Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Egyéb számítástechnikai témák

»» Don-kanyar Emlékjáték

1 2 3 ... 12 13 14
12857 levél
Válasz 08.12.10. 21:53 #46
konrad
"A térképes-rajzolgatósra azért szoktam rá, mert még mindig az a legjobb módja, hogy "papíron" megmutassa az ember az elhelyezkedéseket, mozgásokat, egyéb történéseket."

Teljesen jól és profin csinálod, az nem gond, hogy "csak" painttel. Egyébként én is imádom az ilyen topográfiai megoldásokat, hiszen összességében így lehet egy-egy összecsapás lenyomatát végigkövetni taktikai szempontból. Elemezni tud az ember, hogy a "flank'-eket hogyan alkalmazta, milyen hatékony volt az ék vagy a tartalék stb.?! Szóval így klassz a dolog.

Számvéber Norbinak írok majd egy magánt, megkérdezem tőle ezt a Toldi turul-jelzéses dolgot!

KisCsirkee bajti! Köszi. Örülök, hogy tetszenek a fotók, ha lesz időm - és belefér a topik témájába (má mér ne férne bele ) - teszek fel még!
5240 levél
Válasz 08.12.10. 17:25 #45
Pras
SORSOLÁS: Dec. 16., kedd
KEZDÉS, ELSŐ KÖR: Dec. 17., szerda

A térképes-rajzolgatósra azért szoktam rá, mert még mindig az a legjobb módja, hogy "papíron" megmutassa az ember az elhelyezkedéseket, mozgásokat, egyéb történéseket. Bár ha szorít az idő, csak begányolom Painttal, de célnak az is megfelel. Ebben a játékban is valami hasonlót próbálok majd meglépni, mert gondolkodtam a "térkép, semmi valósidejű saját egységgel rajta", de hogy annak ellenére kielégítő legyen a játszhatóság, ahhoz tetűsok képet, nagyítást, panorámát, miegyebet kell csinálni szinte minden játékosnak külön. ...akkor meg inkább a térkép.

A Toldinak is utánanézek még majd, ha egyszer hazajutok, mert most nem hagy nyugodni", hogy honnan ismerős az a jelvény...

Jja! Mára is jusson valami. Elnézést, hogy a dátumok elég rendesen szóródnak, de talán nem okoz nagy gondot.
Fejős János honvéd visszaemlékezése, 1942. szeptember 8-a, kedd.
"Odahaza "kisasszony ünnep" van. Gyönyörű szép idő van. Egy hét óta vagyunk kint a 8. századnál. Ez alatt az idő alatt semmi különös nem történt. Belövés sem igen van, úgyhogy egész nyugodt helyen vagyunk. Odahaza a mai napon talán búcsúra mentek. Valaki közülünk, a feleségem, Mariskám talán még mindig a Balatonon van. De lehet, hogy mind odahaza vannak. Szegény anyám biztosan. Körülbelül most ebédelnek. Nagyon szép ünnep lehet otthon, mert itt is szép idő van. De itt nincs ünnep, ez a nép teljesen el van maradva. Valamikor vallásos lehetett, de kiölték belőle, egészen állatias sorban élnek. Mindegy nekik, akárhogy van is, ők már szenvedtek elég sokat. A cár idejében sem volt nekik különb sorsuk. Hogy mi most itt vagyunk, hát nem valami rózsás a helyzetük. A tejet és egyebeket le kell nekik adni. De ők ezt már megszokták, úgyhogy jóformán mindegy nekik, hogy magyar katona van itt vagy szovjet. De majd ennek is vége lesz egyszer, ha majd a keresztény világ győz, mert mi azért vagyunk itt, hogy elhozzuk a közé a szerencsétlen nép közé a kultúrát."
(A Don partjáig és vissza)
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
16989 levél
Válasz 08.12.10. 16:35 #44
KisCsirkee
De én sem tudom! Egyáltalán ha németek tették, minek tették? Az okés, hogy a saját bőrüket mentették és a teherautók hátuljáról letaposták a magyarokat, akik menekülni próbáltak, na de feldarabolni?! Szörnyű! Csak egy újabb bizonyíték, hogy a háború maga a földi pokol, sajnálom azt a 14 srácot, akinek még a szörnyűségek között is ilyen szörnyű halált kellett halnia, teljesen értelmetlenül!

konrad: Ismét remek képek! A turulra én is a parancsnoki kocsit tippelem meg, a rádióantenna is ott van rajta, és egy harckocsiszemélyzet igazából úgy dekorálja a saját "kicsikéjét" ahogyan akarja!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
12857 levél
Válasz 08.12.10. 16:14 #43
konrad
A német taktikai-sémát "direkt" linkeltem be, tudom, hogy szereted ezeket, látszik is az igényes összefoglalókon, amelyeket egy-egy csata után megrajzolsz!

A Toldi turul-jelzését én sem tudom, talán parancsnokira tippelnék. Az R-5-ös ívantennát később lecserélték sima botantennára, mert az ellenség könnyen észlelte miatta a harcjárművet.
5240 levél
Válasz 08.12.10. 15:41 #42
Pras
@Csirkee: Erre én is roppant kíváncsi volnék, de a visszaemlékezés ott ért véget, ameddig leírtam. Tippelni nem nagyon merek, mert bár "felsőbb utasításra lefoglalás" akadályozása után rablógyilkosság simán elképzelhető (élelem, szán, stb.), de ezt a darabolást egyszerűen nem tudom hova tenni. Céltalan, értelmetlen, őrült. Mondjuk ez utóbbi nem túl idegen egy olyan fronttól, ahol egy magányos német katona madzagon húzta maga után a félig üres lekvárosdobozát, és nem engedte elvenni. (forrás ugyanaz - itt Pesten nem is igen van fent több könyvem.)

@konrad: Iszonyat jó képek! A zászlóalj védelmi körlete meglepően hasonló ahhoz, amit CM-ben apróban összehoz az ember (érdekes megfigyelni még azt a trükköt is, amit én Megabalukával való játékomkor "játszottam el", a dróttal vagy útzárral lezárt területet, de hagyni nekik egy kis "kaput" - aláaknázva...). A második képen feltűnt, hogy a hátsó, rádiós Toldi toronyfedelén egy turul van, hol láthattam én ezt? Ez a "foltozott" Toldikra jellemző, a parancsnokira, netán alegység-jelvény?
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
16989 levél
Válasz 08.12.10. 06:30 #40
KisCsirkee
De ezt most így hogyan? Miért daraboltak fel 14 magyar katonát? Egyáltalán kik tettek ilyen szörnyűséget?!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
5240 levél
Válasz 08.12.09. 23:51 #39
Pras
Nna, mostantól a kezdésig minden rohadt hozzászólásom elejére odaírom, hogy a jelentkezők épp csak benézve is levágják a témát:

SORSOLÁS: Dec. 16., kedd
KEZDÉS, ELSŐ KÖR: Dec. 17., szerda

Nem tudom, mi a francot akartok még, ott van egy rakás Toldi. Bár az igazat megvallva, inkább szomorú ez. Ha teljesen hiteles akartam volna lenni legalább az egységekkel, akkor illene még az F2-es panzy-t is lecserélnem szépen L/24-es rövidcsövűre, mivel magyar felségjelzéssel rohangál.

Illetve egy idézetet engedjetek meg. Az ember azt hiszi, "mindent tud, vagy elképzelhet" arról, ami egy háborúban megtörténhet, de ezt így, "magyar részről" olvasni, igencsak ön-felülbírálásra késztetett...

Zöld Ferenc szakaszvezető visszaemlékezése, 1942. november 22-e.
"...visszafelé jövet a terepjáróm Kurszk közelében meghibásodott, november 22.-én. Bementem az állomásparancsnokságra segítségért. Éjszakára egy kolhoz raktárában kaptunk szállást. Hirtelen zajra ébredtem fel. Elemlámpát gyújtva átmentünk a mellettünk lévő helyiségbe, ahol megdöbbentő és szörnyű látvány fogadott. 14 magyar katona, és 8 zsidó munkaszolgálatos feldarabolt holtteste feküdt ott, fejek, lábak levágva, belek a szemétbe dobva. Az egyik katona dögcéduláját megnéztem, de a vértől csak ennyit tudtam elolvasni: Dr. B. József szakaszvezető. Bementünk az állomásra jelenteni az esetet az állomásparancsnoknak, aki, ha jól emlékszem, Pintér Antal hadnagy volt. Másnap elvitték a halottakat, de hogy hol lettek eltemetve, nem tudom. Ha a látványra gondolok, még most is sírva fakadok.
Megjegyzem, nem tudom, mit kerestünk mi ott. Csak a jó Isten tudja, mennyien nyugszanak jeltelen sírokban a szovjet földön"

(Dr. Vajda Ferenc - A Don partjáig és vissza, Puedlo, kiadja a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum, 2008.; 115. old)
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
27766 levél
Válasz 08.12.09. 22:46 #38
LordMatteo
Én csak 3 db M1A1 Abramset szeretnék. Na jó, meg egy Leopard 2A4-et Leo tiszteletére
A kibaszás társas játék, sose feledd.
16989 levél
Válasz 08.12.09. 18:38 #37
KisCsirkee
Figyelj, ha kioperálsz egy M1A2SEP Abramsot nekünk a CMSF-ből a T72 mellé, akkor jöhet akármennyi!

Nah, de így is köszönjük, hogy nincs/ nem lesz nagyobb kaliberű orosz harckocsi, így is nagy kihívás lesz nekem azzal az 1 db Pz IV F2-vel T34-esekre vadászni! (Bár nem érdekes, Pz III is megtette volna! )
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
5240 levél
Válasz 08.12.09. 18:27 #36
Pras
IS-3-asokat is pakoltam be átvariált dátumozással, de aztán végül kiszedtem őket, mert túl csirkének találtam őket. Most keresek valami buherált fájlokat, amikben van T-72-es. Így most egyelőre még csak 30 darab ISU-152-t kell bedarálni három zászlóalj orosz sí-felderítővel, ujjgyakorlat.

@Lacko: Köszönöm. Általában fel sem tűnik, hogy hiába használom...
A pályán ezúttal a játékosokon kívül senki nem lesz. Csak egymásra lehet számítani. Ugyanakkor IS sem lesz, sőt, KV sem lesz. Nagy poént nem lőttem le, mert az első két percben úgyis házhoz jön majd minden.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
16989 levél
Válasz 08.12.09. 15:20 #35
KisCsirkee
KV? Nem akarsz nekünk küldeni pár Joszif Sztálint is?

Viccen kívül, ha esélyt adsz nekünk, akkor max. Mod-43 T-34-eseket pakolsz be, nem pedig KV-kat és IS-eket, mert akkor ahhoz csak Fortuna istenasszony és a nagyonmák találat segít!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
10960 levél
Válasz 08.12.09. 07:54 #34
Lacko
LM: napközben itt vagyok. Szóval legkésőbb nappal tudok gyomlálni.

Pras: most ugye nincsenek német csapatok? Kemény lesz, ha feltűnik egy IS...
Ja és szóltam Dinonak, hogy legyen [u] is. Láttam a multkor, hogy hiába használtad, mert nem volt megcsinálva. Mondta, hogy OK.
5240 levél
Válasz 08.12.08. 20:02 #33
Pras
Egyelőre "menjen le" ez szépen és jól. A játékosok szembenálló felek szerinti felosztására voltak tervek egy évekkel korábbi, Európa-szintű stratégiai - CM-taktikai integrációval, de ez pusztán adminisztratíve duplaannyi meló lenne. Már akkor is azon imádkoztunk, hogy jöjjön ki a céemm, ahol lehetőség van a kooperatíve multiplayerre, persze a rákot jött.
A nagyvas-bulit meg megléphetjük majdan, de visszautalok az első mondatra.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
27766 levél
Válasz 08.12.08. 18:54 #32
LordMatteo


Esetleg lehetne kesobb-talan-felteteles modban olyat is hogy x jatekos egyik fellel, x jatekos meg masikkal, bar ehhez el kell szigetelni a ket csapatot

Mondjuk msn-en ertekeznek, aztan PM-ben megdobnak a parancsokkal, Te pedig vezeted a csatat, linkeled a kepeket stb

Ja meg emlitettel valami 70tonna-alatt-semmit-nem-raksz-be csatat is
A kibaszás társas játék, sose feledd.
5240 levél
Válasz 08.12.08. 18:48 #31
Pras
Nem tartom valószínűnek, hogy itt "alkalmatlankodna" bárki is, de ha mégis lesz ilyen, nyilván ki lesz vágatva, szenvedő szerkezettel. Velem lehet szórakozni, de mások játékába, PLÁNE mások gondolataiba a háborúval kapcsolatban ne dumáljanak bele zsigeri rosszindulattal. Bár kötve hiszem, hogy a topic okot adna ilyesmire, a bloggal szemben is rendkívül toleráns volt a Dome.

Ami a védvonalakat illeti, van pár elképzelésem arról, hogy hogyan lehetne megóvni őket "orosz részről". Ez így hülyeség: átfogalmazom. Hogyan lehetne egyenletesen eloszlatni a terhelést a különböző mélységben mozgó csapatok (magyarán: négy ember fogja az oroszt, egy röhög hátul egy nagy rakás cuccal a vonalakban, további négy meg igyekszik nem lővonalba kerülni a mobil csapatokkal ) között, úgy, hogy az azért mégis hiteles maradjon. Sőt - igazából úgy lesz hitelesebb, ahogy az apró ötleteket beépíteném, de még az orosz csapatokba bele kell ennek érdekében nyúlnom, meg az orosz játékossal is konzultálnom kell, hogy orosz fejjel gondolkodjon.

Egyébként én nem is hiányolom a moderátori készségeket, sokkal inkább az, hogy kis, méretre szabott képeket (dógoznék vele, ha csak ezen múlna, 'tten látja lelkem) SEM lehet berakni, csak linkelni állatmód. Sokat dobna a játékon, ha a topicba belépve egyből arconnézne a "helyzet" képekben, nem kattintgatni, bezárni, kattintgatni... de hát ilyen ez a popszakma, hogy klasszikust idézzek.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
27766 levél
Válasz 08.12.08. 18:40 #30
LordMatteo
Okes, koszi, hogy nem csak bedaraltatsz minket.

Viszont az elso vedelmi vonal akkor kaphatna par tartalek csapatot is, hogy az illeto ne essen ki a jatekbol, amikor megindulnak a vorosok.

Es mivel ez egy topic, igy itt Te nem tudsz moderalni, ezert gondolom szamithatunk Lackora, hogy az esetleges alkalmatlankodokat kiteszi innen, ugye? (mindig van egynehany retardalt, aki masok szorakozasat bassza el )

A kibaszás társas játék, sose feledd.
5240 levél
Válasz 08.12.08. 18:35 #29
Pras
Az biztos, hogy sokkalta nehezebb döntésekre kell számítani, mint az előző játékban, és arra is megkérek mindenkit, hogy olyan szinten "gondolja bele" magát a helyzetbe, hogy mint szakaszparancsnok: emberek vannak alá beosztva. Itt ráadásul segítség sincs: kizárólag a másik játékos. A játék természetesen baromi egyszerűen számol: mennyire "nyertél", vagy mennyire "vesztettél". Fontos állások eílfogalása, illetve okozott és elszenvedett veszteség. Jellegéből adódóan csak taktikai értelemben vett győzelmet néz. De kicsit meg akarom azért variálni, hogy a magyar csapatok számára a győzelem elérhető közelségben legyen - mégha az nem is a szó szoros értelmében vett győzelem. Persze ez így igen súlyos dolog, ha belegondoltok, mert ez nem más, mint az a kérdés, hogy "Mi lett volna helyes a Donnál?" Ez viszont, amit játszunk, mégiscsak egy taktikai játék, említettem volt, ha a Dont próbáltam volna modellezni, akkor nem játszanánk, hanem hátradőlnénk, és néznénk a "hősi"(?) halált. Tehát hiába "szinte teljesíthetetlen" a pálya a CM-ben szokásos célzatú "lemosom a pálya utolsó méteréről is a rohadékokat"-szintű győzelem (mint az előző játékban a Tiétek), igyekszem kidolgozni valami olyan cél-rendszert, és objektívákat, ami mégis mérhetővé tenné a játékosok döntéseit. Azaz: a körülmények brutálisak, mégis van jó, és jobb, és legjobb. Nem emlékszem, kinek az ötlete volt, talán pont a Tiéd, hogy ha már mindenki kap egy csoportot, úgy a végén akár választani is lehet "legjobb parancsnokot", kicsit árnyaltabban erre majd törekedni is fogok. Végig figyelni szándékozom mindenki játékát, de ezúttal egyetlen szóval sem fogok beleugatni. Csak egy parancsátvivő droid leszek.

Tehát, igen: könnyen megeshet, hogy az első vonalak szívni fognak, mint a torkosborz. Az "eredményre" vezető döntések ezen a pályán is olyanok, amelyek elsőre jóformán nem is tűnnek alternatívának.
Ugyanakkor ne aggódj: Ha belegondolsz, a "felmentő" csapatoknak ugyanúgy fel kell kötnie az alsót, mert őket is darabokra lehet tépni, és őalattuk még lyuk sincs ( ) - legfeljebb pár perccel később válnak martalékul. Ezt még senki nem tudja. Ha tudnánk - nem játszanánk.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
27766 levél
Válasz 08.12.08. 18:24 #28
LordMatteo
Ha megse sorsolunk - mindenki jelezte azert bizonyos igenyeit - akkor en a vedelem elso vonalaban szeretnek lenni: ismetlem, ha nem sorsolunk.

Bar ebbol egyenesen kovetkezik az, hogy a legnagyobb vesztesegeim nekem lesznek, ha marad egyaltalan vmim. xD

A kibaszás társas játék, sose feledd.
5240 levél
Válasz 08.12.08. 18:20 #27
Pras
@lord: Isten hozott!

@konrad: Örömömre szolgál itt látni! Köszönöm az elismerő szavakat is, csak remélni merem, hogy nem tetted rosszul a megelőlegzésüket - legalábbis, azon leszek, hogy ne így legyen.

@Lacko: Jogos, teszteléseim során volt ott majré rendesen!

@Martin: Vettem! Azt is megjegyzem azért, hogy ellentámadnál, bár a sorsolás tűnik valószínűnek, igazából én is úgy tartom igazságosnak, meg "izgalmasabbnak" is, bár igaz, hogy senki nem szeretné elsőként kapni a golyók nagy részét az arcba. (Ha netán a sorsolás során a védőállásokba kerülnél, megnyugtathatlak: a felmentőcsapatoknak sem lesz könnyebb dolga. Sőt - érdekükben áll, hogy nagyon hamar rendeződjenek és kisüssenek valamit, különben divide et impera alapon...


Eddigi jelentkezők, időrendben (hatkor ne várjon tőlem senki ABC-t ):
- vortób
- Csirkee
- LM
- lordelrond
- konrad
- Martin19

A kezdőcsapatban szabad még (ha jól számolom?) 3 hely. Ha ezek is betelnének (akkor azon kívül, hogy azt mondanám: szent szar!), esetleg még több, akkor is mindenki "kap" hozzávetőleg azonos harcértékű, de más "hozzáállást, stílust" megkövetelő egységösszeállítást. Ekkor a játék indítása előtt még alkotok ezen felül is két-három csapatot, hogy az esetleg idő közben beesők se maradjanak fegyver nélkül, de azok persze addig tétlenek lesznek, amíg valaki le nem nyúlja őket. ...és persze, orosz barátaink sem maradnak ugyanazon a létszámon. A mostani erőket a jelenlegi kilenc fős csapatra lőttem be, de ha húszan leszünk, az sem gond, legfeljebb a ruszkik felderítés levonja a konzekvenciát, és átküld két-három szakasz KV-1-est. (Persze nem kell a hülye vicctől "megijedni", odáig nem fajulnak a dolgok. )
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
27766 levél
Válasz 08.12.08. 16:14 #26
LordMatteo
Neeeee

Sorsolás lesz, csak úgy stip-stopizz.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
14025 levél
Válasz 08.12.08. 13:17 #25
Martin 19
harccsoport stip stop ^^
"Es ist nicht zu wenig Zeit, die wir haben, sondern es ist zu viel Zeit, die wir nicht nutzen."
16989 levél
Válasz 08.12.08. 12:46 #24
KisCsirkee
Nincs benne!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
14025 levél
Válasz 08.12.08. 12:44 #23
Martin 19
én is jelentkeznék ^^

csirkee: Szlovááááák!!!
"Es ist nicht zu wenig Zeit, die wir haben, sondern es ist zu viel Zeit, die wir nicht nutzen."
16989 levél
Válasz 08.12.08. 12:43 #22
KisCsirkee
román?
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
10960 levél
Válasz 08.12.08. 11:23 #21
Lacko
A 2. védőkörlet tűnik a legizgisebbnek.
12857 levél
Válasz 08.12.08. 08:38 #20
konrad
Nekem mindegy, hogy mi vagyok! Bolgár, ruszin, lengyel akármi... A CMBB elbírja!
16989 levél
Válasz 08.12.08. 06:27 #19
KisCsirkee
Nemhogy lennél te az orosz!

Amúgy örülök, hogy látlak!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
12857 levél
Válasz 08.12.07. 23:45 #18
konrad
Ja még annyit: nagyon korrekt kezdeményezés, le a kalappal előtted Pras! Komolyan mondom!
12857 levél
Válasz 08.12.07. 23:45 #17
konrad
Fel kell tennem újra CMBB-t, amúgy "I report Sir!"!
5463 levél
Válasz 08.12.07. 23:07 #16
lordelrond
Hú , ez tetszik. Végre valami jó ötlet.
Jelentkezésem benyújtva.
5240 levél
Válasz 08.12.07. 20:14 #15
Pras
Leghátra majd le lesz bökve egy széép nagy, sokpontotérő zászló, ezen kívül még kidolgozok pár olyan "peremfeltételt", ami igazságosabbá teszi az értékelést, azaz "teljesítménybérezés" lesz, nem "órabér". Magyarul és érthetőbben: A magyar csapatoknak értelemszerűen nem az lesz a fő feladatuk, hogy az állásokat hiánytalanul megtartsák.
De hát már az előző játékban is írtam, hogy ez nem lesz egy sétamenet. Természetesen teszteltem amúgy a pályát, agresszív orosz támadás esetén is van mód arra, hogy odapörköljetek nekik. Csak túl sokat markolni nem szabad.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
5240 levél
Válasz 08.12.07. 20:10 #14
Pras
B*z'meg, de egy segg vagyok! Most körvonalazódik, hogy elfelejtettem áthúzni a laptopra az otthoni nagygépről a pályát magát. YARRRGH!

Módosítok: Játék indul 18.-án, sorsolás 17.-én.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
16989 levél
Válasz 08.12.07. 20:09 #13
KisCsirkee
Én nem tartom jó ötletnek, ugyanis akkor baszottul legyőznek minket!

És kell a fenének a Toldi, én itt keményen a Pz IVF2-re pályázom!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
5240 levél
Válasz 08.12.07. 20:06 #12
Pras
Mondom, igazából azt sem tartom megoldhatatlannak, hogy foglak Titeket ( ), és aki választ "védekező" és "felmentő" között, azt berakom oda, majd az ottani helyeket közülük sorsolom ki, a fennmaradó helyeket - amik vegyesen védekezők és mozgók - pedig azok között, akik nem kívánták megjelölni, hogy előre vagy hátra.
(Bár ha ránéztek a térképre, azért még a védőkörletek "veszélyességei" között is van differencia. Ja, és azt sem kell elhinni, hogy a felmentő csapatoknak könnyebb dolguk lesz. Ha rajtam állna, inkább a lövészgödröt választanám, mint a Toldit. )

Még egy info: Szerettem volna, ha az oroszokat nem az AI vezeti amolyan gáztörvényekkel leírható formában, hanem emberi értelmet lehetne felfedezni a stratégia mögött. Ezt baromi egyszerűen megoldom: felkérek egy olyan csávót, akinek gőze nincs arról, mi a PCDome, viszont bevállalná az oroszok legalább hozzávetőleges irányítását.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
27766 levél
Válasz 08.12.07. 20:00 #11
LordMatteo
Én meg a legelső harccsoportokat, tehát én kerülnék elsőként tűzharcba

De sorsolunk, ugye.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
5240 levél
Válasz 08.12.07. 19:50 #10
Pras
Ok-ok. Kettő a sorsolás mellett. Egyébként magam is úgy tartanám jobbnak, de az most itt nem lényeges.
Egyébiránt, amondó vagyok, hogy a támadás napja körülbelül egy hónappal a valóságot megelőzően: December 12., péntek. Ha sorsolásra kerül sor, a csapatok kisorsolása a jelentkezők között egy nappal előtte, 11.-e délelőtt környéke.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
16989 levél
Válasz 08.12.07. 19:49 #9
KisCsirkee
Én egy hátulsó "felmentő" Csirkee-Harccsoportot szeretnék!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
27766 levél
Válasz 08.12.07. 19:45 #8
LordMatteo
Ja igen. Sorsolj.

Mivel ez egy védekező csata, nem lenne jó, ha önkényesen foglalnánk le a cuccokat.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
5240 levél
Válasz 08.12.07. 19:38 #7
Pras
Oks! =))

Eddig:
Két jelentkező, egy szavazat a sorsolásra, null szavazat a választásra.
Olyant is lehet, jut eszembe, hogy ha valaki sorsolást kér, de mondjuk mindenáron a kiépített állásokban kíván védelemmel indítani, akkor őt olyan helyre húzom be. Minden megoldható.

Módosítok: Három jelentkező. Még akad hat hely (pontosabban a kezdésig még több.)

Kezdést a hétvégére tervezem. Aztán vizsgázok egy faszát, és mehet gőzerővel.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
27766 levél
Válasz 08.12.07. 19:37 #6
LordMatteo
LordMathaus parancsnok jelentkezik
A kibaszás társas játék, sose feledd.
16989 levél
Válasz 08.12.07. 19:33 #5
KisCsirkee
Én azt mondom sorsoljunk! Amúgy természetesen én is benevezek a cuccra!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
5240 levél
Válasz 08.12.07. 19:08 #4
Pras
@vortób: Örömmel vettem! Ha gondolod, bökj rá, hogy melyik csapatot akarod vezetni, és/vagy hogy inkább sorsolással szórjuk-e ki a jelentkezők között.

@Wing: Wehh, ezer éve! Na igen, kár érte. De ez, amit most faragunk, annak töredéke se. Ha a P&P már akkor sem ment, akkor ma már próbálkozni sem érdemes olyan nagyvonalú dologgal, potenciál ide vagy oda.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
4498 levél
Válasz 08.12.07. 15:41 #3
Wing
Bár nincs időm jelentkezni, jó az ötlet kár h anno a parancs&pokol végül saját hamvába halt.
"A nation that doesn't do its own dirty work commits suicide."
12314 levél
Válasz 08.12.07. 15:21 #2
vortób
Ha kell jelentkezni, akkor én megtetem.
,,Happiness is only real when shared."
5240 levél
Válasz 08.12.06. 23:27 #1
Pras
A játék a 2. magyar hadseregnek, közvetetten a világháborúk magyar-, és általában vett polgári és katonai áldozatainak kíván sajátos módján emléket állítani.

Novemberben futott le egy próbaütközet, mikor eszembe jutott, milyen lenne egy, a blogon a PCDome olvasóival „lejátszott” csata alapvetően szöveges alapúan? Őszintén, a dologhoz talán én magam álltam a legszkeptikusabban, de aztán egyre inkább tető alá sikerült hozni az ütközetet, és szerencsé(m)re érdeklődő is akadt szép számmal. Ekkor merült fel bennem a következő lépés – a játék segítségével (Combat Mission: Barbarossa to Berlin) kissé előtérbe hozni, az eszekbe juttatni az „elfeledett hadsereget”, és annak számtalanszor és számtalan módon megírt, mégis kissé ködös tragédiáját. Igazságtalan lenne azonban milliónyi áldozattal és elszenvedővel szemben, ha pusztán ezt az egy mozzanatot emelnénk ki szerencsétlen huszadik századunkból, de értelemszerűen térben és időben mind gondolkodásunk, mind eszközeink végesek; ezért talán a legjellemzőbb és grandiózusabb eseményt (persze ezzel lehet vitatkozni, hiszen sem nem ezzel kezdődött a vesszőfutásunk (Gyorshadtest, ha csak közvetlenül a Keleti Frontot nézem, pedig nézhetnénk évszázadokat is), sem nem ezzel zárult. Ezen kívül a dátum is nyomott a latban a választással. Így formálódott ki ekkor már közös elképzelésünk:

Hőseink emlékére harcba hívjuk a Dome „lakosságát”!

Lényeges, hogy a játszhatóságot igen erősen szem előtt tartottam, ezért a pálya NEM tökéletesen autentikus sem egységeiben, sem terepjellegzetességeiben. Egyfelől a kezelhetőség és átláthatóság (no meg a kevesebb „papírmunka”) érdekében egy négyzetkilométerre próbáltam beszorítani olyan események szimbólumait, amelyek esetenként napokon keresztül tartottak, és hetekkel eltértek egymástól; másfelől a magyar egységek sokkal jobb állapotban és ellátottságban vannak, mint a valóságban, az egységek pedig kevertek, ahogy a harci szituáció is.

SZABÁLYOK

1.) A játékon a PCDome fórumozójai közül kivétel és korlátozás nélkül bárki részt vehet. A szabályokat ezért a közérthetőség és a fórumozók számára egyszerű kezelhetőség irányába próbáltam elvinni, ugyanakkor megtartani a komplex, nagyfokú önállósággal bíró parancsnoki rendszert, ami persze meglehetősen nagy ellentmondás, amit feloldani csak elég komoly melóval lehet, így kérem a játékosokat, hogy a körváltásokkal legyenek türelmesek.
2.) A játékosok szabadon elhagyhatják a játékot, visszatérhetnek, vagy bekapcsolódhatnak játék közben.
3.) Minden egyes játékos egy védőkörletet, vagy harccsoportot vezet, ami nem autentikus a játszhatóság miatt, azonban azok harcértéke a valóssal egyező. A játékos vagy maga választja ki, hogy mely csoportot kívánja vezetni (Ezen viszont a későbbiekben már NEM változtathat!), vagy kisorsoljuk.
4.) A játékos teljes szabadsággal bír az egységei felett, azaz a korábbi rendszerrel ellentétben, ami az övé, annak kizárólag ő parancsol. A teljes harchelyzet ismeretében, esetleg a többi játékos közötti kommunikációt mérlegelve belátása szerint dönt, ezt kötelességem a játékra a lehető legteljesebb mértékben átültetni. Ennek érdekében a játékost segítendő, lentebb kitérek az alapvető lehetőségekre, de jóval kreatívabbnak is lehet lenni. Aki követte az előző játékot, tudja, mi(k)ről van szó.
5.) A játék a 2. magyar hadsereg számára kijelölt front egy képzeletbeli szakaszán zajlik, fikcionális egységekkel, amelyek azonban hónapra pontosan korhűek. Orosz részről ugyanez.
6.) A játék alapvetően 9 résztvevőre van „tervezve”, de ha a KEZDŐ jelentkező-szám ezt meghaladja, akkor minden új jelentkező kap csapatot! Amennyiben a „létszámtúlteljesítés” játék közben történik meg, ott az új jelentkezőnek már nem tudok csapatot biztosítani sajnos. Ha a kezdő létszám 9 alatt található, úgy a nem használt csapattestek tartalékban maradnak, és kitérnek az összecsapások irányából, hogy az újonnan, játék közben jelentkezők nagyjából épségben vehessék át az irányításukat. Ez a védőkörletekre nem vonatkozik, ott sajnos lőni kell, mint az állat. (Vagy nem kell. Ez is megoldható …ugye, kedves játékos? =) )
7.) Egy Dome-on prezentált játékbeli „kör” változó időintervallumot jelenthet a valóságban, de max. öt percet.
8.) Hogy a blog-szférát ne floodoljuk rommá, a játék a fórumban fog zajlani, ebben a topicban.
9.) A szabályok időközbeni módosítására – a játék minnél jobb kihasználtsága érdekében – a jogot fenntartom.

Uraim! Ennyi. Aki az előzőből sajnálta, hogy kimaradt, avagy nem tudja, miről van szó, de kedvet kapott hozzá, és az is, aki évek óta tologatja a CM terepasztalát: itt a lehetőség! …mondhatnám: újraírni a történelmet, de mivel kapcsolódni szerettem volna (legalább ennyiben) a témához, a feladat: kvázi lehetetlen globálisan. Nem lehetetlen viszont lokálisan! A parancs:

Megakasztani az ellenség előretörését, vagy kitartani legalább 45 percig!

A játékos persze „gondolatban” felelősséggel tartozik az alá beosztott emberéletek felé, azaz elsődleges döntése az lesz, hogy az általa vállalt áldozat szükséges-e a „nagyobb cél” érdekében, vagy hasztalan és értelmetlen. Cselekvési szabadsága miatt semmi nem tiltja neki azt sem, hogy visszavonuljon.

A játék indulása 2009. jan. 12.-ére volt tervezve, de a körülmények miatt valószínűleg előbb elindul elfoglaltságaim miatt (decemberben több időm lesz, ami színvonalasabb megvalósításban fog megmutatkozni reményeim szerint).

ELŐZETES CSAPATVÁLASZTÁS/SORSOLÁS

TÉRKÉP A VÉDMŰVEKRŐL
Választható csapatok:
VÉDELEM
1. számú védőkörlet
2. számú védőkörlet
3. számú védőkörlet
4. számú védőkörlet
5. számú védőkörlet
FELMENTŐ CSAPATOK
I. harccsoport
II. harccsoport
III. harccsoport
IV. harccsoport

Mivel a védőkörletek kezdettől harcban állnak, így a játékosokat kérném elsődlegesen őket választani, de nincs megkötés, azaz ha valaki ellentámadó, vagy felmentő csoporttal kíván lenni, ugyanúgy belenyúlhat abba is. Megjegyzem, hogy a támadócsoportok általában nagyobb értéket képviselnek, de a védőkörletek feladatai ettől függetlenül is nehezebbek (eleinte… aztán már ugyanakkora szívás lesz mindenkinek. ^^ )
Ha a játékosok úgy kérik, mindez a fenti sorsolható is.

SEGÉDLET A JÁTÉKOSOKNAK

A csapatok vezetése nem ördöngősség, megfelelő vezetésük már annál inkább. A játékostól semmiféle előismeret nem szükséges a játék szimulációs programját adó CMBB-ről, de „beleélő-tehetség”, józan ész, és némi taktikai érzék és helyzetfelmérő képesség ajánlott ott, ahol körülbelül két zászlóaljnyi ember tolja egymásra a sorozatokat. Ehhez nagy segítséget nyújthatnak a többi játékos, esetleg a tapasztaltabb CM-ezők segítségei, de ekkor se feledjétek, hogy a csapataitokat kizárólag Ti vezetitek! Azaz az lesz, amit végszóként Ti mondtok. Ha egy körben egy parancsnoktól nem érkezik utasítás (mert beteg, disznót vág, vagy pusztán nincs ötlete / kedve (Ez utóbbi esetben kérném a játékost, hogy jelezze, ha kiszállna, hogy csapatait esetlegesen időben átvehesse más!), csapatai igyekeznek nem saját szakállra cselekedni, kivéve, ha a helyzet kritikus. A parancsnoki joga ekkor is megmarad, azaz a csapatának más ekkor sem parancsolhat, és a következő körben ugyanúgy ő utasít!
Na, de mégis mit „utasít”?

Mozgásparancsok
A legalapvetőbb dolog, hogy egységeit a parancsnok mozgathatja. A következő parancsok bármilyen kombinációja állhat elő, tetszőlegesen bonyolult útvonalon:
Mozgás – A csapatok „sétasebességgel” mozognak, ellenséges tűzre reagálnak.
Futás – A csapatok egy bizonyos határig nem foglalkoznak (…igyekeznek nem foglalkozni) az ellenséges tűzzel, és lehető leggyorsabban igyekeznek elérni céljukat. Ez persze (hóban pláne) hamar fáradtsághoz vezet. Ilyenkor a parancs definíciójából kifolyólag a páncélosok sebessége a gyalogsághoz, és egymáshoz képest is eltérő, és a terepjellegzetességek is befolyásolják! (Egy Párduc – ha lenne, höhöhö – jóval gyorsabban „fut végig” az úton, mint mondjuk egy Tigris. Ráadásul a Tigris a rosszabb talajnyomás-értékek miatt könnyebben le is ragadhat a sárban, mély hóban.)
Előretörés – A csapatok fedezékről fedezékre, ellenséges tűz alatt próbálnak előretörni a megadott pozícióba, vissza is lőnek olykor-olykor.
Támadás – Gyakorlatilag roham. Ehhez azt hiszem, sok hozzáfűznivaló nem kell – célszerű az ellenség közvetlen közelében, csak kis távolságon alkalmazni. Bár ezen a pályán szinte egyáltalán nem célszerű – az oroszok házhoz jönnek úgyis.
Kúszás – Igen lassú mozgás, fárasztó, de legkevésbé van az egység kitéve ellenséges tűznek. Visszalőni nem tud.
Fordulás – Az egység irányba áll. Ritkán használt parancs, de ágyúknál és harckocsiknál (Ahol a frontpáncélzat döntően erősebb) pl. értékes másodperceket takarít meg, ha az eleve jó irányban áll.
Csak járműveknél:
Vadászat – A harckocsi haladása során ellenséges járművekre figyel. Amint meglát ilyent, megáll, irányba fordul, és addig nem megy el onnét, amíg a célt le nem küzdi.
„Lőj és iszkolj” – A harckocsi előretép teljes sebességgel az első kijelölt pontig, majd megáll, lead pár lövést, és visszakotródik a második ponthoz. Csak két ponttal, és kizárólag két ponttal megadható parancs – egyébként, elég haszontalan.
Teknőrejtő pozíció keresése – na, ez feltételezem, ritka érthetetlen elsőre, de ezen segítünk: minden harckocsinak van egy méretéből adódó sziluettje, és jellemzően minden harckocsi optikájától és lövegétől függően tud „jól célozni”. Minden harckocsinál előny viszont, ha kicsi, így nehezebben eltalálható (az orosz T harckocsicsalád pl. a mai napig inkább az alacsonyságára épít). Ez a parancs azt teszi, hogy a harckocsi elindul a vonalon, és keres eyg olyan helyet, ahonnét az ellenség csak a tornyát látja! Azaz: ő simán ki tud lőni, de őbelőle alig a torony látszik – nehezebben eltaláható. Ez egy nagyon jó koncepció, és roppant hasznos, csak sajnos érdemesebb „manuálisan” csinálni, mert a CM AI-je ezt elég szarul kezeli le. De hát erre vagyok itt pl. én, ugye… =) A terep egyébként ebben a játékban kevés ilyen lehetőséget ad, mert alapvetően sík, de kevés ilyen hely azért akad.
Tolatás – A harckocsi – meglepő módon – tolatni fog. Ez azért jó, mert a (típusfüggően) jóval páncélozottabb elejét mutatja az ellenfélnek végig – kivéve persze, ha az ellenség felé tolat…

Lényeges tudni, hogy minél bonyolultabb egy útvonal, az egységnek annál több időbe fog telni „felfogni” azt. Ez függ a tapasztalati szintjétől, pszichés állapotától, és a parancsnok közelségétől / rádió meglététől. Mindezekkel a játékosnak nem kell számolnia, az egység elindul, amikor elindul, de azért jó tudni, hogy egy pánik határán lévő, rádióval nem bíró, csapataitól elszakadt harckocsi akár perceket is tökölhet, míg végrehajt.

Tűzparancsok
Tűz – Evidens. Akkor kell használni, ha az egység rejtőzik, de mi épp akkor akarjuk megnyitni a tüzet, vagy pl. személyesen akarjuk a célpontot kijelölni. Elengedhetetlen parancs tüzérségi megfigyelőnél (aki a tüz.megfigyelővel [szakszóval: Harrty Spotter] rendelkező védőkörletet válaszja, nem kell megijedni, elmagyarázom, hogy működik, és nagyon fogja szeretni).
Ív figyelése – Ha a játékos painttal begányol egy „tortaszeletet”, aminek a csúcsa a figyelő egység, akkor pl. rejtőzéssel kombinálva ha én ezt beviszem CM-be, a következő fog történni: az egység rejtőzik, de figyeli a kijelölt ívet és távolságot, és ha valaki belemegy, azonnal tüzet nyit. Pl. vicces parancs ezt lángszóróssal eljátszani, hiszen annak a lőtávolsága 30-40 méter, így távolról veszélytelen. De ha már csak akkor veszik észre, ha épp arcba nyal egy lángcsóvával… a pályán egyébként nincs lángszórós.
Páncélosok figyelése íven – Olyasmi, mint a „vadászat”, csak itt a harckocsi áll, és amint ellenséges jármű megy bele a területbe, lő rá. Tehát gyalogságra nem „reagál”. Hasznos parancs pl. páncéltörő ágyúknál.
Ködösítés – Ha a csapat rendelkezik ködgránátokkal, azokat ellövi oda.
Lényeges, hogy tüzet vezényelni nem csak konkrét, de bármilyen célpontra lehet. Azaz: akkor is végigpásztázható pl. egy géppuskával egy erdősáv, ha egyébként nincs benne semmi, csak a játékos úgy sejti. Megnyugtatok azért mindenkit, itt nem lesz gond a célpontokkal.

Egyéb
Rejzőzés – Nem szabad ezt alábecsülni! Az időben, kellő közelről megnyitott tűz olykor emberek tucatjait mentheti meg a távolról megnyitott lövöldözés felfedő hatása után arcba kapott ellentűztől, ami mondjuk puskagolyó helyett 300-as rakéta… az egységek jó hatásfokkal rejtőznek.
Fedél nyitása zárása (csak járműveknél) – „Nyitott harckocsi” (parancsnok a toronyban áll) mögé nem lehet beparkolni egy T-34-essel úgy, hogy abból az semmit nem vesz észre; viszont a zárt harckocsiban nem olyan könnyű fejbelőni a parancsnokot egy szál puskával.
Szünet hozzáadása: Az egység minden parancsot végrehajt, amit előbb vagy később kapott – de csak miután megvárta a kijelölt időt. Azaz: késletetni lehet a parancsok végrehajtását, max. 50 másodperccel. Kivétel ez alól a tűzparancsok összessége. Fontos tudni, hogy ez az egység „saját késleltetésére” rakódik rá, azaz a fent említett „felfogási időre”. Azaz, ha azt mondod a gyalogosnak, hogy „Menj ide, aztán kússz ide, aztán onnan rohamozd ezt!”, és ő ezt 13 másodperc alatt abszolválja, majd közlöd, hogy „De várj erre 20 másodpercet”, akkor 33 másodperc múlva indul meg. Nem olyan lényeges, csak hogy tiszta legyen.

Taktikai megjegyzések címszavakban, az előző játék tanulságai alapján
- A harckocsik nem halhatatlanok. Sőt. Ők a legnagyobb agyaggalambok.
- A páncéltörő ágyúk baromi értékesek.
- A géppuskák effektív lőtávolsága akár 1000 méter felett is lehet. Sűrűn mozgatni őket nem érdemes, mer – akárcsak az ágyúknál – felállításuk időbe telik, úgy fél-egy percbe.
- Nyílt terület nem túlélhető.
- Néha adódhat olyan helyzet, ahonnét a legokosabb: lelépni.
- Az aknavetők olyan célra is lőhetnek, amelyre ők maguk nem látnak rá, de a velük kapcsolatban lévő parancsnok igen.
- A magyar csapatok együtt is alacsonyabb harcértékkel bírnak, mint az oroszok – hát még, ha nem is dolgoznak együtt!
Aztán minden más úgyis játék közben fog eszembe jutni, de ildomosabb lenne, ha nem én „segítenék”, hanem bárki más. ^^ Ha bármi nem világos, nyugodtan lehet támaszkodni a régi CM-esekre, és azokra, akik az előző csatát végigküzdötték a blogban.

Kérnék mindenkit továbbá, hogy ha épp baromira ráér, akkor a majd mellékelt térképen a parancsait jelölje, mert én csak így tudom teljesen pontosan azt „csináltatni”, amit a játékos gondol. Egyébként ha már megvannak a parancsnokok, mindenkinek leírom, hogy PONTOSAN mije is van, de ha megnézi a listát, és rágúglizik, ugyanazt meg fogja kapni.

Ha bárkinek hozzáfűznivalója van BÁRMIHEZ, pl. a szabályokhoz, ne fogja vissza magát. Ja! És vagy lehet jelentkezni a csapatokhoz parancsnoknak, vagy szavazhatunk arról, hogy sorsoljuk-e inkább.

Én pedig gyűjtök adatokat, idézeteket, ilyesmiket a játék indulásáig a Don-kanyarról (elvégre a felidézés / megemlékezés a cél a háttérben), de ha bárki más is affinitást érezne ehhez, bátran! Nálam nem nehéz az ilyesmit jobban csinálni.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
1 2 3 ... 12 13 14

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.