Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Crysis

Crysis

Crysis
A legutóbbi Crysis cikkek, hírek
1135 levél
Válasz 07.06.28. 14:35 #1890
BigBoy
banyek, fordítgatok a fórumon és valami olyasmit írnak, hogy nem jön ki szeptemberben... ez igaz?? Ti mit tudtok erről?
1135 levél
Válasz 07.06.28. 14:24 #1889
BigBoy
Nekem az bőven elég lenne, ha mondjuk egy 1024x768-as felbontáson, High-on, 2x vagy 4x elsimításon menjen szaggatás nélkül! Nagyon remélem hogy ez össze is jön...

Off: A Call Of Duty 4-et nem tudjátok mikor jelenik meg?
5011 levél
Válasz 07.06.28. 13:48 #1888
Gump
meg van beszélve cimbora.
14642 levél
Válasz 07.06.28. 13:37 #1887
Razor03
OFF:

Na igen, de a STALKER esetében jogos a kritika ami részemről nem fosozás, talán kicsit túlzásba estem, amikor az írtam, hogy egy nulla, talán adnom kéne egy újabb esélyt a játéknak, most hogy így javítottak rajta 3 patch-el.

HL2-t meg az ilyen tömeg játékokat sajnos nem csípem, így a GTA sorozat HL2 féle játékok alapból nem a kedvenceim. Persze a FarCry/Crysis pont az én ízlésvilágomat találja el, nem úgy, mint a betonjugel-ben játszódó "gravity gun-os-baromkodós" HL2.

És igazad van, ízlések és pofonok. Annyit még hozzátennék, hogy azt amit én lenézek, azt kritikus szemmel meg is indokolom, hogy miért nem tetszik, mi az ami miatt nem találom a feeling-et, játékélményt. Ha tovább olvasol azt is meg fogod találni mik azok a tényezők, melyek miatt nem estem hanyatt a STALKER-től. Persze pont ezeket a dolgokat javították patch-el, tehát tényleg adnom kéne neki még 1 esélyt...

Ha a STALKER-nél tartunk azt még leírom, hogy nem értem, miért nem lehetett a STALKER topicban negatív kritika, vélemény. Sokan el voltak tőle ájulva, pont ezért kellett pár valós negatív vélemény is. Ha nem lett volna negatív kritika, akkor olyan lett volna a topic mint ha több tucat "birka" egyöntetűen - elvakultan - egyformán imádta volna a közel sem tökéletes játékot. Aztán jöttünk mi, és megmondtuk a frankót, kritikus szemmel nézve, hisz óriásira nőtt elvárásainak nem felelt meg sajnos...
A birkás hasonlatért sry, nem sértegetni akartam azokat akiknek tetszett, csak kicsit ilyen hatása volt a dolognak...

Ja és még egy dolog, én inkább optimista felfogással várom, és kezelem a PC-s játékokat, de az utóbbi időben elég sok negatív tapasztalat ért. Sok esetben meglátom azokat az értékeket a játékokban, melyeket mások egy 10 perces próba után a "fos" jelzővel illetnek. Csak hogy pár példát említsek: El Matador, Vietcong 2. Ezeket szinte mindenki kivétel nélkül "fos" játéknak tartja, nekem mégis tetszettek, le is írtam mind2 játékról a véleményem. Szóval én tényleg nem az a gamer vagyok 10 perc után mond véleményt, pl. STALKER-nek is adtam több esélyt, 1 majd 5-6 óra írtam véleményt. Érdemes az elsőt az utolsóval összehasonlítani .
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
5011 levél
Válasz 07.06.28. 13:11 #1886
Gump
akkor nem érted miért írtam, amit írtam, vagy én nem voltam egyértelmű.
fosozza ahogy akarja, csak fura, ha utána meg azt írja, hogy más ne fosozzon. na ez már nagyon elmegy a hülyeség irányába.
mindenki fosozzon, ahogy akar.

viszont komolyra fordítva tényleg jó lenne, ha a fejlesztők anyázását (ezt szó szerint értem) mellőzné, aki egy fillért nem adott ki a cuccért.
ez meg az én mániám.
10104 levél
Válasz 07.06.28. 12:54 #1885
eti8
Nem a játékról írtam, hogy fos, hanem az optimalizáltságról... 2km-es látótávval tényleg nem esik 25fps alá soha sem, de nem is lesz olyan látványos szerintem... Én anno a demo-t 6km-en toltam és full grafon és demo létére elfutott olyan 25fps fölött ott, a teljes persze sokkal lassabb volt. Mondjuk az enginre nem is gondoltam, hogy amiatt lassú, de így igazad lehet, mert valószínűleg úgy csinálták meg a game-et, hogy az enginenél a határokat feszegették (ilyenkor hiába próbálják meg optimalizálni, mert az engine-t kéne foltozni, de szerintem azt is teljesen összeragaszgatták amennyire csak lehet). A szar lodolás meg akkor látszik pl, ha csak 2 féle lod szint van és mondjuk 500m-en már a legrészletesebbet használja. Ezt igazából nem figyeltem meg nagyon, csak tippnek mondtam. Na mind1, a lényeg, hogy az arma szerintem is jó játék, csak lassú


Gump: És ha lefosozta akkor mi van? Összedőlt a világ? Ne legyünk már ilyen kockák, hogy ha szidnak egy játékot úgy reagálunk mintha anyánkat szidnák
Az élet egyetlen rendes metaforája a szalonna!
5011 levél
Válasz 07.06.28. 12:16 #1884
Gump
off:

indokkal, vagy indok nélkül, nekem ez fosozás:
"Ez a game számomra egy kész röhej, egy elfogadhatatlan nulla lett." ez volt a legközelebbi hozzászólásod a témában,
igen emlékszem, hogy leírtad, hogy mi nem tetszik és azzal együtt leszaroztad párszor. nem az elvakultaknak nem tetszik ez, hanem akinek tetszik a játék, azoknak. nem vagyok elvakult stalker fan, de tetszik a játék hibáival együtt. ugyanúgy, ahogy ha valaki indokkal vagy a nélkül teszi ezt egy olyan játékkal, ami kedvenced, neked sem tetszik. azért hál' istennek kevés az olyan játék, ami tényleg olyan rakat szar, hogy senki nem játszik vele. ha jól tévedek nem vagy oda a HL2-ért sem, aminek időnként hangot is adsz, viszont legalább annyi embernek meg az legalább olyan játékélmény volt mint neked a far cry. ízlések és pofonok, ennyi.
és tényleg egyetértek a korábbi hozzászólásban azzal a résszel, hogy én sem szeretem úgy általában ha leszaroznak egy játékot, illetve az még ok, az viszont nem, amikor a fejlesztőket anyázzák, főleg úgy hogy egy fillért nem adtak ki érte, hanem a napi 3 letöltés között ott volt.
14642 levél
Válasz 07.06.28. 11:39 #1883
Razor03
OFF:

Ha arral célzol, hogy a STALKER-t leszidtam, az nem fosozás volt. Megindokoltuk amit írtunk, hogy miért nem jön be a játék, mik a hibái. Ha nem hiszed olvass vissza . Az már más téma, hogy ez az elvakult emberkéknek nem tetszett...
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
5011 levél
Válasz 07.06.28. 11:36 #1882
Gump
off:
"alapból ne fosozd le a játékokat" - a stalker esetében is lehetne alkalmazni.
14642 levél
Válasz 07.06.28. 11:21 #1881
Razor03
Sajnos OFF következik:

"Pl a 10km-es látótáv. És szerintem szar a lodolás benne pl. Meg az optimalizálás is fos..."

Ezt remélem OFP-ARMA fun haverom nem olvasta, mert ezóta leöntötte magát benzinnel és azon filózik hogy eldobja-e a gyufát...

Szóval a lényeg azt, amit nem vágsz annyira ne fosozd le. Sőt, alapból ne fosozd le a játékokat, mert ezt rohadtul nem csípem. Vannak gyenge, kevésbé jó gamek, meg az élvezhetetlen kategória, de azért az arma ettől nagyon távol van.

Kezdjük ott, hogy ez a játék a 2000-res OFP motort használja, amit nem gyengén a 2006-os év elvárásaihoz mérten felturbóztak minden jóval. Jelenleg ez a legalkalmasabb engin, egy valós realisztikus fps-háború realtime szimulátor megalkotásához, olyan dolgok kezelésére képes, amire egy 3D-s motor sem lenne képes, még a Cryengin2 sem.
Ez a szar mert 10 km-es… duma nem jó, mert az átlag játékos 2 km-re teszi a látótávolságot, mert az emberi szem tiszta időben, sík területen többnyire eddig lát el. Meg nincs is szükség ennél nagyobb látótávolságra, realtime nem sok engin kezel ekkora belátható részt. Ráadásul az arma Sahrani szigete óriási (400 km2) amit harc közben azzal rengeteg tereptárggyal mindennel (egységek, házak, fák, stb.) realtime megmozgatni nem kis feladat. Gyakorlatilag a határ a tengerpart, majd próbáld ki egyszer, bármerre el lehet menni, és ezt "észben tartani" megmozgatni a szemed előtt nem kis feladat.

Aztán jönnek a 3D-s effektek, post process ami alapból leszed vagy 15 fps-t, realtime árnyékok ami ráadásul soft shadow, ez több fokozatban állítható szintén elvesz 10-15 fps-t. Akkor a realtime mozgó fű ami az árnyékokkal párosítva megint csak gépzabáló tud lenni. És még ott vannak a gyönyörű shader-ek, textúrák stb. Simán be lehet lőni a stabil 25-40 fps-t 7900 GT szintű kártyával, csak meg kell találni azokat a dolgokat, melyek legjobban csökkentik a framerate-et. Szóval fű low-ra (talán így még szebb is mint very high-on). Fű távolság low, úgy sincs idő harc közben a tájat szemlélni, így kb. a 15 m-ig látszódó fű tökéletesen megteszi. Látványjavítókat ki, úgy sincs idő recéket keresgélni. Szóval ez az engin úgy jó ahogy van, nézd meg a kidolgozott tájat, textúrákat, karaktereket, egyszerűen úgy tökéletes és hihetetlenül részletes ahogy van. A normal mappek egyszerűen ütnek (karakterek, járművek, kövek stb.). Ráadásul az AI is szuperál, ami megint csak növeli a gépigényt.

Szóval jó lenne ha nem "fos"oznád le, ha meg annyi eszed van, hogy ész nélkül 10 km-re csavarod a látótávolságot, ami jelzem a sima OFP-s motorban is fogja még a mai gépeket is - nem hogy a 10x gépigényesebb ARMA – akkor az saját butaságra vall, nem a játékot minősíti .

Szerk.

Ja és még valami, azt honnan tudod, hogy szar benne a lod-olás ? Ott voltál mikor fejlesztették? Ezt rohadtul nem lehet tudni, de gyanítom, hogy az ilyen rettentő nagy távolságokat és részletes tereptárgyakat használó játékban szükség szerint meg kellett, hogy csinálják a normális lod szinteket. Azt megsúgom, hogy a motor váltogatja a textúrákat, pl. szabad szemmel ha zoom-olsz egy fára láthatod hogy a lombkoronát kicseréli így részletesebb lesz. Ez kicsit viccesnek tűnhet, de hidd el, ha közelítessz egy erdő fele, menet közben észre sem veszed a váltást csak a hirtelen zoom estében tűnik fel. Szóval ez arra utal, hogy nem gyengén meg van csinálva a lod szint.
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
5011 levél
Válasz 07.06.28. 10:59 #1880
Gump
off:
Sevores, neked a 4gigád milyen modulokból áll össze?
5211 levél
Válasz 07.06.28. 01:24 #1879
Sevores
Pedig sajnos van olyan videó, mondjuk egy régi buildből (közel 1 éves) szal nem kell nagyon aggódni.
10104 levél
Válasz 07.06.28. 01:03 #1878
eti8
Pl a 10km-es látótáv. És szerintem szar a lodolás benne pl. Meg az optimalizálás is fos...

Egyébként a lodra rátérve a crysisban nagyon szépen oldották meg. Eddig még nem láttam olyan videót, ahol látszott volna a váltás 2 lod szint között A gta san andreasban volt eddig szerintem a legrosszabb... Ha túl gyorsan mentem repülővel pl földközelben akkor szinte eltűnt a pálya... Meg amikor elindultam akkor is betölti a pályát gyorsan, de cserébe még a lodoszinteket betölti amíg látod és az eléggé idegesítő, amikor elakadsz valamiben és 10mp múlva megjelenik ott egy fal...
Az élet egyetlen rendes metaforája a szalonna!
5211 levél
Válasz 07.06.28. 00:58 #1877
Sevores
Érdekes az a játék, mi viszi le a teljesítményt? Lost Planet demó > sokkal szebb, több action, mégis szebben fut.
14642 levél
Válasz 07.06.28. 00:47 #1876
Razor03
Pontosítom a kérdésedre a választ, röviden: a 8800 GTX memória vezérlő-shader felépítés miatt kapott 768 MB ramot. Elvileg ezt felezni és duplázni lehet, tehát 384 MB - 768 MB - 1.5 GB . 8800 GTS dettó, 320 MB - 640 MB - 1280 MB.

Különben meg nincs az a kártya, mely az Amred Assault-ot totál fullon (max felbontás és szűrők) normális frame mellett jól vinné.
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
14642 levél
Válasz 07.06.27. 23:23 #1875
Razor03
Késő van már, de megpróbálom levezetni a dolgot, 8800 GTX: 128 db UF shader - 384 BIT -> 768 MB.

Aztán jön a 8800 GTS: 96 db UF shader egységgel - 320 BIT-tel -> 640 MB. Kiszedtek 32 db shader-t, így arányosan csökkent a memória és egyben a memória interface.

Szóval minden a memória vezérlőhöz vezethető vissza. De nemtom, el kéne megint olvasni a PH-es cikket mert ott leírják miért van 768 MB a GTX-en .
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
5211 levél
Válasz 07.06.27. 23:12 #1874
Sevores
QFT! (Viszont akkor felmerül a kérdés: Mégis mi a fasznak (már bocsánat) van 7xx megám a karimon)
Lost Planet < Már ez a legkártyaigényesebb game szerintem. (Tegnap jelent meg. )
14642 levél
Válasz 07.06.27. 23:12 #1873
Razor03
Na ez az. A GRAW az eladók és marketingesek játéka. Vegyél 512 MB-os kártyát, ha high beállításokkal akarsz játszani. Oké, ott az X300 512 MB, fel lehet tolni a grafikát, szép diavetítés lesz az eredmény. Aztán jöhet a 6800 128 MB v. GT 256 MB + az átírt config és ugyanúgy megvan a high beállítás csak stabil 20-30 fps-el.

Ez csak ilyen kibaszás szerű dolog, még az 512 MB-os 7600 GS sem birkózik meg jobban a játékkal mint egy 6800 GT 256 MB. Megint a sávszél és a többi dolog dominál. Mondom, ennyit a sok VGA ramról…
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
14642 levél
Válasz 07.06.27. 23:05 #1872
Razor03
Megmondom a tutit, 1280*1024-ig maximum ilyen 3-5 fps különbség lesz a 2 kártya között. Rohadtul nem számít a ram, csak a shader teljesítmény, sávszél, órajelek (memória, GPU-shader órajel). Hiába van 512 vagy 320-640 megás kártyád, ha nincs meg a megfelelő VGA teljesítmény leszophatod magad...

Aki nem hisz nekem, emlékezzen vissza a korábbi időkre. Mennyire volt fontos 128-256-512 MB megléte? Szerintem semennyire, fel sem tűnt hogy most 128 megás vagy 256 megás 6800-al játszik valaki . 128 MB a Juarez-Arma-Oblivion szintű játékok megjelenéséig tökéletesen elegendő volt, aztán itt ugrottunk egy szintet a 256 MB-ig. Az átlag gamer úgy sem játszik 1280-nál nagyobb felbontásban, oda meg elegendő 256 MB is gyakorlatilag minden játékhoz. Aki meg magasabb felbontásban tolja vagy lentebb vesz a grafikából (árnyékok textúrák, szűrők) gyengébb kártya esetén, vagy alapból megszállott és mindig a legkorszerűbb kártyával tolja így nincsenek gépigényes gondjai.

Csak egy példa. Játszottam a Call of Juarez-t (jelenleg ez a legkártyaigényesebb game) 6800@GT-vel (128 M, 1024*768-csuma graf, szűrők off. 4-5-6 fps-re kifektette a gépem a legintenzívebb erdős részeken. Jött a 7900 GTO (közel GTX órajelen járatva) 512 MB rammal, szintén 1024*768, csuma graf, AF-16x, szintén erdős részeken 14-18-22 fps, és bizony hiába az a szép kövér 512 MB a kártyán, a belassulástól nem mentett meg. Pedig nem gyenge kártya, nem szar optimalizálatlan a játék sem - grafika miatt indokolt a gépigény - felteszem a kérdést, ha van sok ram, akkor miért nem futott jobban? Nem nehéz kitalálni, ennyit tud a kártya teljesíteni hiába a jó öreg ramos marketinges eladói trükk. Akkor most gondolkozzon el mindenki, aki 256-512-320-640-768 MB-al várja a játékot, és abban reménykedik hogy a ramja miatt jobban fog menni a game. Visszatérve a 320-640 MB-os 8800 kártyákra, nem nehéz kitalálni, hogy a 2 csontra egyforma specifikációjú és teljesítményű kártya esetében fizikai képtelenség a teljesítménybeli eltérés, olyan játék még nem volt, hogy érezhető mértékben jobban fusson két egyforma teljesítményű kártyán. És biztos lesznek különbségek 1280-as felbontás felett, de oda meg úgy sem lesz elegendő ezeknek a kártyáknak a teljesítménye.

Gyenge kártyával rendelkező emberkék alapból nem fognak addig eljutni, hogy a kártyájukon lévő 256-512 MB érvényesülni tudjon. Meg azzal mindenki legyen tisztában, hogy megfelelő sávszélesség hiánya esetén 256 MB és annál több… nem ér semmit. Valahol 20 GB/sec sávszélnél kezdik a kártyák kihasználni a 128 MB-nál több tárat. Szóval a belépő szint a 6800/7600 GT/8600 GT kártyáknál kezdődik. Ami alatta van alapból kiesik.
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!
5211 levél
Válasz 07.06.27. 22:43 #1871
Sevores
De a GRAW végeredményben egy mosottas szar. Valahogy nem tudom elképzelni hogy a Crysis pengeéles textúráit egy 6800-as viszi. Persze ki tudja?
10104 levél
Válasz 07.06.27. 22:35 #1870
eti8
Csak a textúrákat teheted maxra, különben mindent minimumra... Azt mondták egyébként, hogy a textúrákat megéri maxra rakni, mert alig vesz le 1-2 fps-t, de cserébe sokkal szebb lesz a játék.
Egyébként meg a graw egy rakás szar ilyen téren... Ha felrakod maxra config fájlból ugyan azt kapod látványban és gépigényben is, szóval az csak azért van, hogy vegyél nagyobb videókárytát... Ha megnézed 512-es 7600gs-el is megengedi szerintem maxra tenni... 256videó ram elég neki, de amellé persze kell a 2 giga normál is
Az élet egyetlen rendes metaforája a szalonna!
5211 levél
Válasz 07.06.27. 22:32 #1869
Sevores
A 6800GT az kb az alja lehet. Már a GRAW se engedte a textúrákat highra rakni 512 mega alatt.
5211 levél
Válasz 07.06.27. 22:21 #1868
Sevores
Ha ez így van akkor az én gépem 3 Crysist fog futtatni egyszerre paralelsben... Vagy kamu, vagy nagyon régi.
1032 levél
Válasz 07.06.27. 22:05 #1867
Chavez
Mikor fog má megjelenni???? Arról volt szó, h már tavaszig meg fog, nemde? Igaz rég jártam már a Cry' fórumán.

Ennek meg naon örülök, h el fog indulni e nemes játékom fullon a gépemen.
Csak kérdéses, h a motion blurt vagy hdr-t bekapcsolván elindulna e XD (nem hinném)
10104 levél
Válasz 07.06.27. 21:56 #1866
eti8
crysis online fórumán. Ott mondta a srác, hogy 256 megával már a textúrák fullon elmennek. De ez nem hivatalos, de mivel a srác crytekes ezért csak tud valamit
Az élet egyetlen rendes metaforája a szalonna!
874 levél
Válasz 07.06.27. 21:44 #1865
Drafta
Ezt hol olvastad? ha így van, akkor én is fullon tolom majd
10104 levél
Válasz 07.06.27. 21:32 #1864
eti8
256 megásoknál már azt írták, hogy textúrák fullon mennek. A srácnak asszem 6800gt-re írták pont azt, hogy a textúrák fullon mennek majd 1024-ben. 6800gt alatt viszont már mindenhová alacsonyabb textúrákat írtak
Az élet egyetlen rendes metaforája a szalonna!
874 levél
Válasz 07.06.27. 19:34 #1863
Drafta
Hmm, őszintén kíváncsi leszek a 640 megás GTS vs. 320 megás GTS teljesítményére Crysis alatt. Itt fog igazán eldőlni, hogy a kisebbik GTS mennyire elegendő DX10-ben.

szerk: mármint a 8800GTS-re gondolok
874 levél
Válasz 07.06.27. 19:32 #1862
Drafta
Szerintem ez a masina DX9-hez elég kell legyen.
A textúrák részletességét elnézve viszon könnyen lehet, hogy egy 512 megás VGA-val észrevehetően jobban érzi majd magát a játék
1135 levél
Válasz 07.06.27. 19:29 #1861
BigBoy
háát ja...
Amugy lehet befizetek egy ilyenre: ASUS EAX1950Pro HTDP 256MB PCI-E, szerited megérné?
Egy AMD Athlon64 X2 Dual 4200+
És 2giga mellet szépen futna a Crysis?
5211 levél
Válasz 07.06.27. 19:15 #1860
Sevores
Írtam nemrég, hogy a Dirt egy szar konzolport. Nah, a Spiderman 3 kb háromszor szarabb.
5211 levél
Válasz 07.06.27. 19:10 #1859
Sevores
Ez igaz. 1 hónap alatt annyiszor végigtoljuk, hogy meglesz az összes bug.
1135 levél
Válasz 07.06.27. 18:29 #1858
BigBoy
Én szórakozgattam kicsit, a Colin Dirt-öt felraktam 1024x768-ra, minden high és 4x elsimításon, semmit nem szaggat, szerintem a 1280at is vinné, de mikor a spiderman3-at indítom, az eléggé bele-bele szaggat, illetve nem is annyira szaggat hanem belassül, és az olyan 1024, 2x elsimítás stb.. és most az a furcsa érzés van bennem, hogy most a Crysis hogyan fog futni, szépen vagy szaggatva... jó lenne már valami demo a megnyugtatásomra.
874 levél
Válasz 07.06.27. 18:24 #1857
Drafta
Ez tökéletesen így van, abban az esetben, ha be kell osztani a rendelkezése álló lóvét. De ha mondjuk megdobnának egy millióval, vajon akkor is X1950Pro-val szerelnéd a géped? (merthogy ez köztudottan egy nagyon jó vétel manapság)
3999 levél
Válasz 07.06.27. 18:03 #1856
drdani
írok nekik levevlet, hogy adják ki a bétát...majd mi leszeszteljük és megkeressük a bugokat hát nem lesz úgy gyorsabb?
Ahol a rendetlenség törvény, rendcsináló a lázadó!!
3999 levél
Válasz 07.06.27. 18:01 #1855
drdani
sztem egy évet, ha nem többet, simán ki fog bírni a géped.

na ez az, én is vennék jobb cuccokat, de egyelőre ez bőven elég. inkább várok, és majd akkor veszek gépet, ha már télleg szükség lesz rá. addig is mennek lejebb az árak. jobb várni, mint előre megvenni a gépet amit ki sem használsz. na mind1, ehhez semmi közöm, atól még király géped van
Ahol a rendetlenség törvény, rendcsináló a lázadó!!
5211 levél
Válasz 07.06.27. 17:02 #1854
Sevores
Az utolsó három nem tartozik hozzá.
1135 levél
Válasz 07.06.27. 17:02 #1853
BigBoy
Kicsit tudok, de le tudom fordítani
5211 levél
Válasz 07.06.27. 16:59 #1852
Sevores
#1815
Egyébként ha tudsz angolul:

Alpha
The first major milestone in the game development cycle, Alpha phase means that the game is feature complete and is at a playable state from beginning to the end but there still is ALOT of work to be done across the board. To be expected are alot of bugs that will affect gameplay, art assests and even sounds may still be incomplete and not in place in the game world. Alpha also states that it is ready to be rigorously tested by the QA department and hundreds of builds of the game will be passed to and from the designers, programmers and QA. Alot of optiimsation within the engine too is being done and the level designers are also busy optimising levels and fixing bugs in design and game balancing issues.

Beta
The second major milestone in the game development cycle, Beta phase means that the game is alot closer to being finished and no more audio, art and even gameplay assets are to be added to the game. This phase soley works on find and fixing bugs which are divided into several catergories ranked according to severity, even tho all major bugs that can make the game unplayable are ironed out some of the low severity bugs will make it through this stage which will result in patches being later developed after release.

Final Candidate
The Final Candidate build is when all Leads in the seperate departments can officially and confidently sign off that all known major and semi-major bugs are fixed, the build is tested again and if bugs show themselves, they are immeadiatly fixed if need be and another build is resubmitted, so on and so for until....

GOLD!
Meanings to some of the terminology used

QA
Meaning Quality Assurance, they test the game inside and out.

Assests
A broad general term for objects and content within a game (levels, meshes, brushes, art etc)

Build
A build is the current version of the code and assests within the game.
1135 levél
Válasz 07.06.27. 16:49 #1851
BigBoy
Fórumon írták hogy valami alpha készen van, ez mit jelent?
12565 levél
Válasz 07.06.27. 16:49 #1850
McCl@ne
Csakhogy én nem erre a vérszegény és gagyi kínálatra vettem a gépem, hanem UT3, Crysis és egyéb ilyen finomságok alá. Csak jelezni akartam, hogy ami éppen megy rajta, az csak azért nem néz ki jobban,mert nem lehet feljebb húzni a grafikát. Nem azért, mert a gépem elhasalt. És remélhetőleg így lesz a következő legalább fél évben is.
Respect is not given. It's taken.
3999 levél
Válasz 07.06.27. 16:46 #1849
drdani
amúgy lehet hogy csak irigységből beszélek
Ahol a rendetlenség törvény, rendcsináló a lázadó!!
3999 levél
Válasz 07.06.27. 16:45 #1848
drdani

még mindig jobb ramot venni mint piára meg cigire költeni a lét én is ezt mondom mikor gépet újítgatok.
amúgy komolyan: test driveozok én is mint állat. látod a konfigomat az infómban. teljesen maxon játszok, 1680x1050-ben minden on kivéve HDR (a vidkari nem bírja) 2x FSAA és egyátalán nem szaggat, teljesen folyamatos 30fps körül. kétlem bár, majd kipróbálom, ugyanezen beállításokkal hogy menne egy gigával. majd megnézem. szóval szó mi szó, nem sokat nyertél (még) hogy 5ször olyan drágábba géped
egyelőre lekopogom, bár sztem még 1-2 hónap és az új játékok miatt valszeg igencsak fel fog menni a vérnyomásom
Ahol a rendetlenség törvény, rendcsináló a lázadó!!
12565 levél
Válasz 07.06.27. 16:35 #1847
McCl@ne
Kimegyünk a hóba és lejátsszuk, vagy itt helyben adod meg magad?
Amúgy komolyan: nem érzem olyan gáznak a gépemet. Most játszok ezzel a Test Drive Unlimiteddel, full grafika, max. (asszem csak 4-szeresig megy) élsimítás és 1680x1050-es felbontás és egész csinos a drága... Meg a többi.
Szal az egyetlen dolog, ami a Crysis-sel kapcsolatban érdekel, az a megjelenési dátuma, részemről no para.
Ha ez szerinted kihat a szellemi képességeimre, akkor lásd első mondat...
Respect is not given. It's taken.
5211 levél
Válasz 07.06.27. 16:27 #1846
Sevores
Nem felesleges, tartalék.
1135 levél
Válasz 07.06.27. 16:26 #1845
BigBoy
Nem hogy más szegény embernek adnál a felesleges ramodból..
8894 levél
Válasz 07.06.27. 16:25 #1844
goodboy007
Majd mindjárt ad neked McL@ne
5211 levél
Válasz 07.06.27. 16:23 #1843
Sevores
"bár nem hiszem hogy sok hülye van akinek 4 giga ramja van..."

*Sevores félve felemeli a kezét*
1135 levél
Válasz 07.06.27. 16:20 #1842
BigBoy
Háát azért szerintem van 1-2! De az szegény nem tud mit csinálni a pénzével...mert anyuka, apuka mindent meg vesz neki!
1135 levél
Válasz 07.06.27. 16:19 #1841
BigBoy
jójó, igaz! De viszont amellet van gondolom egy "kis" proci meg egy "szar" videókártya!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.