Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Filmek - mozi, TV, DVD

»» Filmsarok - mit láttál mostanában?

Filmes beszámolók és értékelések kötetlenül - az ízlések és pofonok völgyében.

2597 levél
Válasz 09.02.17. 22:09 #16017
neumark
Komolyan általában a sírógörcs kerülget akkor, amikor a port.hu-n egy film alatt néha elolvasom fórumhozzászólásokat.

-
1421 levél
Válasz 09.02.17. 21:32 #16016
Drake94
szó sincs róla,csupán Edward magyarázza a csajnak azt,hogy az ő életmódjuk olyan,mintha egy ember csak tofun élne
"Az élet nemi érintkezés során terjedő fertőzés, melynél a halálozási arány 100%"
1421 levél
Válasz 09.02.17. 21:32 #16015
Drake94
ez is egy vélemény.Kirsten Stewart tényleg nem nyújt nagy teljesítményt,de én nem fogalmaznék olyan erősen mint te.Én alapból nem úgy ültem le megnézni ezt a filmet,hogy itt most majd embereket szétszaggató vámpirokról lesz szó,ez már a trailerből is kiderül
A Pánikszobában(Jodie Foster,Forest Whitaker,Jared Leto...ugye ők szerepeltek benne)kit alakit Kirsten?
"Az élet nemi érintkezés során terjedő fertőzés, melynél a halálozási arány 100%"
19069 levél
Válasz 09.02.17. 09:24 #16014
Peace
Body of Lies/2008/:
Kimondottan jól sikerült terroristasejt levadászós CIA kaland. Amúgy is csípem a témával kapcsolatos filmeket, de ezt még kicsit megdobta DiCaprio és Crowe játéka. Izgalmas story, jó kis akciójelenetek. Érdemes megnézni.

Pride and Glory/2008/:
Imdb 6,9-es pontszámot na meg Farrell és Norton nevét látva, gondoltam kap egy esélyt. Sajnos csalódnom kellett. Egy kimondottan unalmas és teljesen átlagos krimi-dráma. Már a 20. perc után 99%-ra sejteni lehet hogy mi lesz a történet vége. Én nem ajánlom senkinek. Számtalan jobb filmet nézhet meg az ember ha akad pár szabad órája.

Monster's Ball/2001/:
Egy kimondottan nyomott hangulatú dráma egy rasszista börtönőrről(Thornton), aki beleszeret egy fekete nőbe(Berry). Tragikus események sorozata révén keverednek egymás mellé, de kérdés meglelhetik-e azt amire mindketten vágynak. Bárkinek nyugodt szívvel ajánlom aki úgy érzi kíváncsi a történetükre.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
19069 levél
Válasz 09.02.17. 08:59 #16013
Peace
"Voltak itt jó poénok"???!!!! grrrrr

Én konkrétan szakadtam az egész filmen. Nálam egyik nagy kedvenc!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
4069 levél
Válasz 09.02.17. 07:52 #16012
xeLaR
Tofu-evő vámpírok?

Amúgy "sajna" még nem láttam a filmet...
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
32032 levél
Válasz 09.02.16. 23:11 #16011
Creativ3Form
"Kirsten Stewart,nagyon csinos"

Csinosnak tényleg csinos, de szegényke nagyon tehetségtelen. Pedig Fincher Pánikszobájában nem volt rossz de itt valami borzalmasat ripacskodott. Nálam amúgy olyan 6/10, egyszer nézhető kategória a film. Ezek a vámpírok ugyanis nem vámpírok...
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
18446 levél
Válasz 09.02.16. 23:08 #16010
LiT
Waiting... /Várakozás

Egy 2005-ös vígjáték Ryan Reynolds, Anna Faris és Justin Long főszereplésével. Voltak itt jó poénok, megéri meglesni!

7/10

We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
1421 levél
Válasz 09.02.16. 21:19 #16009
Drake94
Alkonyat/Twilight

Még mindig nem tudom hova sorolni ezt a filmet.Hogy most ez romantikus-akció-misztikus-kalandfilm lenne?Na mindegy..
A történet szerint Isabella Swan(Kirsten Stewart,nagyon csinos )elköltözik Arizonából az apjához,a messzi,hideg Forksba.Itt ismerkedik meg Edward Cullennel(Robert Pattison ),akibe beleszeret,és fordítva.A gond csak az lenne,hogy Edward barátunk vámpír(sőt az egész "családja" az),igaz,a jobbik fajtából,nem eszik embert,csak állatokat.Nagy huzavona után elmondja ezt Isabellanak,akit ez nem nagyon érdekel,és kitart Edward mellet...A sztori szerintem jól sikerült.habár van benne egy-két dialógus és jelenet,amik nem az én szájízemhez vannak igazitva,dehát senki sem tökéletes.Nagyon jó film érdemes megnézni,Kirsten Stewart nagyon csinos.Nálam a film:

9/10

itt a trailer:http://www.youtube.com/watch?v=-fmrmzDd6a0
"Az élet nemi érintkezés során terjedő fertőzés, melynél a halálozási arány 100%"
1421 levél
Válasz 09.02.16. 21:05 #16008
Drake94
sok sikert hozzá
"Az élet nemi érintkezés során terjedő fertőzés, melynél a halálozási arány 100%"
1421 levél
Válasz 09.02.16. 20:58 #16007
Drake94
basszus,most elsüllyedtem szégyenembenaz egyik kedvenc sorozatomnak a legszebb tagjának a nevét nem tudomekkora szégyent
"Az élet nemi érintkezés során terjedő fertőzés, melynél a halálozási arány 100%"
7500 levél
Válasz 09.02.16. 20:41 #16006
Dealer
Na, az ilyen hozzászólások miatt érdemes blogot vezetni. Nagyon köszönöm, és neked is, Lit, jól esik az elismerés, és igyekszem mindig jókat és jobbakat írni.
18446 levél
Válasz 09.02.16. 19:43 #16005
LiT
Ááá ezt a filmet nagyon várom már, hogy megnézhessem
Remek írás!
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
14646 levél
Válasz 09.02.16. 19:39 #16004
Razor03
Szerintem fantasztikus blogod van, és megtalálok benne minden új-jó filmet ami engem érdekel!
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
7500 levél
Válasz 09.02.16. 19:06 #16003
Dealer
Elcserélt életek - Changeling

K.Ö.T.E.L.E.Z.Ő.! ( Nem elolvasni, megnézni! )
1534 levél
Válasz 09.02.15. 23:07 #16002
Mauddip
Kabbe!
"Money and women. The reasons for make most mistakes in life. Looks like you've mixed up both."
29167 levél
Válasz 09.02.15. 23:01 #16001
Germinator
Take... naaaa
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
4069 levél
Válasz 09.02.15. 22:59 #16000
xeLaR
Múlt héten láttam a filmet haverokkal, és annyira nem lett gáz. Nem érdekelt a film úgy igazából, de a haverok szerint tűrhető lett, szal gondoltam miért ne...
Semmi egetrengetó nincs benne, csak idióta poénokban bővelkedik. Meg aztán volt egy pár ismertebb ember is benne (pl. David Carradine, Bob Sapp, Randy Couture, Jennifer Morrison ). Elmegy kategória nálam...
3/5
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
29167 levél
Válasz 09.02.15. 22:44 #15999
Germinator
Jennifer Morrisonról még nem halottál?? Hát ő a Doktor House Cameronja
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
1421 levél
Válasz 09.02.15. 21:56 #15998
Drake94
Kegyenc Fegyenc

Azok a szereplők,akikről már hallottam:Rob Schneider(egyben rendező is,még az anyja is feltűnik pár percre),David Carradine,a Trópusi Viharos Brandon T. Jackson(Alpa Chino)és Jennifer Morrison(róla még nem hallottam,de pokolian csinosSzegény Rob Schneiderünket 3 és 5 év közötti börtönbüntetésre ítélik,ingatlanügyekben való csalások miatt.Ezen a filmen én nem túl sokat röhögtem,habár itt is vannak egész jó poénok.Mivel ilyen későn nincs túl sok kedvem sokat írni,ezért egy összefoglaló:ha bírod Rob Schneider többi filmét,akkor ezt is szeretni fogod.Nálam a film:

7/10
"Az élet nemi érintkezés során terjedő fertőzés, melynél a halálozási arány 100%"
1961 levél
Válasz 09.02.15. 18:46 #15997
ZZoli3
The Curious Case of Benjamin Button

Óriási igényekkel ültem be a moziba. Szép és jó film de szerintem nem érdemli meg azt a mértéktelen mennyiségű hype-ot. Lehet lesznek akik belémkötnek, mert két vélemény van, az övék és a szar, de nekem nem az év filmje meg még nem is 10/10. Csak 8,5/10. Jobb mint az átlag de nem csúcs.
Ooooh you set my soul alight
559 levél
Válasz 09.02.15. 17:00 #15996
Tötyi
Wicker Park

Ez a 2004-ben készült romantikus film a maga műfajában szerintem az egyik legjobb darab, és talán az egyetlen ok, amiért eléggé háttérbe szorul, az pont a szokásos recepttől való eltérése. A szokásos könnyed hangvétel és nyálcsorgatás helyett ezúttal néha krimibe illő módon követik egymást a fordulatok, az idősíkokkal való játszadozásnak köszönhetően pedig a film utolsó harmadáig csak találgatni lehet, mi is lesz a teljes kép.
Külön érdem, hogy a karakterek hús-vér emberek, nem lehet ráhúzni senkire a fekete-fehér sablont. Jó példa erre a "rossz" főhős, akit először egy kanál vízben meg tudna fojtani az ember, de a végére inkább csak sajnálni tudjuk, sőt akár rádöbbenünk, hogy hasonló helyzetben talán mi is ugyanígy tennénk.
"But I, being poor, have only my dreams; I have spread my dreams under your feet; Tread softly because you tread on my dreams."
18446 levél
Válasz 09.02.15. 16:40 #15995
LiT
Flyboys /Flyboys - Égi lovagok

Most sikerült pótolnom ezt a 2006-os filmet, ami az I. Világháború pilótáiról szól James Franco főszereplésével.
Óriási pozitívum a légicsata jelenetek, azok nagyon látványosra sikeredtek. De tényleg, élvezet volt nézni őket.
Másfelől szerintem a filmet eléggé elnyújtották, gyakran kerül üresjáratokba, de mindenképpen megéri megnézni egyszer, már a csatajelenetek miatt is!

7/10
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
4699 levél
Válasz 09.02.15. 02:05 #15994
Christoph
És, hogy valami igazán ütősről írjak és beteljesítsem szombat esti grafomán rohamom :

A hetedik kontinens/Der siebente Kontinent (1989)

Idilli környezet: apa, anya, kislány, Ausztria. Minden megvan ami a boldogsághoz kell. Épp ez a baj. A fogyasztói társadalom és a belefásult életunt nyugati kispolgárság egyik legbrutálisabb kritikája. Szokásos Haneke stílusban. Hosszú másodpercekig kimerevített képek, gyakorlatiag egy merő unalom és művészkedésnek lehetne hinni, de nem az mert minden benne van a korunkról. És mostmár úgy félek a filmjeitől, mint a legjobb horroroktól. Nem tudom mikor sokkol le valami kiszámíthatatlannal. A poént nem lövöm le.

Mert igen Haneke bácsi (Zongoratanárnő, Rejtély, Furcsa Játék) megint lesokkolt. Egyre jobban kezdem elhinni, hogy egy zseni. Sokan utálják, mert szándékosan provokál. Én szeretem, mert nagyon okosan teszi. És teljesen szabadon hagyja a nézőt gondolkozni és értelmezni. Na ő aztán semmit nem ránk a szánkba, mégis a képei magukért beszélnek.

9,5/10

4699 levél
Válasz 09.02.15. 01:52 #15993
Christoph
És akkor jöjjön az ismertető 3 mondatnál hosszabban, annál tán "picivel" bonyolultabb a kérdés. Előre megjegyzem, hogy kifejezetten kiemelem a negatívumokat, mert jó pár kommenttel lejjebb sznobságomat alapozta meg ez a film . Szóval csak megvédem magam . Fanatikusoknak nem ajánlom, itt mészárlás lesz kivégzem a filmet.

Benjamin Button különös élete

Nagy várakozással ültem a film elé. Már szinte zavaróan érdekes a téma, nem lehet mellette elmenni. Fitzgerald neve plusszba egy minőségi háttérre engedett következtetni... bizonyos fokú minőséget kaptam is, de nem azt amit elvártam.

Miért is különleges ez a B. gyerek élete azon kívül, hogy visszafelé forog a biológiai órája? Semmiért. Egy jelentéktelen ember jelentéktelen történetével van dolgunk. Ami nem is lenne baj, csak akkor inkább Kaurismakit nézek, ő ennek a nagy mestere. De ez mégiscsak egy túlfuttatott szuperprodukció. Szóval maradjunk annyiban, hogy nem ezt vártam, és akkor inkább csak személyes ez a fajta kritika.
Ja ugye hasonlít a Forrest Gumpra... miért is? Prózai ok: mert ugyanaz a forgatókönyvírója. Ez is rendkívül különleges mit mondjak... Egyébként ügyes a forgatókönyv, egy kis Forrest Gump, néhol Notebookos édeskés beütéssel, sőt még az Amelie csodálltos életéből is véltem felfedezni motívumot (mondjuk ezek mind jobb, komplexebb filmek teszem hozzá). Megvan benne minden, amivel tombolnak az emberek a kasszáknál. Nameg Fincher, aki a nevét adta hozzá, ő is ügyes, de Zemeckis jobb mesélőnek bizonyult (habár nem jobb rendező). Pofátlanul még megkapjuk a visszatérő motívumot is itt most nem tollpihe, hanem kolibri. Nyilvánvaló lopás a Forrest Gumpból a hülye is látja.

B. az első kb. 3/4-ed órában gyerek, de közben ugye agg. Nem igazán tudjuk, hogy miért gyerek, mert kb. annyiban merül ki, hogy mindenre rácsodálkozik és játszik. Mindenesetre nem túl bő a szókincse. Szürke az emberünk, már kicsiként is. Ekkor találkozik a halállal először, és gyakorlatilag ez a témakör kíséri végig a filmet. Elmúlás, ami mindenkit utolér egyszer. Kész, ennyi a mondanivaló, de legalábbis nem sokkal több. Nagy igazság, köszönjük! A végén még a hurrikánt is megkapják New Orleansban, milyen aktuális, kellett...
Néha visszakapcsolunk a hörgő Daisyhez, aki inkább csak megtöri az idillt és a filmet. Először ugye nem tudtam miért kell sajnáljam, aztán rájöttem, hogy nem is kell. Nem sok szerethetőt találtam egyik karakterben sem (talán a szintén klisés néger jótékony, de szegény nagyiban). A jellemábrázolás nem túl árnyalt, sokkal inkább sablonos (néger, szegény és persze aranylelkű édi nagyi, részeges élvhajhász kapitány) vagy semmilyen (mint a főszereplő is).
Egyébként Ugyanolyan érdekből cselekvő vagy szerető átlagemberek mint bárki a környezetemben. Mert Daisy is csak a fess Pittet szereti meg, addig elhajtja amíg csúf. Akkor miért is kell kiemelten sajnálnom és végignéznem a haláltusáját vagy 15-20 percen keresztül ánblokk? Azt már könnyen lehet sejteni, hogy a lány Benjamin lánya. Klisé, klisé, mi ha nem az? Amerikai, hollywood? Ja bocsi, sznob vagyok . A szövegek egy közhelyszótárból vannak beemelve: "vannak örök értékek, van ami elmúlik, minden elmúlik"... stb. megragad a kocsmafilozófia szintjén, de legalább így bemennek az emberek a mozikba, a célnak tökéletesen megfelel.
A zenék is megteszik a feladatukat, kellemesek, igazán el tudja az embert varázsolni. És ezt komolyan mondom, bizonyos szinten varázslatos film, mint egy Richard Kledermann is, csak épp nem egy Chopin semmi nincs mögötte. Lufi.
A legnagyobb hibának a tök fölösleges vagy elnyújtott epizódokat tartom. Nem lenne rossz pl. Tilda Swinton belépője, de amikor 4X megy le hozzá, akkor szívesen pörgettem volna. Aztán vagy percekig mutatja az ifjú pár örömteli perceit, ez meg szimplán giccs és felesleges. Vagy amikor elütik Daisyt... az a felvezetés tök fölösleges trükközés, amit már nem egy filmben láthattunk. És ezek hosszú-hosszú perceket vesznek el a filmből. Amit sokkal fontosabb dolgokra is lehetett volna fordítani. Monumentális vállalkozás nem kétlem, pont ezért hiba így szórni az időt.
Közben mindenkit utolér a végzet, hiába fiatalodsz, akkor is meghalsz egyszer. A legvégén azért még a szánkba is rágja egy kis filmbeli tablóval. Nehéz ezt a filmet megérteni, hűde nehéz . Szóval hol így hol úgy, de folyamatosan az elmúlást láthatjuk, mint a mondjuk a Száz év magányban. Csak itt az ősanya is meghal. Egyáltalán nem új a gondolat, de nem is az újdonsággal van a baj, hanem a megvalósítással. Amiben nincs semmi különös.
A szerelem csak egy körítés, az érzelmek tán állandóak vagy mégsem? Inkább mégsem. Mindenesetre ebbe ágyazva jobban eladható a film.

Én sokkal szívesebben néztem volna. És sokkal eredetibb lett volna, ha azt követjük végig, hogyan él egy ilyen különleges ember? Erre szinte egyáltalán nem kapunk választ. Itt nem az az alapprobléma, hogy visszafelé él, hanem hogy minden elmúlik. Az, hogy ő különleges, csak a film mondanivalójának egy apró része. Ez szerintem egyszerűen egy hiba. Egy ilyen egyedi ötlete (amihez mostmár megvan a megfelelő technika is) nem így kellett volna feldolgozni. Sokkal érdekesebb lett volna, amit pedzeget a végén. Az a agg gyerek aki felmászik a háztetőre egy nagyon erős és eltalált jelent. Igen, ezek vagyunk mi emberek gyerekként kezdünk és gyerekként végezzük, fog nélkül szenilisen, mint egy csecsemő. De miért?
Marha érdekes lett volna ezt úgy vizsgálni, hogy ez az ember ugyanonnan indul és ugyanoda jut, csak épp fordítva, nade mégis ugyanoda jut mint mi "normálisak". De ez csak egy epizód lett.
Erre egyáltalán nem próbál meg választ adni a film, pedig ez sokkal inkább benne volt mint a ráerőltetett mindenhol elmúlás és a klasszikus Hollywoody giccses örökké tartó szerelem (mondjuk itt nem tart örökké, de ez lényegtelen jelen esetben). Ebben a Notebook mindent elmondott, inkább azt nézem e helyett.

Szóval ez egy túlfuttatott szuperprodukció, ami témájából adódóan mélynek hathat, de nem az. Ez kell amerikának meg nekünk? Nekem nem és legyek sznob, de nem értékelem túl sokra.
A trükkök, a zene és a varázslatos képek azt a benyomást keltik, mintha ez valami csoda lenne, de ez csak a felszín.
Azért a fantasztikus techinkai megoldások és a nagyjából ügyes történt vezetés, élvezetessé teszi így is a filmet. A színészi alakításokról nem sokat lehet elmondani. Közepesek, Brad Pitt hoz valami szintet, de olyan szürke, ahogy a karaktere is, nem vagyok benne biztos, hogy Fincher egy ilyen félzombit akart. Mert én semmilyen karakteres vonást nem véltem felfedezni benne. Cate Blanchett jobb volt, de nem igazán kiemelkedő, hozta a kötelezőt.

Oscaron szerintem nem sokat fog elhozni. Olyan 3-4-et a techinkáért meg ilyen mellékdolgokért. Egy pankrátoros Rourke megeszi egymaga ezt az egész filmet, nemhogy Brad Pittet.

Hangsúlyozom annyira nem rossz a film, és lehetne pozitívumokat is írni, de most nem ez volt a célom. Ja és a pontozás: semmi különös, ügyesen kivitelezett élvezhető film, semmi extra:

7/10
4699 levél
Válasz 09.02.15. 01:52 #15992
Christoph
Na látom épp egy BB okosítás közepébe csöppentem bele.

Kritikusabb leszek, mert ismeretes miért írok. (lásd vissza jó pár kommentet). Így egy kicsit visszaolvasva McClane azon álláspontját, hogy Fincher közölni akart valamit és punktum benne van a filmben és nincs más megoldás egyszerűen ostobaságnak tartom (bocs, de nem tudok finomabban fogalmazni).
Az addig rendeben van, hogy közölni akart valamit nyilván ezért forgat valaki filmet vagy ír könyvet. DE ha te mást látsz benne, mint amiért született az egyáltalán nem baj. Sőt az is benne van, minden benne van amit te gondolsz. Ezért szép a művészet, mert nem csak a filmeknél van ez így. Erről szól a verselemzés is. Gondolatébresztés, értelmezés mindannyian mások vagyunk, különbözünk akár rendező gondolkodásától is.
Nem tudom pontosan ki mondta ezt, de egy tán egy költőnek mondták egyszer, hogy ez meg azt akarta kifejezni... és erre azt mondta az költő: "na látja erre nem gondoltam, de tudja mit most már ez is benne van a versemben."
Szomorú lenne, ha mindannyian ugyanazt látnánk meg. Alapjában kit érdekel, hogy mit akart a rendező (egyébként ezt nem is feltétlen tudjuk) Nem az a lényeg nekünk mit adott a film? Ez nem egy egymegoldásos száraz matematikai egyenlet. Persze az ésszerűségnek vannak határai, bizonyos fokú logikus érvelés ide is kell mielőtt kiforgatnák a szavaim...
Ezt általánosságban írtam, nem akarok konkrétan belemenni a vitába. De abban biztos vagyok, hogy rengeteg oldalról meg lehet közelíteni egy dolgot. Szóval nem baj az, ha hagyunk mások kibontakozni.
2705 levél
Válasz 09.02.15. 01:17 #15991
hadzsi
Hát ezt akár a gimnáziumi magyartanárom is mondhatta volna... Én inkább Roland Barthes-szal értek egyet ebben az esetben.
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
5900 levél
Válasz 09.02.15. 00:55 #15990
Dile
Esetleg SPOILER:

Te nem értetted, hogy hol jelenik meg a filmben a halhatatlan szerelem, és én megmondtam...igazából az a lényegtelen, hogy ezt te mennyire gondolod központinak, főleg úgy, hogy egy ennyire többszálú és összetett filmről van szó.

A lány pedig egyáltalán nem lényegtelen karakter, hiszen miatta kell elválnia a két szerelmesnek.

Nem értem, hogy miért olyan fontos az, hogy elmúlás szegélyezi mindkét oldalról a történetet. Tényleg érdekes, hogy a születésnél meghalt az anya, de szerintem igazából ennek nincs olyan nagy szimbolikus jelentősége, mint ahogyan azt te gondolod. Elemi része a történetnek, hiszen ha nem hal meg, akkor valószínűleg nem kerül más szülőkhöz Benjamin. Ennél többet nem látok benne, bár lehet, hogy bennem van a hiba.

A halál érthetően sokat jelenik meg a filmben, hiszen az egy egész életet dolgoz fel, az élet pedig mindig halállal végződik, és lefolyása közben rengeteg veszteség ér minket a halál miatt. Ráadásul tényleg talán a legmegrázóbb momentuma a világnak, de nem hiszem, hogy ez a film a halál motívuma körül forog. Viszont ha te ezt látod benne, akkor rendben van, nem szólok bele.
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
18446 levél
Válasz 09.02.15. 00:11 #15989
LiT
Kösz Már biztos megnézem valamikor.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
12627 levél
Válasz 09.02.15. 00:09 #15988
McCl@ne
Ühüm, ez mind igaz és nagyon szép is, de a film középpontjában nem ez áll.
Ott egy beteljesületlen, ill. beteljesülő, de aztán rendre széthulló szerelem áll, ill. az elmúlás szegélyezi minden oldalról: gondolj csak bele, BB anyja már szüléskor meghalt, a srác élete halállal kezdődött!

Amúgy ez a naplósdi/levelesdi csak körítés, ízléses tálalás, nem több, a lány a film szempontjából egy szinte lényegtelen karakter, csak eszköz a rendező kezében. És persze a mese legvége is elmúlás, meghal a nagy szerelem is.
Respect is not given. It's taken.
5900 levél
Válasz 09.02.15. 00:04 #15987
Dile
Halhatatlan érzelmek: Benjamin által a lányának írt levelek, amikről tudta, hogy mire célba érnek, ő már halott lesz. Ez tökéletesen értelmezhető a szeretet és az érzelmek halhatatlanságának, sőt, ha tovább megyünk, még az emberek halhatatlanságának is, mivel a lánya emlékeiben él tovább Benjamin: az anyja még időben, az utolsó óráiban megosztotta vele a történetet.
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
12627 levél
Válasz 09.02.15. 00:02 #15986
McCl@ne
Ezekre is válaszoltam, stubb véleménye nem ütné az enyémet, ha fél órával rövidebb lenne a film. De nem az. DIREKT megmutatják, hogy omlik össze az ember, hullik darabjaira az elméje, ahogy kell... ez nem véletlen. A végében annyi romantika van, mint egy felrúgott szemetesben. Az ott csak szimplán szomorú.
Respect is not given. It's taken.
1410 levél
Válasz 09.02.15. 00:01 #15985
Obi1
"leírod, hogy nekiesek mindenkinek, mert a véleménye nem egyezik az enyémmel, s teszed mindezt 2 sorral azután, hogy közölted, igazán leírhatnám végre, mi az"
Ezt most komolyan gondoltad?
Könyörgök, hogy jön a kettő egymáshoz?
Power-saw to people!
12627 levél
Válasz 09.02.15. 00:00 #15984
McCl@ne
Oké, ez elég nyilvánvaló, de most a Fincher (elég egyértelmű) üzenetének konkrét értelmezéséről van szó, és pl. stubb felhozta, hogy vannak dolgok, amik nem múlnak el, pl. az érzelmek... na mutassa már ezt meg valaki nekem a BB-ben! Az oké, hogy ez a mondat vhogy így elhangzik a filmben, idézni én is tudok. Az is oké, hogy kulcsmondat, de aztán könyörgöm, kb. negyed órán belül rá is cáfolnak. Meghalnak a szereplők. Szinte mindenki. Utána már nincsenek érzelmek. Vagy: milyen érzelmei vannak BB-nek, amikor 5 éves testtel a tetőn szettel és azt sem tudja, fiú-e vagy lány... NEM. Ez a film nem a halhatatlan szerelemről szól. Ha tetszik, ha nem.
És ez nem a véleményem, hanem ott van benne.
Respect is not given. It's taken.
1410 levél
Válasz 09.02.14. 23:58 #15983
Obi1
Egy filmből nem csak egyfélét lehet leszűrni, stubb véleménye nem üti a tiédet. Szerintem a BB nem csak egy dolgot akart sugallni, hanem elég sokat.
És az egy dolog hogy a rendező mit akart, az egy másik hogy mi lett a végeredmény. A legtöbb film olyanokkal van tele amit a rendező eredetileg nem is akart sugallni, és ezeket semmiképp se téves mondanivalónak tartanám.
Szerencsére a BB nem úgy ér véget hogy Brad Pitt leül a kanapéra és elkezdi mesélni hogy na mit tanultunk a minap, nem mondhatjuk azt hogy csak egyetlen mondanivalója van.

Az a faszság és ökörség ha valaki nem tudja befogadni a másik véleményét.
Power-saw to people!
5900 levél
Válasz 09.02.14. 23:55 #15982
Dile
Az egy dolog, hogy a szerzőnek szándéka van, de a műalkotás túlnyúlik a szerzői szándékon, ezért ha valaki egy másfajta értelmezést fedez fel benne, amire esetleg az író nem is gondolt, annak is ugyanolyan létjogosultsága van. Nem véletlenül használjuk az irodalomtudományban a "the author is dead", vagyis a "szerző halott" elvet elég gyakran.
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
5900 levél
Válasz 09.02.14. 23:51 #15981
Dile
Még egy dolog, ami alátámasztaná az emberség-gondolatot: Benjamin fekete nevelőszülőkhöz kerül, ami úgy érzem egyáltalán nem véletlen, ráadásul olyan fekete szülőkhöz, akik elég színes "fekete-nyelvjárással" beszélnek, és néha elejtenek egy-egy rasszizmus ellen irányuló ironikus megjegyzést.
Ehhez hasonló kérdéseket boncolgat a Szégyenfolt (The Human Stain) c. film is Anthony Hopkinsszal és Nicole Kidmannel, ajánlom mindenkinek, főleg akinek tetszett a Benjamin Button.
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
12627 levél
Válasz 09.02.14. 23:48 #15980
McCl@ne
Mondjuk hogy mondatonként szopjon be valaki egy kommentet, az ritka
Itt áll alattad röviden összefoglalva a lényeg.
Annál nagyobb baromságot meg nem hallottam a héten, hogy "Nincsen olyan hogy valaki tévesen ért meg egy filmet", ez a világ legeslegnagyobb faszsága. De segítek: van olyan, hogy alkotói szándék. Tehát Fincher mondani akart valami, ami az ő kialakított és általunk megismert eszköztárával kerül terítékre, így aztán értelmezhető, hiszen ez már a sokadik filmje. Ott van például az Összeomlás, Joel S. filmje: mindenki átgondolt társadalomkritikaként gondolt rá, holott ő csak az egyénre fókuszált, semmi nagyot nem akart mondani vele. És valóban: az Összeomlás sokkal jobban működik az egyén, mint a társadalom szintjén...

Már hogyne lehetne félreértelmezni filmeket, komolyan, hogy lehet ilyen ökörséget írni?

Illetve: leírod, hogy nekiesek mindenkinek, mert a véleménye nem egyezik az enyémmel, s teszed mindezt 2 sorral azután, hogy közölted, igazán leírhatnám végre, mi az

Menjél szépen aludni
Respect is not given. It's taken.
1410 levél
Válasz 09.02.14. 23:43 #15979
Obi1
Nincsen olyan hogy valaki tévesen ért meg egy filmet, egyszerűen nincs. Nem hinném hogy ő rosszabbul értette volna meg a filmet mint te.

Én Fincher összes filmjét imádom szinte (Harcosok klubja és Se7en dvd-n is megvan), de a Button valahogy nem jött át. Nem azért mert nem értettem meg, azért mert nem fogott meg. Nagy különbség.

És nem értem hogy miért ugrasz rögtön mindenkire, csak azért mert ellenkezik a véleményeddel (mert mint tudjuk csak a tiéd lehet az igaz).
Power-saw to people!
12627 levél
Válasz 09.02.14. 23:42 #15978
McCl@ne
SPOILERES

Itt a pont.
Nemhogy elmúlunk szép csendben mindannyian, de van, hogy még ez sem adatik meg, befejezetlen történetek sorából áll a film! Még az öreg sem tudja elmondani mind a hét villámos sztoriját, holott az elején ezt a néző sem gondolta! Vajon mire utal ez? Vagy az, ahogy félbeszakad Benjamin kapcsolata! Csak egy pillanat az egész, történik, mert így van megírva vagy mittudomán, tök mindegy. Pont erről szól a film is: tök mindegy... Csinálhatod visszafelé is, a végén úgyis meghalsz és az nagyon ritkán méltóságteli... Betegen, tudattalanul ér utól minket.

Ez nem egy életigenlő szerelmesfilm, az a Slumdog Millionaire. Ez egy film arról, hogy mindenkit reménytelenül utólér a halál, ha elfogadjuk, ha nem.
Totál anti-hollywood, ahogy a Fight Club is.

Ja, és a trükkök is jók.
Respect is not given. It's taken.
5900 levél
Válasz 09.02.14. 23:40 #15977
Dile
Hát ez egy elég unalmas téma lenne, szerintem mindenki elfogadja hogy egyszer meghalunk. Sőt, Benjamin esetében még nyilvánvalóbb az, hogy egyszer véget ér az élete. Mindig tudni lehet, hogy kb mennyi ideje van még hátra, ugyanúgy, ahogy a fiatalabb emberekről ránézésre meg lehet állapítani, hogy hány évesek lehetnek.
Sokkal érdekesebb viszont a szeretteink halálának feldolgozása, vagy az elhunytak hiánya, ha már a halál témánál vagyunk.
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
29167 levél
Válasz 09.02.14. 23:34 #15976
Germinator
Szerintem a "visszafelé öregedés" (tehát fiatalodás) pont azt akarja megmutatni, hogy tök mindegy, milyen úton, de mind ugyanoda tartunk. Mindegy, hogy idősödsz, vagy fiatalodsz, nem változtat semmin. Emiatt nem mondanám, hogy "csak egy extra".
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
5900 levél
Válasz 09.02.14. 23:32 #15975
Dile
A Benjamin Button az én értelmezésemben azt az üzenetet hordozza, hogy bármilyen furcsák és különbözőek vagyunk, valójában ugyanazokat az emberi értékeket hordozzuk mind. Bármilyen "torzszülött" is Benjamin, mindenki összevetheti a film cselekményét a saját életével, legyen az ember fiatal vagy öreg, nő vagy férfi.

Rengeteg témát feldolgoz: gyerek-szülő kapcsolat, örökbefogadás, gyerekkori szerelem, halál, munka, fiatalkori kalandok, szerelmi kalandok, háború, igaz szerelem, karrier, karrier összeomlása, gyermeknevelés, álmok beteljesülése stb stb.

Szerintem a hangsúly igazából ezeken az elemeken van, én speciel minden percét élveztem a filmnek, mert sok helyen össze tudtam vetni a saját életemmel. A visszafelé öregedés csak egy extra, ami érdekesebbé teszi az egészet, de ez a film valójában egy mindenre kiterjedő, romantikus hangvételű dráma.
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
559 levél
Válasz 09.02.14. 23:27 #15974
Tötyi
Eagle Eye

Pár csalódást keltő akciófilm után (pl. Max Payne) nem túl nagy reményekkel vágtam bele a filmbe, de ezúttal kellemeset csalódtam. A film stílusa engem a Die Hard 3 és 4 "egybegyúrt" változatára emlékeztetett, erős Enemy of the State utánérzéssel. A sztori gyorsan pörög, a lendület szerencsére nem feneklik meg sehol sem látványosan.
A moziban szereplő szintű megfigyelés és informatikai rendszer ma azért még kissé sci-fi jellegű, bár aztán ki tudja, mit őriznek a Pentagon alatt...
"But I, being poor, have only my dreams; I have spread my dreams under your feet; Tread softly because you tread on my dreams."
11786 levél
Válasz 09.02.14. 23:27 #15973
Star Wars
Deep Impact - 10/10.
29167 levél
Válasz 09.02.14. 23:26 #15972
Germinator
Hát nézd, annyira részletezni szerintem nem lehet a filmet. Ez abból fakad, hogy nincs túl sok dimenziója, szárazan és tényszerűen közli velünk azt, amit eddig még nem sok mindenkinek sikerült (vagy akár senkinek sem): azt, hogy milyen volt a valódi nácizmus, főleg a háború vége felé. Egyszerűen megdöbbentő, amit a filmen láthatunk, elképesztő az az elvakultság, amit nagyon sok szereplő megjelenít (Goebbelsék például), elképesztő a nemzetbe vetett hit, az, hogy a legtöbben el sem tudják képzelni a jövőjüket a Führer és a nemzeti szocializmus nélkül... szóval megdöbbentő, hogy ez a valóságban is így volt, hogy emberek lehetnek ennyire elvakultak és... hát, nem tudom, még milyenek, de asszem érted.

Az is durva és tiszteletreméltó, hogy a németek képesek voltak szembenézni önmagukkal, és itt a film készítőire gondolok. Azt meg már ki sem kell emelni - vagyis dehogynem -, hogy a Hitlert játszó Bruno Ganz milyen megdöbbentő alakítást nyújt. Valószínű, a Führert és a legbelsőbb köreit még sosem jelenítették meg ilyen realisztikusan és a valósághoz ennyire hűen. Az eredeti német nyelv meg végtelenül sokat dob a film hangulatán. Nálam 10/10 azért, mert nem találok benne kivetni valót. És mégegyszer mondom, ez a németek filmje önmagukról, és ez is nagyon becsülendő.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
51925 levél
Válasz 09.02.14. 23:18 #15971
Barthezz
Biztosan baromi érdekes lesz és olyan, amilyet még nem láttunk az első 2 részben.

stubb (elolvasva a 2. hsz-ed): Tisztában vagy a 'konfúzió' szó jelentésével?
18446 levél
Válasz 09.02.14. 23:15 #15970
LiT
Jah. Autóversenyen lesz valami baleset. 3D-ben akár még kisülhet belőle valami...

Germi: írhatnál valami normálisat is a Bukásról, please.
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...
51925 levél
Válasz 09.02.14. 23:14 #15969
Barthezz
A katasztrofálisra sikeredett Végső állomás 3 után van pofájuk még egy 4. rókabőrt is leforgatni?
18446 levél
Válasz 09.02.14. 22:56 #15968
LiT
My Bloody Valentine 3-D /Véres Valentin 3D

Már vártam ezt a filmet, hiszen az első 3D-s horrorról van szó.
Maga a film teljesen B-kategóriás, kiszámítható, klisékkel teli. Szóval a mai világban 3D nélkül egy ilyen film nem állná meg a helyét. Viszont szerencsére a 3D-s hatás sokat javított a filmen, néhány remek jelenettel. Pl. balta feléd repül, tűzrobbanás, valakit kibeleznek és olyan mintha az agya meg a vére rádfröccsenne stb.
Sajnos amikor film előtt utánanéztem a filmnek egy rohadt kis féreg beírta minden spoiler nélkül, hogy ki a gyilkos. Így végig tudtam, hogy ki az és ezzel rontott is az élményen a végén.
A következő 3D-s horror a Végső Állomás 4 lesz, remélem, azt jobban kidolgozzák. Ebben sajnos sokáig nem igazán történik semmi, így a 3D az alatt az időtartam alatt nem igen dominál, de az öldöklős jelenetek meg még néhány másik jelenet vizuális hatása sokat dobott a filmen.
A filmre 4 pontnál többet nem adnék, de mivel a 3D megmenti és szolgál néhány látványos jelenettel, ezért 6-7 ponton gondolkodom.
Jó lenne, ha több 3D-s film készülne a jövőben.

7/10 (najó, megkapja a több pontot, kizárólag a 3D miatt)
We are the Universe... Observing itself... Observing itself... Destroying itself...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.