Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Zene

»» Eurovíziós dalfesztivál

51800 levél
Válasz 16.05.17. 11:02 #477
Barthezz
Pedig ponthogy az országokra lebontott közönségszavazás eredménye lett volna valóban az érdekesebb adat, így meg pláne nem sok ráció van benne, hogy a zsűrik szavazatát részletezték, a közönségét meg nem. Bár hozzáteszem, egyiket sem kellett volna, legalábbis nem ebben a formában, mivel nagyjából 1 órába telt a majdnem 50 ország zsűri-szavazatának ismertetése... Teljesen felesleges volt élő bejelentkezésekkel nyújtani, az egészet le kellett volna zavarni max. 10 perc alatt. Ha nem alszom be 20 perc után (ami ilyen késői időpontban azért elég esélyes a legtöbb nézőnél), akkor is kb. ennyi idő után eluntam volna.

A kiemelt országokkal írt részeddel teljesen egyetértek, kifejtetted részletesen is, amire az előző hsz-emben utaltam. Én sem nézek utána a daloknak, a magyar indulón kívül fogalmam sincs a többiről a versenyig, viszont ami az elődöntőben megtetszik, azt a döntőben már várom (sokan pedig eleve el is döntik addigra, hogy arra szavaznak). A kiemelt országoknak erre így esélyük sincs a legtöbb szavazónál.

Az pedig tényleg szép, hogy ennyi éven keresztül sorozatban bejutunk a döntőbe, de azért kijárna már egyszer egy igazán jó helyezés is nekünk. Nem néztem statisztikákat, de 61 Euróvízióból azért a legtöbb ország már gondolom elhozott 1-1 első helyezést magának, nekünk meg a 4. és az 5. hely a legjobb eredményünk, ezek is csak egyszer-egyszer fordultak elő. Ez azért elég gyatra, függetlenül attól, hogy szimpátia-szavazás folyik a legtöbb esetben. Nem azt mondom, hogy küldjünk mi is Conchitákat, de vmi merésszel előrukkolhatnánk egyszer, mint az oroszok pár éve a nagymamakórussal. Persze ilyen konzervatív vezetés és véresen komolyan vett előválogató mellett erre esély sincs. De ennek ellenére sem értem a mostani helyezésünket, a Pioneer-t én az 5-be vártam, mert sztem volt megközelítőleg olyan jó, mint a Running pár éve.

Gundi meg sztem szimplán fáradt volt már a végére, attól még ő az egyik legalkalmasabb műsorvezetőnk egy ilyen esemény tudósítására.


Raiden: Igazából fél szemmel szoktam csak követni a műsort és csak menetközben kapcsolok oda, ezenkívül elolvasom a kapcsolódó híreket, ennyi. Van ennél sokkal több förmedvényebb műsor is a tévében. Az érdekességét az adja sztem, hogy melyik ország mivel rukkol elő.


Ami viszont meglepett, amit Gundi mondott a vége felé, méghozzá hogy van a versenynek junior változata is. Nah annak már egyáltalán nem látom értelmét, csak most nagy divat minden tehetségkutatót juniorosítani, így ez sem úszta meg... Mondjuk furcsa, hogy nálunk semekkora hírverése nem volt ennek, ha Gundi nem utal rá, nem is tudnék a létezéséről sem.
31927 levél
Válasz 16.05.15. 14:09 #476
szbszig
Igen, a közönségszavazatokat már lezavarták sokkal gyorsabban. Ezt írtam is, hogy az elején nem tetszett, hogy pont ott nem voltak már külön bejelentkezések, és pont a nézők véleménye nem derült ki országokra lebontva, de végül meg tudták oldani, hogy így is izgalmas és látványos legyen szerintem.

Amit írsz, hogy a nagyoknak nemcsak előny, hanem hátrányban is vannak bizonyos szempontból ezzel, hogy csak a döntőben léphetnek fel, azzal maximálisan egyetértek. Akartam is mondani, amikor írtam tegnapelőtt a szabályokról, de már így is nagyon hosszú lett, meg a végére elfelejtettem. De az elmúlt években biztos említettem már én is, mert tényleg így gondolom. Annak ellenére, hogy a szavazók között van egy jelentős réteg, aki már előre tájékozódik: a hivatalos honlapon, a hivatalos applikációban meg lehet nézni minden indulót, YouTube-on fent vannak jó előre a dalok, sőt klipekkel általában, amelyek simán milliós nézettségeket gyűjtenek a verseny kezdetére; de biztos sokan vannak olyanok is, akik a műsorban találkoznak először a dalokkal. Én is ezt szeretem, először a színpadon látni a produkciókat, és csak utána olvasni utána, hogy kicsoda, micsoda az illető, mi inspirálta, mások mit mondanak róla, stb. Viszont éppen így magamon is jól érzem, hogy a döntőre az elődöntős mezőnnyel már kialakul valamennyi kötődés, illetve a legtöbb dal refrénje addigra már benne cseng a fülemben, az automatikus döntős dalok meg olyan furán hangzanak... Láthatóan ezt a problémát a szervezők is próbálják finomítani és áthidalni, ugyanis az utóbbi időben már meghívják mindig a hat döntős énekest az elődöntőkre, bemutatják őket, váltanak pár szót, sőt, idéntől a dalukból egy viszonylag hosszabb részletet vágtak be, míg korábban csak egy pár másodperces teasert kaptunk. De még így is hátrányban vannak szerintem.

Ugyanakkor valahol azt is érzem, hogy éppen azért, mert automatikus döntősök, ezek az országok sokszor nem veszik komolyan az egészet. És itt most nem arra gondolok, hogy valami vicceset vagy meghökkentőt küldenének, hanem pont ellenkezőleg, valami nagyon unalmasat. A selejtezős országok többsége legalább megpróbál valamivel kitűnni: vagy azzal, hogy zeneileg csiszolja tökéletesre a dalt, például tesz bele grandiózus áriákat; vagy valami mérsékelten egyedi zenei megoldást próbál belevinni; vagy ráfekszik a látványra, színpadi show-ra; vagy legalább elkomolytalankodja az egészet. A britek meg erre előálltak most is egy ilyen Joe & Jake fiúbandával, aminek már a neve meg a srácok külseje annyira generikus, hogy elsírod magad tőle. Hát még amikor elkezdtek énekelni...

Ami minket illet, mi az elmúlt években egyértelműen azt a vonalat képviseljük, akik nagyon komolyan veszik a versenyt. Egy zeneileg korrektül összerakott dallal megyünk, aminek általában még valami mondanivalója is van, a színpadkép viszont mérsékelten látványos és szórakoztató. Ez így pont arra elég, hogy bejussunk minden alkalommal a döntőbe, és ott a 20. hely környékén végezzünk. Ismétlem, amit a múltkor írtam, ez azért nem kis szó negyvenvalahány indulóból, hat éve folyamatosan ott vagyunk a mezőny első felében.

Azt ugyanakkor nem hiszem, hogy az aktuálpolitika túlzottan befolyásolná az eredményt. Azt az esetet leszámítva persze, amikor maga a dal szól a politikáról, mint a mostani győztes esetében. De ránk nem azért fognak vagy nem fognak szavazni, mert Orbánt bírják a külföldi nézők vagy sem. Most is olvastam mindenféle hajmeresztő teóriát előzetesen: politikai oldaltól függően egyesek azt próbálták sulykolni, hogy a népszerűségünk a béka segge alatt van jelenleg; mások meg pont azt, hogy már Európa többsége sem akarja a migránsokat, és egyre többen ismerik el Orbán kiállását a kérdésben, úgyhogy most már tutira ránk fog szavazni mindenki. A baráti, jószomszédi viszony persze befolyásolja a közönségszavazatokat, de az aktuálpolitika szerintem nem.

Valamit még akartam, de már megint elfelejtettem... Mindenesetre Gundi, remélem, megtanulja a jövő évi kijevi show-ig, hogy Dzsamalának hívják a győztest. A jamalázás nagyon kínos volt végig. Meg az eredményhirdetésnél is eléggé meg volt keveredve szegény, sokszor elfelejtette, hogy a pontok fele még hátravan; vagy az idén elért pontszámokat többször a tavalyiakhoz hasonlította, noha idén dupla annyi pontot osztottak ki, szóval ha mindenáron össze akarjuk mérni a korábbi eredményekkel, akkor meg kéne felezni őket.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
2851 levél
Válasz 16.05.15. 13:12 #475
RAI*DEN
Hát őszintén szólva minden tiszteletem a tiétek. Én amellett, hogy tutira agy, szem és fülrákot kapnék ettől a műsortól, képtelen vagyok nem leszarni az egészet. Annyira giccses és szar az egész, hogy őrület, ti meg esetlegesen élvezni is tudjátok. Amúgy ez, hogy az ukrán szám nyert elsőre tippre azt mondtam, hogy biztos azért, mert megsajnálta a többi ország őket, aztán mikor olvastam róla, hogy mi volt a dal témája, akkor meg már ki is derült, hogy tényleg... Annyira nevetséges és kiszámítható ez az egész műsor, hogy őrület. Ott van például mikor az a förmedvény nyert, tudjátok a szakállas csaj vagy mi a franc... Az is borítékolható volt anno.
51800 levél
Válasz 16.05.15. 08:29 #474
Barthezz
Köszi a részletes válaszokat, így már tiszta a kép. Ez a kiemeléses rendszer tényleg egy vicc így, hogy rendre rosszul szerepelnek ezek az országok. De amúgy ez bizonyos szempontból éppen hogy hátrány is nekik a döntőn, hiszen a többi ország előadását már egyszer legalább látta mindenki addigra, így a nézők fülébe mászhat a dal a döntőig, míg a kiemelteknek olyan produkcióval kellene előrukkolniuk, hogy azonnal levegyen minden nézőt a lábáról. Elsőre fülbemászó nóta pedig nagyon kevés van.

A végeredmény nagyon komolytalan lett. Az ukránok nyilván erős politikai hátszéllel nyertek, megsajnálták őket, de ennek a versenynek nem erről kellene szólnia... Az ausztrálok majdnem győzelme is egy vicc, lassan átnevezhetjük Wold Vision-re, főleg, hogy az indexen most olvastam, hogy Kína is nagyon érdeklődik a verseny iránt. A szintén kiemelkedő eredményt elérő orosz produkció pedig sztem rendkívül giccses és ízléstelen volt.

Freddie nótája sztem a legjobb 5-ben benne volt, de nyilván a külpolitikánk miatt most mindenki utál minket, a 19. hely sztem ennek tudható be.

AZ eredményhirdetés pedig el volt cseszve. Ember nincs, aki ezt ki tudja várni. Kb. 20 perc után bealudtam és így csak reggel értesültem az eredményről. Addigra is már nagyon elhúzott az ukrán - ausztrál páros (bár akkor még az ausztrálok tűntek befutónak) és már egyértelmű volt az is, hogy nem leszünk az első 10-ben mi sem, így számomra érdektelenné is vált. A közönségpontokat ezek szerint gyorsabban lezavarták? Ott nem mentek végig már újra az országokon?
31927 levél
Válasz 16.05.15. 01:55 #473
szbszig
Nem teljesen így képzeltem el az új eredményhirdetést. Azt tudtam jól, hogy a pontozást az idei évtől szétszedték két részre. Amivel igazából nem változott semmi, mert már hosszú évek óta a szakmai zsűri és a közönségszavazatok átlagából jönnek ki az országok által adott pontok 1-12-ig. Most gyakorlatilag megduplázták a pontokat, hiszen nem átlagolnak, hanem a szakmai zsűrik is adnak 1-12-ig, és a közönség is ad 1-12-ig külön-külön mindegyik országban. De én azt hittem, a zsűri pontjai után lesz egy újabb kör, és megint minden ország bejelentkezik, úgy ismertetik majd a közönségpontokat. Persze úgy nem hajnali 1-ig tartott volna a műsor, hanem legalább 2-ig maradunk. Ugyanakkor ezen már nem múlt volna szerintem, így is jóval hosszabb lett az egész a szokásosnál. Mindenképpen érdemes lenne megfontolni jövőre szerintem, hogy ne 21 órakor, hanem 20 órakor kezdjék, ha az elődöntőket nem is, de legalább a szombat esti döntőt.

Na, de visszatérve az eredményhirdetésre, az is meglepett, hogy ha már csak az egyik pontszámsorozatot ismertették a nemzeti tévébemondók, akkor az a szakmai zsűri pontszáma lett végül, és nem a közönségszavazatoké. Lévén az utóbbiak azok, amelyek nagyobb elismerésre tartanak számot szerintem. Hiszen az embereken múlik, melyik dalokból lesz sláger, és nem azon, hogy fél tucat szakértő mit mond. Ugyanakkor volt ebben a megoldásban is ráció végül. Egyrészt az, hogy előbb jöttek a zsűri pontjai, és a végső döntést a műsor legvégén mégiscsak a közönség szolgáltatta. Másrészt így finoman élét vették annak az évtizedek óta nevetség tárgyát képező jelenségnek, hogy a baráti országok egymásra szavaznak, hiszen a 12 pontokat most a szakmai zsűri döntése alapján hirdették ki, amelyek azért valóban szakmaibb döntéseket hoztak, és viszonylag nagy volt a szórás a jutalmazott országok között. Még akkor is, ha azért így is megfigyelhető volt a szomszédos országok összejátszása kicsit, de ezt fogjuk rá arra, hogy a hasonló kultúrájú országok zenészei jobban megértik egymás zenéjét.

És a közönségszavazatok kihirdetése is izgalmas lett végül. Bejött teljesen, amit jósoltak, hogy az utolsó pillanatig szoros lesz a verseny, noha a felénél, a zsűri pontjai után szerintem sokan már eldőltnek vélték az egészet az ausztrálok javára. Aztán nemcsak hogy fordítás lett belőle, de még matekozni is lehetett rendesen. Mondjuk amikor az ausztrálok kiszálltak az ötödik helyen, akkor én már sejtettem, hogy az ukránok fogják nyerni. Kiindulva abból, hogy milyen pontszámok születtek a korábbi években, az ukránoknak meglesz a közönségszavazatokból a legalább 300, az oroszoknak viszont nem lesz meg a legalább 400, annyit még senki nem gyűjtött eddig. De érdekes volt. Érdekes volt azt is látni tényleg, hogy a lengyelek például a nézőknél a harmadik legjobbak lettek, a szakértőknél meg az utolsó előttiek. Ilyesfajta drasztikus eltérések nyilván a korábbi években is előfordultak, de aki nem böngészte át a részletes Excel-táblázatot, annak ez soha nem tűnt fel. (Nem, én sem szoktam, nyugi. )
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31927 levél
Válasz 16.05.13. 12:39 #472
szbszig
Ausztráliában hatalmas hagyományai vannak az Eurovíziónak. Több mint 30 éve minden évben közvetítik a versenyt, és rengeteg ember nézi, még az időeltolódás ellenére is. Azt ne kérdezd, miért alakult így, de így van. Ezért a szervezők már a korábbi években is tettek gesztusokat feléjük: köszöntötték mindig az ausztrál nézőket külön, volt ausztrál vendégelőadó a köztes fellépők között, stb. Aztán tavaly először, a jubileumi 60. Eurovízión adtak nekik egy rendes lehetőséget is, hogy elindulhassanak. Eredetileg csak egy kivételes alkalomnak szánták, de persze akkora sikere volt Ausztráliában, hogy maradhattak idénre is. Azt viszont igazából még most sem tudni, hogy hosszú távon mi lesz velük. Elvileg a résztvevő ország közvetítő tévécsatornája aktív tagja kell legyen az Európai Műsorsugárzók Uniójának (vagy ismertebb rövidítéssel EBU, ennek a logója meg az Örömóda megy minden adás elején ugye), ahova való felvételt pedig az Európai Sugárzási Terület (EBA) országai kérhetnek. A terület határai tágabban vannak meghúzva Európa földrajzi határainál, így lehetséges, hogy Izrael indulhat rendszeresen, sőt, egy alkalommal Marokkó is részt vett már a versenyen, vagy Libanon is nevezett már, még ha visszalépett utána. Ausztrália persze nagyon nem fér bele a fenti területbe, külön döntéssel mégis elindulhattak. Valószínűleg a szabályrendszer módosulni fog az elkövetkező években, mert például Kína is érdeklődik már, ott is közvetítik a versenyt néhány éve, és ekkora piacokat egyszerűen nem lehet kihagyni, gazdasági szempontból öngyilkosság lenne. De hát így van ez jól, az Eurovízó nagyon sokat változott az eltelt 60 év alatt. Mind a produkciók terén: eredetileg ugye csak énekeltek, és élő zenekar kísérte őket, ma pedig már a táncon, az előadáson van a hangsúly, és a zene nagy része felvételről megy. Illetve a műsor célja terén is: ahogy a tegnap esti adásban is elhangzott, az Eurovíziót kezdetben nem elsősorban szórakoztató műsornak szánták, inkább a háború utáni együttműködés megerősítésére az európai országok között, valamint annak kipróbálására, hogy az európai nemzeti tévétársaságok össze tudnak-e hozni egy ilyen nagyszabású, közös tévéműsort.

Na, kicsit elkalandoztam, úgyhogy a másikat csak röviden. A vasfüggöny leomlása és a keleti blokk országainak feldarabolódása után hirtelen a duplájára (huszonegynéhányról negyven körülire) nőtt az indulni szándékozó országok száma. 2004-től van a jelenlegi két elődöntős rendszer. Előtte majdnem egy évtizedig nem volt elődöntő vagy selejtező, egyszerűen az országok egy részét a korábbi évek teljesítményeinek átlaga alapján minősítették, és a leggyengébbeket kizárták, nem indulhattak a következő évben egyáltalán. 2000-ben hoztak egy döntést, hogy az öt nagy országra (brit, francia, német, olasz, spanyol) ez a kizárásos szabály nem vonatkozhat, ők mindenképpen indulhatnak. 2004-től ez úgy módosult, hogy az elődöntőben nem kell részt venniük, automatikusan a döntőben léphetnek fel. És hogy miért? Mert ők az EBU legnagyobb befizetői, az EBU költségvetésének döntő részét ők öten állják. Aztán hogy mennyire igazságos ez az egész, az más kérdés. Különösen annak fényében, hogy a versenyben jellemzően borzasztó gyengén szerepelnek, talán Lena volt az egyetlen, aki 2010-ben nyerni tudott, és nagyobb eurovíziós karriert futott be azóta. Persze a többi ország is rendszeresen vitatja ezt, hogy a nagyokkal kivételeznek, és az időnkénti távolmaradások oka is igen gyakran éppen ez.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51800 levél
Válasz 16.05.13. 11:06 #471
Barthezz
Nálam a grúz rockegyüttes nyerte a tegnapi napot, szerencsére tovább is mentek, a norvégokat ellenben sajnáltam, mert jó dallal jöttek.

Viszont 2 dolgot nem értek, szbszig biztos tud válaszolni a kérdéseimre.

Először is mi a francot keres egy Eurovízión Ausztrália? Izraelt még úgy ahogy megértem, futballban is Európához vannak sorolva (ahogy Kazahsztán is, amiben ellenben már semmi logika nincs), de Ausztrália, a Föld teljesen átellenes pontjáról? Értem én, hoyg brit gyarmat volt, meg a zászlójukban is ott a brit zászló, de ilyen alapon Új-Zéland plusz az összes volt afrikai és közép-amerikai brit / francia / spanyol / holland stb. gyarmatország is indulhatna....

A másik kérdésem a kiemelés rendszere. A tavalyi győztes és egyben rendező ország kiemelése az tiszta sor, nah de a másik 5 ország? Milyen alapon? Miért pont ők? Ez persze korábban is így volt, csak mindig elfelejtettem megkérdezni.
29145 levél
Válasz 16.05.13. 01:00 #470
Germinator
"Akkor mégis hogy lehet az, hogy egy olyan szám, amiben még meztelen pasi is szerepel, nem jut tovább a selejtezőből?"

Ez komoly kérdés?
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
31927 levél
Válasz 16.05.13. 00:53 #469
szbszig
Mondják, különösen az utóbbi időben, hogy az Eurovízió az LMBT közösség legnagyobb bulija, illetve hogy különösen népszerű a melegek körében. Ez egyébként valóban így van, amit remekül szemléltet az, hogy az USA-ban legújabban egy kifejezetten LMBT-tematikájú tévécsatorna adja a műsort. Akkor mégis hogy lehet az, hogy egy olyan szám, amiben még meztelen pasi is szerepel, nem jut tovább a selejtezőből? Gondolok természetesen a fehérorosz indulóra, aki a meztelenség mellett azzal is próbált kitűnni, hogy eredetileg élő farkasokat akart felvinni magával a színpadra. Aztán amikor ezt nem engedélyezték neki, maradt ez a verzió, hogy a LED-falra vetítik a farkasokat.

A másik erősen botrányszagú dal természetesen az ukránoké. A csaj krími tatár származású, a szöveget pedig a krími tatárok 1944-es, Sztálin általi deportálása inspirálta, de párhuzamba állítható a Krím jelenlegi orosz megszállásával is, amit egyébként ő maga sem titkol annyira. Attól függetlenül, hogy a dal zeneileg kimagasló, legalábbis ebből a mezőnyből mindenképpen, és van benne örmény duduk (ami először 2010-ben tette tiszteletét az Eurovízión) meg azeri mugham stílus (amire viszont az azeriektől várhattunk volna még egy darabig, mert ők ugyebár svéd popdalokat importálnak inkább), plusz még a mondanivalója is erősen szuggesztív és megható, érdekes kérdés megint csak, hogy a politikaellenes szűrőn mégis hogy a fenébe mehetett ez át?...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
998 levél
Válasz 16.05.11. 12:32 #468
Sityi
Nem is tudom már melyik dal volt az, de nekem Melanie C és Bryan Adams When You're Gone dala ugrott be. A feleségemmel csak lestünk, hogy mennyire hasonlít...
51800 levél
Válasz 16.05.11. 12:15 #467
Barthezz
Fél szemmel követtem én is. Nekem tetszik Freddie dala, bár az ilyen dubstepes ritmusú, kissé rockos beütésű, nagyot éneklős dalok mindig is bejöttek nekem, a hörgős, rekedtes éneklést (nem tudom, mi a zenei hivatalos neve) pedig szintén nagyon szeretem. Egyben pozitív csalódás is az előadó számomra, mert a tv2 Rising Star-ja előadók tekintetében az X-Faktor Jimmy Fia Krisztián - Stone-os évadát idézte, így utólag is meglepett, hogy akadt köztük azért olyan előadó is, aki tényleg jól tud énekelni (akit persze a tv2 szánalmasan a hangja helyett az elhíresült zuhanyzós jelenettel akart eladni...).

A feliratozós baki nekem is feltűnt, az összefoglalóban az orosz - azeri dal esetén cserélték össze, nem is értettem, én vagyok-e most a hülye, vagy tényleg elbarmolták?

A ciprusi dal egyébként nem egy már régóta ismert dal egy az egyben történt átirata? Egész biztos, hogy én ezt egy időben, évekkel ezelőtt elég sokat hallottam már és baromira meglepett, hogy nem saját szerzemény eléneklésével is lehet indulni ezen a versenyen. Már ha tényleg jó a sejtésem és ez egy már régóta létező dal.

A menekült propaganda pedig tényleg no comment...
31927 levél
Válasz 16.05.11. 00:17 #466
szbszig
Ez most komoly, hogy a köztes produkció (hivatalosan interval act a neve, gyakorlatilag viszont majdnem a műsor legvégén van, közvetlenül az eredményhirdetés előtt) egy menekültpárti propaganda volt? Én legalábbis elég nehezen tudom máshogy értelmezni azt, ahol kormos arcú, szürkére festett, szomorú tekintetű emberek táncolnak imitált bombarobbanásokra meg lövéshangokra, és eljátsszák, hogy lelövik őket. Pláne ha ezt Svédországban adják elő, amely ország ugye a befogadáspártiság egyik élharcosa jelenleg a kontinensen. Nem úgy volt, hogy az Eurovíziótól távol tartjuk a politikát? És én még azt hittem, hogy megint az örmények szolgáltatják majd a témát, akik persze ezúttal is becsempésztek legalább egy hegyi-karabahi zászlót magukkal az élő show-ra, amit vígan lobogtattak, legalábbis addig, amíg a műsor végére el nem szedték tőlük.

Amúgy a rendezés összességében is elég enervált volt szerintem. Ezen mondjuk kevésbé lepődtem meg. Nyilván nem tett túl jót a show-nak, hogy három éven belül megint ugyanott, Svédországban kerül megrendezésre, és még a műsorvezető is ugyanaz a személy, aki három éve volt. A gegek nem voltak viccesek, inkább fárasztóak és unalmasak voltak: megint stockholmi városnézés, megint az ABBA mindenfelé... Akiket én személy szerint bírok mint együttest, de szerencsétlen svédek tényleg mindig őket cibálják elő. Egyedül a Europe együttes kétszeri bevágása volt jó poén, bár azt is sikerült majdnem túlmodoroskodni. Még a feliratozásokat is sikerült többször összekeverni, ilyet azért Eurovízión nem nagyon láttam eddig.

Maguk a dalok elsőre annyira nem fogtak meg, de többségük azért elég fülbemászó, úgyhogy a másodszori, harmadszori ismétlésre már kellemesebben csengtek. Amiket viszont nem bírok (továbbra sem):
1. A külföldi, jellemzően svéd sztárzeneszerzőktől importált dalokat. Az azeriek például ezt csinálják már konkrétan nyolc éve folyamatosan.
2. Amikor a színpadi effekteken, látványon van kizárólag a hangsúly, a dal tulajdonképpen csak kamu. Az oroszok mindig is élen jártak ebben, kezdve attól, amikor szintén nyolc éve Edvin Marton hegedült, a háttérben pedig Jevgenyij Pljuscsenko jégtáncolt egy pocsolyán, egészen a ma esti produkciójukig.
3. Amikor elfelejtik felöltöztetni az előadókat, és a csöcsfaktorral akarják eladni a dalt. És igen, tudom, hogy ez a profi popszakmában is divat manapság, de az az örmény csaj például teljesen úgy nézett ki, mint aki otthon felejtette a szoknyáját.
4. És ha az előadó túlságosan modoros. Azt a nyálas, hipszterkinézetű észt kölyköt például ütni tudtam volna legszívesebben.

Ami Freddie-t illeti, nekem a srác szimpatikus, már az alapján, amennyit eddig hallottam róla, meg láttam, a dala viszont egyre kevésbé tetszik. Már a magyar mezőnyből sem tartozott a kedvenceim közé, de azóta valahogy még szürkébbnek találom. Ennek ellenére persze örülök, hogy továbbjutott. Azért itt szeretném megjegyezni, hogy az elmúlt hat évben minden alkalommal bejutott a magyar induló a döntőbe. Ezt a selejtezős országok közül egyedül az azeriek, az oroszok és a svédek mondhatják el magukról jelenleg, senki más, most gyorsan végigfutottam. Lehet, hogy aztán a döntőben nem voltunk ott az élmezőnyben minden alkalommal, de már a rendszeres bejutás is nagy szó, igenis értékelni kell. Pláne ha azt hajtogatjuk állandóan, hogy nekünk nincsenek olyan baráti országaink, akik teljesítménytől függetlenül ránk szavaznának folyton.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31927 levél
Válasz 16.04.22. 19:33 #465
szbszig
Kizárták Romániát az Eurovízióról.

Azért ez komoly szankció nagyon. Ilyenre nem nagyon emlékszem a verseny történetében. Mondjuk ez még hagyján, de ha tényleg a foci-Eb-t és az olimpiát se közvetítheti a köztévé majd Romániában, akkor viszont ki fog törni a forradalom odaát...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31927 levél
Válasz 16.03.02. 17:00 #464
szbszig
Put In, Put Out

Ez kurva jó. Talán még egy jégkorongozó Putyin hiányzott volna nekem belőle, de már így is bőven elég utalást vonultattak fel a klipben. Kár, hogy politikai témájú dalok nem indulhatnak még mindig az Eurovízión.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
998 levél
Válasz 16.02.29. 12:17 #463
Sityi
Vélemény a döntőben elhangzott dalokról:
Mielőtt belekezdenék, egy pillanatra álljunk meg és nézzük meg, kik nyertek az elmúl pár évben: vagy valami fülbemászó fullkommersz dalocska (például tavaly a Demons Måns Zelmerlöwtől, a Satellite Lenától) vagy pedig valami sokkoló produckió (Conchita Wurst: Rise Like a Phoenix, Lordi: Hard Rock Hallelujah). Ennek tükrében próbáltam azt nézni, melyik produkcióval lehet reális esélyünk egy jó helyre az idei versenyen.

- Mushu: Ők jók lesznek úgy 3 év múlva, mert mernek egyediek lenni, még ha ez jelenleg leginkább a ruhájukon mutatkozik meg. Nekem a steampunk jobban bejött az előző adásból.

- Parno Graszt: Nagyon tetszett, de az a sanda gyanúm, hogy sikeresek maximum a Kárpát-medencében lehetnek, de nem az Eurovízión - ott szerintem nem nagyon jöttek be eddig az ilyen próbálkozások.

- Berkes-Tóth: Annyira semmilyen a számuk, hogy az valami elképesztő. Plusz Andinak sikerült egy-két helyen hangilag elmásznia a dallamtól, no de sebaj. Nem értem, mit zabált rajtuk a közönség, hogy mindkét adásukból ők juttatták tovább őket.

- Petruska: Ő is jó volt, de szerintem hiányzik az az átütő erő a dalából, ami miatt nemzetközi siker lenne.

- Oláh Gergő: Ő ügyesen poposította a cigány motívumokat, és szerintem esélyes is lehetett volna az Eurovízión, ha angol a dalszöveg (ritka az, amikor nem angol szövegű dal nyert).

- Kállay Saunders Band: Nagy peche volt, hogy technikai problémák miatt elrontotta a dalát. A rendező meg óriási hibát követett el, hogy instant ismétlési lehetőséget adott neki, mert másodjára fejben már nem volt ott és persze megint pocsékul szólt. Lemehetett volna Vásáry André, hogy legyen egy kis ideje összekapnia magát. Maga a dal egyébként bár nem volt rossz, de szerintem beleszürkült volna a mezőnybe, ha kijut.

- Vásáry André: Csalódás volt, azt kell mondjam. Tenorként rettenetes (semmi test nincs a hangjában, fejhangon ordít), kontraaltként még talán használható lenne, de akkor nem csak egy ismétlés alatt kéne szopránként énekelnie. Ahhoz kevés volt a hangja, hogy betöltse a színpadot, és elég legyen csak a mikrofonnál állnia. Ha merészebb lett volna a stylist, kihozhatott volna belőle valami emlékezetes extrémitást, amivel - mint a példa mutatja - nagy figyelem kísérte volna kint.

- Freddie: Direkt a végére hagytam, mivel ő nyert - és igazából a felhozatalból nekem úgy tűnt, neki van a legtöbb reális esélye, hogy jó helyezést érjen el Stockholmban. Maga a dal tucatzene, viszont olyan jól összerakva, hogy emlékezzen rá egy ideig az ember, a színpadi előadás meg nem volt rossz - főleg a doboló kopasz volt látványos. A színvonal szerintem így megvan, persze kérdés, mire lesz ez majd elég.
789 levél
Válasz 16.02.28. 00:15 #462
quervo
Nem rossz. Az összes induló az elmúlt 10 évből "nem rossz". Úgy lenne értelme ennek az egésznek, ha a nagy versenyen már nem lenne szavazás. Itthon meg lenne egy, oszt kész. Beadják a dalt, "szakmai" zsűri eldönti, ki mehet a tévébe, egyszer előadják playbackkel (ami amúgy tavalyelőtt még kötelező volt, legalábbis a hangszerek nem szólhattak élőben, lol), és akkor nincs ez a jópofiskodás ezekkel a plusz körökkel, ahol úgyis ugyanazok a dalok szólnak mindig, és akkor egy Zsédát sem kell 10-szer meghallgatni, hogy mit gondol, már ha ő gondolja, amit mond.

De kint már tényleg nem kéne szavazni, mindenki megmutatja a saját dalát, megy rá egy jó nagy buli (amire állítólag tőlünk nyugatra Európa legnagyobb melegfesztiváljaként tekintenek), és akkor nem lennének ezek a finom kis politikai sértődések sem.

Annak viszont örülök, hogy ezek az új magyar popdalok azért már megszólalgatnak, sokkal jobban állunk hangmérnökökkel, mint akár csak 5 éve.
31927 levél
Válasz 16.02.27. 22:32 #461
szbszig
Vélemény? Most véletlenül láttam a válogató végét. Nem hallottam az összes számot, de szerintem annak a Petruskának több esélye lett volna kint, mint ennek a Freddie-nek.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
3006 levél
Válasz 15.05.24. 07:33 #460
gregmerch
Őszintén megvallva (írom ezt úgy, hogy egy másodpercet nem láttam az idei versenyből, de lelkesen néztük a hazai válogatókat), a magyar mezőny rém gyenge volt. Boggie lemezeit kedvelem, a Zasszonynak meg is van az idehaza megjelent eddigi kettő, de messze nem ez a szám volt a legjobb választás sem az említett előadó részéről, sem pedig a magyar indulók közül. A mondanivaló kevésbé fontos egy ilyen nemzetközi megmérettetésen a fülbemászó tónusoknál. Az utóbbi években majdnem mindig valami szerelmes ballada nyert, alkalomadtán könnyes szemű duók által előadva. A "make love, not war" és " my only wish is world peace" életérzés abszolút rendben van, csak ezekre az Eurovíziós cuccokra nem feltétlen ilyet kell delegálni. Persze tavaly Kállay-Saunders Andrásnak is volt mondanivalója, de az egy jóval dinamikusabb és fülbemászóbb dal volt. Hogy a kicsit dilis Kedvesemet már ne is említsem .

Mindez totál szubjektív vélemény, nem vitaindítónak szántam!
i7-4790, Asus Maximus VI Gene, 2x8Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, ASUS GTX 970 2xSLI; i7-3770K, Gigabyte GA Z77X-UD3H, 4x4Gb Kingston HyperX DDR3 1600MHz, Gigabyte GTX TITAN ; PS, XB, ND, AND
31927 levél
Válasz 15.05.24. 01:59 #459
szbszig
Mindenesetre az aktuálpolitika jelentőségét, azt hiszem, végleg kizárhatjuk. Ha valakit utálni kell jelenleg Európában, azok az oroszok, erre kis híján megnyerték, egy egyébként szerintem bántóan semmilyen dallal. És nemcsak a volt tagköztársaságok, hanem a nyugat-európai országok is bőszen osztogatták nekik a magas pontokat.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31927 levél
Válasz 15.05.24. 01:24 #458
szbszig
Azért elvárnám, hogy ilyenkor már fent legyenek az elődöntők pontos eredményei a hivatalos honlapon...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
3225 levél
Válasz 15.05.22. 09:02 #457
sHarris
Igen, ezért mondom, hogy betegektől ez meglepően jó produkció, viszont zeneileg egy kamionnyi szarhoz tudnám hasonlítani. A szövegről itt egy kis magyarázat, a minun pitää szerkezetet most már legalább megjegyeztem. Hasonló stíluban egyébként még a Teräsbetonit említeném meg, akiket már linkeltem párszor. Azért tényleg van különbség. Bár sajnos ők se jutottak semeddig se, de legalább a stílus kedvelőivel megismertették az együttest (aztán fel is oszlottak pár évre rá).

Egyébként egészen megdöbbentő, hogy nem ők (mármint a Down-kórosak) nyertek. Pedig én azt hittem, hogy ez az egész bundaverseny a polkorrektség javában zajlik. Hm.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
31927 levél
Válasz 15.05.21. 23:33 #456
szbszig
Azt mondja Gundi, hogy 60 év után most először fordult elő az Eurovízión, hogy két induló dalnak is ugyanaz a címe (Warrior és Warrior). Elsőre talán rendkívül valószínűtlennek tűnik valóban, én viszont azt mondom, inkább az a csoda, hogy ennyit kellett várni rá. Csak egy példa: a ciprusi produkció címe One Thing I Should Have Done, de a refrénje, és ami a mondanivalójának lényege, hogy "I should have been there for you". Na, ezt követte közvetlenül a szlovén dal Here For You címmel... Illetve most nincs kedvem végignyálazni az összes ma esti dalszöveget, de a 17-ből úgy 10 dal részben vagy teljesen a szerelemről szólt természetesen megint.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4681 levél
Válasz 15.05.21. 10:46 #455
Christoph
Hangsúlyozom: nem azért nem odaillő a finn banda, mert Down-kórosok, hanem mert gyengék. Csak, hogy ne kezdődjön megint a szájtépés az elfogadásról, meg hogy keresztényfehér kirekesztő vagyok.
4681 levél
Válasz 15.05.21. 10:43 #454
Christoph
Ha fel akarsz háborodni akkor meg fogod találni a mondanivalómban az ürügyet. Csak épp te most nagyon szeretnél engem valami kirekesztő, korlátolt hülymagyarnak beállítani. Nem tudom hol írtam pl. hogy a Down-kóros banda aberrált lenne. Jelen esetben nekem a szakállas férfi az aberráció, a finn banda csak egyszerűen színvonaltalan és nem oda illő. Csak hogy tisztázzuk az ilyen direkt félreértéseket.

Ne hogy azt hidd, hogy te most valami haladó dolgot fogalmaztál meg itt a maradi posványban. Szerintem a fogyatékkal élők azok akik a legjobban utálják, ha különbséget tesznek ők és a "normálisak" közt. Egyébként sem hiszek abban, hogy vannak normálisak és nem normálisak. Mindannyian különböző mértékű fogyatékossággal születünk a tökéleteshez képest, ami számtalanszor csak rosszabb lesz a neveltetés által. Szerintem azt kell mérlegelnie egy embernek, hogy milyen területen tud leginkább kiteljesedni. Ezért írtam a kosaras példát magamra. A kosarasok világában én bizony nem vagyok normális, ezért nem is foglalkozok ezzel az egésszel, máshol keresem a boldogságom. Számtalan példa van, hogy fogyatékkal élők hatalmas teljesítményt érnek el, Stephen Hawking a legjobb példa erre. Őt pl. pláne nem merném nem normálisnak nevezni, pedig egy kalap kakit nem érne a teljesítménye egy dal- vagy futóversenyen. Ettől még mellesleg korunk egy legnagyobb elméje.
Biztos könnyű direkt félreérteni engem, mert kerülöm a polkorrekt maszlagot, de semmi megalázót nem szándékoztam írni. A Down-kórosok például azt az ajándékot is megkapják a nehézségeik mellé (amiket pont a "normális világ" idéz elő legtöbbször), hogy nyílt, őszinte, gyermeki szívvel tudják szemlélni a világot. Lehet még sokszor boldogabb emberek ők, mint azok, akik sajnálkoznak rajtuk. Ettől még számomra az nem zenei produkció, amit az eurovízión műveltek, nem tudok mást mondani.
4681 levél
Válasz 15.05.21. 10:25 #453
Christoph
Egyrészt nem jutottak tovább, tehát jelen esetben az együttérzés nem volt elég. Természetesen tiltani nem kell senkit az indulástól, csak épp nyilván a finneknél is volt ám válogató, így megfosztottak egy bizonyára alkalmasabb csapatot az indulástól. Illetve én egy normális dalversenyen azt szeretném látni, hogy dalok versenyeznek (más kérdés, hogy ez nem egy normális dalverseny). Itt a zenének minimális szerepe van és megfosztanak attól, hogy minőségi tartalmat kapjak. Na itt vannak a problémák, "sérülések".

Az esélyegyenlőség a kosarazásnál egyáltalán nem adott, mivel ő mondjuk 20 centi pluszból indul. Pont arra akartam ezzel utalni, hogy lehet machinálni, csalni, de versenyhelyzetben szerintem ez mindkét fél számára megalázó. Az megint más kérdés, hogy a hátrányos helyzetből induló gyerekeket megpróbáljuk pozitív lökésekkel a jó útra sarkallni, csökkenteni az egyenlőtlenségeket. De ezt nem keverném ide, ahol elméletileg egyenlő felek közti versenyről van szó. A verseny ott akkor merülhet fel, ha pl. pluszpontokat kap egy felvételin. De ez már egy másik téma.
29145 levél
Válasz 15.05.21. 10:17 #452
Germinator
Jézusom, emberek... komolyan ott tartunk, hogy Down-kórosokat alázunk meg? A nem tradicionális szexualitással rendelkező emberek már nem elég? Hát jó...

Én nemtom felfogni, hogy hogy lehet kiakadni azon, hogy egy utolsó igénytelen popzenei nyálversenyben elindul egy Down-kórosokból álló csapat, kkkki a faszt érdekel eleve és mi a jelentősége az Eurovíziós Dalfesztiválnak? Úgy csináltok, mintha az EU elnökének választották volna meg őket, nem nyom az ég világon semmit a latban, ez csak egy kibaszott tévéműsor, egy verseny, egy show (most már muszáj ilyen közhelyeket mondanom). A többség még úgy ahogy megfogalmazta a véleményét itt, de Christoph beszólása mellett már tényleg nem tudok elmenni. "Mintha valami verseny lenne, hogy minél képtelenebb, sokszor egyre aberráltabb dolgokat fogadjunk el természetesnek." Igen bazdmeg, mert lehet, hogy te egy klasszikus emberként születtél meg, aki a kortrendeknek tökéletesen megfelel, fehér vagy, keresztény európai országba születtél, férfi vagy, heteroszexuális, egészséges, de egy pillanatra képzeld már el, hogy ezen tulajdonságok közül akár egy is más, és rögtön ott találod magad, ahol az elmúlt 10.000 évben egészen máig(!) találta magát egy néger, egy nő, egy homoszexuális, vagy - teljes megdöbbenésemre ezek szerint - egy fogyatékos.

Most nem azzal akarok vitatkozni, hogy mennyire használják ki szegényeket egy show kedvéért, mert lehet, hogy full élvezik és maguktól akartak erre jelentkezni, de lehet, hogy bedarálta őket a médiagépezet, ezt ezen a ponton nem tudhatjuk, és erről akár lenne is értelme szót váltani, de azért itt jó páran azt fogalmazták meg, hogy nekik azzal van bajuk, hogy "normális" emberek között kénytelenek nem normálisakat nézni. Milyen dolog az, hogy amikor én bekapcsolom a tévémet normális emberként, nem normális embereket látok?? Ki engedte ezt meg? Amúgy őszintén elhiszem, hogy sokakat sokkol az, ha olyan embereket látnak, akik nem felelnek meg az ezeréves kliséknek, de szerintem ilyenkor nem a világgal van a baj.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
27765 levél
Válasz 15.05.21. 10:07 #451
LordMatteo
Azért azt ugye tudjátok, hogy végül nem jutottak tovább? ...

Tök jó dolog, hogy odaálltak és megcsinálták, egy Dawn-kórosnak ez kb. olyan lenne, mint ha most nekem ki kellene állnom a színpa... ohwait. Lényeg a lényeg, nekik ez hatalmas dolog, de egy versenyen nehogymár... majd ha lesz hátrányos helyzetűek Euruvíziós, akkor oda.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
1431 levél
Válasz 15.05.21. 09:52 #450
-T0ng-
És látod ezért bonyolult az esélyegyenlőség kérdése:

Te nem próbálkozol a kosarazással, mert alacsony vagy, de senki nem tiltja meg neked -> ergo az esélyegyenlőség megfelelően működik

De az az esélyegyenlőség megsértése, ha te kosarazol is a barátod csak azért csal, hogy neked sikerélményed legyen?

Az mindenképpen az lenne, ha pl. te egy zsákolásért nem 3, hanem 6 pontot kapnál csak azért, mert alacsony vagy, és ez már az állam esélyegyenlőségi törekvéseinek negatív visszhangjával azonosítható. Sok esetben ugyanis az állam az egyenlő esélyeket többletjogosítványokkal oldja meg, ami viszont a többséget negatívan diszkriminálja.

Maradjunk annyiban, hogy senkit nem sért a Down szindromások versenyeztetése, az már más kérdés, hogy a szavazók velük éreznek jobban együtt, de ennyi erővel bárki előrukkolhatna egy olyan számmal, ami veri az ő produkciójukat, sőt: Lehet,hogy van olyan aki pont azért, mert Down szindrómások nem rájuk szavaznak. Szóval nem látom, hol sérülne itt bármi is.
1431 levél
Válasz 15.05.21. 09:47 #449
-T0ng-
Hát azért ez a liberális demokrácia vad hajtásai egy erős kifejezés, de abban egyet értek, hogy sokszor a helytelenül pozitív diszkriminációnak nevezett elv azokat teszi előnyösebb helyzetbe másokkal szemben, akit pont, hogy egyenlővé kéne tenni. Ez a tendencia ugyanakkor szerintem nem a liberalizmus, egyszerűen csak a megfelelési kényszer, az emberi jóakarat és együttérzés kihasználása.

Én személy szerint elég liberálisan gondolkodom, de ez az esélyegyenlőség terén addig terjed, hogy mindenkinek az jár, ami másnak is annál se több se kevesebb. Ismerek egy vak srácot, elvégzett egy egyetemet és soha nem vágyott arra, hogy bárki is kivételt tegyen vele és hála az égnek soha nem is tettek vele. Mert, hogyan érezné magát normálisnak, ha vele mindig kivételeznek csak azért, mert nem lát. De ugyanezt gondolom a melegek, transzneműek kérdéséről is: Nem számít az, hogy kit szeret, vagy hogy érzi jól magát, nekem is meleg ismerősöm, de ő is tudja, hogy ebből nem kell nagy felhajtást csinálni. Egy hetero sem csinál parádét, hogy megmutassa kit és hogy szeret.

Az ilyen versenyeknek viszont mára ez lett a lényege. Akkor eladható egy produkció, ha a mondanivalóját eszi a nép. Egy békéről szóló szám szép és jó, de ha fellép egy Down szindrómás csapat az még jobb. Teljesen normális, hogy felléphetnek és tényleg az egyenlőség részét értelmesen ragadja meg, hogy ugyanúgy indulhatnak mint bárki más. De az már nem a versenyző és nem a versenyszervező hibája, hogy a szavazók velük jobban képesek szimpatizálni. Az a szavazók saját elcseszett értékrendje, hogy mindenki akit másnak hiszünk, látunk másként is kezeljük.
4681 levél
Válasz 15.05.21. 09:29 #448
Christoph
Ezzel a finn csapattal megint sikerült bizonyítania Európának. Mintha valami verseny lenne, hogy minél képtelenebb, sokszor egyre aberráltabb dolgokat fogadjunk el természetesnek. Ez teljesen szembe megy, nem csak a fair playjel, hanem azzal is ami célja egy versenynek: egyszerűen csak versenyezni azonos feltételek mellett. Az egyik oldalon megy az hogy esélyegyenlőség (ami helyes gondolat alapból), a másikon meg durván csalunk az esélytelenebbek javára. Most az kinek lenne jó ha ez a finn banda, ezzel az élvezhetetlen valamivel, az emberek szánalmából menetelne? Kit akarunk becsapni? Szar lehet elfogadni, de akinek nincs lába nem tud futóversenyen indulni, ez van. Viszont rengeteg dologban meg tudja állni a helyét. Születésünktől fogva nincs esélyegyenlőség, amit a liberális demokrácia vadhajtásai nem akarnak egyszerűen elfogadni. Nem teljesen igazságos az analógia a Down kórosokkal szemben, de pl. én meg sose voltam elég magas a kosarazáshoz és nem is szerettem volna soha, ha a 190 centis barátom mondjuk szánalomból csal a javamra...
31927 levél
Válasz 15.05.21. 01:40 #447
szbszig
Az Eurovízión a hangszeres kíséret felvételről megy, szóval az teljesen rendben van, hogy az énekesen kívül a többiek csak dísznek vannak ott a színpadon. Pláne amennyiben a stúdióban előzetesen ők maguk játszották fel a zenesávot. Egyébként pedig, mint azt Gundi is elmondta, dokumentumfilm is készült már róluk, számtalan albumot kiadtak, koncerteket tartottak, ilyen méretű kamu aligha létezik.

Amiről viszont Gundi például nem beszélt, hogy az örmény formáció kizárólag erre az alkalomra alakult, alig két-három hónappal a verseny előtt, és hát nem véletlenül éppen száz évvel az örmény népirtás (1915) után jutott eszükbe egy az örmény diaszpórát reprezentáló dalt, illetve a világ minden kontinenséről összeválogatott csoportot a színpadra állítani. Persze nálunk mostanában keleti nyitás van, meg az azeriekkel barátkozunk jó pár éve, úgyhogy a fenti részleteket nem nagyon reklámozzuk a közszolgálati tévében. Megjegyzem ugyanakkor, hogy számomra az örmények ilyenfajta korteskedése sem túl szimpatikus, és ezen dal esetében sem értem feltétlenül, hogy a szervezők hogyan engedhették őket indulni vele, mert a politikai utalások viszont – elvileg – szigorúan tilosak az Eurovízión... És ez utóbbit tényleg következetesen be szokták tartatni. Lásd például a grúzok 2009-es, meghiúsult We Don't Wanna Put In című próbálkozása; illetve Boggie is, a hazai válogatóval ellentétben, ezért nem olyan háttér előtt énekel, amelyen azt részletezik éppen, hány ezer palesztin gyereket mészároltak le az izraeli fegyveres erők az elmúlt években...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51800 levél
Válasz 15.05.21. 00:29 #446
Barthezz
Megnéztem a hsz-ek miatt ezt a finn Down-kóros bandát. Egyrészt sztem ez kamu, mert egy Down-kóros nem tud ennyire fegyelmezetten viselkedni. Persze tényleg vicc, hogy láthatóan nem játszanak a hangszeren, csak kb. dísznek van a kezükben és a háttérből szól a zene, másrészt az "énekes" ugyanazt az 1 mondatot üvöltözi végtelenítetten ismételve, szóval ez a legnagyobb jószándékkal sem nevezhető zenei produkciónak.

Viszont beugrott róla a Nyitmákhívó, ha vki még nem ismerné.
31927 levél
Válasz 15.05.20. 14:45 #445
szbszig
Ez egy dalverseny. Szóval ha csak zenélni tudnak, dalt írni nem nagyon, az itt elég nagy probléma. Másrészt ha csak a saját műfajával akarod összehasonlítani, akkor hol volt ez a tegnap esti másfél perc hörgés mondjuk a Lordi 2006-os győztes számától? Most kíméljetek meg attól, hogy mi a különbség a punk rock és a hard rock között, mert nekem és a közönség 99%-a számára a kettő tök ugyanaz. Amúgy arra kíváncsi lennék, hogy a dalszöveget elolvastad, és úgy tanultál új szavakat belőle, vagy esetleg értettél valamit az előadásból magából?...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
3225 levél
Válasz 15.05.20. 14:02 #444
sHarris
Szerintem még így is a Pertti Kurikan Nimipäivät volt a legjobb a mezőnyből. Ez sokat elmond a felhozatalról... Ők legalább valami egyedivel próbálkoztak. Most hogy igazából pont ugyanolyan szar volt az a "dal" a többi punkzenéhez mérten is, mint a többi nyálfeszt, az egy más kérdés ez. Lehet, hogy zenélni tudnak, de dalt írni nem, ezen szám alapján. Na nem baj, legalább tanultam pár szót finnül, ha már egy éve nem nyúltam a finn nyelvkönyvemhez, amit kábé egy éve vissza kellett volna vinnem az egyetemi intézeti könyvtárba.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
31927 levél
Válasz 15.05.20. 12:14 #443
szbszig
A Down-kórosokból álló finn punkbanda mondjuk tényleg túlzás volt. Én tisztelem a fogyatékos embereket. Még inkább tisztelem őket, ha a fogyatékosságukat legyőzve megpróbálják érvényesíteni magukat sportban, zenében, művészetekben, bármilyen területen. Azzal sincs semmi bajom, ha koncerteket adnak, és ezekre emberek elmennek önként, hogy meghallgassák őket. De könyörgök, ez egy dalverseny. Tragédia lett volna, ha ezzel a produkcióval továbbjutnak. Pedig olvastam sok helyen, hogy titkos esélyesnek tartották őket. Én elfogadom, hogy a színpadi produkció is a show része, és beleszámít a dal megítélésébe (noha a verseny nem ilyennek indult 60 éve), azonban amikor a dal minősége már egészen marginális a színpadi bohóckodáshoz képest, vagy éppen énekelni nem tudó fogyatékosokat, nagymamákat, pulykát, akármit állítanak ki egy országból, az botrány. Egyébként már azt sem értem, hogyan engedélyezhették nekik ezt a számot. Például kezdve azzal, hogy az egész másfél perc, míg a többi versenydal mind három körül van. Oké, most utánanéztem, alsó korlát nincs az időtartamra, csak felső, de akkor is, na... Én az élő adásban azt hittem, elrontottak valamit, vagy megunták a közepénél, el se hittem sokáig, hogy véget ért tényleg...

Ja, a szakállas nőt sem bírom. De ezt már kifejtettem tavaly. Ő mondjuk legalább énekelni tud, azonban a külseje véleményem szerint egyáltalán nem arról szól, hogy ő ilyennek, szakállas nőnek érzi magát legbelül. Hanem egy mezei meleg előadó, aki két-három éve egyszerűen csak kitalálta, hogy ilyen külsővel vélhetően sikeresebbek és emlékezetesebbek lesznek a fellépései.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
16062 levél
Válasz 15.05.20. 11:19 #442
david139
Valószínűleg azt sokkal kevesebben néznék. Eleve több az ízlésficamos hülyíthető marha, mint az értelmes ember, és ha azt nézzük, hogy melyik rohad inkább a TV előtt, akkor főleg. Ők meg ugye hozzászoktak a barátok közt és a mónikasó által az állandó feszkóhoz, aztán ha nincs dráma, akkor el kell kapcsolni. Valószínűleg ez más országokban sincs nagyon máshogy.

Retekklubbon van valami műsor, A konyhafőnök, vagy ilyesmi, barátnőm által láttam pár részt. Egész jó lenne az egész, fasza kajákat csinálnak, aztán aki jobb, az nyer. De nyilván ez így nem lenne elég, az egész arról van szó, hogy egymást üvöltözve sértegeti a sok majom, aztán megy a dráma meg a sírás, illetve a nagy vallomások a külön szobában a kamerának. Tragédia.
És sokan mondják, hogy igazából nem is erre van igény, csak a TV letukmálja az embereknek, de szerintem sajnos ezt a drámát tényleg élvezi a nézőközönség.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
12558 levél
Válasz 15.05.20. 11:07 #441
McCl@ne
Ugyanakkor a világon semmi gondom a buzikkal (bár ez a korcsitavurszt nem is tudom, hogy mi, öreg vagyok én már ehhez a szarhoz), és természetesen végtelen empátiával kezelem a betegek kérdését is, mert nem egy rakás szar vagyok, hanem egy normális ember. Ez meg egy kurva cirkusz, vagy állatkert, vagy a faszom tudja már, de valami deviáns-parádé. Amin persze megint nem a szőrös nők, meg a fogyatékos rockzenészek a legszélsőségesebbek, hanem a habcsókos ruhában egymás faszát szopkodó szervezők, műsorvezetők, meg mindenki, aki a nevét adja ehhez a freak-fest-hez.
Most komolyan: miért nem lehet egy rendes műsort csinálni? Ahol normális emberek adják elő a normális, színvonalas dalaikat? Kb. 5 számot hallottam, abból csak pont 5 volt fos, még az én bot fülemnek is.
Respect is not given. It's taken.
16062 levél
Válasz 15.05.20. 10:30 #440
david139
A legbosszantóbb az, hogy ezt az emberek szép gesztusnak tartják, nem pedig undorító marketingnek.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
12558 levél
Válasz 15.05.20. 08:34 #439
McCl@ne
Tegnap este kurva fáradt voltam, nem volt erőm se filmhez, se játékhoz, gondoltam elalszom a tévén. Hát bazdmeg, fel kellett kelnem GTA V-ben gyilkolászni egy kicsit, hogy kiengedjem a fáradtgőzt, amit negyed óra Dalfesztivál belém pakolt.
Komolyan, megy a műsor, ez a korcs geci vezeti, erre benyomják a finnek a Dawn-kóros csapatot, azt hittem, hogy lefejelem a tévét. Mint a féllábú testépítő, aki elindul egy normál versenyen. Komolyan csodálkozni fogok, ha még évtizedek múlva is működni fog a világ legalább egy átlagosan elfogadható módon.
Respect is not given. It's taken.
20579 levél
Válasz 15.05.20. 08:15 #438
Pyrogate
Mert azóta nem csak egy szakmai zsűri választ, hanem a közönség is beleszól
31927 levél
Válasz 15.05.19. 23:10 #437
szbszig
Hát, erről csak annyit, hogy mióta az Orbán-kormány van hatalmon, azóta megszakítás nélkül ott vagyunk mindig a döntőben. Bezzeg előtte, a Gyurcsány-kormány idején csak minden második alkalommal sikerült ez. Na jó, ne menjünk bele a politikába, gyorsan el is határolódom magamtól.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
29145 levél
Válasz 15.05.19. 17:02 #436
Germinator
Ezt alapvetően én sem vágom A táncoló vinnyogó asszonykórus ezért volt mondjuk vicces, meg szerintem ezért kéne simán valami hasonlót elindítani, nem lehet nehéz vicces dolgokat kitalálni szerintem, ha nagyon megszorul a magyar emberek kreativitása, nekem nyugodtan szóljanak, majd kitalálok valamit :3
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
16062 levél
Válasz 15.05.19. 16:43 #435
david139
Még ha komoly lenne, de nyálas popszámok versenyeztetését bőven a vicc kategóriába sorolom
Nem is értem, hogy miért foglalkoznak ezzel még emberek. Persze olyan szinten engem is érdekel még, hogy meghallgatom az aktuális számunkat, de abban sem leltem nagy örömömet egy jó ideje.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
27765 levél
Válasz 15.05.19. 16:11 #434
LordMatteo
Én is így gondoltam egészen addig, amíg egy családtagom nem költözött ki Nyugatra. Sokszor került már kellemetlen helyzetbe azért, mert elmondta, hogy magyar. Németeknek, törököknek, stb., mindegyik lesajnálóan mondta, hogy itt bizony szar lehet az élet, ilyen politikai vezetés alatt.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
29145 levél
Válasz 15.05.19. 16:03 #433
Germinator
Szerintem évek óta túl komolyan vesszük ezt, én is inkább támogatnék valami poénosabb dalt/performanszt elindítani, de ez a komolykodás az egészet annyira jellegtelenné és kliséssé teszi szerintem...
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
31927 levél
Válasz 15.05.19. 16:00 #432
szbszig
Az aktuálpolitikának szerintem sokkal kisebb hatása van a közönségszavazatokra, mint gondoljátok. Mondjuk az orosz vagy az ukrán induló viszonylatában még el tudom képzelni, de azt kizártnak tartom, hogy az átlag európai szavazó tisztában lenne azzal, a magyar kormány milyen intézkedéseket hozott az elmúlt néhány évben, vagy hogy egyáltalán ki Magyarország miniszterelnöke, és miért kell szeretni vagy utálni. A szakértői pontszámra meg végképp nem lehet hatással a politika.

Ahol egyedül számíthat az ország pillanatnyi nemzetközi megítélése, az éppen az újságírók szavazása, amit lentebb linkeltem, de szerencsére ez csak játékon kívül megy, és nincs jelentősége. Az más kérdés, hogy mint az az alábbi cikkből kiderül, az eseményre delegált sajtósok többsége nem is hivatásos újságíró, hanem valamilyen rajongói klub tagja vagy hasonló személy.

Szóval visszatérve a közönségszavazatoknál a hosszú távú tendenciák, illetve az országok között évtizedek, évszázadok óta meglévő baráti kapcsolatok számítanak csak szerintem (a dal minősége mellett persze), az aktuálpolitika viszont nem, vagy csak nagyon minimálisan.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
1431 levél
Válasz 15.05.19. 12:45 #431
-T0ng-
Teszem hozzá az utóbbi négy év indulójából jó egy dalunk sem volt! ByeAlex száma sem volt jó, csupán eredeti az országimázsunkat pedig még nem rontották le a külügy/kormány által elkövetett ballépések....

Bár Magyarország az az ország, ahol a jó zenészek valahogy nem kerülnek rivaldafénybe, csupán a népszerűek, szóval nem is lepődöm meg ezen a tendencián.
51800 levél
Válasz 15.05.19. 10:12 #430
Barthezz
Mint írtam, egy végtelenül gyenge, sablonos, semennyire nem szerethető abszolút jellegtelen számot indítottunk idén, így hozzávéve az ország negatív sajtómegítélését is sztem nem meglepő az utolsó helyekre történő besorolás...
1431 levél
Válasz 15.05.19. 07:56 #429
-T0ng-
Nem akarok itt vészmadár lenni, de az Eurovíziós dalfesztivál az utóbbi években politikai töltetet kapott, de legalább is a szavazáson mindig az volt előnyösebb helyzetben (ha épp nem volt a mezőnyből kiemelkedően jó pozíció), aki valamilyen megfogható üzenetet közölt. A szavazáson is mindig az döntött, hogy Magyarország kivel van épp baráti viszonyban, és mivel manapság a sajtó szerte a világon meglehetősen jól ekézi hazánkat, nem is csoda, hogy az újságírók szavazásán nem kapunk jó helyet.

Ma, hogy valaki sikeres legyen az Eurovíziós dalfesztiválon vagy nagyon-nagyon ütősnek kell lennie, vagy meghökkentőnek és szokatlannak. (bár melyik tehetségkutató az, ahol ne így lenne...itthon sportot űznek a jótékonysági tehetségkutatókból)
31927 levél
Válasz 15.05.19. 00:03 #428
szbszig
Hát, ez mindenesetre nem túl biztató...

Eddig általában az a hír szokott jönni előzetesen, hogy az újságírók szavazásán jól teljesítettünk. Aztán ettől függetlenül a közönségszavazáson meg pocsékul, de ha most már itt az utolsó közé sorolnak minket, akkor mi lesz holnap?...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.