Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Magyar Államvasutak vs. fejlődés és a 21. század

11784 levél
Válasz 08.04.21. 18:05 #42
Ghoost
Nem találkoztam még velük, nem sokat járok vonattal. De az osztrákoktól elég jó cuccokat szoktak leselejtezni az tuti.
31927 levél
Válasz 08.04.21. 17:31 #41
szbszig
Mer' hülye nevet adtál neki. Én is kerestem már, hogy van-e "MÁV" topik, de úgy persze nem találtam meg. Aztán írtam helyette a tömegközlekedésbe talán. Vagy sehova.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
9789 levél
Válasz 08.04.21. 15:30 #40
Gillette
Sztem ezek az újabb kocsik amiket az osztrákoktól vettek nem rosszak. Tip-top, lágalábbis a 20-30 éves kocsikhoz képest mindenképp.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
11784 levél
Válasz 08.04.21. 14:48 #39
Ghoost
Semmi sem változott, csak az árak emelkedtek... (meg az adósság)
4495 levél
Válasz 08.04.21. 14:02 #38
Wing
Na ez a röhej. Az alant említett könyvet épp most olvasom, és eszembe jutott, hogy kéne nyitni egy MÁV-os topicot. Rákeresek, és látom, hogy pont én nyitottam neki évekkel ezelőtt. Haha!

Szóval, beszélgessünk a vasútról!

Élmények-tapasztalatok-halálesetek ;>
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
4495 levél
Válasz 05.12.29. 11:00 #37
Wing
A témában ajánlom mindenkinek a figyelmébe Moldova György - Akit a mozdony füstje megcsapott c. könyvét.

Ami abban van, az 30 éve volt. Azóta pedig csak rosszabbodott a helyzet. Tragikus...
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
9789 levél
Válasz 05.07.05. 13:41 #36
Gillette
Ha nem lenne csődközeli állapotban a máv akkor lenne értelme megcsinálni. Jelen helyzetben viszont értelmetlen.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
1188 levél
Válasz 05.07.05. 12:30 #35
Ödön
nyilvánvaló, hogy haszon nem termelődik befektetés nélkül. de ha igény van rá(pl. lehet én is megnézném) akkor már csak közgazdasági kérdés, hogyan éri meg működtetni. viszont mivel már az infrastruktúrája adott, ezt veszni hagyni megintcsak kárt jelentene a mávnak.
5240 levél
Válasz 05.07.05. 12:23 #34
Pras
Kicsit kicsi, kicsit savanyú, de a miénk.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
20579 levél
Válasz 05.07.05. 12:17 #33
Pyrogate
Mindenesetre akkor is takarékodkodnak az árammal, mert sokkal kevesebb a fény, mint amikor száguld. De a legrosszabb, hogy fűtés sincs. Vagy csak amikor én utaztam. Viszont azt be kell valljam, hogy amikor a vonat mozgásban volt, akkor kurvameleg volt bent
Szóval annyira nem rossz a MÁV, csak kibaszott koszos, és nem túl korszerű
9789 levél
Válasz 05.07.05. 12:15 #32
Gillette
Lehet hogy lenne rá igény de miből gondolod, hogy ez megérné a mávnak? Úgyebár fel kell újítani, meg kell csinálni ami pénzbe kerül. A haszon gyakorlatilag minimális ráadásul, hogy megtermelje a befektetett pénzt ahoz évekre lenne szükség. Hiába lenne szép és jó meg hangulatos: Nem éri meg!
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
1188 levél
Válasz 05.07.05. 12:10 #31
Ödön
a gyermekvasút a turizmus miatt lehetne jövedelmező, ha szépen felújítanák. szép helyeken megy keresztül, szerintem is lenne rá igény, még akár külföldiek részéről is.
9789 levél
Válasz 05.07.05. 12:05 #30
Gillette
Pyrogate: mikor áll a vonat vagy nagyon lassan megy(aszem 20km/h alatt) nem a dinamóról világítanak a lámpák. Épp ezért van,hogy mikor lassít egy pillanatra elhalványulnak lámpák. Ilyenkor áll át dinamóról akkumulátorra.


Sir Spike: Gondolod egy gyermekvasút jövedelmező lenne? Úgyan már. Mikor a dombóvár-győr járatot megszüntetik mert állítólag nem volt kihasználva akkor nem valószínű, hogy egy gyermekvasút olyan hű de jövedelmező lenne.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
1188 levél
Válasz 05.07.05. 11:08 #29
Ödön
na már tényleg csak a gyermekvasút hiányzik a moszkva térről! így is nehézkes az egész forgalom arra! plusz még, hogy ott iskolás gyerekek tébláboljanak a tér kellős közepén? szerinted nem rabolnák ki őket tíz perc alatt? nem hiszem, hogy ezt egyhamar megvalósítanák!
476 levél
Válasz 05.07.05. 10:56 #28
Sir Spike
A MÁV-hoz kapcsolódik még a Gyermekvasút(Úttörő) is.Ez onnan jutott ezsembe,hogy a minap voltunk fűtőket szerelni a mozdonyjavító részlegükben.
Rengeteg turista megy vele,mert pokoli hangulatos.És persze ilyesmivel nem nagyon lehet találkozni Európában.Gondolok itt a gyerek "munkaerőre".A vonat szép helyeken megy,és elérhető vele rengeteg turista útvonal.
A máv mi a fenéért nem invesztál egy kis pénzt bele?
A pályahosszok növelésével újabb vonalakat nyithatnának.Az egy végállomást levihetnék a Moszka térhez,hogy ne kelljen villamosozni+fogaskerekűzni hogy elérjed.Ausztriába például rengeteg helyen mennek nosztalgia járatok,melyek jól jövedelmeznek(gőzmozdonyunk nekünk is van+vagonok.Nem is akármilyenek).A Gyermekvasútból simán lehetne egy jól jövedelemező üzletet csinálni.

20579 levél
Válasz 05.07.05. 01:11 #27
Pyrogate
Egyébként azt hallottam most nagyban megy állítólag a Máv külvárosi vasút projektje, de a terven kívül sok újat tudok róla. De először is a minőséget kéne feljavítani, bár múltkor vmelyik szennylap írta, hogy minőségellenőrök figyelik a vonatokat, és vhogy megpróbálnak a körülményeken javítani. NA persze Én mindenesetre várom...

Az is fasza, hogy milyen jól megnnek takarék üzemmódban. Esténként amikor lassúl, úgy égnek kevésbé a lámpák (dinamós megoldás), persze abból is csak a középső sor. És a fűtéssel is ez van. Tehát ha a vonat megáll, és sokat várakozik, akkor az ember a tök sötétben fagy. Kellemes érzés

Egyik alkalommal kérdeztem az új vonatok egyik sofőrjét, hogy mennyivel dönget a kicsike, azt mondja kb. 160-180nal is mehetne, de itthon max. 120szal, viszont ezen a pályán (az Esztergomin ugyebár) csak 80nal max. Ahogy ő is mondta, a sín nem bírná. Ami a fő vicc, az pedig az ujpesti összkeötő híd, ahol 20szal döcögnek végig félve hogy bármikor összeszakad. lol...
9789 levél
Válasz 05.06.29. 13:33 #26
Gillette
Nem. Fater egyik munkatársa.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
4495 levél
Válasz 05.06.29. 13:11 #25
Wing
K*rva jók, te csináltad?
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
9789 levél
Válasz 05.06.29. 12:58 #24
Gillette
Pár kép.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
6609 levél
Válasz 05.06.29. 06:24 #23
Kolin Mekré
Hi

Azért tisztázni kéne 1-2 dolgot,, hogy miért is fejleszt vagy nem fejleszt a MÁV.


A személyszállítás veszteséges foglalkozás, úgy ahogyan jelenleg a MÁV csinálja (ez tény, a teherszállítás még nyereséges lenne de az is egy katasztrófa ahogy csinálja a MÁV)
Nem is lenne baj, sőt (!) hiszen állami cég a MÁV viszont a probléma ott kezdődik hogy az állam sem akarja nemhogy rendezni az adóságát a MÁVnak, hanem nem is ad annyi pénzt a fejlesztésekre..ez a vonattenderres balhé egy parasztvakítás volt réges régen el lett döntve hogy melyik lesz a befutó, ezt a "odafent" már eldöntötték.
A másik meg, mire mennek ezekkel a vonatokkal hogy nem tudnak tényleg többel menni mint 150-160-al?

A másik amit szeretek, hogy Magyarországot imádják összehasonlítani, USA-val, Németországgal, Ausztriával, avagy épp Japánnal.
Ausztria még szódával elmegy, de Japánt Magyarországgal összehasonlítani már dúrva, de mindenképpen figyelemfelkeltő!

Japánban annyira más a felfogásuk az emberkéknek, emléxem ilyet sztorizott vaterom munkatársa a 80-90 években.

Japó fiatal munkába jár: munkahely kb 120km-re volt tőlle, de no problem, hiszen már akkor csúcson volt a vasút, poén az hogy reggelente mindig vett egy 100 oldalas képregényt (lul) mire kiolvasta ott is volt az adott városban

Ilyet hogy 70 években gyorsabban ment egy bizonyos vonalon én is tudok mondani Bp-Miskolc 2ó10perc , most 2ó30.
Tudom nem nagy különbség, de itt a lényeg a "fejlődésen" volt.

Sajnálom a Mávot, hiszen sok embert foglalkoztat szarért hugyért, lassan leépíti az emberei zömét, miközben milliókat zsebelnek a fejesek, és a poornép meg utazik a "szarosWc-s" vagonokban.




Minden ellenállás hasztalan! 8-)
4730 levél
Válasz 05.06.28. 22:39 #22
Pyton
Az nem nagy gond, a kanyarokban az egyik sín alá tesznek egy kis követ, és máris kész a döntött ív
Sonic boom babieee!
1947 levél
Válasz 05.06.28. 22:35 #21
Arthur Dent
Akkor megnyugtat nem csak mifelénk csinálják ezt így. Amikor bevezették úgy volt hogy Pestig egyszer sem áll meg, ma meg már 3-4 helyen is.
I seem to be having tremendous difficulty with my lifestyle.
4293 levél
Válasz 05.06.28. 22:32 #20
KoKo
Ja ja, az a durva amikor, asszem Bp és Kiskunhalas közt megáll a vonat egy bokor mellett, amihez egy földút vezet...
No other way but down!
1947 levél
Válasz 05.06.28. 22:25 #19
Arthur Dent
Szerintem egyhamar nem is fog javulni a helyzet mert a sínek sőt maga a pályák vonalvezetése sem teszi lehetővé hogy gyorsabb vonatokat üzemeltethessenek.

Marad a jó kis IC ami lassan már minden bokornál megáll..
I seem to be having tremendous difficulty with my lifestyle.
4495 levél
Válasz 05.06.28. 22:19 #18
Wing
Gyönyörű

Holnap pedig jön egy szép galéria a békéscsabai helyzetről. Már izzzzzítom is a gépet
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
4495 levél
Válasz 05.06.28. 22:19 #17
Wing
Holnap pedig jön egy szép galéria a békéscsabai helyzetről. Már izzzzzítom is a gépet
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
4730 levél
Válasz 05.06.28. 22:17 #16
Pyton
Csináltam egy kis összeállítást az általam készített képekből...
Sonic boom babieee!
4495 levél
Válasz 05.06.28. 21:24 #15
Wing
Hát ja, kirázza az emberből a kaját mondjuk én relatíve sokat utazok vonattal, de csak mert nincs más alternatíva (belföldi repülőgépjárat lenne jó ).

Meg hát a vonaton fel lehet fedezni a társadalom legalját
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
4730 levél
Válasz 05.06.28. 21:13 #14
Pyton
Amúgy télleg nagy szar az a desiro, alig van hely a lábnak. Meg olyan picik a kerekei, hogy ezeken a szuper minőségű magyar illesztéseken akkorát zökken, hogy az már nem kellemes.
Sonic boom babieee!
4495 levél
Válasz 05.06.28. 21:03 #13
Wing
Én meg azt nem értem, hogy minek vesz normálisnak tűnő vonatot a MÁV, ha egyrészt olyan szar, hogy pl. a Keletiben az egyik új mozdonyt nem sikerült beindítani (!), másrészt meg a pálya miatt úgyse lehet kihasználni?
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
4730 levél
Válasz 05.06.28. 20:26 #12
Pyton
Lehet, hogy a szabványok 90/120-at írnak elő, de sok helyen ez nem elérhető. Meg azt sem értem, hogy ha egyszer vesz normálisnak tűnő vonatot a máv, miért pont az esztergomi vonalra teszik? Arrafelé csöppet ratyi a pálya.
Sonic boom babieee!
4495 levél
Válasz 05.06.28. 20:03 #11
Wing
A 120-as pálya az alap pontosabban 90/120, ami azt jelenti, hogy normál esetben 90-nel döcög (japánban kb 360), ha meg "száguldani" akar, akkor 120-as észveszejtő tempóban "részingel" végig a síneken a V43

Amúgy valóban több pénzt kéne adni, de amekkora itt a bürökrácia, ha kapnának is milliárdokat, elveszne az igazgatók, fővállalkozók, alvállalkozók, tanácsadók, szakértők, kivitelezők, válságstáb, sínbeszerzés stáb, vezetői apparátus, minőségi ellenőrző biztosok, stb stb stb zsebében. Mivel ugye Magyarországon vagyunk és itt így működik
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
6215 levél
Válasz 05.06.28. 20:00 #10
CamelX
Az is elég nevetséges hogy hogy jut el az IC Zalaegerszegről Budapestre. Először elmegy innen Bobára, ahol áll vagy 20 percet miután levállik róla a mozdony és a másik végére rácsatlakozik 1 másik mozdony, ami meg elindul az ellenkező irányba, mert nincs közvetlen vasút a 2 város között
I am the architect of my own destruction.
4730 levél
Válasz 05.06.28. 19:45 #9
Pyton
Mindig Állni és Várni.

Békéscsaba? Az esztergomi vonalon SZÁZ!!! éve nagyságrendileg ugyanakkora a menetidő!!!

Az állam is ludas a dologban, sokkal több pénzt kéne adni a vasútnak. Idővel megtérülne. Én szeretem a 40 éves bhv kocsikat, ugyanis azoknak van szellőzésük. Az újabbaknak nincs.

Mifelénk 120-as a pálya, bebebeee! (tényleg)
Sonic boom babieee!
4495 levél
Válasz 05.06.28. 19:37 #8
Wing
Az is szép

De a legviccesebb a Békéscsaba-Szeged: durván 100 kilométer 2 órás menetidővel
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
2590 levél
Válasz 05.06.28. 17:12 #7
Tódee
Ez van, túl nagy a MÁV adóssága ahhoz, hogy képesek legyenek európai szinvonalat nyújtani.

Békéscsaba-Budapest személyvonat 2,5 óra? Nem is rossz ahhoz képest, hogy múlthét csütörtökön a Tokaj-Budapest IC is ennyi idő alatt tette meg a távot (és nem késett).
There's only one rule of metal: PLAY IT FUCKIN' LOUD!!!
1233 levél
Válasz 05.06.28. 16:40 #6
Az Inkvizítor
Miért állunk vazzeg?
Hijo de puta.
9789 levél
Válasz 05.06.28. 16:24 #5
Gillette
Na igen... a sínek. Egyébkét fönt Ausztria felé vannak 150-es szakaszok is.
A v63 is tudna menni 160-at.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
4495 levél
Válasz 05.06.28. 16:14 #4
Wing
Persze, hogy viccnek szántam, mint ahogy a tisztaság kérdést is. Ez utóbbi persze az emberek hibája, akik abban lelik örömüket, hogy összegányolják a vonatot (ide sorolom a taposnivaló graffitiseket).

Az ilyenek, hogy "keletebbre még rosszabb a helyzet" nem tudnak érdekelni attól még nem lesz jobb a miénk, hogy a másiké rosszabb

Egyébként nem a technikával van a gond, mert pl. a V43 mehetne 160-nal is, csak a sínek szarok hozzá.
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
9789 levél
Válasz 05.06.28. 16:09 #3
Gillette
Nyugi. Tőlünk keletebbre mégrosszabb a helyzet.

Egy kis adalék: fater mesélte, hogy a 70-es években kb 2 és fél óra volt a Békéscsaba-Butapest személyvonat utazási ideje, most 2005-ben (35 év múltán!) percre pontosan ugyanannyi.

Persze mert a technika is 70-es évekbeli.

Egyébként érdemes megfigyelni, hogy a nyugat felé közlekedő vonatok mennyivel tisztábbak mint a kelet felé menők. Ez amolyan alkalmazkodás a szomszédos országok színvonalához.

Remélem azt a zárójeles megjegyzést csak viccnek szántad? Mert ha nem hidd el egyáltalán nincsenek túlfizetve napi 10-12 órás melóért. Sokkal többet érdemelnének(mint ahogy általában mindenki ebben az országban).
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
1970 levél
Válasz 05.06.28. 16:02 #2
Vaszilíj Zajcev
Mászunk
Állunk
Várunk

A kérdésedre a válasz, soha. Azért, mert Indiánál jobban állunk, ahogy Szvázi föld is gyengébb.
Eu-szinten persze katasztrófa.
Azok az emberek, akik minden nap utaznak vonaton, és nem IC-n, hogy bírják? Én megőrülnék, az tuti!
divide et impera
4495 levél
Válasz 05.06.28. 15:57 #1
Wing
Nahh, ezt a topicot azért csináltam, ugyanis tegnap hallottam hírekben, hogy a jappók pár év múlva 405 km/h-val közlekedő vonatot fognak rendszerbe állítani. A tesztek során simán hozta az új típusú mozdony a 270 km/h-t, ami alap náluk (MÁVMÁVMÁVRULEZ).

Egy kis adalék: fater mesélte, hogy a 70-es években kb 2 és fél óra volt a Békéscsaba-Butapest személyvonat utazási ideje, most 2005-ben (35 év múltán!) percre pontosan ugyanannyi. Látszik, hogy a MÁV egy kulturális és hagyományőrző csipet-csapat, hiszen elég csak belegondolni abba, hogy más területeken (pl. autók) mennyit fejlődőtt a világ.

Persze mindez felejthető, hiszen minden MÁV járat tiszták, az állomások szintúgy, a kalauzok és egyéb dolgozók kedvessége pedig az egeket ostromolja (mint ahogy a fizetésük is).

Kérdés: vajon hány év múlva válik a Magyar Államvasutak Részvénytársaság a világ legnagyobb vasúti múzeumává?
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.