Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Egyéb számítástechnikai témák

»» BioWare: Game Over?

8067 levél
Válasz 07.10.16. 13:07 #19
Gerry
Na igen, a KotOR 2-n még lett volna mit csiszolni-ámbár így is félelmetes mit tudtak összedobni mindössze egyetlen év leforgása alatt a a srácok.
Az NWN2-ben ezek az apróságok nekem is bejöttek, evidens, hiszen kicsit úgy éreztem, hogy igen, végre egy Baldur's Gate 2 szintű -bár annál azért sokkal rövidebb és egyszerűbb, már ami a mellékküldetéseket illeti- játék, s emiatt néminemű nosztalgiázás is hozzácsapódott, mint hangulati elem. Az meg soha nem árt, ugye Lassacskán hozzánk is eljut a "Mask of the Betrayer", kíváncsian várom

Marv: A Bioware-Pandemic duót 2005-ben vásárolta fel és olvasztotta össze az Elevation Partners befektetési társaság, s az üzletet is ők ütötték nyélbe az EA-val. Ez túlontúl sok BioWare-s beleszólást nem feltételez, azonban alighanem messzemenőkig egyeztettek velük is a szerződés egyes pontjairól. Majd kiderül milyen eredménnyel.
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
1567 levél
Válasz 07.10.16. 11:57 #18
Marv
Tartom a BioWare-t olyan "szívvel lélekkel" csapatnak, hogy akármilyen feltételekkel nem mentek bele a dologba.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
4133 levél
Válasz 07.10.16. 10:34 #17
gothmog
Hát igen, a KotOR2-ért néhány Lucasarts-os arcnak lazán kijárna a halálbüntetés. Nagyon érződött, hogy hirtelen kellett befejeznie az Obsidiannak (a sztorit is). Ugyan így is komoly játék volt, de sokkal komolyabb is lehetett volna, ha marad rá idő rendesen. Kicsit az is emlékeztetett amúgy a Tormentre. Amolyan "belső utazás" volt, ahol saját magad megismerése a fő cél, a világ megmentése csak mellékes dolog

Amúgy igazad van. Több innováció nem ártana, bár pl. a KotOR2-ben debütált influence rendszer nagy ötlet volt az Obsidiantól, még akkor is, ha tápbajnok lelkületűeknek viszonylag könnyedén megoldható, hogy minden karival "jóban legyenek".
Nálam az Obsidian értéke a történetmesélésben, a karakterábrázolásokban és abban a mélységben rejlik, amit úgy bele-bele tudnak csempészni a játékba. Nem nagy dolgok ez utóbbiak, de nagyon hangulatosak. Ilyen volt pl. az a törpe az NWN2-ben, aki szellemként kóborol, mert ő valóban MEGESKÜDÖTT (nem csak úgy mondta), amikor harcba indult a társaival, vagy az a sárkány (szintén NWN2), akit pusztán tényleges jóindulatból, de örök szenvedésre ítéltek. Nem nagy dolgok ezek, de iszonyatos pluszt tudnak adni, és ebben az Obsidian nagyon nagy szerintem. Csak azt sajnálom, hogy a harcok, meg úgy az összes többi játékkomponens nagyon eltávolodott már az eredeti, régi Bioware/Black Isle játékok szellemiségétől. De hát valóban a tömegigény a döntő...

Amúgy meg persze az IWD-nél is igazad van, nem vitatkozni akartam, csak árnyalni próbáltam a képet, mert sokan amolyan Diablóval kevert BG-nek tartják, ami azért nem igaz.
Megjegyzem, ha már a játékokba belevitt "mélységet" szóba hoztam, az IWD1-ben is volt azért egy-két jó momentum. Pl. amikor az elődje önfeláldozását a játék elején még lekicsinylő pap a végén ráébred, hogy néha valóban az a leghősiesebb és legnemesebb tett... Igaz, ez sem egy "hú de mély valami", de nagy hangulati pluszt tudnak adni tényleg. Én pl. ezeket a momentumokat hiányoltam a BG-sorozatból. Igaz, a BG-széria meg egészen más okból felejthetetlen.

LotR crpg-re meg valahogy nekem sem fáj a fogam. Inkább maradjunk a D&D-nél. Jöhetne már egyszer például valami jó kis durva Dark Sun-os játék... Vagy, ha nem D&D, hanem egy teljesen másik világ, akkor egy nyomasztó, darkos beütésű, de mégis különleges/hősies Earthdawn történet
Endure. In enduring, grow strong.
4682 levél
Válasz 07.10.15. 18:35 #16
Christoph
Szerintem nem lenne rossz egy gyűrűk urás RPG. Nem vagyok oda érte (mármint a lotr-ért), de hangulatos lenne játékban. Egyébként már könyvben van ilyen RPG és egészen szépen kidolgozott.
10984 levél
Válasz 07.10.15. 18:26 #15
VodevilX
Viszont Lotr RPG még nincs, és és azért sokan vágynak egy ilyenre.
Én bízom benne, hogy tényleg jön majd, bár ha a Dragon Age az ára akkor ne...
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
8067 levél
Válasz 07.10.15. 18:10 #14
Gerry
Jelen esetben nem olvasztották (még) be a céget, az Elevation Alapnál Bono bácsiék (tényleg, a kúrva anyukáját Bononak ezért) alighanem egyeztettek velük is a részletekről-ennek ellenkezőjét kizártnak tartom. Ez nem egy olyan felvásárlás volt, amelynél az várható, hogy a főokosok Ray apóval az élen a világgá fognak rohanni...
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
8067 levél
Válasz 07.10.15. 18:07 #13
Gerry
Divat, vagy nem divat....nem hinném, hogy erről lenne szó, egyszerűen csak a cselekvési szabadság, leágazások és a mellékküldetések terén messzemenőkig alulmarad az említett játékoknak-de ezzel nincs is semmi baj, hiszen nem egy kategóriába szánták, s ez be is jött a Black Isle-hmm, amikor még volt Black Isle, khmm...
Az Obsidian sha szépnek nem is szép, de legalábbis jó játékokat csinál-azonban az igazi innovációkat hiányolom a játékaikból. Sem a KOTOR 2 (ok, ott baromi rövid volt a fejlesztési idő), sem pedig az NWN 2 nem hozott komoly újításokat-ez utóbbi pölö megmutatta milyennek is kell lennie egy remek, klasszikus, BioWare-Black Isle alapokra építkező cRPG-nek 2006 végén, de szinte semmiféle előremutatás nem volt benne. A már meglévő elemeket toldották ki picit, tupírozták fel az adott év standardjaira, és bár nekem baromira bejött az NWN 2, azt el kell ismerni, hogy igazi, komoly újdonságok terén vajmi keveset hozott.
Ami a ToEE-t illeti...na igen, de az überkoca hc gamerek mint piaci tényező finoman szólva is alig számítanak
Az én pici lelkivilágomnak az is elég, hogy már csak egy bő év, és itt a Fallout 3...hüpp, idén tíz éve, hogy megjelent az első rész...ha harmadik hozza az elődök színvonalát, és egy jól működő rendszert kreálnak a Bethesdánál, akkor máris megvan a világ fél megváltása számomra. Mert mindenféle fantasyk ide, meg oda, a Fallout az mégiscsak Fallout..

A BioWare kapcsán sokan emlegetnek esetleges LotR-es RPG-t, hiszen a jogok miatt ez lenne a logikus lépés, de...én pölö baromira nem vágyok egy LotR-es RPG-re-egy Forgotten Realms-os jófajta kis elfesorkostörpés cRPG sokkal jobban bejönne..hm...Baldur's Gate 3, valamikor?
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
10984 levél
Válasz 07.10.15. 17:29 #12
VodevilX
Vagy a fontos BioWare arcok gyorsan lelépnek és csinálnak egy új céget.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
4133 levél
Válasz 07.10.15. 17:23 #11
gothmog
Divat az Icewind Dale-t sekélyesebbnek ábrázolni a többi Infinity Engine-es játéknál, és bizonyos szempontból ez abszolút igaz is, hiszen pl. totál lineáris volt, és valóban a harcra volt kihegyezve, de sok szempontból mélyebb is volt, mint pl. a BG1. Csak hogy egy példát mondjak: nem egy questnél számított az, hogy milyen kaszttal vagy fajjal próbálod megoldani a dolgot. Ilyen anno a BG1-ben nem volt. Az IWD2-ben pedig ezt tovább vitték. Volt alkalmam látni az utóbbi játék néhány párbeszédét szerkesztőprogival, és néhol még az is számított egy-egy párbeszédnél - igaz, csak amolyan színesítő jellegként -, hogy melyik isten papja volt az aktuális PC karakter.

Amúgy meg én az Obsidianban bízom még. Technikai vonalon ugyan van még mit javítaniuk. A KotOR2 pl. szerintem csúnyább volt, mint az első rész, míg az NWN2 szarabbul ment a gépemen, mint az amúgy sokkal szebb Oblivion..., de történetszövésben, karakterábrázolásban, hangulatos questekben, "sorsok formálásában" nagyon ott vannak. Látszik, hogy a Planescape: Torment alkotói ott munkálkodnak. Kíváncsi is vagyok, hogy nálunk mikor jelenik meg a Mask of the Betrayer (én elvből nem warezolok, mert arra az évi 4-5 játékra, ami manapság érdekel, azért mmég ki tudom köhögni a lét), mert állítólag sok tekintetben pont, hogy rokon lesz a Tormenttel.

A Bioware felvásárlása meg tragikus. Az EA... hát nem várok semmit. Illetve semmi jót...
Igazából, amire én nagyon várnék, az egy ízig-vérig remek rpg lenne a Greyhawk: Temple of Elemental Evil "rendszerével". Egy Bioware-es, Obsidianos sztori és karakterek, egy igazi hardcore, "pen and paper" hű harc- és szabályrendszerben a jó öreg izometrikus nézetben. NWN2-őt pl. szívesen végigvittem volna ToEE-re "portolva"
Endure. In enduring, grow strong.
1560 levél
Válasz 07.10.15. 17:21 #10
Retee
Van EA Canada, ők csinálják a Fifát...annyit is érnek. Akkor ebből Kotor online lesz, csesszék meg...
8067 levél
Válasz 07.10.15. 17:18 #9
Gerry
A harcrendszer és a szabadság között vajmi kevés az összefüggés-elvileg ugyanis midnen szabadságot megadhatsz a játékosnak egy körökre osztott harcrendszerrel rendelkező játékban is, ahol amúgy azt csinálasz amit akarsz, arra mész, amerre csak akarsz. Gyakorlatilag persze az MI-t és főként a játékteret, a fizikát neccesen lehet kihasználni körökre osztva. Azonban amitől pölö a Fallout 3 esetében félek, hogy ha nem lesz vérpfofi az MI, akkor szar az egész ríltájm, ti. ez már klasszikus fantasy, mint az Oblivion, ahol szép nagy csatabárdokkal és nyilakkal esik neked az ellen, hanem plazmafegyverekkel és golyószórókkal-ez pedig kimeríti az FPS fogalmát, már ami a harcot illeti. Node majd meglátjuk.
Ami a szabadság és a BioWare viszonyát illeti: a Mass Effect-en igen régóta dolgoznak, és alighanem ott is nagyfokú szabadságot fog kapni a játékos- a Dragon Age-ben pedig még többet, ha egyszer az életben valóban megjelenik. Ergo tökéletesen haladnak a korral, csupán az embernek csípőből régebbi játékaik jutnak eszébe, amik értelemszerűen kötötebbek voltak-anno.
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
10984 levél
Válasz 07.10.15. 16:14 #8
VodevilX
Szerintem a szabadságra van igény, legyen szó bármiről, egyre több teret hódít magának az FPS műfajban is(Crysis, FarCry 2), viszont a dobókockás harcrendszerre tényleg csak a hc gamerek vágynak, és valami olyasmi jövőt képzelek el, mint a Fallout 3. Nagy húzás lehet a 2 féle harcrendszer.
És még ne temessük a BioWare-t, szerintem nem ész nélül mentek bele az üzletbe.
Az első gondolatom egyébként az volt, hogy így talán lesz valami érdekes a The Lord of the Rings: The White Council nevű EA RPG-ből, kb olyan szintű királyság mint anno a KOTOR.
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
8067 levél
Válasz 07.10.15. 14:18 #7
Gerry
Igazán nem akarok belemenni műfajok boncolgatásába, de az Icewind Dale-t nem emlegetném mint hc Rpg-t...lévén RPG elemekkel erőteljesen felvértezve, de mégiscsak a harcra kihegyezett játék volt-annak kétségkívül kiváló, de a Baldur's Gate-i, Fallout-i, avagy Planescape Torment-i mélységeket messzemenőkig nélkülözte. Az ES sorozat pedig valóban lightosabb stílust képvisel, bár hatalmas cselekvési szabadságot ad a játékosnak. Azt meg majd meglátjuk mire jut a Bethesda a Fallout 3-al.
A Dragon Age-ről nagyon semmit nem lehet tudni, sűrű homály, pár foszlány-amik bíztatóan hangzanak, de semmi más. Perpill a Mass Effect megjelenése közelít, azt nyomatják erősen. (És tegyük hozzá, pontosan a ME miatt bánom perpill, hogy nincs konzolom, ugyanis ínycsiklandó RPG-nek tűnik...)
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
4682 levél
Válasz 07.10.15. 14:13 #6
Christoph
Mondjuk nekem nem tetszik az elder scroll sorotzat úgy ahogy van. És mindenképp kevesebb köze van az RPG-hez, mint mondjuk a baldur's gatenek vagy az icewind dalenek.
Dragon ageről mit lehet tudni, kijön egyáltalán, mert semmi újat nem találok róla...
8067 levél
Válasz 07.10.15. 14:11 #5
Gerry
Jójó, azért világvégét sem kell kiáltani: a BioWare hc RPG-i is igen jól fogytak (kivéve a Jade Empire-t), a Bethesda pedig minden létező platformon tarol az Elder Scrolls sorozattal, szal igény igenis van hc RPG-re. Másrészt meg a Diabloid hack'n'slash gammákról soha senki az életben nem állította, hogy bármiféle közük is volna az RPG műfajához
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
8067 levél
Válasz 07.10.15. 14:08 #4
Gerry
Idén nem lesz ennek sok kifutása, de majd jövőre- az EA tervei számos játékot emlegetnek a 2011-ig (bazz, kinézetre ez már sci-fi be illő dátum) és még tovább...meg számos konzolt is emlegetnek, ami sok jót nem jelenthet- a Pandemic nem érdekel túlzottan, jómunkásemberek, de játékok szempontjából tizenkettő-egytucat, ha konzolra fejlesztenek a továbbiakban, mint ahogy már régóta ezt teszik, kit érdekel. Nade az RPG mentsvár BioWare...igaz, félúton erősen kinőtte magát a Bethesda, és igazán impozáns hc játékfejlesztővé vált az Obsidian, de azért...amíg élünk remélünk, aztán nekifogunk a Sims: Get your own Dungeon 154. részének
(Csak nem bírom megállni: egy kedves hazai hírportálon, ahol mindenféle, roppant érdekes biológiai konstrukcióval felvértezett szőrös madarak képezik a logót, írta az egyik "pápusz", hogy micsoda gáz, az Elevation Partners kb. 700 milláért vette meg a két stúdiót két éve, most meg alig többért adott túl rajtuk. Nem vagyok egy nagy matematikus, de kb. 700, meg kb. 860 között mintha volna némi különbség)
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.
4682 levél
Válasz 07.10.15. 14:05 #3
Christoph
Igazából tök mindegy, hogy ki csinálja meg a baldur's gate 3-at. Úgyis lejött a fejlesztő csapatoknak, hogy a diablokra meg titan questre van igény, amiknek nem sok közük van az RPG fogalmához. Sajnos erre van igény. Erre keresztet lehet vetni, marad az asztali RPG.
12560 levél
Válasz 07.10.15. 13:58 #2
McCl@ne
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!
Ezt nem hiszem el. Minden reményem ebben a cégben, a Dragon Age-ben és abban volt, hogy lesznek még igazi szerepjátékok...
Katasztrofális év a PC szemponjából, minden tekintetben.
Respect is not given. It's taken.
8067 levél
Válasz 07.10.15. 13:54 #1
Gerry
Most, hogy a nagy független fejlesztőstódiók egyik utolsó mammutját is felvásárolták, név szerint a hc játékosok szerint nagyjából a Sátánnal egy erkölcsi mutatón lévő EA, potom 855 millió dollárért, fel lehet tenni a kérdést: ugyan hótziher, hogy majadan lesz végre Baldur's Gate 3, s biztosan 4 is, de kellett ez nekünk?!
A dolog financiális oldalra rendben van, hogy is ne lenne rendben: a játékvilág nevével ellentétben egy kőkeményen profitorientált szórakoztatóipari ágazat, az EA pedig az egyik -bár perpill. nem a legnagyobb- hal a vízben. Azonban ismerve az EA üzletpolitikájának a casual gamerek felé fordulását, a folytatások dönpingjét, illetve a kreativitás kevés kivételtől eltekintve tűzzel-vassal való írtását, felmerülhet a kérdés, miszerint le is út, fel is út, és ezentúl maximum hobbi RPG-ket hakpatunk kézbe a BioWare-től? A Mass Effect-be sanszosan aligha fognak beleszólni már, a Dragon Age-be már esélyesen -hacsak le nem lövik félúton a projektet-a szerződéseket értelemszerűen nem láttam, viszont ami a netre kikerült részletek (kérdés mennyire igaz) azon listából sok jó nem sejlik fel, sőt...- azonban hogy ezek után mi következik, azt a fene se tudja. Meglehet nem feltétlenül kellene pesszimistának lenni, de lássuk be: a BioWare játékaiban nívófejlődés már aligha következhet be -hova fejlődjenek?- ezért egy esetleges, és az eddigi tapasztalatok alapján mindenbe kőkeményen belepofázó EA menedzsment csak ronthat a dolgon. S ki tudja mikor bővül a család BioWare helyett egy sroppant szimpatikus nevű EA Canada-val... Tudniillik az EA nem minden esetben követi annak a logikát, miszerint márkanévnek számító fejlesztőstúdiót nem lövünk le: volt nekünk egyszer régen egy Westwood-unk is....
An Oxford man walks around like he owns the place. A Cambridge man walks around like he doesn't care who owns the place.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.