Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Autót vennék, de milyet? Segítsetek!

4499 levél
Válasz 08.04.08. 14:06 #709
Wing
Hogy eltűnt ez a jó kis topic : O

Na, felhozom már. Úgy néz ki, hogy hamarosan megvásárolom életem első autóját, egy régebbi Honda Civicet. Már sok fórumon utánaérdeklődtem a dolgoknak, de azért kíváncsi vagyok, van-e valakinek a fórumon 5. generációs (92 és 95 között gyártott) Civic VTi-je vagy ESi-je? :>
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
983 levél
Válasz 07.03.23. 23:49 #708
Kmg42
Az hogy ebből a sérűlt gyári kocsis storyból mi igaz azt nem tudom. Nekem egy autókereskedő(szalonos) ismerősöm mesélte mikor kocsit keresgéltem. Ő mondta ezt a %-os dolgot is. Gondoltam megosztom veletek. Nem dolgoztam még szalonba tehát nem saját tapasztalat. Viszont tény hogy sok kocsi sérül/sérülhet szállításkor és azokat nem fogják beolvasztani hanem kijavítják és úgy adják el mint ha semmi sem történt volna vele. Vagy ti már láttatok olyan szalon autót ahol megemlítik hogy itt meg ott javítani kellett mert megsérült?

Számomra az elemhibák eleve nem számítanak égbekiáltó bűnnek.

Az hogy a Suzukinak mi és hogy éri meg vagy hogy a szalon mit tud egy ilyen festésből leakasztani magának azt nem tudom. Viszont nem tartom elképzelhetetlennek.
Szerintem
5613 levél
Válasz 07.03.23. 20:36 #707
csuvi
mi sem totálkárról beszélünk. 30-40%-os kisebb, vagy nagyobb károsodás esetén nem kell sok autót leszállítani ahhoz, hogy komoly összegekbe fájjon a dolog..

ez a szuzukis dolog meg nekem kicsit sántít. egyrészt tudtommal, azt itthon szerelik össze (ergo gondolom itt is festik) így nincs sok értelme ilyennel szórakozni. másrészt ha nem is hazánk ege alatt kerül rá a csillogás, egyszerűen baromira nem érné meg szórakozni vele lévén az újrafényezés elvinné a haszon nagy részét
A szó a legerősebb kábítószer, amit ember valaha is használt
20761 levél
Válasz 07.03.23. 20:31 #706
Eric
A kötelező szervizt meg lehet úszni teljesen baráti áron. Én anno szinte csak az olajcserét csináltattam velük. Az összes többi kopó alkatrészt(fékbetét, szíjak, stb.) megcsináltattam maszekban, saját magam által beszerzett alkatrészekből. Ezek az alkatrészek többnyire ugyanazok voltak, mintha a márkaszervizben szerelték volna be, csak nem volt rajta az autógyár emblémája, no meg az extraprofit.

A 40% meg kapitális marhaság. Nyilván előfordul ilyesmi, mint minden más árucikk esetében, de mitől lenne ez több, mint bármelyik más áru esetében?

"Amúgy is a garancia nagyon sok mindent nem fizet."
A törvényben, a tartós fogyasztási cikkerkre előírtak szerint fizet.
Nyilván rendeltetésszerű használat közben elkopó(fék, szíjak, gumik, olaj stb) és a nem rendeltetésszerű használt miatt tönkrement dolgokra nem(törés, beázás).
De ezen nincs mit csodálkozni.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
7503 levél
Válasz 07.03.23. 20:31 #705
Attila88
a saját tapasztalat alapján, ha egy alkalmazottunk megkarcolna/megnyomna/megtörne egy árucikket, akkor az nem teszi zsebre, amit kap. a dobozokkal úgy bánunk mint a hímes tojással, akkor egy több milliós autóval csak nem padlógázzal tolatnak le a trélerről...
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
983 levél
Válasz 07.03.23. 20:24 #704
Kmg42
Az ismerős nem statisztikai adatot mondot hanem körülbelüli értéket. Lehet csak 30 de nem 1. Mindenesetre nem totálkárra kell gondolni hanem karcokra, kopásokra, benyomódásokra. Olyan károkra amit a cégek helyben orvosolnak. Egy eltüntetett karctól még nem megy tönkre a kocsi viszont tény hogy már nem gyári. Amúgy nem nagy költség egy ilyen orvosolása a gyártónak.

Tudok olyan történetet hogy valaki Csorna környékén aranysárga Suzukit akart venni. Mivel ezt rendelnie kellett pár hónap várakozás után meg is érkezet, csakhogy az első kis koccanásnál kiderült hogy átfestettek egy kék kocsit és azt adták neki.

Jó tudom, Suzuki. Én sem olyat vettem. Azért szerintem az új kocsiknak semmi értelme nincs. Az sem szentírás hogy sértetlen.
Szerintem
5613 levél
Válasz 07.03.23. 20:24 #703
csuvi
tök mindegy, milyen márka, ha megtöröd felét, így is, úgy is k sok pénz. a kamionok ugyanolyanok, ahhoz, hogy megsérüljenek, borulni kell velük. leszedni meg ugye nem úgy szokták, hogy berakják hátramenetbe, azt' csókolom, úgyhogy az általad is említett 1%-nál többre nem igen saccolnám sokkal többre én sem a hibaszázalékot..
A szó a legerősebb kábítószer, amit ember valaha is használt
7503 levél
Válasz 07.03.23. 20:14 #702
Attila88
fuvarozó vállalkozásunk van... mindenféle-fajta árucikket szállítunk - zömében gyógyszert, igaz -, de ez a 40%-os arány, ez még viccnek is gyenge. az 1%-al jobban kiegyeznék.

lehet a Dacia-t + Suzukit megtöri az idiótája, de azt elképzelni nem tudom, hogy egy vw, ford, alfa, mercedes, bmw stb. autón kárt tegyenek...
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
5613 levél
Válasz 07.03.23. 20:00 #701
csuvi
aki lehozáskor megtöri, az egy ritka nagy balfasz; kábé mint egy gyorsbüfés, aki nem tudja belerakni a virslit a hotdogba (magyarul ez szerintem baromság). a 40% megint csak egy nevetséges szám számomra. ez nem úgy hihetetlen, mint hogy beleköpnek a tejbe, meg beleszarnak a csokisbödönbe, hanem pusztán anyagi vonatkozásban, józan paraszti ésszel megvizsgálva a dolgot. mert láttam már nem egy kamionost, aki úgy megy a mögötte tornyosuló gépparkkal, mint a veszett majom, de komoly szempont, hogy sem a gyártó, sem a sofőr nem járna túl jól ilyen mértékű többletköltséggel.
cégünk egyszer 300 eurós "birságot" kapott csak azért, mert nem lett kitakarítva egy konténer, gondolj bele, mennyit kapna a szállító cég, ha megzúzatná az áru majd' felét..
A szó a legerősebb kábítószer, amit ember valaha is használt
983 levél
Válasz 07.03.23. 18:36 #700
Kmg42
Csak szeretnéd azt gondolni.

Rengeteg sérül meg szállításkor. Vagy olyankor amikor lehozzák a rámpáról.
Szerintem
7503 levél
Válasz 07.03.23. 18:20 #699
Attila88
"Hát nem is tudom, új autót venni szerintem egyáltalán nem éri meg. Egy kereskedő ismerősünk mondta hogy azoknak a 40%-a már 0 kilóméteresen eleve törött."

- na, remélem ez akkora égbekiáltó f/szság, mint amekkorának gondolom...
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
983 levél
Válasz 07.03.23. 17:42 #698
Kmg42
Hát nem is tudom, új autót venni szerintem egyáltalán nem éri meg. Egy kereskedő ismerősünk mondta hogy azoknak a 40%-a már 0 kilóméteresen eleve törött. Úgyanis a szállításnál nem figyelnek oda rájuk és rengeteg elemcsere van meg foltozás mielőtt a kirakatba teszik. Szóval az új kocsinál sem eleve szentírás hogy te veszed el a "szüzességét"

A garancia jó dolog de a kötelező szervíz már kevésbbé. Amúgy is a garancia nagyon sok mindent nem fizet. Egy rossz márkaszervíz esetében meg csak szív az ember. Ráadásúl nagyon sok kocsi le is tilt ha nem viszed el megfelelő időközönként szervízbe.

Nekem ha sok pénzem lenne se biztos hogy új autót vennék mert rövidtávon óriási anyagi bukta. Hosszútávra meg ki tervez manapság?
Szerintem
3999 levél
Válasz 07.03.23. 17:16 #697
drdani
nah asszem megvan mien kocsim lesz a nyáron. összespóroltam egy W123-ra. igazi nepper rapper gengszter autó. olyasmi európai LOW RIDER és elég olcsón kapni. nekem negyon bejön. hétvégén vezethetek is egyet ismerős jóvoltából zsír lesz
Ahol a rendetlenség törvény, rendcsináló a lázadó!!
20761 levél
Válasz 07.03.23. 16:09 #696
Eric
Engem az utóbbi időben hívtak a Hondához, a VW-hez és a Skodához is tesztvezetni. Valahonnan rámakadtak, de nagyon.
A bibi csak az, hogy elméletben.
A dolog csak addig jutott el, hogy felhívtak, hogy érdekel-e.
Mondatm, miért ne?
Általában az volt a válasz, hogy hamarosan a helyi márkakereskedő hívni fog.
Azóta is hívnak...
Lehet, hogy nem kellett volna telefonon közölni velük, hogy egy fél éves autóval közlekedek és az elkövetkező 1 évben nem szándékozok autót venni?
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1222 levél
Válasz 07.03.23. 15:22 #695
Peac
Általában annak örülnek, ha legalább egy éve megvan a jogsid. A vezetett kilométerről nem hiszem, hogy élő ember tud hihetően nyilatkozni.
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
7503 levél
Válasz 07.03.23. 15:11 #694
Attila88
ilyen tesztvezetésekkor mennyire kitétel pl. a jogsi megszerzésének ideje/levezetett kilóméterek?
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
1222 levél
Válasz 07.03.23. 15:08 #693
Peac
Az a baj csak ezekkel az autókkal, hogy a fizika törvényei arra is ugyanúgy vonatkoznak.
Előbb-utóbb az is lerepül az útról. Való igaz, hogy azt is halkabban, mint egy átalos autó.

Mellesleg újabb próbatétel következik a magyar autókereskedők szemléletvizsgálatának témájában:
Néztem a Nissan honlapját - aminek mondjuk fele angol, fele magyar, de most nem is ez a lényeg - mert nagyon kíváncsi voltam a 350Z indulóárára. 12 milka. A bolondnak is megéri, azt meg kell hagyni, de legalább egy igazi sportkupé. Sőt! Úgy ahogy van sportautó. Manapság ilyen nem sok van. Nade a lényeg! "Jelentkezzen tesztvezetésre!" olvastam a linket. Meg is tettem. Kíváncsi vagyok, mi lesz a reakciójuk. Majd beszámolok, ha érdekel valakit. (Első körben csak arról, hogy mennyire vették komolyan a jelentkezésemet, aztán ha véletlenül mégis, akkor az élményeimről is...)
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
3999 levél
Válasz 07.03.23. 14:52 #692
drdani
mentünk az új TSI 170lovas golffal. kibabrutál! állati jó! csak az az egy baja hogy rohadt halk a motor és 180nál semi szélzaj! ráadásu lazt ugy éri el mint egy átlagos kocsi a 60at! őrült nyomatékos kocsi és mikor bekapcsol a turbó.... yeah
Ahol a rendetlenség törvény, rendcsináló a lázadó!!
20761 levél
Válasz 07.03.23. 12:44 #691
Eric
Számos ok lehet, amiért nagyobb autót vesz valaki, mégha tudja is, hogy ez nagyobb bukta lehet adott esetben.
A legegyszerűbb példa a család. Egy Corsában nehezen fér el már egy négyszemélyes család(persze nem csecsemő gyerekekről beszélek).
Vagy ott a másik, amikor egy 190cm+ magas emberkéről van szó.
Lehet presztizs oka is. Mert vegyünk pl. egy vállalkozót(nem a pejoratív értelmében és nem is nagy kaliberben). Elmegy tárgyalgatni üzleti ügyekben ide-oda, jobbára egyedül is megy, meg fontos is lenne a kis fogyasztás. De mégsem egy Corsát vesz, hanem inkább egy Vectrát, mert nem vennék komolyan ha egy partnerhez odacsattogna egy kisautóval.

Peac:
Az úja autó árából a buktavári csak akkor igaz, ha a vásárlás után viszonylag hamar el is adod. Nálam ez történt, bár nem úri passzióból. Alapból cca 4 évre terveztem a használatát.
Én elsősorban a biztonságot vettem meg az új autóval. Értem ez alatt azt, hogy én raktam bele először a seggemet, én járattam be így túl nagy meglepetés nem érhetett. No meg a 2 év garancia...
Pár éves autó esetében már lehet, hogy agarancia sincs, meg elég nagy lutri, hogy a tényleges km-t mutatja-e az óra.
Olyan körülmények között, ahogy én járok most, egy 2 éves autóban lehet akár 100e km is. Kizárt dolog, hogy a használtpiacon találsz kétéves autót, aminek a km órája ennyit mutasson, még ha valóban ennyi is van benne. Simán visszatekerik 40-50e-re
És akkor még nem is mondtam nagyot
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1222 levél
Válasz 07.03.23. 10:39 #690
Peac
Totál így van.

20 millás kocsival kigurulsz a szalonból, és máris elbuktad az ár 1/3-át biztosan.
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1344 levél
Válasz 07.03.21. 18:04 #689
yerico
Jóember, a nagyobb autóké a legbrutálisabb áresés, egy 15 éves Corsa minimum annyit ér, mint egy hasonló korú Astra, a Vectrát meg felül is múlja. A kisautók a legjobb ártartók. Egy E merci 3 év alatt olyan 50%-át bukja el az árának, egy 4 éves Honda Jazz csak 20-30%-át. Másfelől egy 3 éves autón lejárt a garancia, onnantól fogva lutri, mennyit költesz rá (egy fedélzeti computer típustól függően 300 ezer- egymilla, egy dízel adagoló aranyár, egy Corsa légtömegmérő egy százas (szériahiba), lengéscsillapítók ára a kategóriával arányban növekszik. A szervízköltség hasonlóan. A fogyasztás is. A kötelező biztosítás szintúgy. Akkor megéri nekem nagyobb autót vennem? Természetesen pénzügyileg nem, de az érzés, amit ad, az kárpótolhat.
8067 levél
Válasz 07.03.17. 22:37 #688
Gerry
Nemcsak a minőség, hanem a presztízs is nagymértékben meghatározza nemcsak az újkori árat, hanem a használtakat is. Erre is jó példa a Lexus: a 12-3 éves példányokért is elkérnek 1.5-2 millát, holott evidens, hogy bármennyire is jók, nem ennyire, ez némileg irreális. Viszont ha egy-két ember ennyiért adja, akkor a többi is, arról nem is beszélve, hogy újkorukban is necces az áruk
Amúgy kocsiknál is fontos az első pár ezer, tízezer futott km, mint ahogy a későbbiekben is-mindegyik kocsit szarrá lehet hajtani és gajra lehet vágni igen záros idő alatt úgy, hogy külsőleg fel sem tűnik semmi.

Attila88: Nem hinném, hogy ez életkorfüggő lenne: én pölö soha nem szimpatizáltam a BMW-vel különösebben. Mindig van bennem egy sztereotípia, hogy használtan nem vennék, mert oly sokan széthajtják, másrészt pedig az „igen vastag aranylánc” is visszaköszön (ámbár tény, hogy a 645-ös az egyik gyengém, igaz, sokkal inkább csupán a külcsín, a belső kevésbé tetszik). Akárcsak a Merci esetében-ez utóbbit általánosságban véve pedig kissé öregurasnak találom. Ebből a trióból a legszimpatikusabb az Audi, amiből a 4-es kicsi, a 8-as meg hülyeség, így marad a 6-os A Volvo pölö nem sugároz afféle sztereotípiákat, mint a fenti három márka, még a SUV-ok sem. Az amerikai autók formavilága általában nem jön be –kivételek persze vannak-, az angol kocsigyártásról lassacskán nem beszélhetünk –bár az X és S Type Jaguárok nem nevezhetők öregurasnak. Francia kocsit nem vennék, mégha a beszállítók révén lassacskán szinte midnegy is lesz, hogy milyen nációjú kocsit veszek. Az Alfa Romeoktól pedig hiába olvasok el, ha egyszer bennem van az a bizonyos para az olasz technikával kapcsolatban. Alapvetően amennyiben az ember nagyobb, ámde sportosabb autót akar venni, akkor a választék erősen beszűkül. Az Accord kívülről zseniális, de belülről kevésbé jön be, a Passat pedig snassz –és ez utóbbi típus –ill a VW általában- jellemző példája a túlárazottságnak: hasonló korú Passat és A6-os ha nincsenek is hasonló árban, de sokszor erősen közelítik egymást, főként pár éves modellek esetében, ami némileg irreális.
Az új Toyota Camry mondjuk mind kül, mind pedig belbecs tekintetében bejön, illetve erősen kétlem, hogy bármiféle minőségi probléma adódna vele kapcsolatban.
Ebből a szempontból is szeretem a Lexust: egy Lexus IS 220-ra, avagy főként egy 220 Sportra semmilyen mértékben nem lehet azt mondani, hogy nem fiatalos, és sportos.
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
1963 levél
Válasz 07.03.17. 22:01 #687
Rettenthető
Az első tulaj mennyire határozza meg azt, hogy szabad-e autót venni vagy sem?
Ez most így tudom hülyén hangzik, de motorkerékpárnál van az első 6000 km, ami a bejáratós szakasz és ott kímélni kell (pl. max 3000 fordulat...stb). Ezért netzes ott másodkézből venni, akár kevesett futott motort is, mert lehet ugyan csak 1000 km benne, de az 1. tulaj szart bele és egyből üveghangon ment vele, mely azonnal meghatározza a motor teljes élettartamát (kb. felezi, harmadolja).
Egy keveset futott autónál is megvan ez a veszély, vagy a használtautó vásárlásnál ilyen problémák nem lehetnek?


Új autó v. használtautó?

Nézegettem én is mostanában autókat, de nem minden világos.

Miért jobb egy VW 4-es Golf 76.000km-rel (asszem az utolsó gyártási évéből), egy zsír új 0 km-es Opel Astra Classic-nál? A motor ugyanakkora (1.4 ha jól emléxem, ha nem akkor 1.6). Igaz, hogy az Astra veszít az értékéből, amint kigurulok vele a szalonkapun, de a VW-n nincs semmi garancia, ismeretlen az autó előélete, csak a megtett km-t lehet tudni és azt, hogy a szervizelése is költségesebb.
Lehet a két márka ég és föld, de én mindekettőben ülve nem éreztem azt a végtelen eltérést, amiért a Golf annyival jobb lenne.
A felszereltség ugyanolyan alapközeli mindkettőben, de a Golf-ért még így is 120k-val többet kérnének.

De lehet szrni kell bele és csak évente menni egy kört, de akkor egy '71-s Rolls-szal. Elvégre a vételára közel ugyanannyi mindnek (3.2).
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
7503 levél
Válasz 07.03.17. 21:15 #686
Attila88
na, a modi jogok amikor előzőleg csekkoltam a topic-ot még pár mondattal rövidebb volt a hozzászólásod

Lexus-ok azok igen szépek és jók bár én nem csípem annyira, a koromnak köszönhetően... az pedig röhej, hogy amcsiban legalább 30%-kal olcsóbban adják... (lehet van az 40% is...)

azért az új autó mindig más. abban csak "0" km van + garancia + általad összeállított extrákkal és belősvel. (mondjuk ez annyira nem számottevő 3-4 milliós autóknál)
az viszont igaz rám is, hogy ha 3 milláért kellene vennem autót akkor használtakat néznék töviről-hegyére, mindenhol
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
3999 levél
Válasz 07.03.17. 21:03 #685
drdani
föltétlen oda kellett tenned a 'luxuryt' nehogymán asszidjék hogy egy sima GS 430-as lexus... pfuj de kaki....

mindenesetre a lexus a legkirályabb az acurával és a subaruval a mazdával toyotával hondával egyetemben
Ahol a rendetlenség törvény, rendcsináló a lázadó!!
8067 levél
Válasz 07.03.17. 20:58 #684
Gerry
Két éve szüleim is újonnan vettek egy Lexus GS 430 Luxury-t, így történetesen átlátom a döntési folyamatot

Más kérdés, hogy én magam nem feltétlenül értek egyet az újautó vásárlással-legalábbis alacsonyabb szinteken nem. Magyarán szólva fel nem tudom fogni, hogy valaki vesz újonnan egy alsó-középkategóriás kocsit, amely némi túlzással már a próbakör után fele annyit fog érni, mint előtte, ahelyett, hogy ugyan azért az árért -legyen ez mondjuk 3 milla, ami egy újonnan csak igen szolid, kis kocsikhoz elég- vennének egy pár éves, viszont felső-közép, avagy felsőkategóriás kocsit. Olyat, amelyben nem kopog a műanyag, és az értéke sem devalválódik olyan gyorsan, mint a legtöbb -nem mind- kisautónak. Ráadásként pedig a komfortot össze sem lehet hasonlítani, mint ahogy a presztízst sem...
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
7503 levél
Válasz 07.03.17. 20:48 #683
Attila88
igen, erre sokan gondolnak. de mégis - nálunk okosabbak, nálam bittos - megveszik az újat, nem pedig vesznek egyet 2 millával olcsóbban 15 000km-vel

valamiért, akkor csak megéri
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
8067 levél
Válasz 07.03.17. 20:32 #682
Gerry
Többek között ezért nem vennék új autót szinte soha
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
20761 levél
Válasz 07.03.15. 22:21 #681
Eric
Jó van má', az ő apukája meg erősebb!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9563 levél
Válasz 07.03.15. 06:45 #680
kEnAcE
Halkan hozzátenném, hogy a 911 Turbó mindenféle tuning nélkül alapból 480 LE, és konkrétan a porba döngöl mindenféle tuning Imprezát.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
20761 levél
Válasz 07.03.15. 01:05 #679
Eric
4 hónapos volt az autó, amikor elütöttem . A casco fizetett, közel 500e volt a javítás. Persze márkaszervizben a garancia miatt(végül is hibátlanul összehozták, minden cseréltek, nem kalapáltak-foltoztak semmit). Útána még jócskán használtam. Végül beszámították a dízelbe 2.1 millióért.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
7503 levél
Válasz 07.03.15. 00:39 #678
Attila88
nekem nincs pénzem... talán lesz, ha a talpamra esek diploma után.
+ egyelőre a saját kocsiért kuncsorgok, amit nagypapám felajánlott (kis hozzátétel és lenne egy jó állapotú 320d, persze használt. e46-os, a legszebb:love a gond, hogy anyum keresztbe tesz mindenbe... nagyon konzervatív nőszemély

Eric, az 1.6-ossal ütötted el az őzet? azok után mennyiért tudtad eladni?
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
712 levél
Válasz 07.03.15. 00:28 #677
buek
Nah igen így könnyebben bánkodsz az 1milla utánÉn annak örülnék a legjobban ha valaki felajánlaná hogy kifizeti a kocsim Na de persze nem megveszi hanem csak kifizeti. Attila88 nem teszel ilyen kezdeményezést? CSAK 2.8millát kellene fizetned a kamatot beválalom.
20761 levél
Válasz 07.03.15. 00:26 #676
Eric
Ez egy kinevezés volt. A kocsivásárlás után cca. 1 hónappal már sejtettem, de csak februárban lett végleges.
Így gyak 1 hónapon múlott.
Pont el tudtam volna másra is költeni azt a millát, de most már mindegy.
Így viszont tök ingyen autózok korlátozás nélkül, ami havonta elég sokat nyom a latba
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
712 levél
Válasz 07.03.15. 00:23 #675
buek
Ez pech,szolhattak volna hamarabb is hogy kapsz céges autót
20761 levél
Válasz 07.03.15. 00:21 #674
Eric
Az az első Stilom volt, 1.6-os benzines. Azzal nem volt szerencsém, sok gond volt vele.

A dízelt 2005 novemberében vettem újan. Az 1.6-oshoz képest úgy ment mint a rakéta. És a dízelben tényleg az a jó, hogy ahhoz, hogy dinamikusan autózz, nem kell szarrá forgatni, nem kell visszarúgni 3-ba előzéskor.
Annak, aki annyit megy mint én(havi cca 5e km) ez fontos.
Sajnos ezzel sem volt szerencsém, de itt más jellegű volt a pech.
Miután megvettem újonnan, rá 3 hónapra kiderült, hogy kapok céges autót. Evidens, hogy el kellett adnom.
A bukta 1 miller volt
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
712 levél
Válasz 07.03.15. 00:19 #673
buek
ő amikor szerkesztem a hozzászólásom az már megjelenik?! pld azt az üzim kb 4* írtam át.Fáradság miatt hülyén fogalmazok! De ahogy elküldtem már olvastam a választ rá sőt!
20761 levél
Válasz 07.03.15. 00:17 #672
Eric
Ja és átlagfogyi 7.5 miközben 6.2 alatt van százon.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
7503 levél
Válasz 07.03.15. 00:16 #671
Attila88
úgy rémlik, hogy elütött vele egy bambit , de nem amiatt adta el.

Eric?
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
712 levél
Válasz 07.03.15. 00:15 #670
buek
Na hát igen nem mindegy hogy használják az autót.Mivel nem értek motorikusan az autókhoz és mivel nagyon profik az autókupecok abban hogy átkurják az embert én "nem mertem" használtat venni.Pedig ennyi pénzért (2.8milla) elég jót lehetett volna kapni.Mondjuk nem 2.5+ millás kocsira gondolok mert annak olyan a törlesztője is..(újnál meg csak 3-4% thm) Autószerelő ismerősöm meg csak 1-2van de őket meg nem akkartam minden egyes használt autóhoz kirángatni.A robogómal is sokat szenvedtem a szerelők miatt pedig az CSAK egy robogó.Ha autónál kell a pénztálcába nyulni az azért durvább.

Mi történt a Stilodal?!
7503 levél
Válasz 07.03.15. 00:15 #669
Attila88
mármint az e90-es dupla turbós 3000 köbös 335d? az kegyetlenül ütős lehet... az már tényleg rakéta, 3-as kasztni 580-as nyomatékkal...

nekünk a szimpla 530d volt, az egy turbós. ~ 230 ló + 500nm, jobban indult meg 80ról, mint nagyszülők 1.6-os astrája 0-ról

az új M3-asra leszek kíváncsi, ha jól tudom az 8 hengeres lesz, az előző 6-tal szemben, sztem 4000ccm körül lesz. (mintha olvastam volna, hogy az e60-as M5 v10-es motorjából vágnak ki 2 hengert oszt' kész is). idén már forgalmazni is kezdik, bár nem tudom tutira.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
20761 levél
Válasz 07.03.15. 00:06 #668
Eric
Most 307-el nyomom, igaz benzinessel.
Az előzőt használtan kaptam, az nagyon ramaty volt, pedig csak 80e volt benne. Beleraktam 30e-t és 360e Ft szervizköltség volt ez alatt.

Most ezt az újat szeptember óta használom. Az eddig lenyomott 26e km alatt csak tankolnom kellett. Remélem így is marad(kopp-kopp)

Viszont a JTD Fiat Stilomat nagyon sajnálom, imádtam.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
712 levél
Válasz 07.03.15. 00:03 #667
buek
Chiptunningal meg az 1.3mas ilyen 230nm nyomatékal rendelkezikAmi nem elhanyagolható szempont.Dieselt vettem volna én is a kis fogyasztás miatt de 3.5milla lett volna a colt 3ajtós diselbe mondjuk 1.5ös de kis autó annyiért már túlzás,na meg drága Fiatot nem akkartam.Opel-renault-Peugeot meg szóba se jött Új yaris nem tetszik,többi meg drága nagyobb kategóriában. Kis kategóriára volt pénzem,vagyis nem volt mivel hitel.
20761 levél
Válasz 07.03.14. 23:59 #666
Eric
Abból a dupla turbós(535D) az igazán ütős. A 3-as szériában méginkább.
Volt szerncsém pár km-ig egy ilyenhez.
Ennél jobban csak egy F430 kellene. Vagy inkább a kettő egyszerre.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 07.03.14. 23:57 #665
Eric
Az idén még kijönnek az 1.3 MJet 105 lovas verziójával is. Ami figyelemre méltó még, hogy a gyár állítása szerint 250e km-t elmegy ez a moci motor főjavítás nélkül.
Az 1.9-esek is a legjobbak közül valók. Nekem volt 8 szelepes 116 lovasom. Ez a blokk van 90 pacival, 120-al, illetve 16 szeleppel MJet befecskendezéssel 130, 140 és 150 pacival.
A Fiat álatal gyártott dízelek használnak még pl.
- Egyértelműen a konszern többi autóiban: Lancia, Alfa
- Opel
- Saab
- Suzuki

És lehet, hogy ki is hagytam még valamit.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
7503 levél
Válasz 07.03.14. 23:55 #664
Attila88
az e60-as szériából volt két 3000 köbös dízel szörnyetegünk, de azoknak is alapjáraton traktor fílingük volt
+ a szagát nagyon utálom... megmaradni nem lehet, olyan orr facsaró.

persze ezek nem hátrányok, amikor az ember benne ül, és kiélvezi az 500-as nyomatékot, hátsó keréken.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
712 levél
Válasz 07.03.14. 23:51 #663
buek
1.3mjet -nek kifejezeten elfogadható diesel hangja van,semmi traktoros semmi furcsa kerregő hang.Azért 1.3mast mondom mert haveromnak ilyen van és nap mint nap hallom.
20761 levél
Válasz 07.03.14. 23:47 #662
Eric
Rendes dízelt kell venni(pl. BMW vagy a Fiat konszern dízelei)
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
712 levél
Válasz 07.03.14. 23:39 #661
buek
Én szeretem ha pörög a kocsim,szeretem a hangját(főleg sportdobal) Amúgy akkor neked tényleg diesel való Hozzáteszem nagy cc-s benzineseket is kell pörgetni.Ha tehetném én is valami 3000 cc-s (vagy annál nagyobb) kocsit vennék.
7503 levél
Válasz 07.03.14. 23:38 #660
Attila88
jah, jah. a dízelek nagyon korrektek már. az egyetlen bajom vele, hogy amíg nem kapcsol a túrbó, addig olyan a hangja mint egy traktornak
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.