Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2008

14264 levél
Válasz 08.07.22. 10:07 #2626
balays82
Anélkül, hogy vitába szállnék a Hamiltonról itt megjelent véleményekkel, azért arra kíváncsi lennék, mikor jön el az idő, amikor az akár pozitív, akár negatív vélemények nélkülözni fogják a bőrszínére vonatkozó utalásokat. Ez egy érdekesség volt, amikor bekerült a Forma 1-be, de muszáj még most is állandóan erre utalgatni? Nem ettől jó vagy rossz pilóta, nem ettől kevésbé vagy nagyon egoista.
Nem beszélve arról, hogy a Forma 1-ben mindenki egoista, mindenki azt gondolja magáról, hogy ő a legjobb, de legalábbis sokkal jobb, mint a csapattársa. Gondolom, sokan olvastátok Glock azon nyilatkozatát, hogy 2010-ben világbajnok akar lenni. Erről például nem láttam egyetlen véleményt sem ebben a topikban, de amikor Hamilton megdícséri magát egy győzelem után, akkor abból mindig vita kerekedik itt, pedig már igazán hozzá lehetett volna szokni. Ő kimondja, amit magáról gondol, mások meg nem (vagy nem ilyen formában), de attól még ugyanezt gondolják.
Amikor valaki egy területen komoly eredményt ér el, akkor azt szokták mondani, hogy már van mire szerénynek lennie. Hamilton valószínűleg nem ismeri ezt a mondást, ezzel együtt talán még nem is ért el olyan sokat, hogy legyen mire szerénynek lennie.
6609 levél
Válasz 08.07.22. 09:20 #2625
Kolin Mekré
A vége már South Parkos befejezés volt nem?
Minden ellenállás hasztalan! 8-)
1567 levél
Válasz 08.07.22. 02:57 #2624
Marv
ááá... már nem tudtam szerkeszteni... bocs a temérdek smiley-ért és a hibákért... késő van.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
1567 levél
Válasz 08.07.22. 02:51 #2623
Marv
"es bananzabalozni a legtehetsegesebb pilotat". merész az a legtehetségesebb . Ezek szerint csak azokat a futamokat nem látod, amikor oktogon formályú kerekeket szednek a kocsijáról a sok elfékezéstől, meg amikor olyan hibákat vét mint egy 3 éves gokartos . Semmképp nem Hamilton a legtehetségesebb... ugyanis a kocsival nem tud úgy is gyorsan menni, hogy spóroljon is vele. Elsőknt használja le a gumikat, a legtöbbet blokkolóra fékező pilóta a mezőnyben . Tény, hogy kurva gyors, de közel sem a legjobb. Kubica, Rosberg, vagy Vettel nagylábaujját nem szagolja meg . És Farncia nagydíjat sem láttad, amikor Piquet a szar Renault-val úgy tartotta maga mögött, mintha egy Force India autóban ülne az übertehetség, vagy amikor Vettelt is csak úgy tudja megelőzni, hogy levágja a kanyart .

Más szezont néhettünk tavaly, ha szerinted otthagyta Alonsot .

Én tavaly annyit láttam, hogy egy 10 éves kora óta McLaren növendék britt néger bekerült egy britt top csapat ülésébe, akit aztán toltak is a csapatnál rendesen, nem mellesleg a vitatható helyzetekben őt vagy nem büntették meg, vagy más büntetését vonták vissza, emellett iszonyat hálátlanul viselkedett azzal, akit saját elmondása szerint -bár amilyen őszinte, képzelem a valóságtartalmát- évek óta tisztel és neki drukkol (képzelem, ahogy a McLaren suliba járó hülyegyerek egy Renaults meg egy Ferraris pilótának szurkol... xD nevetséges...), emellett szezon felénél már anyázik Ron Dennisnek . De tényleg tehetséges is, tény.

Csak az én értékrendszeremben, egy ilyen nagyképű, képmutató kis hálátlan féregnek, akivel az egész "sportpolitika" kivételez, mert fekete, barhiból sem tudok drukkolni. Ha pedig megint előszednéd a "rasszista kártyát", nézd át a tavalyi topic év eleji részét, hogy nyilatkoztam róla .

Egyszerűen magam előtt látom Hamiltont, ahogy otthon ül, nincs egy barátja sem, a kutyája már inkább mérget keresett a városban valahol, mintsem vele és az öccsével legyen, ezért Hambi egész nap a down-kóros öccsével playstation-özik, miközben minden kurva falon a saját képe vigyorog rá vissza, életnagyságban. . Illetve ez volt, amíg el nem menekült az edók elől Svájba (amivel nem lenne baj ha bevallaná és mellette nem játszana akkora hazafit, mint Mel Gibson a Rettenthtetlenben).

bocs az offért amúgy és túlzottan gúnyos hangnemért . Térjünk vissza "idénre" .
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
7503 levél
Válasz 08.07.22. 02:18 #2622
Attila88
Tavaly megjelent egy szinesboru fiatal srac, akirol senki nem tudott meg semmit, csak annyit lattunk, hogy a 2x vilagbajnok Alonso-t ujonckent otthagyta a palyan. Innentol kezdve szimpatikus volt nekem, foleg hogy mekinek szurkolok, amiota f1-et nezek. pont azert, amiert Hamiltonnak is, mert a csaladban es a kornyeken mindenki ferrari drukker volt. nekem let elemem volt mar akkoriban is az ellenkezes, szoval kezenfekvo volt, hogy nekem McLaren-nek kell szoritani. most meg ugye Hamiltonnak, mert a sok Kimi es ferrari drukker ugrik minden ehhez hasonlo nyilatkozatra, azt lehet jol lehurrogni es bananzabalozni a legtehetsegesebb pilotat .
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
1567 levél
Válasz 08.07.22. 02:11 #2621
Marv
hát neked ez számít... de gondolom csak addig, amíg más pilótába nem kötsz bele valamiért (szerk.: ezt a mondatot úgy írtam, hogy csupán feltételezni tudom, hogy valakit szídtál már a pilóták közül... nem emlékszem egyébként ).

Neked ez számít, más emiatt tartja sokkal többre egyik pilótát a másiknál. Mert képes megmaradni embernek iletve vél hasonló dolgokat felfedezni kedvencében és önmagéban .

De még mindig ott tartunk, hogy egy mp-re sem nézed más olalról, csak arról, hogy Hambi az istenkirály . Eszedbe sem jut, hogy egyértelműen őt tolják a csapatban, hogy Kova ismerkedik az autóval még esetleg, vagy hogy Kova messze nem top autóba való pilóta.

Mondhatsz bármit, Hamilton gyors, de nem csak ez számít (sőt). Ha te az alapján drukkolsz, hogy ki a leggyorsabb, akkor sajnállak, mert elég sekélyes gondolkodású lehetsz (ne vedd magadra, nem bántani akartalak most, mivel valószínű nem így van). Alonsot kevesebbért rühellte a fél fórum.

És amúgy a planetf1-et nem nevezném épp bulvárnak .
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
11784 levél
Válasz 08.07.22. 02:07 #2620
Ghoost
Igen ez igaz, csak úgy elvan a pályán, ezt én is érzem. A szuper tehetség az Hamilton, Kovát majdnem kitette Briattore annyira gyenge volt a tavalyi év elején, aztán valahogy felhozta magát, Fisichellát stabilan verte az év végére, de itt nem találja a fonalat, ennyit de la Rosa is hozott volna simán.
1567 levél
Válasz 08.07.22. 01:59 #2619
Marv
Hát ahhoz képest, amilyen szupertehetségnek beharangozták tavaly, és mondták, hogy csak a szar autó miatt megy így... Én azt vártam tőle, hogy már futamgyőzelme lesz a szezon közepére. És azt is, hogy legalább néha szoros csatát vív Hamiltonnal.

Tény, hogy elég masszívan Kimis pech sorozattal indult az idei szezonja. De ez nem indokolja azt, hogy a legjobb (legalábbis VB esélyes) autóban ülve, megelőzi őt mindkét BMW-s és mindkét Ferraris. Főleg ekkora fölénnyel. Ez akkor sem indokolt, ha nem ismeri még az autóját kellőképp. Így egyenlőre foglalja a helyet csak... Nagyobb csalódás mint Piquet, én csak ennyit mondok. És azon ne vitatkozzunk, hogy melyikük ül vezethetőbb autóban . És egy minimális lelkesedést nem érzek rajta... beletörődik a másodhegedűs szerepbe, ahelyett, hogy harcolna szívvel-lélekkel.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
7503 levél
Válasz 08.07.22. 01:52 #2618
Attila88
pedig tobbet nem tudok reagalni egy bulvar szovegre. ezek alapjan egyertelmuen ugy tunik, hogy elszaladt vele a lo, de nem erdekel addig, amig kova-t ugy hagyja ott a palyan, mintha a csapattarsa egy rs clio-ban ulne, nem pedig f1-es mclaren merciben mindenki mondhat amit akar, de Hamilton kib.szott gyors a palyan, es csak ez szamit.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
11784 levél
Válasz 08.07.22. 01:48 #2617
Ghoost
Összességében szerintem is erősebb volt a McLaren tavaly, pár futamon csak a Ferrarik hátát nézték ez igaz, de összességében jobbak voltak szerintem, a csapaton belüli csetepaténak "köszönhetik" az elbukott címet. De az meg hogy nézett volna ki, hogy a konstruktőri versenyből kizárt csapaté az egyéni cím.
Kova azért annyira nem gyenge szerintem, nagyon sok peches futama volt, de egyértelműen lassabb Hamiltonnál, ez van.
1567 levél
Válasz 08.07.22. 01:45 #2616
Marv
Hát a Ferrarinak ennyire "fussa" sajna. De a Ferrari szar szereplést, nem kéne "Hamilton jobb mint Senna" szintre vinni. A McLaren látványosan javult, míg a Ferrari romlott az utóbbi időkben. Ahogy véleményem szerint, már tavaly is jobb autója volt a McLarennek (ha hajszállal is).

Azért valljuk be, a hamburgeres nem állna így, ha egy éppkézláb társa lenne (mondjuk maradt volna Alonso). És az kicsit jobban szemléltetné konstruktőri állásban is a McLaren fölényt.

Továbbá elgondolkodtató Kovalainen szereplése szerintem. Inkább foglalkoznék vele, mint mondjuk a kis Piquet-vel, csak hogy azt említsem, akit a legtöbben bántanak.

Egyébként bökj rá légyszi arra a kifejezésre, amit másként ragadhattak ki, változtasd meg azt és még úgy is undorító nagyképű . De ismét mellébeszélsz amúgy , nem tudom feltűnt-e.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
7503 levél
Válasz 08.07.22. 01:30 #2615
Attila88
Jó, hát a média azt emel ki a szövegéből amit akar. Lehet titokban massa + piké is mekis, hisz majnem ugy ment el mellettuk, mint kova mellett
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
1567 levél
Válasz 08.07.22. 01:26 #2614
Marv
Hamilton

Fú basszus nem semmi a kis a vacsutu .
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
1567 levél
Válasz 08.07.22. 00:39 #2613
Marv
Azért ez a "valmi történjen" remélem nem komoly . Tehát fogyjon ki a benzin, kapjon "tüsszentőgörcsöt" Maylander és menjen ki füvetnyírni a pálya szélére vagy valami hasnló akar lenni remélem . Azért komolyabb balesetet ne kívánjunk.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
2550 levél
Válasz 08.07.22. 00:17 #2612
Pomee
igazából már régóta várom, hogy vmi történjen a Safety Car-ral, mert engem is foglalkoztat, hogy van-e tartalék... vagy ha nincs, akkor ki a rák fogja vezetni a fiúkat?

ha meg Lujísz télleg belerohant volna... húúúúú vazze... mit nem dörgöltem volna itt egyesek orra alá...
de nem baj, ami késik, nem múlik!
Never underestimate the power of the Dark Side...
1567 levél
Válasz 08.07.21. 23:33 #2611
Marv
Jaj, hát a világ legboldogabb embere lettem volna és azonali bebaszás követte volna . Tényleg amúgy vagy tartalék Safety Car? Mi van, ha összetörik? Az azt hiszem nem kérdés, hogy Hamilton fogja ezt megtenni, ha bekövetkezik , úgy látszik hajlamos a tökéletes vezetés mellett a kopasz hibákra is elég erőteljesen .

2002-be király volt, amikor Heidfeld elvitte az orvosi kocsi ajtaját! Az volt hasonló röhej (bár megcsúszott...).

Akinek esetleg kimaradt
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
6377 levél
Válasz 08.07.21. 23:20 #2610
RatBaG
hamilton

a vége a lényeg:
"A főnök azt is elárulta, taktikájuk majdnem fölöslegessé vált: Hamilton kis híján összeütközött a biztonsági kocsival.

”A közvetítésből kimaradt, de egyszer Lewis épp akkor lépett a gázra, amikor előtte a safety car lassított. Szemtanúk szerint alig kerülték el a karambolt.”"

hát ez évekig elegendő puskaport biztosított volna
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
1574 levél
Válasz 08.07.21. 17:34 #2609
Csut
Igazad van. A konstruktőri vb cím nem sok vigaszt nyújt...
De ha így folytatják, az sem lesz meg.
Bízom benne, hogy ennél rosszabb már nem jöhet, sőt. Itt ér véget a krízis és elindulnak felfelé.
14264 levél
Válasz 08.07.21. 16:13 #2608
balays82
Éppen azt néztem, hogy a konstruktőri versenyben még viszonylag stabil az előny (19 pont a McLaren előtt, a jelenlegi második BMW azért talán nem olyan veszélyes), igaz egy futam alatt ez is eltüntethető.
Amíg Kovalainen nem nyújt jobb teljesítményt, addig szerintem a Ferrari a fő esélyes, de őszintén szólva igazából ki örülne egy konstruktőri vb címnek, ha az egyéni közben elúszik?
14264 levél
Válasz 08.07.21. 15:58 #2607
balays82
Nem kell emlékeztetned a Brit Nagydíjra, annyira még nem vagyok szenilis, hogy elfelejtettem volna. Ahogyan írtam is, amikor Massa bénázik, akkor nagyon béna, a fejlődést én ott vettem észre, hogy ezek száma csökkent tavaly óta.

Azt én sem gondolom, hogy a McLaren fejlődése a két pilótának köszönhető. Hamiltonról is az mondható el, mint Kimi esetében, nagyon jó versenyző, de sehol nem hallottam még róla, hogy technikai guru lenne, ahogyan Kovalainen sem az. De La Rosa viszont tényleg értékes a McLaren számára, nem véletlen maradt Alonso távozása után is (persze tudom, hogy előtte is ott volt már).

Kimi tényleg nagyon szerencsétlen idén, vele kapcsolatban - képességeinek maximális elismerése mellett - inkább arra akartam célozni, hogy szerintem nincs meg benne az akarat (vagy nem is tudom, minek nevezzem), amivel egy ilyen periódusban lendíteni tudna a csapaton. Ha jó az autó, akkor ő is jó, ha az autó gyengébb, akkor vár, hogy hátha jó lesz. Hangsúlyozom, nem biztos, hogy ez tényleg így is van, de ismereteim szerint nagyjából ez lehet a helyzet.


1574 levél
Válasz 08.07.21. 15:41 #2606
Csut
Ez is egy lehetséges variáció lehet, de én sem hinném!

Mindenesetre jó lenne ha kicsit megráznák magukat a Ferrarinál, mert ha így folytatják még a konstruktőri első helyezéstől is elesnek...
1567 levél
Válasz 08.07.21. 15:34 #2605
Marv
Általában egyetértek veled. Viszont:
-nem számszerűsített adatot írtam, hanem így látom, és szerintem így is van. Massa egyáltalán nem fejlődött tavaly óta, ugyanolyan csapongó a teljesítménye mint mindig is volt. Az azonos technika és ki a jobb dologhoz kapcsolódva emlékeztetnélek a britt nagydíjra . Ahol Massa kis túlzással egy éppkézláb "karikát" nem tudott megtenni .
Sajnos tényleg hiányos a közinfó Massa és Kimi technikai hozzáértéséről, de hasnlóan gondolom mint te. De ugyanezt átvihetjük a McLarenhez is!! Tti, hogy nem a két kis takony miatt megy így a vas, inkább megemlíteném De La Rosat, aki viszont köztudottan egyik, ha nem a legjobb tesztpilóta a világon! Képes arra, hogy az aktuális versenyzőtársak stílusában tudjon autózni és ezáltal szinte egy az egybe belője a társak alá a masinát (legalábbis ezt mondják róla). Talán ez a legnagyobb átok is számára, mivel született tesztpilóta ilyen szempontból, így mi a fasznak versenyeztetnék, ha van nála fiatalabb és gyorsabb pilóa is.

Emlékeztetőüll, Kimi szar versei (amik hirtelen eszembe jutnak): Kanada, önhibán kívül esett ki 0 ponttal. Monaco, úgy indult, hogy a csapat elkúrta neki a verseny előtt a kerékcserét, ami miatt kiutottak a 3 percből és büntivel indult. Silverstone, ahol nagyban a startégia miatt baszott rá. Francia nagydíj, kb. 10 éve nem látott hiba üti fel nála a fejét, Ausztrál nagydíj, ahol már az időmérőn elment a verseny úgyszintén, mivel üzemenyagnyomás probléma miatt ugyed leállt az autó és a szerelők tolták be.

Massával is kibaszott 1-2szer a csapat úgymond, de sokkal több (ön)hibával autózik és sok mindent mondanék rá, de hogy stabilan megy azt semmiképp .

A Ferrari idén egy vicc! és ez látszik... és 100%, hogy nem tesz jót a pilótáiknak, hogy ilyen instabil rakás szar autóval és instabil rakász szar csapattal kell versenyezni. Igazán egyiküket sem hibáztatom az elmúlt 2-3 futam szar teljesítményéért. Kimi elbaszta az időmérőt most, az tény. Viszont 5 körrel kb. többet is tudott kint lenni, mint Massa, tehát ha kicsit szerencsésebben jön ki a lépés, és nem basznak el fölösleges mp-eket a boxutcában egymás mögött a Ferrarisok, Kim i talán látványosabban tudott volna szépíteni a szombati szar szerepléséhez képest.

Nem azzal van a gond, hogy Kimi nem tudja megoldani hátulról a helyzetet, mert legyünk őszinték, nem lehet mit szépíteni ezzel a Ferrarival, ilyen McLarenek és viszonlag erős BMW-kkel szemben. És Kimi tény, hogy szar időmérő menő, de én inkább Massára mondanám, hogy nem él a helyzetekkel, mivel a tavalyi statisztikán is meglátszik, hogy ő még a poleokkal sem tud élni! Massa a fentebb említett necces Kimis versenyeknek köszönheti, hogy Kimi előtt van. Valószínűsítem, hogy ha nincs Hambi Kanadát hozza, és Franciát is hozta volna simán. Monacon legendásan peches, szóval azt nem említem, de biztos máshogy alakul Kimi szempontból az is, ha a csapat nem kúrja el a versenyét már a rajt előtt... Tehát nem pont Kimit szídnám jobban és nem őt írnám le elsősorban.

bocs, hogy hosszú lett és kusza is valószínű, mivel nem igen gondoltam át kellőképpen, csak hirtelen jött .
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
14264 levél
Válasz 08.07.21. 15:30 #2604
balays82
Sajnos jelenleg szerintem nem sok olyan dolog van, amit a McLaren lemásolna. Vagy még az az eset lehetséges, hogy a Ferrari olyan innovatív megoldásokat dolgozott ki, amit még ők maguk sem értenek, a McLaren viszont igen. Bár ezt nem hinném.
1574 levél
Válasz 08.07.21. 15:12 #2603
Csut
Ez jó!!
És még igaz is
29145 levél
Válasz 08.07.21. 15:03 #2602
Germinator
Ez gonosz volt
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
14264 levél
Válasz 08.07.21. 15:02 #2601
balays82
Nem lenne túl sok értelme. Csak visszalopnák a saját terveiket.
2550 levél
Válasz 08.07.21. 14:57 #2600
Pomee
akkor eppen itt az ideje ellopni par Mclaren doksit...
Never underestimate the power of the Dark Side...
14264 levél
Válasz 08.07.21. 14:33 #2599
balays82
Akartam én arra is reagálni, csak közben el kellett mennem ebédelni, és a Hamilton esetről alkotandó véleményemet tartottam fontosabbnak.

Szóval ami a Ferrari helyzetét illeti, nekem nincs tudomásom ilyen számszerű adatokról azzal kapcsolatban, hogy a két versenyző rosszabb szereplései mennyiben köszönhetőek a csapat hibáinak és mennyiben önhibának, ezért ezzel a résszel nem is akarok vitába szállni.
Annyi bizonyosnak tűnik, hogy a Ferrari jelenleg rossz úton jár a fejlesztések tekintetében, és szerintem ezzel a helyzettel Kimi nem nagyon tud mit kezdeni. Ő az a pilóta, aki arra képes, hogy amennyiben alá raknak egy nyerő autót, akkor azzal megfelelő körülmények között baromi jól tud menni, és képes futamokat nyerni. Sajnos azonban az idei év alapján azt kell mondani, hogy nem igazán tudja megoldani azokat a helyzeteket, amikor a mezőny hátsóbb részeiből indulva kellene eredményeket elérnie.
Igaz, hogy az autó is hagy némi kívánnivalót maga után, de Massa is ugyanazzal a technikával megy, és (köszönhetően persze annak is, hogy az időmérő edzéseken nyújtott teljesítménye jobb, mint Kimié) többször is előfordult, hogy ezen kedvezőtlen körülmények között jobb erdményt ért el. Tény, hogy két-három versenyt nagyon elbénázott idén is, de a többin kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt, tavaly óta ezen a téren elég sokat fejlődött.

A másik dolog, hogy Kimi éppen most nyilatkozta, hogy attól tart, a Ferrari rossz irányba fejleszt, de reméli, hogy hamarosan találnak majd valami megoldást. Számomra megdöbbentő ez a tanácstalanság a Ferrari esetében, ilyen a Schumacher korszakban nem nagyon volt. Ott általában mindig tudták, hogyan tovább (ha egyáltalán merültek fel problémák), és rövid időn belül úrrá is lettek rajtuk (nem számítva most a 2005-ös szezont, amikor gyakorlatilag nem volt gumijuk). Ráadásul ebben aktív szerepet játszottak a pilóták (főleg persze Schumi, de Barichello is), akik mérnöki/szerelői fejjel is képesek voltak gondolkodni, ezzel rengeteget segítve a csapatnak (Schumacherről mesélték, hogy a teszt közben, amikor kiszállt az autóból, elmondta, hogy mit, hogyan, mennyivel kell módosítani, hogy gyorsuljanak néhány tizedet, és miután ezeket elvégezték, tényleg gyorsultak). Kimiről köztudomású, hogy nagyon jó pilóta, viszont az is, hogy nem érdekli igazából a kocsi műszaki oldala, és talán nem is ért hozzá annyira. Ugyanez szerintem Massa esetében is igaz, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy nem érkeznek megfelelő visszajelzések a pilóták részéről a csapat felé, mindenki tanácstalan, ami pedig nagy baj. Ezzel együtt a Todt-Brawn féle fegyelem is lazulni látszik, és kezdi átadni a helyét az olaszos lazaságnak, szétszórtságnak. Ez pedig - bár nem jó belegondolni - akár a Ferrari vesztét is okozhatja idén. Szerencsére a Magyar Nagydíj után következik egy három hetes szünet, lehet rendezni a sorokat. Majd meglátjuk.

Hú, elég sokat írtam, és némileg el is tértem a témától, de hirtelen ennyi minden jutott az eszembe.
1567 levél
Válasz 08.07.21. 13:25 #2598
Marv
Mindenesetre az első bekezdésemre is reagálhatnál . Mert igazán az szólt neked, a többi általánosságban volt .
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
1567 levél
Válasz 08.07.21. 13:16 #2597
Marv
Mivel idén nem ez az első eset, engedd meg, hogy általánosságban is beszéljük erről és az ehhez hasonló esetekről. Ismét azt mondom, tavaly a Brazil eseten a fél világ felvolt háborodva. Idén a 2. ilyen McLarenes (és Hambit érintő) eset után sem szólnak sokan egy kukkot sem, pedig a VB kimenetelét tekintve igen korai elengedésekről van itt szó.

A McLaren nem kockáztatott egy másodpercig sem. A McLaren látványosan gyorsabb volt mindenkinél (főleg Hamiltonnal a volánnál), a Ferrari és a BMW pedig látványosan maga alatt szerepelt a hétvégén... 1 percig nem volt kérdéses, hogy McLaren győzelem lesz...
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
14264 levél
Válasz 08.07.21. 13:03 #2596
balays82
Matematikailag Sutil is esélyes...
14264 levél
Válasz 08.07.21. 13:02 #2595
balays82
Az a helyzet, hogy továbbra is általánosságban beszéltek az idei szezonról, ahelyett, hogy kifejezetten a tegnapi szituációt vennétek figyelembe. Mert miről is volt szó? Hamilton még a mögötte lévő Massának is körönként adta a tizedeket, Kovalainennek ezek szerint még annál is többet, vagyis jóval gyorsabb volt nála. Glock balesetét követően a csapat úgy döntött nem hívja be Hamiltont tankolni, mert arra számítottak, hogy gyorsan eltakarítják a roncsokat, ezért Hamilton bőven ki tudja autózni azt a különbséget, ami elég lesz a győzelemhez. A safety car azonban sokáig volt kint, ezért Hamiltonnak nagyon kevés köre maradt a stratégia megvalósítására. Hamilton a győzelemre hajtott, Kovalainennek erre esélye sem volt, ráadásul Hamilton továbbra is sokkal nagyobb tempót diktált a mezőny többi részénél, ami abból is látszott, hogy azokat is könnyen maga mögé utasította, akik elvileg valóban versenyben voltak vele (Massa és Piquet meg is jegyezte, hogy tisztában voltak azzal, hogy nem tudják maguk mögött tartani őt). Ebben a helyzetben teljesen logikus, hogy a csapat kedvez annak a pilótának, akinek győzelmi esélyei vannak. Adott esetben Massa is így engedte volna el Raikkönent, vagy Kubica Heidfeldet stb.
Végignézve egyébként néhány futambeszámolót, sehol nem találtam olyat, hogy valaki ezt az esetet elítélte volna.



1567 levél
Válasz 08.07.21. 12:59 #2594
Marv
Matemaitikailag esélyes... És így mit sem számít ki mit gondol.

De tényleg nem érzékelünk különbséget aközött, hogy valakit, az "első" (amikor egyenlő esély van) vagy az "utolsó" (amikor a csapattársnak tényleg az a dolga, hogy támogassa a másikat, ha az esélyesebb és segítsen a csapat VB megszerzésében) versenyen enged el a csapattárs? Szélsőséges példa, de szemléltető.

A tavalyi Brazil eset ékes példa arra, hogy miért vannak a csapattársak. A tegnapi pedig arra, az érintett FIA szabály egy vicc (ami ugye tiltja a csapatutasításra történő elengedést). Plussz! Szubjektív, de ha én mondjuk 20 évesen csapattársa vagyok egy 36 éves veteránnak, aki nekem sokat tanít, és már akkor őt néztem, amikor még anyám csecsét szoptam, akkor igen, elengedem ilyen esetben tisztelet miatt! De ha 20 évesen egy velem egykorú, össze-vissza sztárolt kis ratyi a társam, akkor nem teszek ilyet és a végletekig harcolok, hogy bebizonyítsam, semmi extra -ha más nem hozzám képest- a csapat által tolt kolega. Féreértések elkerülése végett, ebben az esetben nem Hamiltont és a plussz 1 elért helyét kifogásolom, amit egyébként is megszerzett volna, hanem Kovalainen nem lévő versenyszellemét és a McLaren képmutatását.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
2550 levél
Válasz 08.07.21. 12:33 #2593
Pomee
pontosan... matematikailag van eselye a vb gyozelemre...
Never underestimate the power of the Dark Side...
3144 levél
Válasz 08.07.21. 12:07 #2592
nihilism
"Mi a különbség a két eset között? Az, hogy tavaly a Ferrarinál tavaly akkor kezdték el tolni Kimit, amikor már Massa matematikailag esélytelen lett!"

tehat szerinted Kovalainen eselyes a vb cimre?
1567 levél
Válasz 08.07.21. 12:05 #2591
Marv
A Kimis véleményedbe annyiban kötnék csak bele, hogy Kimi kisebb részt köszönheti az idei gyengélkedést saját hibáknak mint Massa. Kimi idei futamainak 75%-ban, kb. a csapat felelős EGYÉRTELMŰEN, míg Massa esetében az önhibából való szar szereplés éri el kb. a 75%-ot (kiegészítve a gyenge csapattal természetesen). Éllovasok közül, Kimi hibázott eddig a legkevesebbet!

A verseny amúgy no comment. Ferrarinál headshot-ok tucatjait kéne már kiosztani. A McLaren -szerintem mostmár kimondhatóan- sokkal jobb idén. Mind az autót, mind a csapatmunkát figyelembe véve.

Hedifeld és Piquet eredményének örültem viszont.

Kovalainen eset... vicc... És Pomee-nak annyiból igazat adok hogy idén egyértleműen látszik kit tolnak a csapatnál, versenyszellemnek kéne uralkodni Kovában, nem -idén már 2-szor- elengedni csak így a csapattársat. Ha ennyire nem nyomja a bizonyítási vágy, nincs helye itt! Ami azért vicces, mert ugye a McLaren az, ahol nincs pilótasorrend és aki a Ferrarit bírálta a tavalyi brazil eset után. Mi a különbség a két eset között? Az, hogy tavaly a Ferrarinál tavaly akkor kezdték el tolni Kimit, amikor már Massa matematikailag esélytelen lett!
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
14264 levél
Válasz 08.07.20. 21:10 #2590
balays82
"... nem tartalak hülyének... mindössze megkérdeztem, te annak tartod-e magad?"

Akkor gondolom, sejted a választ.

"ööö... braziliában... nem rémlik... rákeresek youtube-on"

Nem valószínű, hogy megtalálod, mivel az elengedés a bokszutcában történt. Most erre lehet mondani, hogy nem ugyanolyan helyzet, de szerintem csak kevésbé látványos. A lényeg ott az volt, hogy Kimi önerőből nem lett volna képes utólérni Massát, ezért ezt az elegánsnak mondott megoldást választották. Mindenki tudta, miről van szó, a világbajnoki cím volt a tét, mégsem háborodott fel senki. Itt meg csak az történt, hogy a Kovalainen nem állt az útjába a sokkal gyorsabb csapattársának (akit, mint kiderült a saját csapatának a tévedése hozott olyan helyzetbe, hogy erre az előzésre egyáltalán szükség legyen). Szerintem ez egyáltalán nem tisztességtelen dolog, és nem is először láttunk ilyet (sőt volt már ennek a fordítottja is, amikor tavaly Monacóban éppen Hamiltonnak tiltották meg, hogy támadja Alonsót).

"... hány futam is volt előtte? és ez hányadik futam is volt? hmmmmm..."

Ezeket a kérdéseket nem nagyon tudom mire vélni. Azt kérdezted volt-e ilyen eset. Volt. Éppenséggel a mindent eldöntő futamon. Nem elég?


A versenyzők vasárnapi nyilatkozatai Németországból

1574 levél
Válasz 08.07.20. 18:56 #2589
Csut
Nekem ezt nem nehéz elfogadni és nem is hoztam szóba. Egyszerűen kétségbe vagyok esve a Ferrari gyengélkedése miatt és hogy nem tudnak jelenleg mit kezdeni a McLarennel.
Nekem nagyon nem szimpatikus Hamilton és nincs az a pénz, hogy megváltozzon a véleményem, de ettől függetlenül elfogadom ha más az Ő pártján áll. (de azért isteniteni nem kell )
29145 levél
Válasz 08.07.20. 18:47 #2588
Germinator
RTL Híradóban lesz mindjárt.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
7503 levél
Válasz 08.07.20. 18:46 #2587
Attila88
Ugyan azt a ket kocsit kapja mind2 mekis az ev eleje ota, es a kezdetektol fogva Hamilton ossze-vissza veri a csapattarsat. Ha (ami ugye nincs, de a kedvetekert) ma Kovalainen-nek lett volna a VB-n 48 pontja, es HA o a kimagasloan leggyorsabb a palyan, akkor Hamilton epp ugyan igy elengedte volna, mint ahogy ez ma tortent. Nem tudom, hogy miert olyan nehez ezt felfogni...
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
2550 levél
Válasz 08.07.20. 18:45 #2586
Pomee
azért nyomják így, mert ez gerincre mért ütés volt... kicsit másképp ül és úgy telibe töri vmelyik csigolyáját, hogy majd csak tolószékkel tud versenyezni...
Never underestimate the power of the Dark Side...
1339 levél
Válasz 08.07.20. 18:45 #2585
feri13
Te ezt hol láttad? ("Glock túlélte")

Mindenesetre, a Kubica-féle tényleg erősebb volt (nyilván azért itt se volt gyenge az ütés, főleg hátulról). Azért ideszámíthatjuk a nagy balesetek közé szerintem Kovalainen becsapódását is. Vagy emlékszünk még Alonso 2003-as, brazíliai falnak vágódására? Na inkább arra lehetett volna ezt mondani: "Alonso túlélte)...
2006. 08. 07. - 2008. 09. 08. - to be continued as... sHarris
11784 levél
Válasz 08.07.20. 18:38 #2584
Ghoost
Jah index is így kezdte, ekkora szenzációt azért nem kéne csinálni belőle. Nem volt kis bukás nem mondom, de akkor sem kéne így eltúlozni, örüljünk, hogy senkinek nem esett baja.
29145 levél
Válasz 08.07.20. 18:37 #2583
Germinator
Nem tudom, nekem abszolút nem tűnt olyan durvának ez a mostani Jó, nyílván nem én ültem a kocsiban... de látványra, meg sebességre sem. De igazából mindegy is
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
20761 levél
Válasz 08.07.20. 18:35 #2582
Eric
Abszolúte ottmaradhatott volna.

Nemhiszem, hogy a két balestet lehetne szorzók alapján hasonlítgatni.
Durva volt mindkettő.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
29145 levél
Válasz 08.07.20. 18:33 #2581
Germinator
Híradó:

"Glock túlélte"

Kicsit túlzás, nem? Azért Kubica háromszor ekkorát esett.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
2550 levél
Válasz 08.07.20. 18:32 #2580
Pomee
csak, hogy gyarapítsam tévedéseid számát... nem tartalak hülyének... mindössze megkérdeztem, te annak tartod-e magad?

ööö... braziliában... nem rémlik... rákeresek youtube-on... bár most, hogy továbbra is kötekedőnek tűnjek: ÁLLÍTÓLAG elengedte őt brazíliában... hány futam is volt előtte? és ez hányadik futam is volt? hmmmmm...

azért tény, hogy utálom Massa-t, de ezt ebben a vitában figyelembe sem veszem...
Never underestimate the power of the Dark Side...
1574 levél
Válasz 08.07.20. 18:30 #2579
Csut
Többek között Brazíliában, de azon kivűl is nagyon sokat köszönhetett neki.
14264 levél
Válasz 08.07.20. 18:27 #2578
balays82
Rendben látszólag másként gondolkodunk erről a sportról. Én nem tartalak hülyének azért mert ez a véleményed, te viszont engem igen. Éppen ezért szerintem a további vitának semmi értelme.

Szerk: Hol segített? Mondjuk ELENGEDTE őt Brazíliában.
2550 levél
Válasz 08.07.20. 18:26 #2577
Pomee
ööö... most lehet kötekedésnek tűnik bár nem az akar lenni: de egész pontosan hol is segített Massa tavaly???
Never underestimate the power of the Dark Side...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.