Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hardware

»» AMD 64 és ATLON XP

496 levél
Válasz 04.09.09. 10:47 #158
Starship
Hány éve vót annyi??
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
3120 levél
Válasz 04.09.09. 10:45 #157
@Slider@
Milyen 40e teeeeee!!!!!!
Az valami más vót valamikó....miko?
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:41 #156
Starship
Me ezt írták a pc word-be amikor idén alaplapokat teszteltek, még az msi is említették.
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:40 #155
Mayorrush
csak az a röhej hogy ami volt alaplapom Epox az most a boltban majd 40000 Ft és ami most van az csak 10000.poén:össze vissza 100 MHz-el lett jobb a gépem (proci)de a játékoknál meg iszonyat különbség van.Sokjkal jobban mennek most.És nem hiszem hogy 100MHz miatt.
3120 levél
Válasz 04.09.09. 10:40 #154
@Slider@
Mééééé????Teeeeeee!!
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:40 #153
Starship
Nézd meg a honlaPJÁN
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
3120 levél
Válasz 04.09.09. 10:39 #152
@Slider@
én ramjaim 400-asok de asszem az alaplap csak 333-ig kezeli.
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:39 #151
Starship
Azokka csak az a baj, hogy nem igazán tuning barátok, a legjobb választás szerintem egy Abit, vagy egy Albatron.
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:38 #150
Mayorrush
az már engem nem érdekel -asszem csak 266 vagy talán 333 nem tom:
3120 levél
Válasz 04.09.09. 10:38 #149
@Slider@
már ASUS-t is kapsz occsó pézé. 15 körül már vannak jók!
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:36 #148
Starship
ja, de egy asrock alaplap azért ja,
A ramoakt meddig kezeli? Van dual ddr? stb.
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:35 #147
Mayorrush
elviekben 3GHz-ig tok még fejleszteni!
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:34 #146
Starship
biztos odaadná
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
3120 levél
Válasz 04.09.09. 10:33 #145
@Slider@
tudok jobbat!----> nekemadnád!
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:33 #144
Starship
jó pézt kapná érte, de ha fejleszteni akarstz, új alaplapot kell majd szerezned
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:32 #143
Mayorrush
elfogadnám de utána eladnám mert me az alapom az nem vágja az Intel-t!
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:31 #142
Starship
és, ha neked bekínálnak egy ingyen intel p4 prescot 3200 azt mondanád nem kell?
Nem hiszem
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:30 #141
Mayorrush
Ja de nekem egy AMD64 jobban kellene.de tényleg:te hazug :te azt hittem intel fun vagy----áááááááááááááááááááááá
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:27 #140
Starship
az zsír, nem lenne rosz ha nekem is hoznaa anyám egyet
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:22 #139
Mayorrush
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:20 #138
Starship
De jó neked. A mikulás bácsi hozta?
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:17 #137
Mayorrush
az már van egy 5600 MHz-esem.De nem a legjobb.
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:16 #136
Starship
bár egy opteron se lenne rosz
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:14 #135
Mayorrush
Ja:Veszek 2-t is.
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:12 #134
Starship
kár hogy olcsó
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:11 #133
Mayorrush
Jó az ugy.
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:09 #132
Starship
inkább amd64
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:08 #131
Mayorrush
csak azért kérdeztem
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:06 #130
Starship
ja, van benne valami hiba
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:05 #129
Mayorrush
csak ki akarom javitani:Atlon-->ATHLON
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:04 #128
Starship
Hát azért van, gyorsabban telik atz óra
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
3120 levél
Válasz 04.09.09. 10:02 #127
@Slider@
mi értelme lenne akkor annak amiket írnak bele

mondjuk ígz se úgz se neincs értelme
3120 levél
Válasz 04.09.09. 10:01 #126
@Slider@
496 levél
Válasz 04.09.09. 10:01 #125
Starship
mittomén?
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 10:01 #124
Mayorrush
gondolom a topic nevét nem lehet változtatni?!
496 levél
Válasz 04.09.09. 09:48 #123
Starship
Akár az is
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 09:36 #122
Mayorrush
teeeeeee!!!!!!!!!4
496 levél
Válasz 04.09.09. 09:34 #121
Starship
Majd túl teszi magát rajtad
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 09:32 #120
Mayorrush
oké-akkóóó sírjááá bazzzeeee
496 levél
Válasz 04.09.09. 09:21 #119
Starship
Szerintem nem fog a slider magába roskadni túl fog lépni rajta
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 09:14 #118
Mayorrush
Ne szomorkoggyáá.
3120 levél
Válasz 04.09.09. 09:09 #117
@Slider@
Jó csak gondoltam érdekel mivel akkora AMD fan vagy.
303 levél
Válasz 04.09.09. 09:03 #116
Mayorrush
Bazz én ennyit nem akarok olvasni.Lementem Word-be azt majd elolvasom.
3120 levél
Válasz 04.09.09. 08:41 #115
@Slider@
Az AMD (Advanced Micro Devices) több évnyi késlekedés és találgatás után szeptember 23-án bejelentette új generációs asztali processzorait, amelyek az Opteronnál is megismert "AMD-féle" 64 bites architektúrára (AMD64) épülnek. Az új CPU-k a keresztségben az Athlon 64 és Athlon 64 FX neveket kapták. Mielőtt azonban ezeket részletesen is bemutatnánk, nézzünk körül a két nagy processzorgyártó házatáján, és menjünk kicsit vissza az időben!

Az AMD az Intel Pentium közel 10 éves megjelenése óta kénytelen a saját fejlesztéseire alapozni, hiszen az addigi licenc-rendszert az Intel akkor felborította. Az AMD 5x86 és a K5 finoman szólva is közepes sikere után a cég bevásárolt, megszerezte a korábban teljesen ismeretlen, ám akkortájt erőre kapó NexGen céget, annak szellemi tulajdonával együtt. Az NexGen Nx586 nem lett egy sikertermék (a Pentium ellen volt pozicionálva), pedig az architektúra számos kecsegtető újítást vonultatott fel. Ilyen volt a RISC86 mag, amely egy CISC-to-RISC utasításfordító, lehetővé téve, hogy a processzor alacsony szinten gyakorlatilag RISC elven legyen megépíthető. Ez újfent előnyökkel járt, hiszen a register renaming, data forwarding, out-of-order execution és egyéb tulajdonságok így bekerülhettek egy összességében CISC központi egységbe. Mindezzel most nem traktáljuk olvasóinkat, a lényeg csupán annyi, hogy az akkor tervezés alatt álló Nx686-os processzorból született végül az AMD K6, amely - főleg integer, azaz fixpontos műveletekben - már jelentősen túlmutatott elődjén. A K6-ot a K6-2, majd a K6-III követte, itt debütált a 3DNow! nevű SIMD utasításkészlet, melynek alternatív megoldásával (SSE) az Intel csak később állt elő, majd piaci erejét is latba vetve végül domináns módon elterjesztette.

Az ezredforduló előtt (1999-ben) az AMD ismét meglepte a piacot, sőt, ekkor lepte meg igazán. A K7, másnéven Athlon processzor alaposan helyben hagyta az Intel akkor aktuális Pentium III-asait (Katmai mag), de még az új generációs P3-asokkal (Coppermine mag) is könnyedén versenyben maradtak. Az élet nem állt meg, a P3-asokból Pentium 4 lett, de az Athlon is átalakult, új maggal már Athlon XP néven állta a sarat. A K7 architektúra talán jobban sikerült, mint azt korábban sejteni lehetett, hiszen azonos órajelen jóval gyorsabbnak bizonyult a Pentium 4-nél is.



A Pentium 4 mégis megkövetelte az AMD-től, hogy valamit újítson, hiszen remek skálázhatóságával és a magasabb órajel-tartományokban való gyors betörésével jobb (de legalábbis piacképesebb) megoldásnak bizonyult az Athlon processzornál, amely már amúgy is a 0.18 mikronos gyártástechnológia határait feszegette. Leginkább ez kényszerítette ki az AMD-től azt a lépést, hogy az Athlon XP processzorokhoz egy régi-új típusú modellszámozási rendszert vezessen be -- nem az órajel, hanem a teljesítmény a lényeg ugyanis. (Itt jegyezzük meg, hogy ez az elv általánosan nagyon szép és igaz, ám a teljesítmény mérésének objektív formuláján a mai napig törik a fejüket az illetékes elvtársak... nem egyszerű feladat. Az órajel ugyanakkor egy stabil mérce, de sajnos csak azonos processzorcsaládon belül.)

A modellszámozás mind a mai napig él, és a közhiedelemmel ellentétben eredetileg nem a konkurens gyártó processzoraihoz való hasonlítást, hanem a modellszámozásban felmutatott órajelű "sima" Athlon processzor teljesítményét jelenti (legalábbis ez a "hivatalos" álláspont, ám nem nehéz rájönni, hogy egy, a piac (tehát az Intel) által kikényszerített lépésről volt szó).

Az Intel főleg a minél magasabb órajelek elérésében látta a megoldást, és ez a stratégia - mint az mára kiderült - sikeres lett. Az AMD ezzel szemben az - amúgy igen magas - architekturális korlátait feszegető Athlont csak kisebb tupírozgatással tudta magasabb teljesítményre sarkallni, mint pl. a rendszerbusz emelése, illetve a másodszintű gyorsítótár megnövelése. Mára rengeteg tesztből levonható a konzekvencia, mely szerint az Athlon XP-k modellszámozása sok esetben végül nehézkesen állta meg a helyét, főleg az újabb, 800 MHz-es QPB-vel és Hyper-Threading Technology-val rendelkező Pentium 4-ek ellenében. A két gyártó processzorai között jelentkező teljesítménykülönbség még tovább növekedhetne, hiszen gyakorlatilag az Intel minden erejét latba veti az újabb processzorok kifejlesztésénél, és nyakunkon a Pentium 4 leváltója, a Prescott, amely több újítást is felvonultat majd. Node, ne menjünk ennyire előre...



Az AMD jóval kisebb tőkeerejű gyártó, mint az Intel, kénytelen kvázi "mindent egy lapra feltéve" kiadni új processzorait, amely sorsdöntő lehet: ha megbukik az új processzor, akkor a gyártó is elbukhat, illetve ha az új processzorok teljesítménye ténylegesen jobb, mint az eddigieké, akkor már csak a támogatottságtól függ a piaci szereplés (no meg az ártól persze...).

Az AMD K8-ról (aka Clawhammer, Sledgehammer) az első információk 1999. őszén szivárogtak ki (2003-at írunk) a Microprocessor Forum rendezvény keretében; akkoriban még csak arról lehetett hallani, hogy az AMD az x86-os architektúrát 64 bitesre kívánja bővíteni (nem kis meglepetésre). 2000-ben elkészült az x86-64, a mára már csak AMD64 néven emlegetett architektúra specifikációja, a cég pedig már gőzerővel dolgozott a K8-on. 2003-ra az AMD az álmából valóság lett, és kiadta az első 64 bites processzorokat, igaz még csak munkaállomások és szerverek számára: az új CPU az Opteron nevet kapta. Az új szerverprocesszorokat a piac még csak most méregeti és mérlegeli, ám az eddigiek alapján az üdvöskék előtt sikeres jövő áll (technológiai értelemben mindenképp).



Az AMD az AMD64 bevezetésével egy úgymond felhasználó- és programozóbarát architektúrát mutatott be, ugyanis zökkenőmentes váltást tett lehetővé a 32 bites programokról és rendszerekről. Ez annyit tesz, hogy semmilyen hátránya nincs az új architektúrának, mindössze a 32 bites utasításkészletet és a memóriacímtartományt bővítették ki 64 bitesre. Ezzel a lépéssel az új rendszerek megőrzik a visszafelé kompatibilitást, tehát bármikor könnyedén át lehet térni 64 bitre. Ez jó hír a programozóknak és fejlesztőknek is, hiszen eddigi programjaik, szoftvereik, amelyekbe hatalmas pénzeket fektettek bele, továbbra is használhatóak maradnak.

Az Intel álláspontja ezzel kapcsolatban némileg konzervatívabb, hiszen szerinte az asztali rendszerek esetében még felesleges a 64 bites architektúrára való váltás, a szerverek esetében pedig az x86 architektúra hiányosságait és problémáit egy merőben más és teljesen új alapokon álló platform tudja csak kiküszöbölni. Ez lenne az IA-64. (Ugyanakkor megjegyezzük, hogy egyes pletykák szerint már az új Pentium processzor - a Prescott - is ismerni fogja az x86-64-et, pontosabban egy hasonló implementációt.). Némileg igaza is van az Intelnek ebben a kérdésben, azonban az Itanium eladások egyelőre nem ezt a nézetet támasztják alá, hiszen egy teljesen különálló, teljesen új architektúrára az alkalmazások átírása rengeteg időt és pénzt igényel, amit a legtöbb fejlesztőcég vagy nem kíván vagy nem tud megfizetni. De, ez egy másik cikk tartalma is lehetne...

INFÓ: PROHARDVER
3120 levél
Válasz 04.09.09. 08:37 #114
@Slider@
de ez nem egyszerű sakkprogram!!!
303 levél
Válasz 04.09.09. 08:36 #113
Mayorrush
496 levél
Válasz 04.09.09. 08:34 #112
Starship
Ja, a sakkban, de nem a komolyabb játékokban
Intel P4 3000 Abit Fatal1ty AA8XE 1024 ddr2 533 geforce 6600gt
303 levél
Válasz 04.09.09. 08:33 #111
Mayorrush
Oké.Akkor játékra is jobb.
3120 levél
Válasz 04.09.09. 08:30 #110
@Slider@
Na ezt skubizd mayor!

AMD64 és a teljesítmény



Az AMD bejelentette, hogy a hamarosan elkészülő Windows XP 64-bit Edition for 64-bit Extended Systems alatt akár 57 százalékkal gyorsabban fut a Crafty és a Panorama Factory 64 bites módban.


A Crafty egy nyílt forráskódú sakkprogram, mely az idei számítógépes sakkvilágbajnokságon is indulni fog. A Panorama Factory V3 fényképekből készít panorámaképeket, amit például háttérként használhatunk.

Az AMD képviselője hangoztatta, hogy multimédiás alkalmazások és játékok során az AMD 64 bites technológiája óriási sebességnövekedést ígér, a különbséget hűen tükrözi az előbb említett két program.

Az eredetileg egyszerű PC-s sakkprogramból fejlődött Crafty Athlon 64 FX-53 processzor használata mellett 47 százalékkal gyorsabban teljesítette a tesztet, mint a 32 bites változat. A Crafty számos sakkbajnokságot nyert már, például februárban az AMD64 technológia használatával győztek az internetes sakkbajnokságon.

A Panorama Factory feladata képek tökéletes minőségű egyesítése. A program 64 bites változata 57 százalékkal gyorsabban végez egy-egy feladattal, mint a 32 bites kiadása. ˝A The Panorama Factoryt és a hasonló alkalmazásokat már jó ideje visszafogják a 32 bites architektúra határai, például a megcímezhető virtuális memória mérete. Az AMD64 platform segítségével a program szinte akármekkora képekkel elboldogul˝, mondta John Strait, a The Panorama Factory kiadója.







303 levél
Válasz 04.09.09. 08:22 #109
Mayorrush
Na jó ilyen még nincs de lesz éééééééééééééésssssssssss AMD.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.