Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Nibiru:Age of Secrets

31931 levél
Válasz 05.12.21. 18:43 #11
szbszig
És akkor mostantól valóban SPOILER, mert nem tudom megállni, hogy konkrét példákat ne hozzak a lentiekre:

Amikor megtaláljuk Raumhart (azt hiszem, így hívják a náci tudóst) naplóját, hat teljes oldalon keresztül végigolvashatjuk, hol, hogyan és milyen lelkiállapotban kísérlezett egy életen keresztül a "prototípussal", de egy büdös szó nem derül ki arról, mi volt, és mire volt jó ez a prototípus, és mi a franc köze van ahhoz a féltve őrzött faszoborhoz, vagy mihez. (Talán a végén látott nagy gép kicsi mása volt, hogy csak egy "bottal" is működött? De akkor miért írja a tudós, hogy találták? Több ilyen gép is volt? És legfőképpen, MIRE használta(k) az(oka)t a gépe(ke)t?!)
A második ilyen de Wilde nagybácsi, aki megint ezerszer annyit tud a dologról, mint mi, de soha nincs ideje elmondani, velünk meg sehova nem jön, mert már túl öreg...
Végül pedig White Bear, aki persze szintén nem mesélheti el a maja proféciákat, mert azzal befolyásolna minket, a kiválasztottat...

Arra is kíváncsi lennék, hogy Raumharték hogyan követték mindenhova Holant. Gyakorlatilag mindenről előbb tudtak, mint a főszereplő maga. Ez egyszer elmegy, na de végig? Például az utolsó, elveszett templomhoz hogy jutott oda az ifjabb Raumhart, amikor azért volt elveszett, gondolom, mert a törzsfőnökön kívül senki se tudott róla...

A feladványok közül a jelszófejtés kategóriában számomra a (negatív) csúcs Barbora irodájában a "xilef" (mert hogy felix fejjel lefelé, hehe...), illetve a prof. széfjén a "tikal" telefonbillentyűk szerinti numerikus kódja volt, a logikai játékok közül pedig a maja romoknál az a bizonyos nem is tudom mi, valami Rubik-kockaszerű színes, tologatós izé, ahol fél óráig kb. azt se tudtam, mit LEHET itt egyáltalán csinálni, másik fél óráig, hogy mit KÉNE itt csinálni, utána meg már, mikor nagy nehezen erre nagyjából rájöttem, annyira ideges lettem, hogy inkább kerestem egy teljes megoldást hozzá... Vagy például ott volt még az a náci mágneses kirakó a labor bejáratánál. Azt én gyorsan kiraktam - és nem történt semmi... Megnéztem neten, mert el nem tudtam képzelni, mi a baja, hátha tök mást kell csinálni. Ja, hogy máshogy is ki lehet rakni, és a gép csak azt fogadja el...

Még a három hulla (Barbora, Stašek(?), ismeretlen náci katona) felbukkanását meg kell említenem. Mindháromnál kicsit meghökkentett/megijesztett a látvány, de ezt mégis a pozitívumok kategóriájába sorolom, szerintem jól illettek oda, a maguk módján feldobták a történetet. (Hogy kell ördögös smiley-t írni?)
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
31931 levél
Válasz 05.12.21. 18:06 #10
szbszig
Spoiler (pontosabban nem konkrét spoiler, tehát elolvasható, csak egy olyan vélemény, mely esetlegesen elveheti egyesek kedvét a játéktól):

Végigjátszottam. És hát elég vegyes érzelmek maradtak róla bennem...

Az ötlet maga tetszik, mint ahogy a grafika is, elvégre bőven elég a 2D, és az nagyon szép. A hangulat is jó, általában véve rejtélyes, sötét, egy-két váratlan, meghökkentő jelenettel, de nekem alapjában véve bejött, úgy, ahogy volt.

A történet is egész megfelelően, jó komótosan halad egy darabig. Gondoltam, ez nem is baj, elvégre nem kell rögtön a második percben kiderülni olyan szintű szenzációnak, mint hogy mi valójában egy űrlények által alkotott mátrixban élünk, vagy mittudomén. Na de amikor a csúcsponthoz közelített a sztori, és még mindig semmit az ég egy adta világon nem lehetett tudni, csak hogy van valami prófécia, van néhány artifact (bocs, sose tudom, hogyan lehet ezt a szót magyarra fordítani), ami elképzelni sem tudom, mire jó, és esetleg valóban létezhetnek földönkívüliek; kvázi semmivel sem többet, mint az intro megtekintése után, kezdtem pesszimistává válni, de azért még reménykedtem. Egészen pontosan addig, amíg meg nem láttam a befejezést... Az még hagyján, hogy egy óriási (és mellesleg számomra teljesen megmagyarázhatatlan) klisével kezdődött, de hogy aztán egyszercsak elvágják szó szerint a történetet, az egy kicsit sok volt. Ahhoz képest, hogy előtte, mondom, minden a lehető legkényelmesebben haladt, és gyakorlatilag több időt töltöttünk utcai koldusokkal való ismerkedéssel, mint a maja kultúra felderítésével. A végén pedig nem hogy választ nem kaptunk semmire, de ezt olyan látványosan vágták a képünkbe, hogy az hihetetlen... És ami még ennél is idegesítőbb lehet, hogy a szerzők lépten-nyomon elejtenek egy-egy megjegyzést a szereplők szájából, amiből az derül ki, hogy gyakorlatilag mindenki többet tud nálunk, csak mi maradunk totál hülyék a játék végeztével is.

Egyébként a történet a lineárisnál is lineárisabb, amit manapság már nemigen szoktak pozitívumszámba venni, de én speciel elnézem, ez az egy soha nem szokott zavarni.

Ami viszont nagyon idegesítő, az a logikai rész, és ez bizony érzékeny pont egy kalandjátéknál. Én két nap alatt végigjátszottam úgy, hogy nem is végig csak ezzel foglalkoztam. A hagyományos rész, azaz a tárgyak kombinálása, illetve használata szerintem túl könnyű. (Mondom ezt azért, mert messze nem vagyok expert a téren, mégis gyakorlatilag bármilyen helyzetet megoldottan magamtól maximum fél óra alatt.) Meghalni, illetve elrontani a játékot sem lehet, talán csak három helyen, de ott azt a program jól láthatóan jelzi is, és ha mégis beüt a krach, akkor azonnal felajánl egy automentést közvetlen a helyzet előttről. Ezzel szemben van néhány idegesítően nehéz logikai játék vagy feladvány, ahol az embernek szinte a semmiből kell egy jelszóra rájönnie, vagy valami olyan puzzle-szerű valamit kiraknia, amiről azt se tudja, mit kéne egyáltalán kihoznia. Ezeket a részeket, bevallom, netes segítséggel ugrottam át, mert egyszerűen már úgy éreztem, hogy a program nem ér annyit, hogy a két nap tényleges játék mellett mondjuk még egyszer ennyit küzdjek egy értelmetlen, hülye feladvány megoldásáért.

És a fentiekből kifolyólag azt is nehezen tudom elképzelni, hogy valaki újrajátssza a játékot. Semmi elágazás, semmi nehézségiszint-választás, semmi extra, a főmenüből a new game és load game opciókon kívül semmi sem választható.

Összefoglalva egyszer talán jó volt végigjátszani a játékot (ez a kijelentés "talán" nélkül állna, ha nem fognám még mindig a fejem a befejezés ormótlansága miatt), de semmi több, maradandó nyomot nem hagyott bennem, az biztos.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
75 levél
Válasz 05.10.03. 19:37 #9
wolfi0
Egy hapsival kell menni aki egy olyan kuldit kap hogy keressen meg avagy nézzen utána egy bizonyos NiBiRu dolognak.Amit elvileg a nácik rejtettek el.Aztán kozbe csomoan meghalnak hát csak hárman és három helyen kell lenni:LA a kezdetben(Los Angeles) majd Franciaország-Párizs a közepén majd Spanyolország-Mexiico melletti kis falu,ahonnan kettő ősi Maya templomba kell menni,aztán a végén mégsem ugy sikerult ahogy gondolta.Ha gondolod kiirhatom a végigjatszast igy megtudod a lényegét.
Irany Las Venturas
1598 levél
Válasz 05.09.25. 18:47 #8
Yaho0
Egyébként milyen játék? És miről szól?
R.I.P
75 levél
Válasz 05.09.25. 18:10 #7
wolfi0
Én ugy vagyok a walktrough-val hogyha valmit nem tok akkor megnézem de tovább kell néznem még egy dolgot ezért inkább kérdezni szoktam hogy ne essek "bunbe"
Irany Las Venturas
75 levél
Válasz 05.09.25. 15:33 #6
wolfi0
Én egyszer nagyon elakadtam és akkor a gamestarban néztem meg
Irany Las Venturas
37 levél
Válasz 05.09.25. 14:50 #5
Gabi82
Szia!

Ha valaki elakadna benne, akkor itt talál magyar nyelvű végigjátszást hozzá: http://pclife.hu/index.php?op=showarticle&article=300
Minden megoldás új problémát szül
75 levél
Válasz 05.09.25. 14:36 #4
wolfi0
seg=segitseg nem ket g-vel
Irany Las Venturas
75 levél
Válasz 05.09.25. 14:35 #3
wolfi0
Akinek kell seg irjon ide wolfi0@freemail.hu
De itt is nézem!
Irany Las Venturas
75 levél
Válasz 05.09.25. 14:34 #2
wolfi0
Nekem megvan és végig is játszottam
Irany Las Venturas
1598 levél
Válasz 05.09.25. 14:11 #1
Yaho0
Nah megnyitottam ezt a témát, akinek megvan szóljon.
R.I.P

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.