Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Az első szuperszónikus repülőgép katasztrófája. Idő: 19:15, katasztrófa után 2 órával

20579 levél
07.08.05. 23:58 #48
Pyrogate
most már sehonnan sem
(van egy repülőgépek topic, ott folytatni)
29146 levél
07.08.05. 23:50 #47
Germinator
és ezzel tied lett a 370 000. hsz a nem számtech témák között
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
3 levél
07.08.05. 23:49 #46
Lacza
"Én már ültem Concordon..."

Ausztriából a Concorde nem repül.
1941 levél
07.08.05. 23:49 #45
Qwen
Ne zavarjon,de több mint 3 éves levelekre válaszóltál.
3 levél
07.08.05. 23:44 #44
Lacza
A Tu-124 a Tu-104 "kicsinyített" változata. A Tu-134 a Tu-124 korszerűsített utódja. A Tu-144-nek nincs katonai megfelelője. A Tu-154 is teljesen eredeti fejlesztés (a Boeing 727, a "hot and high" repülőgép megfelelője).

Az Il-18-nak nincs katonai előzménye, viszont készült belőle tengerészeti felderítő. Az Il-62 nyomokban sem hasonlít semmilyen katonai gépre. Az Il-76 katonai teherszállító, polgári célra is használják. Az Il-86 semmire nem hasonlít, csak önmagára.
3 levél
07.08.05. 23:39 #43
Lacza
"Az orosz polgári repülők egytől-egyig bombázógépek melléktermékeként keletkeztek."

Legenda. A Tu-104 és a Tu-114 esetében ez igaz, a többinél már nyoma sincs ennek.
3127 levél
04.04.01. 18:24 #42
Blade Runner
Azért a TU-22 eléggé hasonló.
Blade
3973 levél
04.04.01. 18:23 #41
Petyo
De még külsőre sem olyan nagy a hasonlóság.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
1344 levél
04.04.01. 14:34 #40
yerico
Fogalmazzunk inkább úgy, hogy minden polgári célra kifejlesztett repülőnek előbb- utóbb megjelent a syállítóváltozata. A Tu-104/114(?) pl. valóban bombázóból lett kifejlesztve, mégpedig a Tu-95 Bearből. A Tu-144-nek már nem tudsz bombázó őst mondani.
A lentebb leírtak miatt nem lehetett bombázó az őse.
3127 levél
04.03.31. 21:25 #39
Blade Runner
Persze a tervlopkodás is tény, csak a két gép a felületes külső hasonlóság ellenére nem azonos, különben a TU-144 is jól sikerült volna.
Blade
3127 levél
04.03.31. 16:34 #38
Blade Runner
Az orosz polgári repülők egytől-egyig bombázó gépek melléktermékeként keletkeztek. A TU-144 is ilyen, alapvetően ez is egy Tupoljev szuperszónikus bombázóról lett áttervezve, csak ami jól működött a szubszónikus repülőknél, nem igazán jól sikerült a szuperszónikusnál. Így aztán egy drága fiaskó lett a dologból.
Blade
649 levél
04.03.31. 16:01 #37
Wia
Még szerencse, hogy nem esett szét a kifutópályán!
Készülj fel a legrosszabbra, így nem érhet meglepetés!
20761 levél
04.03.30. 23:22 #36
Eric
Na ja, ha egy ilyen megtrükközött tervrajzot neked, vagy nekem adnak oda, akkor valószínűleg csinálunk belőle egy b@zinagy rakéta porszívót.
De ezek a tervek legalább olyan jó repülőgépes szakemberek kezébe kerültek, mint akik azt eleve készítették.
Na szal ezért kételkedek én a kamutervrajzos dologban...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
5397 levél
04.03.30. 18:25 #35
Morello
"Inkább annak, hogy igazából nem volt rá (fizetőképes)kereslet és igény"

Na ez a másik, amivel egyetértek!
5397 levél
04.03.30. 18:24 #34
Morello
"Nem állítom, hogy a ruszkik nem koppintottak. De el kell ismerni, hogy azt viszont jól csinálták!"

Pontosan ahogy mondod!

"Az viszont badarság, hogy ilyen rossz tervrajzos hülyeséggel át lehetett volna őket vágni..."

Na ez így nem teljesen igaz. Nem arról van szó, hogy alkoholos filccel átfirkáltak a franciák egy alkatrészt, hogy a szovjetek ne tudják beépíteni, hanem olyan kisebb-nagyobb módosításokról van szó, ami nem feltűnő, de esetleg zavart okozhat.
És a KGB-nek pont az volt a lényege, hogy óriási (tényleg óriási) mennyiségű információt tudott szerzni, de az adatok precizitása és a feldolgozása (talán épp e nagy mennyiség miatt) nem igazán volt megfelelő. Szóval egyáltalán nem elképzelhetetlen egy ilyen dolog.
20761 levél
04.03.30. 15:19 #33
Eric
Az, hogy postai szolgálattá degradálódott a léte, szerintem nem elsősorban az összecsapottságának tudható be.
Inkább annak, hogy igazából nem volt rá (fizetőképes)kereslet és igény, pusztán csak azért csinálták meg az oroszok is a maguk szuperszónikus gépét, hogy megmutathassák a világnak, "lám mi is tudunk ilyet".
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2342 levél
04.03.30. 14:46 #32
Bismarck
a két repülőgép csak alpjaiban hasonlít egymásra...

de ez még nagyon-nagyon messze van a "koppintás"tól...

Tu-144 egy eleve összecsapott konstrukció, mi sem bizonyítja jobban, postai szolgálatot látott el rövid pályafutása nagy részében...
www.wargamer.hu
7034 levél
04.03.30. 13:25 #31
Aruns
...
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
20761 levél
04.03.30. 10:59 #30
Eric
Lehet, hogy csak nekem közismert tény, hogy az oroszoknak a világ legjobb repülői közül nagyon sokat köszönhetünk.
Még ha úgy is lett volna, hogy a Concorde lopott tervei alapján csinálták a TU-144-est, gondolod, hogy egy "dobjunk nekik rossz tervrajzokat és majd jól lezuhan..." című manővert nem vettek volna észre???
Arról nem is beszélve, hogy a TU-144 az első repülését 1968.12.31-én hajtotta végre, a Concorde pedig 1969.03.02-án.

Nem állítom, hogy a ruszkik nem koppintottak. De el kell ismerni, hogy azt viszont jól csinálták!
Az viszont badarság, hogy ilyen rossz tervrajzos hülyeséggel át lehetett volna őket vágni...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1267 levél
04.03.30. 10:46 #29
zsoo
Az ipari kémkedés "vica-verza" működött.
Ez biztos, az igazságot pedig a két gép (Concorde-TU-144) talán soha nem fogjuk megtudni.

Mindenesetre az biztos (legalábbis olvasmányaim alapján), hogy az Angol/Francia tervezőgárda páros kezdte meg előbb a tervezést, fejlesztést....

Aztán az Oroszok presztizsből, kénytelenek voltak hatalmas anyagi, gazdasági és élőerő-t mozgósítani a projekt futtatására.

Az hogy menet közben ki mit, hogyan és kitől lopott valszeg a közeljövőben nem fog kiderülni.

Mindenesetre az tény, hogy a Concorde bejött, működött, üzemelt menetrendszerinti - és charter járatokon egyaránt (az egy más kérdés, hogy mennyire volt -vagy nem volt- gazdaságos).

Az Oroszok TU-144 -ese soha nem közlekedett menetrendszerint (tartósan), csak presztizs -és bemutatójáratok (körutak-több nagyváros érintésével) közlekedett.
Így járt itt Budapesten is.
Mindeközben telezsúfolva műszerekkel - berendezésekkel.
Akkora darabszámban sem készült belőle gép mint a vetéjtárséból (nem mintha olyan nagy mennyiség lenne, az elkészült húszegynéhány darab).

Szóval szvsz. nagyon díjazandó az oroszok próbálkozása, de a technikai, anyagi és gazdasági bázis valójában nem volt elégséges a gép tökéletes megépítéséhez.

Üdv.
zsoo
1344 levél
04.03.30. 10:36 #28
yerico
Te már csak tudod.
A szovjetek megszerezték a tervezés egy késői fázisában a teljes Concorde dokumentációt. Szergej Pavlov, az Aeroflot párizsi irodájának vezetője és Szergej Fabijev, kiknek e tett köszönhető, végül is nem úszta meg, a franciák letartóztatták őket.
A franciáknak igen kellemetlen lett volna, ha a szuperfejlett Concorde előtt bemutatkozik a szovjetek hasonló kaliberű gépe. Ez egyrészt anyagilag rettentő nehéz helyzetbe hozta volna a gyártókat, másrészt a presztizsveszteséget sem tették volna ki az ablakba, harmadrészt a francia titkosszolgálat égett a bosszúvágytól, hogy visszavágjon. Emlékezve a Rainbow Warrior esetére, nem igazán riadtak vissza semmiféle akciótól sem, ha szerintük azt megkívánták a francia nemzeti érdekek (Fuck Chirac -személyes megjegyzés).
A terveket megkapta a Tupoljev intézet, hogy hozzák létre a kapott információk alapján a világ legelső szuperszonikus utasszállító repülőgépét. A francia légibemutatón balesetet szenvedett Tu-144 sok mindenben eltért a Concorde-tól, mivel jópár év eltelt a tervek megszerzése, és a bemutató repülés között, így mindkét oldal tervezői sokat módosítottak az addigi terveken ( dönthető orr a franciák találmánya volt ).
A szovjet fél kiesése mindenesetre "fényes" sikert hozott a Concorde-nak.
Az esetleges francia "összeesküvés-elmélet"-re több minden is utal. A baleset EGYIK!!!!! lehetséges okaként a Tu-144-hez túl közel elrepülő francia Mirage III-ast jelöltek meg, amelynek hajtóműve által keltett légörvény miatt végül is irányíthatatlanná vált a repülő, és lezuhant. Azt is meg kell említeni, hogy a szovjetek sem zárhatók ki, mivel megpiszkálták a gép vezérlését, hogy jobban menőverezhető legyen a gép, ezáltal is felkeltve az esetleges megrendelők érdeklődését. Lehetséges, hogy túllőttek a célon, és emiatt zuhant le a gép. Mindenesetre tény, hogy a franciák ennél jobb hírt még álmaikban sem remélhettek vilna.
4154 levél
04.03.30. 10:08 #27
pres
Mivel az ipari kémkedés vicaverza működött, így már nem fogjuk megtudni ki lopott kitől.

De az alaphír is elég zavaros nekem.113 áldozat, de 47 felnőtt és három gyerek? Mind német vagy két belga? Előre állt az orra vagy nem? Mit számít? Amúgy tudom, hogy a concorde-nak olyan bevert orra volt.

seqesx:
A concorde az nem csak a New York-Párizs útvonalon közlekedett? Tudniillik Concorde nélkül is ott vagy Londonban 3 óra alatt.
Fuck it Dude let`s go bowlin`
7034 levél
04.03.30. 09:26 #26
Aruns
Ez mese.
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
3973 levél
04.03.29. 18:39 #25
Petyo
A Concorde ról koppintottak az oroszok. Ettől függetlenül jelentős és szembetűnő különbségek vannak a két gép között. Például a hajtóművek szívócsatornáinak beömlője. Hogy mást ne említsek.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
1727 levél
04.03.29. 17:19 #24
jani0624
Persze hogy pont ugyanaz, csak ugyemléxem hogy a Tu144 (Oroszok)
Ról koppintották a Franciák (konkord)
2342 levél
04.03.29. 15:46 #23
Bismarck
"..Tu-144 a Concorde szinte egy-az-egybeni koppintása volt..."

tegyél egymás mellé egy Concorde és egy Tu-144 tervrajzot!
www.wargamer.hu
3973 levél
04.03.28. 12:55 #22
Petyo
Azért nem miliméter pontosan. Mert az orosz és európai szabványok különböznek. Így számos alkatrészt "át kellett ültetni" orosz módira.
Na de ez csak szörszálhasogatás.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
1727 levél
04.03.27. 23:52 #21
jani0624
Pár hete világosodott meg számomra hogy a Concorde szó egy " tagú H betűs ország fővárosa, nem emléxem meiké.
1727 levél
04.03.27. 23:49 #20
jani0624
Naja, nem az első superszonikus És nem az első, és nem az egyetlen concord
5397 levél
04.03.27. 23:28 #19
Morello
Egyébként meg szerintem nem ez volt az első szuperszónikus repülőgép katasztrófája.
1. Előtte már rengeteg szuperszónikus katonai repülőgép szenvedett el katasztrófát
2. Ha szuperszónikus polgári repülőgépről van szó, akkor is volt előtte, a Tu-144 katasztrófája 1973-ban.

És ráadásul össze is függ az eset, mert a Tu-144 a Concorde szinte egy-az-egybeni koppintása volt. A KGB T-igazgatósága ("technológia lopás") nagyüzemben működött, a Concorde-ba milliméterpontosan beleillettek a Tu-144 (amit a közvélemény gúnyosan "Konkordszkij"-nek nevezett ) alkatrészei.
De a szovjetek jól ráfaragtak az 1973-as légibemutatón, mert a Concorde jól szerepelt, viszont a Tu-144 egy manővernél egyszerűen széttört és lezuhant.
A katasztrófa oka még nem igazán tisztázott, lehetett meghibásodás, de az a vélemény is elterjedt, hogy a Nyugat (amikor már tisztában volt a technológia és alkatrészek lopkodásával) szándékosan "rontott" tervrajzokat, alkatrészeket "játszatott" a szovjetek kezére. Ki tudja..?
1727 levél
04.03.27. 23:06 #18
jani0624
Én úgy tudom, hogy a futómű lett defektes felszállás közben, és annak darabjai kerültek a hm-be.
133 levél
00.08.03. 23:26 #17
Hoffa
gyerekek, kicsit elkanyarodtunk...eh eh
Hoffa
1936 levél
00.08.03. 20:58 #16
seqesx
ciánt?????? ki kérem magamnak! küldök neked egy lufit, amiben mustár gáz lesz
1936 levél
00.08.03. 20:56 #15
seqesx
nincs harag, ausztria, Wednex österreich.

na ennyi.

896 levél
00.08.03. 20:06 #14
Csokistej
Na én már mindenhól ausztráliát látok.
BOCS SEQESX!!
de a Tiszába akkor is te öntötted a ciánt

..
|
˘

Hehehe tobzódom a nevekben
499 levél
00.08.03. 19:52 #13
NagyG
Csokistej:Segesx azt mondta hogy a szülei egy Ausztriai cégnél dolgoznak és Ausztria meg Ausztrália között van egy kis külömbség.
896 levél
00.08.03. 19:39 #12
Csokistej
seqesx: ausztrál cég??????????????????
T szemét ciános állat! Ti öntöttétek a ciánt a magyarok Tiszájába, és aszontátok: "a halak megfáztak"

A Harag legyen veled

Hehehe tobzódom a nevekben
1936 levél
00.08.02. 21:05 #11
seqesx
hooopsz! 2* ment el...bocs
1936 levél
00.08.02. 21:04 #10
seqesx
Tudod a szüleim üzletemberek, és néha mennek üzleti útra, és akkor én is velük tartok, hiszen a repjegyet nem mi, hanem a cég fizeti, ahol a szüleim dolgoznak. És az a cég, ahol a szüleim dolgoznak, egy ausztriai cég. És ausztriaából mentünk londonba. És ennek az ausztriai cégnek a magyarországi képviselete a Wednex hungary kft. És a szüleim itt dogoznak. Na elmondtam mindent.
1936 levél
00.08.02. 21:03 #9
seqesx
Tudod a szüleim üzletemberek, és néha mennek üzleti útra, és akkor én is velük tartok, hiszen a repjegyet nem mi, hanem a cég fizeti, ahol a szüleim dolgoznak. És az a cég, ahol a szüleim dolgoznak, egy ausztriai cég. És ausztriaából mentünk londonba. És ennek az ausztriai cégnek a magyarországi képviselete a Wednex hungary kft. És a szüleim itt dogoznak. Na elmondtam mindent.
896 levél
00.08.02. 19:31 #8
Csokistej
Mikó űté te konkordon?
1: Te a segged is pénzzel törlöd?
2: eladtad az ólodból a tyúkokat és vettél egy jegyet
Hehehe tobzódom a nevekben
1936 levél
00.08.01. 21:54 #7
seqesx
Én már ültem Concordon, de TÖBBET NEM FOGOK!!!!!! Az még jó mikor a kifutópályán megy, de amikor fölrántja...boáááááá...na az nagyon-nyagyon szar!!!! De viszont kurva gyors.
2557 levél
00.08.01. 00:46 #6
HoriG
Hiába nincs mit tenni a Concorde-ok felett is eljár egyszer az ido és ez sajna most érkezett el nincs más megoldás csak a leszázalékolás!
Sir, you're a confirmed newt!
896 levél
00.07.26. 19:08 #5
Csokistej
Így kell egy képet beilleszteni. Na mindegy, asszem nem 100 német volt, asszem volt 2 belga és egy angol is...
Hehehe tobzódom a nevekben
896 levél
00.07.26. 19:06 #4
Csokistej

Hehehe tobzódom a nevekben
38 levél
00.07.26. 00:16 #3
Castor
Nem igazán sikerült beilleszteni a képet...
Nézzétek meg:
http://kapocs.trefort.net/upload/concorde.jpg

A becsapódás előtt pár másodperccel.

38 levél
00.07.26. 00:14 #2
Castor
[img]http://kapocs.trefort.net/upload/concorde.jpg[/img]
896 levél
00.07.25. 19:38 #1
Csokistej
Drámai:
Lezuhant egy Concorde!
A világ első szuperszónikus gépének katasztrófája.
Hírek a Sky News és CNN alapján:
Halottak száma összesen 113. Összetétel:
A gépen 100 utas volt, 9 személyzet:
Az utasokból 47 férfi 3 gyerek volt, mind német. A 9 kísérő mindegyike a Air France francia személyzete volt.
A párizstól nem messze, egy hotel mellett lezuhant gép a hotel restaurantjába vagy mellé zuhant, 4 embert halálra gázolva.
A gép alig emelkedett föl, párizs mellett, állítólag talánm egy madár repülhetett a hajtóműbe, az felrobbant, a gép irányíthatatlan lett.

Szemtanúk beszámolója:
1. a reptéren: "A gép orra előredőlt, de tovább ment" szakértői válasz: "a gép orrát minig előredöntik.
2. szemtanú: a hotel mellett: "Egy lángoló labdát láttam becsapódni, kétszer robbant, úgy nézett ki, mint egy kisebb atombomba robbanása"

Én a képekből hatalmas füstöket és tüzeket láttam.

Túlélőről igazából nincs szó. Van egy szóbanforgó személy, aki esetleg túlélte, de ez a hír jelenpillanatban nem megerősített.

Más Concorde tipusu gépeken is fedeztek fel hibákat, az egyiket le is állították néhány napja.

A Párizs-New York utat egyépként 3 és fél óra alatt megtevő, fét és félszeres hangsebességgel (kb 2700 km/h) közlekedő gép kb öt percig emelkedett el a földtől.

19.25 a gép oltása még folyik, túlélőkért kutatnak. a Hotel ki lett ürítve. A területet katonák védik. Hatalmas a füst.

Egy jegy egy ilyen utazásra másfél millió forint.

(azért érdekes, hogy két ország béketárgyalása kb fél napja szakadt félbe...)

Hehehe tobzódom a nevekben

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.