Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2005

466 levél
Válasz 05.08.21. 14:43 #2224
juzo
Kimi lassan már 30 ms-sel vezet, kezdek izgulni. Mindig ilyenkor esik ki, remélem most megússza.
Alonsó meg nem hiszem, hogy büntit kap, mert gyorsabb volt, mint fisichella ,azért engedte el.
466 levél
Válasz 05.08.21. 14:41 #2223
juzo
Gillette, palik a ballábas-fékezésről, mint technikáról beszélt és ezt jól el is magyarázta. Alonsó ugyanis elengedte a gázt, utána fékezett, míg button gyakran egyszerre nyomta mind2-őt, ami a ballábas fékezés lényege. Ennek nincs köze ahhoz, hogy melyik lábukkal is nyomják konkrétan. Van aki jobb lábbal nyomja mind2 pedált 1x-re.
9789 levél
Válasz 05.08.21. 14:38 #2222
Gillette
Jé. Rájött a Palik, hogy f1-es autóban mindig bal lábbal fékeznek. Bravó. Jó képességű gyerek ez a Lacika. Persze megpróbált magyarázkodni, de az nagyon gyengus volt.

Ettől függetlenül most is tanúbizonyságott tett hozzá nem értéséből. Alonso előbb fékez mint Button. Istenem ilyen faszt hogy ültethetnek oda. Persze, hogy előbb fékez Alonso hisz előrébb volt és előbb érkezett meg a féktávra...



Amúgy meg szvsz Alonsot elengedte Fisco. Kiváncsi vagyok lesz e ennek következménye?
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
9789 levél
Válasz 05.08.21. 13:42 #2221
Gillette
A kurva eső elbaszta az extrém körülményeket. Ha most a futamon nem fog esni akkor tök uncsi lesz. Se por se víz.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
4956 levél
Válasz 05.08.21. 12:08 #2220
bodajoci
Ma délelőtt a gp2-őn esett az eső, de a végére felszáradt. Adtak is egymásnak rendesen. Kovalainen nyert. Tud az a finn "kisgyerek". Jó lenne, ha délután is beindulna az eső, kicsit megkavarná, az állóvizet
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
4730 levél
Válasz 05.08.20. 21:05 #2219
Pyton
Most ottvan a rönő nagy ellenfélnek, az szoros.
Sonic boom babieee!
466 levél
Válasz 05.08.20. 20:44 #2218
juzo
GP2 nem volt gyenge, sokkal jobb versenyeket csinálnak mint az F1-esek.
F1 meg azok között dől el, akik nem csúsznak ki. Tehát sztem az öregebb tapasztalt pilóták előnyben lesznek.
2883 levél
Válasz 05.08.20. 17:11 #2217
Nayrobi
Én csak azt sajnálom, h nem egy éles küzdelemben győzzük le őket, mint ahogy azt ők tették velünk 2000-ben vagy 2003-ban, szóval számomra akkor édesebb lenne a győzelem íze ha nagy csaták lennének mint a régi szép időkben.
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 05.08.20. 17:08 #2216
Eric
Az a baj, hogy még ha ez a pálya tényleg olyan izgi is, mint amilyennek kikiáltották, a szar kameraállások miatt tökolyan mint bármelyik másik ...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 05.08.20. 17:05 #2215
Gillette
Ha végigmegy tuti nyer. Viszont a por miatt nagyon kiszámíthatatlan a pálya. A GP2-esek is estek-keltek, meg úgye a nagyok is az időmérőn.
Sztem jó kis túlélő verseny lesz. A GP2-esek ha lementek a kijárt útról fasza kis porfelhőt húztak maguk után.
Schumiékat meg ne sajnáld. Ők se sajnálták mikor a mclarennek nem ment. Jó látni végre a kis piros autók kínlódását.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2883 levél
Válasz 05.08.20. 16:47 #2214
Nayrobi
Én 100%-ig biztos vagyok Kimi győzelmében HA nem rohad le a McLaren, szóval van miért izgulni
Amúgy a pálya tök olyan mint a többi Tilke-tervezte szarság, csak a szintkülönbség miatt nem annyira egyhangú. Holnap jó futam lesz, érzem előre, remélem Montoya megelőzi a Renaultokat és dupla McLaren siker lesz!
Az időmérő uncsi volt, a Ferrarikat kezdem nagyon sajnálni, főleg MS-t, rossz így látni őket, Satot meg ne engedjék autó közelébe, mert annyira amatőr ez a gyerek, mostmár remélem a BAR is belátta.
PSN: nayrobi11
2590 levél
Válasz 05.08.20. 16:02 #2213
Tódee
Nem elsősorban rá gondoltam, ha nem rohad le a McLaren (pontosabban ezúttal nem az ő McLarenje rohad le), valószínűleg simán nyer. Hanem arra, hogy lesz itt egy-két kicsűszás, megpördülés, előzés.
There's only one rule of metal: PLAY IT FUCKIN' LOUD!!!
21647 levél
Válasz 05.08.20. 15:58 #2212
padavan
Nyugtával dícsérd a napot. Majd akkor vígadok, ha Kimi már átért a célon, első helyen. És nem benne, hanem az autóban nem bízok.
Forradalom most! Terjeszd a Tudást és légy nyitott! Készülj fel a Z napra! A változás közeleg…
2590 levél
Válasz 05.08.20. 15:55 #2211
Tódee
Ejjh, és még milyen jó lesz a futam holnap!
There's only one rule of metal: PLAY IT FUCKIN' LOUD!!!
21647 levél
Válasz 05.08.20. 15:53 #2210
padavan
Nagyon jó kis időmérő volt, nem?
Forradalom most! Terjeszd a Tudást és légy nyitott! Készülj fel a Z napra! A változás közeleg…
922 levél
Válasz 05.08.19. 18:15 #2209
bubu005
még az a jó
"A siker egyszerűen csak szerencse kérdése. Kérdezz meg egy sikertelent!"
2883 levél
Válasz 05.08.18. 05:33 #2208
Nayrobi
Már mindenki ismeri vmilyen szinten a pályát, abban biztos vagyok.
Meg ezt érdemes elolvasni:

Ugrás a nem is annyira ismeretlenbe

A pilóták számára tehát nem nagy kunszt az új ring megismerése, de a közhiedelemmel ellentétben a mérnököknek sem kell teljes sötétségben tapogatózniuk. "Törökország új pálya a Forma-1-ben, de mire megérkezünk, már elég jól ismerjük a ringet. Tapasztalatból tudjuk, hogy a szimulációs programjaink kevesebb, mint egy százaléknyi hibával dolgoznak" - ad képet a mai szimulációk pontosságáról Willy Rampf, a Sauber technikai igazgatója.

Pat Symonds, a Renault versenymérnöke elmondta: "Körszimulációk segítségével már hónapokkal a verseny elõtt elkezdtük a felkészülést a futamra. Egy kört negyven másodperc alatt leszimulál a számítógép, a mögötte álló bonyolult modellek beprogramozása viszont nyilvánvalóan hosszadalmasabb munka…"

"Amint a pálya vonalvezetése véglegessé válik, az FIA részletes pályarajzokat ad ki. Digitalizáljuk az aszfalt határait, amibõl aztán a szimulációs program elsõ fázisa matematikai módszerekkel meghatározza az ideális versenyvonalat. Amint ez elkészült, bevezetjük egy 'áltagos' beállításokkal felszerelt versenyautó modelljét" - avat be a munkafolyamatba Symonds. Ezt követi a beállítások virtuális finomhangolásána. Az alapokat a szárnybeállítások és a váltóáttételek jelentik, majd a súlyeloszlás és a felfüggesztés következik. Végül az ideális gumiösszetevõket és fékbeállításokat határozzák meg a virtuális térben begyûjtött adatokból.

"Mindez talán tudományosnak hangzik - az is -, de vannak olyan kiszámíthatatlan tényezõk, amik hibákhoz vezethetnek, és nem lehet korrigálni, amíg az autó ténylegesen meg nem teszi az elsõ kilométereit a pályán" - teszi hozzá. Ilyen tényezõ a rázókövek használata, hiszen a pilóták nem a szimulációban használt fizikai határokon belül autóznak, ennél fontosabb azonban a pályáról pályára akár 15 százalékkal eltérõ tapadási szint. Ez ráadásul egy helyszínen és versenyhétvégén belül is folyamatosan változik. Ennek fényében különösen helytálló a McLaren tesztpilótájának, Pedro de la Rosának a megjegyzése, hogy új pályáról lévén szó, különösen nagy lesz a pénteki tesztpilóták jelentõsége a gumiválasztásnál.

A várakozások szerint egyébként nagy vagy közepes nagyságú leszorító erõt alkalmaznak majd a csapatok. A sok lassú kanyar nagy leszorító erõt követel, ez azonban sebezhetõvé teszi a kocsikat a kifékezési lehetõségekkel záruló hosszú egyenesekben. A hõség terén a Magyar Nagydíj után a csapatokat már nem érheti meglepetés, de várhatóan ezúttal is kánikulára és persze maximális méretû légbeömlõ nyílásokra számíthatunk. A szimulációk alapján a legjobb köridõk 1:24.500 másodperc körül várhatók.

forrás: a5.hu
PSN: nayrobi11
21647 levél
Válasz 05.08.17. 21:07 #2207
padavan
A Ferrari tökéletesen ismeri a pályát.
Forradalom most! Terjeszd a Tudást és légy nyitott! Készülj fel a Z napra! A változás közeleg…
922 levél
Válasz 05.08.17. 20:20 #2206
bubu005
Majd a törökországi futam lesz érdekes, az első lesz ott, tehát senki se ismeri a pályát.
"A siker egyszerűen csak szerencse kérdése. Kérdezz meg egy sikertelent!"
2883 levél
Válasz 05.08.15. 14:47 #2205
Nayrobi
Ez egy eléggé furcsa dolog, mert sokféleképpen lehet értelmezni a szabályt, vagyis szerintem kicsit homályos az egész dolog.
Naszóval, ugye a nyári teszttilalmat 1-2 éve hozták, mindenki betartotta, DE most a csapatok új szabályokat hoztak a tesztkorlátozással kapcsolatban, ugye 30 nap és egyszerre 2 autó lehet a pályán. Viszont ezt az egyezményt a Ferrari nem írta alá, szóval körözhet bármikor, DE arról nem szólt hír, h a nyári teszttilalom most el lett törölve vagy sem, és ha nem lett eltörölve akkor azt csak annak a 9 csapatnak kell betartani vagy mindenkinek, mert ugye a Ferrari nem írta alá a 30 napos korlátozást.
A Ferrari úgy van vele, h őrá nem vonatkozik semmilyen szabály a teszteléssel kapcsolatban, még a nyári teszttilalom se amit már pár éve bevezetett a FIA. Húúú, kicsit belekavarodtam...
PSN: nayrobi11
21647 levél
Válasz 05.08.15. 14:13 #2204
padavan
Nem tudom megérteni, hogy a Ferrarira miért nem vonatkozik a teszt tilalom.
Forradalom most! Terjeszd a Tudást és légy nyitott! Készülj fel a Z napra! A változás közeleg…
2883 levél
Válasz 05.08.15. 13:57 #2203
Nayrobi
Na egy kicsit OFF, de hát holtszezon van
Ki látta tegnap a NASCAR-t?
Sztem jó futam volt, Stewart végig magabiztosan ment, valszeg bajnok lesz 2002 után újra, Robby Gordon nagyon nyomult, élvezet volt nézni ahogy előzött, le a kalappal, 37. helyről...meg Said se volt gyenge, 39.-ről feljönni a 3. helyre, bár neki inkább a kiváló taktika segített. Sajnos a 3 kedvencem (Earnhardt Jr., Kenseth, Kahne) vhol eltűntek a közepén, asszem 10.,17.,18. helyen végeztek és a Chasebe se jutnak be így...

Na, vissza az F1-hez.
Hétvégén Török nagydíj. Ki mit vár tőle? Én Kimit várom Csak vicc volt, de remélem h nyerni fog megint és nem füstöl el a mocija. Akire sztem odakell nagyon figyelni az MS lesz, nagyon nyomulnak előre így a vége fele és mivel ők a 3 hetes teszttilalom alatt is köröztek, lehet megint fejlődtek egy kicsit és az új pálya miatt fontos a tapasztalat ami neki van bőven.
Szerintem érdemes lesz figyelni Barrichellora, kíváncsi vagyok h mennyire fogja meghatározni a teljesítményét az, h már biztos h jövőre máshol (BAR?) fog versenyezni. Na szóval, 7végén 1. Török nagydíj, nézzétek meg

Bocs a hosszú hsz-ért, most ébredtem, ilyenkor hiperaktív vagyok
PSN: nayrobi11
4956 levél
Válasz 05.08.11. 07:45 #2202
bodajoci
Az az érdekes, hogy az eurosport.hu-n megvan a műsora, akkor nálunk mér nem lehet fogni???
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
2883 levél
Válasz 05.08.10. 23:00 #2201
Nayrobi
Az Eurosport 2-t is csak műholddal lehet befogni, mert csak Nyugat-Európában vezették be, de gondolom egyszer erre is elhozzák majd.
PSN: nayrobi11
4956 levél
Válasz 05.08.10. 21:59 #2200
bodajoci
Van, hogy hétfőn adnak 1 órás összefoglalókat, az se rossz, mert kivágják a fölösleget belőle (sárga zászlós körök stb.) De a Eurosport 2-őt azt én sem tom, hogy lehet fogni. Most gondolkodok egy mezei parabolában, mert a fasz gelka (nálunk ilyen kábel van) úgy döntött, hogy elég a sport1, meg a sport2 is, Eurosport minek Majd lehidaltam, hogy nem nyomják a világ egyik legnépszerűbb sportcsatiját, ami ráadásul kódolatlan ugye.
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
10106 levél
Válasz 05.08.10. 19:19 #2199
mucius
ja van ilyen, hogy eurosport 2? jó tudni. nálunk nincs pedig a nagy csomag van előfizetve.
Nem a korrupció a gond, hanem, hogy engem nem akar lefizetni senki. :)
2883 levél
Válasz 05.08.10. 18:04 #2198
Nayrobi
Az Eurosport 2 minden futamot ad élőben, az Eurosport 1 meg asszem 4 futamot ad le élőben ebben az évben (ebből ha jól számolom már leadott 3-at), a többiről meg rövid össszefoglalót nyom vasárnap az autosport magazinban (vagy mi a neve).
Gondolom a küldöldi Speed meg AB Motors meg ilyenek adják élőben az összes futamot, de ahhoz kell műhold.
PSN: nayrobi11
10106 levél
Válasz 05.08.10. 17:16 #2197
mucius
cart-közvetítéseket hol adnak?
Nem a korrupció a gond, hanem, hogy engem nem akar lefizetni senki. :)
4956 levél
Válasz 05.08.09. 18:37 #2196
bodajoci
Hát igen a Cart az inkább a pilóták, és csapatok versenye, a F1 meg az autók versenye is. Ezért is mondtam padavannak múltkor, hogy kár keseregni, ha Kimi kiesik, mert ő csak az egyik része a dolognak, itt a technika is versenyben van, aztán, ha vmelyik hibázik, legyen az pilóta vagy a tech, akkor a fene ette az egészet
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
466 levél
Válasz 05.08.09. 10:21 #2195
juzo
Ezért is lenne nehéz ötvözni a 2-t. Hisz a forma 1 lényeges része a technikai verseny, amire szükség is van, hisz ezek az utcai autókban köszönnek vissza előbb-utóbb. Így viszont különbségek lesznek.
4956 levél
Válasz 05.08.09. 06:54 #2194
bodajoci
Hát a Cart talán azér izgalmasabb, mert nagyjából ugyanavval a tecnikával mennek, persze ott is van különbség anyagiakban, meg szellemiekben a csapatok között. Amúgy meg nem olyan rosszak azok a gépek sem, igazság szerint azok még autók
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
466 levél
Válasz 05.08.08. 23:59 #2193
juzo
Persze tudom, hogy a többi pályán megy az előzés 1000el, én csak San Hosé-ről beszéltem. Valahogy ötvözni kéne a Forma1 sokkal fejlettebb technikáját, és jobb pilótáit a champcar izgalmaival. Persze oválpályák nélkül, mert azok rém unalmasak.
4956 levél
Válasz 05.08.08. 18:43 #2192
bodajoci
Na azt meghesszeljük, Nascarban qrva yo a road
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
2883 levél
Válasz 05.08.08. 18:08 #2191
Nayrobi
2 road pálya van, Infineon(Sears Point) meg Watkins Glen, ahol rendeztek 40 éve F1-es futamokat is, amúgy most a watkins gleni futam jön vasárnap, nézzétek!
A tegnapi Indy futam is kurva jó volt, Stewart nagyon jól nyomta pedig Kahnenak drukkoltam, na mind1, maradjunk az F1nél
PSN: nayrobi11
4956 levél
Válasz 05.08.08. 17:19 #2190
bodajoci
Hát a Champcarban 20-szor annyi előzést lácc, mint a F1-ben az biztos. Utoljára San Hosé-ban mentek, ott télleg nem volt sok. De nézted volna az Edmondtonit
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
466 levél
Válasz 05.08.07. 22:03 #2189
juzo
Ja asszem a legutóbbi champcar durva volt. Városi pálya, de szűkebb volt mint monaco. Lehetett vagy 100-as átlag. Előzés kizárva. Én maradok a Forma1-nél, ha meg izgalom kell akkor DTM meg hasonlók.
4956 levél
Válasz 05.08.07. 20:25 #2188
bodajoci
A short trackek unalmasak az biztos, mer foslassú, csak a lökdösődés megy. A long track, meg a road (amiből asszem 1 v 2 lehet a nascarban), az azér egész faxa. Amúgy én csak a Champcart szeretem, azt szoktam nézni.
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
466 levél
Válasz 05.08.07. 20:19 #2187
juzo
tavaly láttam egy versenyt egy ilyen félmérföldesen, 10 percig bírtam olyan uncsi volt.
466 levél
Válasz 05.08.07. 20:18 #2186
juzo
Én is ugyanitt néztem, de csak az oválpályákat számítottam. Van egy rakás 1,5 mérföldes pálya ami teljesen egyforma. Unalmas.

Egyébként végiggondolva, nem sokkal nehezebb bevilágítani egy f1-es pályát, hiszen kanyargós, és emiatt kevesebb lámpa kell.
10106 levél
Válasz 05.08.07. 20:10 #2185
mucius
1
2
3
4
5
5ésfél (60m hijján 4km)

fél mélfördes pályák tényleg jók . akár kerékpárversenyt is lehetne rajtuk rendezni
Nem a korrupció a gond, hanem, hogy engem nem akar lefizetni senki. :)
466 levél
Válasz 05.08.07. 18:29 #2184
juzo
Utánanéztem, igazad van, 4 db 2,5 mérföldes oválpálya van, a maradék(25db) 1 és 1,5 mérföldes illetve néhány fél mérföldes csöppség (Ezek nagyon viccesek, olyanok mint egy futballstadion).
466 levél
Válasz 05.08.07. 18:08 #2183
juzo
Hány megfelelően bereflektorozott pályát ismersz?

Sztem nem nagyon vannak 4km-eses nascar pályák, max 2-3. Bár erre nem esküdnék meg. Mutass konkrét adatokat róla.
10106 levél
Válasz 05.08.07. 17:37 #2182
mucius
bazeg ennyire ne legyél lassú. nem meglévőket bereflektorozni (új pályát építeni reflektorokkal meg végképpnem), hanem már bereflektorozottakon rendezni versenyt.

az tény hogy 4km nascarnal a teje, de ilyenből van belőle 5-6 db.
Nem a korrupció a gond, hanem, hogy engem nem akar lefizetni senki. :)
466 levél
Válasz 05.08.07. 17:19 #2181
juzo
Ja, hogy teljesen új pályák reflektorokkal? Mennyivel egyszerűbb, mint meglévőt reflektorozni. Már bereflektorozott pályák ugyanis nem nagyon vannak.

4 km az f1-es pályák között kicsinek számít, viszont nascarban ilyen hosszúak már nem is nagyon vannak. Nemrég egy hosszabb tri-oválpályán volt futam, aminek a leghosszabb oldala volt 800 m, az egész kb 2 km volt. És az nagynak számít. Láttam olyan pályát, amin alig fértek el, kb 2db 200m-es egyenesből, és két kanyarból állt.
10106 levél
Válasz 05.08.07. 13:49 #2180
mucius
arra, hogy nem a mostani pályák bereflektorozásáról van szó, hanem bereflektorozott pályákon való versenyek rendezéséről.

egyébirán nem értem, hogy egy 4 kilóméteres stadiont mitől nehezebb belámpázni, mint egy 4 kilóméteres pályát.
Nem a korrupció a gond, hanem, hogy engem nem akar lefizetni senki. :)
466 levél
Válasz 05.08.07. 12:40 #2179
juzo
Sztem egy standard utcai világítás nem elég, de ha máshol nincs, ott tuti van rá pénz.
466 levél
Válasz 05.08.07. 12:38 #2178
juzo
Kedvedért megint elolvastam, de semmi újat nem találtam. Mire gondolsz?
10106 levél
Válasz 05.08.07. 12:23 #2177
mucius
még mindig nem olvastad el a cikket
Nem a korrupció a gond, hanem, hogy engem nem akar lefizetni senki. :)
2590 levél
Válasz 05.08.07. 10:55 #2176
Tódee
Épp azért írták, hogy Monaco lehetne egy lehetséges helyszín, mivel ott van közvilágítás. Az más kérdés, hogy így még veszélyesebb lenne a pálya.
There's only one rule of metal: PLAY IT FUCKIN' LOUD!!!
466 levél
Válasz 05.08.06. 21:46 #2175
juzo
nascar egy stadionban megy, azt lényegesen könnyebb bereflektorozni. Egy 4 km-es pályát már nehezebb.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.