I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Fórum » Filmek - mozi, TV, DVD
Csillagok háborúja
Most nézem a Lázadókat, majd márciustól jöhet a The Mandalorian, év közben pedig jönnek majd a könyvek, mindenféle érdekességgel (noha sok mindent tudok az eseményekről, de mégiscsak jobb látni az egészet).
Ez az új korszak kifejezetten érdekel, bár elsősorban a képregények, sorozat(ok), filmek, videójátékok vonatkozásában, így ezekre még bőven várni kell. A SW Jedi Fallen Ordert imádtam/gyűlöltem, igazán jöhetne már hasonló játék (tudom, hogy fog), így jelenleg a Ubisoft SW játéka van nálam a figyelem középpontjában (remélem nem csak shooter lesz, hanem lehet benne erőt is használni és fénykarddal hadonászni).
Aki egy tartalmas, átfogó könyvre vágyik a SW-ról, annak ajánlom a Minden ami SW című könyvet, nagyjából minden szereplő, karakter benne van a filmekből, sorozatokból (2015-ig kb). Vagy ott körülig.
Jedik akármennyire is voltak bölcsek, kiábrándító volt, ahogy ilyen vakok is voltak és Palpatine kicsinálta a rendet.
Az új trilógia hivatalos SW, de számomra Luke még mindig él, Han is valamerre és ilyen első rendes, klónos, Snoke-os faszságok meg sem történtek a messzi-messzi galaxisban.
Ez most kijött belőlem
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
És ezt nem lett volna érdemes a filmben bemutatni, megmagyarázni? Vagy legalább egy félmondatban utalni rá? De gondolom, a nagy rohanásban erre már valahogy pont nem maradt idő...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
Lassan elcsendesül a Disney marketinggépezete, megáll a hypevonat, lecseng a nézők 2015. decembere óta tartó lelkes nászutas időszaka, és jöhetnek majd az elemzések arról, hogy mitől volt ez az új trilógia egy a prequeleknél is szerencsétlenebb állatorvosi ló.
Egy feladat lett volna: fogni a prequelek legnagyobb előnyeit (az OT világának kibővítése egy hatalmas, gazdag, színes, élénk univerzummá, valamint egy előre kigondolt három részes sztori), és azt ötvözni kellett volna mindazokkal a pozitívumokkal, amiket a sequel trilógia hozott. Mert akármennyit is morgok ezen a három nyomorult filmen, a legnagyobb bajom velük az, hogy elpocsékolják a rendelkezésükre álló remek potenciált. Megvan bennük a fiatalos lendület, ellentétben a prequelek zöld dobozba kényszerített, fahangon tescogazdaságos Hamletet szavaló, gyakran “mit keresek én itt?” fejet vágó szereplőivel. Van egy nagyon ígéretes antihősünk, egy karizmatikus és tehetséges színész előadásában. Kevesebb zöld/kék háttér, több épített díszlet. A szerepekért lóhalálában, egymás sarkát letaposva jelentkező, lelkes színészgárda. A vonzó Han Solós/Indy Jonesos swashbuckler karaktert hozó Oscar Isaac. A teljesen korrekt, ügyes, bájos Daisy Ridley, mint az aktuális kiválasztott. Jó ötletek az Erő mibenlétével, a híres egyensúly továbbgondolásával és az élet által megtaposott régi szereplőkkel kapcsolatosan. Menő, kúl jeleneteket összerakni képes rendezők és stábok.
Aztán ezt az egészet szétcseszték azzal, hogy nem volt előzetes koncepció a három filmre, az egymást váltogató rendezők pedig ott tettek egymásnak alá, ahol tudtak. Senkinek esze ágában sem volt egy értelmes hátteret összerakni (jó lesz az a kiegészítő könyvekben is felkiáltással), a világépítés és egyedi történetmesélés terén tanúsított lustaság olyan szintű volt, hogy szemérmetlenül lemásolták az első trilógia elemeit, a nézők és a kritikusok számomra máig érthetetlen tapsvihara közepette. A régi szereplők lecsúszását, tragédiáit, az egész Skywalker-Solo család gondjait felületesen, bénán mutatták be, közülük még Luke-nak jutott a legjobb szál, köszönhetően a bőséges műsoridőnek és pár mélyebb párbeszédnek, Ben Solo átállása, belső vívódásai még annyira sem voltak megalapozva, mint Anakin bukása. A bemutatott világ lószar a prequelekhez képest, javarészt üres sivatagok, erdők és romok váltakoznak benne, az Első Rend-Ellenállás cicaharc pedig túlságosan is egy felmelegített, penészes töltöttkáposztára emlékeztet.
Az első rész egy szórakoztató, fiatalos kalandfilm volt, ha nagyon erősen elvonatkoztatok attól, hogy ezt már láttuk egyszer, és ha nem veszek tudomást arról, hogy szegény megöregedett Leia és Han jobban megírt sztorit érdemeltek volna.
A második film már mélyebb, érdekesebb, a Rey-Kylo kapcsolat és dualizmus a mai napig az egész SW franchise egyik csúcspontja (lehetne, ha ezt is jobban átgondolták volna már a kezdetektől), viszont én nem tudom, hogy Johnson magától hozta a marhaságokat, vagy a Disney/Lucasfilm kényszerítette rá, de annyi faszság volt abban a filmben is, amitől önmaga Űrgolyhók paródiájának tűnt helyenként.
És végül van ez az izé itt a végén. Megint itt a kalandfilm hangulat, pár hatásos, vizuálisan jó jelenet (pl. nagyon szerettem a háborgó óceánt mint hátteret), megint itt próbálkozik a jobb sorsra érdemes Driver és Ridley, de közben ott a sértettség: rövidre zártad Snoke-ot? Akkor én húzok egy P kártyát. Elmentél egy bizonyos irányba? Akkor én azt lenullázom, nem kell itt sem Rose, sem a Luke féle bölcselkedés. Tegyük tele fanservice jelenetekkel, hátha akkor ezt a filmet is szeretni fogják a rajongók. Az egyetlen minimális mentő körülmény az, hogy Carrie meghalt, ezért az állítólagos eredeti koncepciót (már ha volt olyan egyáltalán), amely szerint Leia lett volna a film középpontjában, nem tudták alkalmazni.
De nincs igaza annak a feltehetően Disney-től eredő magyarázatnak, hogy ezt a franchise-t a rajongók tették tönkre. Ugyanez zajlott le a Prometheusnál is, Scott készített egy nagy potenciállal bíró, filozofikus, érdekes, ám egyben sok baromsággal teletömött filmet. A nézői reakciók vegyesek voltak, de azt kurva jól le lehetett szűrni, hogy az ideális folytatás az lenne, hogy a logikátlan marhaságokat kirakják, a szuperlényes, teremtős istenvonalat pedig tovább masszírozzák, aztán majd lesz ebből egy minőségi új mitológia. De nem, Scott sértettségében azt mondta, hogy jól van, bazdmeg, akkor kaptok xenomorphokat, hisz ezt akartátok, parasztok. Tehát megtartotta a szereplők fejfogós hibáit, minimumra csökkentette a teremtőket és a filozófiát, felturbózta Davidet, hisz ő tetszett a népnek, és beledobott egy (vagy több, ki emlékszik már) xenomorphot.
Ehhez hasonló “a fürdővízzel együtt a gyereket is kiöntöm, majd ráfogom a hisztis gyerek rajongókra” hozzáállás az SW9 készítése során is jelen volt.
Eh, elsősorban ignre húzom a szemöldököm, ezt a semmit így felfújni... Ennyi erővel már a Rebelsben is canon lett a hajók felbukkanásakor vagy még régebben, amikor a disney vételnél nem kaszálták el az mmot.
Ennek ellenére nem zárja ki, hogy kezdenek is vele valamit később.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Hát nézőként nekem ebből semmi nem jött át. A karácsonyi akciófigurákra sem emlékszem már, hogy mikor tűntek fel a filmben... Szó sincs tehát fél-hivatalos kotor bejelentésről, hivatalosan átemelt Revan designról vagy bármi ilyesmiről. Ez így csak egy sima namedrop, annak is kevés. Artbookot viszont hátha megvették emiatt egy páran.
Szóval az alapfelállás, hogy hősünk Zayne, egy prófécia miatt van bajban (enyhe kifejezés). Sithek visszatérése, darkside, szokásos jedi pánik. Az egyik részlet, hogy a piros űrruhájában lévő gonosz egyén okoz majd hatalmas pusztítást a régi köztársaságban. Esemény, esemény, egy mandalorian fogolytáborból kiszabadított jedinek adja át ezt a páncélt, akiről kiderül, hogy nem más, mint a jó öreg (itt még fiatal) Malak. A játékból tudjuk, hogy igen később,valóban beteljesedik a jóslat, csak hát a jedik jó szokás szerint már megint benézték az egészet.
SPOILER
Na mindegy, továbbra is azt mondom, hogy sajátmagához képest kicsit tökösebb volt JJ, de azért kíváncsi lennék, hogy VALÓJÁBAN mennyire elégedett a művével. Gyanítom, hogy nem 100%-osan.
Azért voltak jó dolgok, amikre csak most figyeltem fel, pl SPOILER
Rebelsben majd később a R1-ban ott voltak a hammerhead hajók, de az pont, hogy azt bizonyította, hogy a kotor éra is ment a levesbe.
Én csak nem értem jelenleg, hogy mi értelme egy szereplőt behozni csak azért, mert sok rajongója van - ha mellette pont azt kell eltöröljék, ami miatt sok rajongója van.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
Pont a canonba való illeszkedés miatt nem lehetett választási lehetőségeket tenni Fallen Orderbe, most meg akkor egy rakás játékosnak "törlik" a történetét?
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
(Vagy most ezt a korszakot akarják szénné pumpolni. De egye fene, tegyék, amíg leesik belőle pár értékelhető darab is.)
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
Az a film botrányos. Ennyi.
Itt meg... igen, ha felépítik a megjelenést korábban, akkor szuper lett volna. Ez kalapból előhúzott nyúl-megoldás lett így.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
Két éve azt írtam, hogy a "The Last Jedi" jobban tetszett, mint a "Force Awakens", ezt még most is tartom, úgy, hogy még abban a részben is több olyan dolog volt, ami egyáltalán nem tetszett, sőt, igazából azok voltak a többségben, de ez a SWEVII:FA-t is alulmúlóan gyáva, megalkuvó alkotás volt. Rian Johnsonban legalább megvolt a szándék, hogy másképp közelítse meg ezt a világot, és próbált csavarni egyet az Erő értelmezésén (még ha nem is értettem egyet a rész végére mindennel). Konkrétan kimerem jelenteni a magam részéről a SWEIX után, hogy a SWEVIII az új saga legjobb része, mindezt úgy, hogy az alaptörténete (tengeri hajós üldözés az ŰR-ben) abszolút blődség. Most már inkább kíváncsi lettem volna, mi lett volna ebből a trilógiából, ha az utolsó részt is megkapja, mert Luke karakterének, Kylo-val való viszonyának az ábrázolása merőben újító volt, ahogy a Rey-Ben kapcsolat is és a lehetséges harmadik út megvillantása a Jedi-Sith ellenállás felszámolására (sajnos a szememben ezt már részben azzal kilőtték, hogy nem Finn-ből lett univerzális példakép az önfeláldozása által, amivel még nagyobb jelentőséget lehetett volna adni a végső seprűs kisfiúnak, ezt még most így gondolom).
Ehelyett megkaptuk a Scorsese által joggal kritizált vidámparkot. A "The Last Jedi" az általam két évvel ezelőtt taglalt hibái ellenére is a JJA-féle nosztalgia járatok felé emelkedik. Az utolsó részben Kylo Ren és Rey sorsa ha ér valamit, de ez köszönhető inkább Adam Driver színészi képességeinek. Bár továbbra is pár ponton hibásnak láttam és látom az ö történetívét is, de pl. McCl@ne-nek volt egy remek gondolata, amivel akkor és most is egyet értettem/értek, elő is kerestem:
...amikor és ahogy Snoke meghal. Hatalmas erejű sith, pontosan látja a gondolatokat, csak hát nem érti a jót, nem érti azt a fájdalmat, ami Kylo-ban tombol. Nem a létezéséről nem tud, hanem a természetét nem érti, így nekem a jelenet, amikor meghal, nemhogy nem szánalmas, hanem egyenesen csodálatos. Egy olyan finom szinten mutat rá a Sötétség és a Fény közti különbségre, hogy majdnem beszartam a gyönyörtől: itt a Gonosz ellentéte nem a Jó, hanem a Nem-Gonosz. Ugyanezt erősíti Luke vonala is a kétségek és félelmek által gyötört hősről, aki nem egy szent, nem egy eszmény, mert ezeket csak a világ varrta rá. Ő is csak egy ember, aki viszi magával a múltját, és annak a következményeit, amire az Erő sem gyógyír és nem is menti fel ez alól. Nekem erről szólt ez a Star Wars: megmutatta, hogy mindkét oldalon emberek vannak, a Jó/Rossz felosztás lemeze lejárt, az Erő pedig nem egy varázslat, nem egy plusz valami (midiklorián faszom), hanem az Egység, annak a tudása, hogy minden Egy.
Konkrétan ezt, amit itt írt és amiket én is próbáltam taglalni pár éve (pl., hogy akár Yoda is elismerte volna, hogy a Jedik arroganciája legalább annyira okozta a galaxis vesztét, mint a Sithek tettei), kib@szták az ablakon és ment a helyére ez a szánalmas valami:
SPOILER
Az égbe lőtt, az egész eget megbénító Sith-villámsugár még SWEVI ewokoknál is ZS-filmesebb pillanat (mert valljuk be, azok sem a kreativitás csimborasszói). A villámlás-effektekért fenntartott létesítmény a hümmögő csuklyás fantömeggel meg az ötlettelenség csúcsa.
Ez a film másról sem szólt, csak volt egy kipipálandó lista a vélt SW-érzésről, kezdve a "csatlakozz hozzám, majd uralkodunk" monológtól kezdve a joviálisan mosolygó öreg Jedi-szellemen és a sivatagos/erdő bolygókon át a "jó, jó érzem a dühödet, csapj le rám, köszi" dörgedelemig. Hát bennem nem sok SW érzés ébredt.
A végső rend (eh?) "megtízezerszereződik a kapacitásunk" flotta és az Ellenállás csatája erőtlen lett, az egyetlen ezen a téren jól teljesítő új SW rész a "Rogue One" volt, látványban és a csata dinamikájában is.
Szerencsére Reyt nagyjából végig megtartották a "hős útján", bár...
SPOILER
Egyetlen előnye van ennek a vidámparkos, szórakoztatónak szánt, túlzsúfolt, minden belezsúfolok lezárásnak. Végre ellehet engedni ezt a korszakot, mert igazából a "Rogue One" és a "Solo" is ezt az érát szolgálta ki. Kár, hogy nem volt egy egységes vízió, amit átfogta volna ezt az egészet, mint az MCU esetében, akkor talán működött volna az új trilógia is. Így, ezért kár volt a gőzért. Ez pedig igazából nem is a színészek hibája, mert bár Adam Driver volt a csúcs, de azért Daisy Ridley, John Boyega és Oscar Isaac is jól játszottak. Az egységes vízió hiánya akkor is jelen volt, szerintem, ha a Disney valószínűleg részben a "rajongók" skandálása miatt lépett hátra egyet és lett ennek az eredmény ez.
Már most bizalmat szavazok a TLJ hibái ellenére Rian Johnson trilógiájának, sőt, a GoT utolsó évadok ellenére David Benioff és David Benioff remélem szintén elkészítheti majd a saját SW filmjeit. Hátha jön már tényleg valami új hang, és nem kötik meg a kezüket. A "The Mandalorian"-t a negyedik rész környékén félretettem, majd egyszer előveszem. Abban sem éreztem egyelőre ezt az új hangot. Remélem valaki elhozza és a Disney nem fogja vissza őket.
Baldur is blessed with invulnerability to all threats, physical or magical.
Nem akarok sem hatalmas elemzésbe fogni, se belemenni a részletekbe, így csak annyit mondok, hogy alapvetően korrekt lezárása volt szvsz a "Disney-trilógiának". Meglehetősen kapkodó a dramaturgia, sok (gyakran jó) ötletet félbehagy vagy elfelejt, és van egy erős "tisztelgünk minden nagy öreg előtt" feeling is benne, de alapvetően tetszett. Nem ugrotta meg sem az alap trilógiát, sem az E III-at, de összességében rendben volt. Szerintem, egy "öreg, keményvonalas rajongó" szerint...
"....money talks, and bullshit runs the marathon." /Chris Carter: Hunting Evil/
És az talán a legijesztőbb az egészben, hogy úgy érződik, kizárólag azért sikerült ilyenre az utolsó rész, mert a leghangosabb, interneten tömegbe verődő emberek úgy döntöttek, ők fogják megmondani, milyen kell, hogy legyen a Star Wars, és nem a készítők. Ennél visszataszítóbb és ijesztőbb fordulat talán nem is lehetne ennek a trilógiának a lezárásánál
Dühítően elpazarol MINDENT, amit az előző részek felépítettek. Szó szerint mindent.
My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”
Egy kibaszott rohanás az egész, a felénél már a fejem fájt szabályosan. Persze a tempóval önmagával nem lenne baj, de nagyrészt öncélúan és értelmes felvezetés nélkül dobálja egymás után a helyszíneket. Lehet, csak én voltam meglehetősen rossz passzban, de egy idő után már nem is akartam követni, hogy melyik fénykard kinél található éppen, meg ki kinek az űrhajójával menekül tovább a következő bolygóra. Ehelyett azt vártam egyre türelmetlenebbül, hogy jussunk már el a végére, a végső szembenállás talán jó lesz.
Hát, nem lett jó. Annak ellenére, hogy természetesen ez is, mint a film és a trilógia többi része, az eredeti trilógiát, ezúttal konkrétan az endori csatát másolja, igazából csak a látványt tudom maradéktalanul kiemelni belőle. Mind a két helyszínen, így a "trónteremben", valamint a külső harctéren is az események láncolata értelmetlen és értelmezhetetlen, messze alulmúlja az Ep. VI-ot. Annak ellenőre, hogy ott még ewokok is voltak...
SPOILER
De ilyen szempontból a kinti események se jobbak a levegőben repülő űrhajók szárnyán harcba induló lovasrohammal meg hasonló ökörségekkel. És amikor a lázadók megtámadják a parancsnoki űrhajót, akkor miért nem lehet visszakapcsolni a földi navigációs tornyot?
Bár a csúcsot valahol mégis az "én vagyok a nagyapád" fordulat viszi. Royka ámokfutásának köszönhetően tegnap már olvastam, de igazából akkora blődségnek tartom még mindig, hogy egészen addig nem akartam elhinni, amíg a filmben először ki nem mondják végre.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
Mondjuk én pont az az ember vagyok, akit mindenféle hangos reakció zavar moziban, legyen az pozitív/negatív (nem igaz, hogy felnőtt emberek nem képesek kontrollálni, hogy adjanak-e ki hangot), szóval kicsit talán túl is reagálom. De amikor jeleneteket és párbeszédeket elfedő hangos röhögés meg "látványosan kisétálok a sor közepéről, de aztán amúgy visszajövök" megy premier előtti feliratoson, akkor azért felbassza magát az ember.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
Az meg ne is haragudj, de a Te sarad ha az előző két rész után elvártál szabályokhoz ragaszkodást...itt már csak egy szabály van amit be kell tartani: Viritsd a lóvét!
„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”
*mostani
SPOILER
**
Habár nagyon nem szeretem a LJt azért kíváncsi vagyok, hogy mit tud csinálni Rian ebben az univerzumban, ha nem köti a kezét a meglévő korszak-karakter-elvárás-miegymás. Kapjon egy saját kort (na azért ne a kotort) aztán ott játszadozhat. Ha trilógiát nem is, de egy filmet megnéznék tőle, aztán meglátjuk.
Miért nem vállalták fel (pénz az lett volna rá) a VI. rész közvetlen folytatását digitális fiatalítással vagy összekötő részeket és egy IV. előzményt a Rogue One helyett (itt Obi-Van esetén öregítéssel)? És ismétlem, most már nem lehet a "drága lenne megvalósítani" kártyát elő húzogatni!
Ott aztán mehetett volna jogosan a nosztalgia vonat és a technikai brillírozás! Nem inkább hozzunk vissza minden öreget akik a régi egysorosaikat ismételgetik...I have a bad feeling...a f*aszomat azt!
Furcsa módon nagy részt a képregényekben is pontosan ezeket az időket erőltetik!
„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”
Spoileres csapongás, ami reggelre megmaradt.
SPOILER
Poe "we'll bang, ok?" nézése a végén volt az egyetlen poén amin nevettem. Ez a Zori érdekes volt, kár, hogy csak a végére hozták be. A csokicsaj szintén.
Rey. Palpatine unokás dolog nem igazán tetszik. Leginkább a "hogyan lehet neki egy fia?" miatt, bár az a rossz előérzetem támadt, hogy az internet legsötétebb bugyraiban a r34 és a mémek már kéz a kézben ezen dolgoznak. Brr. Mármint "logikus", mert egy névtelen senki tényleg nem lehet ennyire OP és nagyjából csak ő maradt. A magam részéről továbbra is Luke lányának írtam volna. Egyszerűbb is és sokkal érdekesebb lett volna, hogy Anakin és Vader két külön ágon öröklődik tovább. Családi örökség-teher-sors meg miafaszom. Ezt a Reylot (de utálom az ilyen összevont neveket) sosem éreztem romantikusnak, ez a búcsúcsók tényleg kilógott. Csak két elveszett gyerek, akik nem tudják, hogy mi a szart csináljak, se együtt se külön, inkább külön, mégis együtt. Ez a része most is működött szerintem. Ez egyébként azon kevés dolgok egyike, amit a LJ is jól csinált.
Amikor a vége átment rovarcsapda filmbe az nagyon kínos volt. Az egész összecsapást túl hosszúra nyújtották, az "én vagyok vasember" (+1 @Sucee) is fura volt. Erre írtam a másik topicban, hogy nagyon érezhető volt chris terrio, az olyan remekművek szerzője mint a BvS és a justice legaue...
Knights of Boba Fett megmaradt a vicc szintjén. Ennyi erővel a LJ piros műanyagfigurái jelenetben is le lehetett volna vágni őket.
Respect is not given. It's taken.
Itt meg lementek az annyira biztonsági szintre, hogy SPOILER
„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”
"Spoilermentesen néhány gondolat, bár aki olvas véleményeket, az tudja már, hogy nem igazán szeretik ezt a filmet, se a nézők, se a kritikusok. Értem is őket, meg nem is: csak Az utolsó jedik (tehát Rian Johnson) friss gondolatait hiányoltam, illetve halálosan meguntam a végére, hogy mindenféle kockázatot nagy ívben elkerül, de amúgy elvoltam vele. Egyáltalán nem jó film, de azért nem is nézhetetlen: olyan, mint a Bosszúállók: Végjáték, a magukat rajongóknak gondoló tömegeket kiszolgálja mindenféle starwarsos lófasszal (fura lények, új droid, ismerős zenék, unásig nyomott karakterek, fordulatok), de az alapanyaggal a világon semmit nem kezd. Én nem találtam benne semmi érdekeset, de legalább rájöttem, hogy tényleg Rian Johnson filmje lóg ki a sorozatból, túl jó ötletei voltak, túl sokat gondolt a nézőkről és túl kevés szabad kezet kapott. Elvileg készíthet egy saját Star Wars trilógiát a jövőben, azt nagyon várom már most, ezt a hülyeséget meg letudtuk, nagyjából úgy voltam a végére, hogy nincs itt semmi látnivaló, mehetünk haza.
Voltak azért klassz jelenetek, jó beállítások, néhány látványos és hangulatos akció, meg ugye Adam Driver, de a hozzáállás kíméletlenül hazavágja az egészet. Ami rossz volt Az ébredő erőben, abból most kapunk két és fél órát, képtelenségnek érzem, hogy valaki ezt a szívügyének tekinthesse, a film pedig az első perceitől nem hazudja magát többnek annál, ami, így nem tudom értelmezni, ha valaki csalódik. Igazából ti, hangos tömegek követeltétek ezt, hát most megkaptátok: a Star Wars mindhárom trilógiája mindig hűen tükrözte az adott kor szellemiségét, ez a kor pedig ilyen. Megalkuvó, kockázatkerülő, érvénytelen és belengi a sorozatgyártás hangulata. Amikor pedig megpróbált ennél több lenni, az üvöltő tömeg visszarántotta a mélybe, ahol aztán megszületett ez az iparosmunka. Lelketlen, varázsát vesztett, úgy kell benne keresgélni a szellemet, és amikor megkerül, az jelzi is egyben, hogy már veszhet is el újra. Ennyit az új reményről."
Annyival egészíteném ki, hogy így, másnap reggelre már nem igazán emlékszem az egészre. Valami A-ból B-be ezért-azért futkozás ment az elején, semmiféle misztikus, magasztos érzés nem tudta körbejárni már, fogalmam sem volt a motivációkról sem, meg az egész úgy, ahogy volt, teljesen érdektelen volt. A csúcspontjai laposak voltak, ahol felütött valami jót, azonnal el is baszta egy percen belül, de ami a legjobban fáj, hogy Rian Johnson kurva jó gondolatával, miszerint a Jó és a Rossz harca alapvetően egy rossz koncepció, és az egyensúlyt az Erőben soha nem hozhatja el az, ha egyik legyőzi a másikat, ez úgy ment a kukába, ahogy volt. Na, ez a legnagyobb hibája a filmnek, pedig tökéletesen elő volt készítve a terep valamihez, ami túlnőne mondanivalójában minden korábbi részen, és tökéletesen reflektálna a jelenkor óriási problémájára is, a folyamatosan kilengetett ingára. De nem, inkább úgy reflektál a jelen gondjaira, hogy beépíti őket a koncepciójába és töketlen, megúszós és gyáva lesz.
Respect is not given. It's taken.
Itt most a feliratoson szuper nyugalom volt!
„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”
MINDEN SZAR!
Kicsit ilyen érzéssel jöttem kifelé a moziból. Persze nem az SW IX az konkrétan csak a korszak amiben összeizzadták. Adva van a világ minden (de tényleg minden) pénze a D kezében! Tehetséges színészgárda! És sikerült így levezényelni ezt a 3 részt? Mi lehetett volna ebből az egészből, ha a 3 részt egy olyan kezébe adják akinek van normális koherens víziója (ó és hagyják is neki megvalósítani!)? Amolyan LotR módon egyben leforgatva...
Részleteket cincálni nem akarok. Lehet azt minden részben! OT a nagy szent tehén is hemzseg a baromságoktól mégis szeretjük! És én imádom az előzményeket is mind1 milyen marketing megfontolások húzódtak mögötte!
Szerintem most ezzel a IX. résszel a közel maximumot kihozták a helyzetből. Talán ezek után bele mernek vágni egy kevésbé a nosztalgiában fürdőző és összeszedettebb (esetleg bátrabb?) dologba is...
„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”
Én amiatt messze nem ítélek el senkit, ha más dolgok tetszenek avagy nem tetszenek neki. De ha akkora világi suttyó szar vagy, hogy a legelső elérhető feliratos vetítésre veszel jegyet azért, hogy hangoskodó hatewatchot tolj a haverokkal, akkor torkig veheted azt a bizonyos méterest... Nagyon el tudja baszni az ilyen mindenki más moziélményét is, legyen a film akármilyen is.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
SPOILER
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
szerk. @quervo, valamiért nem a válasz ment.
SPOILER
A szent tehénhez nyúltak hozzá pár éve, és én örülök neki, szeretem ezt a trilógiát, talán a legjobban a három közül. Nehéz most megmondani, hogy a filmek között mi a végső sorrend, a TLJ tökösebb volt, de most JJ is bevállalt ezt-azt. Nem zavarok senkit moziba, fél év múlva is meg lehet nézni, otthon.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Változatos pályák várnak a Commandos: Originsban
- 2. Spárta is benne lesz a Titan Quest II-ben
- 3. Jön a Ready Player Two filmadaptációja
- 4. Pacific Drive teszt – Festői apokalipszis
- 5. SpellForce: Conquest of Eo + Demon Scourge DLC teszt
Legfrissebb fórumtémák
- 17:07
- Helyzetjelentés [156865]
- 16:03
- Warhammer 40,000: Darktide [198]
- 01:25
- Fél perc sugárkövetés a Star Wars Outlawsból [hozzászólások] [2]
- 22:00
- HELLDIVERS 2 [105]
- 13:25
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43592]
- 09:01
- Pénzügyek - Hitelek, Befektetések, Tőzsde [92]
- 11:50
- Filmsarok - mit láttál mostanában? [43336]
- 22:43
- Jön a Ready Player Two filmadaptációja [hozzászólások] [1]
- 17:09
- Legendás EA-játékokkal bővült a Steam [hozzászólások] [8]
- 08:02
- Warhammer 40,000 [291]