Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2009

20761 levél
Válasz 09.02.09. 13:15 #271
Eric
3-4 féle tippem nekem is van, csak gondoltam valaki már tudja a megfejtést is.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
7503 levél
Válasz 09.02.09. 13:11 #270
Attila88
Gondolom magneses sugarakkal kiiktatja az elotte meno auto elektronikajat.
Amugy meg aerodinamikai elem. Gondolom a levegot kavarja meg ugy, hogy az jo legyen. Mi mas lehetne?
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
20761 levél
Válasz 09.02.09. 13:08 #269
Eric
Na, ez vajon mi ott bent az orrkúp alatt?

Hoppá!
Egy újabb érdekes részlet!
A motorborításon látható cápauszony-szerű izére gondolok.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 09.02.09. 13:02 #268
Eric
A visszapillantó csak max annyiban hasonlít a Ferrariéhoz, hogy ennek is szántak aerodinamikai szerepet. A kialakítása azért eléggé eltérő.
Bár, ha más szögből megnézzük, akkor látszik, hogy maga a tükör meglehetősen szimpla egy darab, csak a közelében lévő aerodinamikai elemekkel együtt furcsa.

Viszont az orrkúp hátsó részének és az az utáni résznek a vájata, tök érdekes és eleddig egyedinek tűnő megoldás.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 09.02.09. 12:59 #267
Eric
Mindamellett, hogy elismerem Vettel kivételes képességeit, csórikám úgy néz ki a sajtófotókon abban a sapkában, mint egy debil kisiskolás, aki épp szánkózni készül a falusi iskola mögötti dombra.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
1029 levél
Válasz 09.02.09. 12:20 #266
taposoakna
fel kell kötnie a gatyáját az tény... De nem kérdés, h Vettel gyorsabb lesz nála igazából. Jóval fiatalabb és így sokkal nagyobb benne a "hajtóerő".
Hogy házon kívül mire lesz képes ezzel a kocsival, majd meglátjuk. De a házon belüli versenyt biztos ő nyeri.
14264 levél
Válasz 09.02.09. 12:08 #265
balays82
Teljes mértékben érthető Webber aggódó tekintete. Én is így néznék, ha a Forma 1 mezőnyének egyik legtehetségesebb pilótáját szerződtették volna mellém csapattársnak.
1029 levél
Válasz 09.02.09. 12:03 #264
taposoakna
Ezt a képet nagyon bírom: Miva' kisköcsög?!?!
14264 levél
Válasz 09.02.09. 11:36 #263
balays82
Na itt is lehet találni néhány egyedi megoldást, a látványosan előrenyúló első vezetőszárny, illetve a hirtelen megtörő és meredeken lefelé ívelő orrkúp (és a motorborítás is), a többiekhez képest szokatlanul nagy oldalsó légterelők, valamint a hátsó szárny szintén hatalmas oldallapjai a legfeltűnőbbek. Viszont az is látszik, hogy merítettek ihletet máshonnan is, a visszapillantó kialakítása hasonló a Ferrari megoldásához (burkolt aerodinamikai elem), a pilóta feje mögötti rész pedig szinte teljesen olyan, mint a McLaren esetében.
2745 levél
Válasz 09.02.09. 10:12 #262
dghost
Newey megint ALKOTOTT!(vagyis itt az új RedBull)
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
3225 levél
Válasz 09.02.04. 16:51 #261
sHarris
Csak jól gondoltam! Kösz!

DGhost: Neszójjá-be! Amúgy igen, mostanában nem nagyon követtem figyelemmel az eseményeket, nem igazán szoktak érdekelni az idény előtti dolgok, csak maguk a versenyek.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
2745 levél
Válasz 09.02.04. 16:20 #260
dghost
Az, hogy "le vagy maradva", a Te esetedben csak enyhe kifejezés...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
20761 levél
Válasz 09.02.04. 16:11 #259
Eric
Én már annyit nézegettem ezeket az új verdákat, hogy a szinte a tavalyiak tűnnek furcsának.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
14264 levél
Válasz 09.02.04. 16:04 #258
balays82
Bizony, hogy voltak szabálymódosítások, beszéltünk is róla ebben a topikban elég sokat.

Itt van egy összefoglaló a módosításokról:

Technikai szabályváltozások 2009-ben
31870 levél
Válasz 09.02.04. 14:49 #257
Creativ3Form
Szerintem a Farrari mellett még a BMW is nagyon faja
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
3225 levél
Válasz 09.02.04. 14:45 #256
sHarris
Na megnéztem az eddig bemutatott autókat, és felmerült egy kérdés bennem. Volt valamilyen szabálymódosítás amiről nem tudok, hogy minden kocsi teljesen máshogy néz ki, vagy csak a szokásos fejlesztések miatt születtek meg az eddigi talán legcsúnyább autók az F-1 történelmében?
Amúgy nekem a Renault és a Ferrari tetszik legjobban.

RatBaG: ez egész érdekes tanulmány. Ezek alapján tavaly pl. Massa lett volna a bajnok Hamilton helyett, Prost meg ötszörös bajnok lenne? Asserossz.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
6377 levél
Válasz 09.01.31. 23:37 #255
RatBaG
http://sportgeza.hu/forma1/2009/01/31/mansell_3_senna_4_prost_5-szoros_bajnok/
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
14264 levél
Válasz 09.01.28. 17:22 #254
balays82
Nem hinném, hogy a holtszezonban annyira látogatott lenne a topik, hogy ebből vita kerekedne, de azért nem árt az óvatosság, szóval mindenki vegye úgy, hogy nem említettem meg, a Kimi és Lewis között Belgiumban történteket.
2883 levél
Válasz 09.01.28. 16:20 #253
Nayrobi
Ne hozd fel, ment a vita vagy 1 hónapon keresztül, ne kezdjük előről.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.01.28. 16:06 #252
balays82
Pedig ez annyira jellemző lenne a Forma 1-re. Kis túlzással Kimi és Lewis belgiumi eseténél is erről volt szó.
20761 levél
Válasz 09.01.28. 16:05 #251
Eric
"bocs, elfeljettük mondani h mostantól a boxból rajtolsz" vagy ilyesmi "

A boxból, de még az előző versenyhétvége boxából!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.01.28. 16:03 #250
Nayrobi
Gáz is lett volna ha vkinek a 9. motornál szólnak h "bocs, elfeljettük mondani h mostantól a boxból rajtolsz" vagy ilyesmi
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.01.28. 16:02 #249
balays82
Én is olvastam, pont azért említettem. Nem tartom szerencsésnek, ha megalkotnak egy szabályt, ami olyan "egyértelmű", hogy utólag ennyire körbe kell magyarázni. Viszont pozitívum, hogy még a szezon kezdete előtt tisztázzák a dolgot, nem pedig közben.
2883 levél
Válasz 09.01.28. 15:44 #248
Nayrobi
Whiting asszem pont ma tisztázta a 8 motor/szezon szabályt.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.01.28. 15:40 #247
balays82
Mivel a jelzést minden autó megkapja, ezért nyilván azoknak is lassabban kell menniük, akik nem akarnak behajtani. El tudom képzelni, hogy az ő esetükben a rajt-cél vonal elérésre fog vonatkozni ez az előírt minimális idő.
Az a baj, hogy valamilyen oknál fogva egyre zavarosabb és nehezebben értelmezhető szabályok születnek (lásd: 8 motor/szezon szabály), ami még résztvevők dolgát is nagyon meg tudja nehezíteni adott esetben.
2883 levél
Válasz 09.01.28. 15:27 #246
Nayrobi
Az idézett szöveget én is olvastam, most csak az a kérdés, hogy mi történik ha valaki nem akar bemenni a boxba.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.01.28. 15:17 #245
balays82
Elolvasva a teljes cikket, nekem az jött le belőle, hogy tavaly éppen ezt a rendszert tesztelték:

"Amikor beküldjük a Safety Cart, minden autónak üzenetet küldünk, ami aktiválja a 'Safety Car' üzemmódot az ECU-ban. Amint az üzenet megérkezik a versenyautóra, (a szoftver) tudni fogja, hol tartózkodik a pályán, és kiszámít egy minimális időt a pilóta számára, ami alatt a boxba érhet. A versenyzőnek ezt tiszteletben kell majd tartania, az információ megjelenik majd a kormánykereke kijelzőjén."

A tavalyi teszteken az elektronika úgy segítette a pilótákat a szintidő betartásában, hogy mínusz jel jelennek meg előttük, ha lassítaniuk kellett, és plusz jel, ha gyorsíthattak."

Lehet, hogy te is erre gondoltál, mert - ahogyan Eric is megjegyezte - az szinte lehetetlen lenne, hogy pontosan megmaradjanak a Safety Car előtti időkülönbségek.

szerk: Csak most vettem észre, hogy már te is leírtad ezt.
20761 levél
Válasz 09.01.28. 15:13 #244
Eric
Na ja, így első blikkre rengeteg zavar van ebben a koncepcióban(már csak az az 5 mp-es időszak is, ez iszonyat különbségeket okozhat).
Majd meglátjuk, a jelenlegi állás és az általam tudhatók alapján baromságnak tartom.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.01.28. 14:58 #243
Nayrobi
Az ECU korlátozza le a gépet, elvileg úgy van h kiírja a maximális sebességet amennyivel mehet az autó, ez mindenkinél más, attól függ h hol tart a pályán majd 5 másodpercen belül erre a tempóra kell lelassítania a versenyzőnek. Ha nem teszi meg, büntit kap. Gondolom úgy lesz, hogy a sárga zászlós körben mindenkinek olyan tempót kell tartania, hogy a többiekhez képest ugyanolyan körideje legyen, a következő körben pedig mindenki egyforma sebességgel megy majd. Vagy vmi ilyesmi. Ezen kár filózni, majd kiderül ha kiadnak egy részletesebb leírást vagy legkésőbb az első futamon meglátjuk.
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 09.01.28. 14:52 #242
Eric
Csak ezekbe gondolj bele:
- kinek-mikor szólnak az "SC-s" tempóról?
- ki-mikor lép rá a fékre?
- ki-milyen indokokra fog hivatkozni, hogy aktuálisan miért fél-egy-kettő másodperccel később lassított le az előírt tempóra?
- a fékezés megkezdése számít, vagy a csökkentett tempóra való beállás ideje?
- Ha valakit épp előzés közben ér ez a korlátozás?
- Ha elromlott a rádió?
- Az sem mindegy, hogy valakit a pálya eleve egy kanyargósabb szakaszán ér a korlátozás(eleve lassabban megy, így kevesebbet veszít), vagy pl. a célegyeneseben 320-ról kell lelassítania.
- Ha körtempót adnak meg, akkor az a korlátotzás a következő teljes körtől érvényes, vagy a pillantnyi helyzettől számított egy körre vonatkozik? Ha az előző, akkor az éppen az aktuális körük végén lévők szívják meg, mert a kör elején lévők még az adott kört végigpadlózhatják. Ha az utóbbi, akkor az meg követhetetlen...

Egy olyan sportágban, ahol ezred mp-eken múlnak dolgok, ez kivitelezhetetlen úgy, hogy abban ne legyen legalább annyi visszásság, mint a korábbi verzióban.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.01.28. 14:20 #241
Nayrobi
Nekem se tiszta teljesen, de a francia nagydíj pénteki napján így tesztelték, meg talán monzában is, ha jól emlékszem.
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 09.01.28. 14:14 #240
Eric
Ja értem!
Az meg kivitelezhetetlen, csak annyi a baja.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.01.28. 14:08 #239
Nayrobi
Igen, de az eredeti változatban nem sorakoznak fel a SC mögött, hanem megadott tempóban köröznek, szóval a távolságok nem változnak mert mindenki ugyanannyival mehet majd.
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 09.01.28. 13:58 #238
Eric
Na az egy marhaság. Ha Safety Car van a pályán, akkor nyilván olyan baleset történt, amely veszélyezteti a normál versenytempóban közlekedő versenyzők biztonságát. Teljesen jogos bekorlátozni ilyenkor a pilótákat.
Ilyen logika mentén a sárga zászló alatti előzési tilalmat is el kellene törölni.

"...tehát az autók közötti különbségek nem változnak."
??? Ezt nem egészen értem. Ez max akkor lehetne igaz, ha a Safty Car-os periódus egyetlen körig tartana. Ilyenre viszont nem igazán emlékeszem. Az autók közötti korábbi különbségek pedig minimum akkor megszűnnek, amikor utolérik a SC-t és felsorakoznak mögötte. Ergo, tök felesleges ezen kínlódni.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.01.28. 13:51 #237
Nayrobi
Eric: az előző szabály is baromság volt, vissza kell hozni az eredetit, mindenki akkor és úgy megy be a boxba ahogy akar, meg amilyen gyorsan tud.

Ghoost: a tavalyi edzéseken úgy szimulálták ezt a korlátozást, hogy meghatározott idő alapján kellett beérniük a boxba vagy körbemenni a pályán, attól függ h ki merre járt éppen. Ergo az autók közötti távolságok nem változnak a SC periódus alatt, csak akkor tud valaki előzni, ha előtte levő autó bemegy a boxba, ő meg nem. Szóval pl egy 1:30-as pályán min 2 perc alatt kell körbeérni, és ugye mindenki ennyi idő alatt fog megtenni 1 kört mert ez a leggyorsabb minimális köridő, tehát az autók közötti különbségek nem változnak. Tavaly ezt gyakorolták, lehet h változott, de nem írták.
PSN: nayrobi11
11784 levél
Válasz 09.01.28. 13:27 #236
Ghoost
Keversz itt valamit szerintem, ez csak arra vonatkozik, hogy nem lesz ez a hülye boxutca lezárás, hanem mindenki bemehet tankolni, csak nem ész nélkül, hanem szabályozva lesz, hogy ne száguldozzanak, aztán meg majd felsorakoznak szépen a biztonsági autó mögé ugyanúgy mint eddig.
20761 levél
Válasz 09.01.28. 13:17 #235
Eric
Mi volt abban az izgalmas, hogy ha valakinek pechjére pont akkor porzott a tankja és ha bement mégis tankolni, szénné büntették? Az elmúlt szezonban jónéhányan megszívták ezt az idióta szabályt.

Én sokkal inkább izgulok a valós erőviszonyok alapján kialakult versengésen, mint egy orosz rulett -szerű, a szerencsére hajazó verseny lebonyolításon.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.01.28. 12:49 #234
Nayrobi
Baromság.

Tök izgalmas volt h a SC mögött felsorakoznak az autók és utána egymásnak esnek, így viszont a különbségek megmaradnak, tehát megy tovább a vonatozás.
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 09.01.28. 09:17 #233
Eric
Na végre!
"Az FIA eltörölte azt a közutálatnak örvendő szabályt, amelynek értelmében 2007 óta lezárták a boxutcát a Safety Car beküldésekor. Ezentúl sebességkorlátozást vezetnek be, hogy a pilóták ne száguldjanak át a baleset helyszínén tankolni." /a5.hu/
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
6377 levél
Válasz 09.01.23. 21:27 #232
RatBaG
GP 2, Eurosport 2, MOST!!!
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
2883 levél
Válasz 09.01.21. 10:50 #231
Nayrobi
A Williams-ben lendkerekes KERS-et fognak használni, bár nemtom a matrica miért nincs rajta, Hülkenberg tesztelte tegnap elvileg. A Toyota az MM féle KERS-et használja, de lehet h az első versenyeken még nem lesz beépítve a masinába.
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 09.01.21. 10:32 #230
Eric
Ha más nem is, de ebből a képből az következik, hogy valamiféle magas feszültségű cucc van a gépben. Legalább is a figyelmeztető matricát kirakták...

Ugyanilyen matrica megfigyelhető a Renault, a McLaren és a BMW autóin is. Nem látszik viszont a Toyotán és a Williams-en.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20579 levél
Válasz 09.01.20. 20:29 #229
Pyrogate
Kit érdekel, hogy kijön-e vagy nem? Ezzel a színösszeállítással a legszebb Forma1es gép amit láttam Még ha át is festik...Ne tegyék!
20761 levél
Válasz 09.01.20. 20:03 #228
Eric
Optikailag, ééérted?
Egy sötét szín esetében nem jönnek ki jól a kül. aerodinamikai idomok. Mondjuk a fotó is jó szar lett... Én spec lementettem és rányomtam némi gammát, úgy már jobban kivehetőek a dolgok.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20579 levél
Válasz 09.01.20. 19:16 #227
Pyrogate
Tudom, sajnos. De reménykedek, mert számomra a legszebb autó lenne Talán a Jaguár színét szerettem még régen.
9789 levél
Válasz 09.01.20. 19:13 #226
Gillette
Azért ne vegyél mérget rá, hogy az idény nyitóra is megmarad ez a szín. Tavaly is egy egyszínű sötétkék (vagy fekete) atmeneti festéssel mutatták be az új modellt.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
20579 levél
Válasz 09.01.20. 19:07 #225
Pyrogate
Hátrány? Szerintem a legdögösebb gép idén a Williams. Nagyott menő ez a sötétkék - feketés szín
9789 levél
Válasz 09.01.20. 19:06 #224
Gillette
Ennél szebb(legkevésbé ronda), új szabályok szerint épült autót még nem láttam. Na jó csak egyet a McLarent.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
14264 levél
Válasz 09.01.20. 11:45 #223
balays82
Bő két hónappal a szezon kezdete előtt elmondható, hogy látszólag elég nagy fejetlenség uralkodik a csapatok körül. Ezzel magyarázható például a McLaren lenti húzása is (akik ezzel egy kicsit rögtön meg is kérdőjelezték a radikálisan módosított hátsó szárny létjogosultságát), vagy például az is, hogy a Toro Rosso a tavalyi autóval tesztel, a Toyota pedig minden-mindegy alapon bevetette a Magnetti Marelli által fejlesztett KERS rendszert, amiről idáig azt lehetett hallani, hogy sehogyan sem áll a fejlesztése. A Mugellóban tesztelő (vagy inkább a rossz idő miatt csak tesztelni próbáló) Ferrari esetében - aki szintén a MM rendszerét használaja - ezzel szemben azt sem lehet tudni, hogy működőképes-e.

Az új BMW pedig tényleg eléggé leegyszerűsített formavilággal bír, ami nem mindenkinek nyeri el a tetszését. Ugyanakkor úgyis mindjárt jön valaki, aki meg beírja, hogy ennél szebb autót még életében nem látott.
2745 levél
Válasz 09.01.20. 10:09 #222
dghost
Akkor ebben egyetértünk...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.