Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Filmek - mozi, TV, DVD

»» Filmsarok - mit láttál mostanában?

Filmes beszámolók és értékelések kötetlenül - az ízlések és pofonok völgyében.

12565 levél
Válasz 15.10.12. 23:31 #38488
McCl@ne
Igen, most nézem, hogy ráadásul ez egy Peter Berg film, már töltöm, izé, vásárolom is!
Respect is not given. It's taken.
1773 levél
Válasz 15.10.12. 23:21 #38487
warcat
Uh, Friday Night Lights az kötelező ha kimaradt...ráadásul azok a csajok a sorozatban (Minka Kelly,Adrianne Palicki...)
12565 levél
Válasz 15.10.12. 23:07 #38486
McCl@ne
Köszi mindenkinek, lett egy-két újabb jelölt (Pyro két ajánlása, az időközben LM által is beajánlott és beszerzett Peaceful Warrior, plusz a Coach Carter is kimaradt eddig!), aztán nagyjából ki is maxoltam a témát.
Respect is not given. It's taken.
20579 levél
Válasz 15.10.12. 22:45 #38485
Pyrogate
Friday Night Lights (a sorozat szerintem jobb, de a film is remek)
Remember the titans

ez a kettő nfl-es, ami hirtelen eszembe jutott.
51820 levél
Válasz 15.10.12. 21:12 #38484
Barthezz
Itt találtam egy cikket róla, de ez egy nagyon nesze-semmi-fogd-meg-jól sablonválasz a CC részéről.
18839 levél
Válasz 15.10.12. 21:12 #38483
Peace
Nem feledni, hogy Sugárban 15-18.-ig moziünnep! Megyünk is Legendát nézni csütörtökön olcsóért!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
51820 levél
Válasz 15.10.12. 21:08 #38482
Barthezz
Korábban valóban Palace volt, ahogy a Westend is pl., de a Palace pár éve kivonult Magyarországról és az összes moziját megvette a CC. Valamiért azonban a Mammut mozi neve továbbra is Palace maradt, de a CC honlapjáról érhető el és a CC üzemelteti. Eleinte azt hittem, csak elfelejtették a honlapon átírni a scriptet, de mivel úgy maradt azóta is és az árképzésük is más, azt tudom elképzelni, hogy a Palace úgy vonult ki, hogy bár eladta a Mammut mozit is, de egyfajta licence-jogot itt érvényesíteni akar és a drágább mozijegy is talán azért lehet, mert kap a bevételből részesedést a CC-től. De ez csak tipp persze.
7786 levél
Válasz 15.10.12. 18:28 #38481
Lovi Tommy
RAging Bull, Coach Carter
29146 levél
Válasz 15.10.12. 15:45 #38480
Germinator
Konkrétan szerintem a Mammut nem Cinema City, hanem Palace (ami a Cinema City volt korábban).
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
5454 levél
Válasz 15.10.12. 12:20 #38479
Dino
A Mammutbeli mozit valamiért teljesen külön kezelik a CC hálózattól, egyszer vettem Cinema City ajándékjegyet, nos, azt a Mammutban nem is lehetett kapni, és mindegyik moziba jó volt, csak a Mammutba nem.
51820 levél
Válasz 15.10.12. 10:03 #38478
Barthezz
Ez nem indok sztem, akkor már a MOM Park is simán üzemelhetne felárral, ott mégis azonos az árképzés a többi CC-hez képest.
18839 levél
Válasz 15.10.12. 07:33 #38477
Peace
Peaceful Warrior, The Wrestler.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12089 levél
Válasz 15.10.12. 06:30 #38476
Gobiakos
Ha már teljesen kifogysz majd a "tökös, ne adj' Isten pozitív hangulatú, minőségi sportfilmekből", akkor mindenképpen a Fél-profival koronázd meg ezt az etapot! Persze, csak akkor, beveszi a gyomrod Will Ferrell-t, bár úgy rémilk, hogy a Ron Burgundy 1-2. neked tetszett.
Na szóval, a Fél-profiban egy 1970-es években élő zenészt alakít, aki egyetlen slágerből keresett annyi lóvét, hogy vegyen magának egy kosárlabda csapatot, amiben ő lesz az edző és az előcsatár is. Ez persze így leírva nem olyan mókás, de garantáltan be fogsz sz*rni a röhöhéstől. Nálam már régóta ez az egyik etalon vígjáték.
12565 levél
Válasz 15.10.12. 00:07 #38475
McCl@ne
Ha valaki esetleg tud valami jó tökös, ne adj' Isten pozitív hangulatú, minőségi sportfilmet, az ne fogja vissza magát! A közelmúltban lement a Warrior, a The Fighter, az Any Given Sunday, Rocky Balboa, Cinderella Man (ez nem tetszett), meg persze a Southpaw. Valami hasonló jó lenne, az sem baj, ha régebbi.
Respect is not given. It's taken.
9326 levél
Válasz 15.10.11. 22:49 #38474
Kanduhrka
Pénzes környék, az idejárók kifizetik a felárat.
horrorgeeks.blogspot.com
51820 levél
Válasz 15.10.11. 21:57 #38473
Barthezz
Hmm. Ez érdekes, mert régebben, jópár éve én is mentem párszor a Mammut moziba, de nem tűnt fel, hogy drágább lett volna. Szóval max. iylen 100-200 Ft lehetett a különbség, ami nem volt szembetűnő. Ez a 2500 Ft-ot meghaladó 3D jegyár pl. biztos nemrégóta lehet.

Tényleg érdekelne, mi lehet ennek az oka, hiszen még csak nem is ez a legfelkapottabb CC mozi. Westend és Aréna sokkal népesebb.
31905 levél
Válasz 15.10.11. 21:27 #38472
Creativ3Form
Ez jó kérdés, de tudtommal a Mammut mindig is drágább volt a többi Cinema Citynél. Én annó sokat jártam a Mammutba, de aztán pont emiatt szoktam le róla, mert drágább a többinél. De ez már évek óta így van, már akkor is így volt, amikor még ott dolgoztam a Westendben, pedig az már 2011-ben volt, szóval ez nem újdonság náluk.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
51820 levél
Válasz 15.10.11. 21:06 #38471
Barthezz
Amúgy ha már a mozik kerültek szóba, azt nem tudja vki, hogy a Mammut mozi miért lett drágább pár hónap óta kb. egy 500 Ft-tal a többi Cinema Citynél? Pont most túrták szét a Moszkva teret, ilyen helyzetben inkább az árleszállítás érné meg, hogy egyáltalán vki arrafelé menjen. Azt sem értem, miért Palace Mammut a neve továbbra is, amikor ezt a mozit is megvette a CC és a Palace kivonult Magyarországról. Ez és a magasabb ár gondolom összefügg, de akkor is érthetetlen számomra. A felár jobb minőségért kiáltana, de erről szó sincs.
51820 levél
Válasz 15.10.11. 20:57 #38470
Barthezz
Duna Plazatól nem messze lakom, de ez minden haveromnak kiesik, ide max. akkor tudok menni, ha egyedül nézek egy filmet. Vasárnap a kihalt plazak miatt valóban esélyesebb, legközelebb majd megpróbáljuk így szervezni, ez már tegnap is felmerült bennünk. De legjobb, ha ezentúl is inkább megtartom azt a szokásom, hogy kibírok 1-2 hónapot és az utolsó vetítési hetek egyikén nézem meg az engem érdeklő filmeket, gyakorlatilag tök üres teremben, kényelmesen, oda ülve és akkor megérkezve, amikor akarok...
9326 levél
Válasz 15.10.11. 20:51 #38469
Kanduhrka
Ejj, emlékszem 98-ban a Godzillát ott néztük meg, irdatlan nagy tömeg volt, nem csak a mozinál, de az üzletben is. 2000ben a DiCaprio-s Partot is ott néztem, szintén telt házzal...

A legfájdalmasabb számomra az EuroCenter mozijának haláltusáját látni. A 2000-es évek elejétől a közepéig szinte minden héten voltunk mozizni (volt olyan, hogy az adott hét minden filmjét megnéztük), kígyózó sorokkal a pénztárnál, és a büfében, szóval megvolt a hangulat.
Mára olyan szinten kihalt, hogy a hétfői kedvezményes nap és a csütörtöki premier nap kivételével üres az egész, pénztár nem is működik, vagyis de, csak épp a büfében lehet jegyet venni

(Egy-két kivétel azért van, a Hobbit 3 és a Mad Max, ahol teltház volt)
horrorgeeks.blogspot.com
4065 levél
Válasz 15.10.11. 19:12 #38468
xeLaR
Eheti termés:

Birdman: Or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
Nem túlzottan nyerte el a tetszésem a film, legalábbis az elején nem tudott megfogni. Lehet azért, mert a téma ismerős már a számomra, illetve a karakterek sem tűntek újszerűnek. Aztán valahogy az egész elkezdett kibontakozni minden tekintetben. A történet egyszerű marad, ám a szereplői bonyolulttá teszik, mivel a saját motivációik és érzéseik szerint cselekszenek, amitől meg kérdéses lesz a film végkimenetele. A legjobb, hogy ezek a motivációk nagyon is valóságosak, érthetőek, emiatt pedig nem lehet róluk egyszerű sablonokról beszélni. És aztán a témák, amiket felvetnek, azokat érdekesen adják elő és a szereplők reakciói is hihetőek. Ehhez pedig nagyon kellettek az olyan színészek, mint Edward Norton, Emma Stone, és persze Michael Keaton, akik rengeteget adtak a filmhez. Ez a fajta fényképezés pedig egyfajta dinamizmust, feszültséget is adott a filmnek. Szal összességében tetszett a film, bár nehezen indult be nálam.
4/5

Dumb and Dumber To
Jim Carrey filmjeit nagyon szerettem, amikor gyerek voltam, de mondjuk a Dumb és Dumbert kevésbé találtam élvezhetőnek. Voltak benne jó poénok, de olyan élvezetet nem nyújtott számomra, mint mondjuk egy Ace Ventura, vagy egy Maszk. De kíváncsi voltam erre a folytatásra, mivel az előzetes hangulata elég eltérőnek tűnt az első résztől. Hát elég béna lett összességben. Több sztorielemet átemeltek az első részből, sok a visszautalásos humor, ami pedig új, az pedig nem igazán működik. Tudtam nevetni pár poénon, de az nagyon kevés. Az egész pedig olyan gagyin néz ki. Kár volt ezért...
2/5

Mad Max: Fury Road
Újrázás, nem is akarok sokat írni róla. Gyönyörű, az akció fasza, a szereplői egyszerűek, de pont jól vannak bemutatva, és a hangulat is elképesztő. Lehet még egy újrázás lesz belőle idén...
5/5

Taken 3
Jobban tetszett a 2. résznél, de messze elmarad ez is az elsőtől. Az is probléma, hogy az akció sem volt annyira élvezetes, mint az előzőekben. Kárpótol ezért vmelyest az, hogy most a rendőrség üldözi, illetve a történetbeli csavarok is jól jöttek. És bár nézhető a film, nem igazán idegesít fel, de bizonyos szinten ez már felesleges. Liam Neeson szinte minden egyes szituációjából karcolás nélkül kerül ki győztesen, ami már unalmas. És bár a sztori vmelyest újszerű, azonban simán ki lehet találni a csavarokat pusztán a színészek kinézete alapján. Nézhető, de felesleges...
2/5

Blue Ruin
Egy érdekes kis film a bosszúról, csak kissé realisztikusabban bemutatva. Mert a bosszú az egy dolog, de a film a következményekre is fókuszál, hogy ez végezetül mihez vezet. A filmnek nagyon lassú folyása van, de nem mondhatnám, hogy unalmas lenne, ami főleg a humornak köszönhető. A főszereplő sok mindent elront a filmben, ami bár vicces, viszont azt is mutatja, hogy ő csak egy átlagos figura. Mondanivalója egyszerű, de jól van elmesélve. Tetszett.
4/5

Big Eyes
Ez sztem kellett Tim Burtonnek. Bár egy életrajzi film furának tűnhet tőle, de tekintve, hogy ez is egyfajta különcről szól, így érthető Burton jelenléte. Amúgy egy érdekes élettörténetet mutat be egy festőnőről, akinek a képei világhírűek lettek, ám a férje aratta le a dicsőséget. Bár vannak drámai jelenetei a filmnek, ami a festőnő és a férje konfliktusaiból ered, de a filmnek inkább egy könnyedebb hangulata van a téma ellenére. Szórakoztató film, amihez sokat ad Christoph Waltz, Amy Adams meg a drámát hozza, mindketten nagyszerűen. Nagyon élveztem a filmet.
4/5

A Most Wanted Man
Nem gondoltam volna, hogy ez tetszeni fog, de volt annyi benne, hogy elégedett legyek. Mondjuk ez főleg amiatt van, hogy mennyire realisztikusra vették az egészet. Bár ez egy regény adaptációja, mégis a benne lévő történések és szituációk annyira valóságosnak hatnak, hogy nem lehet szó nélkül elmenni mellettük. Bizonyos szempontból kicsit bonyolult a történet, ami abból ered, hogy többen is el akarnak fogni egy bizonyos célpontot. Szerencsére az alakítások kárpótolnak sokért, főleg Philip Seymour Hoffmané. Érdekes volt.
4/5

Unfriended
Ha nincs egy szimpatikus szereplőd egy horrorfilmben, akkor nincs igazán izgalom a néző részéről, hogy vajon az túléli-e. Bár sztori szempontjából tudott vmi újat hozni, amit akár pozitívumnak is lehet venni, a nagy probléma az, hogy senkit se lehet szeretni ebben a filmben. Még igazán sablonokról se lehet beszélni, annyira semmilyenek ezek a szereplők. Viszont a legnagyobb probléma pont az alapkoncepcióval van. Bármennyire is újszerű egy horrort csinálni Skype-on és laptopképernyőn keresztül, az egész cucc egyszerűen unalmas. Kevesebb, mint másfél óra a film, és még így is soknak tartottam. Szal nem rémisztő, unalmas, túl hosszú(!), unszimpatikusak a szereplői, és a történet is csak egy normális csavart tartalmaz, amire mindenki számít a műfaja miatt. Mindenből megbukott a film.
1/5

Child 44
Itt egy film, ami a rengeteg történetszála miatt bukott el. A helyszíne és kora nagyszerű, illetve érdekesen mutatja be a szovjet élet árnyoldalát. Tetszett a sorozatgyilkosos cselekményszál, és ahogy az az ideológiának ellentmondott. Azzal sem volt gondom, hogy a főszereplőnek és a feleségének problémás a kapcsolata. A gond az, hogy vhogy rosszul illeszkednek ezek együtt. Bár ezzel vmennyire kiszámíthatatlanná tette eleinte a filmet, ám ugyanakkor emiatt nem is szippantott be eléggé. Tom Hardy jól játssza a szerepét, hihető karakter válik belőle a film során, de ugyanekkor egy másik meg egy teljesen átlagos gonosz szereplőt hoz. Egyszer érdekelt a film, másik jelenetnél meg már untatott, és emiatt nem is igazán jött be. Kár.
3/5

Fifty Shades of Grey
Na ez viszont nevetséges volt. Már-már paródiába illő, ahogy ezek a színészek fapofával mondták az egyszerű és szörnyen nevetséges dialógusaikat. A szégyen az egészben az, hogy azok a nevetséges momentumok a film legjobb részei, amikben vmelyest tudott legalább egy parányit szórakoztatni. Mert amúgy az egész egy nagy semmi. Két órás nagy semmi. Abból kb. 1 óra softcore pornó és montázs a boldog időkről. A lány beleszeret egy titokzatos, vagyonos fiúba, aki már-már tárgyként kezeli, és aztán a legelső pillanatban otthagyja, amikor kiderül, hogy vmi nem kóser. Ennyi. Nincs rendes lezárás, már a bonyodalomnál vége a filmnek. Elképesztően rossz...
1/5
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
12565 levél
Válasz 15.10.11. 18:58 #38467
McCl@ne
Plusz akkor beülhet a Burger House-ba, ami egy kurva jó hely
Respect is not given. It's taken.
20579 levél
Válasz 15.10.11. 17:38 #38466
Pyrogate
Vasárnap érdemes menni, üres a plaza.
Egyébként a Duna Plazat ajánlom, az még karácsonykor is halott, a mozi meg állandóan.
3728 levél
Válasz 15.10.11. 16:59 #38465
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Glamour&Joy Napok = Az Újságból Kivágott Kedvezményes Vásárlásra Jogosító Kuponok Nemzetközi Futó- és Ketrecharcnapjai



Szerk: Mi ma megyünk megnézni A marsit. Nem sznobságból; a könyvet még tavaly olvastam, így nekem ez a cím tetszik.
51820 levél
Válasz 15.10.11. 15:16 #38464
Barthezz
Akkor ezért volt ennyire szokatlanul sok ember. Bár továbbra sem tudom, mik azok a Glamour napok...

Germi: Nem IMAX-terem esetén mindig így szoktam moziba menni, sose volt még olyan, hogy betelt volna.
2852 levél
Válasz 15.10.11. 15:03 #38463
RAI*DEN
Tegnap ráadásul Glamour napok voltak, és ezzel is számolni kell. Az emberek párszáz esetleg párezer Ft megspórolásáért egymást tapossák ilyenkor a plázákban, és ha már ott járnak, mozizni is elmennek.
29146 levél
Válasz 15.10.11. 12:23 #38462
Germinator
Persze, ha előre megveszed, és kifizeted, akkor bármikor odaérhetsz, a fél órával előtte lévő érkezés csak a foglalásokra vonatkozik.

De amúgy hiába nem forgalmas mozi az Allee, ha egyszer egy pláza Budapesten, és plázákból nincs túl sok, ilyen értelemben mindegyik pláza forgalmas valamennyire Ez ráadásul egy premierfilm, szal ilyen esetben foglalás nélkül odaérni egy filmre tényleg elég nagy merészség.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
51820 levél
Válasz 15.10.11. 12:12 #38461
Barthezz
IMAX esetén én is be szoktam biztosítani magam, de egy sima mezei vetítésnél, ráadásul Allee-ban, ami kevésbé forgalmas, mint a Westend vagy az Aréna, franc gondolta volna... A fél órával korábbi átvétel meg mint te is írtad, nagyon necces, ha nagy a sor, akkor nem tudod már időben átvenni, ennyivel korábban meg nem tudok és nem is akarok odamenni, ahhoz túl drága az ember szabadideje.

Azon gondolkodtam most, hogy a lefoglalás mellett meg is lehet venni előre a jegyet, online fizetéssel. Még nem csináltam ilyet, de iylen esetben ugye nem kell fél órával előbb odaérni, hanem mivel kifizettem, fenntartják a helyet még akkor is, ha kések és csak a film előtti előzetesek alatt érek oda, ugye? Nincs ez sehol sem leírva, de így lenne logikus és ez esetben legközelebb lehet megpróbálnám ezt. Persze ehhez meg tényleg nem jöhet közbe semmi a vetítés idejéig és oda kell érni mindenképp, különben bukja az ember a mozijegyek árát.
18839 levél
Válasz 15.10.11. 11:23 #38460
Peace
El sem indulok úgy, hogy nincs meg a helyem a terem közepén a legjobb székben. Úgy próbálom csinálni, hogy mindenképpen át tudjam venni 30 perccel kezdés előtt. Volt már, hogy nem sikerült. Dühöngtem én is egy sort. Úgy még nem is voltam szerintem, hogy gondoltam egyet, és odamentem moziba, hátha van még hely...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
51820 levél
Válasz 15.10.11. 09:39 #38459
Barthezz
Mentőexpedíció (The Martian)

sehány / 10

Ugyanis nem tudtam megnézni, köszönhetően annak, hogy a Cinema City a hatalmas érdeklődés ellenére egy kb. 50 főt befogadni képes terembe teszi a vetítést...

Tegnap kora esti időpontot néztünk ki haverommal, az Allee-ban ráadásul, ami nem a legforgalmasabb mozijuk. Hozzátartozik, hogy 1 perccel a film kezdete előtt értünk oda, mert a normál hétvégi becsült utazási idő helyett 2-szer olyan lassan értünk oda. Mintha meg lett volna őrülve a város, óriási embertömeg mindenhol és dugó az utakon, a negyedórás buszutat 40 perc alatt tettem meg. Mintha nem is hétvége, hanem hétköznap lett volna.

Nos, a mozinál ugyanez a tömeg fogadott minket a pénztárnál, így hatalmas sor kígyózott előtte. Mire sorra kerültünk, már csak az első sorban lett volna hely, ahova köszönjük, nem kértünk, nem fogjuk ezzel tönkrevágni a filmélményt. Megnéztük a következő két adás foglaltságát, ott is már csak az első sorokban lett volna hely, így inkább skippeltük az egészet. Azzal se mentünk volna sokra, ha előre foglalunk, hiszen fél órával kezdés előtt ezeket a foglalásokat felszabadítják, ekkora sor mellett pedig fél órával sem lett volna elég odaérni, hisz amíg sorra kerülünk, törlik a foglalásunkat, ennyi szabadidőnk meg nincs, hogy egy órával előbb ilyen városi dugóban odamenjünk.

Miért nem lehet a nagy érdeklődést kiváltó premierfilmeket nagyobb teremben és/vagy sűrűbb időpontban játszani? Eddig csak az IMAX-terem esetén voltam úgy, hogy megvártam, mire lecseng a film körüli felhajtás és mindenki megnézte már, akit érdekel, hiszen inkább kivárok, minthogy versenyt fussak a tömeggel a jó időpont és ülőhely érdekében. Se türelmem, sem időm, sem energiám ehhez. Ezért néztem meg tavaly kb. másfél hónappal a premier után a Csillagok között IMAX-változatát, bármennyire is érdekelt a film. De úgy látszik, most már a hagyományos, nem IMAX-termek esetén is ugyanez van, mármint a népszerű időpontokban, amikor nekem is időm van moziba menni (hétvége és hétköznap este)... Úgyhogy el is napoltuk haverommal a megnézést kb. 1 hónappal későbbre, amikor már majdnem üres teremben kényelmesen meg lehet nézni, arról a helyről, ahonnan szeretnénk... Legalább a kabátoknak is ilyenkor lesz már hely a mellettünk lévő ülésen és nem a kezünkben kell majd szorongatni 2 és fél órán keresztül a film végéig. (Ez is egyébként röhej, hogy nincs a mozikban ruhatár. Télen télikabáttal, táskával, sapkával, sállal különösen kényelmetlen megoldani, hogy hova tegyük a film alatt.)

Ezek után úgy döntöttem, bármilyen nehéz is lesz, az új Star Warst sem nézem a premierkor, hiszen dolgozó emberként nekem nem lesz időm normális időpontra és helyre jegyet szerezni, hsizen egész biztos az összes moziban tömeg lesz, így kénytelen leszek kb. január közepéig várni vele, mire lecseng az őrület...

Sorry, hogy itt dühöngtem ki magam, csak azért elég lehorgasztó, ha beleéli magát az ember egy film megnézésébe és nem tudunk bejutni rá.
12565 levél
Válasz 15.10.11. 00:56 #38458
McCl@ne
Valakinek esetleg kimaradt volna a The Fighter c. sport-dráma 2010-ből Bale-lel és Wahlberggel, az sürgősen pótolja. Akárhányszor újranézem, egyre jobban tetszik és egyre többet ad. Amit ez a film megfogalmaz a családról, annak szerintem kurva fontos üzenete lehet néhány ember számára.
Respect is not given. It's taken.
29146 levél
Válasz 15.10.09. 16:31 #38457
Germinator
Ja, de 29.-én jön rendesen is Csak, én úgy hallottam, szinkronosan:-\ Most az Urániában feliratosan vetítették hálistennek. Remélhetőleg 29.-e után is lesz olyan mozi, ahol eredeti nyelven adják.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
18839 levél
Válasz 15.10.09. 15:38 #38456
Peace
De jó lett volna erről tudni....ma este van utoljára, de tele a terem.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
29146 levél
Válasz 15.10.09. 15:29 #38455
Germinator
It is a tale told by an idiot,
Full of sound and fury,
Signifying nothing.


A minap megnéztem a Macbethet az Urániában egy jóval premier előtti vetítésen (filmnapok alkalmával adják le még asszem 1-2 napig, utána csak 29.-étől).

Rettenetesen erős vizualitással és képi megoldásokkal élő film, szinte minden képkocka beleég az ember agyába, teljesen festmény (és színház!) szerű az egész. Ami miatt ez fontos, az az, hogy ez egy olyan adaptáció, ami több mint illusztráció. Nagyon-nagyon sokat hozzáad a filmes feldolgozás az alapműhöz, sokkal több mint egy szimpla vászonra helyezése az eredeti szövegnek, darabnak. Iszonyatosan erős alakítások, Fassbender elképesztő, Cotillard is, Sean Harris is baromi jó jelenség, gyakorlatilag, ahogy egy jó színdarabtól elvárható, minden utolsó statiszta tökéletes választás. A díszlet, jelmezek, nagyon hitelesek, nyersek, naturálisak, de mégsem megy át véres orgiába a dolog, pedig a történet sokszor követelni tudná. A film utolsó negyede egészen monumentálisra sikeredett, szerintem ízlés kérdése, hogy kinek mennyire tetszik az, hogy a vizualitás ennyire uralkodó, de engem most első megtekintésre megvett. Nagyon szeretném látni a filmet újra a tévémen is, úgyhogy lehet, befizetek rá majd, ha megjelenik (HA megjelenik). A skót akcentus iszonyatosan fertőző, az egész megteremtett világ - még egyszer - nagyon hiteles, hihető, földhözragadt de egyben mégis misztikus. A zene pedig kifejezetten kiváló! Ha másért nem is, Fassbender és Cotillard csodálásáért mindenképp megéri megnézni. De szerintem még másért is.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
18340 levél
Válasz 15.10.08. 21:18 #38454
LiT
The Walk /Kötéltánc

Aki tériszonyos, az csak óvatosan Aki pedig szeretne leszédülni a moziszékről, az mindenképpen IMAX-ben nézze. Hihetetlenül kijön ennél a filmnél a térhatás. Robert Zemeckis remek filmet csinált, az utolsó fél óra egy igazi thrillerrel ér fel. Erősen kapaszkodtam a székbe...

8/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
18839 levél
Válasz 15.10.04. 15:08 #38453
Peace
Black Mass:

ÚGY HIÁNYZOTT EGY ILYEN KALIBERŰ FILM, MINT EGY FALAT KENYÉR!!!!!!!!!
A '70-es és '80-as évek hangulata nagyon rendben van, minden jelenetnek átütő ereje van, minden mondatnak súlya van. A vacsora melletti beszélgetésnél és a John feleségével folytatott kis csevejnél a hideg futkosott a hátamon!!! Külön plusz pont a vonós hangszeres zenékért, melyek szinte az egész játékidőt lefedik, hatalmasat dobott a már így is zseniális atmoszférán! Johnny Depp fenomenális (ez egyáltalán kérdés volt??!!!!!)! Joel Edgerton, Benedict Cumberbatch, Kevin Bacon, Peter Sarsgaard, Corey Stoll szintén remek választások!!!
Nem kell pörgő akcióra számítani, kimondottan lassú hangvételű kőkemény krimi-drámáról beszélünk, ezért is imádtam ennyire! Az elenyésző számú erőszakosabb jelenet viszont olyan módon van ábrázolva, hogy gyengébb idegzetű és brutalitást nem igen kedvelő nézők számára nem szívesen ajánlom.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12565 levél
Válasz 15.10.03. 22:12 #38452
McCl@ne
The Martian
9|10

Tetszett a 3D is, szerintem ilyennek kéne lennie mindenhol: élményszerűbbé tette a filmet, de nem volt egyáltalán tolakodó, nem dobáltak semmiféle szart a pofádba.
Maga a film közel tökéletes, én még plusz fél órát elbírtam volna itt-ott, de amúgy egy igazi, jó értelemben vett hollywoodi blockbuster! Így szórakozik a gondolkodó ember! (utoljára ilyesmit az Inceptionnél éreztem)
Respect is not given. It's taken.
18839 levél
Válasz 15.10.03. 06:38 #38451
Peace
Ne foglalkozz a Prometheus szöveggel. Valamiért tipikusan az a film, hogy nem kerülhet az elmegy kategóriába. Vagy imádták az emberek, vagy k*rva nagy csalódásként élték meg.

A lényeg, hogy a Mentőexpedíció egy piszok jó kis film lett!!! De tessék elolvasni mellé a könyvet is, mert az még jobb!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18340 levél
Válasz 15.10.03. 00:26 #38450
LiT
Nem hiszem, hogy meghatna a dolog.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
31931 levél
Válasz 15.10.02. 23:55 #38449
szbszig
Wow, ez biztató nagyon, örömmel olvastam a véleményedet róla!
Egészen addig, amíg nem közölted, hogy a Prometheusnak is ennyi pontot adtál...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
18340 levél
Válasz 15.10.02. 23:28 #38448
LiT
Ezt az értékelhetetlen szemét dumát nem is láttam.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
18839 levél
Válasz 15.10.02. 18:27 #38447
Peace
Kimondottan jól sikerült, én is most értem haza. Pár nagyon jópofa mozzanatot sajnos letudtak 2-3 sec-es jelenettel. Erősen ajánlott elolvasni mellé a könyvet, mert maradtak ki dolgok. De összességében ritka jó lett.

Prometheus továbbra is értékelhetetlen szemét, de nem Ridley-n múlott.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18340 levél
Válasz 15.10.02. 17:01 #38446
LiT
Jó hát az már csak nézet kérdése, hogy tekintünk rá

De mint űrben játszódó filmként gondoltam rá.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
12565 levél
Válasz 15.10.02. 16:52 #38445
McCl@ne
Egyrészt: YESSS! (nekünk nagyjából stimmel a Scott-ízlésünk)
Másrészt: A Star Wars sci-fi?
Respect is not given. It's taken.
18340 levél
Válasz 15.10.02. 16:22 #38444
LiT
The Martian /Mentőexpedíció

Nálam eddig az év sci-fi-je, de lesz még idén egy Star Wars is. Az alapanyaghoz képest egyáltalán nincs eltúlozva, egy egészen hihető túlélő sci-fi, néhol upbeat hangulattal vegyítve, de azért inkább a komolyság dominál. Nem hanyagolták el sem a marsi létet, sem a földi szervezkedést, sem pedig a remek feszültséggel teli űrjeleneteket. Az ilyen felfogást már a Gravity-ben és az Interstellarban is imádtam. Ridley mester ismét visszatért a legjobb formájába egy felejthetőbb Exodus után. Ezek után jöhet a Prometheus folytatása.

10/10 (Ha már Prometheusnak megadtam)
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
4684 levél
Válasz 15.10.01. 11:24 #38443
Christoph
Ja és még annyit, hogy a határok természetesen nem mindig egyértelműek, nem azt akarom mondani, hogy az összes művészfilm maradandót alkot a közönségfilmek meg elavulnak. Mindent lehet jól és rosszul csinálni. Van borzasztó unalmas, semmitmondó művészfilm (ami már a bemutatón elbukik, nemhogy nem időtálló), meg egy csomó közönségfilm, ami olyan értékekkel rendelkezik melyek kiemelik az egyszerű, olcsó szórakoztatásból. Manapság meg egyre jobban elmosódnak a határok.
4684 levél
Válasz 15.10.01. 11:18 #38442
Christoph
A Gravitációt Te hoztad fel, én meg aztán megállapítottam valamit az üres látványfilmekről. Még mindig nem értem hol írtam, hogy üres lenne. Annyit írtam kb., hogy a film szavatossága később fog megmutatkozni. Mindenesetre attól még hogy a tartalom szerintem kicsit kevés volt, ettől még nem üres vagy pusztán látványfilm.

Szerintem egyszerűen más fogalmakat használunk bizonyos dolgokra, de amúgy nem mondom, hogy nincs igazság abba amit írsz, csak én máshogy látom. Az élmény fontos és értékelhető dolog, de nem egyenlő a művészettel. Addig relativizálgatjuk a dolgokat, amíg eljutunk oda, hogy más példát hozva Ken Follett (aki sztem egészen tartalmas, igényes ponyvát ír) egy lapon emlegethető mondjuk Steinbeckkel vagy bármelyik nagy íróval. Vagy egy utcai karikaturistát ne hasonlítsunk össze egy Dürerrel. Ezek az emberek örök érvényű dolgokat tettek le és amíg ember létezni fog, becsben lesznek tartva. A filmművészetben ilyen pl. Bergman, Tarkovszkij stb . Ken Follett helyett meg jön minden korban más jó tollú szórakoztató irodalmat író író .

Maga az, hogy egy film normális módon szórakoztat, az teljesen rendben van, szükség is van sztem ilyenre (persze ezen belül is vannak jók meg kevésbé jók). De az szerintem nem művészet. Nem vagyok művészetfilozófus, tehát ez csak az én véleményem, de ha ennyire kiüresítjük a művészet fogalmát akkor értelmét veszti. A hangsúly ott van, hogy ami nem művészet az nem egyenlő az értéktelen szarral, csak épp a helyén kell kezelni. És nem minden egyértelmű talán az idő az ami leginkább eldönti a helyét a dolgoknak. Ezért vannak kétségeim a Gravitációval kapcsolatban. Szerintem ha lesznek látványosabb megoldások (persze lesznek) kétséges, hogy a tartalma elég lesz-e arra, hogy ne avuljon el.
12565 levél
Válasz 15.10.01. 07:58 #38441
McCl@ne
"A Gravitációra nem írtam azt hogy üres látványfilm, nem tudom ez hogy sikerült összerakni."
Hát az egész beszélgetés a Gravitációval meg a Pi életével kezdődött, úgyhogy akkor inkább én nem értem, hogy sikerült ezekhez felhozni az üres látványfilmeket

"Az számomra igen kérdéses, hogy ami csak egy adott korban értékelhető, az mennyire rendelkezik értékkel. Mert ha a filmművészetet művészeti ágnak értelmezzük, akkor ami elavul az tán nem is volt akkora érték benne."
Ezt akár nagyon egyoldalú gondolkodásnak is találhatnám, de biztos csak elbeszélünk egymás mellett. Értem amúgy, amire gondolsz, csak nem értek egyet vele (teljesen). Szerintem totálisan működő filmművészet az is, amikor valami egy adott pillanatban kiemelkedően szórakoztat, jól érzem magam közben, de eredendően nincs több célja ennél, ezt viszont tökéletesen teljesíti.
Szerintem filmművészet egy másfél órás vígjáték, amin röhögök egy nagyon jót, nincs benne semmiféle zavaró körülmény (pl. 21-22 Jump Street), de ezen kívül az égvilágon semmit nem ad.
A mozi (mert ugye onnan indultunk, hogy otthon is ugyanazt kell-e nyújtani, mint a moziban) alapvetően egy szórakoztató intézmény. A szórakoztatás nem a legjobb kifejezés, mert nem feltétlenül nevetgélésre gondolok: inkább egyfajta élmény befogadására.
Úgyhogy ugyanúgy kiváló mozi egy Forrest Gump vagy Remény rabjai, esetleg egy Keresztapa 2, mint egy Armageddon vagy egy Bosszúállók. Nyilván nem egy szinten vannak, persze, hogy a Keresztapa 2 jobb, mint egy Armageddon, de ha én kikapcsolódni akarok, szórakozni, akkor utóbbi lehet, hogy többet ad, és abban az élethelyzetben mégiscsak jobb mozi.

Ez még csak nem is ízlés kérdése, hanem azé, hogy akkor éppen mire akarod használni a mozit/filmet! Ugyanakkor még mindig messze járok a "mindenkinek más tetszik, úgyhogy nincs szar, meg nem szar film" idióta felfogástól, de azért odáig nem mennék el, hogy csak a tartalmas, mély filmek rendelkeznek értékkel. A szórakoztatás maga az érték, az élmények adása maga az érték. Beülök nemsokára a Spectre-re, ami a 423536. Jambes Bond film lesz. Vajon milyen maradandó értékeket, filmtörténelmi pozíciót lehet elvárni egy ilyen filmtől? Vagy pl. a jövőre érkező Bourne filmtől? Mégis lehet, hogy mindkettő az adott év legnagyobb moziélménye lesz. Pl. a Bourne Ultimatum-ot simán beválogatnám az adott (tehát az előző) évtized legjobb 10 vagy 20 filmjébe, holott egy sima akciófilm, mindenféle különösebb mélység nélkül.
Vagy milyen mélysége ("tartós mondanivalója") volt az Aliennek? (Hogy ne szállj le idegen bolygón tojásokat basztatni?) A Terminator 1-nek? A Cápának? A Star Wars-nak? Ezek csak szimpla szórakoztató mozik voltak, csak egyszerűen annyira eltalálták őket, akkora szív van mögöttük, hogy mindenféle extra mélység, tartalom vagy belemagyarázott érték nélkül is képesek voltak klasszikussá nőni az évtizedek alatt.
Respect is not given. It's taken.
12089 levél
Válasz 15.10.01. 06:29 #38440
Gobiakos
Sajnos (?) ezen tényleg nagyon jót tudtam röhögni...
4684 levél
Válasz 15.09.30. 23:09 #38439
Christoph
Ha elolvasod a hozzászólásom, akkor hamar rájöhetsz hogy szinte semmit nem állítottam abból, amivel vitatkozni akarsz.

Kétszer írtam azt, hogy számomra. Tehát számomra a "film ott kezdődik". Van aki meg a látvány miatt nézi. Ez egy beállítottság, filmnézési szempont, szubjektív.
Igen egy Hannah és nővérei nagyobb klasszikus szerintem, mint egy olyan látványfilm, ami egy adott korban üt, aztán elavul. Ezért klasszikus. Egy szóval nem állítottam, hogy minden szemét, ami nem időtálló csak épp az igazán jó filmeknek szerintem tartós mondanivalóval kell, hogy rendelkezzenek. A Gravitációra nem írtam azt hogy üres látványfilm, nem tudom ez hogy sikerült összerakni. Azt majd meglátjuk 20 év múlva is leveszi-e valaki a polcról, ez nem most fog eldőlni.
Az számomra igen kérdéses, hogy ami csak egy adott korban értékelhető, az mennyire rendelkezik értékkel. Mert ha a filmművészetet művészeti ágnak értelmezzük, akkor ami elavul az tán nem is volt akkora érték benne. Megjegyzem, hogy az nem elavulás, hogy egy adott kor problémáira reflektál valami, ami később már csak a kor ismeretével érthető meg.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.