Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Filmek - mozi, TV, DVD

»» Filmsarok - mit láttál mostanában?

Filmes beszámolók és értékelések kötetlenül - az ízlések és pofonok völgyében.

18459 levél
Válasz 16.12.28. 22:52 #39879
LiT
The Hollars

Huh, már nagyon sok hasonló sztorival rendelkező dramedy-t láttam, így az eredetiség helyett inkább a színészek és a szórakoztató helyzetkomikumra koncentráltam. Ezzel nincs is gond, az elejétől kezdve egy élvezetes vígjáték/dráma, amelyben azért jó neveket találni: pl. Anna Kendrick és Mary E. Winstead is megjelenik. Tipikusan az a film, amitől tudod mit fogsz kapni, se többet, se kevesebbet.

7/10
_____________

The Light Between Oceans /Fény az ócean felett

Derek Cianfrance (Blue Valentine, The Place Beyond The Pines) legújabb rendezése nem nagyon nyerte el a kritikusok dicséretét, így fenntartásokkal ültem neki. De azért nem vártam rossz filmet, mert Alicia Vikander és Michael Fassbender párosa képtelen csalódást okozni. Most sem okoztak azt, kettejük játékán alapul az egész, főleg Vikander volt zseniális. A film túlságosan melodramatikus helyenként és egy két cselekedet motivációjával is gondban vagyok. Nem lett Cianfrance legjobb alkotása, de azért megéri megnézni. Már csak az alakítások és a gyönyörű képek miatt is.

7/10
_____________

Pet

Ahogy indult, nem voltak jó előérzeteim, de középtájt sikerült rendesen meglepnie egy fordulattal. Az ember végül döntse el, ki az áldozat ebben a filmben. Ez a pozitívuma.

6/10
_______________

Nina Forever /Örökké Nina

Tök jó elgondolás, de a megvalósítás már nem tetszett.

4/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
4069 levél
Válasz 16.12.28. 22:38 #39878
xeLaR
Múlt héten elkapott a filmnézési kedv, ami sajnos mostanság ritka alkalom nálam. Nem sikerült igazán jó filmeket nézni, de legalább elkezdtem újból filmezni...

Keanu
Key és Peele filmje több szempontból is meglepett, de "csak" egy tisztes iparosmunka lett. A nevetséges koncepció ellenére több olyan extra dolog volt benne, amivel okosan parodizálta a hasonszőrű filmek jeleneteit, szereplőit, stb. Sajnos azonban a poénok nem mindig ütöttek, néhol már túl komolytalan volt, de a komikus duó így is hozott egy elfogadható szintet. A címszereplő macska pedig tényleg a legcukibb filmes állat, amit az utóbbi időben láttam.
3/5

The Intern
Nem tudom pontosan mi volt az, amitől felfigyeltem erre a filmre. Az egész sztori sablonokra épül, majdnem ezerszer látott karakterekkel operál, és az egészet átjárja a már-már klasszikus Hollywood-i cukormáz, ami inkább elvesz a film értékéből, mint hozzáad. És mégis működik, ami nagyrészt Robert de Niro és Anne Hathawaynek köszönhető, akik rettenetesen jók együtt, a film lelkei, amitől már-már hihetővé válik az egész. A problémái és átlagossága ellenére nézette magát a film, jó hangulatot árasztott, kellemes volt számomra.
4/5

Ride Along 1-2
A tipikus példája annak, hogy még ha az első film vmelyest működik, akkor ugyanaz másodszorra nem fog. Az mindkét film egy tipikus zsarukomédia egy idegesítő dumagéppel és egy kemény zsaruval, viszont a különbség köztük egy egész fontos dolog. Az első filmnek van egy reális tétje, amitől jobban szimpatizálhatunk a főbb karakterekkel, míg a folytatásnak csak egy mondvacsinált tétje van, ami miatt inkább a poénoknak kellene jobban ütniük, hogy ugyanazt a szintet hozzák. Sajnos a filmek poénjai nem mindig ütnek, de egy elfogadható szintet hoztak számomra, viszont pont ez az, amitől a második rész erőltetettnek tűnt. Az első elment, a második felesleges...
3/5 és 2/5

Central Intelligence
Bizonyos tekintetben hasonlít a Ride Alonghoz, csak ebben Kevin Hart és Rock karakterének más dinamikája van, amitől egy kicsivel érdekesebb filmet kapunk. Hartot kicsit soknak éreztem ebben, de azért itt is még elfogadhatóság határán belül volt, míg a Rock hozott egy átlagos szintet. A történet sajnos kiszámítható, de vannak szórakoztató elemei, amitől elvoltam ezzel a filmmel is.
3/5

22 Jump Street
Humorossá válik-e vmi, ha folyamatosan felhívom rá a figyelmet, hogy egy folytatásban szereplünk, vagy hogy egy folytatás ez a film? Mert ezek az okos kikacsintgatások inkább zavartak a végére, mint szórakoztattak. Tény, így egy érdekesebb megközelítése volt ennek a műfajnak, és néhol tényleg vicces volt, de ugyanakkor számomra sose billent át ez a film az "élvezhető" kategóriába.
3/5

The Interview
Elég felejthető vígjáték lett ez Seth Rogentől, ami természetesen tele van rettentően "okos" felnőtt humorral, mint pl. hogy az egyik szereplőnek fel kell dugnia vmit az ánuszába, hogy aztán később kibeszélhessék James Franco karakterével, hogy "basszus, ekkorát fel tudtál dugni". És persze, vannak olyan filmek, amikben ezek a poénok jól működnek, de itt sajnos erőltetettek és unalmasak.
2/5

Big Game
Sztem lett volna ebben a filmben potenciál, ha egy kicsit jobban kigondolták volna a karaktereket, ill. a történetet. Úgy értem egy sztori, ahol egy vadászó gyereknek meg kell védenie az elnököt, egész érdekes lehet. Sajnos azonban ebben a gyerek igazán semmit sem csinál, az gonoszok nem túl érdekesek, és a sztori is harmatgyenge. Kihagyott ziccer...
2/5

Spy
Kb. mindenki arról beszélt, hogy ez a film mennyire jó, meg hogy Melissa McCarthy mennyire elképesztően vicces benne, meg stb, stb. És bár nem vagyok egy kedvelője McCarthy munkásságának, de azt nekem is be kell vallani, hogy ez tényleg a legjobb film, amiben láttam. Vicces nem igazán volt, de a poénokat mások szolgáltatták. Ami nagyon betesz a filmnek, hogy bizonyos poénfajtákat túl sokszor használtak, mint pl. Statham karakterének a dumái, vagy McCarthy dialógusainak a nagy része. Viszont voltak olyan pici momentumai a filmnek, amikor nagyszerűen szórakoztam, és sztem ez főleg Rose Byrne-nek köszönhető, aki végig vicces tudott maradni. Ettől függetlenül ez egy tipikus kém komédia.
3/5

Spectre
Azért ettől egy picit többet vártam. Lehetetlenül hosszú, az akciójelenetei annyira nem érdekesek, karakterei nem lettek rendesen kidolgozva, és már-már alig emlékszem, hogy mi is történt ebben, vagy hogy mi-miért történt. Ez egy elég nagy negatívum egy James Bond filmnél, főleg ami Christoph Waltz-cal operálna egy elég jelentős szerepben. Unalmas és érdektelen...
2/5

The Man from U.N.C.L.E.
Sajnos az elején lévő akciójelenet olyannyira jó, hogy a film többi része nem tud felnőni hozzá. Ettől persze még nem rossz a film, a karakterei élvezetesek, Henry Cavillhez nagyon illett a szerep, és a történet is vmelyest érdekes. Nem túlontúl szórakoztató, de egynek elment.
3/5
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
18459 levél
Válasz 16.12.27. 23:35 #39877
LiT
David Brent: Life on the Road

The Office fanoknak kötelező. Én nem néztem a sorozatot, de ha ilyen a humora, akkor erősen gondolkozom a pótláson Szakadtam végig, Ricky Gervais-nek sikerült egy könnyed és szórakoztató "zenei turnés" filmet összehoznia. Azoktól a "borzasztó" dalszövegektől és daloktól néha leestem a székről.

7/10
_________

Loving

Bírom Jeff Nichols stílusát és filmjeit, de sajnos ez a film nekem mellément. Fontos a téma, de képtelen voltam azonosulni a karekterekkel és kimondottan unalmasan mesélte el ezt a történetet. Oscar-esélyesek között emlegetik, szomorú lennék, ha jelölnék.

6/10

We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
8704 levél
Válasz 16.12.27. 22:33 #39876
davkar9
Star Wars

Sosem felejtünk el hercegnő!

Bakker ez annyira gáz. Történet miatt a filmekben sem jött volna össze, de most már egy aranyos bts képen sem láthatjuk majd újra együtt a hármast.
Simple. Eternal. Beige.
32006 levél
Válasz 16.12.27. 21:47 #39875
szbszig
Nyugodjon békében...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32006 levél
Válasz 16.12.26. 01:23 #39874
szbszig
Azért a folytatásra tekintettel is remélem, hogy Carrie Fisher felépül teljesen a napokban bekövetkezett sajnálatos infarktusából, mert az a CGI-Leia a Rogue One végén nem volt túl meggyőző tényleg...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
18459 levél
Válasz 16.12.24. 22:49 #39873
LiT
En man som heter Ove /A Man Called Ove /Az ember, akit Ovénak hívnak

Szívmelengető, de egyben keserű filmdráma egyenesen Svédországból. Nagyon szép film, Lassgard remekül hozza ezt a mogorva karaktert és szépen alakul ki a karakteríve a végére.

8/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
32006 levél
Válasz 16.12.23. 21:55 #39872
szbszig
Na, ma néztem Rogue One-t. Nem lehetne azt, hogy jövőre inkább a Han Solo-eredetfilm jöjjön, vagy bármelyik tölteléksztori Reyék kalandjának folytatása helyett? Szóval nekem jobban bejött egyértelműen, mint a The Force Awakens.

Nem azt mondom, hogy tökéletes, meg ebben is vannak következetlenségek, de nekem minden szempontból jobban tetszett a hivatalos Ep. 7-nél. A karakterek szimpatikusabbak, úgy nagyjából mindenki az ottani megfelelőjénél. Mert azért mindenkinek megvan a megfelelője megint: Jyn=Rey mint a női főszereplő, Cassian=Poe mint az aktuális férfitársa a lázadóktól, Bodhi=Finn mint a dezertőr a gonoszoktól... Sőt, nemcsak szimpatikusabbak számomra mind, hanem hihetőbben is viselkednek őszintén szólva.

SPOILER
Jynt eredetileg nem is érdekli a lázadók ügye. Sőt, gyűlöli őket, mert eddig csak szenvedést okoztak neki, és eleinte csak azért segít, hogy elengedjék. Cassian hazudik neki, és ha végül nem is ő húzza meg a ravaszt konkrétan, de lényegében miatta hal meg Jyn apja. Előtte meg ugye lazán kivégez egy embert a Kafrene-en, aki segített neki.


Azt meg talán nem is kell fejtegetnem, hogy K-2SO sokkal szórakoztatóbb droid-sidekick karakter, mint BB-8. Krennic mint a gonoszok megtestesítője, aki a Birodalomból ezúttal a legtöbb képernyőidőt kapja, pedig megint csak összehasonlíthatatlan szerintem a hisztis Kylo Rennel. Én a film közepére majdnem megsajnáltam konkrétan, amiért felülről Tarkin és Vader szívatja folyamatosan, alulról pedig kétbalkezes idiótákkal van körülvéve jellemzően. A film végén pedig egészen...

De a legnagyobb pozitívum, hogy ennek a filmnek van története. Mert nálam a The Force Awakens még mindig egy The New Hope-remake/reboot, önálló elképzelés és sztori nélkül.

A látványt nem említettem még, de szerintem azon különösebben nem kell vitatkoznunk, hogy nagyon szép lett. Külön pozitívum, hogy a CGI-orgia ellenére végig remekül hozza az Ep. 4 egyszerre modern, ugyanakkor lepukkant világát és hangulatát. Illetve hát a régi egyenruhák, díszletek végig... Na, ezekkel kell a fanservice-t csinálni, nem úgy, hogy lemásoljuk egy az egyben az Ep. 4 történetét az Ep. 7-ben...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
11023 levél
Válasz 16.12.23. 16:06 #39871
VodevilX
Fuh, ez tényleg kellett, idén jó sorunk van ezekkel a meglepetés filmekkel!
Még jó, hogy pont benéztem ide, simán átsiklottam volna felette... hacsak nem meglátom az ilyenkor szokásos év végi legjobb 2016os és mit várjak 2017ben horror listák átnézésekor
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
32060 levél
Válasz 16.12.23. 12:44 #39870
Creativ3Form
Persze tudom, de ez annó az Új Reményből nem derült ki...simán azt hitte mindenki 40 évig, hogy balfaszok voltak. Erre most kitalálták, hogy a "áááá dehogy, ez egy terv része volt, amit nem vettek észre." Illeszkedik a történetbe nem azt mondom, de nekem akkor is kicsit meeeeh.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
12634 levél
Válasz 16.12.23. 12:16 #39869
McCl@ne
De könyörgöm, hát az egy szabotázs volt, azért volt direkt. Nem a tervezőgárda hagyta benne, illetve igen (egy tagja), de nem direkt készült ilyennek.
Respect is not given. It's taken.
32060 levél
Válasz 16.12.23. 11:48 #39868
Creativ3Form
SPOILER
Na, fura, hogy ezt mondod, mert engem kimonddottan zavart ez a "direkt hagytunk benne hibát, hogy simán el lehessen pusztítani" dolog. Ok, hogy a történetbe beleillett, de nekem akkor is kicsit meeeh kategória volt. Kb. mint amikor a Baljós Árnyakban az Erő misztikusságát megmagyarázták a midikloriános faszsággal.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
51952 levél
Válasz 16.12.23. 11:22 #39867
Barthezz
1. részhez: Persze, ez természetes is és magam is nagyon hiányoltam volna, ha az említett szereplők nem bukkannak fel. Nem is ez volt a probléma és pont elég is volt belőlük ennyi, ahogy írtad. Azt róttam fel hibaként, hogy az új szereplők egyike sem tudott felnőni hozzájuk. Pedig megvolt rá a lehetőség, a TFA-ban sem szerepelt Finn vagy Poe többet, mint az itteni főszereplők, mégis azonnal családtaggá fogadtuk őket, Rey-ről nem is beszélve. Itt ezt hiányoltam.

SPOILER
R2 és C3PO esetén egyetértek, az a jelenet a többi cameoval ellentétben elég erőltetett volt, a sztorihoz nem tett hozzá semmit, csak megmutatták, hogy ők is itt vannak. Valamelyik hozzászólásban olvastam, hogy úgy lett volna ez jól megoldva, ha a legvégén Leilával együtt jelennek meg, hiszen tudjuk, hogy vele voltak az űrhajón.


2. részhez: A megoldás valóban ötletes volt és amit Peace írt, abban is van valami, bár tényleg nem a fizikai része miatt zavart ez, hanem

SPOILER
hogy ennyire egyszerű volt egy csillagrombolót legyőzni. Ellenben az kimondottan tetszett, hogy megmagyarázták a Halálcsillag ilyen banális gyengepontjának az okát. Persze az Új Reményben ez valahogy sosem zavart, de örültem, hogy foglalkoztak ezzel a dologgal.

A második részben igazad van, a rohamosztagosok mindig is ilyen esetlenek és könnyen kijátszhatóak voltak, amire legjobb példa A Jedi visszatér csatája az Endor bolygón. Pedig ott sem egy jelentéktelen dolgot őriztek, hanem a Halálcsillag védőpajzsának a generátorát. Szóval az említett jelenetet ennek türkében valószínű át is fogom értékelni, ezért is írtam, hogy szükség lesz még 1-2 újranézésre, hogy teljesen a helyére tudjam tenni a filmet az SW univerzumon belül.
19117 levél
Válasz 16.12.23. 09:39 #39866
Peace
SPOILER
És a csillagrombolók is csak ott álltak, nem használták a turbólézereket. Pedig miszlikbe apríthatták volna a mocskos lázadó kutyákat!!!
De ezek már tényleg nagyon szőrszálhasogatások. A vákuumban pedig nincs légellenállás, még szép, hogy el lehetett tolni egy magatehetetlenül "álló" csillagrombolót.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
12634 levél
Válasz 16.12.23. 09:17 #39865
McCl@ne
Elég masszívan egyetértünk, úgyhogy a 2 spoilerhez:
1.
Ez kicsit olyan, mint amikor hallom, hogy a Die Hard is egy átlagos szar lenne Bruce Willis nélkül. A Ferrero Rocher meg egy határ szar lenne csoki nélkül Érted, ugye? Ez egy New Hope közvetlen(!) előzményfilm, így az említett dolgok még csak erőltetésnek sem tűnhetnek, sőt, én örültem, hogy kellemesen visszafogták magukat ezen a téren. Egyedül SPOILER
Artúr és Szkípió tűntek odadobottnak, azt éreztem picit mesterkéltnek, hogy akkor "legyenek benne még ők is", de a többiek, különösen Vader nagyon rendben voltak!


2.
SPOILER
A hajók összetolása tényleg fura volt, de ha megfigyelted, amikor a kisebb hajó beleszállt a rombolóba, szinte alig ejtett benne kárt. Az igazi sérülést az okozta, ahogy a két romboló egymásba szakadt. Itt inkább az ötlet rogue-sága volt a lényeg, hogy olyasmit tettek a lázadók, amire a Birodalom nem gondolt volna, hiszen nyílt harcban esélyük sem lett volna. Szóval még ha kicsit hülyeség is volt, érdemes értékelni az alkotói szándékot mögötte, hogy nem teljesen valami ingujjból előhúzott dologgal jöttek, (hogy van piros gomb valahol, ami eltolja a hajókat, pfff) hanem húztak egy merészebbet, zsiványabbat!
Az őrzés hiánya viszont nem jogos felvetés szerintem. A Birodalom szervezetlensége tökéletesen be lett mutatva abban a jelenetben, amikor valami vezénylőben állva Krennick látja, hogy robbannak a bolygón a leszállópályáknál a bombák és neki kell ráüvöltenie mindenkire, hogy valami legyen. Nekem ez fajta szedett-vedettség rémlik minden SW filmből (IV-VII), így ilyen szintű szervezetlenség belefér bőven.
Respect is not given. It's taken.
51952 levél
Válasz 16.12.23. 08:02 #39864
Barthezz
Rogue One

Tegnap végre én is időt tudtam rá szakítani és összeverbuválni egy kisebb társaságot a megnézésére. Az élményből picit levont, hogy vidéki moziban és kis teremben néztük (a 3D-s vetítés kapja a nagy termet, a 2D-st berakják egy kicsibe), így a kép- és a hanghatások nem voltak olyanok, mint a pesti CC-kben.

Igazából mindent leírtatok már. Tisztességes iparosmunka a film, nagyon jó volt látni a cameokat és az Új reményhez való kapcsolódási pontokat, de a hivatalos epizódok sokkal monumentálisabbak és nagyobb élményt jelentettek. Szóval nálam a TFA nyert, méghozzá egyértelműen. De ettől még nem rossz film, de az a bizonyos sokat emlegetett jelenet kivételével nem alkot olyan maradandót, amiről 10 vagy 20 év múlva is beszélnénk.

A film eleje valóban csapongó, nehéz követni és megjegyezni az egyes szereplőket, a karakterek bemutatására nem sok idő marad, így sajnos jelentősebben megkedvelni sem tudunk senkit. A droid valóban az, aki jobban emlékezetes marad. A hangulat viszont a Jedha várostól kezdődően nagyon-nagyon SW, a kedvenceim azonban a Halálcsillagon játszódó jelenetek Tarkin kormányzóval, nah meg az a bizonyos sokat emlegetett jelenet és a befejezés. A cameok is mind-mind mosolyt csaltak az arcomra, nem is számítottam ennyi OT-szereplő felbukkanására. A legutolsó jelenetet mondjuk sejtettem, hogy ez lesz, de így is öröm volt nézni a zárósnitteket.

SPOILER
Persze azért beszédes, hogy a film legjobb jelenete, illetve jelenetei nem az új szereplőkhöz köthetőek, hanem az OT-karakterekhez. Ha nincs Vader jelenete, nincs az Új reményhez átkötő zárás és nincs Tarkin kormányzó, akkor inkább a közepeshez / átlagoshoz közelítő pontszámot adtam volna a filmre. Nagyon jó volt Vader-t úgy látni, hogy nem jedikkel harcol, hanem egyszerű halandókkal. Tökéletesen átjött, miért ő a rettegett Nagyúr és miért fosik tőle mindenki. Az Uralkodó tökéletes végrehajtója. És a végén Leila hercegnő, áhhh. ^^


Volt 1-2 olyan jelenet is, ahol sztem kilógott a lóláb, ezek azért zavartak némileg:

SPOILER
Leginkább az nem tetszett, amikor egy egyszerű hajóval eltoltak egy birodalmi csillagrombolót. A fizikát hagyjuk, SW filmben hülyeség erről beszélni, inkább azért zavaró, mert ezeket a hajókat félelmetes, nagyon nehezen legyőzhető monstrumoknak ismertük, amiben most csorba esett. Kb. olyan érzés volt nézni, mintha Vader-t lefénykardozta volna egy öreg nénike. A másik pedig, ami nem tetszett, hogy elterelő támadás ide vagy oda, gyakorlatilag őrizetlenül hagyták a birodalmi térképeket tároló helységet. Ennél azért jóval nagyobb belső ellenállásra számítottam, ez még SW univerzumon belül is kissé hiteltelen volt így és nem jött át annak az érzete, hogy mennyire nehéz volt megszerezni a térképet.


7,5 / 10

(de igazából az újranézések után fog eldőlni, hova is helyezem el ténylegesen ezt a filmet)
19117 levél
Válasz 16.12.22. 21:11 #39863
Peace
Sok év után végre ismét egy horror, ami adta, de rendesen!

Az utóbbi évek egyik legzseniálisabb jelenete:SPOILER
Mikor kinéz a fejszével kiütött nyíláson, az összevarrt szájú hulla elkezd ásítozni, erre visszafordul a "nah gyújtsuk fel a gecibe" arckifejezéssel. A gyerek önti le benzinnel, az öreg meg már egyből gyújtja a gyufát.


Annyira egyben volt ez a 20 másodperc!!!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
18459 levél
Válasz 16.12.20. 23:20 #39862
LiT
The Autopsy of Jane Doe

Kijött jó minőségben ez a nagyon dicsért horror. Nekem a lány arca egy időre beleivódott a fejembe, és ez a hullaház környezet is elég hatásos volt. A film nem vitte túlzásba a műfaji kliséket, ami miatt kimondottan tetszett. Elég jól teremti a feszültséget, mindezt úgy teszi, hogy nem feltétlen félelmetes, de maga a boncterem és a beállítások miatt elég nyugtalan hatást kelt. Főleg a boncteremben fekvő lány gyakori mutogatása miatt.

7/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
18459 levél
Válasz 16.12.20. 23:16 #39861
LiT
SPOILER
Miért gondolod, hogy nem lehet felnőni egyedül? Hagyjál már
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
2753 levél
Válasz 16.12.20. 20:53 #39860
dghost
A hangsúly valóban nem, de arra nem tudtam koncentrálni ama "csipp-csupp" dolgok miatt amik szerinted nem fontosak:
SPOILER
A csaj felnőtt tök egyedül úgy hogy semmit sem csinált, senkije sem volt... Ha már csak ez nem döfött egy kurva nagy szálkát a szemedbe akkor semmi...

De akkor kérlek írd már le min volt a hangsúly? Hadd művelődjek.
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
2753 levél
Válasz 16.12.20. 20:47 #39859
dghost
Okéj. Nem gondoltam hogy valakit érdekel. Viszont a történettel kapcsolatban semmit sem spoilereztem.
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
18459 levél
Válasz 16.12.20. 16:38 #39858
LiT
Szánalmasak azok az érvek, amiket felhoztál és egyáltalán nem ezeken a szőrszálhasogató szarságokon volt a hangsúly. Kérlek, ne nézz art-filmeket a jövőben.

Rottenen sem véletlen pozitívak a kritikák a maga 77%-ával.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
12634 levél
Válasz 16.12.20. 16:33 #39857
McCl@ne
Mi lett volna, ha kirakod a spoiler taget? Így:
SPOILER
Ha itt laknál az utcában, most átballagnék, becsöngetnék, és jól szájba basználak ezért.
Respect is not given. It's taken.
2753 levél
Válasz 16.12.20. 16:06 #39856
dghost
Neee...
A vizualitásával valóban nem is volt baj, de ez a film olyan mértékben nem akart "hihető" lenni hogy az már szinte fájt! Egész végig csak arra tudtam gondolni, hogy honnan a p*csából van áram abba a kibebaszott k*rva házban ha egyedül él és nem csinál semmit? Mit eszik ha a hűtőben mikor kinyitotta semmi más nem volt csak levágott testrészek??? Hogy emelgette az apját hónapokig egy alig 50 kilós csaj (aki mondjuk elég jó bőr volt ) és még sorolhatnám...
Számomra ebben a filmben semmi sokkoló vagy félelmetes nem volt. Ha csak az nem sokkolt hogy a te ajánlásodra gondoltam nézek egy jó horrort azt csak jól felbasztam magam tőle míg végigszenvedtem...
Kérlek legközelebb ilyenre ne adj 8 pontot mert megint beugrom..
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
45 levél
Válasz 16.12.20. 15:37 #39855
myotan89
Igaz, az a hangulat már nem is lesz meg bennük, ezt sajnos el kell fogadni. Egyrészt mert változtak az „igények”, másrészt meg elég erősen kötődött a skywalker családhoz. Ráadásul Vader karaktere egyszerűen túl jól sikerült, misztikus/félelmetes/bölcs(?), és erre még egyszerre testesíti meg a gonoszt és a jót is. Idővel „kinőtte” magát, túl szimbolikus lett sztem. Legalábbis nekem ha kimondják hogy star wars, akkor egyszerre Vader ugrik be.

„Biztos kapok érte, de nekem még az 1-3. rész is jobban hozta a hangulatot, minden hibájuk ellenére.”
Akkor egyszerre kapunk érte, mert én is így vagyok vele. Sőt a Sithek bosszúja néhol még elég hatásos is lett…

Spoileres rész jön:

Jyn motivációja a következőkből állt össze (legalábbis én így vettem ki a filmből):
Egyrész azért mégiscsak a birodalmiak szakították szét a családját, az anyját közvetlenül lelőtték. Tudom az apját meg a lázadók, de az inkább „véletlen” volt, a robbanásban. A srác mondja is, hogy meg kellett volna húznia a ravaszt,de nem tette. Míg pl a birodalmiak simán végeztek a tudósokkal.
Szerintem Jyn semleges figurája akkor változott meg mikor beszélt az öreg négerrel, a volt nevelőjével. Az elején leosztotta, hogy otthagyta, erre ő meg azt válaszolta jogosan, hogy muszály volt, mert ha együtt maradnak, rajta keresztül közvetetten elvezette volna a birodalmiakat Jynhez. Meg mondta is hogy ezt sose bocsátotta meg magának (vagy vmi hasonló)… Ráadásul mielőtt meghalt Gerrera, egyedül ő kérdezte meg Jynt, hogy ő (tehát Jyn) valójában mit akar….. és kérte is Jynt hogy álljon az ügy mellé (legalábbis a birodalom ellen). + az apja kérését is akkor hallotta-látta olyan sok év múltával. Ehhez jön közvetlenül utána a teljes város elpusztítása és hasonló nyalánkságok.

De az szerintem valahol nem helytálló, hogy Jyn a lázadók mellé állt, inkább csak ebben az egy dologban egyezett a céljuk, a halálcsillag elpusztításában. Voltak elejtett megjegyzései is (ami arra utalt, hogy ő inkább kívülálló), meg úgy egészében szerintem ezt érthetően felvezették.
Szerintem Jynről többet nem is igen lehetne elmondani, az jól kivehető, hogy egy ide-oda sodródó emberke, aki nem igazán akar az élettől semmit, nem volt célja. Talán pont ezért azonosult az apjáéval (sőt akart is).

Na csernus doktor végzett 

Azért kíváncsi leszek a Disney mikor lesz végre bátor (sajna sejtem a választ), és szakít az eddigi halálcsillag-luke-skywalker vonallal… magyarán nem az eddigiekről nyúz le valahányadik bőrt.
Mondjuk nem tudom, az egész egyesüléssel kukázva lett-e minden eddigi, de én pl szívesen megnéznék jó(pár) sztorit a régi köztársaságból
18459 levél
Válasz 16.12.20. 15:13 #39854
LiT
Mi a kérdésed? Túl kevés vagy túl sok?

Zseniális és sokkoló art-horror, nagyszerűen játszik a fekete-fehér képekkel, ez az igazi művészet. Habár ez egy ízig-vérig minimalista film, mégis olyan szinten sokkoló és a tudatodba férkőző pszicho-rémálom, amire kevés másik film képes. Ha te nem tudod értékelni a művészfilmeket, akkor az nem a film problémája.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19117 levél
Válasz 16.12.20. 14:24 #39853
Peace
A T-15-ös poénon senki nem nevetett amúgy?

SPOILER
mikor a két rohamosztagos beszélget: "-Te már hallottad? -Bizony. Búcsút inthetünk a T-15-ösnek."
Luke panaszkodik ugye a IV. epizódban, hogy mióta kijött a T-17-es, az övé már a kutyának sem kell.


Én jót mosolyogtam.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
25 levél
Válasz 16.12.20. 13:48 #39852
Vasti
Valójában az lehet a gond, hogy a régi SW hangulatot keresem, de ezekben az új részekben egyszerűen nem találom. Mintha túl öreg lennék az egészhez... Biztos kapok érte, de nekem még az 1-3. rész is jobban hozta a hangulatot, minden hibájuk ellenére. A Zsivány Egyesben egyedül Vader jelenetei hozták lázba, osztom azt a véleményt, hogy többet kellett volna belőle mutatni. A látvány pedig önmagában nem hoz lázba, például a dr. Strange is látványos volt...

SPOILER
A motiváció alatt azt értem, hogy Jynnek semmi köze sincs háborúhoz, a lázadóktól kivált harcos nevelte, a lázadók az apját is meg akarták ölni, amire jól rá is érez, mégis melléjük áll. Hiányzott, hogy kicsivel többet tudjunk meg a karakterekről, ki is volt valójában Jyn? Az a gondolat se hagyott nyugodni, hogy az apja, egy hologram helyet miért nem a terveket küldte ki?


Volt más gondom is a filmmel, de hagyjuk, egyszer tényleg nézhető. Elfogadom, hogy másnak tetszik, nem vagyunk egyformák.

Amúgy csatlakozom Hozzád, a 7. rész sem tetszett. A film első fele még csak elment, de összességében a másolás engem is nagyon felbosszantott. Akkor inkább csináltak volna egy újrakezdést, úgy lehetett volna értelme az egésznek.
45 levél
Válasz 16.12.20. 13:04 #39851
myotan89
Jogos, tényleg benéztem, bocs.
A felszínes olvasás hátránya... hiába, öregszem
29171 levél
Válasz 16.12.19. 23:10 #39850
Germinator
"tökéletesen értettem germinator milyen kontextusban használta a jelzőt"

Szerintem egyáltalán nem értetted, de mindegy Magamra mondtam, hogy nem vagyok SW fan, és beismerem, hogy valszin ezért jött be jobban a VII. rész, mint a többségnek, te meg azt hitted, rád mondom oltásként, pedig nem. Ennyi.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
2753 levél
Válasz 16.12.19. 23:08 #39849
dghost
"The Eyes of My Mother 8/10"

WHY??????????????
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
18459 levél
Válasz 16.12.19. 22:00 #39848
LiT
Mia madre /My Mother

Nagyon nehezen kötött le, elég sok irányba szeretett volna fejlődni a film, így az összkép kevésbé volt nézőbarát, de a főszereplő érzelmi fejlődése szépen volt ábrázolva. Nekem kicsit mellément, pedig a remek értékelések miatt egy kiváló olasz drámát vártam.

6/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
176 levél
Válasz 16.12.19. 21:59 #39847
Ricsi1976
Az ember akit Ovenak hivnak

30+ felett ajánlom.
Nincs mese 10/10. Talán a "Lesz ez még így se" alkotáshoz tudnám hasonlítani, csak ha lehet még jobb, emberibb, meghatóbb ugyanakkor fanyar humorú.
45 levél
Válasz 16.12.19. 13:07 #39846
myotan89
Creativ3Form: tökéletesen értettem germinator milyen kontextusban használta a jelzőt. De láthatod, hogy ugyanúgy vonatkozna az ellentáborra, akinek más a véleménye. A lényeg, hogy senkit sem kell szapulni a véleménye miatt (akár ha saját maga az  )
Amúgy nem a te a kommenteddel volt a bajom.
De, hogy a 7. részben szerintem(!) nincsen eredeti ötlet, tartom magam. Ne haragudj, de a rá hozott indokaid nem győztek meg. Azt, hogy egy már létrehozott dolgot az ellentétes oldaláról veszek szemügyre, még nem eredeti ötlet. Az meg külön baj, hogy láttam is a filmet nem csak néztem…
Senkinek nem akarok a lelkivilágába gázolni, de Kylo Rent mint jó példát felhozni ?
Meg a következő: „itt ezt megcserélték és Kylo attól fél, hogy elgyengül és visszatér a világos oldalra..”
Sztem az eredeti trilógiában Luke kételyei mellett pont ott voltak Vader-éi is. Ő pont, hogy azon kínlódott, hogy visszatér a világos oldalra, ami hála isten össze is jött neki.
Szóval Vadert és Kylo-t sztem vétek összehasonlítani. Vadernek/Anakinnak/Lukenak valós félelmei is fenntartásai voltak, Kylo viszont szerintem – mondom szerintem- csak egy ripacs, olyan mint egy lázadó tini, aki jó dolgában belépett a ren és stimpy show-ba. Szégyent hoz a „sith-vonalra”.

Amúgy nem értem miért baj, hogy itt végre adtak valamiféle (és ennél jobbat sztem nemigen lehetne) magyarázatot a Halálcsillag szépséghibájára… Tudom a következőért meg leszek kövezve, de az eredeti trilógiában én pont azt tartottam orbitális baromságnak, hogy egy tökéletes romboló gépezetnek – amit elvben a galaxis legjobb mérnökei raktak össze – hogyan lehet ilyen banális hiábja.

SPOILER
Vader első jelentsora a R1-ben is teljesen belefért. Mindegy hogy vonható párhuzam egy korábbival. Sztem jó kontraszt volt megmutatni az ő összezúzott-sebhelyes testét, majd berakni a végére a halálosztós jelentet.


Amúgy én a kezdetektől féltem, mikor megtudtam, hogy a Disney vette meg az SW jogokat. Az ember kicsiben még remélt, hogy végre kezdenek valamit ezzel a nagy potenciálokat rejtegető univerzummal, és nem kell évtizedeket várni egy egy részre…. de persze ők tipikusan a nagyot akar markolni mentalitást követik, és minden korosztálynak meg akarnak felelni. Ilyet nem lehet. Egy SW rajongó is lejebb tud adni az elvárásaiból (pl.: lásd a saját esetemet vagy sztem itt sokunkét), kompromisszumokkal, de csak egy bizonyos szintig. Az R1 még azért elfogadható nálam, mert végre új szemszög, az sw-ben gyorsan elhasználódó jónép (+kicsit szürkébb, nem faék egyszerű morális kérdéseivel , jedi-sith) oldaláról villant valamit.

goodboy007 : SPOILER
„Az egésznek olyan hatása volt, mintha fitogtatni akarta volna az erejét, de direkt hagyta volna, hogy ellopják” Én sztném hinni, hogy így történt 
44 levél
Válasz 16.12.19. 12:30 #39845
johnson19
A csirkecupákos jelenet valszeg életem végéig kísérteni fog.
8907 levél
Válasz 16.12.19. 11:07 #39844
goodboy007
SW VII jobban bejött, de ez mint külön film is nézhető, csak annyi előismeret kell, hogy Vader-t mindenki rettegi és van a gonosz, diktatórikus Birodalom és a demokráciát akaró Lázadók. Aki a régi filmeket valamiért nem szereti, annak is talán befogadható.

SPOILER
Az csak engem zavart, hogy minekután legyapott egy tucat kiskatonát, előtte 2m-rel adják ki az ajtó melletti résen a tervrajzot? Nyilván így kellett legyen, hogy utána Leia-hoz jusson, de elég hiteltelen volt, hogy meg sem próbálta "visszapullolni" az erejével. Az egésznek olyan hatása volt, mintha fitogtatni akarta volna az erejét, de direkt hagyta volna, hogy ellopják.


Egyébként szórakoztató volt, szerethető szereplőkkel.
8/10
12634 levél
Válasz 16.12.19. 00:47 #39843
McCl@ne
Jókora +1, pontosan ugyanezt éreztem én is!
Respect is not given. It's taken.
18459 levél
Válasz 16.12.18. 23:27 #39842
LiT
SPOILER
Vader ábrázolása abban a tartályban nekem azt a hatást váltotta ki, mikor az eredeti trilógiában maszk nélkül látod hátulról először.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
32060 levél
Válasz 16.12.18. 23:13 #39841
Creativ3Form
SPOILER
Értem amit mondasz és működött is volna annyi szent. De én valahogy nem éreztem, hogy felesleges volt. Van ő annyira fontos és erős karakter, hogy ne lehessen elintézni egy odavetett mondattal az ő felvezetését. Ok, hogy már mindent tudunk róla, többek közt az is, hogyan viszonyul a Halálcsillaghoz...ám én úgy érzem, hogy neki igen is kellett egy ilyen erőltetettebb (bár számomra ugye nem volt az) "látjátok, itt vagyok én is" bevonulás, és nem csak egy szimpla, "Vader majd elintézi, és a semmiből megjelenek" snitt (ami egyébként az egyik leghatásosabb és leghátborzongatóbb jelenetté lépett nálam elő az SW történelmében). Meg kellett őt ismertetni Krennicel. Sztem az ő porszem csupán nem több "megalázásához" kellett Vader is, nem csak Tarkinnal folytatott, "nem alkalmas a feladatra, ezért leváltom" beszélgetése.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
3771 levél
Válasz 16.12.18. 23:00 #39840
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Vader

SPOILER
Nem tetszett, és erőltetett volt a monológja (ez is egyfajta, félresikerült nosztalgiafaktora volt Vader első fojtogatós Új Reménybeli jelenetének), a vulkánbolygó és az összeégett, feldarabolt testének felvillantása teljesen felesleges volt. Mind-mind olyan hatást keltett bennem, hogy ezek mind-mind a szükséges Vader-kellékek, tessék, lássátok.

Nem kell, hogy felhívják a figyelmet, mi a főellenfél motivációja, az szerintem egyértelmű. Mutasd, ne mondd.

Vader nem hiányzott ebből a filmből, azonban ha már beletették, akkor csak a másodikat kellett volna benne hagyni. Szerintem iszonyú hatásos, hogy Tarkin mintegy félvállról odaveti, hogy Vader majd elintézi. Váltás, kiskatonák szemszöge. Ők nem ismerik Vadert, de hallottak róla. A sötétben elkezdett szuszogni valami, majd felvillan a kard, és konkrétan itt szembesülnek azzal, hogy ők ezzel az erővel szemben tehetetlenek. Olyan ellenség, aminek nincs arca, csak a sötét, mindent elemésztő erejét látják.

Szóval meg kellett volna hagyni ezt az alsó, emberközelibb nézőpontot, hisz Vadert már nem szükséges árnyalni, itt ezen a ponton már nem kell emlékeztetni minket, mint ment keresztül, mi van mögötte.
32060 levél
Válasz 16.12.18. 22:31 #39839
Creativ3Form
Meg is lepett volna, ha nem ilyen terjedelmes írásban fejted ki a véleményed. Nem is tudok belekötni, a tavalyi résszel kapcsolatban már megbeszéltünk mindent. Bár az még is csak érdekelne, hogy Vader első megjelenése még is mitől volt erőltetett? Engem pl. a hideg kirázott már ott is. Kellett neki egy ilyen felbukkanás, ráadásul a történetbe is illeszkedett és nem lógott ki.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
3771 levél
Válasz 16.12.18. 22:25 #39838
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Ez valami bug? Miért ment el kétszer?
3771 levél
Válasz 16.12.18. 22:23 #39837
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Rogue One

Annak idején már kifejtettem, hogy nekem miért nem tetszett a SWVII (messze nem a nosztalgiafaktor és a másolás a legnagyobb hibája, hanem a kevesek által emlegetett young adultizáció*, ami már-már megcsömörlés és kifáradás közeli állapotban van és a SWVII egy része is ide sorolható), és miért pontoztam fel nagy jó indulattal (mert a hős, Rey útja és metamorfózisa viszonylag jól működik). Az új film tükrében, és ahogy az idő halad előre, még kevesebb pontot adnék rá, sőt, talán még olyan erős jelzőket is meg mernék ejteni egy kis túlzással , természetesen pusztán a saját élményemre vonatkoztatva, hogy sz@r volt.

Elfogadom, hogy másoknak, olyanoknak is, akik nem kötődtek soha igazán ehhez a miliőhöz nagyon bejött az új epizód, viszont talán illő lenne azt is elfogadni, hogy másoknak nagyon nem. Szóval pl. ezen meg én döbbenek meg.

Nos, ez a mellékepizód volt számomra A "hetedik" rész. A tavalyit legszívesebben meg nem történtnek tekinteném (igen, Kylo Renestől; szerintem ahhoz, hogy valakit csábítson a "jó" oldal, olyan döntés helyzetek elé kell állítani, amelyek e két oldal közötti vívódást szolgálják és ez távolról sem történt meg, egyszerűbb volt egy érzelmileg terhelt YA-sablonkaraktert felskiccelni, minthogy rendes karakterívet írjanak neki; a döntéshelyzetekből eredő vívódás-elemek beemelése az eredeti trilógiában is meg volt, még az első részben is, amit eleve úgy írtak, hogy lehet nem lesz folytatása, ha nem lesz népszerű, tehát szerintem nem érv ebből a szempontból párhuzamot vonni a kér trilógia nyitány között). Mindez úgy jött össze, hogy nem voltam megelégedve az előzetesekkel, sőt, inkább nem vártam túlságosan és kellemesen csalódtam.**

Az eleje és film részben ugyanattól a hibától szenved, mint a tavalyi film, a kapkodás a helyszínek között. Ugyanakkor, amellett, hogy nosztalgikus elemekkel operál (és ebbe a Yavin 4 és a Halálcsillag is beletartozik), képes arra, amire a tavalyi rész nem, a normális univerzumbővítés (és igen, a hatályon kívül Expanded Universe mellett az előzmények is, szemben a hetedikkel, csak az előzmények szándékát sokan félreértik, és noha messze nem tökéletesen, de egy amerikai alkotót igenis foglalkoztató kérdéseket próbált feszegetni, ám ezt nálam jobban kifejtették, itt, amit már többször és több helyen linkeltem: A köztársaság kevély tölgye - A Star Wars mint politikai dráma.

Mit értek alatta? Kaptunk egy alulról építkező, a Lázadásba alulról beletekintő nézőpontot, és képes volt úgy árnyalni azt, hogy közben nem relativizál, nem löki a szürke moralizálós zónába, a Birodalom továbbra is megmarad a fenyegető és sötét ellenségnek. Sőt, az új sivatagos bolygó kötődik a Régi Köztársasághoz és a Jedi Rend emlékéhez, és annak sorsa hatásosabb, mint a sivatagban fekvő birodalmi csillagromboló (mindkettő szimbolikus, bár utóbbi jobban épít az érzelmekre, bár még így is hatásosnak tekintem, csak a mostanit egy kicsivel erősebbnek).

Noha a karakterek itt sem problémamentesek (a japán-szamuráj-vak-Jedi másolat karakter konkrétan egy deus ex machinának van megírva -akárcsak Forest Whitaker- az őrzőjével együtt, amit többször alkalmaznak!), a kiugró birodalmi pilóta sem kap több színezetet, mint a kiugró rohamosztagos, azonban a karakterének az előnyére válik, bár meg kell hagyni, széles ecsetvonásokkal, de hátteret ad a konfliktus fő elindítójával való (feltételezett) kapcsolata. Lehet, hogy sablonos volt Krennick, mint fő gonosz, ugyanakkor messze nem sikerült olyan gyengére mint náci szónoklatot letoló, fröcsögő kiskamasz, ráadásul mertek múltat építeni.

Az Új Remény ismerete nélkül is érezni a történet súlyát, a Halálcsillag tesztelése bőven megjeleníti azt a leendő fenyegetést, amivel majd a Lázadóknak szembe kell nézniük (tavaly nemcsak a Halálcsillagújrát, hanem annak demonstrációját is túltolták, az idei kicsit volt, de erőteljes).

Ráadásul, ha már említettem a nosztalgiafaktort, itt sikerült úgy karaktereket felvillantani, megjeleníteni, hogy nem érződött egy kivételével számomra olyannak, hogy mutassuk meg őket, mert kell (az egy kivétel a Sötét Nagyúr első megjelenése, azt ki kellett volna vágni egy az egyben, nagyon erőtlen lett, de a második, na, azt kellett volna csak meghagyni, ha akkor jelent volna meg először, az a jelenet úgy igazán ütősebb lett volna).

Szóval nekem ez a (mellék)rész hozta a SW-élményt, tavalyinál egyáltalán nem éreztem. S még példának sem kell felhoznom a film végi csatát, ami egy az egyben kurva jó lett, ilyennek kellett volna lennie a tavalyinak is.


*/** [igen, lábjegyzet is van ] Creával még volt nyáron Facsén egy beszélgetésünk az augusztusi előzetes kapcsán, tudom, TL;DR lesz, de bátorkodom beidézni, hogy értsétek miért vártam kevésbé, és mit értek YA-alatt (Crea, amit most vettél könyvtrilógiát, az ékes példája annak, hogy lehet felfrissíteni a műfajt, úgy, hogy a Goodreads-en két egymást követő évben is nyert, bár azon már lehetne vitatkozni, hogy az-e az indulási alap után).

SPOILER
Én:

Ez az előzetes egy fokkal jobb, mint az előző (hogy ez az újraforgatásnak köszönhető-e, nem tudom), és kevésbé érződik rajta az a young adult-hatás , ami feltűnt és szembeötlő volt az április előzetes kapcsán (ahol ezt szépen ki is fejetettem McCl@ne megosztásánál; egyébként az YA-elemek benne voltak az EVII-ben is). Nem feltételen baj, ahogy akkor is mondtam, hogy a Disney is ki akarja használni ennek mostanság elterjedt népszerűségét, ugyanakkor a műfaj kezd kifáradni.

Ennek az előzetes filmnek jobban kalandfilmes összképe volt, egyfajta SW piszkos tizenkettes, reméljük a kitérő jobban sikerül, mint a számomra -ez nem is fog változni a magam részéről- középszerű hetedik rész.

Ugyanakkor remélem kihoznak valami pluszt a vadóc főhősnő, az öregember (Whitaker), a vak kungfu misztikus szerzetes, a marcona-kiégett veterán, honát vesztett zsoldos, a robot és ügyeletes srác, sőt egy kicsit erőltetett köpenyes főgonosz karaktereiből (ahogy valahol kifejtettem, nálam legtöbbször ez a mérvadó, a karakterizáció), mert egyrészt kellenek ilyenek, az ún. klisék és toposzok az indításhoz, másrészt azonban anélkül, hogy elvesztenék mivoltukat és szerepüket, anélkül, hogy túldramatizálnák őket (vagyis ábrázolásukban nem kell meghaladni a kalandfilmes kereteket), lehet úgy "használni", mozgatni őket, hogy frissnek, újnak, színesnek hassanak, lásd Stranger Things.

Ezen fog számomra állni vagy bukni film.


Crea:

Jaja, olvastam, de engem pl. nem zavart egyátalán ez a young adult hatás. Ez ugyan is egyik színész esetében se ment a karakter rovására, sőt. Illett is ebbe a közegbe, és ebbe a környezetbe ez a fiatalos stílus. Nekem ez a lendület inkább tetszett, semmint felháborítónak hatott a young adult jelzőbe skatulyázva. Ennyi erővel az Episode IV-V-VI és young adult, mert Mark Hamil 26 volt az Új Remény idejében, Carrie Fisher pedig 21. Zavart bárkit is? Nem. Akkor nem értem ezt miért kell negatívumnak felróni az Episode VII kapcsán, ahol csak Boyega és Ridley jár a húszas évei elején (24-ek mindketten), az összes többi karakter bőven 30 fölött van, ami nálam már minden, csak nem young adult. Nálam ez kicsit inkább olyan mondvacsinált dolog volt, semmi több. Ha régen jó volt egy 26 éves Hamill és egy 21 éves Fisher, akkor most miért is nem jó két 24 éves színész? Mert ha az összes karaktert ilyen húszasévei elején járó színész alakította volna, és nem lett volna egy idősebb, tapasztaltabb karakter se, akkor még megérteném, de így...
És ugyan ez igaz a Rogue One-ra is tekintve, hogy a főszerepet játszó Felicty Jones 33 éves (csak 2 évvel fiatalabb mint Ford volt az Episode IV idején), a társát alakító Diego Luna meg 37. A többi színészről nem is beszélve, akik között bőven van 40 feletti is. Szóval itt aztán végképp nem értem mire fel a young adult hatás.


Én:

A young adult hatás nem a szereplők életkorát jelenti (azontúl, hogy szereplők fiatalkorúak a történet szerint, amivel nincs baj, mert ezek 'ifjúsági regények') hanem történetelemeket, fordulatokat, karaktertípusokat, főleg azokat, melyek a mainstream sorozatokból erednek, és ez alatt elsősorban könyveket értek (ebből nőt ki szerencsétlen módon a vámpír-angyal-vérfarkas tömegponyva), mert Hollywood azokat mozgóképesítette. A legtöbben félre is értik, főleg itthon, mert ez külön ága a mainstream spekulatív fikciónak, amerre már kész iparág épült. Te is félreérted kicsit, mert a szereplők életkorát értetted kizárólag alatta, de ez nem is baj, más dolgokat fogyasztunk, te alapvetően filmek/sorozatok/játékok, én meg alapvetően könyvek, és csak kiegészítésként a többi, nálad ez szerintem egy kicsit fordítva van (ezzel persze nem azt mondom, hogy nem olvasol, de szerintem jól lövöm be az arányt és ebben semmi leszólás nincs), sőt elég ismerned a Hunger Games, Divergent, Maze Runner szériákat a filmekből, hogy értsd, mire akarok kilyukadni. Bocs, ha ez úgy hangzik, mintha azt jelezném, hogy ehhez én jobban értek.

Lucas eredeti, első alkotásában a kalandfilmes elemek vegyültek népmesei elemekkel (sosem volt sci-fi, még űroperának is nehezen mondható, pont úgy, hogy a Gyűrűk Ura sem fantasy, hanem ellen-mitológia). Vonhatóak párhuzamok Rey és Luke között, az Epidose VII kapcsán épp Reyt tekintettem pozitívumnak, mert a "Hős útja és metamorfózisa" remekül van kifejtve, sőt én magam is értetetlenül álltam azelőtt, hogy miért csodálkoznak egyesek Rey hirtelen fejlődésén - ő a nagybetűs Hős, és ahogy Kornyáék megjegyezték egy fórumon anno, a mitikus hősök hirtelen és gyors átalakulásokon esnek át, nem úgy mint a hétköznapi karakterek. Ellenben az eredeti rész karakterei, noha Leia is egy makrancos hölgy volt, igazából mind a főhős segítői voltak, korukon kívül nem vethetőek össze az új rész karaktereivel.

A young adult hatás az, hogy vannak egymással úgymond párhuzamos főszereplők, ezek alapvetően egy nagy fenyegető ellenség, többnyire egy elnyomó hatalom ellen lépnek fel, lázadnak, de ebben van egy nagy adag szenvelgés-szenvedés érzelmi téren. Az ún. felnőttek, idősebb szereplők, csak díszletek, kellékek, eszközök, nem pedig segítők, vagy olyasmik, amivel szemben ugyanúgy konfrontálódnak, vagy felettük állnak. Nagyobb a hangsúly a belső útkeresésen (és itt megint lehetne egy párhuzamot vonni Luke-al, és mégsem, de erről mindjárt, lentebb), és ez sokszor a történet és a világ rovására megy.

Igaz, hogy azóta bővült és épült az univerzum, az is, hogy érthető módon a korból adódóan ezt a young adult hatást kihasználja a Disney, és nem is azt mondom, hogy baj, ha követ vagy beemel ilyen elemeket, csak szerintem neki ez kurvára nem sikerült jól, kurvára félrement. Ez is a műfaj kifáradását jelzi, nem pedig azt, hogy meg tudna újulni. Egyszerűen képtelen volt eldönteni a hetedik rész, hogy mi is akart lenni: folytatás, egy űrkörnyezetben játszódó mesekalandfilm vagy egy új vonalat (young adult) követő alkotás.

A hátralévő két résszel még ez változhat, elmehet pozitív irányba, de az első új részben nagyon nem találták az el az arányokat: egyszerre akarták azt, hogy a szereplők beazonosíthatóak legyenek, azonnal láthassuk, mit képviselnek, mire lehet számítani tőlük (lásd Han Solo EIV), ugyanakkor még sem, mert egyszerre voltak korunk útkereső, tévelygő fiataljai (ami nem azonos Luke elvágyódásával), ráadásul azzal az elemmel, hogy az egyik "gonosz" (Ren) is ebben a kategóriába esik. Ez a film legfőbb hibája, hogy nem döntötte el melyik akar lenni.

Orson Scott Card a karakterizáció kapcsán azt írta, hogy ez a legfontosabb, mert ha választasz egy műfajt, az megszabja, hogy kikkel, miként és hogy mesélhetsz, még akkor is, ha újraértelmezheted és kiforgathat a toposzokat, sőt, ezt is kell tenned, ugyanakkor ha túlságosan kevered vagy átléped a kereteket, akkor lehet az ellenkező hatást éred el. Lásd, Stranger Thing, régi elemek, nosztalgia, mégis volt benne újdonság, tudta mindenki ki és micsoda, mi várható, mégis zseniális volt, mert el tudta dönteni a szerzőpáros, mi akar lenni. Ez az SW7 esetében szerintem nem volt meg, mert nem volt formája, sem műfajilag, sem karakterileg (kivéve Rey útja).

Én így látom, ezért hangsúlyoztam, szerintem. Remélem érthetőbb voltam így.
3771 levél
Válasz 16.12.18. 22:23 #39836
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Rogue One

Annak idején már kifejtettem, hogy nekem miért nem tetszett a SWVII (messze nem a nosztalgiafaktor és a másolás a legnagyobb hibája, hanem a kevesek által emlegetett young adultizáció*, ami már-már megcsömörlés és kifáradás közeli állapotban van és a SWVII egy része is ide sorolható), és miért pontoztam fel nagy jó indulattal (mert a hős, Rey útja és metamorfózisa viszonylag jól működik). Az új film tükrében, és ahogy az idő halad előre, még kevesebb pontot adnék rá, sőt, talán még olyan erős jelzőket is meg mernék ejteni egy kis túlzással , természetesen pusztán a saját élményemre vonatkoztatva, hogy sz@r volt.

Elfogadom, hogy másoknak, olyanoknak is, akik nem kötődtek soha igazán ehhez a miliőhöz nagyon bejött az új epizód, viszont talán illő lenne azt is elfogadni, hogy másoknak nagyon nem. Szóval pl. ezen meg én döbbenek meg.

Nos, ez a mellékepizód volt számomra A "hetedik" rész. A tavalyit legszívesebben meg nem történtnek tekinteném (igen, Kylo Renestől; szerintem ahhoz, hogy valakit csábítson a "jó" oldal, olyan döntés helyzetek elé kell állítani, amelyek e két oldal közötti vívódást szolgálják és ez távolról sem történt meg, egyszerűbb volt egy érzelmileg terhelt YA-sablonkaraktert felskiccelni, minthogy rendes karakterívet írjanak neki; a döntéshelyzetekből eredő vívódás-elemek beemelése az eredeti trilógiában is meg volt, még az első részben is, amit eleve úgy írtak, hogy lehet nem lesz folytatása, ha nem lesz népszerű, tehát szerintem nem érv ebből a szempontból párhuzamot vonni a kér trilógia nyitány között). Mindez úgy jött össze, hogy nem voltam megelégedve az előzetesekkel, sőt, inkább nem vártam túlságosan és kellemesen csalódtam.**

Az eleje és film részben ugyanattól a hibától szenved, mint a tavalyi film, a kapkodás a helyszínek között. Ugyanakkor, amellett, hogy nosztalgikus elemekkel operál (és ebbe a Yavin 4 és a Halálcsillag is beletartozik), képes arra, amire a tavalyi rész nem, a normális univerzumbővítés (és igen, a hatályon kívül Expanded Universe mellett az előzmények is, szemben a hetedikkel, csak az előzmények szándékát sokan félreértik, és noha messze nem tökéletesen, de egy amerikai alkotót igenis foglalkoztató kérdéseket próbált feszegetni, ám ezt nálam jobban kifejtették, itt, amit már többször és több helyen linkeltem: A köztársaság kevély tölgye - A Star Wars mint politikai dráma.

Mit értek alatta? Kaptunk egy alulról építkező, a Lázadásba alulról beletekintő nézőpontot, és képes volt úgy árnyalni azt, hogy közben nem relativizál, nem löki a szürke moralizálós zónába, a Birodalom továbbra is megmarad a fenyegető és sötét ellenségnek. Sőt, az új sivatagos bolygó kötődik a Régi Köztársasághoz és a Jedi Rend emlékéhez, és annak sorsa hatásosabb, mint a sivatagban fekvő birodalmi csillagromboló (mindkettő szimbolikus, bár utóbbi jobban épít az érzelmekre, bár még így is hatásosnak tekintem, csak a mostanit egy kicsivel erősebbnek).

Noha a karakterek itt sem problémamentesek (a japán-szamuráj-vak-Jedi másolat karakter konkrétan egy deus ex machinának van megírva -akárcsak Forest Whitaker- az őrzőjével együtt, amit többször alkalmaznak!), a kiugró birodalmi pilóta sem kap több színezetet, mint a kiugró rohamosztagos, azonban a karakterének az előnyére válik, bár meg kell hagyni, széles ecsetvonásokkal, de hátteret ad a konfliktus fő elindítójával való (feltételezett) kapcsolata. Lehet, hogy sablonos volt Krennick, mint fő gonosz, ugyanakkor messze nem sikerült olyan gyengére mint náci szónoklatot letoló, fröcsögő kiskamasz, ráadásul mertek múltat építeni.

Az Új Remény ismerete nélkül is érezni a történet súlyát, a Halálcsillag tesztelése bőven megjeleníti azt a leendő fenyegetést, amivel majd a Lázadóknak szembe kell nézniük (tavaly nemcsak a Halálcsillagújrát, hanem annak demonstrációját is túltolták, az idei kicsit volt, de erőteljes).

Ráadásul, ha már említettem a nosztalgiafaktort, itt sikerült úgy karaktereket felvillantani, megjeleníteni, hogy nem érződött egy kivételével számomra olyannak, hogy mutassuk meg őket, mert kell (az egy kivétel a Sötét Nagyúr első megjelenése, azt ki kellett volna vágni egy az egyben, nagyon erőtlen lett, de a második, na, azt kellett volna csak meghagyni, ha akkor jelent volna meg először, az a jelenet úgy igazán ütősebb lett volna).

Szóval nekem ez a (mellék)rész hozta a SW-élményt, tavalyinál egyáltalán nem éreztem. S még példának sem kell felhoznom a film végi csatát, ami egy az egyben kurva jó lett, ilyennek kellett volna lennie a tavalyinak is.


*/** [igen, lábjegyzet is van ] Creával még volt nyáron Facsén egy beszélgetésünk az augusztusi előzetes kapcsán, tudom, TL;DR lesz, de bátorkodom beidézni, hogy értsétek miért vártam kevésbé, és mit értek YA-alatt (Crea, amit most vettél könyvtrilógiát, az ékes példája annak, hogy lehet felfrissíteni a műfajt, úgy, hogy a Goodreads-en két egymást követő évben is nyert, bár azon már lehetne vitatkozni, hogy az-e az indulási alap után).

SPOILER
Én:

Ez az előzetes egy fokkal jobb, mint az előző (hogy ez az újraforgatásnak köszönhető-e, nem tudom), és kevésbé érződik rajta az a young adult-hatás , ami feltűnt és szembeötlő volt az április előzetes kapcsán (ahol ezt szépen ki is fejetettem McCl@ne megosztásánál; egyébként az YA-elemek benne voltak az EVII-ben is). Nem feltételen baj, ahogy akkor is mondtam, hogy a Disney is ki akarja használni ennek mostanság elterjedt népszerűségét, ugyanakkor a műfaj kezd kifáradni.

Ennek az előzetes filmnek jobban kalandfilmes összképe volt, egyfajta SW piszkos tizenkettes, reméljük a kitérő jobban sikerül, mint a számomra -ez nem is fog változni a magam részéről- középszerű hetedik rész.

Ugyanakkor remélem kihoznak valami pluszt a vadóc főhősnő, az öregember (Whitaker), a vak kungfu misztikus szerzetes, a marcona-kiégett veterán, honát vesztett zsoldos, a robot és ügyeletes srác, sőt egy kicsit erőltetett köpenyes főgonosz karaktereiből (ahogy valahol kifejtettem, nálam legtöbbször ez a mérvadó, a karakterizáció), mert egyrészt kellenek ilyenek, az ún. klisék és toposzok az indításhoz, másrészt azonban anélkül, hogy elvesztenék mivoltukat és szerepüket, anélkül, hogy túldramatizálnák őket (vagyis ábrázolásukban nem kell meghaladni a kalandfilmes kereteket), lehet úgy "használni", mozgatni őket, hogy frissnek, újnak, színesnek hassanak, lásd Stranger Things.

Ezen fog számomra állni vagy bukni film.


Crea:

Jaja, olvastam, de engem pl. nem zavart egyátalán ez a young adult hatás. Ez ugyan is egyik színész esetében se ment a karakter rovására, sőt. Illett is ebbe a közegbe, és ebbe a környezetbe ez a fiatalos stílus. Nekem ez a lendület inkább tetszett, semmint felháborítónak hatott a young adult jelzőbe skatulyázva. Ennyi erővel az Episode IV-V-VI és young adult, mert Mark Hamil 26 volt az Új Remény idejében, Carrie Fisher pedig 21. Zavart bárkit is? Nem. Akkor nem értem ezt miért kell negatívumnak felróni az Episode VII kapcsán, ahol csak Boyega és Ridley jár a húszas évei elején (24-ek mindketten), az összes többi karakter bőven 30 fölött van, ami nálam már minden, csak nem young adult. Nálam ez kicsit inkább olyan mondvacsinált dolog volt, semmi több. Ha régen jó volt egy 26 éves Hamill és egy 21 éves Fisher, akkor most miért is nem jó két 24 éves színész? Mert ha az összes karaktert ilyen húszasévei elején járó színész alakította volna, és nem lett volna egy idősebb, tapasztaltabb karakter se, akkor még megérteném, de így...
És ugyan ez igaz a Rogue One-ra is tekintve, hogy a főszerepet játszó Felicty Jones 33 éves (csak 2 évvel fiatalabb mint Ford volt az Episode IV idején), a társát alakító Diego Luna meg 37. A többi színészről nem is beszélve, akik között bőven van 40 feletti is. Szóval itt aztán végképp nem értem mire fel a young adult hatás.


Én:

A young adult hatás nem a szereplők életkorát jelenti (azontúl, hogy szereplők fiatalkorúak a történet szerint, amivel nincs baj, mert ezek 'ifjúsági regények') hanem történetelemeket, fordulatokat, karaktertípusokat, főleg azokat, melyek a mainstream sorozatokból erednek, és ez alatt elsősorban könyveket értek (ebből nőt ki szerencsétlen módon a vámpír-angyal-vérfarkas tömegponyva), mert Hollywood azokat mozgóképesítette. A legtöbben félre is értik, főleg itthon, mert ez külön ága a mainstream spekulatív fikciónak, amerre már kész iparág épült. Te is félreérted kicsit, mert a szereplők életkorát értetted kizárólag alatta, de ez nem is baj, más dolgokat fogyasztunk, te alapvetően filmek/sorozatok/játékok, én meg alapvetően könyvek, és csak kiegészítésként a többi, nálad ez szerintem egy kicsit fordítva van (ezzel persze nem azt mondom, hogy nem olvasol, de szerintem jól lövöm be az arányt és ebben semmi leszólás nincs), sőt elég ismerned a Hunger Games, Divergent, Maze Runner szériákat a filmekből, hogy értsd, mire akarok kilyukadni. Bocs, ha ez úgy hangzik, mintha azt jelezném, hogy ehhez én jobban értek.

Lucas eredeti, első alkotásában a kalandfilmes elemek vegyültek népmesei elemekkel (sosem volt sci-fi, még űroperának is nehezen mondható, pont úgy, hogy a Gyűrűk Ura sem fantasy, hanem ellen-mitológia). Vonhatóak párhuzamok Rey és Luke között, az Epidose VII kapcsán épp Reyt tekintettem pozitívumnak, mert a "Hős útja és metamorfózisa" remekül van kifejtve, sőt én magam is értetetlenül álltam azelőtt, hogy miért csodálkoznak egyesek Rey hirtelen fejlődésén - ő a nagybetűs Hős, és ahogy Kornyáék megjegyezték egy fórumon anno, a mitikus hősök hirtelen és gyors átalakulásokon esnek át, nem úgy mint a hétköznapi karakterek. Ellenben az eredeti rész karakterei, noha Leia is egy makrancos hölgy volt, igazából mind a főhős segítői voltak, korukon kívül nem vethetőek össze az új rész karaktereivel.

A young adult hatás az, hogy vannak egymással úgymond párhuzamos főszereplők, ezek alapvetően egy nagy fenyegető ellenség, többnyire egy elnyomó hatalom ellen lépnek fel, lázadnak, de ebben van egy nagy adag szenvelgés-szenvedés érzelmi téren. Az ún. felnőttek, idősebb szereplők, csak díszletek, kellékek, eszközök, nem pedig segítők, vagy olyasmik, amivel szemben ugyanúgy konfrontálódnak, vagy felettük állnak. Nagyobb a hangsúly a belső útkeresésen (és itt megint lehetne egy párhuzamot vonni Luke-al, és mégsem, de erről mindjárt, lentebb), és ez sokszor a történet és a világ rovására megy.

Igaz, hogy azóta bővült és épült az univerzum, az is, hogy érthető módon a korból adódóan ezt a young adult hatást kihasználja a Disney, és nem is azt mondom, hogy baj, ha követ vagy beemel ilyen elemeket, csak szerintem neki ez kurvára nem sikerült jól, kurvára félrement. Ez is a műfaj kifáradását jelzi, nem pedig azt, hogy meg tudna újulni. Egyszerűen képtelen volt eldönteni a hetedik rész, hogy mi is akart lenni: folytatás, egy űrkörnyezetben játszódó mesekalandfilm vagy egy új vonalat (young adult) követő alkotás.

A hátralévő két résszel még ez változhat, elmehet pozitív irányba, de az első új részben nagyon nem találták az el az arányokat: egyszerre akarták azt, hogy a szereplők beazonosíthatóak legyenek, azonnal láthassuk, mit képviselnek, mire lehet számítani tőlük (lásd Han Solo EIV), ugyanakkor még sem, mert egyszerre voltak korunk útkereső, tévelygő fiataljai (ami nem azonos Luke elvágyódásával), ráadásul azzal az elemmel, hogy az egyik "gonosz" (Ren) is ebben a kategóriába esik. Ez a film legfőbb hibája, hogy nem döntötte el melyik akar lenni.

Orson Scott Card a karakterizáció kapcsán azt írta, hogy ez a legfontosabb, mert ha választasz egy műfajt, az megszabja, hogy kikkel, miként és hogy mesélhetsz, még akkor is, ha újraértelmezheted és kiforgathat a toposzokat, sőt, ezt is kell tenned, ugyanakkor ha túlságosan kevered vagy átléped a kereteket, akkor lehet az ellenkező hatást éred el. Lásd, Stranger Thing, régi elemek, nosztalgia, mégis volt benne újdonság, tudta mindenki ki és micsoda, mi várható, mégis zseniális volt, mert el tudta dönteni a szerzőpáros, mi akar lenni. Ez az SW7 esetében szerintem nem volt meg, mert nem volt formája, sem műfajilag, sem karakterileg (kivéve Rey útja).

Én így látom, ezért hangsúlyoztam, szerintem. Remélem érthetőbb voltam így.
18459 levél
Válasz 16.12.18. 22:23 #39835
LiT
American Honey

Habár egy 2 óra 45 perces road movie-ról van szó, nagyon is megéri az időt. Egy minden elemében naturalista, álmodozós film problémás fiatalokról, akik nem találják a helyüket a világban és városról városra járnak hippiként, jövőtlen felfogásban, csak a mának élve. Sasha Lane nagyszerű volt, Shia LaBeouffal sem volt problémám, Riley Keough-ot meg a Girlfriend Experience c. sorozatból ismertem. Nagyon jó kis indie movie, ajánlani tudom.

8/10
____________

Denial

Holokauszt tagadós tárgyalótermi dráma Rachel Weisz-el, Tom Wilkinsonnal. Nagyon érdekesen volt tálalva egy valóban megtörtént per, szépen körbejárták az egész témát. A film végig fenn tudja tartani a figyelmet, nagyon nézőbarát a tálalása és a zene is remek volt szerintem Howard Shore-tól.

8/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
19117 levél
Válasz 16.12.18. 21:56 #39834
Peace
Killer Joe:

Ez valami kegyetlen beteg volt! Próbálom feldolgozni, hogy mit is láttam az imént...
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
32060 levél
Válasz 16.12.18. 21:50 #39833
Creativ3Form
Ráadásul lefaszozva se lett, én még oda is írtam, hogy nincs azzal baj, ha valakinek nem tetszik.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
8704 levél
Válasz 16.12.18. 20:30 #39832
davkar9
Konkrétan senkit nem szólított meg. Csak jelezte, hogy ő ilyen büdös casual, aka egyszerű, nem SW rajongó néző és úgy nézte/értékelte ezt a filmet.
Simple. Eternal. Beige.
1564 levél
Válasz 16.12.18. 20:29 #39831
Aribeth
(Germi saját magáról beszélt. )

Egyébként nagyrészt a te véleményedhez húzok. A TFA nekem nagy csalódás volt. A Rogue One hibáit látom, de jobban megragadott, helyenként a Knights of the Old Republic hangulatát éreztem rajta, a karakterek közül többen is voltak olyanok, akik - számomra - a kidolgozatlanságuk ellenére is jól működtek a vásznon, a csata meg talán az egyik legjobb, ami SW filmben valaha volt.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
45 levél
Válasz 16.12.18. 20:19 #39830
myotan89
Hagynám az egészet a fenébe, de ez:
"Egy sokadik értekezés a Rogue Oneról, ezúttal egy olyan embertől, aki egyáltalán nem Star Wars rajongó, még csak azt sem mondanám, hogy bármilyen érzelmi szál köt az eredeti trilógiához."

Ember, ne már. Komolyan látatlanban kezdünk megítélni másokat néhány komment alapján !?...
Képzeld, gyerekkorom egyik meghatározó filmélménye az eredeti trilógia és miatta számolatlanul fogyasztottam az évek során a különböző SW könyveket és játékokat is. Szóval nem szeretném ennél tovább bizonygatni, hogy rajongója vagyok-e vagy sem..

Na a másik meg a Gyűrűk Ura... emlékszem mikor 2001 tájékán ültem a moziban és faltam minden percét a filmnek. Nálam is benne van a top 3-ban a trilógia.
Mondhatnám, hogy nálam meg az csapta ki a biztosítékot - pont az előzőek miatt ! - hogy LOTR-t az SW7-hez hasonlítottad.

Meg miért lenne már bárki is fasz, mert ez vagy az tetszik vagy nem tetszik neki...

A te hsz-ed után is többekre szívesen kontráznék, de minek, nincs értelme, legyen elég annyi, hogy az SW7 neki tetszett nekem meg nem. Számomra az volt egy kihagyott ziccer.





A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.