Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2009

7503 levél
Válasz 08.12.15. 18:02 #121
Attila88
Skoda? Ha mar VW, akkor mar Lamborghini, esetleg Audi, de nem Skoda
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
2883 levél
Válasz 08.12.15. 18:00 #120
Nayrobi
Dave Richards-é a Lotus, szóval reménykedhetsz hiszen a Prodrive-val már régóta be akar lépni az F1-be, csak a Concorde-egyezményt a mai napig nem írták alá a csapatok, de talán most megveszi a Hondát...

A másik kérő állítólag a PSA konszern (Peugeot, Citröen), aminek örülnék, talán 2010-ben így lenne esélye Loebnek bemutatkozni a formaegyben
PSN: nayrobi11
4495 levél
Válasz 08.12.15. 17:55 #119
Wing
nekem ugyanez van a Lotusszal, csak talán még esélytelenebb
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
1567 levél
Válasz 08.12.15. 17:14 #118
Marv
Mivel az utóbbi időkben sajnos elég idegbeteg vagyok, nincs kedvem komolyabb vitákba (nem pejoratívan értem) belemenni, semmi kedvem érvelni és összeszedni a gondolataimat, de most próbálok kicsit összeszedettebb lenni .

A költségcsökkentéssel igenis egyetértek és igenis fontos a kiscsapatoknak (is. Való igaz, hogy egyetemes érdek). Semmi utalást nem tettem rá, de eredményeket figyelembe véve bizonyos szempontból ide vennék még egy Hondát is (ezúton is R.I.P.), Toyotát (bár idén pont jól mentek) is, mivel iszonyatos pénzt fektetnek a F1-be és nincs eredmény igazán. Évről-évre csökken a motíváció, nő a feszültség a csapatnál és talán az lehet a vége, hogy fogják és kiszállnak a francba. Ha meghúznak egy limitet, hogy ennél és ennél többet nem lehet költeni, arányaiban jelentősen csökkennek a kiadások amellett, hogy nagyobb esélyük van a relatív fölzárkózáshoz is. Williamset is ideveszem, mivel hiába nagy múlttal rendelkező és valaha volt sikeres csapat -stabil anyagi helyzete is van/volt-, egyszerűen nem tudott már annyi pénzt feláldozni a fejlesztésekre, hogy az őt megérdemelt helyen harcoljon a konstruktőri versenyben. A Williams csapat pedig már rég nem lenne, ha nem gazdálkodna roppant ésszerűen és nem venné figyelmbe azt, hogy nem csak a "következő szezonban" akarnak még versenyezni.

Ne felejtsük el a Super-Agurit, ami idén halt meg. Továbbá azt sem, hogy nem véletlen tüntek el az utóbbi időben az Arrows, Benetton, Sauber, Minardi, Jordan... A kiscsapatok az utóbbi időben nagyobb gyári segítség nélkül képtelenek megmaradni, és szerintem ez nagyon nincs jól. (Red Bull-Torro Rossot nem számítom, bár a TR-nak is már a fél segge kint volt az F1-ből idén, és ha nem tudtak volna olyan eredményeket hozni amiket hoztak idén, a tökömet rá, hogy el is adták volna a pöcsbe. Így kivárnak még egy évet, és legrosszabb esetben még többért adják majd el).

Force Indiát is ideveszem, mert hiába van rendkívül stabil anyagi helyzete, még 1-2-3 év az utolsó vagy utolsó előtti helyen és megjön majd az "indián" esze is, és kiszáll.

Tudom, hogy nem a kööltségcsökkentés ellen vagy egyébként, ne értsd félre. Csak számomra ezek elég fontos érvek ahhoz, hogy támogassam a dolgot. A potenciális egyenmotorok (nem drágán!) szerintem szintén nagyon jó ötlet.

A Renault pedig mindig mindenért sír... Még az is baj volt, amikor VB-ok lettek szinte.

Az aerodinamikai változtatások/szabályozások szerintem szintén jó dolog. Igenis ne arra basszák el az idejüket a csapatok, hogy milyen lófaszt rakjanak föl a kocsira, amitől mögöttük szarabb autózni (nyilván nagyon lesarkítottam a dolgot). És tuttommal messze nem arról van szó, hogy mindenkinek ugyanolyan lesz a kasztnia, és a szárnyai csak éppen más festéssel. Messze nem tartunk itt.

Ha nagyon szigorú akarnék lenni azt is mondtatnám, hogy a pilóták ne rinyáljanak, nekik az a dolguk, hogy beüljenek egy k* autóba, mégha úgy is néz ki az egész mint egy repülő csészealj, és vezessék azt úgy, hogy ők legyenek a leggyorsabbak. Persze ez is túlzás.

Szerintem a változások miatt nincsenek nagyobb ellentétek vélemény és vélemény között, mint akármilyen más módosításnál, csak épp most jelentős reformokról van szó. Az pedig tökéletesen igaz, hogy a következő 1-2 dönt arról, hogy jó volt-e vagy sem.

Plussz a költségek csökkentésével könnyebben és "lelkesebben" száll be a Forma 1-be "akárki", talán még olyan konszern is mint a VW (bár ezt kétlem, csak egy példa . Nagy vágyam Skoda emblémás F1-es verdának szurkolni ).

http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
14264 levél
Válasz 08.12.15. 12:11 #117
balays82
Nyilván sokáig lehetne vitatkozni arról, hogy mennyire tesz jót a Forma 1-nek ez a reform, de úgyis csak az elkövetkező 1-2 év dönti el, hogy mi az igazság. Ettől viszont még tény, hogy sok olyan kezdeményezés van, ami megosztja a pilótákat és a csapatokat is (ilyen például az autók aerodinamikáját és ezáltal a kinézetét érintő módosítások), sőt olyanok is, amelyekkel kapcsolatban többségben vannak az adott módosítást haszontalannak vagy fölöslegesnek tartók (KERS, egyenmotorok). Amennyiben olyan döntések születnének, amelyeket minden érintett egyhangúan támogatna (erre persze nem sok esély van), akkor nem lenne miről beszélni, mivel azonban messze nem ez a helyzet, nem csoda, hogy a nézők is megosztottak.

Én például abszolút nem örülök annak, hogy a csapatokat az autók megépítése terén ilyen szoros korlátok közé szorítják az egységesített alkatrészekkel. Többen mondjátok, hogy úgy látjátok, a Forma 1 visszatért a 80-as és a 90-es évek formavilágához, és örültök ennek. Én már azt sem igazán értem, hogy ez miért jó, de ez persze ízlés dolga. Volt azonban egy másik jellemző tulajdonsága az említett időszaknak, mégpedig az, hogy a szabályok teret hagytak a tervezői kreativitás kibontakozásának. Bele lehetett nyúlni az autókba akár a futam előtti éjszakán is, és adott esetben a szabályok határait feszegető módosítással másnap versenyt lehetett nyerni. Nyilván valamilyen szinten korlátozni kellett ezt is (főként a biztonság növelése érdekében), ami meg is történt a 90-es évek második felében. Hamarosan viszont oda jutunk, hogy a csapatok nem tervezik az autóikat, hanem kapnak egy egységes tervrajzot, kapnak hozzá egy csomó egységes alkatrészt, aztán legyártják azokat. Lehet, hogy a kinézet a régi időket idézi majd (ráadásul jó olcsó is lesz), de szellemiségében szerintem nagyon messze kerül attól.

Azt mondod, ha nem lesz változás eltűnnek a kiscsapatok. Kíváncsi vagyok, hogy szerinted a mostani mezőnyből - leszámítva talán a Williams-et - kik számítanak kiscsapatnak. Toro Rosso, Force India? Igen, igaz, hogy ebben a formában kevés ideje szerepelnek a Forma 1-ben, de anyagi értelemben én nem nevezném őket kiscsapatoknak. Nyilván nem költenek annyit, mint a Ferrari vagy a McLaren, de jóval stabilabb lábakon állnak, mint néhány éve a Minardi, vagy az Arrows, és nem is hallani, hogy egyfolytában a magas költségek miatt siránkoznának, sőt ennek a témának a leghangosabb szószólója az utóbbi időben éppen egy gyári csapat, a Renault. A költségcsökkentés nem a kiscsapatok, hanem a Forma 1 egyetemesnek tűnő érdeke, a megvalósítás azonban számos kérdést vet fel, és sokakban kétségeket ébreszthet.

Végül pedig egy újabb kis adalék a módosított szárnyak hasznosságát illetően:

A versenyzőket továbbra is megosztják az új szárnyak

1567 levél
Válasz 08.12.14. 16:30 #116
Marv
Szerintem jó irányba halad a F1. Ha nem is tetszik minden változtatás, de elfogadom, hogy ha nem változtatnának jelentősen 1-2 dolgon, akkor néhány éven belül kirohadnának a kiscsaoatok az F1-ből.

Winggel értek egyet jelen témában.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
4495 levél
Válasz 08.12.13. 20:18 #115
Wing
Bevallom, nekem nagyon szimpatikusak ezek az új szabályok, és teljes mértékben támogatom őket. Tetszenek az új autók is, valahogy a 80-as évek kemény gépeinek (kicsit még a Group B-nek is) a hangulatát hozza vissza.

Szerintem már bőven ideje volt ezeknek a lépéseknek. A Forma-1 szvsz az utóbbi 15 évben rendkívül rossz útra tért. Valahogy természetesnek vették a fejlesztők, hogy az összes létező elektronikát bele kell pakolni a versenyautókba, és ezzel ölték meg csak igazán az egész lelkét. Régen a pilóta és a gép számított, most már köztük van az elektronika, az ilyen meg olyan vezetéssegítő rendszerek, melyeknek pont hogy semmi keresnivalója nem kéne, hogy legyen az F1-ben.

A költségek iszonyatos mértékben megnőttek, a kis- és nagycsapatok közti különbségek borzasztóan nagyok - szerintem az autósport az utóbbi 15 évben legalább 2-3 klasszist hagyott elsüllyedni, mert soha nem volt lehetőségük megmutatni tehetségüket. A versenyek sokszor fulladnak unalomba az autók közti körönként másfél másodperces különbségek miatt, amely mögött nincs igazi tehetségbeli különbség. Nem azt mondom, hogy legyen minden autó egyforma (bár tegye a szívére a kezét mindenki: igazán csak az tudná megmutatni, ki a legjobb pilóta köztük), mivel az F1 a konsktruktőrök versenye is, de kell szabni egy határt: győzzön a tehetségebb, jobb csapat, de ne múljon azon minden, hogy ki tud több pénzt előteremteni. Ezek a szabályok közelebb hozzák egymáshoz a csapatokat, és ez szerintem nagyon jól van így.

Az F1 ne a pénzről szóljon, hanem a versenyről. A 100 méteres síkfutásban sem kap egy-egy versenyző ólomcipőt, mert az egyesülete kevesebb pénzből gazdálkodik (és most nem az olimpiáról beszélek, mert az már technikai sport lassan). Remélem, ezekkel a szabályokkal újra az F1 lesz a kedvenc autósportom.
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
14264 levél
Válasz 08.12.13. 01:03 #114
balays82
Persze, nem kell őket sajnálni, én inkább a Forma 1 néhány olyan vonását sajnálom, ami a költségcsökkentő intézkedések hatására eltűnhet, de ebben talán egyet is értünk.
7503 levél
Válasz 08.12.13. 00:50 #113
Attila88
Szerintem azert sajnalni ne kezdjuk el oket...
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
14264 levél
Válasz 08.12.13. 00:47 #112
balays82
Megfigyelhető egyébként, hogy amíg korábban inkább csak a kisebb csapatok támogatták a költségcsökkentő intézkedéseket, a gazdasági válság hatására mára a nagy autógyártók is sokkal könnyebben kötik meg az ezzel járó kompromisszumokat. Elég abszurd dolog például, hogy a Renault a hírek szerint gondolkodik a Cosworth motorok megvásárlásán, mert a saját motorgyártó részlegük fenntartása túlságosan nagy anyagi ráfordítást igényel. Egy Cosworth motoros Renault azért meglehetősen furcsa lenne.
7503 levél
Válasz 08.12.13. 00:39 #111
Attila88
Ha meg nem is halt, de szamomra teljese paradoxon ez a fillerbaszas, amit muvelnek. Konyorgom, F1-rol van szo!
Most nem azt mondom, hogy afrikai ehezok teljes etkeztetesere valot korozgessenek el szerte a vilagban, csak ez a latvanyos skotkodas nagyon megoli az egesznek az imazsat.
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
14264 levél
Válasz 08.12.13. 00:18 #110
balays82
Azzal egyetértek, hogy az irány, amerre tartanak, nem tűnik jónak.
5384 levél
Válasz 08.12.12. 22:32 #109
HunnernessKonge
Továbbra is tartom hogy megölik az F1-et.
Az alkohol öl, butít és savakkal aldehideket képez.
14264 levél
Válasz 08.12.12. 21:26 #108
balays82
Azért ez a cikk elég sok pontatlanságot tartalmaz. Nem lesznek egyenmotorok 2010-től sem, csak arról van szó, hogy a Cosworth fog gyártani olyan motorokat, amelyeket bármelyik csapat megvehet, de ettől függetlenül saját erőforrást is használhatnak, akik akarnak. Ez azért nagy különbség.
Nem említi a cikk azt sem, hogy 2010-től nem lehet majd futam közben tankolni.

Itt egy részletesebb felsorolás a módosításokról:

Nyilvánosságra hozták a költségcsökkentési tervezeteket
5384 levél
Válasz 08.12.12. 18:32 #107
HunnernessKonge
Meghalt az F1
Az alkohol öl, butít és savakkal aldehideket képez.
2883 levél
Válasz 08.12.11. 17:19 #106
Nayrobi
Ez nem újkeletű dolog, a tévétársaságokkal megkötötték az üzletet és benne van h minimum 20 autónak indulnia kell, ha nem, akkor csapatonként 3 autó. Viszont ha lenne 3 autó, úgy kellene megoldani mint a WRC-ben, futam előtt megnevezni a két pontszerző pilótát, a harmadik csak a konstruktőrök versenyébe számítana bele.
PSN: nayrobi11
31927 levél
Válasz 08.12.11. 15:32 #105
szbszig
Csapatonként három autó?!
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
14264 levél
Válasz 08.12.09. 15:23 #104
balays82
Még egy csapat megszűnhet az idénynyitóig?

Mindeközben Ross Brawn arról beszélt, hogy a Honda kiszállása ellenére nem változnak a csapat célkitűzései, ami 2009-re a BMW megszorítását jelentené. Merész, de mivel Ross Brawn mondja, nem mondom, hogy hülyeség, már csak azért sem, mert folyamatosan jönnek a hírek, hogy mindenki megszorításokra készül. Egyébként felvetődött az is, hogy a korábbi csapatfőnök, David Richards visszatér a csapat élére.
1567 levél
Válasz 08.12.06. 11:13 #103
Marv
a kérdés jogos...

http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
14264 levél
Válasz 08.12.05. 23:45 #102
balays82
Nemrég azt írtam, hogy szerintem a Honda lesz a sötét ló a 2009-es szezonban. Annyi bejött belőle, hogy a Hondának tényleg besötétedett

Egyébként meg honnan tudod, hogy nem Eric adatai a pontosak, a 32% pedig legbőlkapott?
1567 levél
Válasz 08.12.05. 15:52 #101
Marv
Hivatalossá vált a dolog, a Honda kiszáll(t)... R.I.P.

Eric. Jó lenne ha máskor pontos információkat közölnél, nem pedig ilyen légbőlkapott 30%-okkal dobálóznál ha 32% a helyes . Moderátorként ekkorát tévedni... Hiába na... a recesszió jelei elérték a fórumot is.
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
14264 levél
Válasz 08.12.05. 11:05 #100
balays82
Látszik, hogy nem vagyok túl naprakész a Fiat helyzetét illetően, bennem még mindig az elmúlt évek problémáinak képe él. Örülök, hogy ezek szerint legalább náluk minden rendben van egyenlőre. A Toyota a BMW és a Mercedes helyzetét illetően viszont úgy tűnik, nem tévedtem nagyot:

"A Honda döntését leginkább az USA jelentős piacán tapasztalható nagyarányú visszaesés kényszerítette ki: az autógyár eladásai novemberben mintegy 32 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbiakhoz képest. Hasonló cipőben jár az F-1-ben érdekelt többi autógyártó is, ami bizonytalanságot szül a világbajnoki sorozat közeljövőjével kapcsolatban. A Toyota például 34 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, a Mercedes 30, a BMW pedig 26.7 százalékosat - igaz, hogy a Mini eladásai 31, a Rolls Roycé pedig 29 százalékkal nőttek. A Renault-t kevésbé érinti a recesszió, mivel nincs jelen az amerikai piacon."

(forrás: www.a5.hu)
20761 levél
Válasz 08.12.05. 10:52 #99
Eric
A Fiat perpill teljesen rendben van, ui. a Panda, a Grande Punto, és az új Bravo miatt szárnyalnak az eladások.
Miközben más gyártók kínlódtak, a Fiat 6-8%-kal növelte az eladásait, pénzügyileg is stabilizálódtak. És azt hiszem jó lóra tettek, amikor a kisautó fejlesztésekbe invesztáltak, mivel egy recessziós világban az olcsó, kisfogyasztású verdáknak van inkább keletje.
Persze ez nem jelenti azt, hogy pl. jövőre ne fordulna a kocka és náluk is problémák lesznek.
A Hondánál az volt a gáz, hogy jelentős részben az amerikai paicra gyártottak, ahol jelenleg autóipari dögvész pusztít. Ezt ők is keményen érzik. Ha jól emlékszem 30%-kal estek vissza az eladásaik...
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
14264 levél
Válasz 08.12.05. 09:37 #98
balays82
Ez nagyon nem jó hír. Ha a Honda ekkora bajban van, akkor nem lehet sokkal jobb a helyzet a mondjuk a Toyota esetében sem, de a BMW vagy a Mercedes is bajba kerülhet (félve mondom, a nem túl acélos Fiat miatt akár a Ferrari is). Lehet, hogy a Forma 1 legnagyobb reformját nem is a FIA, hanem a gazdasági válság végzi el? Könnyen előfordulhat, hogy az autógyártó óriásvállalatok helyét hamarosan megint a független csapatok vehetik át.
1567 levél
Válasz 08.12.04. 23:08 #97
Marv
Nem tudom...

De szerintem, ha az a verzió maradna, hogy Ross bácsi továbbviszi a csapatot valahogy, akkor maradnak... vagy nem...
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
29145 levél
Válasz 08.12.04. 22:58 #96
Germinator


Tyű, durva... és mi lesz a pilótákkal?
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
1567 levél
Válasz 08.12.04. 22:57 #95
Marv
????A Honda kiszáll????

Bővebben és hivatalosan holnap...
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
4956 levél
Válasz 08.11.27. 08:49 #94
bodajoci
Bárány egy örök vesztes, mért nyalták volna a seggét, tőle hiába vártak volna 5 bajnoki címet. Most azt nem tom, h evvel a nyikorgással mit akar elérni. Ígyis úgyis elzavarják már a forma 1-ből. Van aki tudja mikor kell abbahagyni, van aki nem. ha annyira nagy király, akkor mért nem nyomta le látványosan Buttont a hondánál? Tom, h szar autó, de ha ő annyira jó, akkor a szarban is sokkal jobb eredményeket kellett volna elérnie, mint csapattársának, mert itt nem "nyomták el".
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
7503 levél
Válasz 08.11.27. 04:38 #93
Attila88
Valami nagyobb kitalalasra szamitottam. En kivancsi lenne ra, ha irna konyvet a ferrariban eltoltott eveirol.

Amugy epp McLaren Mercedes-es bögréből kortyolgatom a kávémat
"This movie isn't about cars, it's about a guy who owns a car"
31927 levél
Válasz 08.11.27. 02:58 #92
szbszig
Azért remélem, Bernie erre is gondol majd, amikor készül bevezetni a mostani pontozásos rendszerről való áttérést a helyezésekre. Mivel a második hely gyakorlatilag semmit sem fog érni a vb-cím szempontjából, ezért egy komoly csapat se fog soha többé szabad versenyt engedni a pilótái között, ha azok egymás mögé kerülnek, hanem mindig az esélyesebbet küldik előre azonnal...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
14264 levél
Válasz 08.11.25. 16:00 #91
balays82
Jaj, szegény Barichello, pedig, ha ott és akkor nem kell elengednie Schumachert, akkor talán minden másképpen alakult volna, és most ő lenne ötszörös világbajnok a Ferrari-val. Az a baj, hogy tényleg úgy tűnik, elhiszi, hogy volt olyan jó, mint Schumi és csak azért nem érvényesült, mert elnyomták őt csapaton belül. Csak azt nem értem, hogy egy ilyen eset után miért húzott le ott még további három évet, ahelyett, hogy lelépett volna. Lehet, hogy azért mégsem volt olyan szörnyű dolog a Forma 1 legjobb autójában ülni? Szeretem az ilyen "kiborítom a bilit, amikor már nem lehet belőle bajom" mentalitást.
31927 levél
Válasz 08.11.25. 15:34 #90
szbszig
Mivel nincs "Forma 1 2002" topik, ezért ide írom:

Barrichello kitálalt.

Mondjuk nem mintha nem lett volna amúgy is teljesen egyértelmű az eset, de igen csak zokon vehette szegény, ha így észben tartotta...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
2883 levél
Válasz 08.11.22. 16:24 #89
Nayrobi
Szerencsére a keze nem tört el csak zúzódott, 6 hetet jósoltak neki a felépülésre, jerezi teszt kimarad de nagyobb baja soha ne legyen
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 08.11.22. 14:19 #88
Eric
Kerékpározás közben elgázolta egy autó Mark Webbert. A Red Bull ausztrál pilótáját kéz- és lábtöréssel szállítoták kórházba.



A sors furcsa fintora, hogy egy helyenként 300 km/h környékén suhanó F1 pilótát kerékpározás közben éri baleset. Remélem mielőbb felgyógyul.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
16989 levél
Válasz 08.11.22. 07:58 #87
KisCsirkee
Hát, ez az új BMW tényleg iszonyatosan ocsmány!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
31927 levél
Válasz 08.11.21. 17:07 #86
szbszig
Úh, én csak most láttam, és akartam linkelni, hogy ilyen gáz autót már régen láttam...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
14264 levél
Válasz 08.11.20. 09:27 #85
balays82
Barcelona, 3.nap, végeredmény:

1.Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:19.295
2.Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:19.839
3.Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:20.154
4.Gary Paffett McLaren-Mercedes 1:21.140
5.Jenson Button Honda 1:21.387
6.Christian Klien BMW-Sauber 1:21.534
7.Nick Heidfeld BMW-Sauber 1:21.592
8.Bruno Senna Honda 1:21.676
9.Nelsinho Piquet Renault 1:22.148
10.Nico Hülkenberg Williams-Toyota 1:22.410
11.Luca Badoer Ferrari 1:22.866
12.Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 1:23.068
13.Pedro de la Rosa Force India-Ferrari 1:23.103

Az e heti teszt összesített eredményei

Végül egy Kubica nyilatkozat:

"Mindannyian feltétlenül egyetértünk abban, hogy az autók megjelenése valóban nem a legjobb" - mondta Kubica a német RTL-nek, hozzátéve, hogy a nem túl megnyerő arculat mellett azért előnyei is vannak a 2008-as BMW módosított változatának. - "Most sokkal többet láthatok a tükrökből" - tette hozzá. (forrás: www.a5.hu)
6377 levél
Válasz 08.11.20. 03:02 #84
RatBaG
http://images.netbag.hu/20081120/03011151895.jpg
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
14264 levél
Válasz 08.11.19. 09:28 #83
balays82
Délután viszont már ő volt a leggyorsabb.

Barcelona 2.nap, végeredmény:

1 S. Vettel Red Bull Racing RB4 1:19.751
2 T. Szato Toro Rosso STR3 1:20.017
3 S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:20.034
4 S. Buemi Toro Rosso STR3 1:20.223
5 G. Paffett McLaren MP4-23K 1:21.340
6 R. Kubica BMW Sauber F1.08B 1:21.521
7 N. Rosberg Williams FW30 1:21.525
8 J. Button Honda RA108 1:21.770
9 A. Sutil Force India VJM01 1:22.073
10 L. di Grassi Honda RA108 1:22.283
11 N. Piquet Renault R28 1:22.348
12 L. Badoer Ferrari F2008K 1:22.425
13 M. Gené Ferrari F2008K 1:22.772
14 N. Heidfeld BMW Sauber F1.08B 1:22.945
15 van der Garde Renault R28 1:23.250
16 P. de la Rosa Force India VJM01 1:23.499

Azért érdekes, hogy de la Rosa a még Ferrari motorral hajtott Force India-t tesztelte, szerintem ez nem tisztességes húzás, a Ferrari már szóvá is tette, hogy szerintük csak a motorról akar a McLaren információkat szerezni.
2883 levél
Válasz 08.11.18. 17:11 #82
Nayrobi
Így tényleg ronda, még az a szerencse h a kasztni is szélesebb lesz 20 cm-mel. Vettel alatt meg elfüstölt a RBR a teszten...jól kezdődik. ja és Sato rullz
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 08.11.18. 16:16 #81
balays82
Jövőre eltörölhetik a pontrendszert az F-1-ben

Meglepő elképzelés, van is benne logika, hogy a jobb helyezések száma alapján dőljön el a sorrend, azonban szerintem abban téved Ecclestone, hogy egy ilyen rendszerben a pilóták minden körülmények között a jobb helyezésre hajtanának majd.

Más. Ugye Christian Klien volt az a szerencsés, aki először próbálhatott ki egy 2009-es szabályoknak mindenben megfelelő autót, ezért érdekes lehet az ezzel kapcsolatos véleménye:

Klien még sohasem látott rondább F-1-es autót



2745 levél
Válasz 08.11.18. 11:04 #80
dghost
Teljesen egyetértek! Ráfért már a F1-es autókra egy kis letisztulás...
Az elmúlt évek során felhalmozott tapasztalat (az autóépítésben) most lenullázódik. Mindenkinek teljesen új alapokon kell autót építeni úgy, hogy nem támaszkodhat a tavalyi gépre.
Így én jövőre az erőviszonyok terén is változásokat várok hisz nem tudjuk, hogy melyik csapat tudott a legjobban alkalmazkodni a szabályokhoz és ezáltal a legjobb kocsit összehozni... Eljött a pillanat (vagyis megvan a lehetősége annak, hogy) utolsókból legyenek az elsők!
Természetes, hogy a felkészülés során a tőkeerős csapatok előnyben vannak, így nagyon kíváncsi leszek a Honda, a RedBull és Renault teljesítményére... Most lehetőségük lesz befogni az élbolyt!

Hajrá Red Bull Racing!!

( DC Te voltál a legjobb... )
"Törvénysértés jogot nem alapít!" - Deák Ferenc
14264 levél
Válasz 08.11.18. 10:51 #79
balays82
Barcelona 1. nap, végeredmény:

1.Takuma Sato Toro Rosso-Ferrari 1:20.763
2.Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:21.071
3.Alex Wurz Honda 1:21.198
4.Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 1:21.417
5.Gary Paffett McLaren-Mercedes 1:21.956
6.Robert Kubica BMW-Sauber 1:22.341
7.Sébastien Loeb Red Bull-Renault 1:22.503 !!!
8.Nelsinho Piquet Renault 1:22.560
9.Christian Klien BMW-Sauber 1:22.883
10.Luca Badoer Ferrari 1:23.264
11.Nico Hülkenberg Williams-Toyota 1:23.467
12.Vitantonio Liuzzi Force India-Ferrari 1:23.794
13.Adrian Sutil Force India-Ferrari 1:23.832
14.Marc Gené Ferrari 1:24.177
15.Bruno Senna Honda 1:24.343
16.Guido van der Garde Renault 1:24.908
17.Lucas di Grassi Honda 1:25.512
1620 levél
Válasz 08.11.17. 16:23 #78
T-Jay
Sztem egytől- egyig mind gyönyörű...hisz F1 kasznikról van szó!
Hogy valaki lehess, ne próbálj valakinek látszani.
11784 levél
Válasz 08.11.17. 16:04 #77
Ghoost
Gondolom ők még nincsenek készen hibrid autóval sem, így az ideivel próbálgatnak ezt-azt, több csapat is az idei autóval köröz még szerintem.
11784 levél
Válasz 08.11.17. 16:04 #76
Ghoost
Gondolom ők még nincsenek készen hibrid autóval sem, így az ideivel próbálgatnak ezt-azt, több csapat is az idei autóval köröz még szerintem.
6377 levél
Válasz 08.11.17. 15:59 #75
RatBaG
omg szegény bmw, valaki rálépett az orrára
a meki ezen a képen nekem szinte ugyanolyannak néz ki mint eddig
"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed
1567 levél
Válasz 08.11.17. 13:21 #74
Marv
Tudod mit?

Azt... Szebb és letisztultabb mint a tavalyi autók, amiken 1 szabad négyzet-centi hely sem volt ahol ne lett volna valami szárny vagy bizbasz.

Egyébként nem sok Formula autót tudsz nekem mutatni, amire nem mondom, hogy szép. Ugyanis rajongok értük és kész .
http://www.youtube.com/watch?v=o2zCon5n7PI&NR=1 :P
14264 levél
Válasz 08.11.17. 13:16 #73
balays82
Mark Gene Ferrari 248 F1 ?! Honnan kaparta elő a Ferrari a 2006-os kocsit, és főként minek? Elég kaotikus egy teszt (csapaton belül is eltérő autókkal), sokat nem lehet leszűrni belőle. Annyit viszont igen, hogy Loeb jól nyomta a Red Bull-ban is.

A BMW pedig szerintem is szánalmasan néz ki, persze a többi kocsi sem lesz sokkal jobb.
21647 levél
Válasz 08.11.17. 13:16 #72
padavan
Szerintem csodálatosak ezek a kocsik.
Forradalom most! Terjeszd a Tudást és légy nyitott! Készülj fel a Z napra! A változás közeleg…

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.