Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Szét*** az ideg

51926 levél
Válasz 15.11.12. 12:34 #3567
Barthezz
Gépnél ülve már az index és az origo. De nem is a hírek a fő lényeg, hanem hogy a hosszú reggeli utazás közben van mivel elütni az időt. Meg vannak olyan időszakok munkahelyemen, amikor annyi feladatom van, hogy nincs idő a neten lógni. Ilyenkor a hírportálok kimaradnak.

Tudom, okostelefon, de egyrészt átláthatatlan számomra, az összes érdektelen híren is át kell görgetni, másrészt nem is szokásom tömegközlekedésen utazva a telefont nyomkodni.

De nem is azért írtam ezt be ide, hogy alternatív ötleteket adjatok, hanem idegességemben. Milyen már az, hogy egy olyan újság terjesztését, aminek a nevében benne van a metro szó, pont az egyik metró vonalán szüntetik be, bazmeg. -.-

Tudom, ingyenes újság, örüljek ha kapok, de amúgy ne reklamáljak, mert úgyse fizetek érte. De akkor is, faszom. De ha már a földalatti vonalán meg is szüntetik, akkor a Mexikói úti végállomáson se osszanak, mert frusztráló azt látni, hogy a 2 megállóval korábban felszálló utasoknak van, nekem meg nincs! Semmivel sem különb emberek nálam! Ez diszkrimináció.
27788 levél
Válasz 15.11.12. 12:21 #3566
LordMatteo
Metropol és friss hírek?
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51926 levél
Válasz 15.11.12. 11:55 #3565
Barthezz
Az nem alkalmas ilyen 10-20 perces átszállások közötti, a többi utas és a BKV rázkódása által állandóan kizökkentős olvasásra. Másrészt könyv esetén mindig is úgy szerettem olvasni, hogy az adott fejezetet végig, nem pedig random helyeken megszakítva.

Nekem Metropol kell és kész. Már csak a friss hírek miatt is.
2989 levél
Válasz 15.11.12. 11:22 #3564
Herr Hauptmann
Könyvnek hívják a csodafegyvert.
51926 levél
Válasz 15.11.12. 11:05 #3563
Barthezz
Cseréljünk útvonalat. Amúgy adj neki egy esélyt, sztem egész jó és korrekt újság, nekem a reggelek része lett az elolvasása, másrészt nem is nagyon lehetne másképp kibírni 45-60 perc BKV-zást, a legvégén a 105-ösön araszolgatva a lánchídi és az Alagútban lévő dugóban.
16111 levél
Válasz 15.11.12. 10:39 #3562
david139
Pont mostanában akartam kommentelni, hogy milyen kibaszott irritáló, hogy minden aluljáróban 5-8 metropolos ember tunkolja a pofámba a szarját...
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
51926 levél
Válasz 15.11.12. 09:34 #3561
Barthezz
Nem gondoltam volna, hogy a Metropol újság révén valaha ebbe a topicba fogok írni, de rohadtul irritáló fordulatot vett most már számomra a dolog.

Munkába menet reggelente a földalatti Hősök tere megállónál szoktam beszerezni az újságot, normál utazásom esetén több terjesztési pontot nem érintek. Mivel majdnem 1 órát utazom, gyorsabban és értelmesen szokott telni az újság olvasása révén a tömegközlekedésen töltött, amúgy értelmetlen idő. E hét hétfőtől azonban eltűnt az újság a földalatti vonaláról. Újságosztó kolléga mondjuk már régóta nincs, de ezt okozhatta átmeneti munkaerőhiány is, most azonban a Metropol kosárka is minden reggel üresen fogad. A többi ezt követő állomáson, még a legforgalmasabb Oktogonon sincs, így azt sem tudom megtenni, hogy kiugrok az egyik megállóban a szerelvényből újságért és gyorsan vissza. Így minden reggel kerülnöm kell mostantól az újság beszerzése érdekében, ami kurva kellemetlen így, hogy amúgyis majdnem 1 órát utazom és 8-ra be kell érnem a munkahelyemre, ráadásul az út első fele így unalmasan, értelmetlenül telik a tömegben nyomorogva. További frusztrációt okoz, hogy a Hősök terére begördülő szerelvényen tartózkodók vígan olvassák az újságot, tehát a Mexikói úti végállomáson ezek szerint továbbra is elérhető, aztán a később felszállók számára már nem... Mivel már 4. napja is ugyanezt tapasztaltam, írtam egy szép hosszú, udvarias levelet a Metropol honlapján található ügyfélszolgálati/olvasói kapcsolattartói e-mail címre, megtudakolva az újság hiányának okát a földalatti vonalán, illetve kértem őket, hogy legalább a legforgalmasabb Oktogon és Hősök tere állomásokon legyen újra elérhető, hiszen a hirdetőik sok embert érnek el ezeken az állomásokon, így nekik is érdekük. Levelemet azonban a mailer daemon dobta vissza... Nah ez volt az a pont, ahol totál felkúródott az agyvizem és a jó büdös kurva anyjukat most már, de tényleg! Kívánom, hogy bassza seggbe ezt a törzsolvasókra magasról szaró bandát egy taliga aprómajom!
16111 levél
Válasz 15.10.28. 16:07 #3560
david139
Grat!
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
1001 levél
Válasz 15.10.28. 15:30 #3559
Sityi
Status update:

Az OTP ma megadta a hitelt. Nem kicsit megkönnyebbültem...
1001 levél
Válasz 15.10.14. 16:41 #3558
Sityi
Úgy tűnik, lakáshitelt igényelni erősen extrémsport-kategória... Beégetem akkor itt is a céget:
- Az mekkora kreténség/böszmeség/akármi, hogy az Erste bank fiókvezetője lehajtott fejjel azt javasolta, amikor már rég kifutottam minden lehetőségből, hogy menjek inkább az OTP-hez, ott biztos megadják a kért hitelt?
- Az mekkora kreténség/böszmeség/akármi, hogy a rendszer szerint abszolút hitelképes vagyok, valami döntnök viszont elkaszált szubjektív okok miatt? Most akkor szabályok szerint játszunk, vagy pofára megy a dolog?
Kajak úgy érzem most már, hogy a Monty Python papagájjelenetének lakáshiteles verziójába csöppentem...
De ami a legjobban idegel az egészben: Egy hónap múlva születik meg a kislányom, és még nem tudom, hova fogom hazavinni... Nincs konyhánk, sem nappalink, mert addig nem tudjuk megrendelni, amíg nem tudjuk biztosan, hol fogunk lakni. Az eladó mondjuk rendes volt, beengedett minket a lakásba - az albérletben, ahol laktunk, egy hónap alatt három patkányt fogtunk el! Ennél még ez is jobb, de azért a kénköves ménkű csapna bele minden illetékes elvtársba, hogy lehet így szivatni az egyszeri informatikai szakmunkást és zugfirkászt?
38328 levél
Válasz 15.10.13. 23:29 #3557
kopé
Kurva papírmunka. Kurva teljesítésigazolások. Kurva vállalkozás.

És még a baszott legjobb 3. sincs meg.
"A lelkesedés diktálja az iramot, de a kitartás éri el a célt!"
51926 levél
Válasz 15.10.12. 10:00 #3556
Barthezz
Nekem a UPC-vel nincs bajom, a múltkori, katasztrofálisan kivitelezett és lekommunikált modemcseréjük kivételével, amikor is a félrevezető tájékoztatásuk és a napokig elérhetetlen telefonos ügyfélszolgálatuknak köszönhetően napokig nem volt netem, nem fordult elő az utóbbi 5-6 évben semmi komolyabb probléma. Nagyritkán, kb. évente egyszer elmegy egy rövid időre a net, de ez meg minden szolgáltatónál előfordul.

Viszont a BKV-figyelőbe most már tényleg írni fogok, de nem a korábban írt problémám, hanem a mai miatt. 105-össel járok dolgozni, ez Budapest egyik legforgalmasabb és egyben legmegbízhatatlanabb buszjárata. Gyakorlatilag a teljes releváns szakaszán nonstop dugóban közlekedik és a számomra csak nagy kerülőkkel és időveszteséggel helyettesíthető Lánchíd-Alagút szakaszon a buszsáv hiánya miatt reggelente általában 15-20 perc, amíg átvergődik. Ez tiszta sor, ezt az időt mindig is belekalkuláltam az otthoni elindulásomba. Azzal azonban nem tudok mit kezdeni, hogy a járatsűrűség néhány hete köszönőviszonyban sincs a menetrenddel. Ma konkrétan a menetrend szerinti 5-6 perces követési idő helyett több mint 20 percet vártam rá a Deák téren, ami azért különösen problémás nekem, mert ahogy másik topicban írtam, múlt hétfő óta 8-ra kell járnunk dolgozni. Ma ez így nem is sikerült, negyed 9-re értem be és mivel a munkahelyem melletti pékség előtt is óriási sor volt (mikor máskor, kb. 2 havonta egyszer áll az utca végén a sor), reggelit sem tudtam venni magamnak, hiszen már eleve késésben voltam. Az a baj, hogy egész múlt héten is 10 perc volt a minimum, amennyit várnom kellett rá, minden egyes nap, de a mai 20 perc túlmegy minden határon. Reggeli csúcs van, dolgozni járnak az emberek és kimarad egymás után 3 járat. Ráadásul végül megnéztem a Futár alkalmazásban, ami kilométerekkel arrébb, a Kodály köröndnél jelezte a legközelebbi erre tartó buszt, így pont indulni készültem alternatív irányba, amikor egyszer csak begördült egy régi Ikarus 105-ös. Ezt miért nem jelezte ki a Futár? A régi buszokra nincs beszerelve? Ezenkívül az eső is csöpögött, de természetesen a Deák téri, legforgalmasabb megállójukba évek óta basznak építeni egy fedett buszvárót. Hadd ázzanak, fagyjanak szét a fizető utasok az alig közlekedő, tömött, heringjárat 105-ösre várva. És még sorolhatnám az anomáliákat. Így is nagyon korán kell kelnem reggelente, hogy 8-ra beérjek, nem vagyok hajlandó a jelenleg ténylegesen 15-20 percenként közlekedő 105-ös miatt még korábban felkelni, hogy beérjek. A munkahelyi vezérkar meg nagyívből leszarja, ha azért kések sorozatosan, mert a BKV szarik a saját menetrendjére és szökőévente indít 105-öst a reggeli csúcsban. Mehetnék persze más útirányon is, de azok akkora kerülők és annyi átszállással, hogy nem igazán lennék előbbre úgy sem. Így is 50 perc a munkába való beérésem, nem vagyok hajlandó másfél órát utazni a szaros BKK miatt, csak hogy időben beérjek.
20586 levél
Válasz 15.10.11. 23:12 #3555
Pyrogate
A BKV az egyik legalja szolgáltató az országban. Na jó, a MÁV lehet szarabb.
Mondjuk én ennél jobban ki vagyok akadva pl. a UPC-n, az még csak nem is állami, de eszméletlen, amit művelnek.
51926 levél
Válasz 15.10.11. 21:24 #3554
Barthezz
Próbálok mindenre reagálni:

Én normálisan, intéssel jeleztem a sofőrnek, hogy szeretnék felszállni, konkrétan a lépcső után azonnal a busz ajtajánál voltam, tényleg 2 másodperc lett volna felszállnom. Ő rámnézett és szándékosan folytatta az ajtó bezárását (a lépcsőn felérve szólt a csengő) és azzal a lendülettel ki is hajtott a megállóból, aztán persze pöcsölt a sávban a többi autó meg a lámpa miatt.

Nem egy bunkó vevőről van szó, amiről Kanduhrka írt, egy szolgáltatást végző cég pedig a normális vevőt igenis szolgálja ki, ha egy picit hibázik ugyan (késve értem fel, amiről nem tehetek, hisz honnan tudjam, mikor ér be a megállóba épp), de ezt normálisan jelzi és egyik félnek sem kerül ez plusz energiájába. Mikor otthagyott, természetesen megkapta tőlem a nemzetközi jelzést is, de jobban megérdemelte volna, ha telibeköpöm a szélvédőt. A mögötte lévő busz a bemutatásomat nem látta, mielőtt ezzel jönnétek, csupán annyit látott, hogy futok az elinduló busz mellől, mert észrevettem, hogy pont egy 30-as áll mögötte, ami szintén jó lenne nekem.

Azzal egyetértek, hogy a paraszt vevő seggét ne nyalják ki, de a normálisét igen. Sajnos itt azzal a helyzetükkel élnek vissza, hogy míg egy étterem esetén megtehetem, hogy többet nem térek be oda, ahogy Pyro is írta, a tömegközlekedés alternatívája az autó lenne, ami drágább és belvárosi viszonylatban lassabb is. Így nem tehetem meg, hogy többet nem BKV-zom, mert még rosszabbul járnék. A bérletet meg kénytelen vagyok megvenni, mert nagyon sokat metrózom, ott pedig nem tudok bliccelni. Szívem szerint nyilván nem fizetnék ezért a szolgáltatásért minden hónapban.

És amit Pyro írt, oké, hogy jogilag ezekre az esetekre be vannak biztosítva, de normális szolgáltató nem mereven alkalmazza a saját szabályait, hanem a normális, fizető ügyfelei érdekét tartja szem előtt és egy kis rugalmasság simám belefér. Csak hát ez a fránya monopolhelyzet, amivel vissza tudnak élni...

Lehet ezek után mégiscsak megírom BKV figyelőre, hadd legyen még egy cikk, ami fikázza őket. Többet ennél sajnos nem tudok tenni.

756 levél
Válasz 15.10.11. 17:05 #3553
pb69
Általánosságban nagyjából egyetértek a véleményeddel. A konkrét esetben viszont vedd figyelembe azt is, hogy konkrétan Te hibáztál először és ezért nem tudtad igénybe venni a szolgáltatást. Nem arról van szó, hogy nem engedtek fel a buszra vagy nem szolgáltak ki, hanem arról, hogy nem gyakoroltak egy gesztust feléd, nem tettek szívességet. Ezen lehet dühöngeni, de kár úgy beállítani, mintha teljesen alaptalanul átvertek volna.

Még ha nyitott ajtós buszhoz szalad is az ember, akkor is necces, hogy megvárnak-e, ha már indulni kellett volna. A Keletinél ritkán járok busszal, de pl. az Örsön szinte mindig van egy épp rohanó utas, mert annyian megfordulnak ott. Ha mindet meg kéne várni, akkor érdekes lenne a helyzet.
Ha meg már csukva volt az ajtó, amikor a lépcsőtől kezdtél rohanni, akkor pláne. Gondolj bele a már fent lévőek helyzetébe is, akik haladnának. Nyilván téged 5 mp lenne megvárni, csak addig még a metrótól felérhet pár igyekvő arc. Meg azért ez szerintem nem része a szolgáltatásnak, nem a saját bérelt sofőrödről vagy fizetett taxidról van szó.
10291 levél
Válasz 15.10.11. 16:31 #3552
MattMatthew
Valaki elégedetlen a szolgáltatással és ezért "kéri vissza a pénzét" (értsd: köv hónapban nem vesz bérletet és úgy utazik), ezért a bkk kevesebb pénzből dolgozik, ezért rosszabb lesz a szolgáltatás és ezért még többen lesznek elégedetlenek és még kevesebben fizetnek azért amit igénybe vesznek...
Nyilván ennél több tényezője van a dolognak, de szerintem kb erről van szó. Minkét oldalról spórolni akarnak energiával és pénzzel és ez hosszú távon mindenkinek rossz és ezt leginkább te, meg a többi rendesen fizető szívja meg, mert ők fizetnek és mégsem kapnak jó szolgáltatást mert sokan meg nem fizetnek a szolgáltatásért.

És sajnos nem azt vállalják, hogy menetrend szerint visznek, hanem kb arról van szó, hogy ha megveszed a jegyet akkor majd valamikor, valahogy eljuttatnak valahova és ne reklamálj.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
9333 levél
Válasz 15.10.11. 16:24 #3551
Kanduhrka
"Igenis, egy szolgáltatást végző cég nyalja ki a vendégei, ügyfelei seggét. Ez a dolguk, ezért fizetünk nekik és alap üzletszabálynak kellene minden szolgáltatást végző cégnél lennie, hogy mindig a vendégnek van igaza. Akkor is, ha amúgy nincs. Mert a mi pénzünkből élnek. Aki ezt nem hajlandó tudomásul venni, az ne végezzen szolgáltatást."

Egy bizonyos szintig igen. Az a baj, hogy te csak magadból indulsz ki, és bár igazat adok neked, de csak azért, mert tudom, hogy ha bemész egy vendéglőbe, akkor nem élsz vissza ezzel a "jogoddal". Én 7 éve dolgozom kereskedelemben, és jó párszor (természetesen ez a ritkább) küldtem már el én is a kurva anyjába egy-egy embert, mert adott esetben TAPLÓ volt. És minden esetben jött is a visszajelzés a többi vásárló irányából, hogy igen, igazam van. (és még csak nem is arról van szó, hogy oda szólnak "hét te!", vagy füttyentenek és kiskirálynak képzelik magukat)
horrorgeeks.blogspot.com
20586 levél
Válasz 15.10.11. 15:39 #3550
Pyrogate
Értem amit írsz és megértelek.
A panaszod azonban nem állná meg a helyét a bíróságon, mert egyrészt a busz menetrend szerint indult, másrészt attól eltérhetnek az üzletszabályzatuk szerint. Nem hülyék, levédték magukat.
51926 levél
Válasz 15.10.11. 15:29 #3549
Barthezz
Egyértelmű, hogy a kocsi a belvárosban nem alternatíva, a bérlet árát nem ezért "kérem vissza", tiszta sor, hogy az autó nemcsak drágább, de időigényesebb is lenne 1-2 kivételt leszámítva, ahol látványosan leszarják a buszsávot (sajnos az egyik ilyen pont érint nap mint nap), a BKV busz gyorsabban halad a dugóban rostokoló autóknál.

A problémám pusztán annyi, hogy előre fizettem egy szolgáltatásért, amit a tegnapi esetben a paraszt alkalmazottjaik miatt adott időpontban nem tudtam igénybe venni. Okés, elmentem nyilván a következő busszal, de akkor, amikor pont szükségem volt rá, az alkalmazottjuk úgy döntött, hogy érvényes bérletem ellenére nem enged fel a buszra, így feleslegesen és indokolatlanul elvettek 10-15 percet az életemből. (Nyilván nem tudhatta, hogy van-e bérletem, de nem ez a lényeg, ha értitek.) Mivel nem kaptam szolgáltatást, vagy nevezzük késedelmes teljesítésnek, hibás teljesítésnek, stb., minimum a kompenzáció megilletne. Nyilván nem követelek vissza 100-200 Ft-ot és a bérlet árát sem és tudom, hogy ez így kivitelezhetetlen is lenne, nem ez a lényeg továbbra sem. De egy normális szerződés esetén ha az egyik fél fizet, a másik viszont nem szerződésszerűen teljesít, a szolgáltatás ára, vagy annak egy része visszajár.
Magyarán ha olyan paraszt buszsofőröket is alkalmaz a BKK, akik saját hatáskörükben úgy döntenek, hogy a fizető utast kizárják a szolgáltatásból, akkor miért várják el, hogy előre, teljes összeget fizessek a szolgáltatásukért? Ennyi a lényeg.
20586 levél
Válasz 15.10.11. 15:10 #3548
Pyrogate
Szerintem a bkv és a kocsi egymás alternatívái. Én a kettőt együtt használom, ha egyikrol le kellene mondanom akkor az a bkv lenne. De szerintem nem olyan rossz a tömegközlekedés itthon. Jó a hálózat kiterjedése, a villamos/metró pedig a dugóban is gyors. A külvárosból beérni mondjuk szar.

Azért írtam a kocsit mert Barthezz kéri vissza a bérlete árát. És akkor a kocsi jön, viszont az nem kis összeg...
756 levél
Válasz 15.10.11. 14:31 #3547
pb69
Vagy hasonlítsuk mondjuk a helikopterhez és akkor pláne olcsó.

Azért azt hiszem, nem kell magyaráznom, hogy egy autónak rengeteg egyéb előnye van, amit illik figyelembe venni a költségeknél. Nyilván szigorúan a belvárosi közlekedést nézve jobban jársz a BKK-val.
Ugyanakkor az autó mindenhol máshol gyorsabb, kényelmesebb, háztól házig mész, megbízhatóbb és kiszámíthatóbb. Lehet bele pakolni és több főre sokkal jobban skálázódnak a költségek. Nyilván drágább, mint a tömegközlekedés, csak éppen sok extra előnnyel jár.

Szóval a bérlet- és jegyárakat nem az autó költségeihez kéne mérni. Nem normális az, hogy a menetrend csak dísz, kimaradnak és összetorlódnak járatok, buszok is ugyanúgy dugókba kerülnek stb.. Zsúfolódhatsz a tömegben, amiben rendszerint legalább 1-2 büdös/részeg/őrült/balhés arc is a környékedre kerül. És ezek csak az általános problémák, ebben nincsenek benne az egyedi "túlkapások".
Persze, aki mindig meg tudja oldani metróval és villamossal (én pl. sokszor ilyen szerencsés helyzetben vagyok), annak egész jó a dolog, mert a tömegnyomoron kívül viszonylag működik a rendszer. Kivéve persze, ha kigyullad a metró vagy bármi gond van a villamossal, mert akkor viszont garantált a min. fél órás késés, ha alternatív útvonal kell.
20586 levél
Válasz 15.10.11. 12:53 #3546
Pyrogate
Szerintem nem drága a bérlet. Kérdd vissza nyugodtan az árát, vegyél egy kocsit, tartsd fent, tankolj bele és állj a dugóban minden nap.

Tényleg parasztok a sofőrők de általánosan az emberek azok itthon. A színvonal ia fos de sajnos nincs jobb alternatíva. Ezt tudják ők is ez a baj. Kocsival a város halál. Kivéve ha olyan helyen közlekedsz, én pl a.külvárosban járok főleg, kocsival megyek naponta dolgozni de ha el kell mennem szüleimhez át a városon akkor csak is 7 után este különben 2 óra minimum. Metróval/vilivel gyorsabb. És én még az osszes kerülőutat is ismerem. A pénzről meg ne is beszéljünk. Bkv 10k és semmi több, kocsi meg kb 20-30 min, és akkor az addicionalis költségek. Lehet választani...
51926 levél
Válasz 15.10.11. 12:22 #3545
Barthezz
+1

Pontosan erről van szó.
1353 levél
Válasz 15.10.11. 11:36 #3544
Sith Assasin
Elmondom, hogy az Egyesült Királyságban a minimum, hogy felengedi a rohanó utast a sofőr, még, akkor is ha piros lámpát kap a buszmegállótól már 30 méterre. Szolgáltatást nyújt, akkor azt illene a legtöbb emberiességgel véghez vinni. Legtöbb esetben máshol 48 órán belül kötelező hivatalos e-mailekre, panaszlevelekre válaszolni, otthon még arra sem képesek legtöbb esetben, hogy visszaírjanak valamit. Egy ember meg nem oszt, nem szoroz, ez kb. 5 másodperc, semmit nem jelent a menetidőben (meg mintha Magyarországon, annyira foglalkoznának a menetidőkkel). Az meg még, hogy rá is néz és úgy hajt el, ez a röhej kategória.
51926 levél
Válasz 15.10.11. 11:13 #3543
Barthezz
Ez nem kivételezés, mert semennyit nem hátráltatta volna a busz indulását, 2 másodperc lett volna az egész művelet és már fent is vagyok (kinyitja, felugrok, becsukja). Ez alapvető emberiesség, normális hozzáállás kérdése. Pláne, hogy a második busz annak tudatában tette ezt meg, hogy látta, az előzőről is pont lemaradtam és mivel így mindkettő elment, rengeteget várhatok a következőkig.

pb69: Alapvetően egyetértek, ahogy korábban is írtam, ennél sokkal nagyobb problémák vannak. A menetrend köszönőviszonyban sincs a tényleges beérkezéssel, de még sokszor a Futár kijelző sem, kimaradnak járatok, felengednek mindenféle csövest, akik összekoszolják a buszokat, takarítani persze nem takarítanak utánuk, ráadásul általában hering módjára kell utazni, embertelen körülmények között, nyáron sokszor a légkondival is spórolva, megfőzve az utasokat, stb.

De a példád nem volt jó. Az étteremmel ez úgy lenne párhuzamban, hogy pl. az étlapról kiválasztott ételnél a köret helyett mást kérek, vagy elvárom, hogy ne nézzenek levegőnek, ha beléptem, leültem és belátható időn belül szolgáljanak ki. Egy minimális rugalmasság kérdése az egész. Nem fél perccel érkeztem a busz indulása után, nem menet közben akartam leinteni, hanem abban a pillanatban, ahogy becsukta az ajtókat. És ezt kétszer egymás után eljátszották velem. Igenis, egy szolgáltatást végző cég nyalja ki a vendégei, ügyfelei seggét. Ez a dolguk, ezért fizetünk nekik és alap üzletszabálynak kellene minden szolgáltatást végző cégnél lennie, hogy mindig a vendégnek van igaza. Akkor is, ha amúgy nincs. Mert a mi pénzünkből élnek. Aki ezt nem hajlandó tudomásul venni, az ne végezzen szolgáltatást.
756 levél
Válasz 15.10.11. 10:58 #3542
pb69
Nem tudom a pontos körülményeket, de elég necces a szitu. Ezért szerintem nem éri meg és nem is túl jogos hőbörögni. Feltéve persze, hogy pontosan indultak a buszok, nem mondjuk hamarabb. Pláne ha már addigra be is csukta az ajtókat, akkor túlzás elvárni, hogy újra kinyissa. Legyen is szó akármelyik említett járatról.
Nyilván van, hogy ha szabályosan is viselkednek, akkor ezt feltűnően bunkó módon teszik és kb. még körbe is röhögnek vagy pökhendi módon lenéznek, hogy lemaradtál. Ez idegesítő tud lenni, de ettől függetlenül az egy gesztus, ha visszanyitja az ajtót és/vagy megvár, ha már mennie kéne.

Nekem volt már arra is pár példa, amikor Örsön látom a visszaszámlálót, hogy van még vagy 20 mp, erre a busz kihúz előttem. Vagy hamarabb csukja az ajtókat és már nem nyitja ki, hiába ér még oda időben az ember. Múltkor meg éjszakaira vártam (óránként járt) és legalább 60-nal elszáguldott a megállónál, eszébe se jutott megállni, pedig elég feltűnően ott álltam.
Elég sűrűn cigizik vagy hangosan rádiózik a sofőr, utóbbi engem nem érdekel, de a füstöt és bűzt elég nehezen viselem. Vagy a végállomáson leszáll és 2 méterre a busztól, az ablakok alatt pöfékel. De sokszor ámokfutók módjára vezetnek vagy épp nem tudják az utat. Kérdezni meg ne nagyon merj semmit, mert vagy nem tudnak válaszolni vagy még el is hajtanak.
Vagy amikor végállomáson 4 méterrel a megálló előtt (ami még nem számít felszállóhelynek) álldogál a busz csukott ajtókkal) és csak fél perccel az indulás előtt áll be, addig lehet hosszú percekig fagyoskodni vagy ázni. Szóval bőven van min joggal felháborodni.

Azzal egyetértek, hogy a jegy- és bérletárak nevetségesen magasak a nyújtott szolgáltatáshoz képest. De nem azért, mert nem várnak meg, ha lekésem a buszt vagy hasonlók. Pontatlanok, nem tartják a menetrendet, kényelmetlenek és néha egyenesen undorítóak a járművek, járatok maradnak ki, megbízhatatlan az egész. Ehhez jönnek hozzá a már említett extra trógerségek.
Én nem várom el, hogy luxuskörülmények legyenek vagy babusgassanak, egyszerűen nyújtsanak minőségi szolgáltatást, tartsák, amire vállalkoztak. Nem azért fizetem a bérletet, hogy majd valamikor, valahogy eljussak A-ból B-be, ennél többet várnék.

Amúgy egy étterembe se valószínű, hogy beengednek zárás után vagy kapsz olyan kaját, ami mondjuk nincs az étlapon.
264 levél
Válasz 15.10.11. 10:23 #3541
Krieger
Hihetetlen, hogy embereknek az az elvárása, hogy velük kivételezve legyen. A busz kinyitotta az ajtót és fel tudott szállni aki ott volt. Te nem voltál ott. Ennyi erővel aki a buszon ül az is elvárhatja, hogy induljon el a jármű és ne álljon még ott 5 percig az ajtót ki-be nyitogatva csukogatva csakhogy az összes utolsó utáni pillanatban érkezőt felvegye. Ha kinyitja az ajtót akkor örülj a szerencsédnek és köszönd meg a szívességet. De hogy nyalják ki a seggedet 9500-ért?? Hát hol élsz te? Különjáratot ne indítsanak neked?? Mennyit kellett várni, 10-15 percet? Látom hálistennek azért túlélted.
51926 levél
Válasz 15.10.11. 09:47 #3540
Barthezz
Ennyit nem ér meg, elég volt számomra itt kidühöngeni magam. Hozzátartozik, hogy általában megvárnak akkor is, ha futok a buszra, szóval a normális sofőrök vannak többségben, csak ezt az 1-2 bunkót kellene kiszűrni. Másrészt ez nem akkora probléma, hogy érdemben foglalkoznának vele a BKK-nál, úgyhogy annak lenne jó a panasztételem, hogy adjak a szarnak egy pofont. Ha pl. olvasod a BKV-figyelőt, ennél sokkal komolyabb atrocitások is érnek 1-2 utast (még ha a kamu-postokat le is számítjuk belőle). Pl. ott a srác, akinek egy nem rögzített aknafedél miatt a felspriccelő forró hűtővíz lefőzte a lábát az egyik buszon. Ehhez képest lófing, ami velem történt... Ennél jóval komolyabb gondok vannak a cégen belül és előbb ott kellene rendet tenni.
10291 levél
Válasz 15.10.11. 09:42 #3539
MattMatthew
Ha időpont és dátum van, az is elég lehet. Az alapján ha akarják akkor be tudják azonosítani, hogy melyik busz ment el akkor és ki vezette.
Szóval ha van időd ezzel tökölni akkor szerintem küldhetsz nekik levelet!
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
51926 levél
Válasz 15.10.11. 09:16 #3538
Barthezz
Ide írom be, tegnap esti eset, szal már nem vagyok annyira ideges miatta, csak elszomorító, hogy ekkora tapló buszsofőröket is alkalmaz a BKK. Tegnap a Keletinél kijöttem a metróból és ahogy felértem, látom, hogy a 20E busz éppen zárja be az ajtajait, gyorsan odarohantam a lépcsőtől és jeleztem a sofőrnek, hogy gyorsan még felszállnék. A tapló paraszt gecije rám nézett, majd azzal a lendülettel az ajtónyitás helyett kihajtott a megállóból. Erre mögötte látom, hogy ott a 30-as busz, az is jó lett volna nekem. Ő végignézte, ahogy a társa otthagyott, így jeleztem neki is, hogy nyissa ki, mire gyorsan ő is ajtót csukott és kihajtott. Pontosan tudta, hogy ez a 2 busz megy el azonos irányba és mivel szombat volt, kurván ritkán közlekednek és szándékosan még rátett egy lapáttal a társa bunkóságára.

Nah most a 9500 Ft-os, a szolgáltatás színvonalához képest bicskanyitogatóan magas bérletár mellett, mivel a BKK egy szolgáltatást végez és mi vagyunk a szolgáltatás használói, minimum elvárom, hogy ezért az összegért a BKK nyalja ki a seggem, hiszen mi vagyunk a BKK-ért és nem a BKK az utasokért. Egy étteremben ilyen viselkedésért a vendég kirúgatja a pincért, egy boltban kirúgják az eladót, ha a főnöke észreveszi, hogy taplón viselkedik a vendégekkel, stb., a BKK meg csak alkalmazza a végtelenül paraszt, tirpák, az utasokat szándékosan szívató alkalmazottakat.

Sajnos a rendszámokat nem jegyeztem fel, különben menne egy levél a BKK-nak és a BKV-figyelőnek. Tudom, mindennapos eset, de nem árt sokszor az orruk alá dörgölni. Kérem vissza a bérletem árát, faszfej BKK!
1001 levél
Válasz 15.10.06. 14:59 #3537
Sityi
Vélet nélkül nem a Program Files mappa alá telepítetted a Steamet? Csak mert az igen erősen ellenjavallt, sokkal jobban jársz, ha a X:\Steam mappába telepíted. Emellett: mennyire gyári standard a Windowsod (értem ez alatt azt, hogy mennyi szolgáltatást kapcsoltál ki, mennyit hackelted meg, ilyesmi)?
3225 levél
Válasz 15.10.06. 09:08 #3536
sHarris
Az ötlet nem rossz, köszi! ...a probléma az, hogy nem is találtam ilyen fájlt. o.O

@jawsika
Just Cause 2. De nem a játékkal van a gond, hanem azzal, hogy egyáltalán nem tudok bejelentkezni (a Steam weboldalán igen). Mindegy tulajdonképpen, a majdnem legális kényszermegoldást alkalmaztam végül.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
2751 levél
Válasz 15.10.04. 19:52 #3535
Aryx
Én sem szeretem alapjáraton a Sztímet. Mondjuk eleve úgy vagyok berendezkedve már csak elvből is, h a kártyámmal is csak offline tudjak vásárolni, h véletlenül se gyengüljek el. Igazából van már itt errefelé nálam annyi játék így is, h már tényleg nem kell több, játszani sem tudok velük, örülök, ha most a WL2-őt kiviszem idén.
Na jó, az az ingyen Abe's Oddyssey kedves volt tőlük nemrég, tegyük hozzá.
De mekkora királyság volt már 14-16 éve, amikor játszani akartam az XY-nal, és úgy kellett fél órát kotorásznom a halom írott meg PC Guru-mellékletes CD között, felüknek tokja se volt. Ennél már csak az volt a jobb, ha így se lett meg.
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
8905 levél
Válasz 15.10.04. 04:26 #3534
goodboy007
Ilyen hibánál, ha másodszori indításra sem tűnik el, akkor a telepítési könyvtárból a "clientregistry.blob" fájlt kell kitörölni, utána mennie kéne.

Ezt a hibát nálam is random kidobálja indításkor, de másodszorra már menni szokott. Régebben volt, hogy törölgetni kellett a fent említett fájlt , de hátha segít.
1364 levél
Válasz 15.10.03. 22:30 #3533
jawsika
egyébként milyen játékról beszélünk? csak mert nekem még nem volt gondom egy játékkal sem. illetve volt egy, de ott is a hiba a régi game-el volt, ami nem támogatta a win7et. de a steamfórumot kaptam megoldást.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
3225 levél
Válasz 15.10.03. 21:36 #3532
sHarris
Sokat érek el egy ekkora céggel, ha el se indul a programjuk, és eredeti játék birtokában is a Torrentre kell hagyatkoznom... Bár most vélhetően az én készülékemben van a gond, de a hibaelhárítási tippjeik se segítettek. Mentségemre szóljon, hogy eddig MINDEN alkalommal, amikor telepítettem, volt valami hisztije, de ilyen még sose. Ezért meg értelemszerűen nem fogom újrahúzni az egész Windowst.

Amúgy a DVD-s témához kapcsolódóan én még mindig azt mondom, hogy ha már veszek egy játékot, akkor annak legyen szép csomagolása, kézikönyvvel meg mindennel együtt, amire jó ránézni és kinéz valahogy a polcon. Nekem egy digitális letöltés semmivel sem ér többet, mint egy lekalózkodott DVD-rip, főleg úgy, hogy megfigyeléseim szerint semmivel nem is olcsóbbak ezek a játékok, mint a boltban kapható, dobozos verziók.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
310 levél
Válasz 15.10.03. 21:19 #3531
CarRoy
Számomra a legnagyobb probléma a Steam-mel kapcsolatban az szokott lenni - Germihez hasonlóan - hogy elsőre nem sikerül a belogolás, de másodjára már gond nélkül megy minden. Pár éve még én is nagyon ellene voltam ezeknek a kötelezővé tett digitális felületnek, mondván tökéletesen elégedett vagyok a dobozos változatokkal, azok amúgy is jobban mutatnak a polcon. Aztán az egyik vásárlás rákényszerített a Steam-re való regisztrációra és szép lassan be kellett látnom, hogy mennyire praktikus ez az egész dolog. Egy helyen van a játékkollekciód, sok az akció és iszonyú egyszerű maga a vásárlás is a rendszeren keresztül. Furcsa, de manapság már tiszta idegennek hat, ha valamilyen játékot DVD-ről kell feltelepítenem, annyira mindennapossá vált, hogy csak belépek a Steam-be és rögtön mehet az installálás, a manuális játék patch-elés pedig mint olyan, megszűnt
1775 levél
Válasz 15.10.03. 21:18 #3530
warcat
Kedvedért megnéztem, nyitott ablakban kb 120 mega Ramot és 1% CPU erőforrást eszik meg,tényleg mennyivel jobb vadidegenekben crackjeiben megbízni egy ekkora cég helyett amit szépen elővehetnek az EUs fogyvédő szervezetek,ha bármi probléma lenne,szokásos emberi hülyeség ez.
16111 levél
Válasz 15.10.03. 20:11 #3529
david139
Hát maga Steam kliens szerintem is egy rakás fos, nálam is állandóan valami baja van. De ha épp működik, akkor amúgy tényleg praktikus
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
5202 levél
Válasz 15.10.03. 19:41 #3528
Skorpio90
Na jó, fektessük le a szabályokat: Uplayt lehet (sőt kötelező) szidni, Steamet nem
Die Hard 13 - Az élet most aztán már k*rva drága!
3225 levél
Válasz 15.10.03. 16:30 #3527
sHarris
Igazából ha funkcionálna, akkor nem lenne baj, mert maga az elképzelés jó. De már alapból az is nonszensz, hogy ez a program nem opcionális - nem, azt neked kötelességed feltelepíteni, különben nemhogy egy-két lehetőségtől elesel, hanem már maga a játék se indul el. Az, hogy kinek mi az egyszerűbb, az megint más kérdés, de én inkább előveszem a DVD-t, és 15 perc alatt megvan, míg azt a több gigát az én netemmel órákon keresztül lehet tölteni, és akkor még nincs installálva.

Na semmi gond, ideje akkor megint beröffenteni a Torrentet. Még szerencse, hogy nem a neten tárolja a mentéseimet ez a csoda, hanem a gépen vannak a fájlok. Mondtam addig, amíg a hozzászólás írása közben nem néztem meg a "Saves" mappa tartalmát. Na most viszont már igaz a topic címe.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
5012 levél
Válasz 15.10.03. 16:22 #3526
Gump
~12 év alatt összesen nem volt több órányi szentségelés steam miatt.
ellenben gyorsabban települ onnan játék, mint DVD-ről. aztán lehet offline módban is indítani a cuccot telepítés után.
amikor az 4. dvd-t rakod be telepítés közben úgy, hogy 20 perce már arra vár a telepítő, mert nem vagy gép előtt folyamatosan, aztán az meghajtó úgy gondolja, hogy nem akarja ő 99%-nál olvasni az adatot, na ott van szentségelés.
1364 levél
Válasz 15.10.03. 16:21 #3525
jawsika
Értelek én, de full máshogy látjuk. Egy helyen van minden játékom, egyszerűen bármikor bárhol letöltöm és már futtatom is, látok acsikat (igen, ez azért számít, na ) A "szenvedni a belépéssel és egyebekkel" az értelmezhetetlen nekem, ne haragudj, belépsz 3 mp és kész vagy, azon a gépen ki se kell jelentkezni többet soha, és rányomsz, hogy telepítés, letölti és felteszi full magától, konfigurál, és indíthatod. Ez... szóval ennél kényelmesebb nemtom mi lehetne. 200 db dobozt tárolni itthon, azokra vigyázni és ha akarom mindenhova magammal vinni az akár 5 DVD-t némelyiknél, illetve folyamatosan a célmappákkal szórakozni, hát nem tudom, biztos az az egyszerűbb (nem, k*rvára nem az )
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
29167 levél
Válasz 15.10.03. 16:18 #3524
Germinator
Szerintem eléggé egyedül vagy ezzel a Steam ócsárlással Ami nem gáz, de ne lepődj meg, ha erre nem helyesel a többség. Nekem is amúgy sokszor azt írja ki, hogy nem tud csatlakozni, de ez csak valami glitch lehet, mert közvetlenül ezután mindig újrapróbálkozom, és mindig sikerül másodjára.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
3225 levél
Válasz 15.10.03. 15:41 #3523
sHarris
Nagyjából háromszor telepítettem újra, szerintem nem ezzel van a probléma. Mindenesetre én még mindenkitől azt hallottam az én ismerőseim közt, hogy csak nyűg és fölösleges szopatás az egész. Mert ugye valóban egyszerűbb dolog fölenni még ezt a piócaprogramot is, meg szenvedni a belépéssel és egyebekkel, mint installálni a játékot és már indítani is. Semmi pluszt nem tesz hozzá a játékélményhez szvsz, az az egy-két achievement nem tudom, mennyire éri meg a több órányi szentségelést (azazhogy de, tudom).
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
6507 levél
Válasz 15.10.03. 15:01 #3522
GustyX
A rendszer attól meg remekül működik, mert nalad most nem. Ha amúgyis ilyen gyakran használod, mindegy ha az egeszet ujratelepited.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
1364 levél
Válasz 15.10.03. 14:41 #3521
jawsika
Ja, vannak. Mivel remekül üzemel és egyszerű, praktikus. Nekem még soha nem volt gondom vele. Sőt nem tudok senkit, akinek lett volna. Pedig 200+ játékom van. De ha félévente indítod el, lehet hogy frissíteni szeretne. Ami azért érthető.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
3225 levél
Válasz 15.10.03. 13:32 #3520
sHarris
Nem mondanám, hogy szét*** az ideg, de a tököm teljes mértékig kivan a Steammel. Fél évente egyszer eszembe jut, hogy játszani szeretnék, de neeeeeem, nem fogok, mert ez a fos nem indul el, így nem tudok telepíteni egy olyan játékot, ami itt van mellettem eredetiben. Mi az úristenért kell ezt a nyomorult, idegesítő programot használnia minden játéknak, amikor gyakorlatilag idegesítőbb, mint egy adware vagy más vírus?... Úgy két hete próbáltam először elindítani ezt a hulladékot, és máig ugyanazt írja ki: nehézségek léptek fel a Steam szerverekhez való csatlakozáskor. A belépési adataim tuti jók, mert a weboldalra magára be tudtam jelentkezni, csak a program nem működik. Biztos nem a tűzfallal vagy az Avasttal van a baj, mert mindkettőt kilőttem mostanra. Más megoldást meg nem is javasolnak, mert a mélyen tisztelt fejlesztők és kiadók igazából szarnak bele, hogy csak megkeserítik a játszani vágyók életét, de valakik biztos jól járnak vele. Tényleg le kell torrenteznem egy olyan játékot, amit én megvettem, csak hogy egyáltalán el tudjam indítani?

És az amúgy komoly, hogy ennek a rendszernek vannak rajongói, vannak, akik szeretik ezt a működésképtelen, kétnaponta frissített szart?
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
552 levél
Válasz 15.10.03. 12:16 #3519
Bomc.
Most válaszolt ez a f*szopó t-mobil, hogy szerintük MAGÁTÓL BEKAPCSOLÓDOTT A MOBILNET a telefonomon, ezért volták le a napi 195 Ft-okat... aha, hajnali 2 körül jön az sms hogy használtam a mobilnetet, meg hétvégén szombat este 8 óra körül...menjenek a jó kurva anyjukba... megmagyarázni az tudnak...
De már lemondtam, ezentúl csak wifi netet használok

854 levél
Válasz 15.09.29. 15:19 #3518
fZolee
Hat igen, otthon kinszenvedes a hivatalokba jarkalni es hogy szinte mindent szemelyesen kell elintezni.
Sok sikert azert hozza.
i5-4570, 16gb RAM, Geforce GTX 660 DirectCU II OC

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.