Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Airborne Assault - Conquest of the Aegean (Ismertető)

1702 levél
Válasz 08.01.11. 20:21 #19
-Jozef-
Elég régi cikk,de valahogy ráakadtam és nagyon megtetszett a játék! Beszerezhető ez még valahonnan egyáltalán?
“Going outside is highly overrated.” - Ready Player One, Ernest Cline
3973 levél
Válasz 06.08.18. 09:59 #18
Petyo
"emlékeim szerint elég komoly engedményeket tettek a realitásban a játszhatóság és - gondolom - a grafika miatt . "

Akkor nem emlékszel jól... már ami a realitást illeti.
A grafika, az tényleg nem a legszebb, de sok, jó mod-al sokat lehet rajta szépíteni.

A "mezei" stratégiákkal (amik igazából nem is stratégiai játékok) meg nagyon ne vegyük a CM-et egy kalap alá.

Ami meg totál NEM igaz, hogy a CM-ben 2-300méter lenne egy harckocsi lőtávolsága. Nagyobb pályán kell játszani és meglátod, hogy biza 1000 vagy akár 1500-ról is odapörkölnek egymásnak. (az eredményesség, az más kérdés)
Játsz még többet CM-el, mert ezek szerint nem sikerült igazán megismerned.
Bár mivel ez itt erősen OFF, amiért elnézést is kérek, várunk szeretettel a CM topicban, ha érdekel a téma...
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 06.08.16. 12:21 #17
Lacko
Az Airborne Assault első két része Hollandiában játszódik, ahol a szintvonalaknak nem volt jelentőségük, ezért ott nem vette észre senki a hiányukat.
Görögország azonban a hegyekről és a szorosokról szól, emiatt itt életbevágóbb lett volna. Abban reménykedem, hogy a hivatalos fórumokon csak felvetik más játékosok és patch formájában hozzájutunk majd később.

Ha esetleg hozzá akarsz szólni egy ilyen topikhoz... Angolul a szintvonal: CONTOUR LINE
123 levél
Válasz 06.08.16. 12:08 #16
kiskorúbézoltán
Szevasztok !

Csak egy hete kezdtem molyolgatni a COTA-nel és örülök is meg nem is , hogy megtaláltam ezt a cikket .
Örülök , mert megtaláltam az egyelen felmerült kérdésemre a választ , és nem örülök mert nem ezt szerettem volna hallani . A szintvonalak a térképről ... Nagy baklövés volt . Az előző részeket nem ismeren , de gondolom ott se voltak , majd elleszek nélkülük .

Az parancs végrehajtásának késleltetésénél nagyon jót röhögtem a "Fájdalmasan Valósághű" opción .

Egy kérdésem azért még lenne : létezik magyar portál/oldal ami az ilyen jellegű játékoknak van dedikálva ?

OFF

A HoI2DD szerintem is kiváló játék , igaz más stratégiai szintű játékot nem is ismerek .

A CM sorozatnak csak egy-egy demójával játszottam , de csak egy fokkal jöttek be jobban mint a mezei "stratégiá"-k , emlékeim szerint elég komoly engedményeket tettek a realitásban a játszhatóság és - gondolom - a grafika miatt .
Én inkább kis négyzeteket bámulok de ne 2-300m legyen már egy hk. lőtávolsága ...

ON
2342 levél
Válasz 06.08.16. 11:28 #15
Bismarck
nagyon jó játék a HoI II
nem csak azért mert egyszerűen élmény, hanem mert nagyon könnyen, saját magad modolhatod (.eug file-ok notepaddal szerkeszthetőek)
rengeteg lehetőséget ad...
és akkor az 1836-1920-ig játszódó testvérjátékáról és ezek összekapcsolásásról nem is beszéltem...
www.wargamer.hu
10960 levél
Válasz 06.08.16. 11:17 #14
Lacko
Ez a lényeg! A luk.
Régen én a PzG és a Soldiers at War közé kerestem játékot és ez lett (sok évvel később) a CM.
És valóban az AA a HOI és a CM között lukba való.
A HOI jópofa, de diplomácia, meg resource management, kereskedelem, R&D, stb... Az AA pedig csak harc, ráadásul realisztikus.
387 levél
Válasz 06.08.16. 10:29 #13
Paladin73
Az FSW nekem marhára nem jött be. Taktikai játéknak erősen gagyi, tactical shooternek meg nem lehet nevezni. Néhány előre kiválasztotthelyre irányíthatod a fickókat, és a fire and maneuver taktika folyamatos használatáról szól. Irtó unalmas lesz nagyon hamar.

Akkor már egy igazi jó tactical shooter, mint a GRAW.

ON:
Ez az AA már az első része óta a megszerzendők listáján van, bár az utóbbi időben egész elfeledkeztem róla, köszi, hogy eszembe juttattad, Lackó

Azért is szeretem, mert nagyjából pont a HOI és a CM közötti "lukat" tölti be - így akármilyen szintű stratégiázásra/taktikázásra vágyom, kiélhetem magam
636 levél
Válasz 06.08.15. 16:07 #12
Herrera
Kösz, lehet, hogy kipróbálom a demót. Teljes játék sem drága már, ha vásárlásra vetemedne valaki.
'The owls are not what they seem'
3973 levél
Válasz 06.08.15. 15:58 #11
Petyo
"Na ez tök így van az Airborne Assault-ban is."

Na igen, de hiányzik a kilőtt, füstülgő roncsok látványa, a tüzérség és harckocsik által porig rombolt épületek, stb...
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 06.08.15. 15:56 #10
Petyo
Mindkét HoI-t próbáltam. Az 1 jobban tetszett kicsit. talán mert volt hozzá magyarosítás. Az ilyen nagyon összetett angol játékokkal az a bajom, hogy nem vagyok túl jó angolból. Ha mindent lefordítok, akkor meg elmegy tőle a kedvem, mert a játékkal töltött időm legalább felét szótárazás teszi ki. Amúgy nem rossz játék.
Az bejött, hogy úgy fejleszthettem az országomat,ahogy tetszik, és olyan egységeket gyárthattam, amit jónak láttam, és nem előre meghatározottakat kapok. Meg az is jó, ahogy írtad, hogy átfogó. más aspektusból közelíti meg a háborút.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 06.08.15. 14:36 #9
Lacko
"Meg a legszuperebb egy olyan akciót sikeresen végrehajtani, amit jó kis tervezgetés előz meg, majd a fegyverek együtműködésével szépen legyőzni az ellent..."

Na ez tök így van az Airborne Assault-ban is.

Amit a taktikai játékokról mondotok, azzal mind egyetértek. Pl meg is akarom kérdezni (OFF), hogy Full Spectrum Warrior-ral érdemes-e próbálkozni. Az taktikainak tűnt.
636 levél
Válasz 06.08.15. 14:15 #8
Herrera
Azért néha jó a változatosság, kipróbálnék egy stratégiát is - persze szigorúan CM tesztelés után. AA jónak tűnik, bár kis területre koncentrál. Hearts of Iron 2 pl. átfogó, Neked hogy tetszett? (topikjában láttam, hogy próbáltad)
'The owls are not what they seem'
3973 levél
Válasz 06.08.15. 14:05 #7
Petyo
kicsit OFF leszek, de én észrevettem magamon, a highway to reich után, hogy nekem a taktikai gammák jobban bejöttek. A HtR-el is jól elvoltam, de messze nem kötött le úgy, mint a Cm. Én sokkal jobban szeretek izgulni, hogy a kis Pak-omat mikor tiporják le és még előtte ki tudja-e lőni az orosz tankot, meg manőverezgetni a terepen a harckocsikkal, gyalogsággal megrohamozni egy lövészárkot, vagy lángszóróval kifüstölni egy bunkert...
Meg a legszuperebb egy olyan akciót sikeresen végrehajtani, amit jó kis tervezgetés előz meg, majd a fegyverek együtműködésével szépen legyőzni az ellent...
na befejezem
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
10960 levél
Válasz 06.08.15. 13:01 #6
Lacko
Azzal egyetértek, hogy hangulatosabb, de az már taktikai tényleg.
Azért a magyarázó képeid nagyon plasztikusak voltak
5397 levél
Válasz 06.08.15. 12:52 #5
Morello
Igaz, igazad van. Csak gondold el mennyivel feeling-esebb egy harckocsi tornyából parancsokat osztogatni az egységeinknek, miközben fújja a hajunkat a szél (na jó, a tiédet nem nagyon... ), mint hogy az irodában tologatod a színes zászlókat. (és csak maximum a légkondi fújja a hajad).

De ilyenkor meg ugye az a megoldás, h játsszon az ember taktikai játékkal, mint a Combat Mission, ez pedig kifejezetten stratégiának va szánva, és valóban a szoba-tábornokokat célozza meg. Kétség nem férhet hozzá.
10960 levél
Válasz 06.08.15. 12:37 #4
Lacko
Erre egyébként nem tértem ki - mert így is túl hosszú lett a cikk, de ezek a négyzetek nem egyszerűen színes négyzetek, hanem bazi sok információt tartalmaznak. Az alakulat típusát, méretét, hogy parancsnok-e más egységek felett. Hogy éri-e tűz, vannak-e veszteségei, relatív mekkora harcértéket képviset... stb. Ennér informatívabb négyzetet még nem láttam más játékban. Még a TOAW-ban sem, pedig az durvábban részletesebb.

Egyszóval ha igazán át akarod látni a csatát, akkor jobb ha nem egy Tigris ikont látsz, hanem ezeket. Mert lehet, hogy a Tigris ikon mögött 2db Tigris hk van, a T-34-es ikon mögött meg 1000db T-34-es. Aztán odahúzod, hogy harc és puff már meg is szívtad.
5397 levél
Válasz 06.08.15. 11:31 #3
Morello
Jaja, világos, csak akkor már inkább Tigris ikonokat tologatok, mint négyzeteket. Vagy akkor csatában max jelenjen meg felül 2 kis kép, amely mutatja h lőnek egymásra, mint a Panzer General első részében. Mondom, nekem tényleg mindegy, csak ne má' egyik négyzet vesse rá magát a másikra!

Egyébként azt maximálisan elhiszem, h így is iszonyat hangulatos a játék!
10960 levél
Válasz 06.08.15. 11:06 #2
Lacko
Az a stratégiai játék, amiben látszanak az egységek (pl Tigris tank) mind szar. Ilyet max taktikai játékban lehet elképzelni. Ha egy szakasz Tigrist egy Tigris kinézetű rajzzal jelölnek az OK. De amikor egy századot, amiben van 2 szakasz Tigris és egy csomó minden más (aknavetők, motorkerékpáros felderítők, stb) jelölnek Tigrissel, az bazira hülyeség. Annál már jobb ez. És mint írtam, az ikon nem azt mutatja, hogy hol van az egységed (milyen kiterjedésben fedi a terepet) hanem csak információval szolgál.

Amígy a screenshotoktól én sem ájulnék el, de a játék közben beszarsz olyan hangulatos. Gondoltam is rá, hogy írok egy AAR-t az egyik csatám után. Pl. Málta elfoglalása nagyon izgalmas volt.
5397 levél
Válasz 06.08.15. 10:59 #1
Morello
Az ismertető alapján ez egy kiváló játék, de nekem akkor is fáj h nem láthatom az egységeim grafikáját, 3D-ben ahogy harcolnak, nem akarok négyzeteket tologatni!!
766 levél
Válasz 06.08.15. 10:59
PC Dome
Ez a téma az alábbi cikkhez kapcsolódó hozzászólásokat tartalmazza:
Airborne Assault - Conquest of the Aegean (Ismertető)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.