Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2009

20761 levél
Válasz 09.01.20. 10:05 #221
Eric
Na, megvan az aktuális nyertes a jellegtelenségi versenyben, az eddig bemutatásra került verdák közül.

Az a régi-új kép viszont jó!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 09.01.20. 09:58 #220
Eric
No meg az is érdekes ebben a hírben, hogy egy merőben új konstrukciójú autóra csak úgy "hipp-hopp" visszapakolnak egy régi szárnyat?
Logikusan ez rohadt nagy káoszt kellene, hogy okozzon az autó aerodinamikai viselkedésében, mivel a karosszéria többi elemének is valamilyen szinten illeszkednie kellene a megváltozott hátsó szárnyhoz.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2745 levél
Válasz 09.01.20. 09:57 #219
dghost
New BMW
Ezek aztán a "letisztult formák"...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.01.20. 09:51 #218
balays82
Elmosta az eső a 2009-es autók első közös tesztjét

"A wokingi gárda a biztonság kedvéért leszerelte az MP4-24-ről az idei hátsó szárnyat, és visszatette a tavalyit, amely nagyobb leszorító erőt biztosított a csúszós pályán." - ennek alapján érdekes esős versenyek lehetnek majd idén.
6377 levél
Válasz 09.01.19. 19:39 #217
RatBaG
a hátsó szárnyakat kivéve nem annyira gáz. lehámozták azt a sok kiálló szárnyat meg egyéb bizbaszt, amitől úgy néztek ki a kocsik, mint vmi elbaszott japán mecha robot...
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
9789 levél
Válasz 09.01.19. 19:15 #216
Gillette
A ferrarin és a toyotán mi olyan hihetetlenül formabontó ami a mclarenen nem? Szvsz a mclaren se kevésbé formabontó mint az összes többi. Ráadásul az új szabályok miatt gyakorlatilag minden autó formabontó.

Egyébként sztem írtó gázok ezek a kasznik. Úgy néznek ki mint valami alsókategóriás formaautók. Trén.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
2883 levél
Válasz 09.01.19. 12:10 #215
Nayrobi
Sztem a Renault egy kalap kaki, főleg h sikeresen átvették a bmw-től azt a rohadt széles orrkúpot, nagyon nem tetszik ahogy a festés sem. A Williams nagyon bejön, semmi humbug, kár h a festés nem marad sötétkék az egész szezon során
PSN: nayrobi11
2745 levél
Válasz 09.01.19. 11:43 #214
dghost
Annak ellenére, hogy nekem semmi bajom nem volt vele és sem számítottam a visszatérésére! Sőt, remélem Newey sem rakatja vissza a Red Bull-ra...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.01.19. 11:40 #213
balays82
Ebben ezért van valami, a Williams ezen a téren is a visszafogottságot tükrözi.

DGhost: Bíztam benne, hogy ez a szörnyűség (cápauszony) is az átalakítások áldozata lett, de sajnos nem úgy tűnik.
2745 levél
Válasz 09.01.19. 11:36 #212
dghost
Igazad van, a légbeömlőket el is felejtettem, az valóban egyedi, de a McLarentől én többet vártam volna...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
20761 levél
Válasz 09.01.19. 11:35 #211
Eric
Azért ez így elég csalóka tud lenni.
A festés meglehetősen sokat tud dobni a megjelenésen.
Ezt a McLaren és a Ferrari esetében ki is használták. Míg a Williams az egybeolvadó sötétkék színével hátrányból indul.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2745 levél
Válasz 09.01.19. 11:33 #210
dghost
A Toyotára is feldobták a cápauszony! Úgy látszik Adrian Newey alkotásától idén sem lehet szabadulni...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.01.19. 11:30 #209
balays82
Ez érdekes dolog, mert nekem a McLaren egyáltalán nem tűnik sivárnak, sőt egy-két megoldásuk szerintem kifejezetten formabontó (légbeömlők, a kipufogó borítása stb.). Abban viszont egyetértek, hogy a Williams külsőre nem túl látványos.
2745 levél
Válasz 09.01.19. 11:23 #208
dghost
Némileg csalódott vagyok hisz Fank Williams-ék új autója semmi meglepő ötlettel nem állt elő... Így a McLarenhez hasonlóan inkább biztosra mentek és a formavilágot tekintve szvsz elég "sivár" lett mind két csapat új autója. Persze lehet hogy ők döntöttek jól, de akkor is, Én tőlük is valami olyat vártam mint amit a többi(már leleplezett) autón fel lehet fedezni: merész és kreatív elemeket!

Nálam egyenlőre úgy áll a helyzet(tetszési index ), hogy a Toyota és a Ferrari új versenygépe szinte fej-fej mellett vezet; a Renault egy nyúlfarknyival lemaradva tőlük, míg a Mclaren és a Williams a mezőny végén kullog...

Remélem a Red Bull és a BMW is inkább az első hármast követi... Vagyis legyenek merészek és kreatívak!
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.01.19. 11:16 #207
balays82
Ők szokás szerint nem vitték túlzásba a felhajtást.
20761 levél
Válasz 09.01.19. 11:13 #206
Eric
És az új Williams is...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
14264 levél
Válasz 09.01.19. 11:03 #205
balays82
Bemutatkozott a Renault új versenyautója is

Új festés, és - számomra némileg meglepő módon - maradt a cápauszony is.
2883 levél
Válasz 09.01.16. 20:33 #204
Nayrobi
Sajnálom Dennist de várható volt, megmondta pár éve hogy a kövi vb cím után visszavonul. Todt is elment, most Dennis, Briatore is 2010 végén lelép, Frank Williams meg kitudja meddig húzza még
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 09.01.16. 14:47 #203
Eric
Illetve itt még egy rahedli kép.

+ egy hír: Ron Dennis bejelentette, hogy csak márciusig lesz csapatfőnök.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.01.16. 14:45 #202
Nayrobi
Csak azokat írtam, akik jól nyomták ahhoz képest, h mennyiből gazdálkodhattak. A Jordan folyamatosan építette a maga kis várát, 97-ben pole, meg hockenheimben nyerhettek is volna ha Fisico alatt nem robban le az autó, 98-ban kettős győzelem, 99-ben Frentzen 2x is győzőtt, 3. lett összetettben ahogy a csapat is a ferka-meki páros után, és ezt tizedannyi pénzből hozták ki, mint a nagycsapatok. A Sauber 2001-ben 4. lett összetettben, pedig ők alig voltak nagyobbak a Minardinál, szerintem az nagy tett volt. A Renault nem jó példa mert gyári csapat, a Williams meg amikor jól nyomta, kéznél volt egy BMW vagy Renault, akik csak rájuk fejlesztettek és pumpálták a pénzt, hiába nem gyári csapat, azért nem egy Jordan.
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 09.01.16. 14:41 #201
Eric
Ezen látszik.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2745 levél
Válasz 09.01.16. 13:43 #200
dghost
Az első szárny kialakítására lennék igazán kíváncsi, de mivel azt szemből lehetne a legjobban szemrevételezni és összehasonlítani így várni kell amíg végre felraknak egy szembe képet vagy legkésőbb a teszteken meglátjuk...
Nem értem, hogy "photoshop verzióból" miért csak felülnézetet és oldalnézetet készítettek el?
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.01.16. 13:33 #199
balays82
Már a Ferrari és a Toyota esetében is megfigyelhető volt, hogy csökkentették a méretét, de tényleg a McLaren megoldása tűnik a képek alapján a legdrasztikusabbnak. Igaz, szerintem a három eddig bemutatott autó közül összességében is a McLaren kialakítása a legmerészebb. Persze tényleg jó lenne látni ennél jobb minőségű képeket is róla.
2745 levél
Válasz 09.01.16. 12:45 #198
dghost
McLaren MP4/24
Lehetne valami kép szemből is mert így nem minden látszik igazán... Viszont az iszonyatosan szűk légbeömlők már most igen szembetűnőek. Érdekes...
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.01.16. 12:00 #197
balays82
2745 levél
Válasz 09.01.16. 11:37 #196
dghost
Én Ross Browntól ilyent nem olvastam, Én még ott tartok hogy (mivel már tavaly is az idei autót fejlesztették) nagy előrelépésre lesznek, bárki is veszi meg a csapatot és bármilyen motort is kapnak... Vagy ez csak PR szöveg volt? Be akartam linkelni a cikket, de már az archívumban sem találtam.
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.01.16. 11:28 #195
balays82
Tényleg még a Renault is ott van, valamiért én automatikusan az élcsapatok közé soroltam őket (a Ferrari és a McLaren mellé), pedig az előző két szezon alapján erre valóban nem szolgáltak rá. Hiába, a megszokás.
A Red Bull esetében azt mondom, hogy hiszem, ha látom, a Honda utód (ha esetleg lesz ilyen) pedig szerintem nagyon sikertelen év elé néz ismét. Ross Brawn is azt mondta, hogy inkább már 2010-re készülnek, hiszen idén olyan lemaradásuk lesz a többi csapattal szemben, amit nem tudnak ledolgozni. A Williams pedig véleményem szerint ma már nem az a csapat, amelyik képes lenne ekkora előrelépésre, semmivel nem jobb a pénzügyi hátterük, mint az említett Toro Rosso esetében (sőt), úgy pedig nem lehet tőlük csodát várni.
2745 levél
Válasz 09.01.16. 11:03 #194
dghost
Na, ezek aztán valóban megszorongatták a Ferrari, McLaren duót...
Ha a Williams-et írod az még reális, de ezek? Ezek nem igazán.
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
2745 levél
Válasz 09.01.16. 10:59 #193
dghost
Toyota, BMW ezt a kettőt mindenképp idesorolnám. Ám rajtuk kívül Én még a Renaultal(evidens, hogy miért), a RedBullal(rengeteg pénz, Adrian Newey, Sebastien Vettel, hogy csak pár érvet említsek), sőt akár (volt)Honda, Williams-el is számolok!
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
2883 levél
Válasz 09.01.16. 10:54 #192
Nayrobi
Jordan (97-99), Sauber (2001)
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.01.16. 10:41 #191
balays82
"Az elmúlt 10 évben hány kis csapatnak sikerült az élre törnie a szinte változatlan szabályok ellenére?"

Toro Rosso?

Na jó, élre azért nem törtek, de ki gondolta volna, hogy valamikor akár futamot is tudnak majd nyerni. Viszont, ha nem a Toro Rosso szintű csapatokra gondolsz, akkor kizárásos alapon a Toyota és a BMW jöhet szóba.
2745 levél
Válasz 09.01.16. 10:35 #190
dghost
Persze Én sem a Torro Rossora gondoltam!
Amúgy Tost nyilatkozataival csak annyi a gond, hogy semmi nem támasztja alá! Az elmúlt 10 évben hány kis csapatnak sikerült az élre törnie a szinte változatlan szabályok ellenére? De ne is csak kis csapatokról beszéljünk! Beszéljünk nagy gyári csapatokról akik a rengeteg pénz ellenére sem tudtak maradandóan alkotni!(Honda, Toyota)

Szerintem most viszont eljött az idő!
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.01.15. 15:55 #189
balays82
Messze is vannak az 1000 lóerőtől. A 700 lóerő közelebb áll az igazsághoz. A turbó motorok korszakában voltak ennél viccesebb kinézetű autók is, pedig azok tényleg 1000 lóerő fölött voltak. Ettől függetlenül egyenlőre tényleg furcsa látványt nyújtanak az új gépek, de szerintem hozzá lehet szokni.
16989 levél
Válasz 09.01.15. 15:39 #188
KisCsirkee
Ezek az autók nálam sokkal inkább F3-as gokartra hajaznak, mint egy majd 1000 lóerős F1-es gépre!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
14264 levél
Válasz 09.01.15. 15:05 #187
balays82
Az Ausztrál Nagydíjig még valóban annyit, de azért előtte lesz néhány tesztnap (Portimao: január 18-19-20-21-22.,Valencia: január 20-21-22-23.,Jerez: február 10-11-12-13.), ahol lassan már minden csapat az idei autóval köröz majd, és bár az utóbbi évek tapasztalatai azt mutatják, hogy messzemenő következtetéseket ezekből nem lehet levonni, de azért valamennyire talán tükrözni fogják az erőviszonyokat (meglepődnék például, ha a Ferrari még mindig a sereghajtók között kullogna, mint a múlt év végi teszteken). Egyébként meg az a 10 hét is gyorsabban el fog telni, mint azt gondolnánk.

2883 levél
Válasz 09.01.15. 14:04 #186
Nayrobi
Hamarosan...még 10 hetet várnunk kell bakker!
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.01.15. 13:28 #185
balays82
Franz Tost (csapatfőnök - Toro Rosso):

"A technikai szabályzat e jelentős módosításához a nagy csapatok sokkal gyorsabban tudnak majd alkalmazkodni, mint mi, mert nekünk egyszerűen nincsenek meg hozzá a szükséges erőforrásaink" - mondta a Red Bull Racing testvércsapatának főnöke az autosport.com-nak.

"Amennyiben bármelyik részegységgel kapcsolatban nehézségek merülnek fel, a nagyok könnyebben megbirkózhatnak ezekkel. A kis csapatoknak akkor van egyszerű dolguk, ha nincsenek jelentős változások (a szabályzatban), és már kialakult a technikai status quo."

"A történelem bebizonyította, hogy a komoly változásokhoz a nagy csapatok alkalmazkodnak a leggyorsabban, a kicsik pedig lemaradnak. Nehéz megítélni, hogy képesek leszünk-e megőrizni a tavalyi formánkat, vagy akár még javítani is rajta."
(forrás: www.a5.hu)

Persze egyenlőre még mindenki csak találgat, de majd hamarosan meglátjuk, mi a helyzet valójában.
6377 levél
Válasz 09.01.15. 13:06 #184
RatBaG
na ez a toyota még inkább visszahozza a '90-es évek designját. kíváncsi vagyok lesznek-e olyan elbaltázott fejlesztések, mint pl 2 éve a renault.
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
2745 levél
Válasz 09.01.15. 12:14 #183
dghost
Toyota TF109
Ahogy arra számítottam, teljesen más mint a Ferrari! Ez szuper!

Szerk.:Ezért jött jól a radikális szabálymódosítás! Most mindenki új alapra építi az autót, így mindegyik más és más lesz...
Jaj, de kíváncsi vagyok melyik csapat tudott a legjobban alkalmazkodni! Hiszem, hogy lesz változás a csapatok közti erősorrendben.
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 09.01.15. 10:25 #182
balays82
Egy újabb módosítás, ami nagyban segíti a Forma 1 világos, és bárki számára egyértelmű szabályrendszerének kialakítását.

Ha jól értem, akkor ez most azt is jelenti, hogy a három futamos motorok bevezetésének tervét elvetették. Illetve van még egy dolog, ami nem teljesen világos. Addig rendben van, hogy amelyik nagydíj esetében átlépi a 8 motoros keretet egy versenyző, azon megbüntetik. Azonban, ha abszurd esetben ez például már a tizedik versenyen megtörténik, akkor onnantól kezdve a maradék 7-8 futamot ugyanazzal a motorral kell teljesítenie, ha nem akar újabb büntetéseket? Vagyis a keret átlépését követően minden újabb motorcsere büntetéssel jár, előtte azonban korlátlanul lehet cserélni. Nekem nagyjából ez jött le abból, amit olvastam.
2883 levél
Válasz 09.01.14. 22:59 #181
Nayrobi
Már csak az a kérdés, h mennyire lehet majd hozzányúlni a motorokhoz.

Ja és holnap jön a Toyota!
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 09.01.14. 22:14 #180
Eric
A motorcsere megváltozott szabályai:

A 28.4 paragrafus a) pontja szerint "minden versenyző legfeljebb nyolc motort használhat a világbajnoki idény során. Amennyiben valaki nyolcnál többet használ, 10 rajthellyel hátrébb sorolják annak a nagydíjnak a rajtrácsán, amelyen először lépi túl a keretet." Ez azt jelenti, hogy mostantól nem feltétlenül kell két, egymást követő futamon versenyezni ugyanazzal a motorral, azaz a csapatok dönthetik el, hogy milyen szisztéma szerint osztják el a rendelkezésükre álló mennyiséget. ...további fontos részlet, hogy 2009-től a pénteki edzésnapok is beleszámítanak a motorok ciklusába. Péntekenként eddig bármennyi motort fel lehetett használni az idény folyamán, mert az előző versenyen bevetett V8-ast csak a szombat reggeli szabadedzésre kellett visszaszerelni az autókba. Mostantól nem így lesz: a nyolc darabos keretbe beleszámítanak majd azok a motorok is, amiket a versenyzők péntekenként nyúznak.
/forrás: www.a5.hu/
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
6377 levél
Válasz 09.01.14. 00:01 #179
RatBaG
csak úgy.
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
54 levél
Válasz 09.01.13. 16:49 #178
valoka
Hát én is kíváncsi leszek a rajtokra meg a kerékvetőkre. Pl Magyar nagydíjon is elég magasak a kerékvetők kivi leszek ki ér be . De legalább aki átvágja a sikánt nem a versenybíráknak kell büntetést osztani
20761 levél
Válasz 09.01.13. 15:57 #177
Eric
Az biztos, hogy a futamok első kanyaríve az ilyen szárnyak törmelékeivel lesz tele!
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.01.13. 15:55 #176
Nayrobi
Átmatricázni egy autót kb két perc. Főleg, ha csak 2-3 helyen kell lecserélni egy rajtszámot. 2006-ban a ringen a meki mindhárom nap más-más festéssel gurult ki a pályára.
PSN: nayrobi11
1567 levél
Válasz 09.01.13. 15:41 #175
Marv
Most lehet, hogy megbontrákoztatom a nagy népet, de pont a háttérképemet linkelted be ... és nem azért raktam ki mert nem tetszik.

Nekem rohadtul bejönnek ezek a gépek, az új Ferrari pedig egyenes az utóbbi kb. 10 év legszebb autója szvsz.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
54 levél
Válasz 09.01.13. 15:38 #174
valoka
De lehet h nem volt több tartalék szárny és Kimiét rakták fel, mert tegnap többször is megsérült a kerékvetőkön a F60as első szárnya
2883 levél
Válasz 09.01.13. 15:20 #173
Nayrobi
Mellesleg most vettem észre, h a tegnap pályára gurult F60-as rajtszáma 3-as volt, amiben a Massa ült...hmm. Elvileg ma tesztel Kimi, még nem találtam róla fotót, kivi leszek h átmatricázzák-e az autót vagy most wattafak van.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.01.13. 15:07 #172
balays82
De, teljesen mindegy, azért neveztem érdekességnek. Ha nem lenne mindegy, akkor nagyon fel lettem volna háborodva.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.