Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Master of Orion II

756 levél
Válasz 06.05.31. 11:30 #20
Manta GT
Há', de, vazze!

Miért nem akar futni a Zorijon a Win2000-es gépen itt bent a cégnél!? Meg fog ölni az unalom nyáron nélküle!

Otthon a vindószikszpé alatt mijé fut? Itten meg mijé nem fut!?
52 levél
Válasz 06.05.28. 22:10 #19
zoleee20
Hali!

Nem semmi játékon vagyok túl
Ketten maradtam a Thrilli-akármikkel,és hihetetlenül megerősödtek. Erre
terveztem egy iszonyatjó hajót, amit többek között 7 db mauler device-szal,és 10 db proton torpedoval szereltem fel, és ebből építettem 32 db doom start. Láttam,h az ellenség egy colóniánál csoportosítja az erőit, Összeszámoltam,és 62 hajója volt (durva,mi?),aminek csak egy elenyésző része volt battleship osztályú hajónál kisebb. Ők győzték le korábban a Guardieneket, szóval a death ray birtokába jutottak. De gondoltam,h egy próbát megér. Megtámadtam őket,és olyan durva technológiai szintkülönbség volt közöttünk,hogy nekem összesen 5 hajóm pusztult meg. Annak ellenére,h ő is,meg én is a fejlesztéseket befejeztük. Mikor megnyertem ezt a durva csatát,megnéztem az infónál a fleetet,és megdöbbenve láttam,h kb az erőinek a 20 %-a veszett csak el
De a végén győzött a nyers erő

Na csá
756 levél
Válasz 06.05.26. 15:59 #18
Manta GT
De gáááááááááz... pár hsz-sal előbb megtaláltam a linket, bocsi! Átugrotta a szemem korábban!
756 levél
Válasz 06.05.26. 11:18 #17
Manta GT
WHOAAAA!!! Jáccik még valaki MoO 2-vel!? Imádtam anno... most is.

Kipróbáltam a Gal. Civ. II demóját és ki is ábrándultam belőle rendesen. Az tetszenék, hogy az MI rafkós és sunyi és a karaktertulajdonságok "finomhangolhatók" - de nem kárpótol az általad oly részletesen és jól elemzett hiányosságokért. Kár érte, mert ki lehetett volna hozni belőle egy olyan dolgot, ami ötvözi mindkét játék legjobb tulajdonságait.

Viszont! Sajnálattal kellett rádöbbennem, hogy a birtokomban levő MoO 2 sérült! Bolygólerohanásnál valamelyik .lbx-et nem találja, vagy nem tudja kezelni, vagy mi... Be lehet ezt még szerezni valahol? Esetleg... izé... valaki el tudja juttatni hozzám a biztonsági másolatát? Bótba' már csak a 3. rész van meg.

Ja, még egy kérdés: behoztam a melóhelyemre a játékot, de nem akar elindulni Win 2000 prof. alatt. DEMOSTMIJÉÉÉÉ!? :,-)
52 levél
Válasz 06.05.26. 10:14 #16
zoleee20
Hali!

A command points-okat mivel lehet növelni?
Mert nem tudok hajókat gyártani,mert a command point mindig negatívba megy,és emiatt vészesen csökken a pénzem. Mikor meg eléri a 0-t,akkor elveszi a hajókat.
413 levél
Válasz 06.03.21. 22:59 #15
Petykemano
Hello!

Az utóbbi időben erőt vett rajtam az orion feeling. Talán amiatt, hogy a csillagkapuban a 9-es szériában és az Atlantisban elérkeztünk egy olyan állapotba, amikor az emberek kiléptek az űrbe. De nem is ez a az érdekes. Hanem az, hogy nagyon vártam már a Galactic Civilizations 2 nevű játokot, remélve, hogy ez majd betölti a Moo2 után hagyott űrt (amit ugye a Moo3 rendesen elcseszett lévén képtelen volt betölteni).

A Galciv2 jónak nézett ki, ígéretes volt. Azonban néhány órás játék után megmutatkoztak az alapvető hiányosságai.

Először is az, hogy nem volt befejezve: rengeteg bug van/volt benne. Ilyen például, hogy a szociális termelés, ha nem építesz a bolygókon semmit, akkor elvész a semmibe. És ők ezt nem bugnak, hanem feature-nek mondták, abból kiindulva, hogy ha a pénz visszamenne a költségvetésbe, akkor amikor kifejlesztesz egy épület-fejlesztést, amit automatikusan beállít minden bolygó építési sorába, akkor ez csúnyán megvágná a költségvetésedet addig a pár körig.
Nagyon más a rendszere egyébként, mint a Moo2-nek. Például az épületek itt csak termelési lehetőségek, termelésük nem attól függ, hogy mennyi dolgozót, hanem hogy mennyi pénzt allokálsz oda. De nem lehet bolygókat külön beállítani, mint a moo2-ben, hanem központilag tudod azt megmondani, hogy az összes gyár/kutatóközpont hány százalékon működjön. Ez a kettő (valójában 3) pedig summa 100%, ami azt jelenti, hogy nem tudod a gyáraidat és kutatkóközpontjaidat is 100%-on járatni, méha a költségvetésed meg is engedné. Ez alapvatő hülyeség.

Aztán a harci rendszer eléggé elnagyolt: a fegyverek, pajzsok és páncélok csak számok jelképezte harci értékek, amik alapján a gép kvázi kockákat dobálva lejátsza a csatákat. Semmi irányítás, semmi fegyverspecialitás. Persze ez Civilization, és annak az Attack és Defense skilljéhez képest az itteni 3+3 előrelépés, de mégsem adja vissza az Orionnál megszokott és kedvelt csataérzetet

Szóval igazából nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet.

Ezért elővettem a Moo2-őt és játszottam párat. Király!!!

De véleményem szerint sajnos ennek is vannak hiányosságai..

- a csata a mai napig megállja a helyét akár még grafikailag is (eltekintve attól, hogy csak 640x480-ban fut a progi) De izgalmas és a fegyverek, páncélok, speckók elősegítik azt, hogy érdemes legyen gondosan megtervezni a hajókat és élvezetes és izgalmas legyen a csata. Talán annyit lehetne belevinni, hogy ne ennyire közel álljanak fel egymással szemben a flották, legyen fog of war. Így lehetne taktikázni is. és pl akár azt is lehetne, hogy a láthatatlan hajókat valóban ne lássam (ellenségeset) Jó lenne, ha el lehetne érni egy olyan harci feelinget, mint a Babylon 5 filmsorozatban volt. És ehhez nem is kell realtime.
Csak annyi, hogy az egyesével való irányítás helyett lehessen task-forceokba rendezni a hajókat a könnyebb és gyorsabb irányítás végett. Mert amikor a moo2-ben összetalálkozik két bitang flotta, akkor az órákig is eltarthat manuálisan.

- alapvetően nekem tetszik a moo2 azon rendszere, hogy flottákat csak csillagok közt lehet mozgatni - szemben a galvic Civilization-szerű rendszerével.

- ami még a hajókat illeti én személy szerint kevésnek és nagyon gyengusnak ítélem meg a pajzsokat. Persze ez szemlélet kérdése. Mert pl a Babylon 5-ben nem is nagyon volt pajzs. Talán a Vorlonoknak. Moo2-ben ugye a pajzsoknak két funkciója van: egyfelől minden lövedékből (pl 99 fusion beam = 99 lövedék) abszorbál bizonyos mennyiséget. És van egy klasszikus pajzs funkciója is, amit a Star Trek filmekben megszokhattunk, hogy a lövedékek erejét egy bizonyos ideig elnyeli. Pl a pajzs abszorbációja 5, ereje pedig 100. Ebben az esetben ha van az ellenségnek 50 fegyvere, ami 6-ot sebez, akkor 50 lövedékből, aminek ereje 50*6 lenne lövedékenként felfog a pajzs 5-öt. MAradt 1*50. Ezt veszi le a pajzs 100-as erejéből. Véleményem szerint ez a pajzserő túl kicsi. Az a baj, hogy az exe-be való belenyúlás nélkül ezen nem lehet változtatni

- nekem kicsit rövidnek tűnik a technoloógiai fa. Persze az sem jó, ha a Galciv2-ben látott laser1, laser2, laser3, laser4, laser5 megoldással igyekeznek meghosszabbítani. Ámbátor talán lehetne a fegyverekhez külön-külön kifejleszteni a Hv, Pd, Auto, stb módosításokat.

- én kicsit túlhaladottnak ítélem azt, hogy a hajók felszerelését a "hely" korlátozza. Szerintem azt, hogy hány lézerágyút, illetve hány, és milyen erősségű pajzsot rakok rá a hajóra azt inkább az korlátozhatja, hogy hány és mennyi és milyen energiagenerátorom van. Persze lenne a fegyvereknél és pajzsoknál is limitáció. Tehát azért az nem járja, hogy felrakok egy ultraszuper reaktort és egy I-es pajzsot és vígan elvagyok. De mondjuk az energia figyelembevételével meg lehetne adni, hogy milyen erősségű legyen (a maxhoz képest) a pajzs, vagy a fegyver) és hogy körönként mennyivel töltődjön vissza/föl) Ha mondjuk sérül a reaktor, vagy átirányítom az energiát, akkor kevesebb energia jut pölö a fegyverekbe, vagy a hajtóművekbe, stb...


Na ha kaphatnék egy ilyen játékot, virulna a fejem
1349 levél
Válasz 05.09.04. 17:23 #14
gador
Momentán mással játszom...

De hamarosan ki fogom próbálni! Becsszóóó!
80 levél
Válasz 05.09.01. 15:16 #13
Fantastic
Na mi van? Senki sem játszik már a Master of Orion II-vel?
None can stand before the greater good
1349 levél
Válasz 05.07.11. 18:48 #12
gador
Elég pofás, bár nagyon keveset játszottam még vele, eddig tetszik!
80 levél
Válasz 05.07.08. 12:40 #11
Fantastic
Érdekes, nekem nem ment letöltésvezérlő nélkül, ugyanis kb 45 MB-nál kiírta, hogy befejezte, és amikor ki akartam csomagolni, akkor kiírta, hogy hibás. De letöltésvezérlővel jobban ment. Amúgy hogy tetszik a játék?
None can stand before the greater good
1349 levél
Válasz 05.07.05. 19:47 #10
gador
Egy kis pillanat, mert még hátra van 3 perc a letöltésből

Egyébként megy letöltésvezérlő nélkül is. Legalábbis nálam.
1349 levél
Válasz 05.07.05. 19:41 #9
gador
Már kezdem is a letöltést!

Köszi, hogy szóltál!!!!
80 levél
Válasz 05.07.05. 19:32 #8
Fantastic
Na mi van? Senkit sem érdekel a Master of Orion 2? Pedig olyan szépen indult ez a fórum. (Legalábbis szerintem.) És mint említettem, szerintem nagyon jól csinálták meg.
None can stand before the greater good
80 levél
Válasz 05.07.02. 22:35 #7
Fantastic
A Master of Orion II szerintem egy nagyon eltalált játék. Minden nagyon jól van megoldva. Nekem talán a legjobban az tetszett, hogy tulajdonképpen végtelen faj van hála a 13 kezdőfajnak, ill a kreálásnak.
A diplomácia is nagyon jól van megoldva. Lehet szerződéseket kötni, ami egy nagyon hasznos dolog. Ha megkötsz például egy kereskedelmi szerződést, akkor kezdetben ugyan veszítesz a pénzedből, azonban hamarosan nagyon nagy lesz a bevétel. A kutatási szerződés hasonlóképpen működik, csak ott nem pénzt veszítesz először majd nyersz később, hanem kutatási pontokat. Nagyon hasznos dolog a technológiacsere. Erről gondolom nem kell többet beszélnem.
A játék egy másik nagy érdekessége, hogy -t.i az alcíme: Battle at Antares- be lehet kapcsolni egy galaxison kívüli csoportnak, az antaraiaknak a támadását. Őket akkor érdemes bekapcsolni, ha már valaki nagyon jól tud játsszani a MOO 2-vel, ugyanis ők brutálisan erősek.
Többféleképpen lehet megnyerni a játékot:
1. Császárrá választanak: Bizonyos időközönként van császárválasztás. Megnyered a játékot, ha téged választanak meg. Ezt úgy lehet elérni, hogy te vagy a legnépszerűbb. (Sok csillaggal rendelkezel, jók a diplomáciai kapcsolataid, stb.). Ez éri -úgy tudom- a legkevesebb pontot.
2. Legyőzöd az ellenfeleidet: No comment.
3. Legyőzöd az Antaraiakat: Tudtom szerint ez a győzelem éri a legtöbb pontot. A Feladat elsőre egyszerűnek tűnik, azonban ha valaki komolyan így akar győzni, annak sokat kell gyakorolnia. Azért tűnik egyszerűnek, mert csak meg kell építeni a Dimenziókaput, hogy átléphess az Antaraiakhoz, és ott le kell győzni a seregüket. Nagyon nehéz ez a megoldás. Én csak egyszer próbáltam meg, nagyon erős hajóim voltak, és úgy éreztem, simán menni fog. Azonban amikor átküldtem a sereget, akkor egy akkora védősereg fogadt, amekkorát még soha nem láttam az előtt. Ráadásul mindegyiknek olyan fegyvere van, ami egy lövéssel megsemmisít bármilyen hajót. Szóval ezt csak tapasztaltaknak tudom ajánlani.
None can stand before the greater good
172 levél
Válasz 05.07.01. 22:48 #6
navtsi
Örvendjetek űrstratégák! A www.loogoos.hu-ról le lehet tölteni a játék teljes verzióját. De használjatok letöltésvezérlőt, különben nem fog lejönni a file.
1349 levél
Válasz 05.06.22. 15:58 #5
gador
A leírásod alapján nekem is beugrott az Imperium Galactica 2, de az tényleg nincs körökre osztva.

Nem tudsz valami hivatalos oldalt, vagy ilyesmi?
172 levél
Válasz 05.06.22. 14:55 #4
navtsi
Két fajta egység van: űrhajók és "földönjárók". Ez utóbbi takarja a gyalogosokat, a tankokat, valamint a harci robotokat. A háború is kétféleképpen játszódhat: vagy a hajók csatáznak, vagy invázió van, és akkor a támadó sereg "földijei" megpróbálják elfoglalni a beveendő bolygót.
A fejlesztést is nagyon jól találták ki, asszem 10 különböző szakterületen fejleszthetsz (fizika, biológia, robotika stb.), egyre jobb és hosszabb ideig tartó fejlesztéseket.
A menedzsment igen összetett, nem lehet egyszerűen leírni, de az a lényege, hogy a bolygóidon szaporodjanak a lakosok, építkezz, aztán telepedj le új helyekre, fejlessz, és diplomatizálj. Mindeközben gyárts hajókat, meg képezz ki kémeket. Kicsit (de csak távolról) hasonlít az Impperium Galactica II-re, csak ugye a MOO2 körökre van osztva.
1349 levél
Válasz 05.06.20. 20:27 #3
gador
Aha, és milyen egységek vannak(Lehetnek)? Milyen a mendzment? A fejlesztés?

Hogy zajlik a háború?
172 levél
Válasz 05.06.18. 23:33 #2
navtsi
Nah, szóval a Master of Orion 2 (MOO 2) körökre osztott, űrstratégiai játék. Igen élvezetes játszani, a véletlentérkép-generátornak és a 10-nél is több alapfajnak, illetve a majdnem bárhogyan variálhatóan létrehozható saját faj létrehozása lehetőségnek köszönhetően pedig majdenm végtelen az újrajátszhatósága.
Cssk ajánlani tudNÁM, ha még kapható lenne... Csak éppen az a -szokásos- kellemetlen helyzet állt elő, hogy kicsiny országunkban már nem kapható, viszont abandonware sem lehet, mert az Amazon.comon meg hasonló jópofa oldalakon még megrendelhető. Maximum azt tudom ajánlani, ha érdekel a játék, hogy menj el a PC Guru-székházba, és kérdezd meg, hogy még van-e a 2000/12-es számukból. Vagy adj fel apróhirdetést.
1349 levél
Válasz 05.06.16. 12:50 #1
gador
Ide lehet írni a Master of Orion II-vel kapcsolatos dolgokat!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.