Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Autót vennék, de milyet? Segítsetek!

5650 levél
Válasz 06.03.31. 16:46 #259
Tamás82Bp
a 140-et az ignisem is 4000 körüli fordulatnál produkálja(persze 5.ben)
Đr.Ke|$0 "Nem fából van,de adj egy percet!":-)))))) by łođ
20332 levél
Válasz 06.03.31. 16:06 #258
Z-Master
Vagy az én Leonomat 200-nál.
2842 levél
Válasz 06.03.31. 16:04 #257
borotvapenge
Hallottad volna a 1.8 GTi Golf I-em hogy visított 160nál
"Volt itt valami iromány, de meguntam.."-ot is meguntam..
1989 levél
Válasz 06.03.31. 15:47 #256
georgee
"De hát a bmw-ket nem elsősorban a jó gyorsulása miatt szeretik"

Hanem azert mert jokat lehet vele keresztbe autozni En mar csak tudom> negy es fel evig volt egy e30 bomosom de felborultam vele a telen
De nyar vegen venni szeretnek egy masikat...
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
9789 levél
Válasz 06.03.31. 14:17 #255
Gillette
Hé a béemvéseket nem fikázni. Biztos csak hagyta magát, hogy legyen egy jó napod.
Mondjuk azért az nem mindegy, hogy 115 vagy 130 Le. A dízel azonos ccm-nél általában kevesebb Le szokott lenni így egy 115Le-s benzinesnek semmi esélye egy 130-as turbódízel ellen. És akkor még a nyomatékról nem is beszéltünk.
De hát a bmw-ket nem elsősorban a jó gyorsulása miatt szeretik, hanem mert megteremtették a vezetés élményét.

Persze a általad leírt bmw-s formákat én is utálom.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 06.03.31. 12:13 #254
Eric
Az nem olyan rossz egy benzinestől.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9563 levél
Válasz 06.03.31. 12:02 #253
kEnAcE
Az Suzukiknál az a lepra, hogy 100 fölötti sebességeket nagyon magas fordulatszámnál produkálják. Pl. egy 1.6-os Liana 5-ben 4000-es fordulatszámon viszi a 140-et.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
20761 levél
Válasz 06.03.31. 11:43 #252
Eric
A Stilom olyan 145 körül szabályzott le 3-ban. A 120-ig simán lehetett húzatni, és még nem is volt a fordulatszám mérő veszélyes tartományban(asszem 5000-5200 körül pörgött 3-ban 120-nál). Az is 3000-3200 felett kezdett el "élni".
Az Ignist ugyan nem ismerem, de sztem azt is el lehet nyújtani simán 120-ig(ha csak nem nagyon rövid a 3-as fokozata).
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
5650 levél
Válasz 06.03.31. 11:39 #251
Tamás82Bp
az én autóm bírná a "3.ban 120at",de még ez nem fordult elő.93ló az ignis,de mivel váltakozó szelepvezérlésű,így kb 3500as fordulatnál kezd el menni igazán.Az alatt meg nem mondanád,hogy 93 pacis,sztem a 68vagy70 lóerő körüli előző swiftem jobban gyorsult.
Đr.Ke|$0 "Nem fából van,de adj egy percet!":-)))))) by łođ
20761 levél
Válasz 06.03.31. 11:15 #250
Eric
"Egy váltást el lehet rontani? Mert akkor a dízelnel nagyobb az esély rá."

???
Mert?
Pont a dízelnek a sajátossága, hogy tök alacsony fordulatszámokon is húz mint a bivaj. Ergo nem kell állandóan kapcsolgatni.
Kevesebb kapcsolás, kevesebb hibalehetőség.
Bár én spec. nem emlékszem, hogy mikor "rontottam el" váltást.

A benzinessel egy izmosabb előzéskor 90-nél is vissza kell pakolni 3-ba, jól kihúzatni 120-ig, majd negyedik, tovább nyomod, ötödik.
A dízelnél ugyanez úgy néz ki, hogy tövig nyomod a gázpedált 90-nél ötödikben...

"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1498 levél
Válasz 06.03.31. 11:05 #249
-fear14-
Igen, már értem. Egy váltást el lehet rontani? Mert akkor a dízelnel nagyobb az esély rá.
A jelen az alakítható jövő megváltoztathatatlan múlttá válásának folyamata.
20761 levél
Válasz 06.03.31. 11:02 #248
Eric
Nem is kell, hogy bírja. A dízel motorok alapvetően alacsonyabb fordulatszám tartományban üzemelnek, ugyanazt a teljesítményt jóval kisebb fordulaton leadják.
Itt a váltó áttételezésén van a lényeg: hogy egy autó megfutja-e 2-ben a 100-at vagy sem, a váltó áttételezésén múlik.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1498 levél
Válasz 06.03.31. 10:55 #247
-fear14-
Akkor végul is nekem is igazam van, hogy nem birja olyan sokaig. "Csak, hogy ez az adat csalóka, mert a benzinesnek olyan a váltó áttételezése, hogy 2-ben megfutja a 100-at, a dízelt pedig fel kell kapcsolni 3-ba. Vagyis plusz egy váltásnyi idő is benne van ugyanabban az időeredményben."
A jelen az alakítható jövő megváltoztathatatlan múlttá válásának folyamata.
20761 levél
Válasz 06.03.31. 08:31 #246
Eric
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
5650 levél
Válasz 06.03.31. 01:41 #245
Tamás82Bp
Istenem de szánalmas emberke.Amúgy büszke vagyok rád,és örül a lelkem hogy lenyomtad,mert el tudom képzelni a srácot.Biztos nem aludt aznap
Đr.Ke|$0 "Nem fából van,de adj egy percet!":-)))))) by łođ
20761 levél
Válasz 06.03.30. 22:53 #244
Eric
Az a helyzet, hogy ez a fajta "következő lámpáig" gyorsulás nálam nem játszik. Én ebből már kinőttem.
Az 1.6-os Stilom egy kimondottan pörgős kis gép volt sportlégszűrővel, a maga kategóriájában nagyon jól ment. De ennek az 1.9 JTD-nek egy 1.6-os benzines nem ellenfél. Papíron mindkettő 10 mp alatt van százon. Csak, hogy ez az adat csalóka, mert a benzinesnek olyan a váltó áttételezése, hogy 2-ben megfutja a 100-at, a dízelt pedig fel kell kapcsolni 3-ba. Vagyis plusz egy váltásnyi idő is benne van ugyanabban az időeredményben.

Sztori:
Múltkor egy húzós hosszú emelkedőn(Pécs-Vasas) egy 318-as BMW-t aláztam be(szó szerint). Jó, azt el kell ismerni, hogy nem a legfrissebb kiadású volt, 5-6 éves lehetett. Az, amelyik még "csak" 115 pacis volt.
És itt jött elő a nagy nyomaték előnye: 4-ben 155-ig huzattam, után kapott egy 5-iket és 160 fölött egy kicsivel értem fel az emelkedő tetejére. A csávókám meg 3-ban üveghangon próbálkozott mellettem a kapaszkodósávban, de lemaradt mint a borravaló.
Amúgy meg az a tipikus országúti suttyó volt: böszme nagy könnyűfémfelnik, tiszta időben ködlámpával közlekedés, napszemüveg, bömbölő zene. Egész addig amíg utol nem értem ment 100-110-el. Én 120-130-al. Normál módon menetből megelőztem és tartottam a tempót. A csávókám meg elkezdte neki tolni("nehogymá' megelőzzenek, én béemvével vagyok"), belement egy olyan előzésbe, hogy majdnem tömegkarambol lett belőle. Hagytam hadd előzzön meg, mert még a végén belehal...
Csak hát jött az a fránya emelkedő...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
14253 levél
Válasz 06.03.30. 21:08 #243
Babykiller
Nekem majd olcsón jó áron kell valami, nyárra a kezemben a jogsi (remélem)
9765 levél
Válasz 06.03.30. 21:06 #242
vally
Sokért, de jó áron
Sose vitatkozz idiótákkal, mert lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.
14253 levél
Válasz 06.03.30. 21:00 #241
Babykiller
Tényleg, mennyiért vetted?
9765 levél
Válasz 06.03.30. 20:32 #240
vally
Kérdezd meg a szerelődet, vagy hívd fel valamelyik VW szervízt, telón megmondják.

Az én 80-asomat egyre jobban kezdem megszokni, a fogyasztás is kezd emberivé válni, szóval lakom be
Sose vitatkozz idiótákkal, mert lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.
1498 levél
Válasz 06.03.30. 16:49 #239
-fear14-
Lehet, hogy megindul 2000-nél, de sokáig bírja azt a húzást? A keresztapám 1,6 os Hondaja (már nincs meg) következő lámpáig való gyorsulásnál, simán lehagyott egy 407-est (lehet, hogy az illeto nem akarta szet huzni a motorjat) a Hungária körúton 100-120-ra gyorsult fel a kovetkezo pirosig. De a mostani Avensis lomhán indul el, nem lő ki annyira, mint a régebbi Honda.
A jelen az alakítható jövő megváltoztathatatlan múlttá válásának folyamata.
20761 levél
Válasz 06.03.30. 15:34 #238
Eric
Március első hetében vettem át a cégest, így addig a Stilora szükségem volt. Most beraktam kereskedésbe, remélem nem kell hónapokig várnom, mire valaki beleszeret.

Városban ritkán húzatom 2000-2500 fölé, felesleges.
Pályán pedig... 150-nél pörög 3000-et.
210-220 között van a vége óra szerint(persze ez a valóságban valamivel kevesebb)
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 06.03.30. 15:30 #237
Eric
A régit eladtam(beszámították).

"Sajnos" az a helyzet, hogy az újat is árulom. Időközben kaptam céges autót(P307 1.6 benzin --> egy retek, de ingyé' van ), így nincs értelme a sajátot még pluszban fenntartani.
Az időzítés is rossz volt. Novemberben vettem az újat és januárban derült ki, hogy kapok céges autót. Így most csak meglehetősen nagy buktával fogok tudni kiszállni belőle. Aki megveszi az viszont jól jár sztem...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 06.03.30. 15:28 #236
Eric
"Viszont egy 2000-es benzines már (csúnyán) odaverne a 1.9-es JTD-nek"
Nem feltétlenül. (pláne, hogy egy 2000-es, ugye 100ccm-el nagyobb mint az 1.9 )
Ami nekem van JTD az egy hengerenként 2 szelepes motor, vagyis nem a legújabb konstrukció. Egy régebbi 2000-es benzines is "csak" 120-130LE környékén mocorgott, viszont jóval alacsonyabb a nyomatéka.
A friss 1.9-es dízelek 140-150LE-t simán produkálnak(tuning nélkül), 300-350Nm feletti nyomatékkal. Ez már bőven az a kategória, amit egy 2000-es benzines tud. Egy dízel a 0-100-at lehet, hogy elbukja, de hát ilyenből van a legkevesebb az életben. Menetből viszont(pl. 80-120-ra) nagyon ott vannak.

"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9563 levél
Válasz 06.03.30. 14:45 #235
kEnAcE
Valaki mondja meg, hogy egy 2002-es VW Poloban melyben 80.000 km van mikor lenne esedékes egy vezérműszíj-csere?
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
5650 levél
Válasz 06.03.30. 07:28 #234
Tamás82Bp
Még mindig megvan?azt mondtad el akarod adni nem?"2000-től megindul mint a vaddisznó"és városban meddig pergeted?Én városban csak nagyon ritkán megyek 3000 fölé,autópályán viszont 4000-4200 is megesik néha(ez 140-150 km/h)
Đr.Ke|$0 "Nem fából van,de adj egy percet!":-)))))) by łođ
14253 levél
Válasz 06.03.29. 22:10 #233
Babykiller
Te már csak tudod, mert az apád gépészmérnök, nem?
3999 levél
Válasz 06.03.29. 21:57 #232
drdani
ne viccelj már... a gázolajas auto sokkal szennyezőbb, még ha részecskeszűrős is. amit ebben az auto esetében kétlek.
Ahol a rendetlenség törvény, rendcsináló a lázadó!!
1344 levél
Válasz 06.03.29. 19:33 #231
yerico
"Ja és általánosságban egy dízel motor tartósabb mint egy benzines"

Legalábbis eddig úgy volt. Viszont egy sportosan hajtott csúcsrajáratott modern CR dízel nem fog egymillió kilométert elmenni, örülni fog a 3-400 ezernek is. A kis köbcentis dízeleknél meg (1.3 liter, de 90 lóerő!!!) a 200.000-t is kétlem. Persze ha valaki nem hozza ki belőle folyton a nyomatékot és nem autókázik velük tartósan 4000 felett és nem is tapossa, hogy érezni lehessen a teljesítményét, akkor tartós is lehet. De ekkor pont anyit tud, mint egy sima turbódízel.
1344 levél
Válasz 06.03.29. 19:29 #230
yerico
Kipróbáltam Zengőéknél egy ugyanilyen 1.9-es JTD-vel, csak eősebbel szerelt Vectra kombit, amit chiptuninggal feltornásztak 175 Le-re. Érdekes élmény volt az 1.0-ás Corsámhoz képest. A Corsát se tartom rugalmatlannal városon belül, de a Vectra megdöbbentett, utána átülve csak vánszorgásnak tűnt a Corsa
9563 levél
Válasz 06.03.29. 19:27 #229
kEnAcE
Viszont sokkal igénytelenebb, mint a benzines.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
229 levél
Válasz 06.03.29. 19:15 #228
Emb3rke
Jó jó a dízel, csak nem hozza be az árát, amennyivel drágább, mint egy hasonló tudású benzines. És a karbantartsása (kötelező szervizelése) is drágább. Hangja, mint egy kisteherautó (sztem ez amúgy nem hátrány, én szeretem a dízelmotor hangját főleg a turbódízel fütyülését, azt imádom. Nyami.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra
9789 levél
Válasz 06.03.29. 18:20 #227
Gillette
Ja és akkor most megtartottad a stilót 2. autónak?
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
9789 levél
Válasz 06.03.29. 18:19 #226
Gillette
Hát az nem is meglepő, hogy egy 1.9-es turbó dízel jobban megy mint egy sima 1.6-os benzines.
Viszont egy 2000-es benzines már (csúnyán) odaverne a 1.9-es JTD-nek. Persze fogyasztásban is.

A széthajtás meg olyan, hogy bmw-t kell venni és akkor 300ezer km-ig nem áll fennt ez a veszély.


Kenace: Grat a kocsihoz.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20761 levél
Válasz 06.03.29. 16:12 #225
Eric
A hang helyett kárpótol a kisebb fogysztás és az, ahogy megy egy modern dízel.
Az enyém egy 1.9 JTD Stilo. 116LE és 255Nm.
Az előzőm egy 1.6 benzines volt(103LE).
Ég és föld a kettő.
A dízel megy mint a vaddisznó és minimum 2 literrel kevesebbet kajál, mint a benzines. Érzésre mint ha legalább 30 LE lenne a két autó között.
Amit nagyon szeretek benne, hogy nem kell állandóan visszapakolni, pörgetni ahhoz, hogy menjen.
1800-2000-es fordulattól úgy megindul mint ha seggberúgták volna.

Ja és általánosságban egy dízel motor tartósabb mint egy benzines(persze mindegyiket szét lehet gyilkolni...)
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1498 levél
Válasz 06.03.29. 16:03 #224
-fear14-
ami még lemaradt:
Grat az autóhoz és balesetmentes kilómétereket.
A jelen az alakítható jövő megváltoztathatatlan múlttá válásának folyamata.
1498 levél
Válasz 06.03.29. 16:02 #223
-fear14-
Az tény, hogy megtérül a pénz egy idő után, de az összes dízel járgánynak ugyanolyan vacak, furcsa hangja van. A keresztapám is most vett egy új autót: egy 2003-as Toyota Avensis kombit, sötétkékben, és lefoliaztatta az ablakokat (kiveve persze az elsot). Az az autó full extrás meg minden, de sztem nincs oan jo hangja, mint a volt autójának (az egy Honda Civic volt)
A jelen az alakítható jövő megváltoztathatatlan múlttá válásának folyamata.
9563 levél
Válasz 06.03.29. 13:17 #222
kEnAcE
ismerlek
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
17778 levél
Válasz 06.03.29. 12:53 #221
MagicMoment
9563 levél
Válasz 06.03.29. 12:38 #220
kEnAcE
IWIW-es képek.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
5650 levél
Válasz 06.03.29. 11:23 #219
Tamás82Bp
én se.
Đr.Ke|$0 "Nem fából van,de adj egy percet!":-)))))) by łođ
17778 levél
Válasz 06.03.29. 08:37 #218
MagicMoment
nem látom azt a képet
vagy csak elvok maradva?
5650 levél
Válasz 06.03.29. 08:07 #217
Tamás82Bp
mért lenne mind1?ha van biztosításod max anyagi kár nem ér(akkora),de itt az utánajárás és a macera,ami miatt idegeskedhet az ember.
Đr.Ke|$0 "Nem fából van,de adj egy percet!":-)))))) by łođ
9563 levél
Válasz 06.03.28. 22:33 #216
kEnAcE
1. Az új turbódízelek már egyáltalán nem szennyezőbbek a többinél, már nem kormoznak, viszont most már lassan 10 forinttal olcsóbb a gázolaj és ebből jóval kevesebbet is fogyaszt a delikvens.
2. Az igaz, hogy a VW, Opel, Suzuki a legjobban lopott márkák, de ez csalóka, mert ezekből van messze a legtöbb az országban, így kirívóak a statisztikában.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
9563 levél
Válasz 06.03.28. 22:29 #215
kEnAcE
Köszönöm a jókívánságokat mindenkinek!
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
9563 levél
Válasz 06.03.28. 22:18 #214
kEnAcE
Ki más?
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
14253 levél
Válasz 06.03.28. 21:35 #213
Babykiller
Faxa autó, de a szánalmas-01/02 képeken ugye nem Te vagy?
14253 levél
Válasz 06.03.28. 21:29 #212
Babykiller
Ha sokat megy vele, akkor hamarabb megtérül, hiszen sokkal kevesebbet fogyaszt, és nem annyira környezetszennyező.
3999 levél
Válasz 06.03.28. 21:22 #211
drdani
most nem azért mondom, de a dízel sztem nem előnyös.
most a gázolaj és a benzin között alig van külömbség(Árban)
NA most, a dízel kocsik jóval drágábbak, és csak akkor térül meg a +pénz, ha legalább!8évig megtartod a kocsit.
a másik, hogy rohadt környezetszennyező. a harmadik pedig az, hoyg a Wv-t ugy lopják mint az állat.
oszt társamék poloját 2 naposan a ház elöl vitték el, és azota nem találják.
másik ismerösünknek is az van, neki pedig rendszeresen a zárat megpiszkálják, és hetente szinte zércserére szorul a verda.
de ugye ha van biztosítás akkor mind1

ezenkivül én is gratulálok!
Ahol a rendetlenség törvény, rendcsináló a lázadó!!
20332 levél
Válasz 06.03.28. 21:16 #210
Z-Master

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.