő alatt nem lehet sikánt építeni ezért az FIA elutasította az ötletet.
PSN: nayrobi11
2883 levél
Válasz 05.06.20. 11:26 #1537
Nayrobi
Ha azt vesszük, h így a gumi kibír 10 kört, és az átlagtempó olyan 230 körül van a pályán, akkor sztem olyan 150-nel kellene menniük átlagosan h a gumik kibírják, de ezt a számot csak hasraütésszerűen írtam, de a lényeg az, h jelentősen lassabban kellett volna körüzniük mert a gumi nem csak abban a kanyarban kopik.
Ha meg tényleg 10%-al vették volna vissza a dolgot, akkor meg mentek volna 290-nel, és ha annyinál kapnak defektet...
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 05.06.20. 11:24 #1536
Eric
Ja!
A dolog pontosabban úgy volt, hogy a Ferrari először ellenkezett. Ez szerintem tök logikus, ui. az ő kárára történtek volna a módosítások.
Majd később úgy döntöttek, hogy a FIA-ra bízzák a dolgot és elfogadják a döntést bármilyen légyen is az.
Mert megtehették volna azt is, hogy végig ellenkeznek és ha a FIA a sikán mellett dönt, akkor meg ők vétóznak, hivatkozva a szabályokra.
Amúgy az azért érdekes lett volna, ha pont a Ferrari lett volna az aki zászlóvivője a lassító sikános módosításnak, mikor nekik az égadta világon semmi bajuk nem volt, jó volt nekik az egész úgy ahogy volt.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.06.20. 11:22 #1535
Gillette
Nem tudom. Sztem egy sikánt nem 270-el szoktak bevenni. Márpedig a sikán lett volna az egyetlen megoldás, hogy ezekkel a gumikkal garantálják a versenyzők biztonságát.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 05.06.20. 11:18 #1534
Eric
Én meg azt nem tudom, hogy te azt honnan vetted, hogy 150-el poroszkáétak volna.
Szerintem az autókat kb. 10%-al kellett volna visszavenni + 0.5 bar keréknyomást emelni és működhetett volna a dolog.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 05.06.20. 11:17 #1533
Nayrobi
Ja bocsi, biztos h olvastam, csak már nem emlékeztem rá, de legalább vki egyetért velem
PSN: nayrobi11
9789 levél
Válasz 05.06.20. 11:16 #1532
Gillette
Igen, igen. Ezt már tegnap én is leírtam.
Egyébként meg az, hogy van 1-2 lassabb autó az belefér. De ha már 14 ilyen kocsi van az már elégé balesetveszélyes.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2883 levél
Válasz 05.06.20. 11:13 #1531
Nayrobi
Amúgy az baromira hülyeség h majd lassan mennek a Michelines csapatok, mert ha végigporoszkálnak 150-nel a pályán az beleset és életveszélyes a többi, gyorsabb autó számára és amúgyis, le van írva ha vki lassú akkor ki kell inteni fekete zázslóval, szal nemtudom ezt honnan vették nagyokos ott a liftben.
PSN: nayrobi11
9789 levél
Válasz 05.06.20. 11:05 #1530
Gillette
Paul Stoddart mélyen csalódott

KP, 2005. június 19. vasárnap [23:04]

A politika a sport fölé kerekedett


A mai Amerikai Nagydíjon történt események fényében a Minardi istálló –a szokásostól eltérően– mindössze egy rövid nyilatkozatot tett közzé:

Paul Stoddart, a csapat főnöke:

„Először is szeretnék bocsánatot kérni minden rajongótól, és nézőtől –a helyszínen, és a TV-képernyők előtt– a mai napon Indianapolisban történtek miatt. Most jött el az ideje, hogy a Formula-1-ben dolgozó embereknek a sportot kell a politika elé helyezniük, ez azonban mégsem így történt. Ma reggel a tíz csapatból kilenc értett egyet abban, hogy szükség van egy új kanyarra, és ha ez nem lesz meg délutánra, a csapatok nem fognak indulni.”

„Az ötletet Max Mosley, a Nemzetközi Automobil szövetség elnöke elutasította, és nem sokkal később félreérthetetlenül közölte, hogy ha a csapatok ezt akarják, akkor nem lesz verseny. Az én véleményem szerint ez az egész nem volt érdeke a sportnak, az amerikaiaknak, illetve a Formula-1 rajongóinak sehol a földön.”

„Együttérzek a michelin-es csaptokkal, nem vagyok elégedett, és igazából a ma délutáni verseny sem érdekel –ha ezt lehet egyáltalán annak nevezni. A reggeli döntésünket, vagyis hogy indulunk-e a versenyen, azért változtattuk meg, mert a Jordan is ezt tette, és mert el akartuk kerülni a kétségeket.”

„Őszintén remélem, hogy a kialakult helyzetből mindenki levonja a tanulságot, még az előtt, hogy a politikával elrontjuk a sportot. A megoldás, melynek segítségével az Amerikai Nagydíjat minden bonyodalom nélkül megrendezhették volna, a kezünkben volt, de az FIA visszautasította, a Ferrari pedig nem támogatta, hiszen, mint mondták, „ez nem az ő problémájuk”.



A Ferrari megvédte magát a sikán kapcsán

Faludi Zoltán, 2005. június 19. vasárnap [20:58]


A Ferrari alakulata elmondta azt, hogy a tizenhármas kanyar elé betesznek-e egy extra sikánt, a tempó lassítása érdekében – a Michelin kérésére –, csakis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntésén múlik, nem pedig a csapatokén.

Az olasz istálló egyre nagyobb nyomás alá került, miután a többi kilenc Formula-1-es csapat beleegyezett abba, hogy az extra sikán nélkül nem indulnak a versenyen. Azonban a Ferrari nem vett részt a találkozón, ahol erről folytak a tárgyalások, és így nem is támogatták a többiek kérését, hiszen kijelentették, azt nem nekik, hanem a FIA vezetőségének kell eldöntenie.

„A Ferrari felkészült a versenyre.” – mondta a csapat sajtószóvivője, Luca Colajanni. „Mi 100%-osan a versenyre koncentrálunk és bár sok pletyka kapott szárnyra, a FIA dönti el, hogy mi legyen.”

„Ez nem arról szól, hogy örülünk, vagy sem az új sikánnak. Láttuk a FIA-nak írt levelet, és ha a csapatok ismét kérelmezik, akkor a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) dolga az, hogy eldöntse, mit tegyen.”

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting már délelőtti levelében válaszolt a Michelin vezetőségének, és elmondta nekik, az új sikán elhelyezését nem engedélyezik.



Coulthard kellemetlennek találta a helyzetet

KP, 2005. június 19. vasárnap [21:19]

Szégyennek találja, hogy nem született megoldás


David Coulthard azt nyilatkozta, rendkívül kellemetlenül érezte magát, miután a mai Amerikai Nagydíj elején hét csapatot visszarendeltek a box-ba, és végül mindössze hat pilóta kezdte meg a versenyt.

Az istállók többsége úgy döntött, hogy csak akkor indulnak, ha szervezők kiépítenek egy extra kanyart, ami csökkenti a gumik kopását, ezzel biztonságosabbá téve a versenyt. A csapatokon kívül nem sokan támogatták az ötletet, viszont döntő jelentőségű, hogy a Ferrari sem állt a versenytársak mellé.

A dolog eredményeképpen három csapat indult csak el a versenyen, mégpedig azok, melyek Bridgestone gumival indulnak.

„Szörnyű érzés maradt a gyomromban.”– nyilatkozta Coulthard a brit ITV-nek. „Soha nem volt még ilyen élményem, mint most.”

„Hihetetlen, hogy nem akadt semmilyen megoldás. Tömegek vannak kinn a helyszínen, és rengetegen követnek minket szemmel a TV-ben is. Ez után az élmény után még sokáig keserű lesz az emberek szájíze.”

„Mint pilóta, csak annyit mondhatok, számomra szörnyen kínos volt ez a helyzet.”

„Különleges ez a helyzet, a biztonság azonban mindennél fontosabb. Felnőtt emberek nem tudtak dönteni az ügyben, szörnyen szomorú nap ez a sportág számára.”



Button: Nem volt más választásunk

Faludi Zoltán, 2005. június 19. vasárnap [21:31]


Jenson Button úgy gondolja, hogy a Michelin partnercsapatainak nem volt más választásuk, mint kihagyni az Amerikai Nagydíjat, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elutasította az extra sikán elhelyezését az utolsó kanyar előtt.

Már a verseny vége előtt elhagyta Button a pályát, és elmondta, túlságosan kockázatos lett volna pályára lépniük a mai nap, miután a Michelin közölte velük, hogy semmiféle garanciát nem tud vállalni termékeik biztonságáért.

„Nem tudtunk mit tenni.” – mondta Button. „A rajongók Formula-1-es versenyt akartak látni, de nem nézhetik azt, amit szeretnének. A biztonság mindenekelőtt, így ha nem biztonságos a versenyzés, akkor nem lépünk pályára.”

Arra a kérdésre, hogy lehetséges lett volna-e elkerülni a tömeges visszavonulást, Button a következőket mondta: „Talán igen, de ez nem az én posztom, hogy erről beszéljek. Több próbálkozás volt, hogy megoldjuk a helyzetet, de aztán ez nem sikerült, így nem vállalhattunk kockázatot.”



Trulli és Briatore bocsánatot kér

Bagoly, 2005. június 19. vasárnap [22:49]


Az USA GP-n pole pozíciós Jarno Trulli bocsánatot kér a sport rajongóitól a hiba miatt, ami a Michelines csapatok visszavonulását okozta.

Az olasz versenyző, aki csapata első poleját szerezte meg szombaton, csalódottságát fejezte ki a történtek miatt, de úgy gondolja, nem volt más lehetőségük.

„Hatalmas csalódás az egész csapatnak, a versenyzőknek, és mindenkinek az F1-ben – különösen az amerikai rajongóknak, hogy nem kerülhettük el ezt a helyzetet.” - mondta az ITV-nek. „Meg kell mondanom ez egy bonyolult szituáció, mert egyrészt a Bridgestone-os csapatok azt mondták minden rendben, a pálya jó, de ha számunkra ez nem áll fenn, akkor nem tudunk teljesíteni.”

„Sajnos nekünk volt egy problémánk, amit nehéz megérteni. Őszintén, nem tudtunk volna úgy versenyezni, ahogy az emberek szerették volna.” – magyarázta Trulli.

Arra a kérdésre, hogy szerinte milyen üzenete volt a ma történteknek, a következőket mondta az olasz pilóta: „Szerintem a legfontosabb üzenet, hogy az F1-ben a biztonságnak kell a fő szempontnak lennie, és ma bebizonyítottuk, hogy értelmes emberek vagyunk, és valaki hibázott.”

„Sajnáljuk a rajongóinkat, de nem versenyezhettünk.”

A Renault főnöke, Flavio Briatore hozzátette: „Sajnálom a nézőket, és akik a tv előtt ültek, de ma képtelenek voltunk versenyezni.”

„Ez a Michelin technikai problémája volt, és egyszerűen nem lehetett felesleges kockázatot vállalni. Versenyezni akartunk – nem érdekelt volna ha a Ferrari van elől – de csak úgy, hogy az biztonságos a versenyzőinkre nézve.”



A Michelines csapatok bocsánatot kértek

Faludi Zoltán, 2005. június 19. vasárnap [23:11]


A Michelin által ellátott csapatok mélységesen sajnálják a helyzetet, és bocsánatot kérnek minden egyes nézőtől, akik a helyszínen és a televízióból követték figyelemmel az eseményeket, illetve a szponzorok megértését kérik, amiért nem tudtak részt venni a mai Amerikai Nagydíjon.

Ralf Schumacher pénteki balesetét követően, a Michelin azt tanácsolta csapatainknak, hogy egyik rendelkezésünkre álló abronccsal se vegyünk részt a vasárnapi futamon egészen addig, míg a tizenhármas kanyar előtt a sebességet valamilyen módon le nem csökkentik. E nélkül azonban a Michelin nem tudja garantálni abroncsai biztonságát.

Az összes csapat hisz és megbízik a Michelin tanácsában, mivel ők a legalkalmasabbak arra, hogy eldöntsék a gumik állapotát. Ha azt mondják, nem biztonságos a versenyzés, akkor azt nekünk el kell fogadni, és nem szabad pályára lépnünk, míg a kért módosítást el nem végzik a pályán.

A Michelin által kapott utolsó adatokat követően, melyeket reggel 6:30-kor kaptunk kézhez, nyilvánvalóvá vált, hogy a francia cég nem tudja garantálni a versenyzők biztonságát a futamon. Több megbeszélést is folytattunk, illetve jó pár ötlet felmerült, miként lehetne megoldani a helyzetet. Minden lehetséges megoldás szóba került, mellyel pályára tudnánk lépni a versenyen. Az egyetlen használható megoldást az jelenthette volna, ha a 13. kanyar elé egy lassító sikánt helyeznek el, melyet kilenc Formula-1-es csapat engedélyezett is volna, még akkor is, ha le kellett volna mondaniuk világbajnoki pontjaikról, vagy a nem Michelin tappancsokkal futó csapatokat a mezőny elejére kellett volna engedniük.

Sajnos azonban minden kezdeményezést visszautasított a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

A biztonság minden egyes csapat elsődleges szempontja úgy, ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetségé is. Sajnálatos módon azonban a csapatoknak eleget kellett tenniük a Michelin kérésének, hogy ne induljanak el a mai versenyen.

Teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, hogy Amerika hatalmas piaca a Formula-1-nek, és kötelezettsége is van a Formula-1 iránt, hogy versenyt rendezzen, és azt jól tegye.



A Toyota mindenkitől elnézést kért

Bagoly, 2005. június 20. hétfő [00:07]


A Panasonic Toyota Racing nem indult a vasárnapi Amerikai Nagydíjon. Ralf Schumacher és Ricardo Zonta pénteki balesete miatt biztonsági okokból a felvezető kör után visszatértek a boxba úgy ahogy azt a többi Michelines csapat is tette.

Döntésüket a csapat gumiszállítója, a Michelin tanácsára hozták meg. A francia vállalat a pénteki események után nem tudta teljességgel garantálni, hogy abroncsaik a pálya feltételei mellet, különösen a 13. kanyarban, biztonságosan fogják bírni a megterhelést.

A biztonság mindig első, bármilyen versenycsapatról van szó, ez a döntés pedig azért született, mert ezek között a körülmények között, nem akartuk fölösleges kockázatnak kitenni versenyzőiket.

Tsutomu Tomita, csapatfőnök:
„Először is szeretnénk bocsánatot kérni a rajongóktól, és a szponzoroktól itt, és mindenhol a világon. Sajnáljuk, hogy meg kellett hoznunk ezt a döntést, különösen Jarno Trulli pole pozíciójának fényében. De a versenyzőink biztonsága mindig a legfontosabb. A hétvégén felmerült gumiproblémák után nem tudtuk volna biztonságban kiengedni őket a pályára. Ezért nem indultunk a délutáni versenyen. Várjuk, hogy a két hét múlva megrendezésre kerülő Francia Nagydíjon ismét pályára léphessünk.”



A Michelin teljes verseny utáni nyilatkozata

KP, 2005. június 20. hétfő [00:56]

A gumiszállító szánja-bánja a történteket


A Michelin Motorsport csalódott az Amerikai Nagydíj kimenetele miatt, a nézőket, a pilótákat, és a csaptokat is nagyon sajnálják.

Sajnáljuk, hogy azok a gumik, melyeket a szabadedzéseken, és az időmérőn használtak a csapatok, versenykörülmények között már nem állták meg a helyüket, de a versenyzők biztonsága mindennél előbbre való. Ezen a sorrenden soha nem fogunk változtatni, mindegy, hogy versenyről, vagy bármi másról van szó.

Sajnos a futam előtti ajánlatunkat, melyet partnercsapatainkkal közösen alkottunk, nem fogadták el. Ha követték volna a tanácsainkat, garantálhattuk volna a pilóták biztonságát, és azt, hogy az általunk ellátott istállók indulnak, vagyis egy izgalmas versenyt.

A Michelin szeretné megköszönni a hét gárdának az együttműködését, azt, hogy indítványt nyújtottak be az FIA-nak, és elfogadták tanácsainkat a biztonságos vezetés érdekében.

A gumigyártó mindezek mellett folytatja a nyomozást, hogy kiderítse, mi okozta a Toyota pénteki balesetét.




Interjú Pierre Dupasquier-vel




f1hirek.hu
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2626 levél
Válasz 05.06.20. 11:04 #1529
Rauros
ez olyan dolog, hogy ha meg beraknak egy lassítót, akkor szvsz a ferrari kerül hátrányba, szal sehogy sem jó.
itt a baj ezzel a balfasz gumiszabállyal van egyedül. nem hiszem el, hogy kimi balesete után nem kaptak a fejükhöz, hogy ez alapból szar...
meg persze a mislen is lejáratta magát, mert azért gáz, hogy 10 kört bír ki csak a gumi...
Mert ők nem tudják, hogy mi nem tudjuk azt, amiről ők úgy tudják, hogy mi tudjuk...
1970 levél
Válasz 05.06.20. 11:00 #1528
Vaszilíj Zajcev
Szerintem ott van a bibi, h megint megy az egymásra mutogatás.
A M elbaszta, mondjuk úgy egy olyan alkatrész, amit csak ő gyárt és 7 csapat használ, nem felelt meg. Szólt, h gáz lesz.
Na, ebben a helyzetben tehetjük felelőssé a Ferrarit, mert a 7 csapat lemondott a vb pontokról, előre engedte volna a 3 csapatot, csak egy pályamódosítást kértek.(a mai hivatalos hírek szerint)
Ebben a helyzetben persze a Ferrari mondta, h ne akarjátok a mi nyakunkba varrni a balhét.
Ők beszélnek széthúzásról, akik rendszeresen 9:1-arányban megvétózzák a javaslatokat.

Ugyanakkor a szponzorokat sem értem. Én tuti lementem volna, és berugdosom a pilótát a kocsiba. Lesz@rom, gyere ki 7-10 körönként gumiért, majd a végén legfeljebb kizárnak, pontot ígyse-ugyse kapunk, de legalább több millió böszme látja a reklámomat. Jövő héten meg piacra dobom az új dvd lejátszómat az USA-ban...

A Börni meg elmehetne már a picsába!

divide et impera
2326 levél
Válasz 05.06.20. 10:55 #1527
Osmium
szerintem no comment. nem kell neked semmit válaszolni, elintézed te is magad.
...Life is too short, don't stress every day, leave your worries behind, go out and play!...
2626 levél
Válasz 05.06.20. 10:54 #1526
Rauros
alonsót, mert egy geci

viccet félretéve fizet neked, hogy védd?? vagy mi? én beszólok neked, ha vki nem szimpi?? nem. akkor te se tedd! én nem szólok hozzád, te nem szólsz hozzám, és akkor kurvajól megleszünk mindketten a fórumon.

Ennyi.
Mert ők nem tudják, hogy mi nem tudjuk azt, amiről ők úgy tudják, hogy mi tudjuk...
2326 levél
Válasz 05.06.20. 10:52 #1525
Osmium
Aha. Majd ha nem azt csinálod, hogy a semmiből megjelensz Alonsót legecizni, akkor nem beszélek így veled! Semmi más egyéb, értelmes hozzászólás, csak hogy Alonso geci! Ez kit minősít???
...Life is too short, don't stress every day, leave your worries behind, go out and play!...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.