Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Super Mario (Mario Forever, SMBX stb.)

51813 levél
Válasz 14.03.15. 13:17 #2503
Barthezz
Elkezdtem a 6. világot NSMF-ben, hát ez kegyetlenül nehéz... Szinte minden pálya egy tömény szopás. De nem adom fel, ha lassan is, de azért egyre előrébb vagyok. ^^ Kíváncsi vagyok, utolsó 2 map milyen lesz, mert ennél már tényleg csak a Funny Tanks és társai nehezebbek...
51813 levél
Válasz 14.03.13. 23:50 #2502
Barthezz
Az ötlet jó, de a kivitelezés elég gagyi. Az irányítás tényleg borzasztó, úgy csúszkál Mario ide-oda, mintha jégen lenne. A 2. pályán pedig egyszercsak el is tűnt és láthatatlanul kommandózhattam tovább... Itt volt az a pont, hogy kinyomtam.
679 levél
Válasz 14.03.13. 20:23 #2501
SMBX-fan
Nicsak, nicsak, mit találtam. (5 játék egyben )
http://www.snesfun.com/game.php?id=1192
Az irányítás nehezebb, mint először, de sztem majd megszokom/megszokjuk.
679 levél
Válasz 14.03.12. 19:15 #2500
SMBX-fan
3. világ szellemkastély: mi a töcs van? (itt is csak végig kell menni?)
679 levél
Válasz 14.03.11. 20:58 #2499
SMBX-fan
Figyuzzá' má'! Sivatagos második minikastélynál százszor elvéreztem, mire sikerült. (a kalóózhajó csont nélkül ment király zenével) Tehát ki csinál meg powerup nélkül egy secret stage-t?
51813 levél
Válasz 14.03.11. 20:56 #2498
Barthezz
Azóta nem is volt tankos pálya, szal eddig ez az egy volt nekem is.

A 3.-on annyira nem, pár vízalatti pálya van csak benne. Ott a secret stage elérése a legdurvább kihívás, nekem csak az 5. mapról visszamenve sikerült egy új poweruppal. Ha megcsinálod anélkül, akkor penge vagy nagyon.
679 levél
Válasz 14.03.11. 20:42 #2497
SMBX-fan
De ugye tudod, hogy ez a sivatagos?!
Amúgy a 3. világban sokat kell majd úszni?
51813 levél
Válasz 14.03.11. 20:41 #2496
Barthezz
Lesz ez még rosszabb.
679 levél
Válasz 14.03.11. 20:36 #2495
SMBX-fan
Okés, tankos pálya kikezdett!
51813 levél
Válasz 14.03.11. 00:02 #2494
Barthezz
Tényleg hamar megszokható. A sok bugot persze így is észlelni fogod, de ennek ellenére is tök élvezetes lesz az egész. És hát vegyük figyelembe, hogy a srác tök egyedül csinálta az egészet.
84 levél
Válasz 14.03.10. 18:33 #2493
Dorado
"a háttér és előtér elemek kitakarnak vmi lényeges momentumot a pályáról"

Jaja, ez zavart egyből engem is. Kicsit káoszosnak tűnt, hogy mi az ami csak háttér/előtér és mi az ami tényleg a pálya része.
Őszintén szólva 1 perc után kiléptem és ment is az uninstall. De lehet hogy hétvégén adok neki még egy esélyt, ha már ennyire győzködsz.
51813 levél
Válasz 14.03.09. 23:42 #2492
Barthezz
A grafika is csak megszokás kérdése. Nekem könnyen ment, mert a New Super Mario Brosról akkoriban néztem elég sok youtube-videot kíváncsiságból, így mostanra már rég átestem a kezdeti meglepődésen. Inkább néha az a zavaró, hogy a háttér és előtér elemek kitakarnak vmi lényeges momentumot a pályáról és emiatt halok meg. De szerencsére nem túl sűrűn szaladok bele ilyenbe.

Az első világot told végig (és a befejezéskor ne lépj ki, hanem indítsd el a 2. világ első pályáját, különben bug miatt kezdheted az egész játékot elölről!), engem is eközben győzött meg. A végefelé jönnek a speckó pályák, kétfajta hőkövetős kalózágyúval, buborékokkal és az egyik az ún. chomp shark-okkal, amik ilyen pici izék, amikhez ha közel mész felfújódnak és szó szerint letarolják függőlegesen a pálya egy szakaszát, de ezt véletlenszerűen, így teljesen random mód alakul a pálya és a szakadékok minden próbálkozás közben. Ehhez hasonló finomságok, váratlan meglepetések a későbbi világokban is felbukkannak, amivel sztem teljesen sikerült feldobni és változatossá tenni a játékmenetet.

Ötletes újítás még az egyes világok végén a léghajó térképen való üldözése is. Vannak továbbá a térképen mozgó ellenfelek, akikbe beleütközve nyomni kell egy fightot (vagy mindet kinyírod, vagy összeszeded az összes piros követ) és ha sikerül, jutalmat kapsz, ha nem akkor ott maradnak a térképen és újra és újra belefuthatsz. Nah most az 5-ös világon ez nálam odáig csúcsosodott ki, hogy az egyik fight sündobáló felhők ellen ment egy függőleges pályán, ami olyannyira brutálisan nehézre sikeredett, hogy inkább kikerültem a térképen lavírozva. Viszont a végén elszabadult a léghajó és minden sikertelen próbálkozás után úgy mozgott a térképen, hogy utamba került a felhős fight, amit baromi nehéz kikerülni, így 90%-ban megakasztott a léghajó vadászatban és a checkpointot is buktam miatta. Végül kénytelen voltam letudnia felhős fightot és ezután már a léghajó is meglett, de elképesztő módon sikerült ezzel megszívatniuk és megnyújtani vele a játékidőt, komoly kihívást adva.
Szóval a fentiek lényege, hogy a térkép is jóval interaktívabbá vált és komolyan a játék része lett.
84 levél
Válasz 14.03.09. 23:23 #2491
Dorado
Igen, a grafika furcsa. Szép, de én jobban szeretem, ha egyszerűbb.

Amiket írsz, azok alapján lehet hogy kéne adnom neki egy esélyt, csak idő is kéne hozzá.
51813 levél
Válasz 14.03.09. 20:56 #2490
Barthezz
Szokni kell a grafikát és az irányítást is elsőre. Ugyanez a grafika van a Nintendon a New Super Mario Bros.-ban is. Először a falra másztam tőle, de most már tetszik ez az új stílus. Az irányítás pedig az első világ teljesítése során kézreáll és most már simán kivitelezem a pontos ugrásokat.

Szóval adj neki egy esélyt, mert az elsőre fura irányítás és a bugok ellenére elképesztő ötletes pályák vannak benne, szinte mindegyiken van egy olyan új elem, vagy egyedi nehezítés, ami eddig Mario játékban még nem volt. Plusz az új mozgások, falak között ugrálás, falon futás, stb. is nagyon feldobják és igazodik a kor követelményeihez. Ez tényleg egy új Mario.

Én amúgy most értem a felhős világ végére, kegyetlenül brutálisan nehéz és szopatós volt az utolsó néhány pálya, a főpálya meg elérte, hogy csapkodjam az asztalt és a billentyűzetet, amit már nagyon rég váltott ki belőlem játék. Végül 1 órás próbálkozás után összejött és most a 6. világon vagyok, húsevő virágok földje. Már az első pályája olyan, hogy telis tele van brutálisan durva (óriási, vagy éppen 600 irányba tüzet lövő) virágokkal az egész. Ez a játék igazi hardcore Mario veteránoknak készült, helyenként már túlzás a nehézség, de éppen ettől jelent kihívást.
84 levél
Válasz 14.03.09. 18:34 #2489
Dorado
köszi
megnéztem most ezt az nsmf-t, de első ránézésre nem tetszik
679 levél
Válasz 14.03.09. 18:15 #2488
SMBX-fan
Szia Dorado! Most éppen az NSMF-ről beszélünk.
Annak a linkje az elző oldalt van Barthezz egyik hsz-ében, de ha a Mushroom Robbers érdekel, itt róla egy link (a lap alja felé van a letöltési link, kicsit felette pedig a pillanatképek rejtőgombja):
http://www.supermariobrosx.org/forums/viewtopic.php?f=36&t=445
84 levél
Válasz 14.03.08. 20:58 #2487
Dorado
Hali!
Melyikkel játszotok? Adtok egy linket?
51813 levél
Válasz 14.03.08. 19:51 #2486
Barthezz
Sok szemét pálya van és nagyon kevés powerupot ad a játék, én is szívtam elég sokat, de azért egy kis kitartással mindegyik pálya teljesíthető. Szóval ne add fel, lesznek még a sivatagnál sokkal szopatósabb világok is. Pl. ez az 5. már eléggé bedurvult.
Az alap Mario Forever Hardcore meg Funny Tanks pályáinál pedig egyik sem nehezebb, szóval tényleg megoldhatók.
679 levél
Válasz 14.03.08. 19:15 #2485
SMBX-fan
2-7 tájékán. :/
51813 levél
Válasz 14.03.08. 19:03 #2484
Barthezz
679 levél
Válasz 14.03.08. 18:55 #2483
SMBX-fan
Adta'jóisten neked hogy ott jársz. Sivatagban kaputt nekem.
51813 levél
Válasz 14.03.08. 18:53 #2482
Barthezz
51813 levél
Válasz 14.03.08. 15:52 #2481
Barthezz
New Super Mario Forever jelentem kurva nehéz. Az 5-ös világ (Cloudland) első kastélyánál teljesen megakadtam, legalábbis eddig 20-ból 20 halál kb... Lefelé kell zuhanni végig, időre, szal nem célszerű belassítani magam és ááááh... elég lehetetlen így az egész.
51813 levél
Válasz 14.03.07. 23:54 #2480
Barthezz
Hmmm... Bár azt írta, félbehagyta és bizonytalan, hogy befejezi-e. Mindenesetre nem tette volna ki, ha nem lenne vmilyen terve vele.
679 levél
Válasz 14.03.07. 15:44 #2479
SMBX-fan
Lám-lám mit találtam

http://www.supermariobrosx.org/forums/viewtopic.php?f=34&t=1511
679 levél
Válasz 14.03.06. 16:07 #2478
SMBX-fan
A Ludwig's mansion-t nézd meg, nagyon hosszú. :/ Szerintem ha végigjátszod az eredeti MF-ben a HC2-t újra, asszem menni fog.
51813 levél
Válasz 14.03.05. 23:22 #2477
Barthezz
Szvsz Invasion 3-ból nem lesz semmi, meg ebben a formában komolytalan is. Mushroom Robbersbe belelestem youtube-on, tényleg ötletesek a pályák ezekkel a mozgó lávákkal és falakkal, de elég hardcore-nak is tűnik emiatt.

Nem játszom most mással egyébként, NSMF-et is 2 hét óta nem volt időm elővenni. Most hétvégén folytatom, aztán kövi hétvégén is, szal még 3 hétig legalább kitartok ebben a tempóban vele.
679 levél
Válasz 14.03.05. 17:48 #2476
SMBX-fan
Ahogy te csináltad a TGE2-vel, úgy fogom én a TMR-el.
Nagyon szórakoztató és kreatív epizód és nem hasonlít egy kampányra sem, kivéve talán az első világ a TGE 1. világára, de ez nem nagy hiba.
Amúgy van egy pálya az utolsó világban, ami tisztára Metroid stílusú.
Az Invasion 3-ból 3 világ van készen, de fórumot váltottak, szóval nem tudom követni.

679 levél
Válasz 14.03.05. 17:40 #2475
SMBX-fan
Amúgy mostanában mivel játszol SMBX-en és NSMF-en kívül?
51813 levél
Válasz 14.03.04. 17:10 #2474
Barthezz
Nem hinném, hogy lesz annyi időm. Meg nem is különböznek annyiban az egyes epizódok, minden projektet végigtolni unalmas lenne. Ha jön New Great Castle Adventure, vagy Invasion 3, azokra benevezek.
679 levél
Válasz 14.03.02. 18:45 #2473
SMBX-fan
Amúgy én sem vagyok veterán. Csak végigjátszottam a Super Mario Bros. 3-t reggeli előtt. XD
Amúgy a kampányomban az 5-4 egy szívós pálya. (az erdő teteje)

Más az SMBX terén:
Az Invasion 3 jelentősen fog különbözni az Invasion 2-től. (Redigitnek nincs benne szerepe)
Ha lesz időd, végigtolod a Mushroom robbers-t?
51813 levél
Válasz 14.03.01. 11:43 #2472
Barthezz
Az már nem gond, ha minden játék után átmásolod magadnak az egész játékot egy másik mappába. Így ha előjönne a bug, a legutóbbi biztonsági másolatban lévő állapottól folytathatod. Ezért volt fontos, hogy rájöjjek, hol a mentés.
679 levél
Válasz 14.03.01. 10:44 #2471
SMBX-fan
Már csak a bugra kell figyelni.
51813 levél
Válasz 14.03.01. 10:11 #2470
Barthezz
Hazautaztam vidékre és próbaként elhoztam magammal a NSMF teljes mappáját. Benne van a mentés mégiscsak vhol, mert onnan tudtam folytatni, ahol abbahagytam. Szóval ez a probléma megoldódott. ^^
679 levél
Válasz 14.02.28. 18:49 #2469
SMBX-fan
Amúgy az SMBX yoshi-k, ha még nem tiszta:
Zöld: Alap, csak különböző színű tekikkel van valami speckója
Sárga: Ha van valami a szájában, kisebb földrengést csinál és a közeli ellenségeket elpusztítja (beleértve a páncélost és a sünt)
Piros: Minden teknőspáncélból tüzet készít
Kék: Tud repülni, ha van valami a szájában
Lila: Ha zuhanás közben megnyomod a lefelé gombot, akkor kisebb földrengést csinál, csak ez szétrombolja a téglákat is.
Rózsaszín: A megemészthető ellenségekből zöldséget csinál és kiköpi. (vegetáriánusok kedvence )
Fekete: A sárga, piros és kék Yoshi keveréke (meg kell hagyni, brutál erős)
Türkiz/jégkék: A megemészthető ellenségekből jégkockát csinál majd kiköpi. (hasonló a kék téglához)
A cipőket meg a hozzászólásokból ítélve tudjátok.
679 levél
Válasz 14.02.27. 16:48 #2468
SMBX-fan
Amúgy csak nemrég fejeztem be a sivatagos pálya minikastélyát az NSMF-ben.

SMBX-hardcore...szerinted?
679 levél
Válasz 14.02.27. 16:09 #2467
SMBX-fan
Nem teljesen. Én az SMBX Mushroom world adventures készülődő epizódra gondoltam, egész gyorsan haladok benne. Amúgyis, az NSMF-ben az utolsó előtti világ az erdős vagy azelőtti.
51813 levél
Válasz 14.02.27. 00:27 #2466
Barthezz
Egy játékról beszélünk? Vagy te már ennyire előre tartasz benne?

Amúgy van benne falon futás is, tiszta modernné vált Mario.
679 levél
Válasz 14.02.26. 18:35 #2465
SMBX-fan
Amúgy az erdős világ minikastélya az első láva elől menekülős pálya (viszont csak kétharmada a TGE2-s sebességnek), így félig-meddig könnyebb. Viszont a boss ultraszívás.
679 levél
Válasz 14.02.25. 14:41 #2464
SMBX-fan
Így is lehet értelmezni, de én arra értettem, hogy "eltűnt"
Talán egyetlen figyelemre méltó elem van az NSMF-ben, ami a falon ugrálás, de az már egy szinte kötelező elem A New Super Mario Bros. DS megjelenésétől fogva. (2006)
Szerintem jobban járnánk és letöltenék egy Wii/Wii U emulátort.
Az SMBX meg ott hibázott legjobban szerintem, hogy abbahagyta a verziók fejlesztését (eltűnt a forráskód) és helyette az epizódokat kezdték el készíteni. (minden héten van egy új kampány)

Amúgy az én kampányom nem a legjobban megtervezett az angol miatt. Ja és nagyon hosszú.
51813 levél
Válasz 14.02.24. 22:44 #2463
Barthezz
Az eredeti Mario Forever-t sajnos tényleg nem múlja felül. Jó játék lett, sok újdonsággal és jó ötlet volt a Nintendo exkluzív New Super Mario Bros.-t PC-re átültetni, de nagyon felületes munkát végzett ezúttal sajnos.

Rengeteg a bug (pl. ez az elakadást okozó nagyon durva), igénytelen sok esetben a megvalósítás (Esc-pel azonnal kilép, nem támogatja a wide screent, a gamepad nem konfigurálható és csak a gombok fele került átültetésre, a térkép mozgatása, a powerupok kiválasztása, vagy a párbeszédek kizárólag billentyűzetről hívhatók elő) és az angol helyesírása is borzasztó, amit tényleg nem telt volna semmibe egy angolul jól tudó cimborájával lektoráltatni ("welcome in...", "hounted", "lolipop" és még számtalan hasonló helyesírási hiba, ráadásul a pályák elnevezése is ötlettelen). Ezen felül nagyon csúnya lopások vannak pl. a Rayman Originsből (a szétnyíló tüskés virág onnan jött, valamint egy zenét is egy az egyben átvett onnan).

Szóval jah, ez már nem a Mario Forever-ben megszokott tökéletesség.
679 levél
Válasz 14.02.23. 20:00 #2462
SMBX-fan
Vagyis nem olyan.
679 levél
Válasz 14.02.23. 20:00 #2461
SMBX-fan
Hát, ez nem az a Lost Map amit szerettem annó. :/
51813 levél
Válasz 14.02.23. 19:57 #2460
Barthezz
Ha a programban lenne a mentés, akkor lenne egy olyan file a mappában, aminek az időpontja megegyezik a programból való kilépéssel, vagy azelőtt pár perccel. Ilyen file nincs. Amiket felülír a data / gfx mappában, azoknak a dátuma mind a játékba való legutóbbi belépés dátuma, így ezek között sem lehet a save file.
679 levél
Válasz 14.02.23. 18:57 #2459
SMBX-fan
Na hadd ne mondjam má' nem vagyok programozó vagy villamosmérnök. Szerintem eleve a programban van a mentés, de azt felbontani lehetetlenebb, mint a képzeletbeli HC3 kis Mario-ként!

Engem csak egy dologgal lehet jól megbízni Mario-val kapcsolatban:
Hogy készítsek egy szintet! Bár meg kéne tanulni a mediafire használatát.

51813 levél
Válasz 14.02.23. 18:38 #2458
Barthezz
Pedig benned bíztam. De így én se voltam még egyszer sem, hogy egy játék mentéseit ne találjam meg sehol.
679 levél
Válasz 14.02.23. 17:36 #2457
SMBX-fan
Há' biz'isten én se találom. :c
51813 levél
Válasz 14.02.23. 17:20 #2456
Barthezz
A játék mappájában biztos nincs. Manapság nem is divat odatenni a mentéseket, hanem a Users, ProgramData vmelyikébe. Temp könyvtárakat is átnéztem (időrend alapján csoportosítottam a file-okat, így felül voltak a maiak) és természetesen a rejtett file-okat is megjelenítettem, de sehol nincs olyan, ami a neve/időpontja alapján a kilépésem pillanatában született volna. Mondjuk rikta igénytelen megoldás, hogy az ESC-pel azonnal kilép, semmi pause mód, vagy főmenübe visszalépés lehetősége.

SMBX is érdekel, de csak a főbb epizódok. A Mario Classic lesz a következő, de csak kb. nyáron, mert itt pihen a gépemen a tavaly megjelent Flashback remake és tavasszal jön az Oddworld: New 'n' Tasty is, amik elsőbbséget fognak élvezni. Eddig meg platformok terén elvoltam a Rayman Legends-szel, a Duck Tales Remastered-del és a Castle of Illusion remake-kel. SMBX egy-egy új félhivatalos epizódját olyankor veszem elő, ha épp nincs semmi más.
679 levél
Válasz 14.02.23. 15:47 #2455
SMBX-fan
Sztem nincs is benne eleve, én is átnéztem, de még keresni fogom. Ha nem találom, akkor szívtam. Amúgy szoktál néha SMBX-ezni? Kipróbálod a mushroom robbers-t vmikor? A színvonala egy rajongói és egy hivatalos epizód között van, szóval félhivatalos kampánynak is mondhatjuk.
51813 levél
Válasz 14.02.23. 15:38 #2454
Barthezz
Keresd még! Jövő hétvégén vidéken leszek és ahhoz is kellene a mentés file, hogy tudjam folytatni. Én már mindent megpróbáltam, google-lel sem dobott ki sehol ilyen jellegű kérdést, írtam a Softendo honlapján is a kiadónak, stb., de semmi eredmény. A játék saját mappájában felülír mindig egy csomó file-t, de ezek közül egyik sem a mentés, a User, a Documents és a ProgramData mappákat pedig már 3-szor átnéztem elejétől a végéig... Ötletem sincs, hol lehet.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.