Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Dragon Age

Dragon Age: Origins

Dragon Age: Origins
A legutóbbi Dragon Age: Origins cikkek, hírek
1968 levél
Válasz 09.11.08. 22:28 #500
U.R.H 22
Hát rengeteg olyan van, felveszed a küldiket pl a városban, 10-15 db-ot es egyszerre megcsinalod őket mert egy helyen vannak.
Olyan is van, hogy menny arrébb két métert és add le.
4133 levél
Válasz 09.11.08. 22:23 #499
gothmog
Csak azért kérdeztem, mert stratégiai útmutatóban csupán a mellékküldetésekből - csak gyorsan összeszámoltam, lehetőleg anélkül, hogy megnéztem volna őket - olyan 115-120 közötti számú van felsorolva. És gondolom, nem mindegyik 10 perces darab
Endure. In enduring, grow strong.
1968 levél
Válasz 09.11.08. 22:16 #498
U.R.H 22
Bár ezt a 49 órát úgy kell elképzelni, hogy pár barátommal nekiálltunk és TeamSpeaken duma közbe 4 napja játszunk.
1968 levél
Válasz 09.11.08. 22:14 #497
U.R.H 22
Úgy 5-6 db-ot nem mivel a végén mikor elértem egy bizonyos pontra törlődött minden quest a főszál miatt.
1467 kezdeményezett beszélgetésem lett a végére és közel nem szólítottam le mindenkit.
4133 levél
Válasz 09.11.08. 22:13 #496
gothmog
Kb. hány darab mellékküldetést csináltál meg?
Endure. In enduring, grow strong.
1968 levél
Válasz 09.11.08. 22:09 #495
U.R.H 22
[link]http://kepfeltoltes.org/image.php?id=31714[/link]
Elindulok a vesztembe.

Nagyon jó volt a játék, aki ezt a stílust szereti mindenképp szerezze meg érdemes. 38%-ot teljesítettem az első végigjátszásra 49! óra alatt.
Végre egy játék ahol tényleg magas az újrajátszás lehetősége.
BioWare for president!
4133 levél
Válasz 09.11.08. 21:54 #494
gothmog
Huhh, fent van a játék, a patch és minden bónusz cucc, kivéve Warden's Keep, amihez kódom nincs, és mivel becsületes vagyok, így nem is trükközgetek. Így is annyi cuccom van, hogy az csak na! (9 extra tárgy, a sárkányvértet is beleértve, és a gólem barátunk)
Cuccok letöltésével nem volt gond. 427-es hozzászólás alap a gondokkal küszködőknek, ezen kívül ha valami nem töltődik magától (0%-on áll folyamatosan a progress bar), akkor ki kell jelölni a letöltendő cuccot, és megnyomni a download-ot. Fog az jönni egyből.
Gólem kicsit combosabb (550 Mb), úgyhogy lassabb kapcsolattal rendelkezők legyenek türelemmel.

Holnap este izzítom a cuccost. Most megyek, és ezúttal tényleg belekezdek a regénybe!! (Délután inkább a stratégiai útmutató általános részeit böngésztem.) Remélem, a regény megalapozza a hangulatot (frászt kell azt megalapozni különben, amikor már a főképernyő alatti zene felvitte a pulzusomat a csillagos égbe )
Endure. In enduring, grow strong.
3728 levél
Válasz 09.11.08. 21:36 #493
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Én is alapvetően jó beállítottságú karakter lennék. Mivel a Witchernél és a Mass Effectnél (tudom, jönnek a kövek ) is volt, hogy erősen elgondolkodtam, mit választanék én, ha ott lennék, ez így itt is igen fontos. Gondolom épp ezért szerepjáték.

Bármennyire is szerény és kedves lánykának tűnik Leliana, engem "vonz" ama titok, hogy mi lehet kihozni a történet során Morrigan karakteréből. Kíváncsi vagyok a reakcióira, mikor majd eljutok Keletre az elfekhez, vagy a királyi városba. Eddig szinte távolt élt a civilizációtól, és ősi, mélységet, egyfajta "alvilágiságot" jelentő közegből érkezett, amit más erők hatnak át, mint a nemesi világot, vagy akár Ferelden mágusainak világt.

A Szürke Kamarás társam pedig nem kérdéses.

Az én kutyám neve Kutymorg . Egyedül az ő helye változhat.
2088 levél
Válasz 09.11.08. 21:22 #492
Shadowguard
Elsődlegesen neked milyen karaktered van, mert tanácsos arra is figyelni, hogy azért használható csapat legyen. Én a magam részéről idáig Alister, Morrigen, Leliana felállásban haladtam, csak ezzel egy nagy probléma van: egy idő után vagy minden pénzed gyógyitalra költöd vagy valakit lecserélsz (én az utóbbi mellett döntöttem).
Jó healer-t egyébként SPOILER
A Kör tornyának kipucolása után lehet találni, ha Ostagarban szétnéztél ismerős lesz

Meg persze fontos az egyéni szimpátia is és ha szerepjátékosként gondolkozol akkor a csapat összetétele. Mivel én alapvetően jó jellemű karakterrel játszok első nekifutásra ezért a csapatot is így válogattam össze, illetve érzelmi alapon (előző hozzászólásomban a magyarázata). Szóval gonoszként azt hiszem inkább Sten és Morrigan, meg esetleg Kutyus(én így hívom), Jóként meg Alisteir és Leliana
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
10106 levél
Válasz 09.11.08. 21:21 #491
mucius
nem lenne szar, ha a betűméretet lehetne állítani. 1680x1050-ben kifolyik a szemem fél óra után. natív felbontás alatt meg kicsit szarabbul néz ki, még szétAAzva is.
Nem a korrupció a gond, hanem, hogy engem nem akar lefizetni senki. :)
4133 levél
Válasz 09.11.08. 21:15 #490
gothmog
Első kérdésre nem tudom a választ. (Most telepítettem fel ebben a pillanatban végeztem)
Második kérdés: Cseh, spanyol, lengyel stb. audiofile-ok vannak rajta, ha jól láttam. Tehát csak akkor kell, ha nem "angol hangokkal" akarod játszani.

Bónusz kódok: légyszi, olvass vissza picit a fórumban. Már többször leírták. És rajta van érthetően a kódokat tartalmazó lapokon is a teendő. Ha ezt már próbáltad, és valamiért nem megy így sem, akkor 427-es hozzászólást sasold meg.
Endure. In enduring, grow strong.
2088 levél
Válasz 09.11.08. 21:14 #489
Shadowguard
Érdekes kis hibába futottam bele, érdekelne másnál előjött-e(csak aki már túljutott Redcliffe-en, mert lelő egy poént):
SPOILER
Kipucoltam a Kör tornyát és a jó utat követve szépen átküldtem Morrigan-t, hogy ne kelljen az anyját feláldozni a fia életéért. Az átvezető animációban ott is állt mellettem, a várban is ott van a helyén és még a Alistair is megköszönte. A kódexben viszont mégis az szerepel, hogy feláldozta az életét a fiáért... Ez most a magyar verzió hibája vagy tényleges bug?

Egyébként meg egy újrajátszás tuti lesz még, mert érdekes itt a szerelmi élet:
SPOILER
Először kitartó munkával elcsábította a karakterem Morrigant, már csak azért is, mert Leliana semmiféle ráutalást nem tett, hogy vele is lehetne románcolni vele. Mondjuk ez vicces, mert ha szerelmet vagy komolyabb dolgokat emlegetek kedves kis boszorkányomnak akkor bevágja a durcit, hogy ez szerinte hülyeség (sőt, mikor azt mondtam szerintem feleslegesek az érzelmek kaptam 16 pontot a szimpátiára). Aztán most meg elcsábítottam mégis a bárdlányt és a boszorka kiverte a hisztit, hogy válasszak. Hülye nők Arról már nem is beszélek, hogy kikezdett velem egy BUZI elf Így hagyjon életben valakit az ember...izé törpe Szóval érdekes ez a játék...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
3728 levél
Válasz 09.11.08. 21:09 #488
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Sziasztok!

Eddig nagyon tetszik a játék, de kérnék egy "tanácsot". Most hogy bárd-papnő és a kúrián csatlakozott hozzánk, felmerült bennem a kérdés, hogy ennyit karakter fejleszteni nem lehet egyenletesen.

Tehát érdemes kiválasztani három karaktert és azokat fejleszteni a játék végéig, vagy folyamatosan változtassam a csapat összetételét, mivel a többi, újonnan csatlakozó is befolyásolhatja a történetet? Vagy van arra valami rendszer, hogy ki "jobban", ki "kevésbé"?

Pl. Nagyon tetszik, hogy az Morrigan és Alistair ilyen kis, fejük felett megjelenő beszélgetésekben "oltogatják" egymást... És e két karaktertől nem nagyon akarok megválni és a kutyámtól sem.

Előre is köszönöm a választ!



7 levél
Válasz 09.11.08. 21:05 #487
Mrric
Sziasztok!
Szerintetek az mitöl van hogy néha "szétcsúszik" a kép játék közben és ilyenkor hogyha kilépek a játékbol akkor újraindul a gépem? Ez a játék hibája vagy az én alaplapomé? Mondjuk máskor nem csinálja. http://social.bioware.com/redeem_code.php Ide írd be a bónuszkódokat.
Válaszotokat előre is köszönöm.
2 levél
Válasz 09.11.08. 20:49 #486
PREDATHOR
Hali
Lenne egy gondom a játékkal.
A karateremen mindig az a páncél van ami kezdetekkor, a karkterinfónál viszont az éppen aktuális, amit ráteszek, ugyanez a helyzet a fegyverrel.
Azt is meg tudná mondani vki, h mi a funkciója a Game DVD 2-nek, merthogy nem kéri sem a telepítésnél, sem a játék elindításánál.
Oh mégegy: hogyan tudom beváltani a bónuszkódokat?
31908 levél
Válasz 09.11.08. 19:34 #485
Creativ3Form
Ment PM
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
4133 levél
Válasz 09.11.08. 19:33 #484
gothmog
"Kedvenc" iderondítónk familiárisa?
Endure. In enduring, grow strong.
4133 levél
Válasz 09.11.08. 19:32 #483
gothmog
A Drizzt-es dolog csak vicc volt
Amúgy meg Drasek Riven is kétkardos, szóval egyik kutya, másik eb

Ja, és BG2-ben és NWN-ben nekem is volt kétfegyveres karakterem (jelentkezzen, akinek nem! )

A HW olvasgatása után eszem ágában sincs magyarul játszani (körmágus stb...)
Viszont érthetetlen kicsit a dolog, mert a stratégiai útmutató nyelvezete kifejezetten gördülékeny és választékos.
Endure. In enduring, grow strong.
4685 levél
Válasz 09.11.08. 19:30 #482
Christoph
Én végül egy közember törp, harcos mellett döntöttem. Ha harcos akkor nálam szinte egyértelmű, hogy egykezes harcmodor, pajzzsal. Nem tudom itt hogy fogok ebből kijönni, de nem szeretem igazán a kétkezes fegyvereket, mert aztán a papomnak arra a karakterre megy rá az összes gyógyítása.

Így kb az első pár dialógus után azt tudom mondani, hogy eddig nagyon ügyesen oldották meg a párbeszédeket. Nem érzem azt, hogy van kb 2 választásom és úgyis valamelyik lesz. Válaszolgatok, ahogy a karakterem általam preferált jelleme és majd lesz valami, ez marha jó (tényleg... csak nekem tűnt fel, hogy nincsenek jellemek -pl. kaotikus jó meg ilyenek- vagy én nem találtam meg?). A hangulatra meg ugye nem lehet panasz, mert ebben a legjobb a bioware.
A karaktergenerálásnál nem volt semmi extra, sőt kicsit le lett egyszerűsítve, de ez a külön kidolgozott utak miatt megbocsájtható.
1087 levél
Válasz 09.11.08. 19:29 #481
richy25
Heil Hitler?
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
31908 levél
Válasz 09.11.08. 19:27 #480
Creativ3Form
Elnézést, nem lesz több ilyen. Ígérem, mostantól csak a Dragon Age élményeimet osztom meg veletek.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
1087 levél
Válasz 09.11.08. 19:27 #479
richy25
őőő... sry kicsit elkalandoztam XD
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
12566 levél
Válasz 09.11.08. 19:26 #478
McCl@ne
Befejeztétek a Mass Effect kitárgyalását a Dragon Age topikban, ugye?
Respect is not given. It's taken.
1087 levél
Válasz 09.11.08. 19:24 #477
richy25
jaaah.. hahahaha
énis imádom a játékot, igazából jobban érdekelt a fősztorinál a sok háttérinformáció, a csapattagok előélete (főleg Wrexé, imádom azt a varangyképűt meg a kódex is olyan lenyűgözően össze van állítva, a lehetetlennek tűnő dolgok olyan valóságosnak tűnnek benne

Bár hiányoltam pár információt (pl. Hogyan fertőzték meg a Kroganokat a reprogátlóval, vagy mondjuk mennyi a turiánok átlagéletkora, iylesmi) De gondolom a 2. részben sokmindenre fény derül még.
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
1087 levél
Válasz 09.11.08. 19:24 #476
richy25
jaaah.. hahahaha
énis imádom a játékot, igazából jobban érdekelt a fősztorinál a sok háttérinformáció, a csapattagok előélete (főleg Wrexé, imádom azt a varangyképűt meg a kódex is olyan lenyűgözően össze van állítva, a lehetetlennek tűnő dolgok olyan valóságosnak tűnnek benne
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
31908 levél
Válasz 09.11.08. 19:19 #475
Creativ3Form
Én is imádom ezt a játékot, és ismerem mint a tenyeremet. Ezzel a "mágusjediadepus"-al vicces akartam lenni, de látom nincs humorérzéked
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
12566 levél
Válasz 09.11.08. 19:16 #474
McCl@ne
Ja, és buzi, aki magyarul játssza... Sajnos: ugyanis -bár állítólag nem olyan vészes- úton-útfélen akadni félrefordításokba és olyan -erőltetetten magyarított- kifejezésekbe, amik fél pillanat alatt kizökkentenek.
Inkább ideveszem magam mellé a szótárt, mint régen a Balduros időkben, aztán ha valami ne adj' isten nem tiszta, akkor rákeresek.

gothmog: "Ennyire él még mindenkiben a "Drizzt do'Urden akarok lenni"?"

Nem igazán, ezt anno letudtam a BG2-ben és az IWD-ekben, viszont ahogy mondtam, az elején kapsz magad mellé egy dps tankot, tehát a változatosságra törekvés okán emellett döntök. Bár megmondom őszintén, nagyon vonzz egy kardos/pajzsos karakter, de majd a következő körben. És igen, a mágus tipikus support karakter, így tényleg nem egy jó választás, egy távolról operáló kósza viszont mindig is közel állt hozzám, így a 2. nekifutásra ő lesz majd a nyerő, 2 mágussal (1 támadó/1 healer) és egy übertankkal.
Francba, jöhetne már
Respect is not given. It's taken.
1087 levél
Válasz 09.11.08. 19:05 #473
richy25
"Harci Adeptus, ami ugye félig katona, félig mágusjediadeptus"
a "mágusjediadepus"-ra céloztam... az egyik legkedvencebb játékomat vki vagy jól ismeri vagy reprogátlónak lesz kitéve, ha érted mire célzok XD
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
31908 levél
Válasz 09.11.08. 18:58 #472
Creativ3Form
Van Biotikus, és van harci adeptus
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
1087 levél
Válasz 09.11.08. 18:53 #471
richy25
Biotikus... na az iylenekre nagyon harapok ám XD
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
410 levél
Válasz 09.11.08. 18:40 #470
Bozotszály
Hát bakker, újra felraktam a DA-t. Eredetileg úgy terveztem, hogy új karaktert majd csak akkor indítok ha már eredeti példánnyal fogok játszani, azaz december-január lett volna az az idő. De most hogy a "demos" mentés elveszett, kéne indítanom egy újat... de nagyon nem visz rá a lélek, habár nagyon játszani akarok vele.
Igaz, lehet hogy a hóvégi külföldi utat lemondom, mert 2 héttel indulás előtt bejelentették hogy a duplájába fog kerülni, annyit meg már nem tudnék kipengetni(meg más tényezők is van ami arra késztet hogy mondjam vissza), szóóóval az arra összekuporgatott kis pénzemből meg lehet hogy már hamarabb meg lesz a DA. De ez még a következő napokban elválik.
"Whore" is just another way to say "I love you"!
4133 levél
Válasz 09.11.08. 18:37 #469
gothmog
Én ott megmaradok katonának. És ha kijön a második rész, megint katonaként fogom végigvinni az elsőt, és viszem majd tovább a karit a másodikba.

Kis off (nem mintha a fenti nem lett volna az): Ennyire él még mindenkiben a "Drizzt do'Urden akarok lenni"?
Akkor már részemről inkább Drasek Riven rulez! Azt hiszem, hogy tudom is már, hogy ki lesz a második végigjátszásbeli rugóm ihletője

Akinek nem lenne ismerős Drasek Riven... - Paul S. Kemp: Erevis Cale trilógia és előzményei, valamint Árnyékháború trilógia (magyarul egyelőre csak az első két rész). Aki unja a Drizzt jellegű, uncsi, sztereotíp jófiú főhősöket, de meg akar maradni a Forgotten Realms világában, azoknak nagyon ajánlott. Nekem a kedvenc Forgotten Realms-es regénysorozatom.
Endure. In enduring, grow strong.
31908 levél
Válasz 09.11.08. 18:18 #468
Creativ3Form
Én is azt tervezem, mint McCl@ne, hogy elsőre egy kétkardos bivalyharcos, és másodikre egy mágus! A Mass Effectnél is Katona kasztal kezdtem, és csak utánna jött a Harci Adeptus, ami ugye félig katona, félig mágusjediadeptus
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
4133 levél
Válasz 09.11.08. 18:15 #467
gothmog
Én a mágusokat saját karakterként valahogy kevésbé komálom (bár talán pont itt fogok kivételt tenni), úgyhogy nálam a második végigjátszásra egy kétfegyveres rugó van betervezve. De nem bánom, harmadikra talán jöhet majd egy cinikus, az őt körülvevő világot lenéző és gyűlölő elf mágus is

Mass Effect-nél a gyűjtői talán túlzás, de egy végigjátszást tényleg megér az a játék a végső verdikt előtt. Így legalább nyugodt szívvel tüntetheted el a süllyesztőben, ha mégsem jönne be végül Neked.
Endure. In enduring, grow strong.
31908 levél
Válasz 09.11.08. 18:15 #466
Creativ3Form
Mi a francnak kelted itt a faszkót? Volt egx vita, melyben volt hideg-meleg, de túl vagyunk rajta. Ideje lenne a játékkal is foglalkoznod
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
1087 levél
Válasz 09.11.08. 18:12 #465
richy25
ne mivan neki nem ugatjátok le a fejét?!
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
3023 levél
Válasz 09.11.08. 17:57 #464
joccc
Kössz szépen. Sorry,de nincs időm utánaolvasni.
-
3310 levél
Válasz 09.11.08. 17:43 #463
Kemloth
Ejj... ezt nehéz abbahagyni.
Éljenek a mágusok!
12566 levél
Válasz 09.11.08. 17:15 #462
McCl@ne
Nah, én is eldöntöttem, most konzultáltam HW-n is az emberkékkel (ott amúgy Holden Caulfield néven rontom a levegőt, egyelőre csak szerényen): nálam egy kétfegyveres harcmodorra gyúró, magas pofázási skillel megáldott, ügyességre gyúró harcos lesz az első próbálkozó!
Mindezt normál nehézségen szeretném bevállalni. Tanácsolták, hogy ranged képességekre is gyúrjak, de majd meglátom, hogy ez mennyire lesz szükségszerű, egyelőre úgy látom, hogy a magas dex. segít majd elhárítani a támadásokat, plusz növeli a páncélom hatékonyságát. Egyébként én is csak azért nem egy kétkezes fegyós, vagy kardos/pajzsos kari mellett döntöttem, mert állítólag a játék elején csatlakozik hozzánk egy ilyen arc.
Kizárólag a páncélok miatt nem engedtem a rouge csábításának, viszont mindenképpen nekifutok majd azzal is később, bár most úgy érzem, a 2. majd egy mágus lesz. Holnap hajnalban még végigtolom rouge-gal is a Journey-st, így a futár érkeztekor már teljes vértben vághatok bele a kalandba!!!

És ígérem, amint lecsengett a Dragon Age láz (SOHAAA!!!), azonnal nekifekszek a Mass Effectnek, vagy majd az első végigjátszás után, hogy előrendelhessem a CE-t abból is.
Respect is not given. It's taken.
4685 levél
Válasz 09.11.08. 16:48 #461
Christoph
Én is egy hasonlóval fogom elkezdeni. Emlékszem BG2-be indítottam úgy, hogy csináltam egy törpe harcost, meg felvettem Korgant (berserker, törpe), hát nem kis aprítás ment elöl. Varázslók sem nagyon kellettek .
4133 levél
Válasz 09.11.08. 15:52 #460
gothmog
Ma telepítem majd, és holnap este nekikezdek.
Nagyon úgy néz ki, hogy az én első karim valami batár nagy fegyverrel (mondjuk kétkezes karddal vagy csatabárddal) hadonászó ember nemes lesz. Még a legelején eldöntöttem, hogy ember és harcos lesz az első karakterem, csak a pajzs/fegyver vagy kétkezes fegyver lehetőségek között vacilláltam. Leírásokat/képességeket direkt nem olvasgattam, érzésre akartam dönteni. Végül is engedtem az első megérzésemnek/ihletemnek, így egy kétkezes fegyverrel aprító "jóharcosembert" fogok indítani. Nem baj, ha nem ez a legtápabb, ehhez van kedvem
Endure. In enduring, grow strong.
14264 levél
Válasz 09.11.08. 15:00 #459
balays82
Holnap megpróbálom én is beszerezni a könyvet valahonnan.

Ma délelőtt végre nekikezdtem a játéknak egy dalish elf rogue karakterrel. Csatlakozom azokhoz, akik szerint nem könyű kiszakadni Ferelden világából, nagyon addiktív. Csodálkozom rajta, mekkora önuralmad van, hogy még mindig csak a dobozt nézegeted.

davkar9: Nekem sem igazán frissülnek a statisztikák, nem valami tökéletes még a BioWare rendszere.

3310 levél
Válasz 09.11.08. 14:53 #458
Kemloth
Úú... ismerem a helyzetet, nekem múlt decemberben volt ez. Fogadd együttérzésem.

Csak egy hónapig ne legyen nálam ilyen, aztán hordozható merevlemezre másolat a fontosakból.
4133 levél
Válasz 09.11.08. 14:25 #457
gothmog
Anno többen írták Mass Effect-re is, hogy 20-30 óra alatt végeztek, aztán nálam valahogy mégis 50 óra közelében volt a végidő. Úgyhogy, no offense, de én már csak saját magamnak hiszek
(Amúgy, ha másért nem is, de a története miatt egyszer megpróbálhatnád befejezni a Mass Effect-et. Az utolsó 2-3 órája a játéknak, legalábbis a fővonalnak, amikor minden összeáll, helyre kerülnek a történeti elemek, és az nagyon nagy élmény, ott kijön a sztori nagyszerűsége. Amúgy meg sikerült magamban definiálni a Mass Effect-et. Az én szótáramban az egy akcióelemekkel teletűzdelt, interaktív mozi De annak hibátlan. A titok csak annyi, hogy nem szabad - hagyományos értelemben vett - crpg-ként tekinteni rá).

Mindegy, a lényeg: mindig vannak többen, akik gyorsan kipörgetnek mindent. Én inkább majd megyek a magam tempójában. Nem kapkodósan, minden finomságát kiélvezek. És persze próbálok majd nem túlzottan bosszankodni a hibáin, mert ugye azért hibátlan alkotás nem létezik... És ha valóban olyan jó a játék, akkor bármilyen hosszú lehet is, úgyis rövidnek fogom érezni

Én is ránéztem különben HW-re, páran tényleg erősen szapulják. Némelyik kritika szánalmas (az írója értelmi képességeire nézve is), másokban van azért tényleg sok igazság. De ők meg csak azt felejtik el, hogy változnak a trendek a játékiparban. A Dragon Age: Origins, a 2000 utáni számítógépes világban igenis egy komoly, összetett darabnak számít. És elsősorban az értékeit kellene nézni, nem a hátrányait. Én is totál kicikizhetném a BG2-őt, ha akarnám, de úgy, hogy épeszű ember nem köthetne bele abba, amit írnék róla... Mégis azt mondom, hogy a BG2 a valaha készült egyik legjobb számítógépes szerepjáték, a logikátlanságai és hibái pedig csupán arról árulkodnak, hogy azt is emberek, megjegyzem nagyon tehetséges emberek, készítették.

És ugye ott (HW-n) kimondatlanul is megy a fanyalgás az olyan elitistáktól, akik ha a BG2 kerülne szóba, porban fetrengenének az áhítattól... Pedig vegyük csak sorra: bizonyos értelemben a BG2 is "csőjáték" volt (pl. a BG1-hez képest is), mégsem rója fel ott azt senki sem hibaként... Arról nem is beszélve, hogy ha "csak" BG2 szintű karakterinterakciókat kapnánk a Dragon Age-ben (amik abban az időben persze abszolút etalonnak számítottak), akkor azon menne a fanyalgás. Itt meg, hiába több, "ugyanoda vezet", megy a siránkozás. Ami pedig nem is igaz, legalábbis, ha lehet hinni a szabálykönyvnek, amely szerint bizonyos cselekedeteink/mondataink hatását csak jóval később, bizonyos kritikus fordulópontoknál fogjuk megérezni... És ugye BG2-nél nem baj, hogy rengeteg küldetésnek nincs alternatív megoldása (párnak azért volt), és hogy meglehetősen egyértelmű volt ott is mindig a tennivaló, de a Dragon Age-nél ezek mind nagy-nagy hibák. Ráadásul feltehetően ez a kritika nem is jogos, legalábbis a szabálykönyv felhívja rá a figyelmet, hogy ugyan a küldetéseknél sokat segít a játék (térképen jelöl, tippeket ad), de szinte mindig van "trükkös", alternatív megoldási mód is, amelyet viszont nem rág a szánkba. Ahogy a szabálykönyv írja: tessék gondolkodni, kísérletezni, lesz néhány meglepetés! Azután, BG-kben sem lehetett ismerni a szörnyek statisztikáit (csak ha valaki lapozgatta az asztali változat szörnykönyveit), de áh, ott ez nem volt baj. Dragon Age-nél ez is óriási hiba viszont.
De tényleg, miért hiba, hogy valaki nem látja a szörnyek pontos statisztikáit, vagy az adott varázslat várható egzakt sebzését? Ezek a játékok a személyes kitapasztalásról is kell, hogy szóljanak. Rosszul választottunk új varázslatot, mert mondjuk 5%-kal kevesebbet sebez, mint a másik? Uhh, a világ összeomlik mindjárt... Szerintem meg így legalább egy kissé elmegy a "centire kitápolom" mentalitástól, és helyet kaphat benne, a "nekem szimpatikus hősök" megalkotása, amellyel nagyobb élvezet is a játék, mintha célirányosan egy "lelketnen juggernaut"-ot építenék.

Arról nem is beszélve, hogy mindig vannak olyan "jól megmondom elitisták". Nekem is volt ismerősöm, aki már a BG-ket is fikázta anno, és a "bezzeg az Ultima V mekkora játék volt, ezek meg már mind fos szarok hülyegyerekeknek" jellegű dumákkal jött mindig...

Kicsit össze-vissza írtam, úgy ami eszembe jutott hirtelen, de remélem, azért követhető.
Ja, és mielőtt valaki félreértené, eszemben sem volt/van a BG2-őt szapulni, pusztán mankóként hoztam fel.

Inkább annak örüljünk, ohogy készülnek még ilyen játékok egyáltalán...

Most megyek, nekiülök a regénynek
Endure. In enduring, grow strong.
8621 levél
Válasz 09.11.08. 14:15 #456
davkar9
Nektek szokta frissíteni a bioware-es oldalon a stat-eket? Mert nekem már két napja lvl 2-n áll, játékon belül meg már 10-es szinten vagyok. Az achievmenteket frissíti meg néha rak fel képet is de minden más változatlan.
Simple. Eternal. Beige.
6 levél
Válasz 09.11.08. 13:30 #455
oslon
rendben ... aláírom: analfabéta vagyok
mindig az aktuális szintet akartam behúzni, azért nem engedte
Dead girls don't say: no
6 levél
Válasz 09.11.08. 13:29 #454
oslon
de valahogy az nem akar működni ... próbáltam már ezerszer visszahúzni és semmi .. más megoldás esetleg ? /=
Dead girls don't say: no
2590 levél
Válasz 09.11.08. 13:14 #453
Tódee
A 'k' gomb megnyomásával előjön a skilltábla, egyszerűen megfogod és visszahúzod a quickbarra.

Rúnaberakásra én is csak egy törpöt találtam eddig, de hátha valaki találkozott mással is.

Egyébként durván addiktív a játék, tegnap délelőtt 10kor úgy döntöttem játszom vele egy kicsit, aztán este 9re tudtam abbahagyni. Pedig én aztán tényleg csak a legritkább esetben tudok 3 óránál többet játszani egyfolytában.

Egy törp nemes rogue karit indítottam, általában Alistaire-rel, Morrigannel és Wynne-el megyek. Ez így egy jól balanszolt csapat, de bizony ha meglepetésszerűen támadnak ránk, nincs lehetőség felkészülni a harcra, akkor gyakran wipe lesz belőle. Egyáltalán nem könnyű, de hihetetlenül élvezetes.
There's only one rule of metal: PLAY IT FUCKIN' LOUD!!!
6 levél
Válasz 09.11.08. 12:56 #452
oslon
sziasztok!

lenne két kérdésem: az egyik , hogy ha véletlenul kitoroltem egy képzettséget ( herbalism) a gyorsmenüsorról , honnan tudom még használni , mert erre nem jöttem rá, félek , hogy kárbaveszett négy pontom.

a másik pedig , hogy hol lehet a fegyverekbe , vértekbe belerakni a rúnákat. egy törpét találtam eddig csak , ő is csak úgy álldogált az út mentén , de biztos van még több ember is , aki ezzel foglalkozik.

előre is köszi
Dead girls don't say: no
410 levél
Válasz 09.11.08. 12:41 #451
Bozotszály
WOW....én ráadásul még csak a történet elején voltam...szerintem.
"Whore" is just another way to say "I love you"!

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.