Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2009

20761 levél
Válasz 09.03.28. 10:03 #471
Eric
"...hogy mar megint nem arrol szol a dolog ki milyen tehetseges hanem arrol, hogy milyen auto van alatta."

Már bocsánat, de összekevered a 400m-es futást a Forma 1-el. Ott valóban nagyrészt az egyszem futón múlik, mit hoz ki magából.
Ez viszont technikai sport. Ha itt tehetségről beszélünk, akkor nem csak a pilóta tehetségéről van szó, hanem a mérnökökéről is.
A fociban sem a csatár az egyetlen, akin múlik minden, vannak ott még a pályán tízen.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
14264 levél
Válasz 09.03.28. 10:03 #470
balays82
Abból kiindulva, amit eddig láttunk, még megtippelni is szinte lehetetlen. Nem mondok ezzel újdonságot, de remélem, hogy Felipe Massa, vagy Kimi Raikkönen. Ha pedig nem javul a Ferrari, akkor Vettel.
20761 levél
Válasz 09.03.28. 10:00 #469
Eric
A szabálykönyv nem konkrét megoldásokat fogalmaz meg, hanem kereteket. A Brawn GP ebből megtalálta a diffúzor tekintetében a mezőnyben leghatékonyabb megoldást. A többiek nem.
Roppant egyszerű a helyzet, kár belemagyarázni bármi mást.
Szerencsére a szakemberek is kb. így látják a helyzetet.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
645 levél
Válasz 09.03.28. 09:52 #468
4rc28
Szerintetek ki fog nyerni idén?
"A gonosz győzelméhez csak annyi kell, hogy a jók tétlenek maradjanak."
14264 levél
Válasz 09.03.28. 09:37 #467
balays82
Ne haragudj, de ez nagyon gyenge példa, aminek semmi köze nincs az adott esethez. A megtámadott csapatok nem használtak semmiféle olyan eszközt, amit mások nem. Egyébként meg, ha a te példádat vesszük alapul, valószínűleg ebben az esetben az történne, hogy módosítanák a technikai szabályzatot, betiltanák a kompresszort, és a helyzet meg is van oldva. Ezerszer láttunk már ilyet (deformálódó szárnyak, külön fékezhető kerekek stb.).
Az a helyzet, hogy sok csapat (köztük a befolyásos élcsapatok is) rosszul értelmezték a szabályokat, és most megpróbálják menteni a menthetőt, de miután a FIA technikai bizottsága szabályosnak találta a vitatott diffúzorokat, ezért jobban teszik, ha a tárgyalóasztal helyett inkább a tervezőasztal elé ülnek, és gyorsan elkészítik a saját megoldásukat, mert arra nem sok esély van, hogy hetek múlva másodfokon szabálytalannak nyilvánítja a FIA, amiről egyszer már kimondta, hogy szabályos (persze, volt már erre is példa).
A mérnöki leleményességet meg nem kellene összetéveszteni a csalással. Azért mert egyesek a jelen formájában teljesen haszontalan KERS fejlesztése helyett más területekre koncentráltak, még nem kell bűnözőnek nevezni őket.

Egyébként meg le a kalappal a Brawn GP előtt, nem mindennap fordul elő, hogy egy csapat a megszűnés határától hetek leforgása alatt eljusson a rajtrács első soráig. Ezzel együtt bízom benne, hogy a Ferrari gyorsan behozza a lemaradását, nem szeretnék még egy olyan szezont végigszenvedni, mint a 2005-ös volt.
31931 levél
Válasz 09.03.28. 08:42 #466
szbszig
És most örülhetünk, hogy Bernie nem vitte keresztül az elképzelését, mert ha a Brawn szépen begyűjtené ezt az első 4 futamgyőzelmet, akkor félig már el is dönthette volna vele a világbajnokságot...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
1989 levél
Válasz 09.03.28. 08:29 #465
georgee
gyerekes peldaval elve kb. olyan nevetsges az egesz mint ha ugye a tiltott turbo helyett hasznalnanak kompresszort es azt belemutik a motor melle es alaznak. szabalyos, nincs leirva szabaly konyvben, hogy nem lehetne ilyemn szerkezetet hasznalni. ugyanamar.
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
1989 levél
Válasz 09.03.28. 08:25 #464
georgee
te ezt nagyon rosszul latod. ez nem spiritusz, ez mak. miert van az, h a hatso szanrnyaknal nincs ekkora kulombseg? mert ott olyan egyertelmu megkotesek voltak, hogy szinte minden csapatnak egyforma. itt volt egy kiskapu. engem meg kifejezetten idegesit, hogy mar megint nem arrol szol a dolog ki milyen tehetseges hanem arrol, hogy milyen auto van alatta. es igen, kivancsi leszek, hol lesznek a bgp autoi majd ha a tobbi nagy cspat a 3-4. futam utan attervezi a diffuzort. alapvetoen persze a szabalyhozzokkal van a baj. ennek semmi koze a "tipikus magyarsaghoz"
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
20761 levél
Válasz 09.03.28. 08:13 #463
Eric
Hát barátom... Ha valakiben van spiritusz és összerak nem szokványos (de szabályos)elemekből egy autót, azt csak elismerni kellene, nem ahol lehet belekötni.
Mint tudjuk, szabályosnak találtatott és nem hiszem, hogy a fellebbviteli tárgyaláson máshogy döntenek majd.
Ne legyünk már tipikus magyarok, hogy a tehetséget próbáljuk minden eszközzel elmeszelni!
A többieknek adott a feladat: ha már saját erőből nem volt annyi eszük, hogy megalkossák, lehet nekiállni villámtempóban lemásolni! Ellenkező esetben a közelébe sem lesznek a dobogónak.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 09.03.28. 08:09 #462
Eric
Gratulálok a Brawn Mercedesnek! Szép volt!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2550 levél
Válasz 09.03.28. 07:44 #461
Pomee
hát ahhoz képest, hogy 3 csapat van aki sunyiskodik, a B-GP issssssszonyatosan odabasz a mezőnynek... többet tudnak ők, mint egy más fajta diffúzor...
Never underestimate the power of the Dark Side...
1989 levél
Válasz 09.03.28. 07:35 #460
georgee
ez a bgp nevetseges...persze, az oreg barival meg a 3 hetes autoval. nem csalnal persze, szabalyos. de vicc. mint az oltonyos bunozok. meg a masik 2 csapat is.

azert jo latni viszont, ha oket leszamitjuk akkor a bomos ott van elen. legalabbis a q1-ben...
Hiába, ha az egyetlen hang lakásodban a merevlemez olvasófejének percegése, hiába, mert nincs csajod...
2550 levél
Válasz 09.03.28. 07:35 #459
Pomee
"Hamiltonnak műszaki gondjai vannak..."

Pedig nem is imádkoztam...
Never underestimate the power of the Dark Side...
432 levél
Válasz 09.03.28. 07:29 #458
kdave9
Időmérő

Q3: Brawn GP első sor, Hami majdnem kiesett
12089 levél
Válasz 09.03.28. 07:29 #457
Gobiakos
No, az időmérő Q1-es részét a két Brawn GP hozta, nem is akármilyen időkkel. Rubens Barrichelloé lett végül a legjobb idő az első etapban, Button meg bejött a második helyre. A Ferrarik és a McLaren-Mercedes meg a háttérből leskelődnek, hogy mi is van most...
Vicces! Megyek is és nézem tovább, mert igen jó kis edzés.
3225 levél
Válasz 09.03.27. 21:15 #456
sHarris
Kösz.

Marv: gondoltam hogy nem két nap alatt hozták össze a komplett új kocsit, csak épp az sem volt biztos hogy indulhatnak, azért mondtam hogy "épphogy".
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
15994 levél
Válasz 09.03.27. 18:01 #455
ufodani
A fenéklemez hátsó,aerodinamikai szempontból rendkívül fontos végződését sajátosan kialakító csapatok és a "feljelentést" benyújtók 4 órán keresztül próbálták győzködni igazukról a FIA-t.Azt mondta ez a nagytudású szervezet,h szabályosak.A döntés ellen ismét fellebbeztek és így másodfokon várhatóan a jövő hétvégi Malajziai Nagydíj után tárgyalják ismét az ügyet.Na ez van
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
1567 levél
Válasz 09.03.27. 16:59 #454
Marv
Az "épphogy megalakult" csapat autója 15 hónapon keresztül készült, illetve fejlesztették. Az új név ne csapjon be.

Tudtommal az óvást a diffúzorokra hivatkozva terjesztették be, így gondolom tárgytalan a dolog .
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
3225 levél
Válasz 09.03.27. 16:17 #453
sHarris
Nem gyenge hogy egy épphogy megalakult csapat autója van a második helyen...

Egyet nem értek: akkor az óvást már benyújtották a csapatok a Toyota/Williams/Brawn trió ellen, amit az FIA elutasított, vagy még csak azt állapították meg, hogy a speckó diffúzorok szabályosak?
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
6377 levél
Válasz 09.03.27. 15:01 #452
RatBaG
nézem ezeket a kocsikat menet közben és egyfolytában az az érzésem, mintha függőlegesen összenyomták volna a képet

ezalatt kicsúszott egy red bull, ez már a sokadik pályaelhagyás.
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
2550 levél
Válasz 09.03.27. 14:40 #451
Pomee
néha tényleg nem értem a bírókat... közel-távol nem vagyok mérnök, de azt még egy hülye is látja, hogy a 3 említett csapat szarjai nem gyengén jobb leszorító erőt képes produkálni... és ezt 2es fizikával vágom

mindenesetre nem bánom, hogy így alakul a helyzet, legalább kicsit izgalmasabb lesz a verseny...
Kimi szurkolóként, viszont vaffankulo!
Never underestimate the power of the Dark Side...
15994 levél
Válasz 09.03.27. 13:51 #450
ufodani
Fotók a diffúzorokról.Lehet is vita már hogyne!Massáék több mint 1mp-et kapnak Toyotától és társaitól..ááá!
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
31931 levél
Válasz 09.03.27. 07:55 #448
szbszig
Áh, hagyjátok, felesleges nézni a hétvégi futamot, úgyis óvás lesz utána, és majd a bíróságon dől el az eredmény!
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
54 levél
Válasz 09.03.27. 06:21 #447
valoka
432 levél
Válasz 09.03.26. 23:02 #446
kdave9
54 levél
Válasz 09.03.26. 21:12 #445
valoka
Hali!

Valaki nem tudja hogy hol lehet majd nézni netten a szabadedzés? mert amin tavaly néztem sajna már nem működik
20579 levél
Válasz 09.03.26. 19:43 #444
Pyrogate
A hét elején BMW-t vezetett Kliennel Ausztráliában.
6377 levél
Válasz 09.03.26. 18:50 #443
RatBaG
szabályos...
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
1567 levél
Válasz 09.03.26. 18:09 #442
Marv
El sem tudod hinni, mennyire nehéz megállnom, hogy ne írjak 5000 karakter hamilton-dennis-mclaren fikázást a cikk kapcsán!

Sajnos Hamiltonka tökéletesen beleillik abba a képbe! Egy nagyképű kis seggnyaló szarházi. Érdekes Kimi, akit csak a versenyzés érdekelt és nulla sportpolitika, "ellen tudott állni" és nem lett egy kis szarcsimbók. Dennis azt tudja elrontani, aki hagyja. Legalábbis így gondolom.

u.i.: eredetileg csak az első bekezdést terveztem hsz-nek . De nem tudtam befogni teljesen a pofám... bocsi.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
2550 levél
Válasz 09.03.26. 10:49 #441
Pomee
akkor viszont azt is tudnod kéne, hogy itt a fanatikok előtt ilyennel ne poénkodj
Never underestimate the power of the Dark Side...
31931 levél
Válasz 09.03.26. 10:48 #440
szbszig
Tudom, csak vicc volt.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
2550 levél
Válasz 09.03.26. 10:41 #439
Pomee
nana... te is tudhatnád, hogy itt ha 1 mm-rel lehet nyerni 0,001 mp-t is akár, akkor az már kemény előny...
Never underestimate the power of the Dark Side...
31931 levél
Válasz 09.03.26. 10:23 #438
szbszig
Most komolyan 1,5×0,5 centiméteren vitázunk?...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
14264 levél
Válasz 09.03.26. 10:04 #437
balays82
Lényegében Forma 1-es autóról van szó. Néhány hete írták, hogy Baumgartner Paul Stoddart felkérésre vezeti majd a Minardi néhány évvel ezelőtti kétüléses bemutató autóját, nyilván pénzszerzési célzattal.

Egyébként most még egy kicsit furcsának tűnik, hogy vasárnap kezdődik a szezon, szerintem elég gyorsan eltelt a téli holtidő, igaz, volt is esemény bőven.
Annak különösen örülök, hogy európai idő szerint reggel 8 órakor fog kezdődeni a futam. Bevallom, eddig minden évben az Ausztrál Nagydíj volt az egyetlen, ami miatt nem keltem fel hajnalban, hogy élőben lássam. Ezzel együtt azért az elég szokatlan helyzet, hogy helyi idő szerint délután 5 órakor rajtoljon egy verseny, ráadásul borongós, esős időt is jósolnak. Egyes pilóták már fel is vetették, hogy a látási viszonyok a verseny végére nem lesznek éppen ideálisak.

20761 levél
Válasz 09.03.26. 08:53 #436
Eric
Az első képek Melbourne-ből.

És mindjárt egy érdekesség.
Mi a bánatot csinál ott a "mi Zsoltink" Paul Stoddart-al és a Minardival???

I'am Zsolt, and I'am geared up
Persze nyilván nem egy F1-es verdáról van szó, de akkor is...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
6377 levél
Válasz 09.03.26. 04:26 #435
RatBaG
végre valami értelmeset is nyilatkozott a vén faszari
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
14264 levél
Válasz 09.03.24. 15:22 #434
balays82
A csapatok bojkottal fenyegetőznek Ausztráliában

Bernie Ecclestone:

"Ha idejönnek, és pisztolyt szorítanak a fejemhez, jobban teszik, ha meg is húzzák azt a kib*szott ravaszt. És megbizonyosodnak róla, hogy megtöltötték a tárat, mert ha elhibázzák a lövést, megnézhetik magukat"

Mindig is tudtam, hogy a Forma 1 kemény üzlet, de, hogy ennyire...
432 levél
Válasz 09.03.23. 09:41 #433
kdave9
10106 levél
Válasz 09.03.21. 18:59 #432
mucius
hát az usaban elég eredményesen alkalmazzák a salary capet. nem biztos, hogy rossz lenne az.
Nem a korrupció a gond, hanem, hogy engem nem akar lefizetni senki. :)
14264 levél
Válasz 09.03.21. 14:20 #431
balays82
Szerintem az idei bevezetéséhez kellett volna a csapatok egyhangú támogatása, a módosításra való felkészülési idő rövidsége miatt. 2010-re azonban már egyoldalúan is módosíthatja a szabályokat a FIA.
2590 levél
Válasz 09.03.21. 10:30 #430
Tódee
Ez akkora baromság. A fejlesztésekhez baromi sok pénz kell, így hiába fejleszthetnének szabadon, a költségvetési plafon miatt nem tudnak. Akik meg többet költenek, azok egyenautókkal fognak kiállni? FIA rulz
There's only one rule of metal: PLAY IT FUCKIN' LOUD!!!
1941 levél
Válasz 09.03.21. 10:20 #429
Qwen
Jövőre is csak akkor vezetnék be ha azt minden istálló támogatja.
20761 levél
Válasz 09.03.21. 09:22 #428
Eric
Na, úgy fest a győzelmek számán alapuló VB cím csak jövőre kerül bevezetésre. Idén még pontrendszer szerint megy a szezon.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
7503 levél
Válasz 09.03.18. 18:17 #427
Attila88
Kovettem en a dolgokat az uborkaszezonban, kicsit el is keserit az en kis kedvenckeim szerencsetlenkedese, de megse lehet minden evben a toppon lenni!
A hireket mar feldolgoztam, igy nem lennek mar tulsagosan elkeseredve, ha az Ausztral nagydijon tenyleg a dobogo kozeleben sem lesznek Hamiek, de azert torekedni kell ra! Alig varom, hogy kezdodjon az ideny! Mondjuk ki nem?

GO McLaren!
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
1567 levél
Válasz 09.03.18. 17:17 #426
Marv
Világos... Nem is kötekedésképpen kommenteltem az állításod .
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
14264 levél
Válasz 09.03.18. 11:17 #425
balays82
Jean Todt végleg távozott a Ferraritól

Az FIA 2010-től bevezeti a költségvetési plafont

Egy újabb Max Mosley féle kezdeményezés, ami nálam kiverte a biztosítékot (ahogyan olvasom, a csapatoknál is). Ilyen durván belenyúlni a csapatok közötti erősorrend alakulásába már tényleg elképesztő. Aki azt választja, hogy 30 millió fontból kigazdálkodja az idényt, az sok területen szabadon fejlesztheti az autót, aki viszont korlátlan költségvetést akar, az lényegében hozzá sem nyúlhat. Kérdés, hogy ez utóbbi esetben minek a nagyobb költségvetés? Nekem az a gyanúm, hogy Mosley arra számít, hogy a túlzott megkötések miatt majd mindenki a korlátozott költségvetést választja előbb-utóbb, és szépen lassan megvalósulhat az általa megálmodott uniformizált versenysorozat, ami körülbelül már csak a nevében fog a Forma 1-re emlékeztetni.
Arról már ne is beszéljünk, hogy ezek a döntések egyoldalúan, az elvileg ezzel a céllal létrehozott FOTA részvétele és közreműködése nélkül, az általuk javasolt sokszor jóval értelmesebb változtatások asztalról való lesöprése mellett születnek.
2745 levél
Válasz 09.03.18. 09:00 #424
dghost
Alonso szerint - a téli tesztek alapján - ez lesz az erősorrend Melbourne-ban:

1. BrawnGP
2. BMW-Sauber
3. Ferrari
4. Toyota
5. Renault
6. Red Bull Racing
7. McLaren
8. Williams
9. Toro Rosso
10. Force India
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
31931 levél
Válasz 09.03.17. 23:11 #423
szbszig
Egyébként ez most olyan kb., mintha a fociban, csoportmeccseknél a 2 pontot érő győzelem és 1 pontot érő döntetlen helyett nem a 3 pontot érő győzelem és 1 pontot érő döntetlen szabályt vezették volna be, hanem meghagyták volna az eredetit, de a csoport első x db helyén az számítana a rangsorolásnál, hogy ki nyert több meccset. No comment...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
2883 levél
Válasz 09.03.17. 22:31 #422
Nayrobi
Persze, az az év kemény volt nagyon, csak arra akartam kilyukadni, hogy 1 győzelemmel is lehet vb-t nyerni.
PSN: nayrobi11

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.