Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on

51822 levél
Válasz 14.06.20. 09:42 #38541
Barthezz
És ki is tört a háború a kormány és az RTL-csoport között.

Ismét előjött a gyarmat kifejezés és a sajtószabadság kérdése, miszerint a kormányra nem lehet rosszat mondani. Nem kizárt, hogy a kormány az adó mértékének növelésével válaszol.

Attól tartok, hosszú távon ezt a háborút meg is nyerik, az adó növelésével bármikor el tudják lehetetleníteni a vállalatcsoportot és kivonulásra kényszeríteni az országból. Brüsszel meg legfeljebb indít egy újabb kötelezettségszegési eljárást, amiből majd újfent kidumálják magukat.
1719 levél
Válasz 14.06.19. 20:08 #38540
TheHolyOne
Előbb Bayer elvtárs lett kifejlett munkásőr, most meg D209 all over again.
"Hear the call of the fallen ones, widom of those whose time has gone: Live your life bravely, my firstborn son, on battlefields fight, don't run!"
15994 levél
Válasz 14.06.18. 23:27 #38539
ufodani
A mai RTL híradó ekéje.
Természetesen mint már annyiszor, ma sem lehetett kérdezni semmit a sajtótájékoztatón.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31932 levél
Válasz 14.06.18. 07:18 #38538
szbszig
Akkor ez most egy tiltakozó közlemény a tiltakozó közlemény ellen? És vajon valaki ez ellen is fog tiltakozni? Kezd nevetséges lenni...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51822 levél
Válasz 14.06.18. 02:44 #38537
Barthezz
Az a baj, hogy a mostani intézkedések nem a vidék fejlesztését szolgálják, hanem a főváros - vidék ellentét teljes kiélezését. Pusztán politikai manőver, semmi jószándékot nem érdemes keresni benne. Hosszútávon ez csak mélyíti a problémát.

Jóval kevésbé drasztikus, fokozatos változtatásokkal, win-win szituációkat teremtve lehetne a helyzeten javítani
27766 levél
Válasz 14.06.18. 02:33 #38536
LordMatteo
Nyilván keleten másképp nézne ki egy GYSEV is (sehogy), de a MÁVnak követendő példa lehetne ettől még. Csak hát az egyik állami, a másik meg nem.

A nyugatmagyar régió nem erős. Győr az, és itt meg is áll a nyugati országrész. Győr is az Audi miatt ilyen húzóerő. És akkor még nem is kezdték el a következő gyárat... (meg akarják duplázni a termelési kapacitást, és kvázi a mostani gyárkomplexum tükörképét megépíteni). Más kérdés, hogy utána úgy fogunk ugrálni ahogy a németek fütyülnek, de Győrből csinálnak egy második Budapestet ipari szempontból, és ugyanott leszünk. Keletről meg jön ide a nép, és még inkább lepusztul az, aki ott marad. Ez a gond a centralizációval, előbb-utóbb véglegesen elmarad a vidék.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51822 levél
Válasz 14.06.18. 02:27 #38535
Barthezz
Győr most jó példa, ahogy a nyugat-magyarországi régió is erős. De amit te is említettél, a keleti régió nagyon lehúzza az országot. A GYSEV sem keleten jár, amit pozitív példaként írsz. A MÁV megint egy külön fejezet sajnos, hasonlóan a BKV-hoz...
51822 levél
Válasz 14.06.18. 02:19 #38534
Barthezz
Nem azért nem reagáltam mindenre, mert nem akartam, de annyi témát felvetettél, hogy kiragadni tudtam részleteket. A bombás példát az okozata miatt emeltem ki, de megint a lényeg veszett el. De akkor még egyszer: Nem mindegy, hogy IDEIGLENESEN, vagy HOSSZABB TÁVON áll le a metró ÉS a főbb villamosvonalak (nem a metró önmagában!), mert a villamostenderek folytatását, a földalatti felújítását, stb. is törölték. Budapest tömegközlekedése nem megoldható kötött pálya nélkül, különben a tömegközlekedés és az autós közlekedés is meghal. (Gondolj bele: rengeteg metrónyi és villamosnyi embert elszállítani tudó busz rászabadul az utakra + akik eddig tömegközlekedtek, de most autót választják alternatívaként. Úgy, hogy jelenleg is dugóban áll minden reggel és délután az egész város.) És igen, ha az emberek nem jutnak el munkába, nem tudják az ügyeiket intézni, akkor kivonulnak az utcára és óriási tüntetések, zavargások lennének. Ez az egy, ami ezt itt ki tudná váltani.

Decentralizálás: A főváros-központúság már egy kialakult adottság, ezt megváltoztatni az ország jelenlegi gazdasági helyzete és az óriási államadósság közepette luxus törekvés, ennél sokkal fontosabb dolgokra kell a pénz jelenleg.

Másrészt én nem azt mondom, és senki nem azt mondja, hogy vidékre nem kell a pénz. Eddig is jutott, csak sok-sok hülyeségre. Focistadionok épültek, nyilván ez volt a legégetőbb fejlesztési igény (irónia). És nyilván a két várost összekötő villamosvonal a másik. Nem a fővárosiak tehetnek róla, ha a kormány hülyeségekre szórja el a vidékre szánt pénzt. Sőt. A vidék szavazta újra őket, itt a fővárosban nagyon szoros volt az eredmény, bármi lehetett volna. Akkor hát egyétek meg, amit főztetek, kedves vidékiek, erre csak ezt tudom mondani.

És folytatva az előző gondolatmenetet, remélem te sem gondolod komolyan, hogy az a megoldás, hogy a fővárostól az ÖSSZES forrást elvonni a vidék javára. Lehet ezt ésszerűen is csinálni. Egy korábbi hsz-emben én is említettem, hogy volt köztük sok felesleges projekt is (pl. 2-es metró és a HÉV összekötése). Ezek mehetnek nyugodtan vidékre, persze nem egy másik hülyeségre, mint most történik... Ellenben az életveszélyes 3-as metró, a szintén egyre inkább leromló földalatti felújítását elvenni a legelképesztőbb dolog lenne. Hangsúlyozom: előbbi jelenleg életveszélyes. És nem egy-két ember halna meg, hanem többszáz.

De nincs már kedvem ezt többször leírni, és tényleg nem fogunk ebben egyetérteni. Nem lettem beképzelt fővárosi, csupán racionálisan gondolkozom.
1356 levél
Válasz 14.06.18. 01:22 #38533
jawsika
Direkt írtam, hogy viccelek, hogy ne lehessen belekötni. Azért csak sikerült.

Btw ha nem tudsz, semmi gond, de erről a több utas szállít, mint a MÁV országosan dologról linkelj már valamit. Valami komolyat. Google erről csak az index-cikket dobja ki, meg abból írt más cikkeket. Eléggé hihetetlennek hangzik ez a dolog. No offense. Folyamatosan jelzem, hogy nem téged támadlak, remélem ez célba ér.

Egyébként a 3as metró megállásából szerintem egy eltúlzottan katasztrofális képet vizionálsz. Most komolyan, mi lenne, ha akármilyen más okból (gázrobbanásos omlás vagy bármi) holnap megállna és nem menne egy hónapig? Nyilván káosz lenne, problémák és nehézségek. De nem omlana össze a város és az ország. Csak gondold végig. Egy percre. Hogy zavargások, teljes bénultság és utcára vonulás van a hatalmas, mindent elnyomó szmogban. ÉS a végén a lényeg: "leáll az ország működése." Mert nincs 3as metró x ideig. Ez hülyeség.

A járműállományról: mondtad, hogy te is úgy költözél fel. Mindegy is hogy honnan, de tudnod kell, hogy a BKV járművei a legnagyobb arányban modernek. Igen, vannak szar régiek, máshol meg csak az van.
Igen, én is értem, hogy 2millió embert nehezebb utaztatni. Ez tiszta sor, nem is ez a vitánk tárgya.
Hát biztos másfele járunk, én nem ezt látom. Illetve nyilván van ilyen rész, ostobaság lenne tagadni, de a nagy átlag az nem olyan, hogy "Minden tiszta zöld, igényes, felújított parkok, biztonságos környezet a jellemző"

A vasútvonalas példát szerintem félreolvashattad. Vagy én írtam félreérthetően. A vonatból látható városképet írtam le, nem a vasútvonalon lévő szemetet.

A hsz-ed végére nehéz reagálni. A GDP-s rész meg a többi igaz. Mondjuk az összes ilyen érved mind az ország egyedülállóan rossz közigazgatási berendezkedéséből erednek. Én azt mondom, hogy a várost szét kellene dobálni az országban, mert túlságosan egy helyre van koncentrálva minden és ez senkinek sem jó.
Figyelj, ez nem kisebbségi komplexus, ezt józan ésszel bárkinek be kell látnia, hogy az ország egészének káros az, hogy ekkora gazdasági különbség van. A vidéknek is, mert óriási a lemaradottsága a közép-európai átlaghoz képest (ki kell menni Szlovákiába, Horvátországba, Szlovéniába akár) A főváros meg borzasztóan jó anyagi helyzetben van, folyamatosak a felújítások, a fejlesztések, máshol meg semmi.

Világos, hogy nem tudok itt olyat találni, aki velem fog egyetérteni, a legtöbben pestiek vagytok, téged ismer mindenki. De az, hogy a hszem azon részeire, amire kiírom hogy viccelek, komolyan és ebből fakadóan lekezelően reagálsz, arra, amit meg ötletnek, vagy vitapontnak írok (decentralizálás, saját pénzek átcsoportosítása pl) meg semmit, az nem annyira cool.

A végére annyi, hogy látom, hogy azt gondolod, én gyűlölöm a fővárost. Nem erről van szó. Gyerekként sokat voltam ott, úgy lehetett élvezni. Tudom, beleszerettél. bele lehet. Ez meg hozzá magával ezt a fővárosi-stílust.
Az általad képviselt nézőpontot nem tudom megérteni. Felnőtt fejjel az ember mást lát. Az általad idézett és linkelt cikk, na abban vannak elfogult érzelmek.

Olyan ez, mint amikor valaki erős cukros, le kéne vágni a lábát, mert bele fog halni, de ragaszkodik hozzá, hogy maradjon, mert az az ő drága lába, hát mennyire kell az neki, meg milyen fontos, anélkül hogyan tudna élni? Pont ilyennek látom az álláspontodat.
Itthon tabutéma arról beszélni, hogy talán a vidéknek is kellene juttatni. Budapest meg úgy tartja el a vidéket, mint a feudális rendszerben a hűbérúr a parasztokat. Beszedi az adókat meg a dézsmát, cserébe lehet a földjein lakni.

Hagyjuk egyébként, lényegtelen, ez nem vezet sehova.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
27766 levél
Válasz 14.06.18. 00:58 #38532
LordMatteo
A tömegközlekedés állapotából következtetni a város egészére már egész jó alap. És hülyeség, hogy a vasút mindenhol így néz ki. Meg lehet nézni a GYSEV vonalait...

Egyébként Magyarország vízfejű ország, ez tény, nem kell vele vitatkozni. Szerencsére ez kezd kicsit megdőlni amiatt hogy Győr jön fel, mint a talajvíz, sőt. Megkockáztatom hogy a tényleges termelőipara már megközelíti Pest megyét. A vidék fejlesztése egyébként ésszerű dolog lenne, tipikus Fidesz-intézkedés ez is; az elképzelés és az ötlet jó, de botrányos a megvalósítás. A keleti megyékre különösen ráfér ez.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
51822 levél
Válasz 14.06.18. 00:11 #38531
Barthezz
A feletted lévő hozzászólást tudom megerősíteni én is, a minisztériumok vidékre költöztetése is ugyanerről szól. Az lényegtelen, ez hány adófizetői milliárdba fog kerülni és mi lesz a minisztériumok dolgozóival, akik itt vettek lakást, itt rendezkedtek be. Választhatnak a költözés / napi több órás ingázás és a felmondás között? És hogyan fog így hatékonyan működni az államgépezet? (nem mintha enélkül sem lenne túl lassú és bürokratikus az egész)

A hsz-ed többi részéhez:

Mint írtam, a 3-as metró több utast szállít, mint a MÁV országosan. És nemcsak ennek a felújítását törölték, hanem az összes fővárosi tömegközlekedési projektet. Tudjuk milyen helyzetben van a BKV/BKK. Az elhasználódott járműállomány, sínek állapota miatt hosszútávon nem lenne megoldható a kötöttpályás vonalak autóbuszos pótlása, ráadásul a jelenleginél is sokkal brutálisabb dugók keletkeznének (rengeteg pótlóbusz, és rengetegen ülnek autóba is emiatt). Az emberek nem jutnának el időben dolgozni és óriási mértékű szmog keletkezne. Ez pedig idővel megbénítja a várost. Ekkor pedig utcára vonulnak az emberek. Ha itt vmi kiválthat komoly zavargásokat, az ez. És akkor vidéknek is annyi, mert leáll az ország működése. Ez persze a legborúsabb forgatókönyv, de nem lenne célszerű megkockáztatni az esélyét sem.

Amúgy össze se hasonlítható a főváros tömegközlekedése egy vidéki városéval. 2 millió ember mégiscsak 2 millió ember, érthető talán még neked is, hogy bizony 2 millió ember tömegközlekedtetéséhez sokkalta kiterjedtebb és sűrűbb hálózat szükséges, mint egy 40-50-60 ezres vidéki városban.

A robbantásos példád meg szimplán hülyeség, mivel az ideiglenesen okozna káoszt. A metró és az egyéb elhasználódott villamosvonalak pótlása tartósan nem oldható meg, rövidtávon természetesen igen (hisz' a felújítás alatt sem járna majd a metró). A hangsúly a kiemelt szavon van.

A vasutas példád szintúgy értelmetlen. Köztudott, hogy a vasutak mellett az egész országban lepusztult a környezet és óriási a szemét. Ez nem jó, hogy így van, de nem csupán a főváros sajátossága. De a vasútvonal állapotából a város egészére következtetni nagyon infantilis gondolkodásra vall.

Amiket írsz negatív dolgokat Budapestről, azok az általad leírt tömeges mértékben mindössze egy-két kerületre jellemzőek (8., 10. pl.). Én a 13-ban lakom, de sokat járok a 12., 1. kerületben is. Minden tiszta zöld, igényes, felújított parkok, biztonságos környezet a jellemző.

És akkor a fejlesztések. Budapest GDP-je sokkal magasabb az országos átlagnál, ami pont a gondolatmeneted ellenkezőjét támasztja alá: A főváros pénzéből kap a vidék is támogatásokat, az itteni adófizetőknek köszönhetően. Messze nem a vidék tartja el a fővárost, hanem pont fordítva. De terjesszük ki nyugodtan egész Pest megyére.

Így se reagáltam mindenre, amit írtál, de nagyon sok a megalapozatlan állítás benne. A főváros iránti gyűlölet beszél belőled, nem a tényszerűség. Emiatt tényleg parttalan is a vita, meggyőzni úgyse fogunk.
1356 levél
Válasz 14.06.17. 22:14 #38530
jawsika
Ez nálam nagyon régi. Nem ezen múlt. Ráadásul én nem a pestiekre magukra haragszom, hanem a mindenkori döntéshozókra. Lehet, hogy úgy gondolod, ez csak hergelés, nem kell neki felülni, de azt csak látod, hogy ez tényleg így van. Nem a főváros gyarmatai vagyunk könyörgöm.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
1075 levél
Válasz 14.06.17. 20:52 #38529
iX
"Nem azzal van a gond, hogy vidéken is legyenek hivatalok. A probléma az, hogy mindezt érdemi háttérszámítás, megfontolás, szakmai konzultáció nélkül dobják be a köztudatba. Még csak azt sem számolták ki, hogy ez hány köztisztviselőt érintene, mennyi kerülne az új épületek kialakítása, hogyan oldható meg a köztisztviselők utaztatása, letelepítése, esetleg cseréje? Hogyan fognak tárgyalni, beszélgetni a képviselők a minisztériumokkal, ha a Parlament és a szakbizottságok Budapesten vannak, a minisztériumok meg Debrecenben, Székesfehérváron, Kecskeméten, Miskolcon stb.? Hogyan osztják meg a minisztériumi feladatokat Budapest és a vidéki székhely között? (Ugyebár egy budapesti főhadiszállás mindenképpen kell, mert egy az egyben nem lehet mindent elköltöztetni). Arról már nem is beszélve, hogy az állampolgárok miként fognak oda eljutni? A vasúti menetrend pl. úgy van kialakítva, hogy 24 óra alatt bármely magyarországi vasútállomásról meg lehessen tennie egy budapesti oda-vissza utat. Maga a hálózat is Budapest központú, így ez viszonylag könnyen kialakítható. Na de mi lesz akkor, ha pl. a Dél-Dunántúl egyik településéről kell Debrecenbe kell utazni?
Ebben a formában az egész csak arról szól, hogy a rájátszanak a Budapest-vidék ellentétre (erről szól az uniós források körüli purparlé is)."
Szabó Szabolcs (facebook), linkelni nem tudom. A kiemelés tőlem. Nálad bejött.
1356 levél
Válasz 14.06.17. 19:05 #38528
jawsika
Nyilván a két várost összekötő villamosjárat hatalmas hülyeség.

Azt hiszem ebben a dologban nem fogunk egyetérteni. Egyrészt amennyire én a tömegközlekedési hálózatot ismerem, az alapján szerintem jócskán (talán direkt) túlbecsülöd a 3-as metró jelentőségét. Nyilván gondokat okozna, ha leállna x időre, de azért lássuk be, a teljes ország megbénulását nem okozná. Még a fővárosét sem, a vidékét meg pláne nem. Ahhoz igen-igen nagy dolognak kellene történnie Budapesten, hogy megbénuljon a vidék.
Ez az "ország motorja" duma meg egy elég nagy parasztvakítás. Tény, hogy a legtöbb cég ott van bejegyezve, de a túlnyomó többségük nem ott működik. Ráadásul egy metrómegállás miatti forgalmi krízis miatt nem áll meg az élet.
De jobb is, hogy így van, mert ha ezt egy-két arab megtudná... Robbantanak minden fővárosban egyet Európában, aztán egy év múlva meg elvinné a porsivatag a kultúránkat. Persze csak viccelek, de nyilván pestiként (akár beköltözöttként) te is elsajátítottad ezt a felsőbbrendű attitűdöt. Ami senkit nem zavar addig a pontig, amíg nem 8millió szív azért, hogy titeket kiszolgáljon a mindenkori rezsim.
Nem a pártpolitikáról van szó, ez egy pártokon felüli dolog, mert nektek kedvezve kvázi, óriási idézőjellel 2millió választót lehet egy az egyben megnyerni. Ami a nyugdíjas-kaszton kívül semmivel sem lehetséges ebben az országban.

Én azt gondolom, hogy tényleg nem kérdés, hogy mi a racionális fejlesztési prioritás, és az a következő: csoportosítsák át a budapesti (szigorúan a budapesti!) pénzeket, és oldják meg. De ehelyett, mind tudjuk mi történik. Most az, hogy nincs nyilvánosan kimondva, attól még látjuk.
A vidék és a főváros között ebben az országban akkor a különbség, mint talán sehol máshol a világon. Ennek, és a 2milliós városnak nyilván a régi határok, és a nagyobb mérettel járó nagyobb népesség az oka. De ma szerintem Budapest egy vízfej az ország testén, amit az én véleményem szerint "szét kellene szedni". Komoly intézményi decentralizációval, egyetemek, kórházak, stb. más városokba költöztetésével, a vidéki városokba/akár falvakba történő költözés támogatásával.
1 milliós főváros lenne az ideális. A vidéknek is, meg a fővárosnak is. Most az történik, hogy szívja, szívja a főváros az ország vérét, ami szerintem a gazdasági helyzetünknek is egyik oka, másrészt a főváros is szenved, mert szerintem olyan, mint egy büdös gettó. Lássuk be, tragédia. Nem csak a metró, de az utcák, a parkok, minden. Van egy-két ( a város kb 10-15%) terület, ami a turisták, meg a közfelháborodás miatt rendbe van rakva (városliget, dunapart, Váci-utca), de egyébként horrorisztikus...

Pl a Nyugatiból Szeged felé van egy jó (kb 3-4 km) hosszú rész, ahol a vasút mellett megy az út, járda minden. A vasúti töltést egy kb 2 méteres fehér régi kerítés választja el a járdától, ami talán tégla lehet, de pár helyen beomlott. Na most annak a töltés felőli oldalán bútorok, papírok, üvegek, állattetemek(!) tele. Végig. Nem úgy, hogy nézd ott egy, meg ott egy, hanem nézd, ott látni a füvet! Ez még nem Kőbánya ám! Ez csak egy példa... Az egész város ilyen. Beteg.

Nagyon belelendültem, bocsi. A lényeg, hogy helytelennek érzem a vidék pénzének szó szerinti lopását, hogy a kényelem meglegyen Pesten. Ez mindenhol felháborító lenne a világon, fent leírtam, miért különleges az itthoni helyzet, amiért egy országos magazinban TELJESEN nyíltan lehet közfelháborodás nélkül úgy vezércikket írni és fogalmazni, hogy látjátok pestiek, azért nem jut nektek, mert a csúnya-rossz-bibircsókosorrú vidék kap mindent. Kérdem én: mit mindent? Egyáltalán: mit? Semmit. De ha meg egyszer véletlenül jut, akkor ez történik. És ettől kinyílik a bicska a zsebemben, mert nem annak van igaza, aki hangosabban mondja. És ti (nem személyeskedés, csak te vagy pont most itt )jobban, sokkal jobban ránk vagytok szorulva, mint fordítva, hidd el.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
16067 levél
Válasz 14.06.17. 13:33 #38527
david139
Vannak itt aranyköpések
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
51822 levél
Válasz 14.06.16. 13:07 #38526
Barthezz
Én ezt mind értem, de attól, hogy ritka vidéken a tömegközlekedés, még nem fog meghalni senki sem. A 3-as metrót viszont többen használják, mint a MÁV-ot együttesen és jelenleg életveszélyes állapotban van! Nyilvánvalóan a vidék tömegközlekedése is fontos*, de először az életveszélyes, tömegkatasztrófába torkolható állapotot kell megszüntetni. Mint írtad, te is igénybe veszed a 3-as metrót, így a te érdeked is, hogy ne éppen akkor gyulladjon ki, amikor rajta ülsz.

(* Két várost villamosvonallal összekötni azonban továbbra is teljesen értelmetlen luxus, nem hinném, hoyg te is ilyen fejlesztéseket várnál a vidék tömegközlekedésében.)

Másrészt Budapest nemcsak az ország fővárosa, hanem az ország motorja is. Ha leáll a 3-as metró (és még 1-2 fontosabb BKV-vonal), az a főváros tömeg- és közúti közlekedését megbénítja, mely néhány hét leforgása alatt a fővárosban történő munkavégzésben is jelentős kimaradást eredményezne, a várható tömegmegmozdulások miatt pedig kaotikus állapotok uralkodnának, röviden a teljes főváros megbénulna, mely aztán a teljes ország - így a vidék - megbénulását is magával vonná.

A fenti okokat figyelembe véve sztem egyáltalán nem kérdés, hogy mi a racionális fejlesztési prioritás és jó lenne, ha a vidékiek is félretennék kisebbrendűségi komplexusukat és ezt ők is végre belátnák. (Mellesleg én is vidékről költöztem fel Budapestre, tisztában vagyok az ottani siralmas tömegközlekedéssel, szóval ennek fényében mondom továbbra is a fentieket.)

15994 levél
Válasz 14.06.16. 13:02 #38525
ufodani
Hűűlyee
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
7786 levél
Válasz 14.06.16. 12:51 #38524
Lovi Tommy
15994 levél
Válasz 14.06.16. 12:47 #38523
ufodani
Ez meg mit keres itt..
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
1356 levél
Válasz 14.06.16. 10:35 #38522
jawsika
Én is olvastam a cikket. Vidékiként, de Pesten (igen, a 3as metrón is) hetente ingázóként ki merem jelenteni, hogy a vidéki tömegközlekedés kb. (legyen az szinte bármelyik nagyváros) olyan, mint a 3as metró.
Itt azt gondolom, hogy egy értékzavar van. A cikk írója leplezetlenül olyan állásponton van, hogy az országnak úgy kell kinéznie, hogy Budapest kapjon meg mindent amit akar, de tényleg mindent, aztán a vidék, ahol az ország 4/5-e él, meg majd gazdálkodja ki abból, ami marad. Vidéken alig van fejlesztés, meg ha van is valami, akkor azt az egyet emlegetik évekig, és ez talán minden vidéki nagyvárosra igaz.
Itt van Pécs példája. 2010-ben szégyen gyalázat volt, hogy szinte semmi sem volt készen a Kultúrális Főváros évre. Szombathelyen, Győrben, Szegeden ugyanez van. Nem akarok általánosítani, így csak arról írok, amit ismerek. És az a szomorú, hogy a fővárosiak jelentős része, talán többsége szintén a fenti állásponton van. De nem is rosszindulatból, hanem tök természetes módon. Hogy ez így normális. K*rvára nem normális.

Én tényleg megértem, hogy 2millió embert meg kell nyerni. Ez oké, csak vegyétek már észre, hogy aki vidéki, az nem de facto traktoros paraszt, akinek mindegy, mert csak faragja a pipát, meg tereli a nyájat. Nálam egy 80ezres városban nem lehet 30 megánál nagyobb netem, mert szarnak a digitális kábel kihúzására. A tömegközlekedés tragikus,20- 30 percenként jönnek buszok. És megyek 20 km-t nyugatra és Ausztriában egy fos 10 ezres faluban jobb a tömegközlekedés. Röhej. Nálunk meg mindent benyel ez a feneketlen piszkos összeszart lyuk, amit páran Budapestként emlegetnek.

Még a tanya(!!!!!) fejlesztési programot is belvárosi kerület nyerte... Nagyszüleim falujába meg a csatornázás nem megoldott kb... Az ilyenek után tényleg remélem nem haragszol, de köpök a metróproblémára. Gyalogoljanak.
Did you think we had forgotten? Did you think we had forgiven?
1075 levél
Válasz 14.06.16. 10:08 #38521
iX
És mellette ott van a budapesti önkormányzati választás rendkívül demokratikus átszabása. Ha valakinek hosszú, elég a grafikonokra vetni egy pillantást.
51822 levél
Válasz 14.06.15. 19:45 #38520
Barthezz
Igen, azóta már én is ezen az állásponton vagyok egyre inkább. Ha "véletlenül" éppen szeptember végén fogja Tarlós elérni, hogy visszakerüljenek a tervbe ezek a projektek, akkor tényleg erről volt szó.
15994 levél
Válasz 14.06.14. 19:55 #38519
ufodani
A végéhez.
Persze h blöff. Lázár(Orbán) elvon(kamu) -> Tarlós harcol(kamu) -> Lázár(Orbán) visszacsepegtet -> Tarlós papát hősként ünnepli Bp. népe, mely újraválasztja.

A zárójelek pedig természetesen Orbánt takarják, hiszen kétség se legyen afelől, h nem az ő döntése, mindent ő rendel el. Minden unfrankóság más nevével fog futni( bár ez nagyjából eddig is így volt), Lázár lesz az ördög de nem számít, hiszen őt már nem kell megválasztani semmire. A 'gonosz emberek' elviszik a közfelháborosodást, a Várba költöző pedig -> uraim één, hát mi közöm ehhez/ahhoz...stb.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
5397 levél
Válasz 14.06.14. 15:06 #38518
Morello
Nem mintha egy cseppet is védeni akarnám őket, de a teljesség kedvéért tegyük hozzá, hogy az autós videó egy hosszú (kb. 40-50 perces) ISIS propagandavideóból egy kivágás. Ott sok olyan jelenet van, amikor az iraki kormány tisztségviselőit vagy (egykori) katonai tisztjeit vadásszák le. Ez a rész is onnan van kivágva, és nem annyira egyértelmű hogy random lövöldöznének, vagy célzottan a nekik kellő illetőket vadásszák le.
Be tudom linkelni a teljes videót (angol feliratosan is van), de elég kemény jelenetek vannak benne, szóval inkább nem tenném.
51822 levél
Válasz 14.06.14. 10:59 #38517
Barthezz
Csodálkozom, hogy senkit nem érdekel itt a hír és nem váltott ki komolyabb vitákat máshol sem, még csak egy árva tüntetést sem szervezett a töketlen ellenzék, holott sztem jelenleg ez az egyik legfontosabb nyitottá vált kérdés az országunk és az agglomerációval együtt 2 milliót főt számláló főváros életében (és a vidékiek sem lehetnek érdektelenek, mert ők is utaznak Budapestre és igénybe veszik ilyenkor többek között a 3-as metrót is, szóval nem csak budapesti áldozatai lennének egy esetleges tömegkatasztrófának!). Mindenesetre itt egy csokor újabb cikk az indexen, minden lényeges információt összefoglalva:

Három éve egy helyben füstölög a hármas metró - egy nagyon jó összefoglaló a metró állapotáról.

A kulcsmondatok:

"az orosz metrókocsikban vizsgált 34-féle alkatrészből 11 katasztrofális, 15 pedig kritikus minősítést kapott. A katasztrofális minősítésű alkatrész hibája több áldozatot követelő, halálos kimenetelű, és több sérüléssel, illetve a környezetre nézve nagyfokú károkozással jár a cég besorolása szerint. A kritikus hiba legfeljebb egy halálos áldozatot követelő halálos kimenetelű, vagy több sérüléssel, a környezetre nézve jelentős károkozással jár."

"Egy átlagos hétköznapon 500-550 ezer utazás történik a 3-as metrón. Ezt busszal nem lehet pótolni"

Kedves budapestiek, ezt nem kapjátok meg - összefoglaló arról, hogy a Miniszterelnökség által kiadott 3 mondatos indoklás - miszerint Brüsszel nem engedi fővárosi projektek támogatását - bullshit, nincs ilyen szabály az EU-ban! (Aki mondjuk picit is tájékozottabb az EU-s alapokat érintően, annak ez eddig is egyértelmű kellett, hogy legyen. Az átlagembernek azonban nincs erre rálátása.) Illetve összefoglalja a törölt fővárosi projekteket is. Ezek között van olyan, aminek én sem látom igazából komolyabb értelmét (Örsön a HÉV és a metró összekötése pl., hiszen ott az aluljáró, 2 perc séta az egész, azt kellene akadálymentesíteni, rámpákat elhelyezni és ennyi), azonban a 3-as metró, a földalatti és a fogaskerekű rekonstrukciója létfontosságú lenne, mivel katasztrófa-, ill. balesetveszélyesek.

És a cáfolatok a kormány részéről:

Csepreghy: Még nem döntöttek a budapesti fejlesztésekről

Lázár: Garanciát vállaltunk a 3-as metró felújítására


Kíváncsi leszek a végkifejletre és hogy valóban színjáték, blöff-e ez az egész Tarlós megerősítése érdekében az önkormányzati választások előtt, vagy nagyon is komoly.


31932 levél
Válasz 14.06.14. 04:06 #38516
szbszig
Még egy szempont, hogy az iraki hadseregben szolgáló szunnita katonák nagy része kijelentette, ők nem kockáztatják az életüket a síita vezetésű kormányért, illetve nem harcolnak az ISIS ellen. Amely szintén szunnita, bár annak az extrémista, vahhábita ágát képviseli.

Mondjuk amikor ilyen videókat tesznek közzé, ahol válogatás nélkül tüzelnek elhaladó autókra, akkor erősen kételkedem benne, hogy képviselnek egyáltalán valamit. Meg nem értem, miért hisz nekik bárki is...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
27766 levél
Válasz 14.06.13. 14:30 #38515
LordMatteo
Lakossági támogatás mértékéről nem beszélnek, de a megoldás ott lesz keresendő. A 'pár rakéta meg néhány rpg mi az' pedig a legkomolyabb szintű fegyverzetet jelenti. Igaz, nem drónok meg 4 km-re használható mesterlövész puskák, de egy ország belső háborújában bőven elég ez is.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
5397 levél
Válasz 14.06.13. 13:39 #38514
Morello
Nagyon jó és részletes cikk.
Mondjuk én azt valahogy nem értem, hogyan tud ekkora teret nyerni az ISIS amikor felfegyverzett Toyotákkal meg kalákkal, RPG-kkel rohangálnak, meg van pár ATGM rakétájuk, esetleg pár zsákmányolt cucc (amihez üzemanyag is kell, nem is kevés).
De a hivatásos iraki hadseregnek légiereje van, harckocsijai, valószínűleg valami komolyabb képzésen átesett emberei. Jó, nyilván egyik sem a legmagasabb fokú és legütőképesebb, de mégis.
És ahogy írják is, talán 5-6000 ISIS-es van, hogy tudnak ezek komolyabb területeket ellenőrizni, szinte egy teljes ország kiterjedésében? Ilyen gyors mozgású, könnyebben felfegyverzett egységek egyfajta hit n' run taktikákra alkalmasak, hogy tudnak mégis ekkora teret nyerni?
31932 levél
Válasz 14.06.13. 03:59 #38513
szbszig
Úgy tűnik, mégsem az oroszokkal lesz a probléma az elkövetkező hetekben...

Bár kötve hiszem, hogy az iszlamisták ilyen okosak lennének, és direkt tervezték volna a mai napra. Meg az ő ellenfelük abban a térségben az USA lehet, akiket rohadtul nem érdekli a focivébé.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
51822 levél
Válasz 14.06.12. 20:34 #38512
Barthezz
Részéről is ez lenne az igazán tökös húzás.

Persze ha addig nem állapodnak meg, mert szvsz ez elképzelhetetlen, hogy így maradjon. Lehet, csak a markukban akarják tartani és az uniós támogatásokért cserébe állami tulajdonba venni a főváros tulajdonában lévő 1-2 fontosabb épületet, közterületet. Ezt az index cikk is írta előzményként. Legalábbis remélem, hogy erről van szó és nem gondolták komolyan. Bedöntenék vele a fővárost.
7786 levél
Válasz 14.06.12. 20:12 #38511
Lovi Tommy
kérdés, hogy Tarlós indulna-e ellenzéki színekben
51822 levél
Válasz 14.06.12. 20:09 #38510
Barthezz
Erre azért még reagálok. Valóban ez is hajmeresztő ötlet, az érintett minisztériumok dolgozóival tényleg óriási arcátlanság, amellett, hogy jelentősen megnőnének a működtetési költségek is.

Szvsz ennek a minisztérium-költöztetésnek és most a főváros tömegközlekedésének kinyírására tett erőfeszítéseik mind annak köszönhető, hogy a Fidesz vidéken erős, emiatt nyerte a választást. A fővárosban igen szoros eredmények születtek, sok kerületet el se tudtak vinni. Úgyhogy ez a bosszú a főváros felé, másrészt erősíteni akarják a vidéket, hogy megmaradjon a szavazóbázisuk.

Tarlós nem a seggét félti, ezzel a levelével ponthogy elvágta az esélyeit a Fidesz általi jelölésre és majd egy bólogatójánost tesznek meg főpolgármester jelöltnek.

Amúgy sztem most a legbátrabb és legütősebb húzás az ellenzék részéről az lenne, ha Tarlós lenne a közös ellenzéki jelölt. Az LMP-nek és a Jobbiknak is be kellene állnia mögé, simán nyerné így a választást. A lehető legnagyobb odavágás lenne ez a kormánynak. Csak sajnos ehhez töketlenek.
7786 levél
Válasz 14.06.12. 19:56 #38509
Lovi Tommy
Ami engem most inkább "izgat", hogy a Mezőgazdasági- és Vidékfejlesztési Hivatal költözik-e a Földművelésügyi Minisztériummal Debrecenbe. Ha igen, akkor érdekes lesz - apám amúgy is beteg pár hónapja, így kevesebbet tud dolgozni, és még ingáznia is kéne/leköltöznie.
Ugye a család többi tagja nyilván nem menne le Debrecenbe, iskola/munka mellett nem lehet (amúgy se mennék, de ez más kérdés).
7786 levél
Válasz 14.06.12. 19:48 #38508
Lovi Tommy
Annyit hozzátennék, hogy nem kell Tarlóst félteni, és kétlem, hogy ennyire érdekelnék őt az emberek. A saját seggét talán félti, de az utasokat szerintem kevésbé.
51822 levél
Válasz 14.06.12. 19:45 #38507
Barthezz
Hozzátenném, amit fb-n is kiírtam:

Tarlós viszont nagyot nőtt a szememben. Ezzel a kijelentésével az őszi főpolgármester jelöltséget valószínűleg bebukta, de legalább nem adja a nevét a főváros tömegközlekedésének teljes kinyírásához: "Ha nem történik meg ez a felújítás, akkor én bizony le fogom állítani a metrót, és nem érdekel semmilyen politikai skandalum, nem fogok egyetlen emberéletet sem kockáztatni emiatt."

Konkrétan Lázár Jani az összes fővárosi tömegközlekedési projektet törölte a következő uniós ciklusból, köztük az életveszélyes 3-as metró felújítását és a szintén katasztrofális állapotban lévő földalatti felújátását. Szülővárosa, Hódmezővásárhely ezzel szemben villamosvonalat kap.
51822 levél
Válasz 14.06.12. 19:25 #38506
Barthezz
15994 levél
Válasz 14.06.12. 19:24 #38505
ufodani
Pont fordítva látom. Az egész golyó mától a VB-tól fog viszhangozni és pont ilyenkor k̶e̶l̶l̶ huncutkodni -> kisebb figyelem.
Ha a csapatuk esélyes lenne a döntőre...talán akkor kussolnának. Talán.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31932 levél
Válasz 14.06.12. 18:39 #38504
szbszig
Azt hittem, az oroszok tudatosan kezdték el jegelni az ukrán helyzetet, hogy legalább a focivébé előtt és alatt ne legyen nagyobb balhé, ami miatt kizárhatnák, vagy csak egyszerűen a szurkolók szétfütyülhetnék őket minden meccsen. Erre ma...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
1075 levél
Válasz 14.06.12. 11:26 #38503
iX
51822 levél
Válasz 14.06.12. 10:14 #38502
Barthezz
Várható volt, hogy felveszik keményen a kesztyűt, nem lesz egyszerű csata szerencsére.
51822 levél
Válasz 14.06.12. 10:11 #38501
Barthezz
Egy szóval sem írtam, hogy a koruk felmentené őket az elkövetett bűn alól. De 50 évvel később, pár évvel a haláluk előtt igazságot szolgáltatni már semmi értelme, ezt továbbra is fenntartom. Éppen akkor kell/kellett volna ezt megtenni, amikor még ereje teljében vannak és egy életre szóló büntetés nekik a börtön. Így max. lesznek pár évet a börtönkórházban és meghalnak, nem sokkal lenne másabb, ha ezt otthon, vagy rendes kórházban tennék meg.
7786 levél
Válasz 14.06.11. 20:41 #38500
Lovi Tommy
"mint ahogy csatát sem lehet nyerni feltartott kézzel."

nem tudom, milyen értelemben gondoltad, de...Gandhi?

ufo: végre valami történik is, s nemcsak fekete profilképekkel tiltakoznak
15994 levél
Válasz 14.06.11. 20:19 #38499
ufodani
A Retek nem szarozik.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
1075 levél
Válasz 14.06.11. 16:00 #38498
iX
Több támpontot nem nagyon adtál. Megkérdezem, mi az extraprofit, erre jösz egy személyes példával.

Persze, hogy megérezték a kivetett adókat. Aztán megérezték a fogyasztóik is. És ez innen spirál, mert amit megéreznek a fogyasztók, az szépen visszahat a vállalatra is. Onnan meg az államra. De hát a rövid távú cél mindig fontosabb, mint a hosszú. Főleg, ha nem is gazdasági az indíttatás, hanem politikai, mint a mostani: Lex TV2.
5397 levél
Válasz 14.06.11. 15:38 #38497
Morello
"Ebben persze a civil társadalom (azaz mi) is keményen sáros. "

Na itt van a nagyon nagy igazság! Itt ugrott a majom a vízbe. És ez a reakció mindarra, akik panaszkodnak, hogy miért is nincs elszámoltatás, miért 80 év után kell elővenni dolgokat, vagy még akkor se, miért lehet a mai napig is a legelképesztőbb, legpofátlanabb, legcinikusabb műveleteket végrehajtani, stb. Ebben a a fenti mondatban benne van minden.
5397 levél
Válasz 14.06.11. 15:37 #38496
Morello
"de mondj egy példát a történelemből, amikor ez megtörtént! Mármint békés és törvényes keretek között"

Nem mondok, mert szerintem nem volt ilyen, de hogy is várhatna el ilyet bárki is? Törvényest még esetleg, de békéset? Egy drasztikus és akkurátus elszámoltatás ugyan hogyan mehetne végbe békésen? Egy szóval se mondtam.
5397 levél
Válasz 14.06.11. 15:34 #38495
Morello
Épp ez a szégyen és a gyalázat. Érdekes, a nyilasok (kicsit távolabb meg a nácik) esetében valahogy nem vették ennyire félvállról a dolgot. Sőt, ha már... ott miért nem mondják a 90 éves fellelt egykori náci aggastyánokra (akik maximum kiskatonák ha voltak), hogy szerencsétlen, mit cseszegetik már ennyi idősen...

Egyébként meg kurvára nem érdekel, ki 90 meg 100 éves. Pláne hogy még sajnálni is kéne őket. Miért, attól hogy 90 évesek, a korábban elkövetett bűn már nem is bűn talán? Amikor elkövette, volt mondjuk 30 éves. Na és?
Ha társadalmi igazságtételről van szó, pláne egy társadalomban azóta (sőt emiatt) folyamatosan gomolygó sőt halmozódó frusztráció lenyugtatásáról, akkor ugyan milyen indok lenne az elsumákolásra?
Fenntartom, hogy amíg ez nem történik meg, nekem ugyan ne nyafogjon senki (itt a fórumon se), hogy milyen gáz a magyar ember, "szomszédtehene", hazai mentalitás, meg ilyesmi. Mitől is lenne másképp?
Ez Barthezz hsz-ére is reakció.

Egyébként meg a teljes indukció elvén vagyok matematikai nyelven szólva. Ha azt mondjátok, ne baszogassák már a 100 éves tatákat, el tudom esetleg fogadni (amúgy nem, csak a példa kedvéért). De csak abban az esetben, ha mondjuk a nácikat se baszogatják.
5397 levél
Válasz 14.06.11. 15:24 #38494
Morello
Ha csak ennyit szűrtél le az egészből, az elég szomorú... Csak személyes példát mondtam, utalva arra hogy amikor a legtöbbeknél a puszta túlélés volt az egyedüli cél, magasabb szinten brutális bónuszokat osztottak. De nem is ez volt a lényeg, hanem hogy később a rájuk kivetett adókat azért maguk is megérezték házon belül.
551 levél
Válasz 14.06.11. 15:19 #38493
Slyder
Szabadság nem jár annak aki térden csúszva könyörög érte, mint ahogy csatát sem lehet nyerni feltartott kézzel. Sajnos a mocsok mélyre beitta magát a nemzetbe, talán már véglegesen is.
1075 levél
Válasz 14.06.11. 09:30 #38492
iX
Majd egy Disney filmben...
Nem is lehet realitás egy ilyen, alapvetően elrugaszkodott gondolkodásmódot jelez. Az mondjuk más tészta, hogy semmi, de tényleg semmi számonkérés sincs. Legalább valami középút féle látszana, de nem. Ebben persze a civil társadalom (azaz mi) is keményen sáros.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.