Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2009

14264 levél
Válasz 09.10.02. 09:04 #2121
balays82
Kovalainen Nakajima előtt nyitott a vizes suzukai pályán

A délutáni zuhéban Sutil vette át a vezetést

Úgy tűnik, Japán hozza a formáját, a délutáni szabadedzésnek gyakorlatilag nem is volt értelme a szakadó eső miatt. Szerencsére az unalmas vonalvezetésű Fuji helyett ismét Suzuka a helyszín, ami véleményem szerint Spa mellett pillanatnyilaga a vb legjobb pályája. Amikor itt van verseny, valahogy soha nem okoz gondot reggel 6 órakor kelni.

14264 levél
Válasz 09.10.01. 13:24 #2120
balays82
Szerintem von Trips, és Villeneuve is jó eséllyel megnyerte volna, ha a halál közbe nem szól az esetükben. Valószínűleg nem is érdemtelenül nyertek volna. Montoya? Na, benne már én sem vagyok biztos.
2883 levél
Válasz 09.10.01. 13:18 #2119
Nayrobi
Jó, a személyisége olyan, amilyen, de tény, hogy egy rohadt jó pilóta volt. Akkor helyette mondom von Trips-t.
PSN: nayrobi11
20761 levél
Válasz 09.10.01. 12:44 #2118
Eric
Montoyának???
Montoyának lóf@xt adnék oda, nem világbajnoki címet.
Egy ideggyenge majom, aki mindig csak a balhét vonzotta...
Amellett (vagy éppen ezért) egy full ellenszenves figura.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.10.01. 12:22 #2117
Nayrobi
Egyetértek, és nem is állítom, hogy nem érdemelne meg egy VB-t, nála sokkal rosszabb pilóták is nyertek már mákkal vagy egy jó autóval a seggük alatt (Button...), de például egy Montoyának, egy Gilles Villeneuve-nek inkább adnám oda, mint Massának. De kötve hiszem, hogy Alonso mellett nyerhetne bármit is, legjobb esetben is csak egymástól fogják elvenni a pontokat.

Szerk.: Glock egy nagyon jó pilóta, én drukkolok neki, a legjobb német a mezőnyben.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.10.01. 12:21 #2116
balays82
Na igen, az újságírói fantázia nem ismer határokat. Abban az esetben, ha valakinek három futammal a szezon vége előtt még nincs szerződése, szerintük már ki is van rúgva.
Bármennyire is szürke csapat a Toyota, örülök, hogy marad, ráadásul Glock is olyan szintű pilóta, akinek azért helye van a mezőnyben.
14264 levél
Válasz 09.10.01. 12:15 #2115
balays82
Az első mondatot illetően ugye teljes mértékben egyetértünk, nem is neked szólt, amit írtam. Abban viszont nem, hogy Massa nem vb kvalitású, mert a pályafutása elején nem üstökösként robbant be a Forma 1-be. Lehetne azért olyan példákat mondani, amikor egy versenyző viszonylag későn érett be, és szerzett világbajnoki címet, talán Hakkinen a legjobb példa rá az utóbbi időkből. Azt viszont nem vitatom, hogy Hamilton valamikori vb címe borítékolható volt már a kezdetekkor is.
Kimit természetesen én sem küldtem volna el (főleg nem Alonso miatt), szerintem is a pénz diktált, de azt írtam már korábban is, hogy finoman szólva is aggályos, amikor egy - mindkét tradícionális élcsapatot támogató - bank dönti el, ki hova szerződjön. Ettől függetlenül fenntartom, hogy azért kellett elmennie, mert a Ferrari úgy döntött, nincs már rá szükség a csapatnál (függetlenül attól, hogyan teljesített, bár tartom azt is, hogy nem hozott ki magából mindent az elmúlt két évben). Nagyon bízom benne, hogy a visszavonulás lehetősége csak egy rossz vicc, mert a jelenlegi mezőny talán legnagyobb egyénisége távozna, ráadásul a Ferrari tényleg rengeteg ellenséget szerezne ezzel magának.
2883 levél
Válasz 09.10.01. 12:11 #2114
Nayrobi
14264 levél
Válasz 09.10.01. 11:59 #2113
balays82
Úgy néz ki, már az "elhagyhatja" sem aktuális:

A Toyota 2010-ben is a Formula-1-ben szerepel

Így viszont furcsa, hogy Glock a jelek szerint nem kap új szerződést.

2883 levél
Válasz 09.10.01. 11:56 #2112
Nayrobi
Nem azért jobb valaki a másiknál, mert az egyik vb, a másik pedig nem. Ez hamis. Sztem Massa jobb pilóta, mint Hill. Viszont én azért írtam, hogy Massa nem vb kvalitású, mert amikor egy pilóta betoppan a Forma 1-be, akkor lehet látni rajta, hogy mi lesz belőle. Hamiltonról az első futam után tudtuk, hogy egyszer vb lesz, ha el is bukta volna tavaly, akkor megnyerte volna jövőre. Ennyi.
Mellesleg amennyire marhaság azt mondani, hogy Massa 2007-ben nem volt jó, annyira nagy badarság azt mondani, hogy Kimi szarul ment 2008-ban. A ringig több pontja volt, mint Massának. Utána kétszer kiesett (Valencia és Spa), Massa kétszer nyert. Itt vége volt a sztorinak, beállt Massa mögé.
Szóval én se a tavalyi, se az idei eredményei alapján nem küldtem volna el Kimit, tuti, hogy a pénz miatt kellett mennie, és ez hatalmas parasztság a Ferraritól. Főleg, hogy most azt olvastam, lehet nem igazol sehova és inkább visszavonul. Fasza.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.10.01. 10:52 #2111
balays82
Szerintem már a Piquet-ügy szeptember 21-én tartott tárgyalása idején eldőlt, hogy a Renault a Forma 1-ben marad, de szép dolog, hogy a hivatalos verzió szerint egy harmadik hely erősítette meg őket ebben.
12088 levél
Válasz 09.10.01. 10:40 #2110
Gobiakos
14264 levél
Válasz 09.10.01. 10:33 #2109
balays82
Örülök, hogy hosszú idő után szóba került itt Massa, így legalább ismét megvédhetem őt, úgyis azt a kedvenc elfoglaltságom.

Többen is írjátok, hogy Kimi jobb pilóta, mint Massa, amit rendszerint arra alapoztok, hogy ő világbajnok lett, a brazil pedig (még) nem. Vagyis lényegében a 2007-es idény alapján döntitek el ezt a kérdést, pedig azóta már eltelt újabb másfél szezon, amelynek során Kimi többnyire bottal ütötte Massa nyomát (tudom, erős megfogalmazás). Lehet, hogy Raikkönen képes lenne jobb teljesítményre annál, amit eközben mutatott, de azzal a ténnyel, hogy Massa teljesítményben felnőtt mellé, ráadásul sokkal jobban együtt tud működni a csapattal, akik ráadásul kedvelik is (Schumi örökség), nem tudott mit kezdeni, fokozatosan elveszítette a motivációját. Hozzátenném, nekem semmi bajom Kimivel, jobban szerettem volna, ha marad, és sok sikert kívánok neki az új csapatánál, de, ha ez a csapat a McLaren lesz, akkor fel kell kötnie a gatyát, mert ott még inkább olyan viszonyok fogadják, mint a Ferrari esetében. Egy csapat teljes egészében Hamilton köré épülve, akiről lehet ugyan rosszat mondani, de azt nem, hogy rossz pilóta lenne. Ezzel a helyzettel Alonso sem tudott megbírkózni, Kovalainen pedig még annyira sem.

Olvastam itt azt is, hogy Massa nem világbajnok alkat, amivel végképp nem tudok mit kezdeni, nem értem. A tavalyi Brazil Nagydíjon a célba érkezése pillanatában világbajnok volt, aztán történt, ami történt. Nem hinném, hogy attól lenne vb címre alkalmatlan pilóta, mert Hamilton az utolsó utáni pillanatban tudott előzni egyet, ahogyan azt sem, hogy bárki megérdőjelezné a világbajnoki címét, ha ez nem történt volna meg, vagy éppenséggel - ahogyan Eric írta - honfitársa nem kezd kamikaze akcióba tavaly Szingapúrban. Való igaz, hogy Massa gyorsasága sokáig nem párosult kellő megbízhatósággal, de sokan egyszerűen nem veszik észre, hogy mára érett pilóta lett, aki jó autóval potenciális esélyes a vb címre. Talán nem véletelen, hogy a Ferrari sérülten is őt tartja meg, pedig többször is láttuk, hogy milyen kíméletlenül szabadulnak meg attól a pilótától, akiről úgy gondolják, hogy már nem tud hasznukra lenni a vb címért folyó harcban (lásd: Schumacher, vagy éppen most Raikkönnen).

Az a helyzet, hogy én nem Massát féltem Alonsótól, sokkal inkább a Ferrarit, de ezt már kifejtettem korábban. Az viszont elképzelhető, hogy én is előítéletesen gondolkodok Alonso esetében, és tényleg harmónikus együttműködés fog kialakulni ezzel a felállással is, de ezt majd a jövő év dönti el.

Még egy adalék a "Kimi jobb pilóta, mert ő világbajnok" témához. Stirling Moss soha nem nyert világbajnoki címet, Keke Rosberg viszont 1982-ben (mindössze egyetlen győzelemmel) világbajnok lett. Ennek ellenére az általános vélekedés szerint Moss a Forma 1 történetének egyik legjobb pilótája, talán kevesen vitatják, hogy jobb, mint Rosberg. Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy Massa Moss, Raikkönen pedig Rosberg megfelelője (az is igaz továbbá, hogy Moss és Rosberg nem egy csapatban versenyzett), csak arra szeretnék utalni, hogy talán a dolgok túlzott leegyszerűsítése az, ha egy pilótát pusztán az alapján ítélünk meg, hogy nyert-e vb-t vagy nem, főleg akkor, ha még be sem fejezte a pályafutását.
1259 levél
Válasz 09.09.30. 20:14 #2108
PrOHax
Uh tényleg sry
You tell me exactly what you want, and I will very carefully explain to you why it cannot be!
1133 levél
Válasz 09.09.30. 20:13 #2107
Laccy93
Azt nem én írtam amúgy
De végülis mind1 is. Értem mit mondasz
Az utóbbi időben csak nagyon ritkán fejezem be, amit elk
1259 levél
Válasz 09.09.30. 20:10 #2106
PrOHax
Én is Kimi párti vagyok, csak írtad, hogy Alonso mellett soha nem fog VB-t nyerni Massa. Én csípem a kis Brazil-t és bízom benne, hogy következő évben vagy Kimi a McLaren-től vagy Massa a Ferráritól fogja nyerni a VB-t. Nem is akarok ezen vitázni, egy szó mint száz, Massával kapcsolatban " a remény hal meg utoljára "
You tell me exactly what you want, and I will very carefully explain to you why it cannot be!
1133 levél
Válasz 09.09.30. 20:00 #2105
Laccy93
Nem is mondtam, hogy rossz pilóta, ahogyan írtam is, ne menjünk bele, hogy miért nem nyert. Ahogyan más sportágakban is van, például a fociban: 2006ban a franciákat is egy hajszál választotta el a vb címtől. De kapufa lett a tizenegyes. Majdnem gól, mint ahogyan Massa majdnem világbajnok lett. Kimi nyert. És szerintem jobb. de ez az én véleményem.
Az utóbbi időben csak nagyon ritkán fejezem be, amit elk
20761 levél
Válasz 09.09.30. 20:00 #2104
Eric
Nem sok választotta el, khmmm... a fejlemények ismeretében ez a "nem sok" gyakorlatilag néhány Renault alkatrész volt, ami Szingapurban a pályán szétszóródott.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.09.30. 19:54 #2103
Nayrobi
Massa nem rossz pilóta, de nem vb kvalitású és ez a baj, most h megy Alonso a Ferrariba, soha nem lesz esélye megnyerni, csak akkor ha dobbant a vörösöktől.
PSN: nayrobi11
1259 levél
Válasz 09.09.30. 19:52 #2102
PrOHax
Massa is nagyon jó pilóta, nem sok választotta el 1 éve, hogy világbajnok legyen. Még mindig előttem van az a Brazil Nagydíj...az valami hihetetlen volt.
You tell me exactly what you want, and I will very carefully explain to you why it cannot be!
1133 levél
Válasz 09.09.30. 19:45 #2101
Laccy93
Hmm... Kezdetben utáltam Alonsót, mert nagyképűnek tartottam, illetve talán azért is mer Schumi volt a kedvencem, és az emberben kialakul egy utálat a kedvence ellenfele iránt. Aztán msot ezalatt a 2év alatt megkedveltem. Olyannyira, hogy mostmár az egyik kedvencem.Én örülök, hogy megy a Ferrarihoz. Az már más kérdés, hogy Kimi helyére megy. Ő a kedvencem. Sztem jobb, mint Massa(mert ő megnyerte a vb-t egy éva latt, míg Massának nem sikerült azóta sem mióta nem Schumit kell segítenie), abba most ne menjünk bele, h. miért nem nyert vagy, h. Kimi miért nyert. Nyert és az a lényeg. Mostmeg, hogy megy a Mekibe, kénytelen leszek szurkolni nekik is, illetve ink csak Kiminek, mer a McLarent de főleg Hamiltont utálom. Mondjuk múltkorába mikor először nyert ebben az évben örültem, mert végre nem a Brawn vagy a Red Bull nyert. Ettől függetlenül még ugyanúgy utálom. Annó Alonsóra mondta mindeki, hogy nagyképű. Hát sztem Hamilton az.
Összeségében örülök Alonsónak, csak nem Kimit kellett volna elküldeni
Az utóbbi időben csak nagyon ritkán fejezem be, amit elk
1620 levél
Válasz 09.09.30. 19:43 #2100
T-Jay
Ki persze. Mert számomra egy köcsög. Ennyi. 2007-ben belopta magát a szivembe. Meg a viselkedése meg minden. Vegyük a legutóbbi világklasszis megmozdulását Monzaban...non-sense a csávó!
Hogy valaki lehess, ne próbálj valakinek látszani.
2883 levél
Válasz 09.09.30. 19:18 #2099
Nayrobi
Én Mika óta nekik drukkolok, aztán ugye jött Kimi, de Kimit már a Sauber óta csípem, vhogy a finn versenyzők közel állnak a szívemhez, és amikor elment a Ferkához akkor gáz volt, de a Hamiltonos időszak alatt megutáltam a mekit, és most vissza a gyökerekhez. Mármint a gyökerekhez. haha. Na mind1, muszáj lesz nekik drukkolni főleg h Alonso-t se csípem különösebben. ja és az a poén, hogy van a szobámban egy rohadt nagy mekis zászló, de lusta voltam levenni 3 év alatt, mostmeg maradhat a falon
PSN: nayrobi11
29145 levél
Válasz 09.09.30. 18:49 #2098
Germinator
Érdekes, nekem pont azzal ért véget Valahogy a Ferrari sosem volt szimpatikus - jó, azért az a kémbotrány rátett a McLaren megítélésére is, de a szememben mindig is szimpatikusabbak voltak.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
12088 levél
Válasz 09.09.30. 18:37 #2097
Gobiakos
én eddig sem akartam... Hál' Istennek a Kimi iránti szimpátiám a Ferraris éveivel kezdődött. Most dilemma van...
2883 levél
Válasz 09.09.30. 18:35 #2096
Nayrobi
De nem akarok megint a McLarennek drukkolni...
PSN: nayrobi11
5086 levél
Válasz 09.09.30. 18:17 #2095
Toki
De most gondolj bele, mégis hova mehetne? Ferrari kizárva, Mclaren is ugye már. Akkor marad a Renault mint gyári csapat, vagy mehet valami maszek csapathoz, annak nem tudom mennyi értelme lenne.
29145 levél
Válasz 09.09.30. 18:12 #2094
Germinator
"A másik dolog meg az, h sztem a megüresedett renault helyre Kubica ülhet be..."

De jó! Egy teljesen szürke autóból átülhet egy másik teljesen szürke autóba
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
9789 levél
Válasz 09.09.30. 18:10 #2093
Gillette
Ja én is így éreztem mikor beült a Ferrariba. Kicsit tudathasadásos állapot volt, de ennek hál istennek vége. Szar dolog volt az ősferraris haverral egy csapatnak szurkolni. Ráadásul egy hulladék autót hagy ott úgyhogy még az se bánt, hogy egy jó autóból ül át. (Régi)Új csapat, új motiváció, remélem kicsit szorosabban fogják mint a Ferrarinál és akkor egy jó autóval komoly vb esélyekkel vághat neki 2010-nek.
"Öljétek meg mind, Isten majd kiválogatja az övéit" Arnaud Amaury (1209)
1087 levél
Válasz 09.09.30. 17:52 #2092
richy25
kifejtenéd miért is "köcsög" Hamilton? oké, én se rajongok érte, de azért a "köcsög" jelzőt mivel érdemelte ki? Mert Alonso rászolgált arra h sokan utálják.
Türelem szép erény, kivéve ha az alagút végén közeledik a fény!
1620 levél
Válasz 09.09.30. 17:27 #2091
T-Jay
Én naon örülök ennek, mert végre jó autót kap Fernando. Megérdemli! Ha már másért nem is, de a két vb cimért és a 2 elcseszett renaultos évekért(végigküzdötte, kihozta belőle a maximumot, és ismét alázatosan versenyzett- amit egyesek hiányolnak belőle), és végre visszavághat a köcsög haminek. Az viszont nem tetszik, h Kiminek kell mennie, miközben sokkal jobb pilóta, mint Massa. Egy Ferrari Fernando- Kimi duóval állat csapat volna. Am meg Kimi úgysem marad sokáig a száguldó cirkuszban, de amig itt lesz(és a mekiben), addig is tönkreveri majd a kiskedvens lúiszt. Szal én sok sikert kivánok neki!
A másik dolog meg az, h sztem a megüresedett renault helyre Kubica ülhet be, igy tuti h marad.
Hogy valaki lehess, ne próbálj valakinek látszani.
4187 levél
Válasz 09.09.30. 17:20 #2090
Madrac
Az o eseteben nem nehez elonyere valtozni, szinte csak ugy tud. Mr. Hiszterika.
Quoth the raven, `Nevermore.'
20761 levél
Válasz 09.09.30. 17:16 #2089
Eric
Én is bízom benne.
Alapvetően emberileg nem komáltam a csávót, de az elmúlt két évben sokat változott előnyére.
Az pedig, hogy klasszis pilóta, eddig sem volt kétséges.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 09.09.30. 17:15 #2088
Eric
Ooops!

Az "elhagyhatja" ugye feltételes mód... én meg "elhagyja"-nak olvastam.
Tehát még mindig csak mint lehetőségről van szó.
Sorry a félrevezető hírért!
Mentségemre szolgáljon, hogy sms-ben kaptam és menet közben olvastam.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
16989 levél
Válasz 09.09.30. 17:11 #2087
KisCsirkee
Szvsz is jó lesz ez!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
4187 levél
Válasz 09.09.30. 17:08 #2086
Madrac
Szerintem meg epp hogy rosszul.
Quoth the raven, `Nevermore.'
14264 levél
Válasz 09.09.30. 17:08 #2085
balays82
Legalább valaki örül a hírnek.
12088 levél
Válasz 09.09.30. 17:07 #2084
Gobiakos
Alonso a Jégember helyén...

Emlékszem, mikor még elhangzottak olyan kijelentések, hogy "Alonso majd akkor ülhet Ferrariba, ha vesz magának egyet".

Ezek után, ha Kimi a McLaren-hez megy (márpedig gyanús), akkor abszolút kettős érzés lesz bennem. Kimit nagyon szeretem, a McLaren-t pedig Hamiltonnal együtt gyűlölöm, mint a ... szóval nem szeretem, na!
1620 levél
Válasz 09.09.30. 17:02 #2083
T-Jay
YESSS!!! Ez már döfi! Már most jól néz ki a következő szezon!
Hogy valaki lehess, ne próbálj valakinek látszani.
376 levél
Válasz 09.09.30. 16:54 #2082
Pangloss
14264 levél
Válasz 09.09.30. 16:04 #2081
balays82
Éppen néhány perce olvastam, hogy bizonytalan a jövő évi szereplésük, de nagyobb esély van rá, hogy indulnak. Ezek ma délutáni hírek a magyar oldalakon. Hol jelent meg, hogy kiszállnak?
4956 levél
Válasz 09.09.30. 15:59 #2080
bodajoci
Jönnek mennek a csapatok rendesen. Azt nem értem, mért nem tolják kevesebb pénzből, ők költöttek a legtöbbet mindig is(állítólag). Sokkal rosszabbak úgysem lennének
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
20761 levél
Válasz 09.09.30. 15:48 #2079
Eric
A Toyota a magas költségekre hivatkozva 2010-től nem vesz részt a Forma 1-ben.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
20761 levél
Válasz 09.09.29. 19:09 #2078
Eric
A KERS áll egy akkuból, egy vezérlő elektronikából, valamint magából az elektromotorból(ami rásegít).
És itt jön, amiket én is csak némi utánjárással tudtam meg:
- az akkukat radiátorral hűtik
- a komponenseket csak úgy lehet optimálisan elhelyezni, hogy az az üzemanyagtank méretére negatív hatással van(ez lehet akár -15 liter is.)
Az akkuk és a hűtője a cockpit alatt helyezkedik el. Az elektromotor és az elektronika pedig hátul a váltó-diffi -hez kapcsolódva.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.09.29. 16:55 #2077
Nayrobi
A KERS a pilóta alatt helyezkedik el, ahova az orrkúpon keresztül amúgy is vezettek hűtést, a padlólemezt se kell átalakítani, tehát különösen nem hat az aerodinamikára. Persze, minden hat mindenre, itt igazából az is baj, hogy a dögnehéz KERS bekerül a pilóta alá, a súlypont középre tolódott, pedig általában az a jó, ha hátrébb van. Ezért se zavart sok vizet a lengéscsillapító bizbaz a Renault első szárnyában, legalábbis addig, amíg be nem tiltották. Utána le is lassultak.
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.09.29. 16:53 #2076
balays82
Azt hiszem, ehhez nincs is mit hozzátenni.
20761 levél
Válasz 09.09.29. 16:28 #2075
Eric
Hááát én ezt azért ilyen egyértelműen nem jelenteném ki.
Maradjunk annyiban, hogy minden, mindennel összefüggésben van.
Gondolj csak bele, hogy egy passz...50-60 kilós ketyerét kell beépítened oda, ahol előtte ilyesmi nem volt és mindent dekára-grammra kiszámoltak. Minden négyzetcentiméternyi felületváltozás súlyos tizetedeket, századokat jelent köridőben.
Nyilván nem úgy értendő a dolog, hogy a KERS valahol "kidudorodik", de esetleg helyet vesz el mástól, illetve egy adott pontra történő elhelyezés következtében egy másik alkatrész odébb kell, hogy kerüljön, ami már esetleg csak úgy történhet meg, hogy valamelyest módosítanak a kasztnin.
Nem mellesleg hűteni is kell, ami logikusan a menetszél odavezetésével oldható meg és máris direktbe az aerodinamikánál tartunk.
"Dilisek ezek a rómaiak...!"
2883 levél
Válasz 09.09.29. 15:33 #2074
Nayrobi
Egyetértünk, de a KERS nincs hatással az aerodinamikára, csak a súlypontra. Ezért is szabványosítanám azt, hogy a pilóta fülke legyen fix kiló, és a nehezebb pilótáknak ne legyen hátrányuk, mert így a balanszot nem tudják tökéletesen elhelyezni. De ha jövőre nem lesz KERS akkor mind1 igazából, bár a Williams nagyon ugrál...
PSN: nayrobi11
14264 levél
Válasz 09.09.29. 15:26 #2073
balays82
Igazad van, rosszul fogalmaztam, nyilván nem a fejlesztés vonta el az erőforrásokat, hanem - ahogyan Eric már írta - a KERS beépítése és összehangolása az autóval, úgy, hogy az aerodinamikai szempontból hátrányos tényezőket megfelelő módon tudják kompenzálni. Ez az, amire nem jutott idő, amit csak szezon közben tudtak valamennyire megoldani. Ez igaz a Ferrari és McLaren esetében is.
Szerintem egyébként költői túlzás, hogy a McLarennek nincs köze a ECU-hoz, csak azért, mert az MES és a Microsoft tervezte, hiszen a McLaren F1 és a McLaren Electronic Systems is a McLaren Group álá tartozik, ráadásul mindkét cég a McLaren Technology Centre-ben tevékenykedik. Persze igaz, egymástól függetlenek, ez a hivatalos verzió, de valószínűleg szorosabb szálak fűzik őket egymáshoz, mint más csapatokhoz. Ettől függetlenül szerintem sincs ez a dolog hatással egyik csapat teljesítményre sem, mivel a rendszer megismerése, és az autóval való összehangolása után már mindenkinél ugyanúgy működik. Azt meg én is írtam korábban, hogy a többi csapat (élen a Ferrarival) már rég bojkottálta volna a rendszert, ha hátrányuk származna belőle. Ezzel szemben a bevezetését követő, megbízhatatlanságára vonatkozó elégedetlen vélemények óta (természetesen a Ferrari és Renault részéről, akik biztosan szívesebben alkalmazták volna továbbra is a Magnetti Marelli rendszerét), lényegében nincs rá panasz.
2883 levél
Válasz 09.09.29. 14:51 #2072
Nayrobi
Szerintem kaptak infókat a Renault-tól, még ha közvetlenül nem is tőlük, de ez biztos. Ja és hát ezzel a problémával a McLarennek is meg kellett küzdenie.
PSN: nayrobi11

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.