Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Darwinia

4370 levél
Válasz 06.08.10. 18:47 #5
Kalwa
Vírust irtani élvezet [Index]
Darwinia

A Darwiniának az evolúcióhoz nem sok köze van, Darwinhoz még kevesebb. És még így is az utóbbi évek egyik legeredetibb, kultgyanús pc-s játéka. A független játékok fesztiválján három díjat is kapott a brit fejlesztő, az Introversion Darwiniája, amely három évig készült, és ahogy elkészült, majdnem megbukott.

Hosszú évek óta azon nyökög mindenki, hogy hosszú évek óta nincs egy rendes játék - olyan, ami újrarajzolná a műfaji határokat és megrengetné a világot, ahogy annak idején megrengette a Quake vagy a GTA . A fejlesztők új Quake és új GTA helyett új Quake-klónokkal és új GTA-klónokkal bohóckodnak; a helyzet komolyságára jellemző, hogy 2006 legnagyobb dobásának az a legeslegújabb Quake-klón, a Prey van kikiáltva, amelyben a főhős egy Tommy nevű indián, a csúcsfegyver meg egy lélekíj. Az űrben, de tényleg. Ha most valaki feltalálná a Tetrist, simán bekerülhetne vele a történelemkönyvbe.

Ilyen siralmas körülmények között nem meglepő, hogy kevéssel megjelenése után a Darwinia akkora siker lett, amekkora. Nem üzletileg, hanem, mondjuk úgy, szakmailag - a Darwiniából rendes marketing híján sosem lesz kasszasiker, viszont 8,5 pontos átlagot kapott az összes befolyásos szakmagazintól. A játékot egy kis, magába forduló angol cég, az Introversion hozta össze hároméves munkával, de a három év egyáltalán nem látszik rajta: a tavaly év végén kiadott Darwinia friss, meglepő, eredeti és még játszható is.
Pixel art és poligonfeszt

A John Malkovich-kinézetű Dr. Sepulveda zöld pálcikaembereket tenyészt, de egy gonosz, pirosgiliszta-kinézetű vírus veszélyezteti a populációt. Mi vagyunk a megmentők. Sajnos ezzel a sztorival kell együtt élni, de ennél már csak jobb jöhet: a Darwinia első ránézésre minden elemében intuitív, a realisztikus helyett szürreálisra rajzolt világtól az egérmozdulatokkal gyártható egységekig.

Második ránézésre nyilvánvaló, hogy a játékos képzelt, istenközeli pozícióját már ellőtte Peter Molyneux a Black and White-ban, az egérmozdulatok rég megvoltak a Harry Potter játékváltozatában, a grafika gyanúsan emlékeztet az egyik első komputerfilm, a Tron képi világára, a szöveges üzenetekből íródó sztori a kalandjátékokból ismerős, a háttérben zajló fejlesztések a Civilizationben jelentek meg először, a játékmenet és az egységek irányítása ugyanúgy zajlik, mint bármelyik valós idejű stratégiában a Command and Conquer óta, és ha valakit mindez a Lemmingsre emlékeztet, azt sem lehet könnyű szívvel körberöhögni.

Mi ebben az eredeti? Az egész, úgy, ahogy van. Az Introversion olyan szokatlan, mégis teljesen koherens játékba gyúrta az összes látott-lőtt-lopott elemet, hogy abba belekötni nem érdemes. A visszafogott, technokrata dizájn - pixel art és poligonfeszt egyszerre -, a hang és a stílus a tömegjátékboltok hollywood-közeli harsánysága helyett igazi British understatment-et sugall. Az Introvision mindezt mosolyogtató technoblablába burkolja: a vírusirtáshoz szükséges egységet, a Squadot és a holt lelkeket szedegető Engineert nem gyártani kell, hanem programozni; barátunk, Sepulveda doktor nem kísérletezget, hanem bétatesztel, és ha elrontunk egy mérnökgyártó egérgesztust, az nem tévedés, hanem syntax error. És mégis, valahogy sokkal jobban hangzik, mint a lélekíj.

A Darwinia műfaja meghatározhatatlan - a legtöbben a valós idejű stratégiák közé sorolják, de ki látott már olyan RTS-t, amelyben összesen három egység gyártható, és mindegyiket kézzel kell irányítani, különben úgy pusztul el a fronton, mint egy magára hagyott gulyáságyú. A besorolásnál fontosabb, hogy a játék pátoszmentes, és annak ellenére üt, hogy meg sem próbálja új kontextusba helyezni az emberi létet és az univerzumot. Jobb klikk lézer, bal klikk gránát, nagyjából ennyi. Viszont ilyen bájjal, ilyen visszafogottan, ilyen eredeti környezetben soha ezelőtt nem lehetett vírust irtani, és soha zöld pálcikaember nem volt ennyire lemmingszerűen szeretnivaló.
Zsenik, lúzerek

A játék fejlesztője, az Introvision a világ legszimpatikusabb csapata: a Darwiniából és előző - legelső - játékukból, az Uplinkből ítélve zsenik, ismertségük, világpiaci pozíciójuk alapján pedig töketlen lúzerek. Összesen tízen vannak, de ebben benne van a marketing, a terjesztés, meg minden. A négy igazgató közül Chris Delay az agy, a fődizájner, a többiek elmenedzselgetnek, ahogy tudnak; külön érdekesség a stábban a kőből faragott arcú, leginkább kiöregedett maffiózóra emlékeztető Will Morris, aki a rendeléseket postázza.

Az Uplink című, a Darwiniához hasonlóan eredeti hekkerjáték, amelyen Delay másfél évig dolgozott esténként és hétvégeken, 2001-ben jelent meg, és néhány hónap múlva úgy megdicsérte a brit PC Gamer, hogy az égbe szöktek az eladások. Ezután viszont nehéz évek következtek, az Introversion sok projektbe belekezdett, de mindet abba is hagyta. Közben készült a Darwinia, amelynek sikerét az hozta meg, hogy tavaly decemberben felkerült a Valve Steam terjesztőrendszerére, és így három hét alatt több fogyott belőle, mint amennyit a megjelenéstől számított tíz hónap alatt sikerült eladni az Introversion szájtján.

Idén márciusban beért a munka gyümölcse: a független játékok fesztiválján, az IGF-en a Darwinia három kategóriában is nyert, díjat kapott a technikai kiválóságért, a vizuális innovációért, meg egy nagydíjat csak úgy. Szeptemberben állítólag jön az Introversion harmadik, a globális termonukleáris háborút modellező játéka, a Defcon, amely a screenshotokból ítélve ugyanúgy nem hasonlít semmi másra, mint ahogy az Uplink és a Darwinia sem. Legkevésbé lélekíjra.
"Ha szeretitek Allahot, akkor kövessetek Engem. Akkor Allah is szeretni fog benneteket,és megbocsátja nektek a bűneiteket."
2150 levél
Válasz 05.03.22. 14:50 #4
darkforce
Ennek már neked kell utánanézned =))
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
406 levél
Válasz 05.03.21. 21:55 #3
Dani
Ho lehet megvenni? 576-ban van?
"Az élet nem habostorta"
2150 levél
Válasz 05.03.21. 15:14 #2
darkforce
Ez a játék maga az irónia =)))

Második pályáig szórakozgattam el vele magamat (meglehetősen időigényes egy egy pálya). Felemás érzésekkel álltam fel a gép elől. A játék kivételesen jól visszaadja azt a retro hangulatot mai köntösben amit a grafika is képvisel. Az árkád játékmenet itt nagyon helyénvaló és jól is esik a dolog, hangulattal és a látványvilággal egy probléma sem lehet, nagyon aranyosak a kiskatonák is.

Ami a játékmenetet illeti nekem az jutott eszembe, hogy ez veszettül gyorsan unalmassá válhat. Azzá is válik egy idő után. Érdekes próbálkozás annak ellenére.

Akit egy kicsit is vonz ennek a látványvilága, az mindenképpen próbálja ki, de azt nem mondom, hogy tartós szórakozásra számíthat. Van benne egy jópár innovatív ötlet és egész jól el lehet vele szórakozni, de valahogy a mai játékosoknak ez egy kicsit kevés lehet már. Mindenesetre én megpróbálok még tovább játszani vele, hátha csak az elején ilyen "érdekes".

A programot egyébként úgy kell elképzelni, hogy Cannon Fodder féle irányításban kell hentelnünk a gonosz kis pixelszörnyeket (vírusokat vagy mifenéket), dobálhatunk gránátot, lövöldözhetünk lézerrel, közben gyüjtenünk kell a kinyúvasztott ellenfelek lelkeit és azokat az inkubátorba visszaszállítva (erre van külön egységünk, a program engineer-nek nevezi) ilyen darwiniaikat létrehozni (kicsi zöld laposemberikonok), amelyeket biztonságba kell ezután szállítani. Emellett még játszhatunk ilyen dimenziókapu bekapcsolósat is (ennek is az a lényege, hogy kinyírunk minden szörnyet aztán egy engineer-el odamegyünk), illetve aranyos kis átjátszó berendezésekkel játszhatunk teleportálósdit. Ennyi volt egyelőre amit én kihoztam a játékból, ez még csak a 2. pálya. Időközben folyamatosan fejleszthetjük az egységeinket. A katonák, "mérnökök" legyártásához szükségünk lesz minden MS. Paint tudásunkra is, ugyanis rajzolgatni kell =)

A legegyszerübb ha mindenki kipróbálja maga, erről nem lehet objektív véleményt nyílvánítani.
WarGaming forever ! http://wargamer.hu
406 levél
Válasz 05.03.20. 21:46 #1
Dani
Tud vki vmit erről a játékról? A Gameproban olvastam róla, nagyon dicsérik, de elég homályos sztem a cikk. Mindenesetre nagyon irónikusnak tűnik.
"Az élet nem habostorta"

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.