Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Biciklisnap, avagy kik nem valók egy fővárosba

1963 levél
Válasz 05.10.05. 17:32 #121
Rettenthető
"én még olyan sportmotorossal nem találkoztam aki az 50km et városban betartotta de még a 60km et se."

Én viszont már rengeteget láttam... Ott sem mindegyik fékevesztett vadállat. Elég sok normálisan is tud közlekedni.
Úgy látszik szar helyen lax...

"de azt tartom hogy sportmotor nem való az utakra,"

Sztm meg inkább a hülye emberek nem valók az utakra. Ha egy hülye nem sportgépen ül, hanem kocsiban, kicsit tesz több kárt a környezetében - ha hibázik, ettől már csak kamionosként lehet rosszabb a helyzet...
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
10960 levél
Válasz 05.10.05. 15:11 #120
Lacko
A Váci út bizonyos szakaszán én is lemegyek az útra a bicajútról, azért, mert a bicajúton közlekedni életveszélyes az autósok miatt, akiket egyáltalán nem zavar az elsöbbségadás kötelező tábla, amikor be kell kanyarodniuk jobbra. Azon a szakaszon háromszor majdnem elgázoltak. Azóta inkább a Váci úton megyek, totyorogjanak csak mögöttem szépen, ha egyszer nem ismerik a kreszt.

Izzadság: a normálisabb munkahelyeken van zuhanyzó.
10589 levél
Válasz 05.10.05. 15:00 #119
Dark Archon
Hát pedig jó lett volna, ha BP sem csatlakozik az autómentes naphoz. Azontúl, hogy rakás sz*r az utak legtöbbje, még ilyen baromságokkal is feltartják az embert. Nyáron 3-4 hétig szívtam a rakparton, mert hol felújították, hol sziget volt, hol valami kretén plázs, aztán aug. 20. ... de most meg a Szentendrei út felújítása miatt van káosz. Sz'al a szükséges eltereléseken/felújításokon kívül abszolút semmi szükség mindenféle hülye, erőltetett "ünnepnapokra". S félreértés ne essék, én szoktam bringázni, de attól még tudom milyen a közlekedés fővárosunkban... ja, és nem megyek le a rakpartra bringával 10-zel várost nézni, miközben tábla tiltja a behajtást.

S miért ne járhatnál bringával? Vannak BP-n is kiépített bicikliutak, INGYENES(!) bringaút térkép, ennek ellenére jópáran vígan tekernek a főúton, feltartva a forgalmat, miközben mellettük ott a kerékpárút. Jövője olyan szempontból biztos nincs, hogy leváltsa a kocsikat. Hogy miért? Ki akar izzadtan, büdösen beesni egy tárgyalásra vagy akár a melóhelyére?
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
10589 levél
Válasz 05.10.05. 14:40 #118
Dark Archon
Mindig lesznek felelőtlen emberek, legyen az autós vagy motoros. Ha vezetek, egy órás út alkalmával is átlag 3x fékezek, hogy elkerüljem, hogy nekem jöjjenek, 2x fékezek, hogy ne menjek neki annak, aki megelőz és bevág elém (mert tele van ám a sor, de ő jobban érzi magát, ha egy kocsihosszal előrébb van). Mindeközben reménykedek, hogy mikor sávot váltok jobbra, ne pont akkor jusson eszébe egy sportmotorosnak 120-szal elsűvíteni mellettem. Szóval nagyon oda kell figyelni! Más megoldás sajnos nincs...
Dark Archon | i5-2500K - GTX 760 - 8Gb - Windows 7 x64 | BF4: DarkArchonHUN
2426 levél
Válasz 05.10.05. 07:23 #117
Szabip
Egyszerűen nincs szüksége a normális közlekedő autósoknak, bicikliseknek és motorosoknak olyan emeberkre akik a városban 100km fölött mennek és sajnos én még olyan sportmotorossal nem találkoztam aki az 50km et városban betartotta de még a 60km et se.

100km között, hogy tud megállni a zebránál ha lelép valaki ideje sincs felmérni és fékezni.

Felelőtlenek az emberek sajna ez a gond, de azt tartom hogy sportmotor nem való az utakra, szerncsére sok ember inkánn ezt gondolja mint az a kevés akinek ilyen szörnyetege van...

A gonosz diadalához csak annyi kell, hogy a jók tétlenek maradjanak.
9789 levél
Válasz 05.10.01. 19:58 #116
Gillette
Kicsit olvasgattam itt a hszeket. Hehe. Jó kis vita alakult ki.
Szóval most csak egy megjegyzésre reagálnék:
"Nem engednék olyan motort forgalomba ami 120km fölött tud menni."


Miért is? Én inkább nem engednék olyan embereket a forgalomba akik nem tudják felmérni mikor, hol az a határ amin belül még biztonságosan tudnak közlekedni és nem veszélyeztetik a többi közlekedőt. Úgyanis ahogy azt az oktatóm anno megjegyezte: a supersport motorokat(és sport autókat) nem arra tervezték, hogy 90-nel "döcögjenek" vele. Az arra van hogy húzd neki. Persze nem csúcsforgalomban a sávok között lavírozva. Lakotterületen kívül ha nem veszélyeztetsz magadon kívül senkit akkor nyugodtan, ami a csövön kifér.(ill egy-két lájtosabb száguldozás belefér városban is olyan éjjel 2 és 5 óra között)
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
1989 levél
Válasz 05.09.30. 16:05 #115
georgee
Na mi van!? Lefagyott a topik vagy mi?
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
1989 levél
Válasz 05.09.29. 16:18 #114
georgee
"Nehogy már kitaláld, hogy mindegyes sávváltásnál hátra kell néznem"

Bar a kis monologom inkabb csak kozutra vonatkozik:

Errol csak annyit, hogy napi atalg 200 km ert autozom! Es kb. nap 3x
*nemhazudok* majdnem osszetornek mert: Eloznek meg egy Ideiglenes Forgalmi Akadalyt es a mogotte kullogo x jarmuvet > belekezdek az elozesbe mert hagyok heylet, hogy lasam elotem mi van es mikor oda erek nem ramhuzza az IFA utani x gepjarmu vezetoje a kormany mert o is szeretne elmenni! A tukorbe belenezett de en pont ugy jottem ki neki hogy nem latott a holtter miatt!! Es bazdmeg ez nap 2-3x elofordul hogy legyaluljak a kocsim oldalat...ennel csak az a jobb mikor az utanam levo is jon velem (tegnapi szitu pl)! Na ekkor lehetnek nagyon csunya dolgok!
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
4956 levél
Válasz 05.09.29. 15:22 #113
bodajoci
Elolvasva a hsz-ek nagyrészét, mit szóljak én öreg motoros, aki egy fasz autós miatt törte magát kalácsra. Utáljak minden autóst? Én is autózom. Az lenne a jó de tényleg, ha mindenki művelné mind2 műfajt, akkor talán megszűnne ez az előítélet hablabla. Szal hülye emberek mindig is voltak, meg lesznek, de a leghülyébbek azok, akik 1-2 példa alapján általánosítanak sztem. Kalwa barátunk meg külön kategória
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
1963 levél
Válasz 05.09.29. 15:12 #112
Rettenthető
Az este 11-nek annyi értelme lenne, hogy akkor kisebb a forgalom.
A hangos motornak meg újabban olyan szerepe is van, hogy jobban észrevehető.
A kettő kombinációjának viszont semmi értelme, ha túl gyakran csinálja az illető, akkor csak egy villogó köcsög, hogy olyanoknak is tudtára adja, hogy mien kaffa motorja van, akik nem is látják.
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
4695 levél
Válasz 05.09.29. 14:50 #111
szedrencs
A kultúrált közlekedésre nevelésről én írtam egy kisebb hsz-t pár hozzászólással ezelőtt, és teljesen egyetértek veled ebben.

Ami a statisztikákat illeti - amikkel ugye bármit, meg az ellenkezőjét is be lehet bizonyítani - kíváncsi lennék, hogyha a halálos balesetek arányát vizsgálnák, ott milyen eredmény jönne ki, mert a "baleset" fogalomba sokminden belefér.

Ha eserleg valaki regel, és letölti az nézze már meg van-e benne ilyen adat.

És valaki aki védi a motorosokat/motorozik mondja már el, hogy mi a jó egy rohadt hangos motorral végigrongyolni a körúton este 11-kor?
1221 levél
Válasz 05.09.29. 14:42 #110
newszepiking
"mert hogy mindenki a saját perverz gondolatait nyomatja, az hihetetlen."
hol is az én perverzitásom?
" a Föld nevű bolygó a naprendszer elmegyógyintézete"
1222 levél
Válasz 05.09.29. 14:32 #109
Peac
Mondjuk, amikor a Váci úton 150-nel jön a Ducati, arra valóban ritkán számít az ember, de általánosságban igazad van.
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1963 levél
Válasz 05.09.29. 14:31 #108
Rettenthető
Azért ez nem 100%, vagy ne kötekedjek?

Mindkettőtöknél az volt a lényeg, hogy kellő körültekintéssel észrevehető és megelőzhető a baj.
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
1222 levél
Válasz 05.09.29. 14:24 #107
Peac
Tanulságos volt számomra a legutóbbi néhány hozzászólás. Leginkább szociológiai szempontból, mert hogy mindenki a saját perverz gondolatait nyomatja, az hihetetlen. Még a végén pont azzal haverkodunk össze, akivel vitatkozni kezdtünk (Rettenthető).

Azt javaslom minden kedves "anyázónak", hogy tekintse meg a témában elsütött első hozzászólásomat, miszerint gyakorta járok motorral, autóval és biciklivel is. Higyjétek el, hogy ha sokan legyőznék a maguktól eltérő közlekedőkkel szembeni ellenérzésüket (keressenek egy orvost erre a célra), simán meg lehetne férni Budapesten. - Vagy akárhol.

Szabip! - Ha nem sértelek meg, ilyen meggondolatlansággal és tájékozatlansággal ritkán találkozom. Bár semmi közöm hozzá, de mégis azt javasolnám, hogy nézz utána jobban a dolgoknak. Mindezzel együtt bőven voltak elgondolkodtató mondataid. Részben igazat adtam.

Kalwa - No comment. Rémisztő, hogy ilyen ferde gondolkodású ember az utakra léphet, akár gyalog is. Hihetetlen.
Amúgy igazad van. Ha az autókat tiltanánk ki egy olyan városból, ahol amúgy sem férnek el, és sokan fölöslegesen használják, akkor a büdös életben nem lesz normális méretű az ózonlyuk.
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
7180 levél
Válasz 05.09.29. 14:21 #106
nyomi
azon akadtam fel, hogy newszepikinget megerted, engem meg nem es mindenbe belekotsz amibe csak tudsz, holott ugyanarrol beszelunk...
Damn it!!! - Jack Bauer
1963 levél
Válasz 05.09.29. 14:18 #105
Rettenthető
Szinte érzem melyik részén akadtál fel, de majd ha kamion kimegy így eléd, akkor meglátjuk Te nem-e így fox közlekedni, halgatag ember.
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
7180 levél
Válasz 05.09.29. 14:14 #104
nyomi
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

-.- inkabb kussolok...
Damn it!!! - Jack Bauer
1963 levél
Válasz 05.09.29. 14:00 #103
Rettenthető
Szabip

"A fószer nem csinál mást mint szombat este 10 körül kimegy az udvarra felül a motorra beindítja és tövig huzza a gázkart"

Ez az ember nem motoros, hanem egy ember, akinek motorja van.
Jelentsétek fel csendháborításért. Az ilyennek az kell.
Így látatlanban nehéz ezt a problémát kezelni, biztos lehetne őt is tanítani valahogy...

"Nem engednék olyan motort forgalomba ami 120km fölött tud menni."

Csak az a baj, hogy autót sem kellene. Gondolj bele abba, hogy a motoros bárkivel karambolozik nagy sebességgel, akkor többnyire ő és utasa hal meg, míg autónál...


A másik eset.
Este motoros nagy sebességgel. Nem tom mennyire van kivilágítva az a szakasz, de még ha reflektorfényárba úszik is az út, akkor is netzes 70 km/nál gyorsabban menni éjszaka motorral, nemhogy előzésbe meg miegyébbe belemnni 100 felett.
Elég, ha egy sündisznó kiszalad elé (mivel a környezetét nem látja mert sötét van, így simán megeshet) úgy elszáll a fszba, hogy namég.
Az ilyet kivédeni nem lehet, de ha egy kocsivall jön így az kicsit netzesebb...


newszepiking

Hát igen, aki így kacsázik az ellen nehéz védekezni, bár ha az esetig a jobb oldaladon megy, aztán balról tűnik fel, akkor valahol a közelben át kell hogy menjen mögötted, szal elvileg valahogy látnod kellene (tükörből).


nyomi

"es ha balra akarok savot valtani asszem nem kell csekkolnom mi van tolem jobbra is... na mindegy..."


Nem tom Te hogy közlekedsz, de spec én pl. amikor x alakú kereszteződésnél haladok át egyenesen mert nekem zöld a lámpa, azért még figyelem, hogy jobbról-balról állnak-e a lámpánál (mert pl. ha nem akkor még jöhet valaki lendületből, át a csutka piroson).
Ezzel azt akarom mondani, hogy ezt nem írja a KRESZ, hogy kell, csak saját életem megóvása érdekében úgy érzem célszerű mindenre figyelnem... még akár arra is, hogy bár balra megyek, mit csinálnak tőlem jobbra.



Az a baj, hogy akár motoros, akár autós vezetési kultúráról beszélünk, elmondható, hogy Magyarországon siralmas.
A jogosítvány szerzésen kellene változtatni sztm mindkét területen.
A motorosnál annyit biztos, hogy nem kellene engedélyezni semmilyen eljárással, hogy egyből korlátlant kapjon a jogosítványszerző.
Az a baj, hogy sokan úgy ülnek 1000 ccm-s/100 LE-s motorra, hogy előtte semmilyen kétkerekű tapasztalatuk nincs. Rosszabb esetben még biciklizni sem tud!
Ugyanakkor az autósoknak is beférne, hogy előtte mielőtt autót vezetnek, vezessenek x ideig motort. Talán máshogy állnának ők is a kétkerekűekhez, ha látnák hogy is megy az.
Sztm komolyan ráférne az országra pár razzia is - de persze nem előre bejelentett.
Olyan sokan vezetnek jogsi nélkül autót és motort, hogy az valami észveszejtő.


Motoros baleseti statisztika Európa kultúráltabb közlekedési morállal rendelkező országaiból. (szóval Mo. nincs benne, pedig az lenne az igazán szép). De azárt ez is érdekes.
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
7180 levél
Válasz 05.09.29. 13:47 #102
nyomi
jol ertelmezed a helyzetet... annyit hozzatennek, hogy ez egy dugoban tortent: allt a kozepso es a jobb oldali sav, a bal oldali meg elindult... en alltam kozepen es sasoltam a tukorbol, hogy mikor lehet atmenni balra, mikor fogynak el a jarmuvek, vagy mikor lesz egy hezag... motoros jott mogottem jobbra a terelovonalon, elment mindenki a bal oldali savban, indultam volna el, mikor a motoros hirtelen megjelent mellettem a bal oldalon... ugye o lenduletbol jott, en meg epp indultam volna... nem volt ez nagy sebessegnel, kabe 30-40-el johetett, de eppenseggel konnyen felkenodhetett volna ram ha repulostartot veszek...

a lenyeg, hogy akar a tukrot bamulom, akar hatranezek, nem latom a motorost, mert hirtelen elhatarozos savvaltos akciora szanta el magat, es ha balra akarok savot valtani asszem nem kell csekkolnom mi van tolem jobbra is... na mindegy...
Damn it!!! - Jack Bauer
1221 levél
Válasz 05.09.29. 13:17 #101
newszepiking
adott eseten elgondolkodva: igazad van szerintem a hátranézéssel, én is hátranézek mindig, de:
középső sávból balra akarsz menni, ezért tükörből, ill. hátrafordulva balra hátranézel. visszafordulsz és végrehajtod a manővert. ha te 70-el mész, és hátulról érkezik a motor 100-al, akkor nagyon könnyen alőfordulhat, hogy ha a jobb szélső sávban jött eddig, és két sávon keresztül balról előz téged, akkor a te már előrefelé néző állapotodban, a sávváltó manővered közben ér melléd.
ennyi. szerintem.
" a Föld nevű bolygó a naprendszer elmegyógyintézete"
1221 levél
Válasz 05.09.29. 13:08 #100
newszepiking
én meg bevezetném, hogy minden zsidózásért 5 év börtönbüntetés járna.na?
ott rohadnál meg a sitten.
rend, hatalom,vasszigor.csőlátásod van picim.
kezeltesd.
" a Föld nevű bolygó a naprendszer elmegyógyintézete"
2426 levél
Válasz 05.09.29. 13:07 #99
Szabip
Mondjuk én hiába nézek hátra a Toyota Hiace ban nem látok hátul semmit illetve nem sokat. Vsizont baromi jó tükrei vannak.
(A velencei eset egy szeméylautóval történt)
A gonosz diadalához csak annyi kell, hogy a jók tétlenek maradjanak.
1221 levél
Válasz 05.09.29. 13:05 #98
newszepiking
szerinted most azért tartom be a szabályokat mert punto-m van?
ha bmw-m lenne, egyből mennék előre a kanyarodósávon hogy aztán zöldre váltásnál beelőzzem az egyenesen haladó sort?
nagy, drága autóval tudatmódosító apparat is jár?
ugyan már!
" a Föld nevű bolygó a naprendszer elmegyógyintézete"
2426 levél
Válasz 05.09.29. 13:03 #97
Szabip
A 3 szomszédunk kb 150m re van: vett egy nagy Harlye féle motort hogy az e nem tudom de hogy lassú és hangos a biztos.
A fószer nem csinál mást mint szombat este 10 körül kimegy az udvarra felül a motorra beindítja és tövig huzza a gázkart és élvezi, hogy berreg de úgy hogy a város másik felén is hallani lehet, a szomszédben meg 2 kisgyerek alszik nyitott ablaknál, normális az iylen?

Meg azt élvezi, hogy puffogtat vele mint mikor elsül a fegyver, ugye újra gyujtást ad rá. Iszonyat idegesítő.

Az egyik faluban 2 nap alatt 2 mataros okozott halálos balesetet a nyáron az egyik, 160 nal ment végig Polgárdin (Fehérvértól kb 20km)
belement egy részeg biciklisbe, a srác a motoron 23 éves a korházban halt meg a csaj 18 éves a helyszinen. 1 nappal késöbb másik falu 120km el a faluban egy teherautóba rohant egy motors pár a csaj 18 a férfi 28 volt mind a kettő meghalt.

Akik ilyen motorokat engednek az utcára nem normálisak.
Ezek uyge 300km el is tudnak menni és mit hisz aki ilyennek forgalmit ad, hogy majd az illető csak 50km el fog menni vel a városban ???
Nem engednék olyan motort forgalomba ami 120km fölött tud menni.
Az idén 4x anyi motoros halt meg mint 2000 ben...

másik este jövünk haza a Velencei tóról a 7 úton, Fehérvárnál éppen az emelkedőhöz érünk ami bevezet a városba itt találkozik az M7 lahajtójával a 7 út én a belső sávból akartam lemenni a szélsőbe ami a M7 ről jövőké, belenéztem a jobb ükörbe és hátra is néztem, semmi nem jött, megint hátranézek közeb index megint semmi nem jön, megyek kb 80km el. El kezdek besorolni erre egy buz** motoroas (sport) villog rám hátulról, hogy hogy merek bemenni elé...
Pillanatok alatt ért oda jöhetett 160km el az tuti, és még ő volt dühös amocsok szemét nyomtam is a dudát, mért kell ennyivel menni?? akkor talán észer is vehetném... a Következő lámpánál az volt a szerncséje hogy egy autó állt közénk és köz különben kiszáltam volna az tuti...
A gonosz diadalához csak annyi kell, hogy a jók tétlenek maradjanak.
1963 levél
Válasz 05.09.29. 13:03 #96
Rettenthető
Nem, nem kell minden egyes sávváltásnál hátranézni, csak ha az előbb még ott volt a közeledben egy jármű és láttad a visszapillantóban, mostmeg valami manővernek kezdesz neki és nincs ott, akkor pillants körbe...
Ezt ne a 20-50 km/h val cammogós bp-i közlekedésre értsd, amikor araszolsz át a városon..., de ha dinamikusan 70-nel mész akkor lehet nem árt.
De pl. országúton előzés meg miegyébkor kurvára meg kéne csinálni.
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
9563 levél
Válasz 05.09.29. 12:59 #95
kEnAcE
Nehogy már kitaláld, hogy mindegyes sávváltásnál hátra kell néznem.
Hát én eddig sem néztem hátra, mert nagyon zavaró övvel forgolódni, és nem is látok semmit.
És ezért kell tartani a kellő féktávolságot, hogy ha látja hogy elkezdek indexelni, nem áll neki 200-zal előzni.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
1963 levél
Válasz 05.09.29. 12:43 #94
Rettenthető
nyomi


Azért kötöttem bele, mert spec én így tanultam autóvezetésnél is, hogy hátra kell nézni! Az, hogy az a mostanában forgalomban lévő kocsik 70%-nál ez kivitelezhetetlen... az már más lapra tartozik.
De igenis a kocsi C oszlop takarásában még egy thgk is elfér és nem biztos, hogy látod tükörből. (Asszem C oszlop) Ennyi.


Szabip

robogósok - igen én is utálom őket
sport - egy részüket, de nem mindet
Az újkori magyar "szelid motorosokról" - két táborra oszlik lényegében.
1. H-D-t/Gold Winget vettem, mert megszaladt, de csak 25-30 celsius fok között motorozom és fúúúú de kiba. szabadságérzés vesz rajtam erőt, amikor feszítek vele az úton, s bár a motorom már 3 éves még éppencsak 1000 km van benne..., de rajolni jó. Igen, itt is vannak divatköcsögök, de hol nem? Ezektől én is hányok.
2. Mindenki más.
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
2426 levél
Válasz 05.09.29. 12:27 #93
Szabip
Jó kis téma:

Én régen nagyon sokat bicóztam sőt még mostanság is.
igaz nem Pesten lakok hanem Fehérváron, suliba mindig bicóval mentem téleny nyáron itt volt biciklis út is meg nem is. Sokkal kényelmesebb volt mint zsúfolódni a buszon. Az utóbbi időben már nem igen tekerek sajna, a munka miatt már szóba se jöhet. Városba én és a haverom mindenhova azzal mentünk, nem szoktunk soha fennakadást okozni és én mindig a járdán mentem ha tehettem itt megoldható volt.
Mostanság már csaj a csajommal szoktam hétvégenként tekerni a városon kívül.

Sokat autózok de nem szoktak a fiatal biciklisek nekem problémát okozni de az idősebbek akiket gyalog is lehagyok azok igen.

A motorosokat viszont nagyon utálom:
A robogót azért mert lassú és fenntart a kis utcákban nem lehet meglözni mert olyan szélesek viszont tetü lassúak, meg aztán szertnek a lámpánál előre furakodni de erre már van egy megoldásom.
A sport motorosokat meg még annál is jobban gyűlölöm a legtöbb uninteligens kopasz senkiházi aki elöbb vagy utóbb a temetőben végzi:
Ezek azt se tudják, hogy mi a fizika, belegondoltak egyáltalán, hogy 1 keréken van 100-150LE és az egész csak 200kg.
Mennek mint az állat, pillanatok alatt mögötted vannak így észre se lehet venni őket. Iszonyat mód iritálnak még a végén egyet lelökök az útrol az tutui.

Az újkori magyar "szelid motorosokról" meg inkább nem mondok semmit...

Persze az autósok között is van sok barom de az egy másik téma...
A gonosz diadalához csak annyi kell, hogy a jók tétlenek maradjanak.
7180 levél
Válasz 05.09.29. 12:21 #92
nyomi
en speciel jobban latok a tukorben, mintha hatraneznek, nemtom te hogy vagy vele ugyanis kocsibol hatranezni kicsit hulyeseg mert ilyen fejtamla felesegek beleallnak a kepbe, az autom segge kicsit magasan is van, satobbi, satobbi, szal meg rosszabb, mint a tukor... motorrol van ertelme mert mogotted nincs semmi, szal most nem vagom minek kotottel bele ebbe a "tukorbe nezni nem ugyanaz, mint hatrafordulni" dologba vegulis tenyleg nem ugyanaz, tukor hasznosabb...
Damn it!!! - Jack Bauer
1963 levél
Válasz 05.09.29. 12:10 #91
Rettenthető
"majdnem ledaraltam par ketkerekut, tukorbe nezek, sehol senki, index, kezdenek savot valtani erre elsuvit mellettem... ami annyit jelent hatraneztem"

Jahh? Ez azt jelenti, hogy hátranéztél? Mert sztm ez azt jelenti, hogy belenéztél a tükörbe, index, majd hátranézés nélkül elkezdtél sávot váltani.
A hátranézés, meg a tükörbenézés nem egy és ugyanaz, de lehet egyszerűen csak elfelejtetted odaírni és most jössz, mintha szövegértelmezési problémáim lennének.

De persze mindenki aki a (szabálytalan) motorosokat okolja minden egyes balesetért, veszélyhezetért, igaz úgy közlekedi a városban, mintha épp forgalmi vizsgán lenne...?
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
7180 levél
Válasz 05.09.29. 11:56 #90
nyomi
nem tom feltunt-e ez a sor az irasomban: majdnem ledaraltam par ketkerekut, tukorbe nezek, sehol senki, index, kezdenek savot valtani erre elsuvit mellettem... ami annyit jelent hatraneztem, nem volt balra semmi ami miatt nem lehetett volna savot valtanom es akkor mogottem a motoros a jobb oldalamrol atjott a bal oldalamra es elment mellettem, csak addigra en indexeltem es kezdtem volna atsorolni ne mondd, hogy meg ettol is jobban kellene figyelnem, mert tokondofom magam... 3 honapja vezetek pesten de eddig csak egy motorost lattam, aki nem lavirozott a dugoban, vagy forgalomban a savok/autok kozott... az is csak azert mert egy boszme nagy chopper volt, es eselye se lett volna ket auto kozt elferni...
Damn it!!! - Jack Bauer
1963 levél
Válasz 05.09.29. 11:48 #89
Rettenthető
Egyszerűen nem tom megállni, hogy ne reagáljak... mindenki hozzászólására...


Peac!

Amikor smkp-nak levizsgáztatott robogóval mennek autók közé és az autós parázik és mérges abszolute érthető.
Gondolj bele, begurul az autója mellé egy csávó egy elég istabill eszközzel, aminek az értéke azért minimális (max 500k) és véletlen mondjuk meghúzza a több millás kocsi oldalát. És ami esetleg még rosszabb, mivel a robogón nincs rendszám ezért pikk-pakk megléphet és az életben nem kapja el... Sztm ilyen szemmel nézve valahol nagyon érthető az ilyen irányú utálat.

Mondjuk amikor már egy több millás motorral gurulnak be oda, az utálat hasonló eredetű, de azért ott mégis kicsit más a helyzet mert ott a motoros is aggódik - ha más nem a motorja épségéért, lehet jobban, mint az autós, de ez már csak részletkérdés.

Emelett még az is van, hogy az autós társadalomnak van egy olyan rétege, aki valamien oknál fogva nem bírja elviselni, ha valaki lámpánál legyorsulja, vagy bárhol megelőzi motorral és belső kényszert érez arra, hogy meg kell mutatni annak a szemétnek, hogy én vagyok a gyorsabb... az én bmw-m 300 lóerős, heogy már egy ilyen kis köcsög motoros leelőzzön, legyorsuljon...stb.



kEnAcE!

"...A Speedbike-os köcsögök soha nem fognak szabályosan közlekedni, úgyhogy értük nem kár"

De ezért nem mind, olyan köcsög - mintahogy az autósok közt sem.

"És a KRESZ nem teszi lehetővé, hogy kihasználd a méreti előnyt, sem hogy 2x olyan gyorsan érj oda."

De az autósoknak sem...


nyomi!

"engem mondjuk elegge zavarnak a motorosok, ugyanis tobbnyire elore nezek, es nem a tukorbe"

Ha sávot váltasz, akkor illik hátranézni..., vannak holterek.
És ha ott egyszer egy Kamaz dömper lesz, sóderrel megdübbentve, akkor majd jobban megfogsz lepődni, mint egy motorostól.
De pl én motoros fejjel az útidőnek legalább az 1/3-t a tükörbenézéssel töltöm, hogy mögöttem hogy alakul a forgalom... stb.

"attol felek, hogy egyszer nem fogok eszrevenni egyet, aztan meg majd en mehetek lakat ala, mert a hulye gyerek akrobatikazik a 3-4 savos uton "


Ó igen, hát akkor közlekedj figyelmesebben és akkor a Te hibádból nem fog meghalni senki...
Aki akrobatázik az úton azért nem kár, az pusztuljon az elsők között. Komolyan mondom magam is jobb szeretném az ilyenek megdögölnének, mert akkor talán nem lennétek ilyen rossz véleménnyel a motoros társadalomról. Persze nem a Te rovásodra, de az biztos, hogy ha egy ilyet csapsz el akár városban, akár városon kívűl, ha Te nem sértesz szabályt, akkor nem fogsz ülni.


newszepiking

"múltkor asszem az rtl-en volt egy dok.film a bp-i motorosok hányattatott életéről."

Nah hát az valami... voltak benne igazságok, de alapértelmezésben a tipikus nem kár érte fajta motorosok voltak - az öreg fószert leszámítva, akinek cserbenhagyásosan kinyirták a feleségét.


pres

"Igen, a motorosokat anyázó film mé nem születik "

Igaz nem dok. film, de valagszámra van az olyan B-Z kategóriás film, amiben minden motoros köcsög, szar, rossz ember, mindet halálra kellene itélni...
Emelett meg, mintha nem lenne elég problémája a motorosoknak, még csináljunk olyan filmet, aminek hatására még többen rájuk húzzák a kormányt, meg leszorítság őket az útról. Gratulálok, ügyes vagy.


georgee

Hát igen. Ebben van némi igazság.


Kedves Kalwa!

"Én személy szernint kitiltanám a városból a bicikliseket és a motorosokat is..."

Okos vagy. Az ilyen négykeréken közlekedőknek, mint Te vagy azoknak nagyon humánus módon kézzel hajtott négy kerekű tolószéket kellene vezetni, és ha ki mer belőle szállni, ott a helyszínen kötél általi halálban kellene részesíteni, lehetőleg lámpavason.


Akik ennyire rühellik a kétkeréken közlekedőket azoknak azért tudnám javasolni, hogy próbálják a mai forgalmi viszonyok között, hogy mien is az autótársadalom a másik oldalról nézve... Meglepő, de k*rvra nem mulatságos.
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
1989 levél
Válasz 05.09.29. 11:40 #88
georgee
Nem ebban a vilagban elunk! Ez az elmelet! A valosag es a gyakrolat meg az, hogy a H2 volanja mogul sugarzik rolad, gyk. a homlokdra van irva a takarodjal az utbol felirat!
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
9563 levél
Válasz 05.09.29. 11:33 #87
kEnAcE
Csak ez a demokráciában nem megoldható.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
9563 levél
Válasz 05.09.29. 11:32 #86
kEnAcE
Ez így nem igaz. Minnél brutális cucc van, alattad, annál nagyobb felelősség is nehezedik rád.
És a KRESZ nem teszi lehetővé, hogy kihasználd a méreti előnyt, sem hogy 2x olyan gyorsan érj oda.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
4370 levél
Válasz 05.09.29. 11:29 #85
Kalwa
Sok az igazság itt.
Én személy szernint kitiltanám a városból a bicikliseket és a motorosokat is. Aki ennek ellenére mégis bemerészkedne vagy elkapnák, attól automatikusan el lehetne kobozni a járművet és azonnal vinni a megsemmisítő telepre, kivéve, ha a tulaj hajlandó a jármű árának 50%-át az államnak befizetni, vagy hajlandó 6 hónapot leülni a sitten. Autópályákra, autóutakra ugyan úgy nem engednék motorosokat - büntetés itt enyhébb lenne, mivel elkobzás nem járna csak a jármű árának 20%-a lenne a büntetés vagy 3 hónap börtönbüntetés érte. Ilyen egyszerű és humánus módszerekkel rögtön balesetmentesíteni lehetne a nagyobb forgalmú utakat és városokat.
"Ha szeretitek Allahot, akkor kövessetek Engem. Akkor Allah is szeretni fog benneteket,és megbocsátja nektek a bűneiteket."
4154 levél
Válasz 05.09.29. 11:12 #84
pres
Akkor szerinted a kocsik közötti közlekedés szabályozása joghézag?
Fuck it Dude let`s go bowlin`
1989 levél
Válasz 05.09.29. 10:55 #83
georgee
Ez is igaz> Csak pont ez a lenyeg! Azert ulnek motorra, biciklre az egyenek, hogy ezt a "mereti elonyt" kihasznaljak es 2x hamarabb oda erjenek A-bol B-be!

Ez a gyors kocsi esete! Te se tartanad be a sebb.hatarokat ha 300 loeros vas van a segged alatt! A trabcsis meg azert tartja be mert tobbre nem is kepes...
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
4154 levél
Válasz 05.09.29. 10:55 #82
pres
Igen, a motorosokat anyázó film mé nem születik
Fuck it Dude let`s go bowlin`
1221 levél
Válasz 05.09.29. 10:31 #81
newszepiking
múltkor asszem az rtl-en volt egy dok.film a bp-i motorosok hányattatott életéről. bemutattak mindenféle szemétséget, figyelmetlenséget, butaságot, rosszindulatot, amivel a mocsok autósok veszélyeztetik a szerencsétlen motorosokat. kb 20 percen keresztül taglalták a dolgokat, mutattak mindenféle balesetet szenv.emberkéket, akik visszaemlékezve meséltek a baleseteikről.volt bukóra szerelt kamera is, ami kell.
egyetlen valamiről nem beszéltek: a kresz szerint piros lámpánál kívülről előzni, vagy foglalt sávok között előregurulni tilos.
állítom ez okozza a legtöbb konfliktust autós és motoros között. és elfelejtették. kár.
néhány tény, amit a motorosoknak szem előtt kellene tartania.
-a motor veszélyes üzem.
-ennek a veszélynek túlnyomó része külső tényező
-ezen külső veszélyfaktorok közül a motorozni tudás csak néhányat tud, és azokat is csak részben csökkenteni
-nagy autósforgalom esetén ezek a veszélyek csak fokozódnak
-motorral ugyanúgy kell közlekedni, mint autóval- tehát minél több múljon csak rajtad- ne legyél „rászorulva” arra, ne hagyatkozz arra, hogy az a két autó közötti rés, amit kinéztél magadnak, még meglegyen mire odaérsz.
-és mindez nem zárja ki azt, hogy két kerékkel lehessen gyorsabban haladni mint autóval. Azért van.

Mindezt úgy írom, hogy bár most nincs motorom, de rengeteget motoroztam, sőt, közlekedési rutint is motorozva szereztem, és én elengedek minden normális motorost ha előzni, kanyarodni, normálisan tolakodni, sáv között előrecsorogni akar.
Fent leírtak nagyjából a biciklisekre is igazak.
" a Föld nevű bolygó a naprendszer elmegyógyintézete"
7180 levél
Válasz 05.09.29. 10:22 #80
nyomi
engem mondjuk elegge zavarnak a motorosok, ugyanis tobbnyire elore nezek, es nem a tukorbe... neha elegge megijeszt mikor 5 centire elhuz mellettem 100-al egy majom... nem egyszer mar majdnem ledaraltam par ketkerekut, tukorbe nezek, sehol senki, index, kezdenek savot valtani erre elsuvit mellettem... ugye a jobb oldalamrol jott at a bal oldalamra (mogottem valtott savot/terelovonalat)... mert a hulye homik nem is maradnak meg egy savban, a dugoban meg kacsaznak is mert ugye nem fernek el mindig... attol felek, hogy egyszer nem fogok eszrevenni egyet, aztan meg majd en mehetek lakat ala, mert a hulye gyerek akrobatikazik a 3-4 savos uton
Damn it!!! - Jack Bauer
9563 levél
Válasz 05.09.29. 10:06 #79
kEnAcE
Jó azért tegyük hozzá, hogy a Speedbike-os elég köcsögök, majd nem olyan pofátlanok, mint a taxisok. A bicigliseket sem kell félteni, mert ők is rendesen szoktak a terelő vonalon tekerni, és még be is ugatnak. Ha a biciklisták szabályosan közlekednek ok, nincs gond. A Speedbike-os köcsögök soha nem fognak szabályosan közlekedni, úgyhogy értük nem kár.
Ha jó emberekkel rossz dolgok történnek, az a sors műve. Ha rossz emberekkel történnek rossz dolgok, az Jack Bauer műve.
1222 levél
Válasz 05.09.29. 02:11 #78
Peac
Enegm nem zavar a motoros/bringás, ha autózom. Lehúzódok előle, ha látom, hogy jön.

Sokan például még be is tolják elém a kocsijukat, nehogy elmenjek mellette. Relatív egyszerű ilyenkor a megoldás, kikerülöm a másik oldalról.

Valahogy ezek miatt egyáltalán nem érzem magam rendbontónak. Senkit nem akadályozok, senkit nem veszélyeztetek, csak haladok. Az autósok leginkább ezért mérgesek. De ez már világnézeti kérdés.
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1963 levél
Válasz 05.09.29. 01:26 #77
Rettenthető
"Jah, még valami. Hidd el, ha Te is motoron ülnél "


Hidd el ültem már pár km-t motoron, de mégsem gurulok előre oly gyakran. Nagyon béna kell, hogy álljon az előttem lévő kocsisorban, hogy ezt megtegyem.
És ha a motoromon nem lenne rendszám, akkor sem tenném ezt másképp...

És az autósok pont ezt a melléjük/mellettük el- gurulásos dolgot rühellik szinte legjobban, legyen akár bicikliről, akár motorról szó.
Főleg az aránylag alacsony költségvetésű motorokat/robogókat/bicikliket szemlélve...

"Amúgy a motorosok nagyrésze tisztában van vele, hogy a kerékpárúton 20kmph a megengedett legnagyobb sebesség smkp-val"

Nem is azokkal van a baj közúton sem.
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
1222 levél
Válasz 05.09.29. 00:08 #76
Peac
Természetesen van különbség motoros és motoros között. Ugyanúgy, ahogy az autósok sem egyformák. Csak az emberek hajlmosak a negatív példa alapján általánosítani.

A járda használata különösen akkor indokolt - ha már egyszer ott van - ha ott nincs gyalogos, az út pedig olyan keskeny, hogy az autók éppségének megóvása érdekében nem kockáztatod meg, hogy bemenj közéjük. Ha mondjuk leverném egy kocsi tükrét, nyugodtan elhúzhatnék onnan, mert úgysem érne utól, de nem hiszem, hogy nyugodt lenne a lelkiismeretem.

Amúgy a motorosok nagyrésze tisztában van vele, hogy a kerékpárúton 20kmph a megengedett legnagyobb sebesség smkp-val. ...de mivel tisztában vagyok a kerékpárutak állapotával és a gyalogosok kerékpárúthoz fűződő viszonyával, inkább nem kockáztatok meg egy kerékpárúton való repesztést sem. Még 20-szal sem.


Jah, még valami. Hidd el, ha Te is motoron ülnél - mint ahogy írtad is - eszedbe nem jutna beállni egy kocsioszlop végére, attól függetlenül, hogy 5-en, 50-en, vagy 5000-en állnak ott.
Cserébe érdekes, hogy az elmúlt hetet Rodoszon töltöttem és elég sokat motoroztam, de eszembe nem jutott megkerülni a sort. Ennek rém egyszerű a magyarázata. Ott a sor vége ugyanakkor indul el, mint az eleje. Bárcsak mi is ott tartanánk már... Persze ott száguldozik mindenki, országúton 120 alatt magadra vess, és mégsincsenek balesetek. Közel 400km-t tettem meg ott a motoron, de csak egyetlen rémisztő helyzet rászese voltam. Ehhez képest a robogó Budapesten szinte folyamatosan halálfélelem, még úgy is, hogy az elmúlt 10 esztendő minden nyarát biciklin töltöttem. Nem lehet megszokni és sajnos gyakran tudnak újat mutatni az autósok.
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
1963 levél
Válasz 05.09.28. 19:41 #75
Rettenthető
"A járdán és a kocsik között lassan és óvatosan ugyanúgy elhúzhatunk a dugóból, mint biciklivel..."


És még csodálkozunk, hogy utálják a motorosokat...

Szal én nem azt mondom, hogy dugó esetén nem gurulnék el a kocsisorok között (bár ez függ a dugó mértékétől is) és húznék onnan a picsába (és sztm dugóban más motoros is hasonlóképp cselekedne - aki mást mond az hazudik), de azért a járda az egy kicsit túlzásnak tűnik..., bár igaz, nem tudom mekkora távra gondolsz.

Amit viszont nagyon utálok, hogy smkp-nek kikiáltott robogóval csutkagázon kenik a GeréGpárutakon.
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
1222 levél
Válasz 05.09.28. 18:01 #74
Peac
Valamelyest hozzá tudok szólni a témához, hiszen eleve minden féle kerekeken guruló ember voltam mindigis.

Jelenleg abban a helyzetben vagyok (voltam a nyáron), hogy a repertoár bicikli, motor és autó volt. Így aztán minden szempontból ismerem Budapestet.

A városi közlekedésben a metró után a bicikli a bajnok. A legnagyobb előnye, hogy nem kell bele tankolni és kényelmesen gyors tempót diktálhat az ember. Kiszámítható az utazási idő, az egyetlen baj, hogy utána érdemes zuhanyozni, mert egyrészt szépen meg lehet izzadni a sisak alatt (aminek a viselését viszont mindenképp ajánlanám) másrészt pedig a sok kocsi miatt, ami sok esetben indokolatlanul van az úton és óriási koszt kevernek a bringás képébe.

A legnagyobb hátrányai:
- Folyamatos életveszély
- "Láthatatlanság"
- Kaotikus kerékpárutak
- Időjárásfüggő használhatóság

------

A moci nagyszerű. Simán tarthatjuk a kocsik tempóját, viszont ugyanúgy nem látják az autósok, mint a bringást. - De legalább elmenekülhetünk egy kövér gázzal a veszélyzónából. A járdán és a kocsik között lassan és óvatosan ugyanúgy elhúzhatunk a dugóból, mint biciklivel, csak fokozottan kell figyelnünk az ablakon történő hamutálürítésekre és az értelmetlen sávváltásokra. Amúgy érdemes tudni, hogy csak annyira számít járműnek, hogy kötelezőt kell rá fizeni, ami a személytől függően évente 2000 és 3000 forint között mozog.

A legnagyobb hátrányai (50ccm-nél):
- Viszonlag nagy sebességhez minimális fékhatás.
- Lopásveszély
- KARAMBOLveszély
- Üzemanyag-költség

------

Az autóról csak röviden:
Zseniális találmány. Kényelem, biztonság, gyorsaság, zenehallgatás lehetősége, csodálatos élmény.
Óriási hátrányai:
- Parkolópénz (horror)
- Dugó
- Súlyadó (horror)
- Üzemanyag-pénztemető (horror)
- Kötelező felelősségbiztosítás (horror)
- Lehetetlen parkolás
- sok-sok bonyolult alkatrész halmaza, amelyek Murphy óta tönkre is mennek.

Talán Bicikli-Moci holtverseny...
Juan "break my fuckin' 'ed" Montoya
10960 levél
Válasz 05.09.28. 15:36 #73
Lacko
Én meg az a fajta gyaloGos vagyok, aki figyel a biciKlisre. Pl valamiért a bicajutakat viakolorból építik: namármost a gyalogosok tökre szeretnek a viakoloron sétálni (nemtom miért), viszont a bicajosok inkább az aszfaltozott járdán szeretnek tekerni (kisebb a surlódás). Na ebből aztán sok bénázás van. De mivel én mindkét oldalt ismerem, ezért jobban odafigyelek a bringásokra, hogy hadd menjen.
Sőt egy csomószor ha szabálytalan a bringás, akkor sem zavar annyira, max az, hogy a gyalogosokat/autosokat felbosszantja, növelve a feszültséget.
Ja és amióta bringával járok, jobban megértem az autósokat is. Szóval már velük is néha udvariasabb vagyok még akkor is ha nekem van elsöbbségem és utálom, hogy még csak tudomást sem akar venni róla.
1989 levél
Válasz 05.09.28. 15:13 #72
georgee
Ez se jogos! En is autos vagyok! Napi 200km ert szoktam vezetni kb.
De mellete mikor jo ido van es van ra idom nyaron ugye rengeteget biciGlizek! Igy mikor biciglishez erek tolerans vagyok vele es figyelek ra mert tudom milyen a masik oldal! Amugy meg fellepes kerdese az egesz! En spec. alazom az autosokat ha tekerek...gusztustalanul elfoglalok egy autonyi helyet a lampanal majd ha indulunk ki megyek azert jobbra, ahol lehet levagok mindig igy sokkal gyorsabban oda erek a-bol b-be, elvezem!

Mert a leggnagyobb gond az, hogy rengeteg bicajos kiszamithatatlan> igy egy veszely forras az autosra nezve meg ha o az eroseb is! Hatarozott fellepes kell, lassak, hogy "ott vagy a kerekparon" es vagod a kreszt is ha kell!
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.