Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2009

2745 levél
Válasz 09.03.10. 10:58 #371
dghost
"Hihetetlenül" kiegyensúlyozott a mezőny, véli Webber

Remélem azért a rengeteg előzés ellenére is követhető lesz a verseny! Nehogy ne legyen elég a kamera...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
2745 levél
Válasz 09.03.10. 10:53 #370
dghost
Minden csapatnak a saját mérnökei/fejlesztő csapata készíti az autót, így rajtuk múlik, hogy mennyire lesz jó általuk összehozott versenygép! Ellenben a STR-val akik szinte mindent másoktól kapnak. Kifejleszteniük semmit sem kell, csak utólag módosítgatniuk rajta... Na, pont ez az ami nem tetszik!
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
140 levél
Válasz 09.03.09. 19:04 #369
kukacképű
Hajrá Alonso.
20761 levél
Válasz 09.03.09. 18:52 #368
Eric
Ebben a szezonban még lehet "fiókcsapat".
2010-től kezdődően viszont már nem lehet csak úgy egyszerűen átvenni a kasznit sem.
Ha a Toro Rosso marad jövőre is, akkor kénytelen lesz saját karosszériát gyártani.
Tudtommal az erre vonatkozó előkészületeket már meg is tették: leszerződtek egy osztrák céggel.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
9789 levél
Válasz 09.03.09. 16:32 #367
Gillette
Én arra céloztam, hogy miért lenne igazságtalan előny mikor mindenkinek adott a lehetőség, hogy fiókcsapatot indítson? Ilyen alapon a Ferrari meg a McLaren is igazságtalan előnyben van mert klasszisokkal jobb mérnök csapata és fejlesztő központja van a többi istállóhoz képest.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2745 levél
Válasz 09.03.09. 16:20 #366
dghost
Mint alant említettem nem a fiókcsapatok ellen van kifogásom!
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
9789 levél
Válasz 09.03.09. 16:13 #365
Gillette
Semmi nem tíltja, hogy ők is indítsanak fiókcsapatokat. Mindenkinek adva van a lehetőség. Ez nem a Red Bull kiváltsága.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2745 levél
Válasz 09.03.09. 15:38 #364
dghost
Nem az a baj, hogy az STR ott a mezőnyben hanem az, hogy mivel a RedBull ugyanazt a kasznit biztosítja számukra így - feltéve, ha az anyacsapat sikeres lesz(az aerodinamikának köszönhetően) - igazságtalan előnyre tehetnek szert a többi "feltörekvő" csapatokkal(Williams, ForceIndia, BrownGP, Toyota stb.) szemben!

Meg amúgyis Engem zavar, na!
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.03.09. 15:28 #363
balays82
Ugyan nem nekem szólt a kérdés, de válaszolok.

Abból a szempontból jó nekünk, mert így kettővel több autó van a mezőnyben. Másrészről nem hinném, hogy a Red Bull annak idején azért vette meg a Minardit, hogy nekünk legyen jó, sokkal inkább azért, hogy nekik legyen az. Viszont akár meg is lehet fordítani a kérdést. Miért rossz az, hogy a Toro Rosso a mezőnyben van? Amíg nincs szó az ügynökautók tömeges elterjedéséről, hanem csak kivételes esetről, addig véleményem szerint tolerálható a jelenlétük. Ők legalább nyíltan csinálják azt, amit néhány másik csapat csak titokban.
2745 levél
Válasz 09.03.09. 15:13 #362
dghost
Amit mondasz az érthető, de ez mégis miért jó nekünk??
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.03.09. 13:45 #361
balays82
Meglehetősen furcsa időeredmények születtek eddig, valószínűleg köszönőviszonyban sincsenek a valós erőviszonyokkal. Raikkönen például 2.5 másodperccel van lamaradva Button idejéhez képest. Kovalainen pedig több, mint 29 másodperccel úgy, hogy elvileg futott 43 kört, amit nem is értek (Heidfeld 14 köréről és 1 perc 18 másodperces hátrányáról már nem is beszélve). Szóval ezek az idők nagyjából nem jók semmire.
9789 levél
Válasz 09.03.09. 13:35 #360
Gillette
És ez miért olyan nagy probléma? Végül is egy tulajdonban van mindkét csapat. Miért vesződjenek 2 különböző kaszni kifejlesztésén?
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2745 levél
Válasz 09.03.09. 13:20 #359
dghost
Na, erre számítottam! Hiába rizsázik itt Giorgio Ascanelli a Torro Rosso technikai igazgatója ez az autó - a kasznit tekintve - egy az egyben RedBull.

A festése(közelről) viszont tényleg vadító! Kicsit távolabbról viszont megen egy az egyben RedBull... Már előre tépem a hajam, hogy azok a buzik (Palik-Czollner-Wéber trió) hányszor, de hányszor fogja őket összekeverni!!
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
1029 levél
Válasz 09.03.09. 12:31 #358
taposoakna
eddig Button futja a legjobb a köröket az ex-hondával, vagyis Brawn GP-vel... (a név elég gáz)
Remélem idén button is ott lesz a topon, a tehetsége meg van hozzá.
14264 levél
Válasz 09.03.09. 11:35 #357
balays82
Ezek szerint valahogy elkerülte a figyelmemet (viszont akkor rosszmájúan mondhatnám, hogy lehettek volna annyira kreatívak, hogy legalább ezt nem másolják le).

Egyébként kösz a képeket!
20761 levél
Válasz 09.03.09. 10:47 #356
Eric
A Red Bull Cola már a nagytesó autóján is megvolt ugyanott.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 09.03.09. 10:38 #355
Eric
Íme a high-res képek.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
14264 levél
Válasz 09.03.09. 10:15 #354
balays82
A Toro Rosso is felfedte legújabb autóját

Elég kevés a kép, és nem is túlságosan nagy felbontásúak. Annyi látszik, hogy nem történt meglepetés, külsőleg valóban egy átfestett Red Bull. A festés egyébként nagyon szép, és legalább most már azt is tudom, hogy van Red Bull Cola.
20761 levél
Válasz 09.03.06. 21:33 #353
Eric
Végre értékelhető minőségű képek.

1
2
3
4

"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1567 levél
Válasz 09.03.06. 21:22 #352
Marv
Nyilván nem úgy gondoltam, hogy ütőképesek lesznek. De nem kell nagy csoda ahhoz, hogy mondjuk a tavalyi Honda szereplést felülmúlják. És szerintem Brawn sem rövid távon gondolkodik.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
14264 levél
Válasz 09.03.06. 20:16 #351
balays82
Én ezt kétlem. Hiába kezdték el korán a felkészülést, tesztelés nélkül ez nem sokat ér. Látszik, hogy a többi csapat is sokat kísérletezik, ők pedig még ki sem tudtak semmit próbálni a fejlesztéseikből, maximum a szélcsatornában. Nincs rá semmi garancia, hogy nem járnak tévúton, amit adott esetben nem lesz könnyű kompenzálni. Arról már nem is beszélve, hogy a Honda motor ment a kukába, és rendkívül rövid idő áll rendelkezésükre, hogy a Mercedes erőforrásával összehangolják az autóikat. Szerintem kisebb csoda kell hozzá, hogy rövidtávon ütőképesek legyenek.
1567 levél
Válasz 09.03.06. 19:12 #350
Marv
Ne felejetsük el, hogy a Honda talán hamarabb állt rá a 2009-es fejlesztésekre, mint bárki más. Talán kompenzálhatják valamennyire az utóbbi idők agonizálását.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
14264 levél
Válasz 09.03.06. 18:46 #349
balays82
Az elmúlt évek tapasztalatai alatt arra gondoltam, hogy a tesztek során nyújtott teljesítmények gyakran köszönőviszonyban sem voltak a szezon során elért eredményekkel. Jó példa mondjuk a tavalyi év, amikor a tesztek alapján mindenki arról beszélt, hogy a BMW nem tud összerakni egy normális autót, aztán a szezon első felében a Ferrari és a McLaren szintjét tudták hozni. Sőt volt olyan is, hogy valamelyik csapat (talán a Toyota) a teszteredményeket alapul véve óriási ambíciókkal vágott neki a szezonnak, amiből aztán nem lett semmi. Lehetne még bőven találni hasonló eseteket az elmúlt évekből.
Abban persze igazad van, hogy a korábbi években kialakult erősorrendet gyakorlatilag el lehet most felejteni.

Eric: A Brawn GP esetében az is csoda, hogy a hírek szerint a héten el tudják kezdeni a teszteket. Szerintem formabontó megoldásokat az előzmények alapján nem is nagyon lehet elvárni a csapattól. Számomra már az is meglepetés lenne, ha az első versenyeken nem ők foglalnák el a rajtrács végét.
20761 levél
Válasz 09.03.06. 16:03 #348
Eric
Semmi érdemleges műszaki megoldást nem bírok felfedezni rajta...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2745 levél
Válasz 09.03.06. 15:55 #347
dghost
Itt Brawn GP új autója
Bár sok kép még nincs, azért az eleje érdekes... Kíváncsi vagyok!
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
2745 levél
Válasz 09.03.06. 15:50 #346
dghost
Pfujj! Azt hittem ezen már túl van Newey...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
20761 levél
Válasz 09.03.06. 15:43 #345
Eric
A Red Bull "cápauszonya"
Ez eddig nem volt. Érdekes, hogy gyak. összekapcsolódik a hátsó szárnnyal.
Mondjuk rondának jó ronda... Kérdés, hogy szabályos-e, illetve mennyire hatékony?
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2745 levél
Válasz 09.03.06. 15:35 #344
dghost
Nem is állítottam, hogy a RedBull vb lesz(csupán a tesztek alapján ezt nem is lehetne), de azért a gyorsaságuk mindenképp figyelemreméltó, még akkor is ha csupán vasárnap "villantottak"...

Az elmúlt évekre alapozva erőviszonyokról beszélni, szerintem felesleges hisz az elmúlt évek tapasztalatait e téren kidobhatták a kukába a radikális változásoknak köszönhetően!
Másrészről viszont az természetes, hogy a versenyzők a Ferrarit és a McLaren-t tartják a legesélyesebbnek, mivel ők a legnagyobb költségvetéssel és legnagyobb tapasztalattal rendelkező csapatok, de míg az elmúlt években a sikerük szinte 90%-ban borítékolható volt, most ez koránt sem biztos!

A jövő heti tesztek után valamelyest megint okosabbak leszünk.
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
2883 levél
Válasz 09.03.06. 14:31 #343
Nayrobi
Ráadásul a McLaren lenyilakozta a BBC-nek, hogy tényleg gond van az autóval, tehát vicces lesz a helyzet a zsebeseknél.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.03.06. 13:19 #342
balays82
"Hogy hol vagyunk az ellenfeleinkhez képest, még nem tudom. Mint a téli teszteken általában, az ember nem fedi fel száz százalékig a lapjait"

Az idézet Robert Kubicától származik, amivel csak egyetérteni lehet. Az elmúlt évek tapasztalati azt mutatják, hogy a téli tesztek eredményeiből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni. Amennyiben így lenne, akkor a McLaren az teszteredmények alapján a szezon során kb. a Force India ellen küzdene a sereghajtó pozíció elkerüléséért (ha megnézed a relatív erősorrendet, akkor láthatod, hogy ők az utolsók, a Ferrari pedig az első). Alonso mondta azt, hogy az Ausztrál Nagydíj rajtrácsaira felálló autók csak a festésben fognak hasonlítani a mostaniakhoz. Nyilván ez erős túlzás, de azért van benne valami. Van néhány csapat, akik jobban állnak az új szabályokhoz való alkalmazkodás tekintetében (Ferrari, Toyota), mások meg egy kicsit le vannak maradva (McLaren), de például a Renault is néhány hét alatt küzdötte fel magát sereghajtóból a legjobban teljesítő csapatok közé, vagyis az erősorrend még nagyon sokat változhat a rajtig, sőt utána is.
Ettől függetlenül persze nem rossz Vettel és a Red Bull teljesítménye, de gondolom, ők sem bízzák el magukat túlságosan tőle. Bizakodni persze lehet.
2745 levél
Válasz 09.03.06. 12:14 #341
dghost
Nézem az összesített teszteredményeket az A5.hu-n és arra leszek figyelmes, hogy Vettel vasárnapi 1:19.055-ös idejét még csak megközelíteni sem tudta senki! Egyedül Glock járt hozzá a legközelebb, de az ő hátránya is bő 7 tized!(1:19.814)
Azzal tisztában vagyok hogy Vettel ezt az időt üres tankkal futotta - ahogy az egyik interjúban ezt ő is elismerte - viszont azt valószínűtlennek tartom, hogy a többi csapat, legalább egyszer ne próbálta volna ki mit bír porzó tankkal a verda...(és kétlem, hogy ezt pont akkor tették amikor esett az eső, hisz annak sok értelme nem lett volna)
Ha viszont a feltételezésem igaz akkor a RedBull igencsak bizakodhat!
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.03.06. 10:56 #340
balays82
Tehát akkor mindenben egyetértünk.
2745 levél
Válasz 09.03.06. 10:41 #339
dghost
A pontrendszer átalakítása és boxtaktika nyilvánossá tételét illetően csak egyetérteni tudok veled! A rövidebb versenytáv ötlete viszont számomra egyszerűen elfogadhatatlan!
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.03.06. 10:22 #338
balays82
A FOTA nyilvánosságra hozta reformelképzeléseit

Van néhány elképzelés, amivel akár egyet is lehet érteni. A pontrendszer átalakítása (12-9-7-5-4-3-2-1) szerintem mindenképpen ezek közé tartozik, remélem, tényleg bevezetik még az idén, mert ezzel valamennyire növekedne a győzelem értéke. Arra viszont kíváncsi vagyok, hogy a boxtaktika előzetes nyilvánosságra hozása mennyire válik be. Véleményem szerint van rá némi esély, hogy csökkenti a versenyek izgalmait.
Azért van olyan javaslat is, ami nagyon nem tetszik, mégpedig a versenytáv és az időlimit csökkentése. Állítólag a rajongók igényeit figyelembe véve hozták meg a javaslatokat, de nehezen tudom elképzelni, hogy a többség a rövidebb futamokat szeretne.
1567 levél
Válasz 09.03.06. 07:38 #337
Marv
Kezdjük egy örömteli hírrel a napot, immár hivatalossá vált, hogy marad a Honda! Pontosabban Ross bácsi megvette, és Brawn GP néven fut majd tovább .

Sok sikert!
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
1620 levél
Válasz 09.03.05. 22:49 #336
T-Jay
Alonso neve hihetetlen emóciókat tud megmozgatni az emberekben. De végre többen elismerik tehetségét. Remélem ott lesz most a Renault, egy jó renault Alonsoval jót tehet a bajnokságnak.
Hogy valaki lehess, ne próbálj valakinek látszani.
20761 levél
Válasz 09.03.05. 22:25 #335
Eric
Nini! Egy Williams fülek nélkül! (mai teszten készült kép)

Lehet, hogy mégsem annyira tuti megoldás?
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2745 levél
Válasz 09.03.05. 17:05 #334
dghost
A hsz második része volt a tréfás...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
1567 levél
Válasz 09.03.05. 17:02 #333
Marv
Gondoltam lobbantok némi szenvedélyt az "Alonso fan"os dologgal ...
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
2745 levél
Válasz 09.03.05. 16:03 #332
dghost
Mi van, tréfálkozunk a visszatérés örömére, hehh?
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.03.05. 15:52 #331
balays82
"Azóta már mindenki Alonso fan lett, úgyhogy szerintem a hurrogástól nem kell félni"

Az hiszem, rólam megfeledkeztél. Majd, ha Alonso tényleg a Ferrari pilótája lesz, akkor esetleg néhány év elteltével nagy duzzogva, elhaló hangon kimondom, hogy "hajrá Alonso". Na de addig...

Egyébként üdv újra itt!

1620 levél
Válasz 09.03.04. 20:52 #330
T-Jay
A próféta szóljon belőled!!!
Hogy valaki lehess, ne próbálj valakinek látszani.
1567 levél
Válasz 09.03.04. 20:23 #329
Marv
Hát igen, mi megmondtuk . Azóta már mindenki Alonso fan lett, úgyhogy szerintem a hurrogástól nem kell félni ... Bár biztos kib*ssza majd a biztosítékot pár embernél, hogy BMW konstruktőri és Alonso egyéni VB cím lesz .
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
1620 levél
Válasz 09.03.04. 19:21 #328
T-Jay
Taps!
Szeva am. Jó hogy jössz, mert te szoktál lenni az elvtársam v mifene. És ha majd beugrok ide, lesz vlki, aki nem hurrog le Alonso miatt. BÁr sokan véleményt változtattak róla a 2008as évad után. Ennek örülök.
Tényleg érdekesek a tesztek, eddig a mai tetszik legjobban, ui Fernando volt a leggyorsabb Jerezben. Remélem a meki szar lesz, am meg egy jó szezont szeretnék, ami fordulatos és izgalmas.
Hogy valaki lehess, ne próbálj valakinek látszani.
1567 levél
Válasz 09.03.04. 19:01 #327
Marv
Üdvözletem mindenkinek, újra. A start közelettével újra aktivizálom magam (köszi a tapsot ).

Érdekesen alakulnak a tesztek mostanában . Bíztatóan szar eddig a McLaren (gyanúsan sokat mennek tavalyi szárnyakkal!), mintha szenvednének a verda hátuljával. Hambinak ráadásul különösen nem kedvez, hogy jobban kell vigyázni a hátsó gumikra.

A Toyota erős tesztszereplésének nagyon örülök, remélem kitart és csatlakoznak a Ferrari-BMW-Alonso (McLarent nem kívánom ide ) csatákhoz. Nagyon várom már a kezdést

Kicsit OFF: de hétvégén indul a WTCC szezon is, ajánlom mindenkinek!
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
2745 levél
Válasz 09.03.04. 16:28 #326
dghost
Ennek ellenére a kinézete nem hinném, hogy más lesz... akárcsak az elmúlt két évben.(Ferrari motor ide v. oda)
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
20761 levél
Válasz 09.03.04. 16:22 #325
Eric
Nyilván.
Két totál különböző karakterisztikájú motorhoz nem lehet ugyanolyan kasztnit, futóművet párosítani.
Azzal, hogy van egy nagytestvér a teszteredmények terén profitálhatnak a legtöbbet. Egy csomó alkatrészt, beállítást nem kell újból lepróbálni, mert megvan a másik csapatnál az eremény. Persze ezek nyilván nem "konyhakész" eredmények az eltérések miatt, de jól használhatók.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
14264 levél
Válasz 09.03.04. 15:43 #324
balays82
Nemrég olvastam, hogy éppen a Ferrari motor az oka, hogy nem lehetséges teljesen a Red Bull autójának szolgai másolatát elkészíteniük, hiszen a motor tulajdonságai alapvetően meghatározzák, hogy milyen kasznit lehet köré építeni. Ráadásul a Toro Rosso továbbra is működteti a Minarditól megörökölt faenzai gyárat, amelynek saját tervező és gyártó részlege is van. Sokan azt gondolhatják, hogy a Torro Rosso készen kapja az autót, amit csak ki kell csomagolni, ezzel szemben a helyzet az, hogy a Red Bull csak tervrajzokat küld, az alkatrészeket azonban nekik kell legyártani.
Az persze egyértelmű, hogy nagyon megkönnyíti a helyzetüket, hogy a Red Bull fiókcsapataként működnek, de azért nem lehet véletlen, hogy tavaly az év nagy részében jobb teljesítményt tudtak nyújtani, mint az anyacég. Ez nem feltétlenül csak a Ferrari motor miatt volt így, maga Vettel is azt mondta, hogy a tesztek alapján a motor szempontjából nem sok különbséget vett észre a két autó között.
20761 levél
Válasz 09.03.04. 14:28 #323
Eric
...meg Ferkó mocival!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2745 levél
Válasz 09.03.04. 12:30 #322
dghost
Ugyanolyan lesz mint a RedBull, más festéssel.
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.